AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D Andrzej Jaskulski
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Andrzej Jaskulski
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 968
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępny format:
-
PDF
Czytaj fragment
Opis
książki
:
AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D
Poznaj tajniki programu AutoCAD!
- Naucz się wydajnie projektować
- Twórz profesjonalną dokumentację
- Zdobywaj certyfikaty Autodesk
AutoCAD to bez wątpienia najpopularniejszy na świecie system projektowania wspomaganego komputerowo. Jednak nawet najlepsze narzędzie nie jest w stanie zmienić niedoświadczonego użytkownika w profesjonalistę. To można osiągnąć wyłącznie dzięki solidnej nauce popartej praktyką.
Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności projektowania za pomocą programu AutoCAD, sięgnij po tę książkę! Wprowadzi Cię ona w tajniki parametrycznego i nieparametrycznego projektowania 2D i 3D przy użyciu dowolnej wersji systemu, zademonstruje najskuteczniejsze narzędzia i efektywne sposoby ich używania. Dzięki niej, poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Poznasz metody tworzenia projektów łatwych do rozbudowy i modyfikacji. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna. Bez konieczności uczęszczania na specjalistyczne szkolenia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do zdania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD.
Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych firmy Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk. Od 2008 roku bierze on udział w opracowywaniu nowych wersji programu AutoCAD jako Subject Matter Expert.
- Interfejs użytkownika
- Konfiguracja środowiska i szybki start
- Tworzenie obiektów podstawowych i złożonych
- Rysowanie precyzyjne i układy współrzędnych 2D
- Edycja klasyczna obiektów i edycja za pomocą uchwytów
- Wymiarowanie zespolone i inteligentne
- Zarządzanie plikami i szablonami
- Techniki warstw i bloków
- Zaawansowane operacje wydruku dokumentacji
- Projektowanie parametryczne, system więzów
- Modelowanie i edycja obiektów 3D
- Redagowanie rzutów 2D na podstawie modeli 3D
- Zadania kontrolne
- Zaprzyjaźnij się z programem AutoCAD i osiągaj z nim szybciej swoje cele!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
AutoCAD to program stworzony i dystrybuowany przez firmę Autodesk. Od kilkudziesięciu lat służy inżynierom na całym świecie do komputerowego tworzenia dwu- i trójwymiarowych projektów. Powszechnie korzystają z niego między innymi konstruktorzy, architekci, elektronicy i mechanicy, a także inni specjaliści, którzy zajmują się projektowaniem lub korzystają z rysunków technicznych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
To, co stanowi trzon drugiej części, czyli omówienie układów zawierających elementy czynne - tranzystory bipolarne i unipolarne, poprzedzono niezbędnymi do pełnego zrozumienia tych zagadnień podstawami elektrotechniki ze szczególną rolą sygnałów zmiennoprądowych i obwodów z elementami nieliniowymi. Nie mogło zabraknąć wstępu do uniwersalnej techniki scalonej, w tym tak ważnych układów ze wzmacniaczami operacyjnymi.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Ten podręcznik jest przeznaczony dla osób, które chcą dobrze zrozumieć matematyczne podstawy uczenia maszynowego i nabrać praktycznego doświadczenia w używaniu pojęć matematycznych. Wyjaśniono tutaj stosowanie szeregu technik matematycznych, takich jak algebra liniowa, geometria analityczna, rozkłady macierzy, rachunek wektorowy, optymalizacja, probabilistyka i statystyka. Następnie zaprezentowano matematyczne aspekty czterech podstawowych metod uczenia maszynowego: regresji liniowej, analizy głównych składowych, modeli mieszanin rozkładów Gaussa i maszyn wektorów nośnych. W każdym rozdziale znalazły się przykłady i ćwiczenia ułatwiające przyswojenie materiału.- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Wiernym czytelnikom publikacji spod znaku wydawnictwa Helion Piotra Wróblewskiego przedstawiać nie trzeba. Dość wspomnieć, że jest on autorem wielu publikacji poświęconych głównie programowaniu i obsłudze komputerów. Jego najnowsza książka, Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków, to ponad 500 stron konkretnych informacji związanych z nauką programowania w Pythonie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
E-commerce wspierany przez potężną moc sztucznej inteligencji ― to dla wielu właścicieli rodzimych firm internetowych wciąż brzmi jak odległa przyszłość. Może gdzieś tam, w Kalifornii, może u technologicznych gigantów, może Apple, Amazon, a bliżej nas, powiedzmy, Allegro korzysta lub będzie korzystać z chatbotów czy data-driven marketingu. Ale nasza firma do tej pory świetnie sobie radziła, to i dalej będzie sobie radzić z prostym mechanizmem sklepu online i kilkoma osobami obsługi. Marzenie ściętej głowy. Do 2025 roku w Polsce brakować będzie 200 tysięcy specjalistów w dziedzinie AI. I to nie w wielkich korporacjach. Głód programistów potrafiących kodować algorytmy sztucznej inteligencji odczują przede wszystkim firmy mniejsze i średnie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja
Rozwój technologii i dostęp do danych finansowych stały się ogromnym ułatwieniem w korzystaniu z globalnych rynków finansowych. Jeśli zechcesz, możesz szybko zacząć przygodę na przykład z handlem algorytmicznym. Wystarczy, że masz niewielkie pojęcie o matematyce, programowaniu i ekonomii. Niestety, nieliczne programy nauczania o finansach integrują ze sobą te trzy dziedziny. Tymczasem koncepcje matematyczne wspaniale ułatwiają zrozumienie pojęć z zakresu inżynierii finansowej, a wczesne włączanie ćwiczeń programistycznych pozwala na znaczne zwiększenie efektywności takiej edukacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa formatu JSON, moduł timeit, pakiet PyPy, metoda os.popen, generatory, rekurencje, słabe referencje, atrybuty i metody __mro__, __iter__, super, __slots__, metaklasy, deskryptory, funkcja random, pakiet Sphinx i wiele innych. W książce znalazło się mnóstwo ćwiczeń, quizów, pomocnych ilustracji oraz przykładów kodu. Jest to kompendium dla każdego, kto chce szybko zacząć programować w Pythonie i tworzyć wydajny kod o wysokiej jakości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
119.40 zł
199.00 zł (-40%) -
Promocja
Python to nowoczesny, potężny i uniwersalny język programowania, który zdobył dużą popularność zarówno wśród zawodowców z branży IT, jak i w szkołach i na uczelniach - jako doskonałe narzędzie do nauki programowania na różnych poziomach. Duże możliwości, prostota i zwartość składni, czytelność kodu, wszechstronność zastosowań i wsparcie wielu paradygmatów sprawiają, że co najmniej podstawowa znajomość Pythona stanowi jedno z najczęstszych wymagań wobec poszukujących pracy programistów i inżynierów, nawet jeśli na co dzień mają oni używać zupełnie innych technologii.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%)
O autorze książki
Prof. UWM dr hab. inż. Andrzej Jaskulski ukończył Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tam też uzyskał stopnie doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zajmuje się badaniami i dydaktyką szeroko rozumianego CAD ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień cloud computing.
Jest doradcą użytkowników i dostawców komputerowych systemów inżynierskich oraz autorem wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautorem polskich wersji parametrycznych systemów CAD. W latach 2009 – 2011 był koordynatorem społeczności Autodesk w Polsce. W 2013 roku prowadził zajęcia laboratoryjne na Autodesk University w Las Vegas.
Pierwszą książkę poświęconą parametrycznemu systemowi i polskiej terminologii CAD wydał w 1993 roku. Swoje prace poświęcone metodyce CAD publikował najpierw w kultowym wydawnictwie Mikom, a następnie przez 15 lat w Wydawnictwie Naukowym PWN. W tym roku, jak sam twierdzi, „wchodzi na nową drogę życia” z wydawnictwem Helion.
Jako Subject Matter Expert (SME) bierze udział w opracowywaniu polskich wersji programu AutoCAD. Na podstawie własnych książek od 1993 roku prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na jego blogu i kanale YouTube można znaleźć liczne wideoprezentacje poświęcone technikom CAD.
Blog: https://cadaj.blogspot.com/
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/andjask
Andrzej Jaskulski - pozostałe książki
-
Promocja
Dziś, mimo konkurencji parametrycznych systemów CAD 3D, jest praktycznie niemożliwe funkcjonowanie w branży bez umiejętności posługiwania się programem AutoCAD. Posługują się nim architekci, konstruktorzy mechanicy, elektrycy i specjaliści z wielu innych dziedzin. Jest to możliwe, ze względu na otwartą niezależną od branży strukturę systemu i stale rozwijane i wzbogacane elementy branżowe: biblioteki tzw. bloków i innych branżowych gotowych typowych elementów projektów. Miliony użytkowników na całym świecie i morze istniejącej dokumentacji nie dają szans konkurencji w tej klasie systemów.- Videokurs pkt
(44,70 zł najniższa cena z 30 dni)
52.15 zł
149.00 zł (-65%) -
Promocja
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Podręcznik zawiera podstawowy kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży w podziałce 1:1 za pomocą programów: AutoCAD lub AutoCAD LT. Został napisany za pomocą wersji 2020, ale do nauki można używać programów nowszych lub starszych (nie starszych niż AutoCAD 2013), w polskiej lub(54,23 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł (-20%) -
Promocja
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2019 lub AutoCAD LT 2019 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD Web/Mobile oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia p(101,33 zł najniższa cena z 30 dni)
103.20 zł
129.00 zł (-20%) -
Promocja
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu Cloud Computing – Fusion 360. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. – przy użyciu dowolnej wersji językowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
119.40 zł
199.00 zł (-40%) -
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk(141,12 zł najniższa cena z 30 dni)
143.20 zł
179.00 zł (-20%) -
Promocja
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Nie są to jedynie pierwsze kroki. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane tysiącami godzin zajęć efektywne ćwiczenia i ab(50,38 zł najniższa cena z 30 dni)
51.20 zł
64.00 zł (-20%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
Jeśli wszystkie Twoje zestawy LEGO® zostały już zbudowane, a Ty szukasz inspiracji do tego, by ze swoich klocków skonstruować coś zupełnie nowego, to świetnie ― Ciocia od Klocków i Brodaty Geek mają mnóstwo pomysłów i nieograniczoną wyobraźnię. Dzięki ich wskazówkom i pomysłom nauczysz się patrzeć na klocki LEGO® w zupełnie nowy sposób i kreować fantastyczne światy bez żadnych ograniczeń!- Druk
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Początkowe rozdziały skupiają się na interfejsie programu i dopasowaniu go do indywidualnych potrzeb. Kolejne części książki zawierają dokładne omówienia poszczególnych etapów tworzenia pierwszych szkiców, umieszczania w nich elementów, wymiarowania i nadawania określonych relacji. Poznasz pełny proces modelowania i sposób edytowania istniejącej dwuwymiarowej geometrii, nauczysz się też budować z niej trójwymiarowy model, tworzyć dokumentację techniczną, a także korzystać z plików z innych systemów typu CAD.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%)
Ebooka "AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7208-5, 9788328372085
- Data wydania książki drukowanej :
- 2020-11-02
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7623-6, 9788328376236
- Data wydania ebooka :
- 2020-09-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 118727
- Rozmiar pliku Pdf:
- 13.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
CAD/CAM » AutoCAD
Spis treści książki
- 1.1. AutoCAD 23
- 2.1. Zawartość programowa 25
- 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 26
- 2.3. Dodatkowe źródła informacji 27
- 2.3.1. Literatura drukowana 27
- 2.3.2. Blog 27
- 2.3.3. Kanał YouTube 28
- 2.4. Przeznaczenie 28
- 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 28
- 2.5.1. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawy projektowania 2D (Fundamentals) 29
- 2.5.2. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawowy kurs projektowania 2D (Essentials) 29
- 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 29
- 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)" 30
- 2.5.3. AutoCAD/AutoCAD LT. Kurs projektowania 2D (Essentials & Beyond the Basics) 31
- 2.5.4. AutoCAD. Kurs projektowania parametrycznego 2D 31
- 2.5.5. AutoCAD. Podstawowy kurs projektowania 3D (3D Essentials) 31
- 3.1. Oznaczenia podstawowe 32
- 3.1.1. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń 33
- 3.1.1.1. Okno poleceń 33
- 3.1.1.2. Wiersz poleceń 34
- 3.1.1.3. Przykłady dialogu w wierszu poleceń 35
- 3.1.2. Wskazówki metodyczne 36
- 3.1.3. Instrukcje do ćwiczeń 38
- 3.1.4. Dane wyjściowe do ćwiczeń 38
- 3.1.5. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania 39
- 3.1.6. Narzędzia niedostępne w wersji LT 40
- 3.1.1. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń 33
- 3.2. Formatowanie sposobów wydawania poleceń 40
- 3.2.1. Wstążka 40
- 3.2.1.1. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 41
- 3.2.2. Menu aplikacji 43
- 3.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane 44
- 3.2.4. Pasek nawigacji 45
- 3.2.5. Menu kursora 45
- 3.2.6. Pozostałe operacje 47
- 3.2.6.1. Operacje wykonywane za pomocą myszy 47
- 3.2.6.2. Operacje wykonywane za pomocą klawiatury 47
- 3.2.1. Wstążka 40
- 5.1. Techniki pracy za pomocą myszy 53
- 5.2. Uruchamianie programu 55
- 5.3. Operacje na plikach w systemie Windows 56
- 5.3.1. Podstawowe typy plików 56
- 5.3.2. Zestawienie sposobów inicjowania operacji 56
- 5.3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 56
- 5.3.2.2. Zamykanie pliku projektu 57
- 5.3.2.3. Tworzenie nowego projektu 57
- 5.3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 57
- 5.3.2.5. Zapisywanie kopii projektu na dysku 57
- 5.4. Operacje na plikach - ćwiczenia 58
- 5.4.1. Otwieranie pliku projektu 58
- 5.4.2. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu 58
- 5.4.3. Zapis projektu jako szablon 60
- 5.4.3.1. Szablon-1 60
- 5.4.3.2. Szablon-2 62
- 5.4.3.3. AJ-ISO-A4 64
- 5.4.3.4. Szablon----K 65
- 5.4.3.5. Szablon-3D 65
- 5.4.4. Tworzenie nowego projektu 65
- 5.5. Kończenie pracy programu 66
- 6.1. Karta Wyświetl (Display) 68
- 6.2. Karta Parametry użytkownika (User Preferences) 71
- 6.3. Karta Modelowanie 3D (3D Modeling) 73
- 6.4. Karta Wybór (Selection) 74
- 6.5. Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar) 78
- 6.5.1. Modyfikacja paska szybkiego dostępu 78
- 6.6. Przełączniki i inne obiekty na Pasku stanu 79
- 6.7. Wybór obszaru roboczego 81
- 6.8. Okno poleceń 81
- 6.9. Wygląd wskaźnika zbioru wskazań i kursora 82
- 6.10. Pasek nawigacji (Navigation Bar) 83
- 6.11. Działanie rolki 83
- 7.1. Przywrócenie ustawień domyślnych 84
- 7.2. Ustawienia dodatkowe 87
- 7.2.1. Profile użytkownika 88
- 7.2.2. Tworzenie i uaktywnienie profilu 88
- 7.2.3. Resetowanie profilu 90
- 7.2.4. Ponowne wykonanie niezbędnych operacji konfiguracyjnych 90
- 7.2.5. Karta Otwórz i zapisz (Open and Save) 91
- 7.2.6. Karta System 91
- 7.2.7. Karta Pomoce rysunkowe (Drafting) 92
- 7.2.8. Karty i panele narzędzi 94
- 7.2.9. Okna typu Paleta 96
- 7.2.10. Ustawienia rysunkowe Skok i siatka (Snap and Grid) 97
- 7.2.10.1. Skok (Snap) 98
- 7.2.10.2. Siatka rysunkowa (Grid) 99
- 7.3. Obszary robocze 100
- 7.3.1. Ustawienia obszaru roboczego 100
- 7.3.2. Definiowanie własnego obszaru roboczego 101
- 7.3.3. Wybór obszaru roboczego 103
- 8.1. Podstawowe elementy okna programu 105
- 8.1.1. Rozszerzone etykiety narzędzi 107
- 8.2. Operacje wykonywane za pomocą wstążki - ćwiczenia 108
- 8.2.1. Podsumowanie 110
- 8.2.2. Przełączanie przełączników na Pasku stanu 112
- 8.2.3. Karta modelu i karty arkuszy (układów) 113
- 8.3. Metody wydawania poleceń 114
- 8.4. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki 115
- 8.4.1. Ćwiczenia 115
- 8.5. Podstawowe kształty kursora 117
- 8.5.1. Kursor graficzny 117
- 8.5.2. Wskaźnik zbioru wskazań 118
- 8.5.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań 119
- 8.6. Cofanie i ponawianie polecenia - ćwiczenia 119
- 8.7. Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji 120
- 8.7.1. Ćwiczenia 121
- 8.8. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury 122
- 8.8.1. Okno poleceń i wiersz poleceń 122
- 8.8.2. Dodatkowe funkcje wiersza poleceń 124
- 8.8.2.1. Autouzupełnianie (Autocomplete) 124
- 8.8.2.2. Autokorekta, synonimy, rozpoznawanie obiektów, wyszukiwanie 125
- 8.8.3. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury - ćwiczenia 125
- 8.9. Opcje poleceń 127
- 8.9.1. Opcja domyślna 129
- 8.9.2. Pozostałe opcje 129
- 8.9.3. Sposoby wybierania opcji poleceń 130
- 8.9.4. Opcje polecenia LINIA (LINE) 131
- 8.9.5. Przykłady opcji innych poleceń 131
- 8.9.6. Ćwiczenia 132
- 8.10. Przerywanie działania polecenia 133
- 8.11. Powtarzanie poleceń 133
- 8.12. Ćwiczenia 134
- 8.13. System pomocy (Help) 135
- 8.13.1. Wewnętrzna przeglądarka pomocy 135
- 8.13.2. Uruchamianie systemu pomocy 136
- 8.13.2.1. Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie 136
- 8.13.2.2. Pomoc w trakcie działania polecenia 137
- 8.14. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu 138
- 8.15. Usuwanie obiektów - ćwiczenia 138
- 8.16. Operacje na plikach - Uzupełnienia 140
- 8.16.1. Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej 140
- 8.16.2. Zapisywanie kopii projektu na dysku 141
- 8.16.3. Zamykanie okna projektu 142
- 8.16.4. Otwieranie istniejącego projektu 143
- 8.17. Kończenie pracy 143
- 9.1. Układy współrzędnych 2D 144
- 9.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D 145
- 9.3. Współrzędne kartezjańskie 2D 147
- 9.3.1. Współrzędne bezwzględne 147
- 9.3.2. Ćwiczenia 148
- 9.3.3. Współrzędne względne 150
- 9.3.4. Ćwiczenia 151
- 11.1. Ćwiczenia 158
- 12.1. Format jednostek 162
- 13.1. Ćwiczenia 166
- 15.1. Elementy trybu wprowadzania dynamicznego 170
- 15.2. Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego 172
- 15.3. Wprowadzanie dynamiczne - ćwiczenia 173
- 15.4. Weryfikacja długości i kątów - ćwiczenia 177
- 16.1. Odcinek 180
- 16.1.1. Opcje 180
- 16.1.2. Tryb kontynuacji 181
- 16.1.3. Ćwiczenia 181
- 16.2. Okrąg 182
- 16.2.1. Opcje 183
- 16.2.2. Ćwiczenia 184
- 16.3. Domyślne wartości wejściowe 187
- 16.4. Elipsa 188
- 16.4.1. Opcje 188
- 16.4.2. Ćwiczenia 189
- 16.5. Prosta 189
- 16.5.1. Opcje 190
- 16.5.2. Ćwiczenia 191
- 16.6. Krzywe typu splajn 193
- 16.6.1. Opcje 194
- 16.6.2. Ćwiczenia 195
- 16.7. Łuk 196
- 16.7.1. Opcje 198
- 16.7.2. Tryb kontynuacji 199
- 16.7.3. Ćwiczenia 200
- 16.7.3.1. Opcje: Początek, środek... 200
- 18.1. Polilinia 205
- 18.1.1. Opcje 206
- 18.1.2. Tryb kontynuacji 207
- 18.1.3. Ćwiczenia 207
- 18.1.4. Sterowanie wypełnieniem 211
- 18.2. Wielokąty 212
- 18.2.1. Prostokąt 213
- 18.2.1.1. Opcje 213
- 18.2.2. Ćwiczenia 214
- 18.2.3. Inne wielokąty 216
- 18.2.3.1. Opcje 216
- 18.2.4. Ćwiczenia 217
- 18.2.1. Prostokąt 213
- 18.3. Obiekty opisowe i standardowe 219
- 18.3.1. Tworzenie obiektów opisowych 219
- 18.3.2. Zmiana listy skal 220
- 18.3.3. Aktualizacja obiektów opisowych 220
- 18.3.4. Optymalizacja stosowania obiektów opisowych 220
- 18.3.4.1. Wydruk w podziałce 1:1 221
- 18.3.4.2. Wydruk w podziałce innej niż 1:1 221
- 18.4. Obiekty tekstowe 222
- 18.4.1. Styl tekstu 224
- 18.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu 225
- 18.4.2.1. Czcionki TrueType 226
- 18.4.2.2. Czcionki typu SHX 227
- 18.4.2.3. Wysokość tekstu w definicji stylu 228
- 18.4.2.4. Dostępne style tekstu - podsumowanie 229
- 18.4.3. Nazwy stylów tekstu 229
- 18.4.4. Znaki specjalne 230
- 18.4.5. Tworzenie wiersza tekstu - ćwiczenia 230
- 18.4.6. Zmiana skali opisu istniejących obiektów - ćwiczenia 238
- 18.4.7. Opcje tworzenia wiersza tekstu 242
- 18.4.8. Tekst wielowierszowy 243
- 18.4.9. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego - ćwiczenia 243
- 18.4.10. Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielowierszowego 248
- 18.4.10.1. Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole i ułamki 249
- 18.4.10.2. Pola tekstowe 249
- 18.4.10.3. Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu 250
- 18.5. Tabele 250
- 18.5.1. Styl tabeli 251
- 18.5.2. Tworzenie tabeli 252
- 18.5.3. Ćwiczenia 252
- 18.6. Kreskowanie i wypełnienie 257
- 18.6.1. Rodzaje kreskowania 258
- 18.6.2. Definiowanie kreskowania 260
- 18.6.2.1. Opcja Wskaż punkty (Pick Points) 260
- 18.6.2.2. Opcja Wybierz obiekty (Select Objects) 263
- 18.6.3. Ćwiczenia 264
- 18.7. Inne obiekty 267
- 19.1. Tryby lokalizacji 269
- 19.1.1. Stałe tryby lokalizacji 270
- 19.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji 272
- 19.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji 273
- 20.1. Wprowadzenie 277
- 20.2. Rysowanie trójkąta 277
- 20.3. Rysowanie wysokości trójkąta 278
- 20.4. Rysowanie okręgów stycznych 280
- 20.5. Rysowanie pozostałych odcinków 281
- 20.6. Rysowanie nietypowego okręgu 282
- 21.1. Tymczasowe punkty śledzenia 286
- 21.2. Ćwiczenia 286
- 21.2.1. Włączanie tymczasowego punktu śledzenia 287
- 21.2.2. Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia 288
- 23.1. Narzędzie ViewCube w modelu 2D 297
- 23.2. Wyświetlanie siatki rysunkowej 297
- 23.3. Uwagi ogólne 298
- 23.4. Panoramowanie 298
- 23.5. Ćwiczenia 299
- 23.6. Operowanie powiększeniem 300
- 23.7. Ćwiczenia 301
- 23.7.1. Powiększenie w czasie rzeczywistym 301
- 23.7.2. Okno 302
- 23.7.3. Zoom i nowy fragment 303
- 23.7.4. Zakres 303
- 23.7.5. Wszystko i Okno 304
- 23.7.6. Skala względna 305
- 23.7.7. Poprzedni widok 305
- 23.7.8. Okno i poprzedni 306
- 23.8. Strategie sterowania wyświetlaniem 306
- 23.8.1. Bez użycia rolki 306
- 23.8.2. Z użyciem rolki 307
- 23.8.3. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem 309
- 24.1. Ogólna metoda edycji 311
- 24.2. Zbiory wskazań (kolekcje) 313
- 24.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu 313
- 24.2.1.1. Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa) 314
- 24.2.1.2. Wybór elementów pokrywających się (cykliczny) 314
- 24.2.2. Uzupełnianie kolekcji 316
- 24.2.3. Usuwanie elementu z kolekcji 316
- 24.2.4. Wybór za pomocą okna 316
- 24.2.4.1. Okno typu przecinającego 317
- 24.2.4.2. Okno typu ciągłego 318
- 24.2.5. Niejawne opcje wybierania obiektów 318
- 24.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu 313
- 24.3. Usuwanie obiektów 319
- 24.3.1. Ćwiczenia 320
- 24.4. Przekształcenia o wektor 320
- 24.4.1. Metoda "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 321
- 24.4.1.1. Ogólny algorytm metody "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 322
- 24.4.2. Metoda "przesunięcie" (o ile i w którą stronę) 322
- 24.4.2.1. Ogólny algorytm metody "przesunięcie" (o ile i w którą stronę) 323
- 24.4.1. Metoda "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 321
- 24.5. Przesuwanie obiektów 324
- 24.5.1. Ćwiczenia 325
- 24.6. Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging) 328
- 24.6.1. Ćwiczenia 329
- 24.7. Kopiowanie obiektów 330
- 24.7.1. Opcje 331
- 24.7.2. Ćwiczenia 331
- 24.8. Rozciąganie obiektów 333
- 24.8.1. Ćwiczenia 334
- 24.9. Kopiowanie obiektów w szyku 337
- 24.9.1. Szyki standardowe i zespolone 337
- 24.9.1.1. Szyk prostokątny 338
- 24.9.1.2. Szyk biegunowy 338
- 24.9.1.3. Szyk wzdłuż ścieżki 339
- 24.9.2. Ćwiczenia 339
- 24.9.2.1. Szyk prostokątny 339
- 24.9.2.2. Szyk biegunowy 342
- 24.9.2.3. Szyk wzdłuż ścieżki 345
- 24.9.1. Szyki standardowe i zespolone 337
- 24.10. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie 347
- 24.10.1. Ćwiczenia 348
- 24.11. Lustrzane odbicie 351
- 24.11.1. Ćwiczenia 351
- 24.12. Skalowanie 353
- 24.12.1. Ćwiczenia 354
- 24.13. Obracanie obiektów 356
- 24.13.1. Ćwiczenia 357
- 24.14. Ucinanie i wydłużanie obiektów 359
- 24.14.1. Tryby i opcje ucinania i wydłużania 360
- 24.14.1.1. Tryb standardowy (Standard) 361
- 24.14.1.2. Tryb szybki (Quick) 361
- 24.14.1.3. Zestawienie opcji operacji wykonywanej w trybie Szybki (Quick) 362
- 24.14.2. Ogólna metoda ucinania i wydłużania w trybie Szybki (Quick) 362
- 24.14.2.1. Uwagi dodatkowe 363
- 24.14.3. Ćwiczenia 364
- 24.14.1. Tryby i opcje ucinania i wydłużania 360
- 24.15. Przedłużanie i skracanie obiektów 366
- 24.15.1. Ćwiczenia 367
- 24.16. Przerywanie obiektów 368
- 24.16.1. Ćwiczenia 369
- 24.17. Łączenie obiektów 373
- 24.17.1. Ćwiczenia 373
- 24.18. Fazowanie krawędzi 375
- 24.18.1. Ćwiczenia 376
- 24.19. Zaokrąglanie krawędzi 380
- 24.19.1. Ćwiczenia 381
- 24.20. Rozbijanie obiektów złożonych 385
- 24.20.1. Ćwiczenia 385
- 24.21. Indywidualne polecenia edycyjne 387
- 24.21.1. Łączenie odcinków i łuków w polilinię - edycja polilinii 388
- 24.21.2. Ćwiczenia 389
- 24.21.3. Inne indywidualne polecenia edycyjne 391
- 24.21.4. Edycja kreskowania - ćwiczenia 391
- 24.21.4.1. Zmiana skali opisu 393
- 24.21.5. Edycja tekstu - ćwiczenia 393
- 24.21.5.1. Zmiana skali opisu 394
- 24.21.6. Ćwiczenia dodatkowe 394
- 27.1. Wybór metody edycji 404
- 27.2. Uchwyty standardowe 405
- 27.2.1. Ogólna metoda edycji 408
- 27.2.1.1. Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów 408
- 27.2.1.2. Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów 409
- 27.2.2. Ćwiczenia 410
- 27.2.2.1. Rozciąganie odcinka 410
- 27.2.2.2. Przesuwanie i rozciąganie okręgu 411
- 27.2.2.3. Inne operacje edycyjne 413
- 27.2.1. Ogólna metoda edycji 408
- 27.3. Uchwyty wielofunkcyjne 415
- 27.3.1. Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych 416
- 27.3.2. Ćwiczenia 417
- 29.1. Rysowanie projektu BUD1 422
- 29.1.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania 423
- 29.1.2. Realizacja koncepcji podstawowej 423
- 29.1.3. Koncepcje alternatywne 424
- 29.2. Rysowanie projektu DET1 425
- 29.2.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania 426
- 29.2.2. Realizacja koncepcji podstawowej 427
- 29.2.2.1. Pierwszy fragment łamanej 427
- 29.2.2.2. Drugi fragment łamanej 428
- 29.2.2.3. Kopiowanie przez odsunięcie 429
- 29.2.2.4. Obcięcie końców 429
- 29.2.2.5. Analiza dostępnych stylów tekstu 430
- 29.2.2.6. Propozycja definicji nowego stylu tekstu 430
- 29.2.2.7. Ocena wysokości napisu (tekstu) 431
- 29.2.2.8. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu 431
- 29.2.2.9. Definiowanie nowego stylu tekstu 432
- 29.2.2.10. Tworzenie napisu 432
- 29.2.3. Inne koncepcje rysowania zarysu 432
- 29.2.3.1. Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc) 432
- 29.2.3.2. Tryb śledzenia 433
- 29.3. Rysowanie projektu DET2 434
- 29.3.1. Tryb śledzenia i tymczasowy punkt śledzenia (lokalizacji) 435
- 29.3.2. Tryb śledzenia 438
- 29.3.3. Rysowanie okręgu 439
- 29.3.4. Napisy 439
- 29.3.4.1. Propozycja definicji nowego stylu tekstu 440
- 29.3.4.2. Ocena wysokości napisów 440
- 29.3.4.3. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu 441
- 29.3.4.4. Definiowanie nowego stylu tekstu 441
- 29.3.4.5. Tworzenie napisów 441
- 30.1. Technika warstw 444
- 30.2. Właściwości logiczne i określone wprost 446
- 30.2.1. Właściwości logiczne 446
- 30.2.2. Właściwości określone wprost 447
- 30.2.3. Właściwości logiczne a określone wprost 447
- 30.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów 447
- 30.3.1. Błędy programów przy jasnym kolorze interfejsu 448
- 30.4. Rodzaj linii 450
- 30.4.1. Wczytywanie i usuwanie rodzaju linii - ćwiczenia 451
- 30.4.2. Efektywne zarządzanie rodzajami linii 457
- 30.4.2.1. Poprawna organizacja środowiska pracy 457
- 30.4.2.2. Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku 458
- 30.4.3. Skala rodzaju linii 459
- 30.4.3.1. Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów 460
- 30.4.3.2. Skala globalna rodzaju linii 460
- 30.4.3.3. Indywidualna skala rodzaju linii obiektu 461
- 30.4.3.4. Całkowita skala rodzaju linii obiektu 461
- 30.4.4. Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu 462
- 30.4.4.1. Sposób wyświetlania linii na rysunku 463
- 30.5. Szerokość (grubość) linii 464
- 30.5.1. Standardowa szerokość (grubość) linii 465
- 30.5.2. Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii 466
- 30.6. Kolor 468
- 30.7. Przezroczystość ogólna 468
- 30.8. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy 470
- 30.9. Budowa struktury warstw - ćwiczenia 472
- 30.9.1. Wczytanie definicji linii 472
- 30.9.2. Usuwanie warstwy 473
- 30.9.3. Zmiana nazwy i koloru warstwy 474
- 30.9.4. Tworzenie nowej warstwy 475
- 30.9.5. Ustawianie warstwy bieżącej 477
- 30.9.6. Modyfikacja struktury i właściwości warstw 478
- 30.10. Operacje na warstwach - ćwiczenia 478
- 30.10.1. Filtry warstw 479
- 30.10.2. Wybór warstwy aktualnej 479
- 30.10.3. Zamrażanie warstwy 482
- 30.10.4. Przenoszenie obiektów na inną warstwę 483
- 30.10.5. Uzgadnianie właściwości 484
- 30.10.6. Właściwość określona wprost 486
- 30.10.7. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę 486
- 31.1. Metody tworzenia nowego projektu 488
- 31.2. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu 489
- 31.3. Podstawy zarządzania szablonami 490
- 31.3.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu 491
- 31.3.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią 491
- 32.1. Szablon ze strukturą warstw 494
- 32.1.1. Operacje dla polskiej wersji językowej programu 495
- 32.1.2. Operacje dla angielskiej wersji językowej programu 496
- 32.1.3. Podstawowe operacje konfiguracyjne 496
- 32.1.4. Obiekty testowe i dobór skali rodzaju linii 499
- 32.1.5. Pozostałe operacje konfiguracyjne 500
- 33.1. Styl wymiarowania 505
- 33.1.1. Nazwy stylów wymiarowania 507
- 33.2. Czynności wstępne 507
- 33.3. Ogólne warianty wymiarowania 507
- 33.3.1. Warstwa docelowa wymiarów 509
- 33.4. Wymiar liniowy 510
- 33.4.1. Ćwiczenia 511
- 33.5. Wymiar normalny 515
- 33.5.1. Ćwiczenia 515
- 33.6. Ćwiczenia 517
- 33.7. Wymiary promienia i średnicy 518
- 33.7.1. Ćwiczenia 519
- 33.8. Znaczniki środka 520
- 33.8.1. Tradycyjny znacznik środka 520
- 33.8.1.1. Ćwiczenia 521
- 33.8.2. Zespolony znacznik środka 521
- 33.8.2.1. Konfiguracja zespolonego znacznika środka 522
- 33.8.2.2. Ćwiczenia 523
- 33.8.1. Tradycyjny znacznik środka 520
- 33.9. Zespolone osie symetrii 524
- 33.9.1. Konfiguracja zespolonych osi symetrii 524
- 33.9.2. Ćwiczenia 525
- 33.10. Wymiar kątowy 526
- 33.10.1. Ćwiczenia 527
- 33.11. Dołączanie przedrostka i przyrostka 528
- 33.11.1. Ćwiczenia 528
- 33.12. Szybkie wymiarowanie 533
- 33.12.1. Modyfikacja stylu wymiarowania 534
- 33.12.2. Ćwiczenia 535
- 33.13. "Inteligentne" narzędzie WYMIAR (DIM) 537
- 33.13.1. Algorytm "inteligentnego" wymiarowania 538
- 33.13.1.1. Wymiar zdefiniowany przez jeden obiekt 538
- 33.13.1.2. Wymiar zdefiniowany przez dwa obiekty 539
- 33.13.2. Ćwiczenia 539
- 33.13.1. Algorytm "inteligentnego" wymiarowania 538
- 33.14. Linie i wielolinie odniesienia 546
- 33.14.1. Styl wielolinii odniesienia 548
- 33.14.2. Tworzenie wielolinii odniesienia 550
- 33.14.3. Edycja wielolinii odniesienia 551
- 33.14.4. Ćwiczenia 552
- 33.14.4.1. Tworzenie wielolinii 552
- 33.14.4.2. Edycja wielolinii za pomocą uchwytów 554
- 33.14.4.3. Dołączanie i usuwanie linii odniesienia 554
- 33.14.4.4. Wyrównywanie położenia wielolinii 557
- 33.14.4.5. Grupowanie wielolinii 560
- 33.14.4.6. Modyfikacja stylu wielolinii 561
- 33.14.4.7. Ćwiczenie kontrolne 562
- 33.14.4.8. Zmiana skali opisu wielolinii odniesienia 562
- 33.15. Podstawy edycji wymiarów 563
- 33.15.1. Zmiana skali opisu 563
- 33.15.2. Ćwiczenia 564
- 33.15.2.1. Edycja za pomocą uchwytów 564
- 33.15.2.2. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów 567
- 33.15.2.3. Przerywanie obiektów wymiarowych 568
- 33.15.2.4. Inne operacje edycyjne 569
- 33.16. Inne narzędzia wymiarowania i edycji elementów opisu 570
- 34.1. Szybkie właściwości istniejących obiektów 572
- 34.1.1. Bez włączania przełącznika SW (QP) 572
- 34.1.2. Przy włączonym przełączniku SW (QP) 573
- 34.2. Właściwości istniejących obiektów 574
- 34.2.1. Ćwiczenia 576
- 34.2.2. Edycja zespolonych znaczników środka i osi symetrii 581
- 34.3. Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach 584
- 34.3.1. Lista informacji o istniejących obiektach 585
- 34.3.2. Pomiar odległości 585
- 34.3.3. Odczyt współrzędnych punktu 585
- 34.3.4. Pomiar pola powierzchni 585
- 34.3.5. Nowe narzędzia pomiarowe 586
- 35.1. Wymiarowanie projektu BUD1 587
- 35.2. Wymiarowanie projektu DET1 589
- 35.3. Wymiarowanie projektu DET2 595
- 35.4. Edycja projektu DET1 600
- 35.4.1. Rozciągnięcie 601
- 35.4.2. Fazowania i zaokrąglenia 602
- 35.4.3. Edycja istniejących wymiarów 603
- 35.4.3.1. Edycja za pomocą uchwytów 603
- 35.4.3.2. Edycja metodą doczepiania 604
- 35.4.3.3. Monitor opisu (Annotation Monitor) 605
- 35.4.3.4. Dalsze operacje edycyjne 606
- 35.4.4. Tworzenie nowych wymiarów 607
- 35.4.4.1. Definiowanie nowych stylów wymiarowania 608
- 35.4.4.2. Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania 612
- 35.4.5. Inne operacje 613
- 35.4.6. Definiowanie podstylu wymiarowania 614
- 35.5. Edycja projektu DET2 615
- 36.1. Zarządzanie rodzajami linii 617
- 36.2. Zarządzanie stylami tekstu 618
- 36.3. Zarządzanie stylami wymiarowania 619
- 37.1. Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw 620
- 37.1.1. Przegląd istniejących stylów 621
- 37.1.2. Definiowanie stylu tekstu 621
- 37.1.3. Definiowanie stylu wymiarowania 622
- 37.1.4. Definiowanie stylu wielolinii odniesienia 626
- 37.1.5. Konfigurowanie zespolonych znaczników środka i osi symetrii 627
- 37.1.6. Sprawdzenie nowych stylów za pomocą obiektów testowych 627
- 37.1.7. Operacje końcowe 629
- 37.1.8. Arkusz obszaru papieru 630
- 38.1. Uwagi ogólne 634
- 38.2. Wymagania podstawowe 634
- 38.3. Wymagania dodatkowe 635
- 38.4. Czynności wstępne 636
- 38.5. Tworzenie zarysu 637
- 38.6. Wymiarowanie 641
- 38.6.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń 641
- 38.6.2. Wymiar obrócony 643
- 38.6.3. Pozostałe wymiary 644
- 38.6.4. Kreskowanie 646
- 38.6.5. Tabliczka rysunkowa 647
- 38.6.6. Operacje końcowe 648
- 38.7. Ćwiczenie kontrolne 650
- 38.8. Narzędzia wydruku dokumentacji 652
- 38.9. Wydruk dokumentacji z obszaru modelu 652
- 38.9.1. Ustawienia strony 653
- 38.9.2. Podgląd wydruku 656
- 38.9.3. Uruchomienie wydruku 657
- 39.1. Ćwiczenia 665
- 39.1.1. Tworzenie bloku 665
- 39.1.2. Wstawianie bloku 667
- 39.1.2.1. Metoda klasyczna 668
- 39.1.2.2. Metoda z wykorzystaniem palety Bloki (Blocks) 670
- 39.1.3. Zapis definicji bloku na dysku 673
- 39.1.4. Wstawianie pliku jako blok 675
- 39.1.5. Modyfikacja pliku bloku na dysku 677
- 39.1.6. Aktualizacja definicji bloku z biblioteki podczas wstawiania wystąpienia 677
- 39.1.7. Aktualizacja definicji bloku z biblioteki bez wstawiania wystąpienia 679
- 39.1.8. Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia 680
- 39.1.9. Zmiana skali opisu 682
- 40.1. Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku 683
- 40.2. Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi 686
- 40.2.1. Atrybuty tekstowe 688
- 40.3. Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy 689
- 40.4. Wydruk arkusza - wymiary w obszarze modelu 689
- 40.4.1. Ustawienia strony 691
- 40.4.2. Wstawianie bloku z atrybutami 698
- 40.4.3. Tworzenie i skalowanie rzutni 700
- 40.4.4. Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe 704
- 40.4.5. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów 707
- 40.4.6. Postępowanie z obiektami nieopisowymi 708
- 40.4.7. Przenoszenie napisu na kartę arkusza 709
- 40.4.8. Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout) 709
- 40.4.8.1. Obszar modelu na arkuszu 710
- 40.4.8.2. Obszar papieru na arkuszu 711
- 40.4.9. Ustalanie położenia obiektów w rzutni 711
- 40.4.10. Style wydruku zależne od koloru 713
- 40.4.11. Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej - atrybuty tekstowe 716
- 40.4.12. Blokowanie rzutni 718
- 40.4.13. Obiekty opisowe dla innej skali rzutni 719
- 40.5. Wydruk arkusza - wymiary w obszarze papieru 721
- 40.6. Projekty w jednostkach innych niż milimetry 726
- 40.7. Wymiary w obu obszarach 729
- 40.8. Przywracanie zespolenia wymiarów - Monitor opisu (Annotation Monitor) 730
- 40.8.1. Ćwiczenia 731
- 41.1. Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter - ćwiczenia 735
- 42.1. Sterowanie widocznością okna palet narzędzi 738
- 42.2. Ćwiczenia 739
- 42.2.1. Tworzenie palety 739
- 42.2.2. Wstawianie bloku z palety 740
- 42.2.3. Modyfikacja palety narzędzi 740
- 42.2.4. Usuwanie narzędzi i palet 742
- 45.1. Parametryczność 751
- 45.2. Więzy i wymiary 751
- 45.2.1. Więzy geometryczne 752
- 45.2.2. Więzy wymiarowe 754
- 45.2.3. Wymiary 754
- 45.3. Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego 755
- 47.1. Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych 761
- 47.2. Sterowanie widocznością więzów geometrycznych 763
- 47.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych 765
- 47.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych 766
- 47.4. Usuwanie więzów geometrycznych 767
- 47.5. Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych 768
- 47.6. Stopnie swobody 771
- 47.7. Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów 772
- 48.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych 777
- 48.1.1. Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej 778
- 48.2. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt 779
- 48.3. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty 781
- 48.4. Wymiary nadmiarowe 782
- 48.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych 783
- 48.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych 784
- 48.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej 785
- 48.7. Edycja wartości więzów wymiarowych 785
- 48.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 789
- 48.7.2. Parametry użytkownika 790
- 48.7.3. Filtry i grupy parametrów 792
- 48.7.4. Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych 794
- 49.1. Typoszereg z parametrem użytkownika 796
- 49.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 798
- 49.1.2. Nakładanie więzów wymiarowych 800
- 49.1.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 801
- 49.2. Typoszereg bez parametru użytkownika 803
- 49.2.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 803
- 49.2.2. Nakładanie więzów wymiarowych 805
- 49.2.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 806
- 49.2.4. Inny sposób modelowania symetrii 807
- 52.1. Transformacja projektu DET2 811
- 52.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 813
- 52.1.2. Transformacja więzów wymiarowych 813
- 52.1.3. Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego 816
- 52.1.4. Formatowanie więzów wymiarowych 817
- 52.1.5. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 819
- 54.1. Opcje modelowania 3D 826
- 55.1. Zmiana sposobu wyświetlania modelu 829
- 55.2. Zmiana sposobu budowy obrazu 830
- 55.3. Narzędzie ViewCube 830
- 55.3.1. Widoki standardowe 832
- 55.3.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 833
- 55.4. Narzędzia SteeringWheels 834
- 55.4.1. Zmiana środka obrotu 836
- 55.4.2. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 836
- 55.4.3. Inne operacje 837
- 55.5. Nazwane widoki 837
- 56.1. Układy współrzędnych w przestrzeni 3D 840
- 56.1.1. Układ globalny i lokalne układy współrzędnych 842
- 56.1.2. Symbol układu współrzędnych 842
- 56.2. Zarządzanie układami współrzędnych 844
- 56.3. Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych - ćwiczenia 844
- 56.3.1. Definiowanie lokalnego układu współrzędnych 845
- 56.3.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych 846
- 56.3.3. Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych 848
- 56.3.4. Wywołanie widoku planarnego 848
- 56.3.5. Definiowanie LUW na obiekcie 849
- 56.3.5.1. Obiekt typu linia (krawędź) 850
- 56.3.6. Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych 852
- 56.4. Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu - ćwiczenia 853
- 56.4.1. Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie) 853
- 56.4.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów 855
- 56.5. Dynamiczny LUW 856
- 57.1. Parametryczność a modele 3D 858
- 57.1.1. Modele bryłowe 858
- 57.1.2. Modele powierzchniowe 859
- 58.1. Model krawędziowy - ćwiczenia 861
- 58.2. Klasyczne siatki wielokątne - ćwiczenia 863
- 58.3. Wysokość i poziom 865
- 58.3.1. Ćwiczenia 866
- 58.4. Polibryły - ćwiczenia 868
- 59.1. Bryły elementarne - ćwiczenia 871
- 59.2. Powierzchnie elementarne 873
- 61.1. Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu 881
- 61.2. Modelowanie bryłowe za pomocą profilu - ćwiczenia 881
- 61.3. Wyciąganie - ćwiczenia 883
- 61.4. Obrót - ćwiczenia 885
- 61.5. Przeciąganie - ćwiczenia 887
- 61.6. Rozpinanie powierzchni - ćwiczenia 889
- 62.1. Czynności wstępne i konfiguracyjne 895
- 62.2. Metauchwyty 896
- 62.2.1. Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej 897
- 62.3. Podobiekty 898
- 62.3.1. Wybór podobiektów 899
- 62.3.1.1. Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów 899
- 62.3.1.2. Wybór podbryły bez stosowania filtru 901
- 62.3.1.3. Cykliczny wybór podbrył 901
- 62.3.1. Wybór podobiektów 899
- 62.4. Rodzaje uchwytów 902
- 62.5. Ćwiczenia 902
- 62.5.1. Przesunięcie swobodne 903
- 62.5.2. Przesunięcie ograniczone 904
- 62.5.3. Obrót ograniczony 905
- 62.5.4. Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych 906
- 62.5.5. Rejestrowanie historii modelowania bryły 907
- 62.5.6. Edycja właściwości obiektów 3D 908
- 62.5.7. Usuwanie historii obiektów 3D 908
- 63.1. Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D 910
- 63.2. Edycja projektu BUD1 913
- 63.3. Model 3D sworznia 915
- 63.4. Edycja modelu 3D sworznia 917
- 64.1. Uwagi dotyczące terminologii 920
- 64.2. Podstawy redagowania rzutów 921
- 64.2.1. Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne - ćwiczenia 922
- 64.2.2. Rzut prostokątny i izometryczny - ćwiczenia 923
- 64.2.3. Rzut typu przekrój (Section) - ćwiczenia 924
- 64.2.4. Rzut typu szczegół (Detail View) - ćwiczenia 928
- 64.3. Podstawy edycji rzutów - ćwiczenia 931
- 64.3.1. Styl rzutu typu przekrój (Section) 932
- 64.3.2. Wyłączanie przekrojów składników 933
- 64.3.3. Sterowanie widocznością krawędzi 934
- 64.3.4. Modyfikacja właściwości warstw 935
- 64.3.5. Zmiana wyrównania rzutów 937
- 64.3.5.1. Przerwanie wyrównania rzutów 938
- 64.3.6. Edycja kreskowania rzutów 938
- 64.3.7. Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu 939
- 64.3.8. Inne operacje edycyjne rzutów 940
- 64.3.9. Edycja linii cięcia 942
- 64.3.10. Inne operacje edycyjne 944
- 64.4. Aktualizacja rzutów 945
- 64.4.1. Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D 946
- 64.4.2. Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D 949
- 66.1. Literatura podstawowa 953
- 66.2. Literatura uzupełniająca 953
1. Od autora 23
2. Koncepcja i zawartość książki 25
3. Formatowanie powtarzalnych fragmentów tekstu 32
4. Instalacja plików dodatkowych 48
CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D 51
5. Podstawy środowiska AutoCAD 53
6. Niezbędne operacje konfiguracyjne 67
7. Zaawansowane opcjonalne operacje konfiguracyjne 84
8. Interfejs programu AutoCAD 105
9. Współrzędne 2D 144
10. Zadania kontrolne 154
11. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości 156
12. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa 162
13. Współrzędne biegunowe 165
14. Zadania kontrolne 168
15. Dynamiczne wprowadzanie danych 169
16. Tworzenie obiektów podstawowych 179
17. Ćwiczenia projektowe 203
18. Tworzenie obiektów złożonych 205
19. Narzędzia rysowania precyzyjnego 268
20. Ćwiczenia projektowe 276
21. Narzędzia rysowania precyzyjnego - śledzenie 285
22. Zadania kontrolne 291
23. Sterowanie wyświetlaniem 2D 296
24. Edycja obiektów 310
25. Ćwiczenia projektowe 396
26. Zadania kontrolne 402
27. Edycja za pomocą uchwytów 404
28. Zadania kontrolne 420
29. Ćwiczenia przejściowe 422
30. Właściwości ogólne obiektów 443
31. Zaawansowane zarządzanie plikami i szablonami 488
32. Ćwiczenia przejściowe 494
33. Wymiarowanie 501
34. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów 571
35. Ćwiczenia przejściowe 587
36. Poprawna organizacja środowiska pracy 617
37. Ćwiczenia przejściowe 620
38. Projekt końcowy 632
39. Podstawy techniki bloków 661
40. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji 683
41. Design Center 733
42. Palety narzędzi użytkownika 738
43. Zadania kontrolne 743
44. Nieparametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe 747
CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D 749
45. Podstawowe pojęcia 751
46. Konfiguracja narzędzi więzów 757
47. Operowanie więzami geometrycznymi - ćwiczenia 760
48. Operowanie więzami wymiarowymi - ćwiczenia 775
49. Ćwiczenia przejściowe 796
50. Zadania kontrolne 808
51. Transformacja wymiarów na więzy 810
52. Ćwiczenia przejściowe 811
53. Parametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe 821
CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D 823
54. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D 825
55. Sterowanie wyświetlaniem 3D - ćwiczenia 828
56. Układy współrzędnych 840
57. Wstęp do modelowania 3D 857
58. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D 860
59. Klasyczne obiekty 3D 871
60. Operacje logiczne Boole'a - ćwiczenia 876
61. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu 880
62. Edycja obiektów 3D 894
63. Ćwiczenia przejściowe 910
64. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D 920
65. Modelowanie 3D - uwagi końcowe 951
66. Bibliografia 953
Skorowidz 957
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Chcesz pracować w branży IT jako tester? W takim razie potrzebujesz solidnych podstaw! Swoją karierę rozpocznij od przygotowania się do uznawanego na całym świecie egzaminu ISTQB® „Certyfikowany tester - poziom podstawowy”. Uzyskany certyfikat otworzy Ci drzwi do wielu firm z branży informatycznej i będzie stanowił gwarancję, że posiadasz wiedzę i umiejętności wymagane od osoby pracującej na stanowisku testera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz podstawowe koncepcje związane z biblioteką React, takie jak składnia JSX, wzorce zaawansowane, wirtualny model DOM, mechanizm rekoncyliacji Reacta, a także zaawansowane techniki optymalizacji. W rzeczywistości jest to dość złożona biblioteka, jednak tutaj jej tajniki zostały wyjaśnione w wyjątkowo przystępny sposób. A to oznacza, że szybko i dogłębnie zrozumiesz mechanizmy kryjące się za działaniem Reacta, zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie intuicyjnego kodu Reacta, zrozumiesz jego niuanse i koncepcje ― i przejdziesz na zupełnie nowy poziom biegłości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wyjątkowość tej książki polega na pragmatyzmie: opisano w niej, jak wyglądają realia pracy projektanta UX i jak bardzo potrafią być zagmatwane. Zapoznasz się z różnymi kontekstami i sytuacjami związanymi z projektowaniem UX, a także z ograniczeniami, jakie temu towarzyszą. To przygotuje Cię do prawdziwych wyzwań związanych z osobami zaangażowanymi w projekty. Poznasz też realia działalności firm i znaczenie aspektów biznesowych i finansowych. Posiądziesz cenną umiejętność godzenia celów komercyjnych ze swoją pracą bez uszczerbku dla empatii i etyki projektowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł (-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D Andrzej Jaskulski (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)
więcej opinii
ukryj opinie