×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Errata książki

Drogi Czytelniku! Poniżej zamieszczona jest errata do książki:

"OpenGL. Księga eksperta"

Jest to lista błędów znalezionych po opublikowaniu książki, zgłoszonych i zaakceptowanych przez naszą redakcję. Pragniemy, aby nasze publikacje były wiarygodne i spełniały Twoje oczekiwania. Zapoznaj się z poniższą listą. Jeśli masz dodatkowe zastrzeżenia, możesz je zgłosić pod adresem: helion.pl/user/erraty

Strona Linia Jest Powinno Zgłaszający
9 wiersz 2 od góry AuxSolidCylinder auxSolidcylinder Marcin Pancewicz
10 wiersz 13 od góry glGetLastError glGetError Marcin Pancewicz
10 wiersz 14 od góry glGetLastError glGetError Marcin Pancewicz
21 wiersz 7 od góry ...na ostatnim roku, kiedy studia rzucając się... ...na ostatnim roku, kiedy rzucił studia rzucając się... Marcin Pancewicz
27 wiersz 14 od góry Zakładam, ze znasz, którego używasz kompilator... Zakładam, że znasz kompilator, którego używasz... Marcin Pancewicz
35 wiersz 12 od góry Jedynie programowe, "ogólne" implementacje OpenGL... Jednak programowe, "ogólne" implementacje OpenGL... Marcin Pancewicz
37 wiersz 14 od góry IRIS Indigi IRIS Indigo Marcin Pancewicz
54 tab. 3.2.3. błędna ostatnia kolumna ostatnie przyrostki sa przesunięte - powinny znajdować się o wiersz niżej. Marcin Pancewicz
67 wiersz 2 od dołu ...zmiany rozmiaru okna zmieniana się rozmiary obszaru... ...zmiany rozmiaru okna zmieniane są rozmiary obszaru... Marcin Pancewicz
70 wiersz 16 od góry glOrtho (0.0f, 250.0f, 0.0f, 250.0f*h/w, 1.0f, -1.0f); glOrtho (0.0f, 250.0f, 0.0f, 250.0f*h/w, -1.0f, 1.0f); Marcin Pancewicz
70 wiersz 18 od góry glOrtho (0.0f, 250.0f*w/h, 0.0f, 250.0f, 1.0f, -1.0f); glOrtho (0.0f, 250.0f*w/h, 0.0f, 250.0f, -1.0f, 1.0f); Marcin Pancewicz
72 wiersz 12 od góry void glOrtho (GLdouble lewa, GLdouble prawa, Gldouble dolna, GLdouble górna, GLdouble blizsza, GLdouble dalsza); glOrtho glOrtho(minX, maxX, minY, maxY, minZ, maxZ); Marcin Pancewicz
73 wiersz 10 od góry glOrtho (0.0f, 250.0f*w/h, 0.0f, 250.0f, 1.0f, -1.0f); glOrtho (0.0f, 250.0f*w/h, 0.0f, 250.0f, -1.0f, 1.0f); Marcin Pancewicz
73 wiersz 8 od góry glOrtho (0.0f, 250.0f, 0.0f, 250.0f*h/w, 1.0f, -1.0f); glOrtho (0.0f, 250.0f, 0.0f, 250.0f*h/w, -1.0f, 1.0f); Marcin Pancewicz
75 wiersz 13 od dołu glOrtho (0.0f, windowWidth, 0.0f, windowHeight, 1.0f, -1.0f); glOrtho (0.0f, windowWidth, 0.0f, windowHeight, -1.0f, 1.0f); Marcin Pancewicz
78 wiersz 4 od dołu auxWireTeapot(50.0f); auxSolidTeapot(50.0f); Marcin Busza
81 wiersz 1 od dołu auxInitWindow(BYTE *titleString); auxInitWindow(GLbyte *titleString); Marcin Pancewicz
82 wiersz 14 od góry auxKeyFunc(GLint key, void(*function(void)); auxKeyFunc(GLint key, AUXKEYPROC func); Marcin Pancewicz
82 wiersz 17 od góry - AUXKEYPROC jest zdefiniowane jako typedef void (CALLBACK* AUXKEYPROC)(void); Marcin Pancewicz
82 wiersz 6 od góry GLBYTE: Wskaznik... titleString GLbyte: Wskaznik... Marcin Pancewicz
87 wiersz 14 od dołu AuxSolidCylinder auxSolidCylinder Marcin Pancewicz
97 wiersz 10 od góry void glOrtho (GLdouble left, GLdouble right, Gldouble bottom, GLdouble top, GLdouble near, GLdouble far); void glOrtho (minX, maxX, minY, maxY, minZ, maxZ); Marcin Pancewicz
97 wiersz 22 od góry left minX Marcin Pancewicz
97 wiersz 23 od góry right maxX Marcin Pancewicz
97 wiersz 24 od góry bottom minY Marcin Pancewicz
97 wiersz 25 od góry top maxY Marcin Pancewicz
97 wiersz 26 od góry near minZ Marcin Pancewicz
97 wiersz 27 od góry far maxZ Marcin Pancewicz
105 wiersz 13 od góry W tym momencie OpenGL wie już, w którym... W tym momencie OpenGL wie juz, w którym... Marcin Pancewicz
126 wiersz 3 od dołu glString(GL_EXTENSION)... glGetString(GL_EXTENSION)... Marcin Pancewicz
130 wiersz 10 od góry glCallLists(3,GL_UNSIGNED_BYTE,"OpenGL"); glCallLists(6,GL_UNSIGNED_BYTE,"OpenGL"); Marcin Pancewicz
133 wiersz 7 od góry glErrorString gluErrorString Marcin Pancewicz
145 wiersz 12 od góry glLineSample glLineStipple Marcin Pancewicz
147 wiersz 5 od góry glLoadEntity glLoadIdentity Marcin Pancewicz
156 wiersz 10 od dołu GL_LINES GL_LINE_STRIP Marcin Pancewicz
157 wiersz 9 od góry GL_LINE_STRIPS GL_LINE_STRIP Marcin Pancewicz
205 wiersz 2 od góry ...w odniesieniu pozornego obiektu... ...w odniesieniu do pozornego obiektu... Marcin Pancewicz
210 wiersz 10 od dołu ...o większej szerokości dwa razy niż wysokości... ...o szerokości i głębokości dwa razy większej niz wysokości... Marcin Pancewicz
226 wiersz 3 od góry glFrustum(-100.0f,100.0f,-100.0f,100.0f,0.0f,100.0f); glFrustum(-100.0f,100.0f,-100.0f,100.0f,1.0f,100.0f); Marcin Pancewicz
256 wiersz 16 od góry 138 10 0010 010 2*255/7 1*255/7 2*255/3 138 10 0010 010 2*255/3 1*255/7 2*255/7 Marcin Pancewicz
267 wiersz 5 od dołu gdzie s reprezentuje wartość indeksu koloru piksela źródlowego (istniejącego), zaś d reprezentuje wartość koloru piksela docelowego (rysowanego). gdzie s reprezentuje wartość indeksu koloru piksela źródlowego (rysowanego), zaś d reprezentuje wartość koloru piksela docelowego (istniejącego). Marcin Pancewicz
327 wiersz 9 od góry //Wielokaty zgodne z ruchem wskazówek sa widziane z przodu, //Wielokaty przeciwne do ruchu wskazówek sa widziane z przodu,
// (domyslnie dla trójkatów)
Marcin Pancewicz
347 wiersz 18 od góry lists[x]=first+x+1; lists[x]=first+x; Marcin Pancewicz
349 wiersze 15 i 16 od dołu Wykonywane, lecz nigdy nie są rejestrowane w samej liści są poleceniem: glIsList, glDeleteList, glFeedbackBuffer, glSelectBuffer, glRenderMode, glReadPixels, glPixelStore, glFlush, glFinish, glIsEnabled oraz glGet. Pewne polecenia nie są rejestrowane na liście, lecz są wykonywane natychmiast, bez względu na tryb listy wyświetlania. Są to polecenia glIsList, glGenLists, glDeleteLists, glFeedbackBuffer, glSelectBuffer, glRenderMode, glReadPixels, glPixelStore, glFlush, glFinish, glIsEnabled oraz wszystkie polecenia grupy glGet. Marcin Pancewicz
366 wiersz 17 od dołu Skalowanie pikseli odnosi się do pikseli wyjściowych, a nie docelowych. Skalowanie pikseli odnosi się do pikseli docelowych, a nie źródlowych. Marcin Pancewicz
479 wiersz 10 od dołu glDepthFunction glDepthFunc Marcin Pancewicz
479 wiersz 9 od dołu glDepthFunction glDepthFunc Marcin Pancewicz
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint