Facebook
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

KRONOS 2/2018. Schelling (ebook)(audiobook)(audiobook)

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
320
2w1 w pakiecie:
     ePub
     Mobi

Ebook

20,00 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Kolejny numer kwartalnika Kronos, poświęcony metafizyce czasu, zagadce jego wieczności, a także ciemnym przeczuciom co do przyszłości Europy: F.W.J von Schelling, Światowieki, ułamek z roku 1811 (fragmenty) Markus Gabriel, Filozofia czasu w Światowiekach Schellinga Teresa Pedro, Czas według Światowieków F.W.J. von Schellinga Christophe Bouton, Czas i wolność Catherine Malabou, Przyszłość Hegla. Plastyczność, czasowość, dialektyka Cyprian Gawlik, Dlaczego Hegel nie mówi o przyszłości? Georg Simmel, Biegunowość i równowaga u Goethego Georg Simmel, Schopenhauer i Nietzsche (fragmenty) W Archiwum Filozofii Polskiej: Paweł Rzewuski o grupie Demiurg Grupa Demirug o upadku cywilizacji Zachodu i konieczności budowy słowiańskiego Rzymu Musimy to jest program filozoficzny pomyśleć czas inaczej. Po pierwsze musi się w nim pojawić prawdziwa przeszłość i przyszłość. To znaczy taka przeszłość, do której nie można się cofnąć, i taka przyszłość, której osiągnięcie oznacza zmianę nieodwracalną. Po drugie: czas trzeba pomyśleć jako głęboką formę bytu, jego wewnętrzną strukturę, która wyznacza i organizuje jego widzialne kształty i postacie. Mówiąc inaczej: czas trzeba pojąć nie jako dodatek, lecz jako istotę rzeczywistości. Próbę takiego pomyślenia czasu znajdujemy w pierwszej wersji Światowieków Schellinga, której stosowny fragment, uzupełniony przez współczesne komentarze, znajdzie czytelnik w tym tomie naszego kwartalnika. Tekst Schellinga powstał w roku 1811. Został opublikowany ponad sto pięćdziesiąt lat później. To opóźnienie nie zmienia jednak w niczym jego rewolucyjnego charakteru. Przeciwnie: wszystko to, co się w międzyczasie w filozofii a skądinąd także w naukach przyrodniczych wydarzyło, pozwala nam zrozumieć jego powagę i znaczenie. Schelling był pierwszym, który wyciągnął radykalne wnioski z Kantowskiej krytyki pojęcia czasu: jeśli czas jest tylko formą naszych przedstawień, możemy podjąć próbę konstrukcji innego jego pojęcia, bliższego naszemu doświadczeniu.
0 Opracowanie zbiorowe

Zamknij

Wybierz metodę płatności