OpenGL. Księga eksperta
- Autorzy:
- Richard S. Wright jr, Michael Sweet


- Ocena:
- 4.1/6 Opinie: 63
- Stron:
- 720
- Druk:
- oprawa twarda
Sprawdź nowe wydanie
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII
Graham Sellers, Richard S. Wright Jr., Nicholas Haemel
Opis książki: OpenGL. Księga eksperta
Dołączona do książki płytka CD-ROM zawiera przeglądarkę VRML stworzoną z użyciem OpenGL, pliki biblioteki OpenGL 1.1 dla Windows 95, kontrolki OpenGL OCX dla Visual Basica oraz cały kod źródłowy, pliki wykonywalne i pliki binarne związane z przykładami w książce.
Wybrane bestsellery
-
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.50 zł
119.00 zł(-50%) -
Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.50 zł
89.00 zł(-50%) -
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Wprowadzanie na rynek kolejnych, coraz bardziej atrakcyjnych wizualnie gier komputerowych wymusza produkcję wysoko wydajnych kart graficznych. Siłą rzeczy przyspieszają także prace nad rozwojem tzw. graficznych API, umożliwiających komunikację z kartą oraz wykonywanie za jej pomocą działań matema...
OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.55 zł
119.00 zł(-55%) -
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu dużych możliwości obliczeniowych dostarczanych ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Książka jest kierowana do programistów, którzy chcą zapoznać się z technologią OpenCL. W pubilkacji oprócz przedstawienia czym jest OpenCL znajdują się też przykłady sposoby wykorzystania OpenCL. Ze względu na charakter technologii mogą one obejmować kilka języków pro...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanyc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Zbiór receptur cenionych przez programistów. Dzięki nim błyskawicznie rozwiążesz typowe problemy oraz zobaczysz, jak podejść do przeróżnych zagadnień związanych z OpenGL. Sięgnij po tę lekturę, a nauczysz się wybierać obiekty na podstawie ich różnych właściwości, mapować środowisko, filtrować obr...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
27.45 zł
54.90 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- OpenGL
- Tłumaczenie:
- Marcin Pancewicz
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7093-5, 8371970935
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-09-14
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1332
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Gry » OpenGL - Programowanie
- Serie wydawnicze: Księga eksperta
Spis treści książki
- Dla kogo jest ta książka? (26)
- System wymagany dla OpenGL (26)
- Język (26)
- Kompilatory (27)
- Co znajdziesz w tej książce (27)
- Część I: Wprowadzenie do OpenGL (28)
- Część II: Używanie OpenGL (28)
- Część III: Tematy zaawansowane i efekty specjalne (29)
- Część IV: OpenGL i... (30)
- Dodatki (31)
- Płytka CD-ROM dołączona do książki (31)
- Do dzieła! (32)
- O OpenGL (36)
- Historia OpenGL (36)
- Dalszy rozwój OpenGL (37)
- Jak działa OpenGL (37)
- OpenGL w Windows (38)
- Architektura graficzna: oprogramowanie kontra sprzęt (38)
- Ograniczenia ogólnej implementacji (40)
- Dalsze perspektywy OpenGL w Windows (40)
- Postrzeganie w trzech wymiarach (41)
- 2D + Perspektywa = 3D (42)
- Usuwanie niewidocznych linii (43)
- Kolory i cieniowanie (43)
- Światła i cienie (44)
- Układy współrzędnych (44)
- Dwuwymiarowe współrzędne kartezjańskie (45)
- Obcinanie współrzędnych (46)
- Widoki, twoje okna na trójwymiarowy świat (46)
- Rysowanie prymitywów (47)
- Trójwymiarowe współrzędne kartezjańskie (48)
- Rzuty, podstawa grafiki 3D (48)
- Rzuty równoległe (49)
- Rzuty perspektywiczne (50)
- Podsumowanie (50)
- OpenGL: API, nie język (51)
- Podział pracy w OpenGL (52)
- Typy danych OpenGL (53)
- Konwencje nazw funkcji (55)
- Biblioteka AUX (56)
- Niezależność od platformy (57)
- AUX = wejście/wyjście w prosty sposób (57)
- Analiza krótkiego programu OpenGL (58)
- Część nagłówkowa (59)
- Ciało programu (60)
- Tryb wyświetlania: pojedynczy bufor (60)
- Pozycjonowanie okna (60)
- Tworzenie okna OpenGL (62)
- Czyszczenie okna (wypełnianie kolorem) (62)
- Samoczyszczenie okna (64)
- Opróżnienie zawartości kolejki (64)
- Rysowanie kształtów za pomocą OpenGL (65)
- Funkcja renderująca (66)
- Rysowanie prostokąta (66)
- Inicjowanie (67)
- Skalowanie do rozmiarów okna (68)
- Ustawianie widoku i bryły obcinania (68)
- Definiowanie widoku (71)
- Definiowanie bryły obcinania (72)
- Aby kwadrat był kwadratem (73)
- Animacja przy użyciu biblioteki AUX (74)
- Podwójne buforowanie (77)
- W końcu trochę trzeciego wymiaru! (78)
- Podsumowanie (79)
- Podręcznik (79)
- auxIdleFunc (79)
- auxInitDisplayMode (80)
- auxInitPosition (81)
- auxInitWindow (81)
- auxKeyFunc (82)
- auxMainLoop (83)
- auxMouseFunc (84)
- auxReshapeFunc (85)
- auxSetOneColor (85)
- auxSolidBox (86)
- auxSolidCone (86)
- auxSolidCube (87)
- AuxSolidCylinder (87)
- auxSolidDodecahedron (88)
- auxSolidIcosahedron (88)
- auxSolidOctahedron (88)
- auxSolidSphere (89)
- auxSolidTeapot (89)
- auxSolidTetrahedron (90)
- auxSolidTorus (90)
- auxSwapBuffers (91)
- auxWireBox (91)
- auxWireCone (91)
- auxWireCube (92)
- auxWireCylinder (92)
- auxWireDodecahedron (93)
- auxWireIcosahedron (93)
- auxWireOctahedron (94)
- auxWireSphere (94)
- auxWireTeapot (95)
- auxWireTetrahedron (95)
- auxWireTorus (95)
- glClearColor (96)
- glFlush (96)
- glOrtho (97)
- glViewport (97)
- glRect (98)
- Rysowanie w oknach Windows (102)
- Konteksty urządzeń GDI (102)
- Konteksty renderowania OpenGL (105)
- Korzystanie z funkcji Wiggle (106)
- Tworzenie i wybieranie kontekstu renderowania (106)
- Rysowanie przy użyciu OpenGL (106)
- Przygotowanie okna dla OpenGL (108)
- Style okien (108)
- Formaty pikseli (108)
- Powrót odbijającego się kwadratu (111)
- Skalowanie do okna (114)
- Tyknięcia timera (114)
- Światła, kamera, akcja! (115)
- Podsumowanie (116)
- Podręcznik (116)
- ChoosePixelFormat (116)
- DescribePixelFormat (118)
- GetPixelFormat (122)
- SetPixelFormat (122)
- SwapBuffers (123)
- wglCreateContext (124)
- wglDeleteContext (125)
- wglGetCurrentContext (125)
- wglGetCurrentDC (126)
- wglGetProcAddress (126)
- wglMakeCurrent (127)
- wglShareLists (128)
- wglUseFontBitmaps (129)
- wglUseFontOutlines (130)
- Gdy dobremu programowi przydarzają się złe przygody (134)
- Kim jestem i co potrafię? (135)
- Rozszerzenia OpenGL (136)
- Udzielanie wskazówek za pomocą funkcji glHint (137)
- Podsumowanie (138)
- Podręcznik (138)
- glGetLastError (138)
- glGetLastError (138)
- glGetString (139)
- glHint (140)
- gluErrorString (141)
- gluGetString (141)
- Rysowanie punktów w przestrzeni trójwymiarowej (146)
- Przygotowanie trójwymiarowej osnowy (146)
- Trójwymiarowy punkt: wierzchołek (148)
- Narysujmy coś! (149)
- Rysowanie punktów (149)
- Ustalanie rozmiaru punktu (152)
- Rysowanie linii w trzech wymiarach (155)
- Łamane i łamane zamknięte (156)
- Przybliżanie krzywych odcinkami (157)
- Ustalanie grubości linii (158)
- Linie przerywane (160)
- Rysowanie trójkątów w przestrzeni 3D (162)
- Trójkąt: twój pierwszy wielokąt (162)
- Kierunek (163)
- Paski trójkątów (164)
- Wachlarze trójkątów (165)
- Budowanie jednolitych obiektów (166)
- Ustawianie kolorów wielokątów (169)
- Korzystanie z bufora głębokości (169)
- Ukrywanie niewidocznych powierzchni (171)
- Tryby wielokątów (173)
- Inne prymitywy (174)
- Czworokąty (174)
- Paski czworokątów (175)
- Ogólne wielokąty (175)
- Wypełnianie wielokątów (175)
- Reguły konstruowania wielokątów (179)
- Podział wielokąta (181)
- Podsumowanie (183)
- Podręcznik (184)
- glBegin (184)
- glCullFace (185)
- glEdgeFlag (186)
- glEnd (188)
- glFrontFace (188)
- glGetPolygonStipple (189)
- glLineStipple (190)
- glLineWidth (191)
- glPointSize (193)
- glPolygonMode (194)
- glPolygonStipple (195)
- glVertex (196)
- Czy to jest ten rozdział z matematyką? (200)
- Przekształcenia (200)
- Współrzędne obserwatora (201)
- Przekształcenia punktu obserwacji (202)
- Przekształcenia modelu (202)
- Dwoistość widoku modelu (204)
- Przekształcenia rzutowania (205)
- Przekształcenia okna (206)
- Ach, te macierze... (206)
- Co to jest macierz? (206)
- Kolejka przekształceń (207)
- Macierz widoku modelu (208)
- Macierz tożsamościowa (211)
- Stosy macierzy (213)
- Atomowy przykład (214)
- Rzutowania (216)
- Rzutowanie równoległe (217)
- Rzutowanie perspektywiczne (218)
- Przykład daleko-blisko (220)
- Zaawansowane operacje na macierzach (223)
- Ładowanie macierzy (223)
- Tworzenie własnych przekształceń (224)
- Inne przekształcenia (224)
- Podsumowanie (224)
- Podręcznik (225)
- glFrustum (225)
- glLoadIdentity (226)
- glLoadMatrix (226)
- glMatrixMode (227)
- glMultMatrix (228)
- glPopMatrix (228)
- glPushMatrix (229)
- glRotate (229)
- glScale (230)
- glTranslate (231)
- gluLookAt (231)
- gluOrtho2D (232)
- gluPerspective (233)
- Czym jest kolor? (236)
- Światło jako fala (236)
- Światło jako cząsteczka (237)
- Twój osobisty wykrywacz fotonów (237)
- Komputer jako generator fotonów (238)
- Sprzęt grafiki kolorowej (239)
- Tryby graficzne w komputerach osobistych (241)
- Rozdzielczości ekranu (241)
- Głębokość koloru (241)
- Kolor 4-bitowy (242)
- Kolor 8-bitowy (242)
- Kolor 24-bitowy (242)
- Inne głębokości koloru (242)
- Wybór koloru (243)
- Kostka kolorów (243)
- Ustalanie koloru rysowania (245)
- Cieniowanie (246)
- Ustawianie trybu cieniowania (248)
- Palety Windows (249)
- Dopasowywanie kolorów (249)
- Dithering (250)
- Korzyści ze stosowania palety w trybie 8-bitowym (251)
- Tworzenie palety (253)
- Czy potrzebujesz palety? (254)
- Struktura palety (254)
- Paleta 3-3-2 (255)
- Tworzenie i usuwanie palety (258)
- Pewne ograniczenia (259)
- Tryb indeksu koloru (259)
- Kiedy używać trybu indeksu koloru? (259)
- Użycie trybu indeksu koloru (260)
- Podsumowanie (262)
- Podręcznik (263)
- glClearIndex (263)
- glColor (263)
- glColorMask (265)
- glIndex (265)
- glIndexMask (266)
- glLogicOp (267)
- glShadeModel (268)
- Światło w rzeczywistym świecie (272)
- Światło otaczające (273)
- Światło rozproszone (273)
- Światło odbłysków (273)
- Złóżmy to razem (274)
- Materiały w rzeczywistym świecie (275)
- Właściwości materiału (275)
- Oświetlanie materiałów (275)
- Obliczanie efektów światła otaczającego (276)
- Efekty światła rozpraszającego i odbłysków (277)
- Umieszczenie światła w scenie (277)
- Włączanie oświetlenia (277)
- Przygotowanie modelu oświetlenia (278)
- Przygotowanie właściwości materiału (279)
- Używanie źródła światła (281)
- Gdzie jest góra? (282)
- Normalne do powierzchni (283)
- Określanie normalnej (283)
- Normalne jednostkowe (285)
- Znajdowanie normalnej (286)
- Przygotowanie źródła światła (288)
- Przygotowanie właściwości materiału (289)
- Rysowanie wielokątów (289)
- Efekty oświetlenia (291)
- Odbłyski (291)
- Światło odbłysków (291)
- Właściwości odbłysków materiału (292)
- Stopień połyskliwości (293)
- Uśrednianie normalnych (294)
- Światła punktowe (298)
- Tworzenie światła punktowego (299)
- Rysowanie światła punktowego (301)
- Cienie (302)
- Czym jest cień? (303)
- Kod "zgniatający" (304)
- Przykład cienia (305)
- Oświetlenie i tryb indeksu koloru (308)
- Podsumowanie (308)
- Podręcznik (309)
- glColorMaterial (309)
- glCullFace (310)
- glFrontFace (310)
- glGetMaterial (311)
- glGetLight (312)
- glLight (314)
- glLightModel (315)
- glMaterial (317)
- glNormal (318)
- Określenie zadania (321)
- Wybór rzutowania (322)
- Wybór oświetlenia i właściwości materiału (323)
- Wyświetlanie rezultatu (324)
- Konstruowanie modelu po kawałku (325)
- Główka (325)
- Trzpień (328)
- Gwint (332)
- Składanie modelu w całość (335)
- Test szybkości (336)
- Poprawianie wydajności (340)
- Tworzenie listy wyświetlania (340)
- Podsumowanie (343)
- Podręcznik (343)
- glCallList (343)
- glCallLists (344)
- glDeleteLists (345)
- glEndList (346)
- glGenLists (346)
- glIsList (347)
- glListBase (348)
- glNewList (349)
- Rysowanie bitmap (351)
- Czcionki bitmapowe (355)
- Budowanie prostej biblioteki czcionek (355)
- Pixmapy: bitmapy z kolorem (359)
- Rysowanie pixmap (359)
- Remapowanie kolorów (360)
- Tablice odwzorowań kolorów (361)
- Skalowanie pixmapy (362)
- Wykrawanie obszarów (362)
- Odczytywanie pixmap z ekranu (363)
- Kopiowanie pixmap (366)
- Przeglądarka plików bitmap (366)
- Pliki bitmap w Windows (367)
- Odczyt plików .BMP (368)
- Zapis pliku .BMP (370)
- Drukowanie bitmap (372)
- Wyświetlanie bitmapy (375)
- Podsumowanie (377)
- Podręcznik (377)
- glCopyPixels (377)
- glDrawPixels (378)
- glPixelMap (379)
- glPixelStore (380)
- glPixelTransfer (382)
- glPixelZoom (383)
- glReadPixels (384)
- Podstawy nakładania tekstur (388)
- Definiowanie obrazów tekstur (389)
- Definiowanie tekstur 1D (389)
- Definiowanie tekstur 2D (391)
- Rysowanie wielokątów z nałożoną teksturą (392)
- Mipmapy (394)
- Program oglądania terenu (397)
- Definiowanie terenu (397)
- Rysowanie terenu (397)
- Rysowanie sceny (400)
- Automatyczne generowanie współrzędnych tekstur (401)
- Lot nad terenem (402)
- Podsumowanie (402)
- Podręcznik (429)
- glTexCoord (429)
- glTexEnw (429)
- glTexGen (430)
- glTexImage1D (431)
- glTexImage2D (432)
- glTexParameter (433)
- Tworzenie kwadryk (436)
- Zmiana sposobu rysowania kwadryki (436)
- Rysowanie cylindrów (437)
- Rysowanie stożków (438)
- Teksturowanie cylindrów (438)
- Rysowanie dysków (438)
- Teksturowanie dysku (439)
- Rysowanie częściowych dysków (439)
- Rysowanie sfer (439)
- Teksturowanie sfer (440)
- Rysowanie ołówka (440)
- Podsumowanie (442)
- Podręcznik (451)
- gluCylinder (451)
- gluDeleteQuadric (452)
- gluDisk (452)
- gluNewQuadric (453)
- gluPartialDisk (453)
- gluQuadricCallback (454)
- gluQuadricDrawStyle (454)
- gluQuadricNormals (455)
- gluQuadricOrientation (455)
- gluQuadricTexture (456)
- gluSphere (456)
- Podstawowe zmienne stanu OpenGL (461)
- Zachowywanie i odtwarzanie zmiennych stanu (462)
- Stan rysowania (464)
- Stan bufora głębokości (465)
- Stan bufora szablonu (465)
- Stan oświetlenia (465)
- Stan teksturowania (466)
- Stan pikseli (467)
- Podręcznik (468)
- glDisable / glEnable (468)
- glIsEnabled (470)
- glPopAttrib (470)
- glPushAttrib (470)
- Czym są bufory? (473)
- Konfigurowanie buforów (474)
- Bufor koloru (477)
- Podwójne buforowanie (477)
- Buforowanie stereo (478)
- Przerzucanie buforów (478)
- Bufor głębokości (479)
- Porównywanie głębokości (479)
- Wartości głębokości (481)
- Zastosowania bufora głębokości (481)
- Inne zastosowanie bufora głębokości (484)
- Wycinanie fragmentów sceny (485)
- Bufor szablonu (489)
- Korzystanie z bufora szablonu (489)
- Funkcje bufora szablonu (489)
- Rysowanie w buforze szablonu (490)
- Bufor akumulacji (494)
- Użycie bufora akumulacji w celu zasymulowania rozmycia ruchu (495)
- Użycie bufora akumulacji do antyaliasingu (498)
- Podręcznik (499)
- glAccum (499)
- glClearColor (500)
- glClearDepth (500)
- glClearIndex (501)
- glClearStencil (501)
- glDrawBuffer (501)
- glDepthFunc (502)
- glDepthRange (503)
- Blending (505)
- Efekt przezroczystości przez łączenie kolorów (507)
- Łączenie kolorów przy antyaliasingu (511)
- Łączenie kolorów w programach rysunkowych (511)
- Mgła (520)
- Rysowanie imbryków cieniowanych w zależności od głębokości (521)
- Inne rodzaje mgły (524)
- Głębokość mgły (524)
- Powrót do programu przeglądania terenu (525)
- Podsumowanie (530)
- Podręcznik (530)
- glBlendFunc (530)
- glFog (531)
- Krzywe i powierzchnie (534)
- Reprezentacja parametryczna (534)
- Punkty kontrolne (535)
- Ciągłość (536)
- Obliczenia (537)
- Dwuwymiarowa krzywa (537)
- Obliczanie krzywej (540)
- Powierzchnia trójwymiarowa (541)
- Oświetlenie i normalne (544)
- NURBS (545)
- Od krzywych Beziera do krzywych B-sklejanych (545)
- Węzły (546)
- Tworzenie powierzchni NURBS (546)
- Właściwości obiektów NURBS (547)
- Definiowanie powierzchni (547)
- Wycinanie (549)
- Podsumowanie (551)
- Podręcznik (551)
- glEvalCoord (551)
- glEvalMesh (552)
- glEvalPoint (553)
- glGetMap (553)
- glMap (555)
- glMapGrid (558)
- gluBeginCurve (559)
- gluBeginSurface (560)
- gluBeginTrim (560)
- gluDeleteNurbsRenderer (561)
- gluEndCurve (562)
- gluEndSurface (563)
- gluEndTrim (563)
- gluGetNurbsProperty (563)
- gluLoadSamplingMatrices (564)
- gluNewNurbsRenderer (565)
- gluNurbsCallback (566)
- gluNurbsCurve (568)
- gluNurbsProperty (569)
- gluNurbsSurface (571)
- gluPwlCurve (572)
- Złożone wielokąty (575)
- Rysowanie wielokątów wklęsłych (576)
- Rysowanie wielokątów złożonych (577)
- Funkcje zwrotne (581)
- Podsumowanie (582)
- Podręcznik (583)
- gluBeginPolygon (583)
- gluDeleteTess (583)
- gluEndPolygon (583)
- gluNewTess (584)
- gluNextContour (584)
- gluTessCallback (585)
- gluTessVertex (585)
- Selekcja (588)
- Nazywanie prymitywów (588)
- Praca w trybie selekcji (590)
- Bufor selekcji (590)
- Wybieranie (592)
- Wybór hierarchiczny (594)
- Sprzężenie zwrotne (598)
- Bufor sprzężenia zwrotnego (598)
- Dane sprzężenia zwrotnego (599)
- Znaczniki użytkownika (600)
- Przykład (600)
- Nadawanie obiektom etykiet na potrzeby sprzężenia zwrotnego (601)
- Krok 1: wybranie obiektu (602)
- Krok 2: pobieranie informacji o narysowanych obiektach (603)
- Podsumowanie (605)
- Podręcznik (605)
- glFeedbackBuffer (605)
- glInitNames (607)
- glLoadName (607)
- glPassThrough (608)
- glPopName (609)
- glPushName (609)
- glRenderMode (610)
- glSelectBuffer (612)
- gluPickMatrix (613)
- Na styku dwóch światów (615)
- Dwuwymiarowa nawigacja (616)
- VRML (617)
- WebSpace (618)
- Instalacja (618)
- Tryb spacerowy (618)
- Tryb oglądania (620)
- Open Inventor i VRML (622)
- Podsumowanie (622)
- Wydzielenie kodu związanego z OpenGL (628)
- Zaczynamy od AppWizarda (629)
- Budowanie szkieletu (629)
- Dodawanie bibliotek (630)
- Przygotowanie klasy widoku dla OpenGL (631)
- Format pikseli i kontekst renderowania (632)
- Usuwanie kontekstu renderowania (634)
- Obsługa zmiany rozmiaru okna (634)
- Renderowanie sceny (634)
- Unikanie niepotrzebnego czyszczenia okna (635)
- Obsługa palety (635)
- Podsumowanie (639)
- Wydzielenie kodu związanego z OpenGL (642)
- Zaczynamy od AppExperta (643)
- Budowanie szkieletu (643)
- Dodawanie nagłówków (645)
- Dodawanie procedur obsługi komunikatów (645)
- Wypełnianie szkieletu aplikacji (646)
- Przygotowanie klasy widoku dla OpenGL (647)
- Format pikseli i kontekst renderowania (647)
- Usuwanie kontekstu renderowania (649)
- Obsługa zmiany rozmiaru okna (649)
- Renderowanie sceny (650)
- Unikanie niepotrzebnego czyszczenia okna (650)
- Niech się kręci (651)
- Obsługa palety (652)
- Podsumowanie (656)
- Wymagany dostęp niskiego poziomu (657)
- Magia obiektów (658)
- Plug and Play (659)
- Wydzielenie kodu OpenGL (659)
- Działanie i sposób użycia kontrolki WaiteGL.OCX (659)
- Znaczniki OpenGL (660)
- Instalacja i użycie kontrolki WaiteGL w Visual Basicu 6.0 (661)
- Instalowanie kontrolki (661)
- Przykład w Visual Basicu (662)
- Malowanie w oknie OpenGL (663)
- Trochę ruchu (664)
- Wykorzystanie kontrolki OCX w Delphi 2.0 (665)
- Instalowanie kontrolki (665)
- Przykład w Delphi (665)
- Malowanie w oknie OpenGL (667)
- Trochę ruchu (667)
- Parę uwag na temat kodu źródłowego (668)
- Podsumowanie (669)
- Wnioski (674)
- Listy wyświetlania (679)
- Operacje na macierzach (680)
- Operacje związane z oświetleniem (680)
- Konstruowanie obiektów (680)
- Inne rady (681)
- Książki na temat programowania Windows (683)
- Książki i materiały na temat OpenGL (684)
- Książki komputerowe na temat programowania grafiki (w szczególności 3D) (684)
- Serwery FTP i WWW związane z OpenGL (684)
- Składnice VRML (685)
O autorach (21)
Przedmowa (23)
Wprowadzenie (25)
Część I. Wprowadzenie do OpenGL (33)
Rozdział 1. Co to jest OpenGL? (35)
Rozdział 2. Podstawy grafiki 3D (41)
Rozdział 3. Nauka OpenGL z użyciem biblioteki AUX (51)
Rozdział 4. OpenGL for Windows: OpenGL + Win32 = Wiggle (101)
Rozdział 5. Błędy i inne komunikaty OpenGL (133)
Część II. Używanie OpenGL (143)
Rozdział 6. Rysowanie w trzech wymiarach: linie, punkty i wielokaty (145)
Rozdział 7. Manipulowanie przestrzenią 3D: transformacje współrzędnych (199)
Rozdział 8. Kolory i cieniowanie (235)
Rozdział 9. Oświetlenie i źródła światła (271)
Rozdział 10. Modelowanie i kompozycja obiektów 3D (321)
Rozdział 11. Grafika rastrowa (351)
Rozdział 12. Mapowanie tekstur (387)
Rozdział 13. Kwadryki: sfery, cylindry i dyski (435)
Część III. Tematy zaawansowane i efekty specjalne (459)
Rozdział 14. Maszyna stanu OpenGL (461)
Rozdział 15. Bufory: nie tylko do animacji (473)
Rozdział 16. Efekty specjalne: przezroczystość i mgła (505)
Rozdział 17. Krzywe i powierzchnie: co to jest NURBS?!! (533)
Rozdział 18. Podział wielokątów (575)
Rozdział 19. Grafika interaktywna (587)
Rozdział 20. OpenGL w Sieci: VRML (615)
Część IV. OpenGL i... (625)
Rozdział 21. OpenGL i MFC (627)
Rozdział 22. OpenGL i OWL (641)
Rozdział 23. OpenGL w Visual Basic i 4GL (657)
Rozdział 24. Przyszłość OpenGL w Windows (671)
Dodatki (677)
Dodatek A. Poprawianie wydajności OpenGL w Windows (679)
Dodatek B. Dalsza lektura (683)
Dodatek C. OpenGL wersja 1.1 (687)
Dodatek D. Słownik (689)
Skorowidz (695)
Helion - inne książki
-
Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ―...
JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do inżynierii społecznej. Omawia koncepcje psychologiczne leżące u podstaw tej dyscypliny i jej aspekty etyczne. Zaprezentowano tu narzędzie ułatwiające korzystanie z technik inżynierii społecznej w atakach socjotechnicznych. Następnie szczegółowo pokazano...
Socjotechniki w praktyce. Podręcznik etycznego hakera Socjotechniki w praktyce. Podręcznik etycznego hakera
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Oto przyjazny przewodnik dla programistów Pythona, wyczerpująco wyjaśniający wiele zagadnień programowania obiektowego, takich jak dziedziczenie, kompozycja, polimorfizm, tworzenie klas i struktur danych. W książce szczegółowo omówiono zagadnienia obsługi wyjątków, testowania kodu i zastosowania ...
Programowanie zorientowane obiektowo w Pythonie. Tworzenie solidnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji i bibliotek. Wydanie IV Programowanie zorientowane obiektowo w Pythonie. Tworzenie solidnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji i bibliotek. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)95.36 zł
149.00 zł(-36%) -
To drugie, w pełni zaktualizowane wydanie przewodnika dla początkujących, dzięki któremu szybko zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z rozbudowanej platformy Power BI. Najpierw zapoznasz się z podstawami analityki biznesowej i sposobami realizowania projektów w tym obszarze. Nauczysz s...
Pierwsze kroki w Power BI. Kompletny przewodnik po praktycznej analityce biznesowej. Wydanie II Pierwsze kroki w Power BI. Kompletny przewodnik po praktycznej analityce biznesowej. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.96 zł
89.00 zł(-36%) -
Dużym walorem książki jest obudowanie zadań krótkimi fabułami, które sprawiają, że Czytelnik nie ma do czynienia jedynie z danymi, poleceniami i kodem, lecz także zyskuje poczucie, że konfrontuje się z faktycznymi problemami, z jakimi mógłby się zetknąć także poza egzaminem. To kolejna w ofercie ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.36 zł
49.00 zł(-36%) -
Python jest językiem, którego powszechnie używa się w wielu obszarach: od programowania gier, przez aplikacje webowe, po systemy analizy danych. Nic więc dziwnego, że cieszy się ogromną popularnością i jest dodatkowo wspierany przez liczną społeczność programistów, projektantów i sympatyków, któr...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.36 zł
49.00 zł(-36%) -
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowani...
Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych Siatka danych. Nowoczesna koncepcja samoobsługowej infrastruktury danych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.96 zł
89.00 zł(-36%) -
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz ...
Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
Ta książka jest przeznaczona dla programistów i administratorów, którzy poszukują wydajnej metody zarządzania systemami. Pokazano w niej, w jaki sposób działa Ansible i jak należy przygotować go do pracy. Omówiono sposoby tworzenia scenariuszy (są to skrypty do zarządzania konfiguracją), zasady z...
Ansible w praktyce. Automatyzacja konfiguracji i proste instalowanie systemów. Wydanie III Ansible w praktyce. Automatyzacja konfiguracji i proste instalowanie systemów. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
Podobnie jak we wcześniejszej pozycji tego autora, Wstępie do analizy matematycznej, algebry i równań różniczkowych. Zadania dla studentów i kandydatów na studia, i tu mamy do czynienia ze starannie opracowanym zbiorem zróżnicowanych zadań, pomyślanym tak, aby możliwie jak najbardziej zainteresow...
Wstęp do matematyki dyskretnej, równań i nierówności różniczkowo-funkcyjnych, geometrii trójwymiarowej i funkcji wielu zmiennych. Zadania dla studentów i kandydatów na studia Wstęp do matematyki dyskretnej, równań i nierówności różniczkowo-funkcyjnych, geometrii trójwymiarowej i funkcji wielu zmiennych. Zadania dla studentów i kandydatów na studia
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)25.54 zł
39.90 zł(-36%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: OpenGL. Księga eksperta Richard S. Wright jr, Michael Sweet (63)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(18)
(13)
(12)
(7)
(6)
(7)
elwiz,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adam Rowicki,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Fabian Fordos,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Hasio Maszkietniczek,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin Busza,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Maciej Kurczab,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Sebastian,
Data dodania: 2011-02-08 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-05-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2002-11-29 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adam,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Iwanicki,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Grzegorz Futa,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wojciech Dudek,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mateusz Matuszek,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Artur Ulanicki,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Bull Gates,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wojtek Sterna,
Data dodania: 2005-01-19 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wojciech Kowalczyk,
Data dodania: 2003-09-19 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wojtek Przystas,
Data dodania: 2003-06-27 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Robert Heber,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Daniel Mironowicz,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Wiktor Zychla,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Maciej Misztal,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Karpiuk,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Barczyński,
Data dodania: Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-02-03 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Kamil Wandtke,
Data dodania: 2004-02-17 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Sebastian Pełczyński,
Data dodania: Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Paweł,
Data dodania: Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jarek Łazur,
Data dodania: 2004-01-21 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2003-09-29 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Hetman,
Data dodania: 2003-05-23 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
a d,
Data dodania: Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
sokopio@polbox.com,
Data dodania: Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Steszko,
Data dodania: 2004-07-13 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2004-03-17 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
mk,
Data dodania: 2004-01-13 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzednich wydań
Bartosz Warzocha, Właściciel firmy programistycznej, programista C/C++
Data dodania: 2016-09-07 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-08-28 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Karolina, studentka informatyki
Data dodania: 2013-04-18 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Maciej Wilk,
Data dodania: 2007-03-06 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Seba,
Data dodania: 2005-03-23 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Jarosik,
Data dodania: 2005-02-22 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Jakub Ruszkowski,
Data dodania: 2005-07-19 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Przemek Florek,
Data dodania: 2005-05-04 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2021-08-10 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Przyszły Technik Teleinformatyk
Data dodania: 2018-03-23 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Damian, informatyk
Data dodania: 2016-05-23 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-01-09 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Paweł Ł., programista grafiki
Data dodania: 2011-07-19 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Sobiecki,
Data dodania: 2006-05-30 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-05-24 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-05-24 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2006-01-09 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Rafał Skowrońśki, programista
Data dodania: 2012-04-27 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2006-05-11 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii