Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
- Autor:
- Artur Jabłoński
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 26
- Stron:
- 168
- Czas nagrania:
- 04:04:16
- Czyta:
- Michał Podsiadło
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis
książki
:
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
Teksty informacyjne i reklamowe rządzą się swoimi prawami. Większość zasad dotyczących stylu, które poznałeś w szkole, nie sprawdza się w komunikatach biznesowych. Dziś piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej.
Teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka jest o trudnym pisaniu. O tworzeniu komunikatów, które sprzedają. Przekonują do działania. Skutecznie informują.
Dowiesz się z niej:
- Jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie
- Że forma bywa często ważniejsza od treści (naprawdę!)
- Jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy
- Jakie są konkretne rozwiązania, schematy i gotowe do wdrożenia przykłady efektywnych tekstów reklamowych
Wybrane bestsellery
-
Oto pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch specjalistów działających marketingowo na 67 rynkach i w kilkunastu językach. Ich kampanie wygenerowały łącznie 200 000 000 złotych i setki tysięcy leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów. Gdy Artur Jabłoński i Marek Piasek podejmują się odpowiedzieć na pytanie o to, jak efektywnie prowadzić działania marketingowe, warto zainteresować się tym, co mają do powiedzenia.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
W zamyśle LinkedIn powstał jako miejsce nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie jest tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak - konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Mimo to LinkedIn wciąż jest niedoceniany przez reklamodawców. Panuje opinia, że reklama na nim jest droga, trudna do ustawienia i nieskuteczna, a sam serwis nie jest przyjazny firmom, które chciałyby powierzyć mu swój budżet promocyjny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(37,05 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Zawiera zestaw kodów służących do rozszyfrowywania ludzkich zachowań w pełnej gamie ich odcieni — tych zwyczajnych, nietypowych, a nawet destrukcyjnych. Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnych aspektów lub praw ludzkiej natury. Znalazł się tu potężny zasób wiedzy i koncepcji z różnych dziedzin: biologii, psychologii, neurologii, socjologii czy historii. Uwzględniono też dzieła filozofów, którzy przez wieki oddawali się rozważaniom na temat ludzkiej natury. Pokazano, jak oderwać się od własnych emocji, opanować siebie i świadomie się rozwijać. W konsekwencji można się nauczyć patrzeć za ludzkie maski i odważnie przeciwstawiać konformizmowi, aby rozwinąć swoje wyjątkowe poczucie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska „kluczowych nielicznych”. Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Pierwsze tygodnie minęły Maxine na nauce przetrwania w bezdusznym środowisku pełnym obojętnej biurokracji i próbach pracy w systemie, w którym nie można było niczego zrobić bez wypełniania mnóstwa dokumentów i żebrania o zgody niezliczonych komitetów. Któregoś dnia Maxine zaczepiła grupa rebeliantów. Zbuntowani programiści chcieli przywrócenia poczucia sensu i radości płynących z pracy. Uważali, że to jedyny sposób na sukces firmy w rzeczywistości cyfrowego przełomu. Maxine przyłączyła się do Rebelii, a wkrótce została jedną jej z liderek. Nie wszyscy przyglądali się temu z życzliwością. Przyczajeni wrogowie postanowili wykorzystać swoje możliwości przeciwko Maxine...- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem treści perswazyjnych. Jak w każdym fachu, także w Twoim istnieje zestaw uniwersalnych zasad oraz narzędzi, chwytów i trików, które wszyscy — czeladnik, rzemieślnik, mistrz — muszą znać i którymi powinni swobodnie operować. Inwencja własna jest oczywiście w copywritingu wskazana, jednak podstawa to opanowanie pisarskiego abecadła. Dariusz Puzyrkiewicz, weteran zawodu z kilkunastoletnim stażem i wieloma udokumentowanymi sukcesami na koncie, zebrał niezbędną wiedzę w tej książce. Zaopatrz się w nią, przeczytaj, ustaw na półce na wysokości wzroku — i wracaj do niej zawsze, gdy będziesz tworzyć tekst, który sprzedaje. Produkty. Usługi. Albo idee.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Nowość Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
O autorze książki
Artur Jabłoński - specjalista, który pomaga firmom rozwijać marketing
Ekspert marketingu. Dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami na temat skutecznego pisania i strategii marketingowych. Realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu, od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Pracował m.in. dla: TVN, naTemat, Otomoto, Otodom, Allegro, SKANSKA, NEUCA, Sphinx, Województwa Pomorskiego i Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Instytutu Matki i Dziecka. Autor jednego z najpopularniejszych polskich blogów o marketingu: www.arturjablonski.com. Wykłada na studiach podyplomowych WSB w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu i Gdańsku, WSAiB w Gdyni oraz Politechniki Białostockiej. Prelegent na licznych konferencjach w całej Polsce.
Konsultant ds. e-marketingu, szkoleniowiec i autor książek
Prowadzi szkolenia i doradza. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 2000 godzin, edukując przedsiębiorców i marketerów w zakresie content marketingu i reklamy w mediach społecznościowych. Twórca kursów online, mających na celu podniesienie skuteczności działań marketingowych. Artur Jabłoński pomaga firmom zwiększyć sprzedaż, daje praktyczne wskazówki, które usprawniają działania sklepów on-line i funkcje stron internetowych. Specjalista od skutecznych kampanii w social mediach. Autor książek "Zrozumieć marketing", "Skuteczna reklama na LinkedInie" oraz "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting" . Dzięki książkom Artura Jabłońskiego wielu rozwinęło swoje biznesy, dokonując analiz i optymalizacji swoich działań marketingowych.
Ebooka "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting (16) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: k.tomzynska Tomżyńska KarolinaRecenzja dotyczy produktu: ebookCzy recenzja była pomocna:
W szkole uczyliśmy się podstaw pisania. Nauczono nas interpunkcji, ortografii, gramatyki… Jednak tak naprawdę przy tworzeniu komunikatów, które mają być jasne w odbiorze dla odbiorców zdaje się to na nic. Pisanie w sposób, aby chciano nas czytać wymaga pracy i umiejętności trudnego pisania. Brzydko mówiąc musimy nauczyć się sprzedawać siebie i swoje słowa. Artur Jabłoński stworzył dla nas poradnik, który skutecznie może nam pomóc zdecydować czy copywrting/webwriting jest dla nas. W dość przestępny i zrozumiały dla czytelnika sposób przekazał niezbędne informacje o tym jak zacząć tworzyć odpowiednie treści, aby chciano kupować. Całość podzielona została na kilka krótkich, ale rzeczowych rozdziałów. To w nich możemy zajrzeć w psychikę naszych odbiorów i zrozumieć czego tak naprawdę od nas oczekują. Przekonujemy się co tak naprawdę jest ważne w tekstach i na co zacząć zwracać uwagę. Zaczynamy dostrzegać jaką moc mają nagłówki co autor dobitnie wbija nam do głowy. Wiedzę, którą przekazuje nam Jabłoński oparł on na własnych doświadczeniach, ale i rzetelnych badaniach naukowych o czym możemy się przekonać z licznych przypisów. Nie ma tutaj mowy o laniu wody. Otrzymujemy same konkrety oraz praktyczne przykłady, dzięki którym możemy lepiej przyswoić przekazywaną nam wiedzę. Do tego pan Jabłoński zdradza nam tajniki o przydatnych narzędziach pracy, czy aplikacjach, które mogą nam pomóc w copywritingu. Do czego mogę się przyczepić to fakt, że niektóre tematy zostały dość pobieżnie omówione. A szkoda, ponieważ krył się w nich ogromny potencjał, a książkę można było na spokojnie rozszerzyć „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” ta książka pełna praktycznych porad, z której możemy czerpać świetną wiedzę. Po przeczytaniu tej książki miałam nadzieję, że pisanie nie będzie sprawiać mi problemów. Jednak muszę przyznać że troszeczkę się myliłam i teraz każdy tekst jest nie taki, nudny i do poprawki 😅 Jednak praktyka czyni mistrza, a rady zawarte w książce trzeba odrazu wcielić w życie. Samo przeczytanie książki nic nie da. Liczy się praktyka. Ocena: ⭐⭐⭐⭐/6
-
Recenzja: PROJEKTOR - wolontariat studencki Zuzanna KoziełekRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting Jedną z cech świata, w którym dzisiaj żyjemy jest to, że z każdej strony zalewają nas potężne ilości informacji. Jak skłonić nasz mózg, żeby skupił uwagę na jednej konkretnej rzeczy, tekście, wiadomości. W miarę upływu czasu zmienia się nasz sposób mówienia i przyswajania informacji. Dlatego kluczową rolę stanowi to by trafnie dostosować treści, które chcemy przekazać innym. Zawodzą nas wszystkie zasady pisania, których nauczyliśmy się w szkołach. Sama w pewnym momencie zdałam sobie sprawę z tego, że tworzenie tekstu użytkowego ma niewiele wspólnego ze szkolną rozprawką. Tu z pomocą przychodzi Artur Jabłoński, który stworzył poradnik: ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”. Autor książki zna się na rzeczy. Jest konsultantem e-marketingu i szkoleniowcem. W salach szkoleniowy spędził już ponad 2 tysiące godzin, doradza i realizuje kampanie dla różnych firm i instytucji. Pracował między innymi dla TVN, Allegro czy Instytutu Matki i Dziecka. Ponadto jest autorem jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com, do którego lektury gorąco Was zachęcam. Moje oczekiwania odnośnie tej pozycji były dosyć wysokie. Pomyślałam, że osoba, która radzi na temat tego jak pisać sama powinna być w tym po prostu dobra. Szczerze przyznam, że książka przerosła moje oczekiwania. Artur szybko nawiązuje relację z czytelnikiem. Od pierwszych stron miałam wrażenie, że po prostu ze sobą rozmawiamy. Luźny styl ze sporą dawką poczucia humoru sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Dzięki temu o wiele łatwiej przyswoić zawartą w niej wiedzę. A tu jest o czym rozmawiać. Zuzia Pod kątem merytorycznym autor zadbał o czytelników kompleksowo. Połączył wiedzę teoretyczną z doświadczeniem własnym i innych ludzi, do tego dodał praktyczne porady i wskazał na konkretne narzędzia, którymi możemy posługiwać się w trakcie pracy. Każde zagadnienie tłumaczy na podstawie konkretnych przykładów zaczerpniętych z życia. Byłam zaskoczona czytając o tym ile dokładnie centymetrów powinny mieć nawiasy, ile zdań warto zawrzeć w akapicie, a ile wyrazów w zdaniu. Artur zamieszcza nawet linki do konkretnych stron internetowych, blogów, podaje nazwy programów i aplikacji, mówi z czego warto korzystać, jak to robić i dlaczego. Czyniąc tym samym ze swojej publikacji prawdziwa skarbnicę wiedzy. Moim zdaniem Artur po prostu oswoił pisanie. Rozwiał mgłę tajemniczości i grozy pokazując, że pisać może każdy bo jest to umiejętność, którą da się wyćwiczyć. Co więcej bez ćwiczeń się nie obędzie, więc jeśli tylko zdecydujemy się poświęcić trochę czasu i wysiłku możemy nauczyć się tworzyć coraz to lepszy kontent, który będziemy mogli wykorzystać w naszej pracy czy innych formach działalności. Ważne jest to, że Artur wychodzi naprzeciw nowym pokoleniom tworząc treści dla nas przystępne jednocześnie wskazując osobom już doświadczonym jak pisać tak by młodzi też chcieli czytać. Mówi też o tym jak pisać by przebić się ze swoimi treściami przez otaczający nas natłok informacji w sposób kulturalny i z dobrym smakiem. Jestem pewna, że jeszcze nie raz wrócę do lektury tej książki.
-
Recenzja: Marta Komar Marta KomarRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować), czyli książka napisana przez Artura Jabłońskiego jest dość cienka. I ja bardzo to szanuję, bo pomimo tego, że nie ma wielu stron, jest upchana ogromną ilością wiedzy i konkretnych porad. Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Recenzja Szacun, że autor nie uległ modzie/przymusowi (?) pisania minimum 250 stron i lania wody, powtórek i obracania różnych zagadnień z wielu stron. Zwykle niepotrzebnie, jak zdążyłam zaobserwować w innych tego typu poradnikach. Jabłoński daje konkret. Każde z poruszonych przez niego zagadnień ma 1-2 strony wyjaśnienia i that’s it. W zupełności wystarczy do zrozumienia idei. Później zostaje tylko praktyka. W swojej książce Jabłoński porusza pięć najważniejszych tematów, które właściwie opisuje spis treści: Jak ludzie czytają w internecie Kim oni są Jak tekst powinien wyglądać Jakim stylem pisać Jak używać języka korzyści Jak pisać nagłówki Jak tworzyć skuteczne CTA W ich ramach autor rozbija poszczególne tematy na mniejsze elementy, żeby było łatwiej to przyswoić. SAMO MIĘSO Jabłoński obala kilka mitów o content marketingu pokutujących odkąd ta forma reklamy stała się popularna. Pisze m.in. o tym, że to forma jest ważniejsza od treści (zgadzam się tak bardzo), że trzeba pisać jak najprościej i jak najbardziej zrozumiale, bo ludziom często nie chce się dociekać, co autor miał na myśli. Autor sugeruje, że tekstów się nie pisze, a projektuje i właściwie na każdym kroku bardzo zwraca uwagę na wygląd artykułów. Kolory, układ, wielkość czcionek, długość akapitów, śródtytuły, obrazki, tła, pogrubienia i inne w internecie powinny wyglądać inaczej niż w druku. Wzięłam sobie jego rady do serca i staram się je stosować także na Przeczytana.com. Oprócz tego daje konkretne wzory, przykłady, schematy, rady, dzieli się doświadczeniem i każde testować właściwie wszystko. Podaje także narzędzia, które mogą nam pomóc. Niektóre, jak jasnopis.pl, są naprawdę świetne. NIE MA CO PRZEPISYWAĆ KSIĄŻKI… Wiele jest w tej książce dobra, na dodatek opisanego zwięźle i bez wszędobylskiego lania wody. Jeśli ktoś jest zainteresowany poprawą stylu oraz formy, albo w ogóle nauczeniem się czegoś więcej o panowaniu nad słowem, to zdecydowanie warto sięgnąć po dzieło Jabłońskiego. Subiektywna ocena: 9/10
-
Recenzja: Czytanie z filiżanką herbatyRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To pierwsza książka tego autora, jaką przeczytałam. Do lektury zachęcił mnie tytuł i to, że bardzo dużo piszę. Niedawno czytałam dzieło pt. „Biblia copywritingu” i mi się podobało. W połączeniu są to dwie biblie stanowiące podstawy dobrego pisania. „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) to ciekawa lektura. Odpowiada na pytanie tytułowe bardzo wyczerpująco. Składa się z siedmiu rozdziałów. Zawiera wiedzę profesjonalną dla osób, które pracują w tej branży. Porady dotyczące nagłówków, akapitów, rozmiaru czcionki tekstu. Warto jednak przeczytać, zanim się zacznie w tym pracować. Dzięki temu uniknie się błędów.
-
Recenzja: KonfabulaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To książka nie dla piszących książki, a dla autorów informacji pisanych na potrzeby internetu: blogerów, prowadzących strony internetowe, copywriterów. W końcu sam autor to właśnie praktyk internetowego pisania. W tej książce nie znajdziemy obszernej i popartej wieloma historiami treści na temat jak pisać ładne zdania, ale raczej jak konstruować nagłówki i tytuły, by ktoś zechciał w nie kliknąć i przejść dalej, jak ułożyć śródtytuły, by oko czytelnika wychwyciło je jako pożądaną treść i wreszcie jak zachęcić do akcji. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, by np. by stworzyć dobry, prawdziwy i konwertujący tytuł potrzebujemy aż czterech składowych: obecności faktów, emocji, potrzeb i opowieści. Jest krótka, bo i w internecie forma przekazu jest krótka, ale jeszcze w żadnej w tym tekście znajdującej się książce nie miałam tak wiele zakładek zaznaczonych w miejscach, które były warte zapamiętania. Kila rad autora: Ludzie czytają około 20% testu. To mało? Teoretycznie tak. Praktycznie zaś liczy się tylko to, które 20% przeczytają. Jako copywriter lub osoba pisząca teksty do sieci musisz brać pod uwagę urządzenia mobilne. To, jak Twoje treści będą widoczne na małych ekranach, ma kolosalne znaczenie. Internet to nie książka. Obowiązują tu nieco inne reguły. Umiar. To jedyna zasada, jaką powinieneś się kierować. By móc lepiej pisać, musisz inaczej patrzeć na teksty. Nie jak na całość. Dostrzeż w niech sumę pewnych elementów. Te elementy to właśnie cechy dobrego stylu. Nie ten mądry, co mądrze gada, ale ten, co gada tak, żeby go każdy zrozumiał. Konkret wyjątkowo działa na odbiorcę. Dlaczego? Bo buduje obraz w głowie. (…) redagując tekst, pracuj jednocześnie nad jedną cechą stylu. Klient nie chce kupić młotka. Klient chce wbić gwóźdź. Formuły to nie to samo co clicbaity. Clickbaity są formułami, ale nie każda formuła to clickbait. Użytkownik tylko pobieżnie przegląda Twój tekst, więc potrzebuje elementów, które ułatwiają orientację w jego zawartości. Na pewno zwróci uwagę na pogrubienia, fragmenty większym fontem, teść w ramce. Pomocą w tym zakresie są również śródtytuły! Z tego powodu śródtytuły powinien w prosty sposób zapowiadać treść towarzyszącego mu akapitu.
-
Recenzja: Nakanapie.pl PatrykTarachonRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
,,Książka napisana przez Artura Jabłońskiego, jest zbiorem wielu podpowiedzi i wskazówek, mających istotne znaczenie w tworzeniu treści. Bez znaczenia czy piszesz list albo nowy tekst na swojego bloga. Autor zwraca tutaj uwagę na to, jak zbudować tekst, aby był ciekawy dla oka, zachęcał do przeczytania i nie odstraszał zbitymi w jedność zdaniami. Obrazowo wyjaśnia jaką wartość ma forma, a ile znaczy sama treść, tłumacząc przy tym, w jaki sposób czytelnicy czytają na komputerze, a w jaki sposób z papieru. Nie brakuje przykładów i konkretnych wskazówek, tworzących kompletny poradnik, tworzenia tekstów. Dla osób prowadzących strony internetowe, treści do social-mediów, dostają techniczną wiedzę, jak sprawić, aby zaintrygować odbiorcę i zaprogramować tak, aby treść była czytelna i łatwa do przyswojenia na każdym urządzeniu. Według mnie Artur Jabłoński jako jeden z niewielu autorów, zwrócił uwagę, na jakich to zwrotów i synonimów używać, żeby czytelnik zrozumiał co czyta. Wyjaśnił jak pisać, aby teksty były przystępne dla branżowca, jak i amatora zaczynającego przygodę z tym, czym się zajmujemy".
-
Recenzja: katsin copywriting Kasia GrzechRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Do książki Artura Jabłońskiego ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” podchodziłam trochę jak do jeża. Leżała na mojej półce kilka dobrych tygodni i czekała, aż coś mnie do niej zmusi. Po kilku lekturach tego typu wydawało mi się, że nic mnie już nie zaskoczy, a każda następna książka będzie wałkować te same wskazówki i reguły. I co? Bardzo miłe zaskoczenie! Dużo praktycznych informacji, zero lania wody, ciekawe przykłady, kilka uniwersalnych prawd i bardzo przyjemna forma. Co więcej, w pakiecie dostałam dawkę motywacji. Wróciła mi ochota na kolejne pozycje na temat copywritingu. Dobrze wróży na przyszłość! *Dzięki Artur za odczarowanie branżowej literatury. Skąd te achy, czyli o czym można przeczytać w książce Jabłońskiego Formatowanie tekstu w sieci Moim zdaniem, najważniejszą kwestią są sprawy formalne. Niestety wiele osób tworząc treści, nie przykłada należytej uwagi do ich formatowania. I nie chodzi tu jedynie o amatorów czy właścicieli firm. Nawet przeglądając teksty copywriterów możemy znaleźć sporo „baboli”. Artur w swojej książce dokładnie opisuje, jak powinien wyglądać czytelny tekst. Jaki wybrać font? Ile wersów powinien mieć idealny akapit? Co pogrubiać? Gdzie i po co wstawiać grafiki? Majstersztyk. Jako osoba, która przykłada dużą uwagę do kwestii formatowania, także dowiedziałam się sporo nowych rzeczy, które mam nadzieję, zostaną ze mną na dłużej. Tworzenie skutecznych nagłówków i CTA Kolejny, doskonale przygotowany materiał. Porad na temat Nagłówków i Call to Action widziałam już wiele, jednak dzięki ciekawym, praktycznym przykładom informacje zawarte w książce są bardzo łatwo przyswajalne. Oba rozdziały zajmują ponad 1/3 książki (około 60 stron) i są bardzo obficie nasączone wartościowymi poradami. Samo mięso. Proste, ale też nieoczywiste rady, które z powodzeniem możemy bardzo szybko wcielić do swojej codziennej pracy. Postanowienie na najbliższy czas? Będę testować CTA w pierwszej osobie, czyli: zamiast Napisz do mnie, użyję wyrażenia Chcę nauczyć się pisać skuteczne treści zamiast Zamów i zyskaj rabat, użyję wyrażenia Chcę otrzymać rabat 50% Według autora jest to jedna ze skuteczniejszych metod nakłonienia Klienta do konwersji. Powyższe informacje były dla mnie kluczowe. Jednak w książce, mimo, iż nie należy do opasłych, można znaleźć dużo więcej m.in. odpowiedzi na poniższe pytania: Jak ludzie czytają w Internecie? Gdzie na stronie umieścić najistotniejsze informacje, które chcemy przekazać? Jak poznać i zrozumieć swojego odbiorcę? Czym są persony i jak je wyznaczać? Skąd wiedzieć czego potrzebuje nasz czytelnik? Czy długość ma znaczenie? 😉 Dlaczego warto pisać prostym językiem? Jak umiejętnie składać obietnicę czytelnikowi? Jak pokazać korzyści naszej marki, produktów lub usług? W jaki sposób potwierdzać przedstawione korzyści? Komu polecam książkę Artura Jabłońskiego? Książkę Artura Jabłońskiego polecam wszystkim, którzy tworzą własne treści w sieci. Zarówno specjaliści, jak i amatorzy znajdą w niej coś dla siebie. Od blogerów, influencerów, przez marketingowców i copywriterów, aż po właścicieli małych i dużych firm, którzy chcą przygotowywać dobre i przyciągające teksty. Recenzja książki Artura Jabłońskiego Mieliście okazję czytać książkę Artura? Koniecznie dajcie znać czego ciekawego się z niej dowiedzieliście i co dla Was było tą „perełką”, która zostanie z Wami na dłużej. Jestem bardzo ciekawa! PS. Recenzja książki Artura Jabłońskiego to początek serii na temat publikacji marketingowych, po które sięgam. Lektur tego typu czytam sporo. Jak napisałam we wstępie, jedne są lepsze, inne gorsze. Chętnie przybliżę Wam moje spostrzeżenia na ten temat.
-
Recenzja: MobileWorld24 Łęczycki WojciechRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kolejna pozycja w naszym zestawieniu, która nie jest stricte związana z programowaniem na Androida czy inne mobilne systemy. Jednak dla tych, którzy tworzą w internecie teksty będzie pozycją, dzięki której nauczą się jak to wszystko ogarnąć, lub utrwalą swoją wiedzę. Książka Artura Jabłońskiego od podstaw uczy nas jak przyciągnąć uwagę potencjalnych czytelników klientów i duża część książki poświęcona jest przede wszystkim jak taki tekst ma wyglądać. Jak powinny wyglądać zdjęcia, nagłówki. Jakich czcionek powinniśmy używać, a później przechodzi do sedna informując jak tworzyć teksty, które sprzedają. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że nie ma tutaj złotego środka, ale większość informacji, które znajdziecie w tej pozycji to zdecydowanie uniwersalna wiedza, którą można przenieść na swój grunt, często z drobnymi modyfikacjami. Myślę, że dla tych, którzy piszą w internecie to zdecydowanie ciekawa pozycja i warta swojej ceny. Jak pisać, żeby chcieli czytać … to również nie jest pozycja przesadnie obszerna, jednak na 168 stronach można zdecydowanie znaleźć sporo ważnych informacji o copywritingu i nie tylko.
-
Recenzja: https://annagrabowska.com/Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Szczerze Ci powiem, kupując książkę Artura Jabłońskiego „ Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” myślałam, że kupuję opasły tom. Akurat była promocja w Wydawnictwie One Press i przy zakupie trzech książek trzecia była za darmo. Zamówiłam więc tę i jeszcze dwie inne pozycje o których pewnie również napiszę Wam niebawem. Jak tylko skończę je czytać. I jakie było moje zdziwienie gdy przyjechała pozycja licząca niewiele ponad 160 stron. Mimo to jest to 160 stron konkretnej wiedzy. Czyta się ją szybko, praktycznie jednym tchem jak sensacyjną powieść. Ale każdy rozdział daje sporo treści do przemyślenia. I tym samym przetrawienia. Mamy tu w sumie 7 rozdziałów: Jak ludzie czytają w internecie Odbiorca Wygląd tekstu Styl Jak pisać językiem korzyści Jak pisać nagłówki Skuteczne call to action (i nie tylko) I w oparciu o jeden z nich powstał mój wpis blogowy na temat 8 cech idealnego postu blogowego, który cieszył się dużym powodzeniem wśród czytelników. Zaparz sobie kawę lub jak wolisz herbatę i przeczytaj go koniecznie. Znajdziesz w nim sporo przydatnych wskazówek. Zresztą treści z tej książki wystarczy mi na napisanie kolejnych dwóch postów. Tych szczególnie dla mnie istotnych. I również zilustrowanie ich notkami wizualnymi. Jeśli nie macie czasu śledzić bloga na bieżąco zapiszcie się na Kreatywny Newsletter, a dwa razy w miesiącu najciekawsze posty blogowe wpadną same do waszej skrzynki. Książkę z całego serca polecam, szczególnie jeśli chcesz zwiększyć zasięgi bloga pracować jako copywriter pisać dla ludzi przeczytaj tę książkę. Bo naprawdę pisania można się nauczyć.
-
Recenzja: Patryk TarachonRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak tworzyć ciekawe treści i angażować czytelnika? Co jest ważne przy redagowaniu tekstu? Na co zwracać uwagę, pisząc tekst? Dowiedz się jak pisać żeby ludzie czytali, o czym opowie Ci Artur Jabłoński! Od czasu premiery książki zatytułowanej ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting”, której autorem jest Artur Jabłoński, minęło już trochę czasu. Pomimo tego, książka po dziś dzień cieszy się zainteresowaniem i jest polecana przez osoby tworzące treści na prywatny użytek i zawodowy. Czy dołączysz do grona zadowolonych czytelników? Tego możesz dowiedzieć się z poniższego tekstu! Jak prawidłowo tworzyć dziś treści? Pisanie nie jest już tak proste, jak kiedyś. Moim zdaniem to, czego uczą w szkole, na lekcjach języka polskiego, niekoniecznie sprawdza się w życiu. Inaczej piszemy listy, rozprawki, bloga czy treści reklamowe. Mimo wszystko możemy opanować technikę i sposoby, dzięki którym będziemy mogli tworzyć treści pod bloga, jak i list do cioci zza granicy. Pytanie tylko, czy książka Artura Jabłońskiego, może nas czegokolwiek nauczyć? Kim jest Artur Jabłoński? Autor książki ,,Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting”, zajmuje się prowadzeniem szkoleń dla firm oraz marketingiem. Wśród obowiązków, które należą do specjalisty, jest planowanie i realizacja kampanii: w Google AdWords i social media (Facebook, Instagram, Twitter), oraz budowania marketingu mailingowego. Co znajdziesz w książce Książka napisana przez Artura Jabłońskiego, jest zbiorem wielu podpowiedzi i wskazówek, mających istotne znaczenie w tworzeniu treści. Bez znaczenia czy piszesz list albo nowy tekst na swojego bloga. Autor zwraca tutaj uwagę na to, jak zbudować tekst, aby był ciekawy dla oka, zachęcał do przeczytania i nie odstraszał zbitymi w jedność zdaniami. Obrazowo wyjaśnia jaką wartość ma forma, a ile znaczy sama treść, tłumacząc przy tym, w jaki sposób czytelnicy czytają na komputerze, a w jaki sposób z papieru. Nie brakuje przykładów i konkretnych wskazówek, tworzących kompletny poradnik, tworzenia tekstów. Dla osób prowadzących strony internetowe, treści do social-mediów, dostają techniczną wiedzę, jak sprawić, aby zaintrygować odbiorcę i zaprogramować tak, aby treść była czytelna i łatwa do przyswojenia na każdym urządzeniu. Według mnie Artur Jabłoński jako jeden z niewielu autorów, zwrócił uwagę, na jakich to zwrotów i synonimów używać, żeby czytelnik zrozumiał co czyta. Wyjaśnił jak pisać, aby teksty były przystępne dla branżowca, jak i amatora zaczynającego przygodę z tym, czym się zajmujemy. W książce znajdziemy także, konkretne porady odnośnie do tworzenia tytułów, opisów, zajawek i innych elementów tekstu, które działają pod kątem SEO (pozycjonowania w wyszukiwarkach). Ponadto dowiadujemy się jak sprawdzać działanie ludzkiego mózgu, aby sugerować wybór na swojej stronie, z naciskiem na opanowanie umiejętności wezwania do działania (Call To Action), pod kątem różnych elementów strony internetowej. Czy warto kupić książkę Artura Jabłońskiego? W książce, którą dziś omówiliśmy, znajdziemy nie tylko porady, ale także kilka sztuczek, będących niezwykle istotnymi w redagowaniu treści, profesjonalnych, aby interesowały czytelnika od pierwszego otwarcia tekstu. Ku mojemu zaskoczeniu, na końcu autor podzielił się wątpliwościami odnośnie do napisania tej książki. Moim zdaniem bardzo dobrze, że ją napisał w takiej formule. Poruszone kwestie szybko się nie zdezaktualizują. Jedyne co zwróciło moją uwagę, to koniec książki, który wydaje się, jakby był pisany na szybko, żeby tylko dobrnąć końca. Po prostu odniosłem wrażenie, że w porównaniu do reszty lektury, na ostatnich stronach, Artur Jabłoński dużo mniej wyjaśniał, dużo krócej. Jeśli chodzi o pozytywy, książka uświadomiła mi kilka spraw, pod kątem blogowania, co jest jedną z moich pasji. Dlatego tak chętnie sięgam po książki, dzięki którym mogę się rozwijać. Ta z całą pewnością do nich należy. Przeczytałem ją w zaledwie kilka dni (2-4), upewniając się w swoich przekonaniach lub naprostowując te, których nie byłem pewny. Przy okazji, każdy z nas może się czegoś z niej nauczyć, tudzież poznać ciekawe sztuczki i chwyty, którymi posiłkują się specjaliści od marketingu, aby zwrócić naszą uwagę.
-
Recenzja: https://tomaszbazylinski.pl/Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Specjalista od Facebooka O Arturze usłyszałem pierwszy raz w podcaście „Mała wielka firma”. Opowiadał w nim o promocji na Facebooku. Osoba autora zrobiła na mnie duże wrażenie. Na tyle duże, że jeszcze przed końcem audycji zakupiłem jego książkę. Artur Jabłoński oprócz social mediów zajmuje się marketingiem, a szczególnie przygotowywaniem kampanii reklamowych. „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” jest adresowana do twórców tekstów na potrzebny szeroko pojętego internetu i reklamy. Zarówno początkujący jak i średnio zaawansowani znajdą tutaj coś dla siebie. Czytanie w XXI wieku Artur w książce porusza bardzo ważny temat: czytanie w obecnych czasach. Co jakiś czas słyszymy o nowych badaniach „poziomu czytelnictwa” w Polsce, które mrożą krew w żyłach. Często w tych statystykach pojawia się pytanie: ile czyta pan/pani książek w roku? Następnie pojawia się odpowiedź wyrażona bardziej w ułamkach niż liczbach całkowitych. Może jednak nie jest aż tak źle, a ankiety nie do końca nadążają za zmianami? Może nie czytamy mniej tylko inaczej? Jak pisać? Autor książki, precyzyjnie analizuje zwyczaje związane z czytaniem w dzisiejszym świecie. Nie robi tego w formie krytyki, jak jest źle i dlaczego powinno być inaczej. A raczej wychodzi naprzeciw obecnej sytuacji. Spora cześć książki jest poświęcona tej kwestii. Jest to najlepsza analiza z wnioskami z jaką do tej pory miałem styczność. W oparciu o zbadane dowody, kolejne rozdziały poruszają praktyczne sposoby na dotarcie do słuchaczy. Są one niemal jak przewodnik czy instrukcja obsługi. Idąc od ogólnej struktury tekstu poprzez nagłówki i akapity, Artur tłumaczy nam jak pisać, aby chcieli nas czytać. W książce poruszone są również kwestie związane z użytecznością (UX) – czyli jak sprawić, aby nasz tekst był łatwy do czytania od strony technicznej. Domyślam się, że podczas wydawania klasycznej książki ta odpowiedzialność leży po stronie wydawcy. W świecie cyfrowym dobrze, abyśmy sami tego dopilnowali. Czy warto? Jeśli ktoś chciałby nauczyć się lepiej pisać, szczególnie na potrzeby internetu, „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” jest lekturą godną polecenia. Artur Jabłoński zna się na rzeczy i potrafi to przekazać. A że wie, jak pisać, to książkę czyta się łatwo i przyjemnie.
-
Recenzja: czytaj-na-walizkach.pl Paulina GaworskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Co Artur Jabłoński wie o copywritingu? Myślę, że całkiem sporo. W swojej książce sprzedaje patenty jak pisać tak, aby tekst był nie tylko ciekawy, ale i użyteczny. Podaje konkretne przykłady, daje wskazówki, pokazuje co działa, a co nam się wydaje, że powinno. Tylko podobnych książek o copywritingu było już kilka na polskim rynku, sama ma dwie w swojej biblioteczce. Czym Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) różni się od konkurencji? Czy jest coś takiego? CO ZNAJDZIESZ W KSIĄŻCE JAK PISAĆ, ŻEBY CHCIELI CZYTAĆ (I KUPOWAĆ)? Znajdziesz całkiem sporo przydatnej treści. W każdym rozdziale, a jest ich 7, poruszone są zagadnienia bliskie każdemu, kto choć raz próbował pisać coś do internetów. Czy to bloger czy copywriter, czy marketingowiec. Czy każdy z nich znajdzie w tej książce coś dla siebie? Uważam, że tak. Ponieważ Artur Jabłoński podaje nie tylko wskazówki dla początkujących – od pomysłów na budowę nagłówka, po formatowanie tekstu, aby był przyjazdy dla użytkownika i czytelnika. Ale także jasne, zwięzłe i ciekawe przykłady jak sprawdzić by tekst był atrakcyjny dla potencjalnego Klienta i jak pisać językiem korzyści. To co mi się najbardziej podobało w książce, to rzeczywiste zastosowanie wskazówek przez samego autora. Odpowiednie tytuły, układ tekstu, zwięzłość i klarowność przekazu – to wszystko znajdziemy na kartach Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Nie są to tylko suche wskazówki, ale żywy tekst, który do nas przemawia nie tylko treścią, ale również formą. JAK PISAĆ? CZY JUŻ WIEM? Myślę, że wiem całkiem sporo. Teraz muszę tylko siadać jeszcze częściej do komputera i testować rady w rzeczywistości. Częściej wykonywać testy różnych rodzajów treści, tytułów czy pomysłów. Pisać tak, jak sama chciałabym czytać i zawsze mieć z tyłu głowy, jak dany tekst odbiera czytelnik i co może być dla niego ważne. Chce szlifować swoje pisanie, uczyć się i rozwijać. Pracować nad stylem i czerpać z możliwości wykorzystania perswazji w przekazie. Biorąc do ręki książkę Artura Jabłońskiego Jak pisać, żeby chcieli czytać( i kupować) nie zawiedziesz się. Jednak pamiętaj nic nie zrobi się samo. Przeczytanie rad z książki nie wystarczy. Trzeba jeszcze je stosować. Ja już próbuję, dlatego siedzę nad tą recenzją kolejny dzień, mimo iż obiecałam, że będzie najpóźniej w środę. Ale chce Wam dawać lepszą treść i wartość, dlatego siedzę i poprawiam, testuje, sprawdzam. I to chyba powinna być najlepsza rekomendacja, tego co Artur Jabłoński wie o copywritingu. Oprócz książki polecam też blog Artura Jabłońskiego, z którego ja bardzo dużo czerpię przy tworzeniu treści na bloga.
-
Recenzja: Instagram.com/inperfect.beauty Martyna LaszczykRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czyż to nie jest idealna pozycja do przeczytania dla instagramowiczów? Wg mnie, to ciekawa książka. Jak pisać i jak mówić, aby trafiać do swojego grona odbiorców. Co w niej znajdziemy? Nie zdradzę, Wam wiele, ale powiem, że m.in. Znajdziecie tu informacje o tym jak tworzyć komunikaty, które skutecznie informują -Jak ludzie przyswajają teksty w internecie i nie tylko -O tym, co jest ważniejsze od samej treści -Znajdziesz tu także konkretne rozwiązania i przykłady tekstów reklamowych Jak dla mnie same przydatne informacje, a Wy co myślicie? Buziak!
-
Recenzja: Marketing w Pigułce Ewelina WolszczakRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kilka miesięcy temu podjęłam decyzję o kupieniu pierwszej książki branżowej. Szukałam naprawdę długo, przejrzałam mnóstwo stron internetowych. W międzyczasie zaczęłam obserwować bloga Artura Jabłońskiego i zorientowałam się, że wydał własną książkę. Przeczytałam o niej opinie i długo się nie zastanawiając – kupiłam ją. 1. Struktura Książka składa się ze wstępu, siedmiu rozdziałów, podrozdziałów i zakończenia. W środku gdzieniegdzie znajdują się rysunki, punktacje i numeracje, które uzupełniają treść i wpływają na estetykę. Całość jest utrzymana w barwach czarno – białych. Struktura książki jest logiczna i przemyślana, płynnie przechodzi od ogółu do szczegółu. Widać, że autor świadomie zaplanował przebieg przekazywania wiedzy. Jest konsekwentny i zgodnie z udzielanymi przez siebie radami pisze konkretnym i prostym w odbiorze językiem. 2. Treść Książka jest napisana prostym i przystępnym dla każdego językiem. Tekst jest chwytliwy, wciągający i konkretny, bez tzw. „lania wody”. Wiedza jest przekazywana krok po kroku, to co pojawia się na początku później zostaje rozwinięte. Autor wypowiada się w drugiej osobie liczby pojedynczej, tak jakby mówił do kogoś, co jest oryginalnym i ciekawym pomysłem. Czasami przewiduje, co ktoś mógłby w danym momencie pomyśleć i odpowiada na to. Przykład: Oszukałeś mnie, Artur. Wiedziałeś od początku, że ludzie nie czytają, a mimo to sprzedałeś mi książkę, która uczy pisania. Idę kręcić filmy o moich produktach na tle meblościanki. Podobno wideo sprzedaje. Jesteś tu jeszcze? Uff. Nie zdążyłem Ci powiedzieć: odpowiednie ułożenie tekstu oraz sam wysokiej jakości tekst pomogą uporać się ze wszystkimi problemami związanymi z pobieżnym czytaniem (…). Są to wtrącenia, które ożywiają i urozmaicają tekst. Dzięki temu nie jest nudno i monotonnie. Przyznam, że czasami Artur Jabłoński trafiał w moje myśli i wywoływało to mój uśmiech. Z książki można się dowiedzieć: jak ludzie przyswajają teksty, także reklamowe i w internecie; jak pisać skutecznie i przystępnie dla odbiorcy; jaka powinna być struktura tekstu; jak używać języka korzyści; jakie są przydatne narzędzia w copywritingu; jak tworzyć skuteczne CTA. 3. Ocena Książkę przeczytałam jednym tchem, tak mnie wciągnęła. Znalazłam tu mnóstwo praktycznych wskazówek i treści, o których nigdzie wcześniej nie słyszałam. Wyciągnęłam z niej naprawdę wiele przydatnych informacji i narzędzi, które pozwolą mi rozwinąć umiejetności pisarskie. Spodobała mi się również logiczna i przemyślana struktura książki, widać, że nic nie jest tu bez przyczyny. Sam styl i dobór słów wywarł na mnie pozytywne wrażenie, spowodował, że chciałabym przeczytać jeszcze więcej. Czekam na kolejną książkę. Uważam, że publikacja jest godna uwagi zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych copywriterów. Choć niektóre informacje wydają się dość oczywiste, nie zawsze się o nich pamięta. Jednego jestem pewna – nie raz wrócę do tej pozycji. 4. Podsumowanie „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” Artura Jabłońskiego to książka o copywritingu, która bardzo mocno stawia na język korzyści i umiejętność pisania tak, by odwoływać się do potrzeb klientów. Jest to bardzo dobry poradnik dla początkującego i zaawansowanego copywritera, który chciałby nauczyć się pisać chwytliwe i skuteczne teksty sprzedażowe w Internecie. Pozwalają na to praktyczne wskazówki, które służą budowaniu warsztatu pisarskiego, a także rozbudowywaniu umiejętności tworzenia dobrych tekstów. Książka jest świetna nie tylko dla marketerów, ale także dla przedsiębiorców, którzy na co dzień komunikują się z klientami. Zatem jeśli zastanawiasz się nad książką o copywritingu to naprawdę warto tą mieć u siebie na półce, Przyda się nie tylko w biznesie, ale wszędzie tam gdzie jest potrzeba pisania trafnych i konkretnych tekstów.
-
Recenzja: www.biznes.wm.pl Igor HrywnaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Powiem bez bicia, że lubię czytać książki dotyczące tworzenia tekstów reklamowych czy promocyjnych. Bo wiedza w nich zawarta przydaje się w każdych okolicznościach. Tym razem w ręce wpadła mi książka Artur Jabłońskiego "Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) wydana przez Onepress. Piszę książka, bo nie czytam "książek" w wersji elektronicznej. Dlaczego? Bo mają z prawdziwymi książkami tyle wspólnego, co rower elektryczny z rowerem. Ale mniejsza o to. Artur Jabłoński to konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Pracował m.in. dla: TVN i Allegro. To bodaj jego pierwsza książka. Na całe szczęście autor nie chciał od razu napisać dzieła życia. Dlatego na 160 stronach zawarł najistotniejsze informacje dotyczące tego, jak tworzyć teksty, które sprzedają. Takie, które najpierw ktoś zauważy. Potem przeczyta, a na koniec pod ich wpływem coś kupi. Mnie jednak zawsze bardziej ciekawi nie to, jak pisać w necie czy na papierze, ale jak czytają je ludzie. Czy może bardziej precyzyjnie: jak je widzą. Bo inaczej widzą je na ekranie laptopa, inaczej smartfona. Jeszcze inaczej na papierze. Na swój sposób czytają internetowi tubylcy. Na swój wychowani na papierze. Jabłoński przedstawia to w sposób prosty czyli zrozumiały. Bo prostota to podstawowa cecha dobrego pisania. Żeby było śmieszniej, to wszyscy fachmani od copywritingu przewracają do góry nogami wszytko to, czego o pisaniu uczono nas w szkołach. Począwszy od wzmiankowanej prostoty a skończywszy na długości zdań (im krócej, ty, lepiej) czy ilości przecinków (maksymalnie 2 w zdaniu). Co ciekawe archaicznego pisania w stylu Sienkiewicza uczą do tej pory na studiach dziennikarskich. O czym jest ta książka? O tym, jak napisać komunikat, który sprzedaje. Żeby tak było, jego autor musi odwołać się do potrzeby klienta. - Twoi klienci mają dwie potrzeby: uzupełnienia braku lub zmiany na lepsze - pisze Jabłoński. Ta pierwsza odnosi się do sytuacji, kiedy klient czegoś nie ma, ale potrzebę, żeby coś mieć. Druga: coś mam, ale chcę mieć coś lepszego. Ludzie kupują wyłącznie z tych dwóch powodów. Jeżeli przeczytacie książkę Artur Jabłońskiego, zrozumiecie na czym to dokładnie polega. Przeczytać to dwa zdania to zdecydowanie za mało.
-
Recenzja: Sprawnymarketing.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Forma jest ważniejsza od treści! Niemożliwe? A jednak. Jabłoński w swojej książce przekonuje, że musimy zmienić swoje myślenie o tekście. Nawet najlepszy, najmądrzejszy tekst podany w nieatrakcyjny sposób przegra w starciu ze średnim tekstem opakowanym w najlepszy design. Zatem, tak jak pisze autor: tekstów się nie pisze, teksty się projektuje. A co najważniejsze, projektuje w taki sposób, by sprzedawały za nas. Poznaj techniki i narzędzia, dzięki którym tekstem pisanym skutecznie przekonasz ludzi do swoich produktów.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9182-6, 9788328391826
- Data wydania książki drukowanej :
- 2017-11-13
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9461-2, 9788328394612
- Data wydania ebooka :
- 2017-11-13 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-9475-9, 9788328394759
- Data wydania audiobooka :
- 2020-07-08 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 163403
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 9MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 209.1MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Marketing
Spis treści książki
- Wstęp
- Rozdział 1. Jak ludzie czytają w internecie
- Skanowanie
- Kształt litery F
- Dlaczego skanujemy?
- Czy rzeczywiście wszyscy skanujemy?
- Kiedy ludzie czytają uważnie?
- Gdzie tu copywriting?
- Tekstów się nie pisze. Teksty się projektuje
- Jak dzisiaj ludzie czytają?
- Linia zanurzenia
- Czytanie na urządzeniach mobilnych
- Jak ludzie czytają moją stronę?
- Rozdział 2. Odbiorca
- To ja Twój klient!
- Persona
- Jak stworzyć personę?
- Identyfikacja potrzeb klientów
- Testy A/B
- Jak testować teksty?
- Analiza ruchu na stronie
- Rozdział 3. Wygląd tekstu
- Wybór fontu
- Rozmiar fontu
- Szerokość kolumny tekstu oraz odstępy międzywierszowe i międzyakapitowe
- Kontrast
- Długość akapitu
- Śródtytuły
- Pogrubienia
- Obrazki
- Używaj list
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Styl
- Zwięzłość
- Unikanie strony biernej
- Prosty język
- Unikanie terminów branżowych
- Przesadnie trudne słownictwo
- Operowanie konkretem
- Znaczenie kontekstu
- Narzędzia do pracy nad własnym stylem
- Jak zabrać się za szlifowanie stylu
- Inne uwagi na temat stylu
- Rozdział 5. Jak pisać językiem korzyści?
- Mów językiem swojego klienta
- Klątwa wiedzy
- Złoty krąg
- Cechy kontra korzyści
- Laddering, czyli jak wyszukiwać korzyści
- Korzyści nie zadziałają bez cech
- Rodzaje korzyści
- Pokaż korzyść opowieścią
- Język sprzedażowy
- Potwierdzanie korzyści
- Język korzyści i opowieść klienta testimoniale
- Typy testimoniali, które warto uwzględnić
- Nie mam testimoniali co teraz?
- Sposób 1: Pokaż, jak pracujesz
- Sposób 2: Pokaż, że się dogadacie
- Sposób 3: Zwrot pieniędzy
- Rozdział 6. Jak pisać nagłówki
- Twórz listę potencjalnych tytułów
- Ile tytułów powinien mieć tekst?
- Adres w pasku przeglądarki
- Testuj tytuły
- Słowa kluczowe w nagłówkach
- Narzędzia do sprawdzania słów kluczowych
- Dwa sposoby tworzenia nagłówków
- Formuły copywriterskie
- Clickbaity są skuteczne i nawet Ty nie możesz się im oprzeć
- Listy
- Jak ____ (zrobić coś)
- Czego ____ uczy o _____
- Rób coś jak____
- Tajemna wiedza
- Zarażaj entuzjazmem
- Droga na skróty
- Mało znany sposób
- Raz na zawsze
- Czy popełniasz te (typowe) błędy w ____?
- ___ rzeczy (o ___), których ___ nigdy Ci nie powie
- Wszystko, co musisz wiedzieć o ____, by odnieść sukces
- Czy wiesz, co jest najważniejsze w ____?
- Co się stanie, gdy zrobisz ____
- ___ nigdy nie było równie proste
- Emocje fakty potrzeby opowieści
- Sztuka tytułowania tekstów informacyjnych
- Śródtytuły w tekście i ich rola
- Śródtytuły są dla tekstu tym, czym menu jest dla strony internetowej
- Tytułem zakończenia o tytułach
- Nagłówki to nie tylko tytuły
- Jak powinien wyglądać nagłówek
- Skuteczne nagłówki czyli jakie?
- Prostota i jasność przekazu
- Unikalność
- Konkret
- Przydatność
- Rozdział 7. Skuteczne Call To Action (i nie tylko)
- Call To Action
- Pokazywanie wartości
- Call To Action w menu strony
- Nie zapowiadaj pracy
- Przypomnij główne korzyści z Twojej oferty
- CTA nie istnieje w próżni
- Call To Action a etapy procesu zakupowego
- Faza 1: Budowanie świadomości
- Faza 2: Rozważanie dostępnych opcji
- Nagłówki na stronie internetowej (lub landing page)
- Zasady skutecznego tworzenia nagłówków
- Skuteczny nagłówek od czego zacząć?
- Formuły do tworzenia nagłówków
- Podsumowanie
- Zamiast zakończenia
- Gdzie możesz mnie znaleźć?
- Podziękowania
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Zawarte w tym cyklu wartości mogą odmienić świat na lepszy, w nowym paradygmacie, który wykorzystuje Twój poziom świadomości dla osobistego i kolektywnego dobra. To książki, które inspirują do anabolicznej zmiany, która nigdy się nie kończy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „nic”, względnie „niewiele” i zaraz dodajesz: „ale chcę się czegoś dowiedzieć, ponieważ temat wydaje mi się interesujący i rozważam zainwestowanie w kryptowaluty w przyszłości” ― to książka dla Ciebie. Została napisana klarownym językiem, bez niepotrzebnego informatycznego żargonu. Tak by zagadnienia związane z kryptografią, aktywami cyfrowymi i technologią blockchain można było szybko przyswoić i równie szybko zrozumieć, o co chodzi w tej nowej dziedzinie biznesu, która rozgrzewa do czerwoności uczestników rynków finansowych na całym świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Największą wartością tej książki jest gruntowne poznanie siebie. Od tego momentu możesz już przestać oceniać i osądzać siebie i innych. To skok kwantowy do poziomu spokoju i bezpieczeństwa, a w konsekwencji do wszelkiej obfitości w finansach. Po prostu więcej pieniędzy na koncie, lepsza firma, dobre relacje i zdrowie. Porażka w wychowaniu dzieci i przegrana w biznesie mogą zniszczyć nasze zdrowie i życie. Dowiesz się, jak tego uniknąć. Twoja przewaga nad (nie)świadomą KONKURENCJĄ jest w zasięgu ręki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting Artur Jabłoński (26) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(14)
(6)
(2)
(1)
(3)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie