Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania Andrzej Jaskulski
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Andrzej Jaskulski
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 1256
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Opis
książki
:
Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania
Poznaj tajniki Autodesk Inventor Professional i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu Cloud Computing - Fusion 360. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. - przy użyciu dowolnej wersji językowej.
Korzystając z plików pobranych ze strony wydawnictwa i wykonując starannie dobrane ćwiczenia, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna!
Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w wypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.
W książce oprócz standardowych zagadnień:
- Szybki start
- Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
- Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
- Wewnętrzny język programowania iLogic
- Moduły specjalizowane
- Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
- Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
- Modelowanie SFM
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja
Improve your daily work efficiency and productivity using Microsoft Excel Key Features Get familiar with some of the most useful basic and advanced features in Excel. Discover important Excel functions that can quickly and easily perform calculations and analysis. Get tips and tricks to become an expert in spreadsheets. Description Microsoft Exce- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
The definitive guide to data sequencing and manipulation in Excel Key Features Unleash the power of SEQUENCE to simplify complex array calculations and automate repetitive tasks. Discover techniques to efficiently perform calculations, text manipulation, financial and numerical analysis using SEQUENCE. Learn how to integrate SEQUENCE with other Ex- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
A practical guide to using Excel for decision making, forecasting, optimization, and more Key Features Solve a wide range of decision-making problems in operations, finance, and statistics. Build and use Excel models to analyze data and make informed decisions. Use the Excel Solve function to find the optimal solution to a problem. Description Th- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
Discovering features and functionalities in SAP IBP and SAP S/4HANA Manufacturing Key Features Delve into the core functionalities of SAP S/4HANA for supply chain planning and manufacturing. Harness the power of SAP IBP to forecast demand, optimize supply, and manage inventory with precision. Explore the intricacies of SAP S/4HANA Manufacturing, s- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
Connect, analyze, decide: Seamless integration of Tableau and Salesforce Key Features Successfully connect Tableau with Salesforce CRM. Use Tableau and Salesforce to analyze data and create dynamic visualizations. Translate analytical findings into tangible business strategies and actions. Description Cloud data architectures are a valuable tool- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
Architekt ma w sobie coś z boga. Przecież kreuje świat. Formę i funkcję budynków, krajobrazy, a nawet przestrzeń naszych mieszkań. Wpływa na otoczenie, świadomie umieszczając w nim kolejne elementy, zmieniające lub podkreślające charakter przestrzeni. Architekci potrafią zaprojektować prawdziwe dzieła sztuki, doskonałe zarówno wizualnie, jak i użytkowo - czyniące życie po prostu piękniejszym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Niniejsza książka to uniwersalny podręcznik syntetycznego przedstawienia różnych form zapisu konstrukcji mechanicznych, elektrycznych, pneumatycznych czy hydraulicznych takich, które są używane w pracy automatyka, mechatronika i innych inżynierów. Dla lepszego poznania i zrozumienia tej tematyki Autor wzbogacił graficzną zawartość książki o aktualn- ePub + Mobi pkt
(55,20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł (-20%) -
Promocja
This easy-to-follow guide will help you to explore the capabilities of the OpenSCAD program and 3D printers for designing and building models. You'll get hands-on with the implementation and associated methodologies and get up and running with OpenSCAD in no time.- PDF + ePub pkt
(89,91 zł najniższa cena z 30 dni)
89.91 zł
99.90 zł (-10%) -
Jeżeli marzysz o wprowadzeniu na rynek własnego produktu fizycznego, lub po prostu chcesz stworzyć przyrząd, który uczyni twoje życie łatwiejszym? To w obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem do zaspokojenia twoich potrzeb, będzie wykonanie tego na drukarce 3D. Dzięki jednej z najbardziej popularnych na rynku technologii - FDM (Fused Deposition Mod
- PDF + ePub + Mobi pkt
O autorze książki
Prof. UWM dr hab. inż. Andrzej Jaskulski ukończył Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tam też uzyskał stopnie doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zajmuje się badaniami i dydaktyką szeroko rozumianego CAD ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień cloud computing.
Jest doradcą użytkowników i dostawców komputerowych systemów inżynierskich oraz autorem wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautorem polskich wersji parametrycznych systemów CAD. W latach 2009 – 2011 był koordynatorem społeczności Autodesk w Polsce. W 2013 roku prowadził zajęcia laboratoryjne na Autodesk University w Las Vegas.
Pierwszą książkę poświęconą parametrycznemu systemowi i polskiej terminologii CAD wydał w 1993 roku. Swoje prace poświęcone metodyce CAD publikował najpierw w kultowym wydawnictwie Mikom, a następnie przez 15 lat w Wydawnictwie Naukowym PWN. W tym roku, jak sam twierdzi, „wchodzi na nową drogę życia” z wydawnictwem Helion.
Jako Subject Matter Expert (SME) bierze udział w opracowywaniu polskich wersji programu AutoCAD. Na podstawie własnych książek od 1993 roku prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na jego blogu i kanale YouTube można znaleźć liczne wideoprezentacje poświęcone technikom CAD.
Blog: https://cadaj.blogspot.com/
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/andjask
Andrzej Jaskulski - pozostałe książki
-
Promocja
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk(141,12 zł najniższa cena z 30 dni)
143.20 zł
179.00 zł (-20%) -
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Nie są to jedynie pierwsze kroki. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane tysiącami godzin zajęć efektywne ćwiczenia i ab(50,38 zł najniższa cena z 30 dni)
51.20 zł
64.00 zł (-20%) -
Promocja
Dziś, mimo konkurencji parametrycznych systemów CAD 3D, jest praktycznie niemożliwe funkcjonowanie w branży bez umiejętności posługiwania się programem AutoCAD. Posługują się nim architekci, konstruktorzy mechanicy, elektrycy i specjaliści z wielu innych dziedzin. Jest to możliwe, ze względu na otwartą niezależną od branży strukturę systemu i stale rozwijane i wzbogacane elementy branżowe: biblioteki tzw. bloków i innych branżowych gotowych typowych elementów projektów. Miliony użytkowników na całym świecie i morze istniejącej dokumentacji nie dają szans konkurencji w tej klasie systemów.- Videokurs pkt
(44,70 zł najniższa cena z 30 dni)
52.15 zł
149.00 zł (-65%) -
Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności projektowania za pomocą programu AutoCAD, sięgnij po tę książkę! Wprowadzi Cię ona w tajniki parametrycznego i nieparametrycznego projektowania 2D i 3D przy użyciu dowolnej wersji systemu, zademonstruje najskuteczniejsze narzędzia i efektywne sposoby ich używania. Dzięki niej, poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Poznasz metody tworzenia projektów łatwych do rozbudowy i modyfikacji. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna. Bez konieczności uczęszczania na specjalistyczne szkolenia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do zdania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD.
- Druk
Niedostępna
-
Promocja
Podręcznik zawiera podstawowy kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży w podziałce 1:1 za pomocą programów: AutoCAD lub AutoCAD LT. Został napisany za pomocą wersji 2020, ale do nauki można używać programów nowszych lub starszych (nie starszych niż AutoCAD 2013), w polskiej lub(54,23 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł (-20%) -
Promocja
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2019 lub AutoCAD LT 2019 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD Web/Mobile oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia p(101,33 zł najniższa cena z 30 dni)
103.20 zł
129.00 zł (-20%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Promocja
Początkowe rozdziały skupiają się na interfejsie programu i dopasowaniu go do indywidualnych potrzeb. Kolejne części książki zawierają dokładne omówienia poszczególnych etapów tworzenia pierwszych szkiców, umieszczania w nich elementów, wymiarowania i nadawania określonych relacji. Poznasz pełny proces modelowania i sposób edytowania istniejącej dwuwymiarowej geometrii, nauczysz się też budować z niej trójwymiarowy model, tworzyć dokumentację techniczną, a także korzystać z plików z innych systemów typu CAD.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja
Prawie 1000 stron w 51 rozdziałach i 6 częściach z mnóstwem przykładów, zadań, tabel, zrzutów ekranowych, uwag i wskazówek - tak pod względem ilościowym przedstawia się żelazna pozycja w repertuarze Andrzeja Pikonia. Mowa oczywiście o podręczniku poświęconym polskiej edycji programu AutoCAD 2023, który jest przeznaczony dla architektów, inżynierów, konstruktorów, mechaników i projektantów rozmaitych instalacji, maszyn, urządzeń, a nawet budynków.- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja
Autor, twórca wielu skryptów i przewodników dydaktycznych, nauczyciel akademicki z dużym doświadczeniem, tym razem koncentruje się na omówieniu rozwiązań problemów, z jakimi mogą się spotkać projektanci realizujący zadania za pośrednictwem programu SolidWorks. Celem liczącego 26 rozdziałów podręcznika jest zaprezentowanie popularnych metod projektowania na bogato ilustrowanych przykładach. Część z nich pokazuje drogę od podstaw aż do opracowania dokumentacji technicznej. Inne zadania zaś są rozwiązywane na kilka sposobów, aby podkreślić wielość możliwości w realizacji celów projektowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja
SolidWorks to bardzo popularne rozwiązanie do projektowania inżynierskiego, które wraz z wprowadzeniem dodatku Simulation zostało wzbogacone o narzędzia do analizy strukturalnej wykorzystujące metodę elementów skończonych. Oprogramowanie umożliwia przeprowadzanie testów i symulacji działania zaprojektowanych części i złożeń oraz ułatwia ich optymalizację kosztową i materiałową, dzięki czemu końcowe produkty można wytwarzać taniej i szybciej wprowadzać na rynek, bez pogarszania ich jakości i parametrów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
SolidWorks to jeden z najpopularniejszych na świecie programów do trójwymiarowego, parametrycznego projektowania CAD. Stosunkowo niewysoka cena, wygodny interfejs, duże możliwości i szereg dodatkowych narzędzi wspomagających prace inżynierskie sprawiły, że środowisko to szybko zyskało uznanie rzeszy użytkowników. Program ten można opanować we względnie krótkim czasie i bez większych problemów, lecz sama znajomość narzędzia z nikogo nie uczyniła jeszcze inżyniera. Aby projekty mogły zostać wykorzystane w praktyce, w procesie ich tworzenia niezbędna jest odpowiednia wiedza na temat zasad konstruowania i metod rozwiązywania prawdziwych problemów inżynierskich.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Jeśli chcesz poznać najnowszą wersję środowiska AutoCAD, z pewnością przyda Ci się odpowiednie źródło wiedzy. Najlepszym, po jakie możesz sięgnąć, jest bez wątpienia książka AutoCAD 2018 PL, która kompleksowo prezentuje narzędzia oferowane przez program i możliwości ich praktycznego zastosowania. Z tej publikacji poznasz metody tworzenia dokumentacji rysunkowej 2D oraz modelowania 3D, zdobędziesz informacje o opisywaniu, wymiarowaniu, standaryzacji i parametryzacji projektów.
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Jeśli chcesz kompleksowo poznać środowisko Edgecam i jego możliwości, sięgnij po tę książkę. Dzięki niej szybko i sprawnie nauczysz się przygotowywać elementy do obróbki oraz definiować i wybierać odpowiednie narzędzia czy strategie. Zobaczysz też, jak przeprowadzać symulacje ścieżki narzędzia i przygotowywać wizualizacje gotowej powierzchni, wykrywać kolizje, generować kod NC oraz automatyzować programowanie maszyn. W ten sposób zdobędziesz wiedzę nie tylko o samym Edgecamie, lecz także o współczesnych technologiach produkcyjnych.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
SolidWorks to jeden z najpopularniejszych programów do trójwymiarowego, parametrycznego projektowania wspomaganego komputerowo. Niewygórowana cena, wygodny interfejs, duże możliwości i szereg dodatkowych narzędzi wspomagających prace inżynierskie sprawiły, że środowisko to szybko zyskało sobie uznanie rzesz użytkowników na całym świecie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Materiał zawarty w tym podręczniku pozwala zyskać umiejętność stosowania technik parametryzacji oraz budowania zaawansowanych modeli parametrycznych i modeli autogenerujących. Książka przeznaczona jest dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych użytkowników systemu CATIA, chcących wdrożyć do swych działań metody oparte na wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Inventor. Pierwsze kroki to podręcznik dla wszystkich osób, które chcą poznać możliwości tej aplikacji i wykorzystać je w swojej pracy. Książka opisuje proces instalacji i konfiguracji programu oraz definiowania parametrów projektu. Pokazuje także kolejne kroki jego realizacji. Przeczytasz w niej o tworzeniu szkiców, definiowaniu wiązań, generowaniu modeli bryłowych i tworzeniu zespołów. Dowiesz się także, w jaki sposób wygenerować dokumentację techniczną w oparciu o gotowy model oraz jak zaprezentować elementy projektu w postaci animacji trójwymiarowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0011-0, 9788328900110
- Data wydania książki drukowanej :
- 2023-10-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-289-0926-7, 9788328909267
- Data wydania ebooka :
- 2023-10-17 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 195541
- Rozmiar pliku Pdf:
- 28.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 47.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 96.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
CAD/CAM » Inventor
CAD/CAM » Inne
Spis treści książki
- 1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD
- 1.2. Sztuczna inteligencja na usługach konstruktora/dewelopera - ChatGPT
- 1.3. Niezbędne oprogramowanie
- 2.1. Zawartość programowa i przeznaczenie
- 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia
- 2.3. Dodatkowe źródła informacji
- 2.3.1. Literatura drukowana
- 2.4. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)
- 2.4.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)
- 2.4.2. Modelowanie części (FBM)
- 2.4.2.1. Bez przygotowania wstępnego
- 2.4.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)"
- 2.4.3. Modelowanie zespołów (FBM)
- 2.4.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D
- 2.4.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)
- 2.4.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn
- 2.4.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie
- 2.4.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych
- 2.4.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)
- 2.5. Konwencje zapisu
- 2.5.1. Akapity specjalne
- 2.5.2. Sposoby wydawania poleceń
- 2.5.2.1. Nazwy narzędzi
- 2.5.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu
- 2.5.4. Instrukcje do ćwiczeń
- 3.1. Podstawowe informacje ogólne
- 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2024
- 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych
- 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie
- 3.1.4. Autodesk Inventor. Co to jest?
- 3.1.5. Uruchamianie programu
- 3.2. Podstawy interfejsu użytkownika
- 3.2.1. Uaktywnienie istniejącego projektu
- 3.2.2. Uaktywnienie projektu R2024-MEP.ipj
- 3.2.3. Elementy okna programu
- 3.2.3.1. Przeglądanie obiektów
- 3.3. Operacje na plikach w systemie Windows
- 3.3.1. Otwieranie istniejącego projektu
- 3.3.2. Zamykanie pliku projektu
- 3.3.3. Tworzenie nowego projektu
- 3.3.4. Zapisywanie projektu na dysku
- 3.4. Tworzenie własnych szablonów
- 3.4.1. Szablon rysunku AJ-PL-2024-ISO.idw
- 3.4.2. Szablon modelu części AJ-PL-2024-Standard.ipt
- 3.4.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2024-Standard.iam
- 3.4.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2024-Standard.ipn
- 3.4.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie
- 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne
- 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej
- 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji
- 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors)
- 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch)
- 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display)
- 3.5.2.4. Karta Część (Part)
- 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly)
- 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie
- 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem
- 3.6.1. Panoramowanie (Pan)
- 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit)
- 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
- 3.6.4. ViewCube
- 3.6.4.1. Widoki standardowe
- 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)
- 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)
- 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika
- 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce
- 4.1.1.1. Budowa panelu
- 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce
- 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu
- 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki
- 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora
- 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora
- 4.1.3.2. Kołowe menu kursora
- 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu
- 4.1.5. Menu Plik
- 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce
- 4.2. Zarządzanie projektami
- 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu
- 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu
- 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu
- 4.2.4. Struktura projektu R2024-MEP.ipj
- 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center
- 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu
- 4.3.1. Otwieranie pliku
- 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia
- 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku
- 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon
- 4.3.5. Tworzenie nowego pliku
- 4.4. Zarządzanie szablonami
- 4.5. Elementy okna programu
- 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia
- 4.7. Skróty klawiszowe (Alias)
- 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser)
- 4.8.1. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu części
- 4.8.2. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu zespołu
- 4.8.3. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku prezentacji zespołu
- 4.8.4. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku rysunku 2D
- 4.8.5. Definicje wybranych obiektów
- 4.8.6. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce
- 4.8.7. Rozwijanie i zwijanie gałęzi
- 4.8.8. Wskazywanie obiektu
- 4.8.9. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki
- 4.8.9.1. Wybór pojedynczego obiektu
- 4.8.9.2. Anulowanie wyboru
- 4.8.9.3. Wybór wielu obiektów
- 4.8.10. Wybór obiektu na obszarze modelowania
- 4.8.10.1. Tryby wyboru
- 4.8.10.2. Wybieranie obiektów pokrywających się
- 4.8.11. Edycja obiektu
- 4.8.12. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora
- 4.8.12.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions)
- 4.8.12.2. Inne operacje edycyjne
- 4.8.13. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem
- 4.8.14. Narzędzia pomiarowe
- 4.8.15. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania
- 4.8.16. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania
- 4.8.16.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych
- 4.8.16.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych
- 4.8.17. Karty i filtry przeglądarki
- 4.8.18. Wyłączanie elementów podstawowych
- 4.8.19. Włączanie elementów podstawowych
- 4.8.20. Usuwanie elementów i innych obiektów
- 4.8.21. Stany modelu (Model States)
- 4.8.22. Zmiana nazwy elementów
- 4.8.23. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów
- 4.8.24. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania
- 4.8.25. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów
- 4.8.25.1. Modelowanie zespołu
- 4.8.25.2. Pliki prezentacji
- 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem
- 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji
- 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu
- 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu
- 4.9.4. Panoramowanie (Pan)
- 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)
- 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu
- 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom)
- 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
- 4.9.6.2. Powiększanie wszystkich obiektów (Zoom All)
- 4.9.6.3. Powiększanie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected)
- 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)
- 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)
- 4.9.8. Widok główny (Home View)
- 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków
- 4.9.10. ViewCube
- 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)
- 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained)
- 4.9.12. SteeringWheels
- 4.9.13. Nazwane widoki
- 5.1. Parametryczność
- 5.2. Model matematyczny konstrukcji
- 5.3. Model geometryczny konstrukcji
- 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne
- 5.3.1.1. Przykłady parametrów
- 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne
- 5.4. Obiekty 3D
- 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D
- 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych
- 5.7. Typowy proces projektowania części
- 5.7.1. Modelowanie części
- 5.7.2. Redagowanie dokumentacji
- 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku
- 6.1. Czynności wstępne
- 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View)
- 6.2. Opcje aplikacji
- 6.3. Ustawienia dokumentu
- 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki
- 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D
- 6.6. Szkicowanie
- 6.6.1. Style obiektów szkicu
- 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów
- 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu
- 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne
- 6.7. Więzy geometryczne
- 6.7.1. Typy i symbole więzów
- 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych
- 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu
- 6.7.4. Usuwanie więzów
- 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów
- 6.7.6. Stopnie swobody szkicu
- 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające
- 6.8. Więzy wymiarowe
- 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych
- 6.8.2. Ćwiczenia
- 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt
- 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty
- 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)
- 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar
- 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów
- 6.10. Automatyczne nakładanie więzów
- 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych
- 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji
- 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary
- 6.11.3. Narzędzie Tolerancje
- 6.11.4. Ćwiczenia
- 6.12. Więzy tolerowane
- 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych
- 6.12.2. Tolerancje globalne
- 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych
- 6.13. Właściwości więzów i wymiarów
- 6.14. Widoczność więzów
- 6.15. Linie konstrukcyjne
- 6.16. Ćwiczenia sprawdzające
- 6.17. Specjalne techniki szkicowania
- 6.18. Ćwiczenia sprawdzające
- 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów
- 6.20. Zasady efektywnego szkicowania
- 6.21. Zadania
- 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu
- 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu
- 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu
- 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu
- 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu
- 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu
- 7.1.4. Ćwiczenia
- 7.2. Elementy konstrukcyjne
- 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne
- 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
- 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
- 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych
- 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne
- 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt
- 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty
- 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty
- 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych
- 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny
- 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
- 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
- 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego
- 7.3.5. Ćwiczenia
- 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne
- 7.4.1. Ćwiczenia
- 8.1. Sposoby modelowania
- 8.2. Elementy szkicowe
- 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania
- 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych
- 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu
- 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow)
- 8.5.2. Geometria wejściowa
- 8.5.3. Parametry operacji modelowania
- 8.5.4. Sposób modelowania
- 8.5.5. Właściwości zaawansowane
- 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego
- 8.7. Definiowanie profilu
- 8.7.1. Algorytm definiowania profilu
- 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)
- 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)
- 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych
- 8.11. Wskazówki metodyczne
- 8.11.1. Pytania serii A - przed operacją modelowania
- 8.11.2. Pytania serii B - planowana operacja modelowania
- 8.11.3. Pytania serii C - po operacji modelowania
- 8.12. Wyciąganie profilem (Extrude)
- 8.12.1. Element bazowy
- 8.12.2. Pozostałe elementy wyciągane
- 8.12.3. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next)
- 8.12.4. Wyciągnięcie typu "do" (To)
- 8.12.5. Wyciągnięcie typu "między" (Between)
- 8.12.6. Wyciągnięcie przelotowe
- 8.12.7. Ćwiczenia sprawdzające
- 8.13. Obrót profilem (Revolve)
- 8.13.1. Obrót o kąt (Angle)
- 8.13.2. Obrót do następnego (To Next)
- 8.13.3. Obrót pełny (Full)
- 8.13.4. Zmiana kolejności operacji modelowania
- 8.13.5. Ćwiczenia sprawdzające
- 8.14. Wskazówki metodyczne
- 8.15. Przeciąganie profilem (Sweep)
- 8.16. Rozpinanie powierzchni (Loft)
- 8.17. Żebra (Rib)
- 8.18. Elementy wstawiane
- 8.19. Zaokrąglenia (Fillet)
- 8.20. Fazowania (Chamfer)
- 8.21. Skorupa (Shell)
- 8.22. Pochylenia (Draft)
- 8.23. Otwory
- 8.23.1. Elementy okna dialogowego
- 8.23.1.1. Rodzaje i typy otworów
- 8.23.1.2. Metody określania położenia otworów
- 8.23.2. Pliki definicji gwintów i otworów
- 8.23.3. Algorytm definiowania otworu
- 8.23.4. Metoda "koncentrycznie" (Concentric)
- 8.23.5. Metoda "liniowo" (Linear)
- 8.23.6. Metoda "ze szkicu" (From Sketch)
- 8.23.1. Elementy okna dialogowego
- 8.24. Gwint (Thread)
- 8.25. Inne operacje modelowania 3D
- 8.25.1. Kopiowanie elementów szkicowych
- 8.25.2. Kopiowanie elementów i części w szyku
- 8.25.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)
- 8.25.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)
- 8.25.4. Podział ściany i części
- 9.1. Przechowywanie stylów i standardów
- 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami
- 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd
- 9.4. Wygląd
- 9.4.1. Wygląd logiczny
- 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd
- 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd
- 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części
- 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd
- 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd
- 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd
- 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku)
- 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki
- 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd
- 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką
- 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki
- 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)
- 9.5. Materiał
- 9.5.1. Właściwości fizyczne
- 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części
- 10.2. Edycja właściwości
- 10.3. Edycja iProperties
- 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia
- 11.2. Operacje logiczne Boole'a
- 12.1. Sposoby inicjowania operacji
- 12.2. System diagnostyczny
- 12.3. System naprawczy
- 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych
- 12.5. Redefinicja obiektów
- 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych
- 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu
- 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu
- 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu
- 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego
- 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych
- 14.1. Typy plików dokumentacji
- 14.2. Czynności wstępne
- 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku
- 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku
- 14.2.3. Ustawienia dokumentu
- 14.2.4. Szablony rysunku
- 14.2.5. Stałe elementy rysunku
- 14.2.5.1. Edycja układu arkusza
- 14.2.5.2. Edycja iProperties
- 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy
- 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu
- 14.3.2. Dostępne style standardu
- 14.3.3. Wartości domyślne obiektów
- 14.3.4. Style główne i zależne
- 14.3.5. Style logiczne i określone wprost
- 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa
- 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard
- 14.3.6. Warstwy
- 14.3.7. Styl tekstu
- 14.3.8. Styl wymiarowania
- 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)
- 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu
- 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia
- 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia
- 14.4. Podstawy tworzenia rzutów
- 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu
- 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych
- 14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne
- 14.5. Podstawy edycji rzutów
- 14.5.1. Zmiana położenia rzutów
- 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów
- 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet
- 14.5.3. Usuwanie rzutów
- 14.6. Przekroje
- 14.6.1. Przekrój pełny
- 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia
- 14.6.2. Przekrój częściowy
- 14.6.3. Przekrój stopniowy
- 14.6.4. Przekrój łamany
- 14.6.1. Przekrój pełny
- 14.7. Szczegóły
- 14.8. Rzuty pomocnicze
- 14.9. Przerwania
- 14.10. Wyrwania
- 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem
- 14.11. Rzuty szkicowane
- 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)
- 14.12.1. Ćwiczenia
- 14.13. Edycja rzutów i ich elementów
- 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów
- 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów
- 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania
- 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi
- 14.13.3. Pobieranie więzów
- 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów
- 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju
- 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów
- 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku
- 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D
- 14.14.1.1. Więzy
- 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku
- 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów
- 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu
- 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru
- 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku
- 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D
- 14.15. Tworzenie wymiarów
- 14.15.1. Typ wymiaru
- 14.15.2. Tryby lokalizacji
- 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania
- 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia
- 14.15.4.1. Ćwiczenia
- 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy
- 14.15.5.1. Ćwiczenia
- 14.15.6. Wymiary równoległe
- 14.15.6.1. Ćwiczenia
- 14.16. Inne narzędzia opisu
- 14.16.1. Parametryczne osie symetrii
- 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia
- 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia
- 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii
- 14.16.1.4. Ćwiczenia
- 14.16.2. Opisy i tabele otworów
- 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia
- 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia
- 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia
- 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń
- 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni
- 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia
- 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia
- 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia
- 14.16.5.1. Ćwiczenia
- 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia
- 14.16.6.1. Ćwiczenia
- 14.16.7. Obiekty tekstowe
- 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia
- 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia
- 14.16.8. Linie odniesienia
- 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia
- 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia
- 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika
- 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika
- 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia
- 14.16.9.3. Wstawianie symbolu - ćwiczenia
- 14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem
- 14.16.1. Parametryczne osie symetrii
- 14.17. Zarządzanie arkuszami
- 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie
- 14.17.1.1. Ćwiczenia
- 14.17.2. Usuwanie arkusza
- 14.17.2.1. Ćwiczenia
- 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie
- 14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku
- 14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku
- 14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia
- 14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia
- 14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej
- 14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia
- 14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej
- 14.19.5.1. Obiekty typu "tylko szkic" (Sketch Only)
- 14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia
- 14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia
- 14.19.5.4. Pole właściwości OPIS - ćwiczenia
- 14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia
- 14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia
- 14.19.6. Definiowanie własnego obramowania
- 14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia
- 14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia
- 14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia
- 14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia
- 14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza
- 14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia
- 14.19.9.2. Pusty arkusz - ćwiczenia
- 14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia
- 14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia
- 14.20. Zapis rysunku w innym formacie
- 14.20.1. Eksport do plików DWG i DXF
- 14.20.1.1. Ćwiczenia
- 14.20.2. Eksport do pliku DWF
- 14.20.2.1. Ćwiczenia
- 14.20.1. Eksport do plików DWG i DXF
- 14.21. Import rysunku w innym formacie
- 14.21.1. Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia
- 14.21.2. Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia
- 16.1. Projekt części ZAMEK
- 16.1.1. Zadanie projektowe
- 16.1.2. Analiza zadania pod kątem modelowania części
- 16.1.2.1. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania
- 16.1.2.2. Brakujące wymiary
- 16.1.3. Tworzenie modelu części ZAMEK
- 16.1.4. Koncepcja standardowa
- 16.1.5. Koncepcja zoptymalizowana
- 16.1.6. Realizacja koncepcji zoptymalizowanej
- 16.1.6.1. Parametryczne modyfikacje modelu
- 16.1.7. Dokumentacja 2D części ZAMEK
- 16.2. Projekt części TULEJA
- 16.3. Uwagi metodyczne
- 16.4. Modelowanie tulei
- 16.4.1. Czynności wstępne
- 16.4.2. Szkicowanie profilu
- 16.4.3. Modelowanie bryły bazowej
- 16.4.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych
- 16.4.5. Modelowanie rowka podcięcia
- 16.4.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń
- 16.4.7. Modelowanie otworów
- 16.5. Redagowanie dokumentacji tulei
- 16.5.1. Uwagi metodyczne
- 16.5.1.1. Wariant z przekrojem łamanym
- 16.5.1.2. Wariant z wyrwaniem
- 16.5.1.3. Tabliczka rysunkowa
- 16.5.2. Ćwiczenia sprawdzające
- 16.5.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem
- 16.5.3.1. Czynności wstępne
- 16.5.3.2. Tworzenie rzutu bazowego
- 16.5.3.3. Tworzenie wyrwania
- 16.5.3.4. Stabilność definicji wyrwania
- 16.5.3.5. Tworzenie szczegółu
- 16.5.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego
- 16.5.1. Uwagi metodyczne
- 16.6. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji
- 16.6.1. Osie symetrii
- 16.6.2. Wymiary
- 16.6.3. Dołączanie adnotacji
- 16.6.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu
- 16.6.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków
- 16.6.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu
- 16.7. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej
- 16.7.1. Wypełnianie pola Opis
- 16.8. Modyfikacja projektu
- 16.8.1. Modyfikacja z poziomu rysunku
- 16.8.2. Modyfikacja z poziomu modelu
- 16.8.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach
- 16.8.3. Zakończenie pracy nad projektem
- 16.9. Uwagi końcowe
- 16.9.1. Dodatkowe modyfikacje projektu
- 16.10. Wydruk dokumentacji
- 16.11. Zadania
- 17.1. Podstawowe pojęcia
- 17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu
- 17.3. Zestawienie składników (BOM)
- 17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki
- 17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników
- 17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień
- 18.1. Czynności wstępne
- 18.2. Zarządzanie składnikami
- 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)
- 18.2.1.1. Ćwiczenia
- 18.2.1.2. Wstawianie wystąpień z automatycznym definiowaniem więzów montażowych
- 18.2.2. Usuwanie wystąpienia
- 18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)
- 18.2.3.1. Ćwiczenia
- 18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne
- 18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia
- 18.2.6. Zastępowanie wystąpienia
- 18.2.6.1. Ćwiczenia
- 18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)
- 18.2.7.1. Ćwiczenia
- 18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)
- 18.2.8.1. Ćwiczenia
- 18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu
- 18.2.9.1. Ćwiczenia
- 18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia
- 18.2.10.1. Ćwiczenia
- 18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia
- 18.2.11.1. Ćwiczenia
- 18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu
- 18.2.12.1. Ćwiczenia
- 18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia
- 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)
- 19.1. Modelowanie zespołu
- 19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu
- 19.2.1. Prezentacje zespołu
- 19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu
- 19.3. Modyfikacja projektu
- 20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych
- 20.2. Rodzaje i typy więzów
- 20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy
- 20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych
- 20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)
- 20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)
- 20.4.3. Więzy kątowe (Angle)
- 20.4.4. Więzy styczności (Tangent)
- 20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)
- 20.5. Techniki nakładania więzów montażowych
- 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain)
- 20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu
- 20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble)
- 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain)
- 20.6. Przeglądanie i edycja więzów
- 20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów
- 20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu
- 20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu
- 20.7. Ćwiczenia w nakładaniu więzów
- 20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)
- 20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)
- 20.7.3. Więzy kątowe (Angle)
- 20.7.4. Więzy styczności (Tangent)
- 20.7.5. Więzy wstawiające (Insert)
- 20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)
- 20.8.1. Ćwiczenia
- 20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints)
- 20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)
- 20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary
- 20.8.1. Ćwiczenia
- 21.1. Prezentacje
- 21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji
- 21.1.2. Tworzenie sceny
- 21.1.3. Rozsunięcia składników
- 21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania
- 21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji
- 21.1.6. Usuwanie rozsunięć
- 21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu
- 21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć
- 21.1.9. Zapis ujęcia
- 21.1.10. Zapis serii ujęć
- 21.1.11. Animacje montażu i demontażu
- 21.2. Ćwiczenia
- 21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny
- 21.2.2. Rozsunięcia składników
- 21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania
- 21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji
- 21.2.5. Usuwanie rozsunięć
- 21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu
- 21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu
- 21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia)
- 21.2.9. Animacje montażu i demontażu
- 21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu
- 21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu
- 21.3.1.1. Ćwiczenia
- 21.3.2. Rzuty nakładane
- 21.3.2.1. Ćwiczenia
- 21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu
- 21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu
- 21.5. Ćwiczenia
- 21.5.1. Wyłączanie przekrojów
- 21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu
- 21.5.3. Wstawianie wykazu elementów
- 21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji
- 21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji
- 21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji
- 21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji
- 21.5.4.4. Edycja numerów pozycji
- 21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów
- 21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)
- 21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM)
- 21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji
- 21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części)
- 21.6.2.1. Ćwiczenia
- 21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)
- 21.7. Składniki niemodelowane
- 21.7.1. Ćwiczenia
- 22.1. Sformułowanie zadania
- 22.2. Uwagi metodyczne
- 22.3. Modelowanie zespołu
- 22.3.1. Czynności wstępne
- 22.3.2. Budowa struktury zespołu
- 22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu
- 22.3.3. Więzy montażowe
- 22.3.4. Wybrane analizy zespołu
- 22.3.5. Widoki modelu zespołu
- 22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku
- 22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku
- 22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego
- 22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu
- 22.5. Tworzenie dokumentacji 3D
- 22.5.1. Tworzenie sceny nr 1
- 22.5.2. Tworzenie sceny nr 2
- 22.6. Redagowanie dokumentacji 2D
- 22.6.1. Uwagi metodyczne
- 22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza
- 22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju
- 22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji
- 22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego
- 22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza
- 22.7. Zadania
- 24.1. Parametry
- 24.1.1. Ćwiczenia
- 24.2. Projektowanie adaptacyjne
- 24.2.1. Ćwiczenia
- 24.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia
- 24.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności
- 24.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu
- 24.2.1. Ćwiczenia
- 24.3. Technika modeli pochodnych
- 24.4. Kojarzenie technik zaawansowanych - ćwiczenia
- 24.5. Kinematyczne więzy napędowe
- 24.6. Więzy prowadzące
- 24.7. Toczenie
- 24.8. Szkice 3D
- 24.8.1. Ćwiczenia
- 25.1. iFeatures
- 25.1.1. Definiowanie iFeature - ćwiczenia
- 25.1.2. Wstawianie iFeature - ćwiczenia
- 25.1.3. Edycja wystąpienia iFeature - ćwiczenia
- 25.1.4. Edycja definicji iFeature - ćwiczenia
- 25.2. iParts
- 25.2.1. Typy iParts
- 25.2.2. Tworzenie definicji iParts
- 25.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart - ćwiczenia
- 25.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart
- 25.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart
- 25.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia
- 25.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia
- 25.2.6. Edycja generatora standardowych iParts - ćwiczenia
- 25.2.7. Niestandardowe iParts
- 25.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts - ćwiczenia
- 25.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts - ćwiczenia
- 25.3. iAssemblies
- 25.4. iMates
- 25.4.1. Ćwiczenia
- 25.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates
- 25.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate
- 25.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate
- 25.4.1. Ćwiczenia
- 25.5. iCopy
- 25.5.1. Tworzenie definicji iCopy
- 25.5.2. "Inteligentne" kopiowanie
- 25.5.3. Edycja "inteligentnych" kopii
- 26.1. Instrukcja warunkowa
- 26.1.1. Instrukcja warunkowa prosta
- 26.1.2. Instrukcja warunkowa złożona
- 26.2. Ćwiczenia
- 26.2.1. Analiza zadania
- 26.2.2. Definiowanie listy wartości
- 26.2.3. Definiowanie reguły
- 26.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania
- 27.1. Tryb właściwości (Properties) - ćwiczenia
- 27.2. Tryb przeglądania (Preview) - ćwiczenia
- 27.3. Tryb zarządzania (Manage) - ćwiczenia
- 28.1. Kopiowanie projektu
- 28.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole
- 28.3. Biblioteka Content Center
- 28.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center
- 28.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień
- 28.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center
- 28.3.3. Tworzenie więzów montażowych
- 28.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia
- 28.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center
- 29.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych
- 29.1.1. Ćwiczenia
- 29.1.1.1. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną
- 29.1.1.2. Przygotowanie powierzchni do spawania
- 29.1.1.3. Spoina kosmetyczna
- 29.1.1.4. Spoina pachwinowa
- 29.1.1.5. Obróbka po spawaniu
- 29.1.1.6. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu
- 29.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej
- 29.1.1. Ćwiczenia
- 29.2. Projekt konstrukcji blaszanej
- 29.2.1. Ćwiczenia
- 29.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy
- 29.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej
- 29.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania
- 29.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów
- 29.2.1. Ćwiczenia
- 30.1. Zadanie projektowe
- 30.2. Dane wyjściowe
- 30.3. Koncepcja procesu projektowania
- 30.4. Ćwiczenia
- 30.4.1. Budowa modelu 2D-3D
- 30.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D
- 31.1. Generator ram - ćwiczenia
- 31.1.1. Ustawienia domyślne generatora nazw
- 31.1.2. Sformułowanie zadania
- 31.1.3. Wstawianie kształtowników
- 31.1.4. Przycinanie kształtowników
- 31.1.5. Przycinanie i wydłużanie kształtowników
- 31.1.6. Edycja kształtowników
- 31.1.7. Operacje końcowe
- 31.2. Generator połączeń śrubowych statycznych - ćwiczenia
- 31.2.1. Edycja połączenia gwintowego
- 31.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego
- 31.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego
- 31.3. Generator wałów - ćwiczenia
- 31.3.1. Generator wałów - definiowanie szablonów
- 31.3.2. Generator wałów - projektowanie wału
- 31.4. Generator elementów przekładni zębatych - ćwiczenia
- 32.1. Analizy tradycyjne
- 32.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia
- 32.1.1.1. Podparcia i obciążenia
- 32.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników
- 32.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia
- 32.2. Analizy wytrzymałościowe MES
- 32.2.1. Ćwiczenia
- 32.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne
- 32.2.1.2. Definiowanie podparć
- 32.2.1.3. Definiowanie obciążeń
- 32.2.1.4. Obliczenia
- 32.2.1.6. Zapis modelu MES
- 32.2.2. Częstości i postacie drgań własnych - ćwiczenia
- 32.2.2.1. Kopiowanie modelu MES
- 32.2.2.2. Edycja modelu MES
- 32.2.2.3. Obliczenia
- 32.2.1. Ćwiczenia
- 32.3. Analizy dynamiczne
- 32.3.1. Sformułowanie zadania
- 32.3.2. Wskazówki metodyczne
- 32.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych - ćwiczenia
- 32.3.4. Konwersja więzów montażowych - ćwiczenia
- 32.3.5. Definiowanie siły ciężkości - ćwiczenia
- 32.3.6. Uruchomienie symulacji - ćwiczenia
- 32.3.7. Definiowanie par kinematycznych - ćwiczenia
- 32.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie
- 32.3.7.3. Sprężyna
- 32.3.7.4. Amortyzator
- 32.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu
- 32.3.8. Siła wymuszająca - ćwiczenia
- 32.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego
- 32.3.9. Grapher wyjściowy - ćwiczenia
- 32.3.9.1. Określenie warunków początkowych
- 32.3.9.2. Symulacja
- 32.3.10. Eksport wyników do modułu MES - ćwiczenia
- 32.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń "w ruchu") - ćwiczenia
- 32.3.12. Ćwiczenia dodatkowe
- 33.1. Ćwiczenia
- 33.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio
- 33.1.2. Konfiguracja animacji
- 33.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia
- 33.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów
- 33.1.5. Powlekanie (rendering) sceny
- 33.1.6. Rejestracja animacji
- 34.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D
- 34.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO)
- 34.2.1. Przykład systemu ETO
- 34.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji
- 34.2.2. Budowa systemu ETO
- 34.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO
- 34.2.3. Inne przykłady systemów ETO
- 34.2.1. Przykład systemu ETO
- 37.1. Autodesk Fusion 360
- 37.2. Narzędzia współpracy z Autodesk Inventor
- 37.3. Projektowanie Generacyjne (Generative Design)
- 37.4. Uwagi techniczno-metodyczne
- 38.1. Interfejs użytkownika
- 38.1.1. Główne okno programu
- 38.2. Uwagi ogólne
- 38.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia
- 38.3.1. Edycja profilu
- 38.4. Operacje modelowania części - ćwiczenia
- 38.5. Edycja modelu części - ćwiczenia
- 38.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego
- 38.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego
- 38.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu
- 38.5.2.2. Edycja parametrów modelu
- 38.5.3. Edycja swobodna bryły
- 38.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany
- 38.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły
- 38.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego
- 38.6. Zmiana rodzaju modelu - ćwiczenia
- 38.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych
- 38.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym
- 38.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej
- 38.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych - ćwiczenia
- 38.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia
- 38.8.1. Modelowanie składników zespołu
- 38.8.2. Więzy montażowe
- 38.8.2.1. Edycja więzów montażowych
- 38.8.3. Analizy poprawności modelu zespołu
- 38.8.4. Zadanie kontrolne
- 38.9. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespołu
- 38.9.1. Import modelu zespołu
- 38.9.2. Tworzenie rzutów
- 38.9.3. Modyfikacja standardu rysunkowego (stylów)
- 38.9.4. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu
- 38.9.5. Wydruk i eksport dokumentacji
- 38.10. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 - uwagi końcowe
Spis treści
1. Od autora
2. Koncepcja i zawartość książki
3. Błyskawiczny start
4. Zaawansowane informacje ogólne
5. Wprowadzenie do projektowania części
6. Szkice i więzy
7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D
8. Operacje parametrycznego modelowania 3D
9. Styl obiektów w modelu części
10. Właściwości obiektów w modelu części
11. Modele wielobryłowe
12. Edycja elementów bryłowych i części
13. Ćwiczenia sprawdzające
14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części
15. Modyfikacja projektu części
16. Projekt części
17. Wprowadzenie do projektowania zespołów
18. Zarządzanie strukturą zespołu
19. Typowy proces projektowania zespołu
20. Więzy montażowe
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu
22. Projekt zespołu
23. Zadania przejściowe
24. Zaawansowane techniki projektowania 3D
25. Obiekty "inteligentne"
26. iLogic - wewnętrzny język i podsystem programowania
27. Zarządzanie danymi projektowymi
28. Projekt przejściowy
29. Moduły specjalizowane
30. Modelowanie mieszane 2D-3D
31. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
32. Narzędzia analityczne
33. Narzędzia prezentacyjne
34. Wybrane aspekty efektywności projektowania
35. Zadania dodatkowe
36. Zadania kontrolne
37. Ewolucja systemu Fusion
38. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360
Bibliografia
Skorowidz
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Chcesz pracować w branży IT jako tester? W takim razie potrzebujesz solidnych podstaw! Swoją karierę rozpocznij od przygotowania się do uznawanego na całym świecie egzaminu ISTQB® „Certyfikowany tester - poziom podstawowy”. Uzyskany certyfikat otworzy Ci drzwi do wielu firm z branży informatycznej i będzie stanowił gwarancję, że posiadasz wiedzę i umiejętności wymagane od osoby pracującej na stanowisku testera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz podstawowe koncepcje związane z biblioteką React, takie jak składnia JSX, wzorce zaawansowane, wirtualny model DOM, mechanizm rekoncyliacji Reacta, a także zaawansowane techniki optymalizacji. W rzeczywistości jest to dość złożona biblioteka, jednak tutaj jej tajniki zostały wyjaśnione w wyjątkowo przystępny sposób. A to oznacza, że szybko i dogłębnie zrozumiesz mechanizmy kryjące się za działaniem Reacta, zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie intuicyjnego kodu Reacta, zrozumiesz jego niuanse i koncepcje ― i przejdziesz na zupełnie nowy poziom biegłości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wyjątkowość tej książki polega na pragmatyzmie: opisano w niej, jak wyglądają realia pracy projektanta UX i jak bardzo potrafią być zagmatwane. Zapoznasz się z różnymi kontekstami i sytuacjami związanymi z projektowaniem UX, a także z ograniczeniami, jakie temu towarzyszą. To przygotuje Cię do prawdziwych wyzwań związanych z osobami zaangażowanymi w projekty. Poznasz też realia działalności firm i znaczenie aspektów biznesowych i finansowych. Posiądziesz cenną umiejętność godzenia celów komercyjnych ze swoją pracą bez uszczerbku dla empatii i etyki projektowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł (-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania Andrzej Jaskulski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.