Flash MX 2004. Biblia
- Autorzy:
- Robert Reinhardt, Snow Dowd
- Ocena:
- 4.6/6 Opinie: 21
- Stron:
- 1152
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Flash MX 2004. Biblia
- Stwórz interaktywne i multimedialne witryny internetowe, aplikacje dla urządzeń przenośnych i prezentacje
- Poznaj wszystkie tajniki Flasha -- od narzędzi graficznych po ActionScript
- Przekonaj się, jak wiele możesz stworzyć za pomocą jednego programu
Kariera Flasha przebiegła błyskawicznie -- z prostego narzędzia do tworzenia animacji wektorowych Flash stał się rozbudowanym środowiskiem projektowym łączącym w sobie program graficzny i animacyjny, edytor klipów wideo i audio oraz narzędzie programistyczne. Wędrując po sieci, niemal w każdej witrynie spotykamy produkty stworzone we Flashu -- od prostych banerów reklamowych, poprzez formularze, aż do w pełni interaktywnych witryn WWW korzystających z baz danych, technologii XML i usług sieciowych. Coraz częściej "flashe" widać również na wyświetlaczach telefonów komórkowych i komputerów przenośnych.
Książka "Flash MX 2004. Biblia" to wyczerpujące omówienie najnowszej wersji Flasha. Można w niej znaleźć wszystkie informacje dotyczące narzędzi i technologii wykorzystywanych przy tworzeniu aplikacji we Flashu. Zawiera informacje przydatne zarówno początkującym użytkownikom Flasha, jak i zaawansowanym projektantom, którzy chcą wzbogacić swój warsztat. Przedstawia sposoby wykorzystywania w aplikacjach Flasha technologii sieciowych i multimedialnych oraz integrowania Flasha z innymi programami opisuje niemal wszystkie możliwości zastosowania Flasha.
- Podstawowe wiadomości o Flashu i technologiach sieciowych
- Metody organizacji projektów we Flashu
- Narzędzia rysunkowe
- Biblioteka -- symbole i klony
- Kolory we Flashu
- Narzędzia tekstowe
- Edycja obiektów graficznych
- Praca z warstwami
- Animacja postaci
- Eksport animacji
- Programowanie w języku ActionScript
- Testowanie aplikacji i usuwanie błędów
- Korzystanie z komponentów
- Obsługa technologii XML
Stwórz unikatowe i przykuwające wzrok aplikacje we Flashu.
Wybrane bestsellery
-
Oficjalna wiedza na temat Adobe Flash CS6! Adobe Flash to technologia, która tchnęła życie w strony internetowe. Mimo upływu lat i agresywnej inwazji HTML5 wciąż ma się dobrze i w wielu dziedzinach jest nie do zastąpienia. Adobe Flash CS6 to kolejna odsłona genialnego narzędzia pozwalając...
Adobe Flash Professional CS6/CS6PL. Oficjalny podręcznik Adobe Flash Professional CS6/CS6PL. Oficjalny podręcznik
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Jeśli znasz już trochę Flasha, a teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę o znajomość szybko rozwijającej się technologii 3D, sięgnij po książkę „Flash i Actionscript. Aplikacje 3D od podstaw” . Prostym, lecz precyzyjnym językiem przedstawiono w niej najważniejsze kwestie związane z projek...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Książka „Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia” zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.50 zł
129.00 zł(-50%) -
Książka ActionScript 3.0. Biblia obszernie i wyczerpująco opisuje ten obiektowy język programowania, służący do budowania nowoczesnych aplikacji internetowych. Znajdziesz tu zarówno niezbędną wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady, ilustrujące chociażby programowanie z wykorzystaniem klas...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Technologie Flash i PHP znane są ze swoich możliwości tworzenia dynamicznych rozwiązań. Flash po stronie klienta, PHP po stronie serwera. Mieszanka Flasha i PHP musi być wybuchowa. I tak właśnie jest! To połączenie powoduje eksplozję nowych możliwości, które wykorzystasz na Twoich stronach WWW. T...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
W książce „Flash iOS Apps Cookbook” bez trudu znajdziesz rozwiązania większości typowych problemów. W trakcie lektury nauczysz się wykrywać położenie urządzenia, odtwarzać pliki multimedialne oraz obsługiwać gesty i technologię multi-touch. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dotyc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Ta książka porusza wszystkie aspekty związane z wykorzystaniem praw fizyki w grach, animacjach i symulacjach tworzonych we Flashu. W trakcie lektury zostaniesz stopniowo i bezboleśnie wprowadzony w świat obliczeń numerycznych — od najprostszych, pozwalających nadać ruch odbijającej się piłc...
Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Nieocenioną pomocą w nauce posługiwania się środowiskiem okaże się książka „Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0 Interaktywne projekty od podstaw” . Początkujący użytkownicy poznają dzięki niej najnowszą edycję programu Flash, metody używania narzędzi odpowiednich do konkretnych celów, ...
Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Książka "Flash CS3/CS3 PL Professional" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana tej niesamowitej aplikacji. Czytając go poznasz możliwości Flasha - nie tylko te już opisywane, ale także te, których omówienia ciężko znaleźć w jakichkolwiek źródłach.
Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.50 zł
77.00 zł(-50%) -
Oto Twój indywidualny kurs — Flash CS3 PL. Multimedialny trener. Dzięki jego pomocy naukę możesz dostosować do swoich wymagań i możliwości. Twój osobisty instruktor poprowadzi Cię przez kolejne lekcje, a Ty z łatwością zdobędziesz nowe umiejętności i opanujesz fascynujące możliwości Flasha.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Flash MX 2004. Biblia (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
CLICK! 02/2005
„Flash MX 2004. Biblia” Roberta Reinhardta i Snowa Dowda to nowe, bardzo obszerne tomiszcze wydawnictwa Helion. Ponad 1100 stron tabel, rysunków, przykładów i instrukcji ma za zadanie wyjaśnić czytelnikowi, w jaki sposób tworzyć interaktywne i multimedialne witryny internetowe, aplikacje i prezentacje. Autorzy opisali również sposób dołączania do obrazu niemal dowolnych dźwięków oraz zasady sterowania klipami filmowymi. Przygotowali też kilka porad, dzięki którym nawet amator wykryje na ekranie kolizje obiektów i obsłuży komputerową mysz. A stąd już bardzo blisko do prostej, flashowej gry komputerowej.
Podstawową zaletą pozycji jest jej rozmiar. Dysponujący olbrzymią ilością miejsca, autorzy w sposób dokładny, a zarazem prosty opisali wszystkie istotne zagadnienia związane z tworzeniem aplikacji we Flashu, sugerując jednocześnie najlepsze rozwiązania. Niejednokrotnie ubarwili tekst ciekawymi uwagami, odnośnikami czy zabawnymi rysuneczkami.
„Flash MX 2004. Biblia” można uznać za drogi (129 zł). Lecz wyczerpujący przewodnik po programie. Twarda okładka, bardzo dobry papier i płyta CD zawierająca liczne przykłady i dodatkowe oprogramowanie rekompensują ów wydatek i sprawiają, że po całość warto sięgnąć. W końcu nie zawsze opłaca się być minimalistą.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Macromedia Flash MX 2004 Bible
- Tłumaczenie:
- Rafał Jońca
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1454-0, 8373614540
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-07-19
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2442
- Książka z wkładką
- Zobacz zawartość nośnika
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Flash/ActionScript
- Serie wydawnicze: Biblia
Spis treści książki
- Świat (Flasha) MX 2004 (37)
- Topografia Flasha MX 2004 (42)
- Typy plików Flasha (43)
- Spojrzenie na strukturę programu (47)
- Przetwarzanie obrazów rastrowych (47)
- Program wektorowy (48)
- Animacje wektorowe (48)
- Kompresja wideo (48)
- Odtwarzacz audio (49)
- Środowisko edycyjne (49)
- Sekwenser animacyjny (49)
- Programowanie interfejsu i obsługi baz danych (50)
- Podsumowanie (51)
- Miejsce Flasha w internetowej ewolucji (53)
- Wielkie nadzieje (54)
- Flash - tak czy nie? (56)
- Metody alternatywne (60)
- Technologie towarzyszące (62)
- HTML wciąż żywy (62)
- Skrypty JavaScript (63)
- Świat usług sieciowych (64)
- Technologie serwerowe firmy Macromedia (64)
- Projekt i jego potencjał (65)
- Prezentacje liniowe (65)
- Prezentacje interaktywne (65)
- Prezentacje sterowane z poziomu baz danych (65)
- Aplikacje sterowane z poziomu baz danych (lub aplikacje RIA) (66)
- Podsumowanie (66)
- Podstawy organizacji pracy (69)
- Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu (70)
- Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (81)
- Panel Project Flasha MX Pro 2004 (84)
- Określenie definicji witryny i utworzenie projektu (1) (85)
- Dodawanie plików do projektu (2) (88)
- Przekazywanie i edycja plików w projekcie (3) (90)
- Dodawanie nowych plików do projektu (4) (92)
- Publikacja całego projektu (5) (92)
- Podsumowanie (93)
- Zaczynamy (98)
- Witamy we Flashu MX (98)
- Strona startowa (99)
- Opcje menu pomocy (101)
- Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows (103)
- Inspektor właściwości (106)
- Zarządzanie oknami i panelami (108)
- Menu kontekstowe (108)
- Uaktywnianie paneli lub okien (109)
- Tworzenie własnych układów paneli (109)
- Skróty klawiaturowe (110)
- Przybornik (panel Tools) (112)
- Sterowanie przybornikiem (112)
- Poznawanie przybornika (113)
- Korzystanie z opcji narzędzi (113)
- Dostosowywanie przybornika (114)
- Okno dokumentu (118)
- Sterowanie oknem dokumentu (119)
- Poznawanie okna dokumentu (120)
- Korzystanie ze scen (122)
- Korzystanie z menu opcji okna dokumentu (124)
- Praca z szablonami (126)
- Listwa czasowa (131)
- Sterowanie oknem listwy czasowej (131)
- Korzystanie z paska narzędziowego Controller (132)
- Poznawanie listwy czasowej (133)
- Edycja klatek i warstw (137)
- Opcje widoku klatek (145)
- Drukowanie (147)
- Podsumowanie (148)
- Kształty geometryczne (150)
- Narzędzie Line (150)
- Narzędzie Oval (151)
- Narzędzie Rectangle (151)
- Narzędzie PolyStar (152)
- Narzędzia rysowania (154)
- Narzędzie Pencil (154)
- Narzędzie Brush (155)
- Narzędzie Eraser (160)
- Tworzenie precyzyjnych linii za pomocą narzędzia Pen (161)
- Wypełnienia i zarysy (164)
- Wybieranie kolorów (164)
- Wybór stylu linii (166)
- Optymalizacja rysunków (168)
- Wykorzystanie narzędzi zaznaczania (169)
- Narzędzie Selection (169)
- Narzędzie Lasso (173)
- Narzędzie Subselect (175)
- Projektowanie i wyrównywanie elementów (177)
- Upraszczanie ustawień przyciągania (177)
- Panele projektowania (181)
- Menu Edit (185)
- Podsumowanie (187)
- Biblioteka i jej zawartość (190)
- Praca z biblioteką (192)
- Organizowanie zawartości biblioteki (196)
- Definiowanie typu zawartości (197)
- "Surowe" dane (197)
- Grupy (198)
- Symbole (198)
- Importowane elementy (200)
- Edycja symboli (202)
- Tryb edycji symbolu (202)
- Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (202)
- Edycja symbolu w głównym obszarze roboczym (Edit In Place) (203)
- Edycja symbolu z poziomu biblioteki (203)
- Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (203)
- Praca z symbolami efektów listwy czasowej (204)
- Modyfikowanie właściwości klonu (206)
- Modyfikowanie koloru i przezroczystości klonów (206)
- Zmiana zachowania klonu (207)
- Podmiana symbolu (Swap Symbol) (208)
- Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli (208)
- Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny (209)
- Wykorzystanie symbolu graficznego w przycisku (210)
- Animacja symboli graficznych w klipie filmowym (211)
- Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku (212)
- Modyfikacja klonu klipu filmowego (213)
- Narzędzie Movie Explorer (215)
- Filtrowanie widoku (216)
- Lista obiektów (216)
- Menu opcji okna Movie Explorer (217)
- Menu podręczne (218)
- Praca ze współdzielonymi bibliotekami (219)
- Podsumowanie (222)
- Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (226)
- Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci (227)
- Kod szesnastkowy (227)
- Tworzenie własnych kolorów bezpiecznych dla sieci (228)
- Efektywne posługiwanie się kolorem (229)
- Praca z panelem Color Swatches (233)
- Opcje panelu Color Swatches (234)
- Importowanie własnych palet (236)
- Panel Color Mixer (239)
- Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu (241)
- Praca z wypełnieniami gradientowymi (243)
- Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych (244)
- Wypełnienia gradientowe a przezroczystość (245)
- Zaznaczanie wypełnień rastrowych (248)
- Korzystanie z narzędzi Eyedropper, Paint Bucket oraz Ink Bottle (248)
- Podsumowanie (249)
- Typografia (252)
- Rodzaje pól tekstowych we Flashu (253)
- Statyczne pola tekstowe (254)
- Pola tekstowe dające się edytować, czyli pola dynamiczne i wejściowe (255)
- Narzędzie Text i inspektor właściwości (257)
- Praca z narzędziem Text (257)
- Ustawianie atrybutów tekstu w inspektorze właściwości (261)
- Eksport czcionek i ich wyświetlanie (268)
- Czcionki lokalne (269)
- Renderowanie zarysów przyciskiem Alias (270)
- Opcja Use Device Fonts inspektora właściwości (270)
- Problemy z wyświetlaniem czcionek (271)
- Zastępowanie czcionek (272)
- Symbole czcionek i współdzielone biblioteki czcionek (275)
- Tworzenie symbolu czcionki (276)
- Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym (279)
- Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współdzielonych w trakcie odtwarzania filmu (279)
- Modyfikacja tekstu (284)
- Próbkowanie i współdzielenie atrybutów tekstu (285)
- Konwersja tekstu na kształt wektorowy (285)
- Stosowanie efektów listwy czasowej dla statycznego tekstu (286)
- Podsumowanie (287)
- Próbkowanie i przełączanie pociągnięć i wypełnień (290)
- Narzędzie Eyedropper (290)
- Narzędzie Ink Bottle (292)
- Narzędzie Paint Bucket (292)
- Działanie opcji zamykania przerw (294)
- Zastosowanie opcji Lock fill (294)
- Narzędzie Transform Fill (296)
- Modyfikacja środka wypełnienia (297)
- Obrót wypełnienia (297)
- Zmiana skali (298)
- Pochylanie wypełnień rastrowych (298)
- Wykorzystanie narzędzia Fill Transform do uzyskania efektów (299)
- Polecenia menu Modify/Shape (300)
- Polecenie Convert Lines to Fills (300)
- Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill (301)
- Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges (302)
- Polecenie Free Transform i jego opcje (304)
- Panel Transform (304)
- Menu Modify/Transform (305)
- Narzędzie Free Transform (305)
- Przekształcanie kształtów i symboli, tekstu oraz grup (306)
- Modyfikacja typów elementów (308)
- Stos elementów (308)
- Grupowanie (309)
- Polecenie Break Apart (310)
- Modyfikator Magic Wand (314)
- Wektoryzacja map bitowych (314)
- Korzystanie z polecenie Distribute to Layers (316)
- Praca z kształtami złożonymi (318)
- Zaawansowane efekty kolorów dla klonów symboli (320)
- Wartości względne (320)
- Wartości bezwzględne (321)
- Magia i bałagan efektów listwy czasowej (322)
- Statyczne efekty listwy czasowej (322)
- Dodawanie efektu rzucania cienia (324)
- Zarządzanie symbolami i katalogami efektów listwy czasowej (325)
- Modyfikacja symboli efektów listwy czasowej (326)
- Edycja za pomocą polecenia Find & Replace (327)
- Panel History (329)
- Powtórzenie kroków (329)
- Kopiowanie kroków (330)
- Czyszczenie historii (330)
- Widok historii (331)
- Zapis jako polecenie (331)
- Podsumowanie (331)
- Podstawowe reguły (336)
- Czynniki wpływające na kształt animacji (336)
- Środowisko (337)
- Materiały (337)
- Ruch (338)
- Dodawanie osobowości (339)
- Manipulacja percepcją i iluzja (341)
- Punkt widzenia, zakres widzenia i głębia (342)
- Przewidywanie (344)
- Ruch dodatkowy (345)
- Prawa natury (346)
- Pierwsze prawo - inercja (346)
- Drugie prawo - przyspieszenie (347)
- Trzecie prawo - akcja i odpowiadająca jej reakcja (347)
- Podsumowanie (349)
- Podstawowe techniki animacji (351)
- Animacja "klatka po klatce" (352)
- Dodawanie ujęć kluczowych (354)
- Tworzenie animacji "klatka po klatce" (355)
- Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych (355)
- Przenikanie ujęć (Onion Skin) (357)
- Jednoczesna edycja grupy ujęć (358)
- Animacja automatyczna (359)
- Automatyczna animacja kształtu (360)
- Wskaźniki zmiany kształtu (363)
- Automatyczna animacja ruchu (366)
- Animacja za pomocą efektów listwy czasowej (371)
- Ograniczenia efektów listwy czasowej (372)
- Opcje efektów listwy czasowej (373)
- Zastosowanie animowanego efektu listwy czasowej (374)
- Łączenie sekwencji animacji (380)
- Umieszczanie animacji w oddzielnych listwach czasowych (381)
- Porządkowanie symboli na głównej listwie czasowej (384)
- Modyfikowanie symboli wielokrotnego użytku (386)
- Podsumowanie (390)
- Warstwy odniesienia (394)
- Ścieżki ruchu (396)
- Automatyczne animowanie ruchu wzdłuż ścieżki (396)
- Sterowanie animacją wzdłuż ścieżki (399)
- Polecenie Orient to path (399)
- Punkt środka i jego wyrównywanie (400)
- Warstwy maskujące (401)
- Maskowanie za pomocą grafiki (401)
- Maskowanie za pomocą grupy (404)
- Maskowanie za pomocą klonu symbolu (404)
- Maskowanie z udziałem tekstu (405)
- Ścieżki ruchu i maski w postaci klipów filmowych (408)
- Podsumowanie (411)
- Praca z dużymi plikami (414)
- Historyjka obrazkowa (414)
- Sceny Flasha a pliki projektu (415)
- Głos, efekty dźwiękowe i muzyka w tle (415)
- Podstawy animacji kreskówkowej (417)
- Wyrażanie ruchu i emocji (417)
- Przewidywanie (418)
- Waga (418)
- Nakładanie się działań (418)
- Rozmycie w celu symulacji ruchu (419)
- Ujęcia kluczowe i pośrednie (419)
- Pętla chodu (420)
- Powtarzanie (422)
- Rodzaje chodu (423)
- Stosowanie koloru (423)
- Zastosowanie modelu (423)
- Problemy z dziurami (424)
- Szybkie kolorowanie (424)
- Tymczasowe tło (424)
- Animacja automatyczna (428)
- Panoramowanie (428)
- Podmiana symboli (428)
- Synchronizacja ruchu warg (429)
- Nie warto stosować morfingu kształtu (430)
- Ekspresja a synchronizacja ruchu warg (430)
- Sztuczki synchronizacji ruchu warg (431)
- Synchronizacja z muzyką i efektami dźwiękowymi (431)
- Tło i scenografia (435)
- Mapy bitowe (436)
- Ograniczenia formatu QuickTime (436)
- Tworzenie we Flashu warstwowego tła za pomocą Photoshopa (436)
- Warstwy typu Mask (437)
- Animowanie dużych przemieszczeń (437)
- Złożone tła (438)
- Symulacja głębi za pomocą rozmycia (438)
- Końcowe poprawki (439)
- Renderowanie wyników (439)
- Podsumowanie (443)
- Wysokiej jakości filmy wideo z Flasha (445)
- Wprowadzenie do wideo (446)
- Krótka historia cyfrowego wideo (446)
- Dostosowanie filmu Flasha do eksportu do formatu wideo (449)
- Tworzenie sekwencji z filmów Flasha (454)
- Eksport we Flashu (455)
- Zastosowanie poszczególnych formatów plików (456)
- Tworzenie plików AVI w systemie Windows (458)
- Wymiary (459)
- Format wideo (459)
- Format dźwięku (460)
- Kompresja wideo (460)
- Eksport dźwięku z dokumentów Flasha (460)
- Import ciągu obrazów do programu After Effects (462)
- Podsumowanie (468)
- Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych (474)
- Importowane formaty (474)
- Eksportowane formaty (476)
- Import dźwięków (478)
- Przypisywanie dźwięku do przycisku (480)
- Umieszczanie dźwięków na listwie czasowej (483)
- Porządkowanie dźwięków na listwie czasowej (484)
- Wyświetlanie warstw dźwiękowych (485)
- Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami (485)
- Synchronizacja dźwięku z animacją (485)
- Event (486)
- Start (486)
- Stop (487)
- Stream (487)
- Przerywanie odtwarzania dźwięków (488)
- Zatrzymanie dźwięku typu Event (488)
- Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (490)
- Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (491)
- Zachowania sterujące dźwiękiem (492)
- Zachowanie Load Sound from Library (492)
- Zachowanie Load streaming MP3 file (494)
- Zachowanie Play Sound (496)
- Zachowanie Stop All Sounds (498)
- Zachowanie Stop Sound (499)
- Edycja dźwięków we Flashu (500)
- Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (500)
- Efekty na liście Effect w inspektorze właściwości (502)
- Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (504)
- Parametry publikacji dźwięku (505)
- Parametry kompresji (506)
- Obsługa formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player (509)
- Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (510)
- Parametry kompresji dźwięku w bibliotece (511)
- Łączenie metod optymalizacji dźwięku (513)
- Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (513)
- Tryb VBR formatu MP3 (513)
- Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca (514)
- Ekstrakcja dźwięku z pliku edycyjnego FLA (516)
- Podsumowanie (519)
- Grafika wektorowa a grafika rastrowa (522)
- Import plików (523)
- Przygotowanie map bitowych (527)
- Zachowanie jakości map bitowych (528)
- Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych (531)
- Importowanie mapy bitowej do Flasha (531)
- Importowanie sekwencji (532)
- Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha (533)
- Właściwości map bitowych we Flashu (533)
- Kilka słów przestrogi (537)
- Zgodność z przeglądarkami (537)
- Obrót JPEG (538)
- Stosowanie przezroczystości i efektów kolorów w mapach bitowych (538)
- Korzystanie z przycisków map bitowych w inspektorze właściwości (539)
- Przycisk Swap (539)
- Przycisk Edit (539)
- Wykorzystanie kompresji obrazu (540)
- 24- lub 32-bitowe bezstratne pliki źródłowe (540)
- 8-bitowe bezstratne pliki źródłowe (541)
- Pliki źródłowe z kompresją stratną (542)
- Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (542)
- Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej (545)
- Import grafiki wektorowej (546)
- Import plików w formacie Macromedia Fireworks (548)
- Import plików w formacie Macromedia FreeHand (550)
- Optymalizacja grafiki wektorowej (553)
- Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej (554)
- Konwersja tekstu na zarysy (555)
- Optymalizacja krzywych (556)
- Podsumowanie (556)
- Import wideo (559)
- Integracja wideo - możliwe rozwiązania (560)
- Opcje kompresji kodeka Spark (562)
- Kompresja dźwięku (568)
- Kompresja wideo we Flashu MX 2004 (568)
- Korzystanie z wideo na listwie czasowej (570)
- Sterowanie odtwarzaniem (570)
- Umieszczanie filmu wideo i sterowanie nim w klipie filmowym (572)
- Publikowanie zawierającego wideo filmu Flasha (574)
- Przechowywanie filmu wideo w osobnym filmie Flasha (575)
- Korzystanie z nazwanych zakotwiczeń dla filmów wideo (578)
- Optymalizacja wideo za pomocą modułu Flash Video Exporter (580)
- Instalacja modułu Flash Video Exporter (580)
- Korzystanie z modułu Flash Video Exporter (580)
- Aplikacja Sorenson Squeeze (582)
- Wybór formatu wyjściowego (584)
- Kompresja wideo kodekiem Sorenson Spark Pro (585)
- Podsumowanie (586)
- Akcje i detektory zdarzeń (591)
- Czym są zachowania? (593)
- Czym jest ActionScript? (595)
- Edytor skryptów (595)
- Krótkie wprowadzenie do składni kodu (598)
- Pięć pierwszych akcji (601)
- Akcje gotoAndPlay i gotoAndStop (601)
- Akcje nextFrame i prevFrame (603)
- Akcje nextScene i prevScene (603)
- Akcje play i stop (604)
- Akcja stopAllSounds (605)
- Akcja getURL (605)
- Uruchamianie akcji za pomocą detektorów zdarzeń (607)
- Akcja i detektor zdarzenia w skrypcie przycisku (608)
- Detektory zdarzeń we Flashu (610)
- Manipulacja przyciskami (610)
- Obsługa klawiatury (613)
- Ujęcia kluczowe (614)
- Tworzenie niewidzialnych przycisków - akcja getURL (615)
- Podsumowanie (620)
- Klipy filmowe - elementy z niezależnymi listwami czasowymi (621)
- Jak oddziałują ze sobą klipy filmowe? (622)
- Jeden film, wiele listew czasowych (623)
- Ścieżki adresowe (625)
- Ścieżki absolutne i ścieżki relatywne (627)
- Adresowanie klipów filmowych we Flashu MX 2004 (629)
- Sterowanie klipami filmowymi za pomocą zachowań (633)
- Integracja zachowań z klipami filmowymi (634)
- Klip filmowy pianoKeys (634)
- Tworzenie klonów dźwięków za pomocą zachowań (636)
- Adresowanie dźwięków przy użyciu zachowań (638)
- Podsumowanie (640)
- Główna listwa czasowa i układ strony (641)
- Tworzymy plan (643)
- Określanie właściwości filmu (643)
- Łączymy sekcje prezentacji z ujęciami kluczowymi (644)
- Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji (645)
- Elementy nawigacyjne na głównej listwie czasowej (650)
- Tworzymy przyciski menu (650)
- Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji (653)
- Przewijanie tekstu: komponent TextArea (654)
- Komponent Fade (657)
- Integracja filmu z przeglądarką internetową (658)
- Zwiększanie stopnia dostępności filmu (660)
- Podsumowanie (663)
- Testowanie filmów (667)
- Polecenia Test Scene oraz Test Movie (668)
- Narzędzie Bandwidth Profiler (669)
- Raport na temat zawartości filmu (Size report) (675)
- Publikowanie filmów (675)
- Ustawienia publikowanego pliku (Publish Settings) (676)
- Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats) (676)
- Ustawienia formatu Flasha (zakładka Flash) (677)
- Ustawienia formatu HTML (zakładka HTML) (681)
- Ustawienia formatu GIF (690)
- Ustawienia formatu JPEG (694)
- Ustawienia formatu PNG (695)
- Tworzenie projektorów dla systemów Windows oraz Mac OS (697)
- Ustawienia formatu QuickTime (697)
- Podgląd i publikowanie filmu (698)
- Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (698)
- Wykorzystanie polecenia Publish (698)
- Profile publikacji (698)
- Podsumowanie (700)
- Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (701)
- Wykorzystanie znacznika <object> (702)
- Wykorzystanie znacznika <embed> (707)
- Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (710)
- Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (710)
- Wykrywanie odtwarzacza Flash Player we Flashu MX 2004 (711)
- Wykorzystanie pliku typu sniffer (715)
- Wykrywanie odtwarzacza Flasha przy użyciu skryptów JavaScript i VBScript (720)
- Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha (724)
- Słowo przestrogi dla projektantów sieciowych (724)
- Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? (725)
- Zmiana atrybutów HTML (725)
- Wykorzystanie metody PercentLoaded() (729)
- Podsumowanie (731)
- Niezależny odtwarzacz i projektor (733)
- Tworzenie projektora (734)
- Rozpowszechnianie i licencje (736)
- Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM (736)
- Akcje fscommand (737)
- Wykorzystanie zachowania do zmiany trybu wyświetlania (738)
- Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (740)
- Rozmiar pliku (740)
- Lokalizacja plików (740)
- Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (741)
- Obsługiwane systemy operacyjne (741)
- Obsługiwane przeglądarki internetowe (742)
- Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie (743)
- Instalacja pluginu (743)
- Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i 7 (743)
- Zakładka Privacy (743)
- Zakładka Local Storage (744)
- Zakładka Microphone (745)
- Zakładka Camera (745)
- Alternatywne odtwarzacze filmów Flasha (746)
- Wykorzystanie odtwarzacza RealOne Player do wyświetlania filmów Flasha (746)
- Odtwarzacz QuickTime (746)
- Odtwarzacz Shockwave (747)
- Programy narzędziowe (747)
- Podsumowanie (748)
- Podział interaktywnego procesu na podstawowe elementy (754)
- Określanie problemu (754)
- Szukanie rozwiązania (755)
- Przekształcenie rozwiązania na język interaktywny (756)
- Podstawowe zasady programowania we Flashu (757)
- Dostęp do poleceń ActionScript (758)
- Organizacja listy akcji w panelu Actions (758)
- Panel Help (758)
- Język ActionScript w wersji 1.0 i 2.0 (760)
- Część równania - zmienne ActionScript (761)
- Ciągi znaków (763)
- Wyrażenia (763)
- Zmienne jako deklaracje (765)
- Zmienne jako pola tekstowe (766)
- Deklarowanie zmiennych w ActionScript (768)
- Akcje definiujące zmienne (768)
- Wczytywanie zmiennych z predefiniowanego źródła (768)
- Wysyłanie zmiennych do adresów URL (769)
- Określanie zmiennych w kodzie HTML (770)
- Tworzenie wyrażeń (770)
- Operatory (770)
- Sprawdzanie warunków: akcje if...else (771)
- Wykonywanie rozgałęzień poleceniami switch() i case (774)
- Pętle (775)
- Właściwości (780)
- Wbudowane funkcje (780)
- Tworzenie i wywoływanie podprocedur (780)
- Rejestrowanie się ze zmiennymi (781)
- Podsumowanie (784)
- Omówienie obiektu Movie Clip (785)
- Właściwości klipu filmowego (786)
- Metody obiektu typu Movie Clip (792)
- onClipEvent - oryginalny detektor zdarzeń klipu filmowego (799)
- Metody zdarzeń - detekcja zdarzeń klipów filmowych Flasha MX (800)
- Inne obiekty współpracujące z obiektami MovieClip (805)
- Praca z właściwościami klipów filmowych (806)
- Położenie klipu filmowego (806)
- Skalowanie klipów filmowych (808)
- Obracanie klipów filmowych (809)
- Tworzenie dających się przeciągać klipów filmowych (809)
- Podstawy przeciągania (810)
- Wykrywanie położenia przyciągania - właściwość _droptarget (812)
- Suwaki sterujące przezroczystością i skalą obiektu (815)
- Podsumowanie (823)
- Czym są typy danych? (825)
- Typ string - wartość tekstowa (826)
- Typ number - liczby (827)
- Typ boolean - wartość logiczna (827)
- Typ MovieClip - obiekt typu Movie Clip (828)
- Typ object (828)
- Typ function (829)
- Typ undefined (829)
- Sprawdzanie typu zmiennej za pomocą operatora typeof (829)
- Sprawdzanie klasy za pomocą operatora instanceof (831)
- Funkcje jako podprogramy (832)
- Co robią funkcje? (832)
- Kiedy tworzyć funkcję? (832)
- Jak zdefiniować funkcję? (833)
- Jak wywołać funkcję? (834)
- Operowanie danymi powiązanymi ze sobą - klasa Array (834)
- Tworzenie dynamicznego menu wielokrotnego użytku (836)
- Funkcje jako metody obiektów (841)
- Funkcje jako konstruktory obiektów (844)
- Definicja funkcji (844)
- Tworzenie i przypisywanie obiektu (845)
- Wywoływanie metod obiektu typu Sound (845)
- Podsumowanie (846)
- Wykrywanie kolizji klipów filmowych (847)
- Wykorzystanie właściwości _droptarget (848)
- Wykrywanie kolizji metodą hitTest() (848)
- Obiekt Mouse (850)
- Zmiany kolorów - obiekt Color (853)
- Tworzenie obiektu Color (854)
- Tworzenie obiektu colorTransform (856)
- Obsługa dźwięku w języku ActionScript (860)
- Tworzenie biblioteki dźwięków w kodzie ActionScript (862)
- Tworzenie obiektu soundTransform (866)
- Tworzenie suwaków głośności i balansu (867)
- Drukowanie za pomocą skryptów (869)
- Podsumowanie (874)
- Zarządzanie sprawnym pobieraniem i wyświetlaniem filmu (878)
- Wstępne wczytywanie filmu Flasha (879)
- Ładowanie filmów Flasha (884)
- Krótkie omówienie struktury witryny (885)
- Przechowywanie wielu filmów (886)
- Wczytanie zewnętrznego pliku SWF do filmu Flasha (886)
- Jak Flash obsługuje ładowane filmy o różnych wymiarach obrazu? (888)
- Umieszczanie, skalowanie oraz obracanie załadowanych plików SWF (889)
- Komunikacja pomiędzy filmami na różnych poziomach (892)
- Usuwanie załadowanych filmów (893)
- loadMovie() jako metoda lub akcja (893)
- Wczytywanie obrazów JPEG do filmów Flasha (895)
- Wczytywanie elementów za pomocą interfejsu MovieClipLoader (898)
- Wczytywanie dźwięku MP3 do filmów Flasha (900)
- Wczytywanie filmu wideo do filmu Flasha (903)
- Zastosowanie animacji wstępnej dla zewnętrznych elementów (906)
- Zastosowanie komponentów Loader i ProgressBar (910)
- Dodanie komponentu Loader do filmu Flasha (910)
- Dynamiczna zmiana źródła pobierania dla komponentu Loader (911)
- Zastosowanie komponentu ProgressBar (913)
- Dostęp do elementów bibliotek współużytkowanych (915)
- Tworzenie pliku biblioteki współdzielonej (916)
- Przypisywanie nazw elementom (917)
- Określenie położenia biblioteki współdzielonej (917)
- Publikacja pliku SWF biblioteki współdzielonej (918)
- Dowiązywanie elementów z innych filmów (918)
- Aktualizacja współdzielonych elementów (919)
- Podsumowanie (920)
- Czym są komponenty? (921)
- Dlaczego warto stosować komponenty? (922)
- Nowe typy symboli dla komponentów (923)
- Dodawanie komponentów (924)
- Gdzie można znaleźć komponenty, elementy i parametry (925)
- Modyfikacja parametrów i właściwości koloru komponentu (927)
- Usuwanie komponentów z filmu Flasha (928)
- Komponenty Flasha MX 2004 (929)
- Komponent Button (929)
- Komponent CheckBox (930)
- Komponent ComboBox (931)
- Komponent List (932)
- Komponent RadioButton (933)
- Komponent ScrollPane (934)
- Komponent TextArea (936)
- Model nasłuchiwania zdarzeń komponentów V2 (937)
- Kod typowego obiektu nasłuchującego (937)
- Poinformowanie komponentu o tym, kto chce go nasłuchiwać (938)
- Korzystanie z komponentów w filmach Flasha (939)
- Modyfikacja komponentów (943)
- Zmiana stylu poszczególnych klonów komponentów (944)
- Stosowanie w komponentach osadzonych czcionek (945)
- Własne komponenty (946)
- Podgląd na scenie (946)
- Wymiana i pobieranie komponentów (947)
- Podsumowanie (947)
- Używanie pól tekstowych do pobierania i wyświetlania danych (949)
- Wejściowe pola tekstowe (Input Text) (950)
- Dynamiczne pola tekstowe (Dynamic Text) (951)
- Stany przetwarzania danych (953)
- Stan wejściowy (954)
- Stan wysyłania (954)
- Stan oczekiwania (955)
- Stan wyjściowy (955)
- Tworzenie formularza (956)
- Używanie danych XML w filmie Flasha (961)
- Podstawy XML (961)
- Wczytywanie dokumentów XML do filmu (962)
- Podsumowanie (971)
- Korzystanie ze znaczników HTML w polach tekstowych (973)
- Obsługiwane znaczniki HTML (974)
- Formatowanie tekstu za pomocą panelu inspektora właściwości (976)
- Formatowanie pól tekstowych za pomocą skryptów (978)
- Formatowanie pól tekstowych za pomocą obiektu TextFormat (979)
- Stosowanie arkuszy stylów w polach tekstowych (981)
- Wstawianie obrazów w polach tekstowych (984)
- Wywoływanie funkcji w formatowanych polach tekstowych (986)
- Właściwości pola tekstowego (987)
- Manipulacja tekstem za pomocą obiektu Selection (988)
- Podsumowanie (990)
- Tworzenie rozszerzalnej struktury witryny (992)
- Planowanie podstawowej struktury witryny (993)
- Określenie podstawowych elementów (994)
- Organizacja dokumentu (996)
- Przygotowanie grafiki (997)
- Przygotowywanie oryginalnych obrazów prac (997)
- Przygotowanie obrazu do wczytania (1000)
- Formatowanie logo i pozostałej grafiki wektorowej (1004)
- Łączymy wszystko razem (1006)
- Umieszczenie elementów statycznych i tekstu (1007)
- Podstawowa nawigacja (1009)
- Funkcje wczytywania i animacja wstępna (1010)
- Nawigacja dla wczytywanych elementów (1013)
- Duplikacja funkcjonalności (1016)
- Ustawienie elementów przechowujących obrazy JPEG (1016)
- Końcowy kod ActionScript (1017)
- Poprawianie szczegółów filmu Flasha (1019)
- Umieszczanie plików na serwerze (1020)
- Podsumowanie (1021)
- Planowanie gry - cztery etapy (1023)
- Projekt gry (1024)
- Projekt interakcji (1024)
- Projekt grafiki i dźwięku (1024)
- Programowanie (1025)
- Budowanie projektu (1025)
- Tworzenie skryptów (1026)
- Inicjalizacja zmiennych i utworzenie obiektów dźwiękowych (1027)
- Tworzenie interfejsu (1028)
- Tworzenie pól tekstowych (1028)
- Tworzenie alfabetu (1029)
- Rozpoczęcie gry (1031)
- Wyświetlanie liter alfabetu (1031)
- Losowy wybór wyrazu (1032)
- Tworzenie kratek dla liter wyrazu (1032)
- Wejście użytkownika (1033)
- Interpretacja wejścia użytkownika (1034)
- Czy litera została wcześniej wybrana? (1034)
- Czy litera stanowi część wyrazu? (1034)
- Litera nie jest częścią słowa (1035)
- Sprawdzanie stanu gry (1035)
- Czy ukończono wyraz? (1036)
- Ukończono wyraz (1036)
- Czy ukończono kosmitę? (1036)
- Usunięcie wisielca (1037)
- Czy tablica wyboru słów jest pusta? (1037)
- Istnieją jeszcze słowa do odgadnięcia (1037)
- Dodanie opóźnienia przed następną rundą (1038)
- Nowa funkcja: przechowywanie informacji o użytkowniku i grze (1038)
- Podsumowanie (1041)
- Dostosowywanie panelu Actions (1044)
- Podpowiedzi (1044)
- Kolorowanie składni (1047)
- Zarządzanie kodem (1048)
- Korzystanie z zastępowania w panelu Actions (1049)
- Jak i gdzie wstawiać kod (1050)
- Centralizacja kodu (1051)
- Konwencje nazewnictwa (1052)
- Komentarze (1053)
- Jawne określanie typów (1053)
- Panel Output (1054)
- Akcja trace() (1054)
- Polecenia List Objects i List Variables (1057)
- Panel Debugger i jego możliwości (1058)
- Wyświetlanie i modyfikacja zmiennych (1059)
- Lista Watch (1060)
- Edycja i wyświetlanie właściwości filmu (1061)
- Korzystanie z punktów kontrolnych (1062)
- Dodawanie i usuwanie punktów kontrolnych w panelu Actions (1062)
- Dodawanie i usuwanie punktów kontrolnych w panelu Debugger (1064)
- Przechodzenie przez kod (1065)
- Zdalne testowanie filmów w środowisku uruchomieniowym (1067)
- Testowanie w wielu środowiskach (1069)
- Przechowywanie kodu w zewnętrznych plikach (1070)
- Polecenie #include (1070)
- Polecenie Import Script (1071)
- Polecenie Export Script (1071)
- Środowiska pracy zespołowej (1072)
- Biblioteki i klasy języka ActionScript (1072)
- Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów (1072)
- Zalecane praktyki (1073)
- Ogólna lista dotycząca rozwiązywania problemów (1074)
- Lista dotycząca rozwiązywania problemów projektowych (1074)
- Lista dotycząca rozwiązywania problemów programistycznych (1075)
- Pomoc społeczności użytkowników Flasha (1076)
- Podsumowanie (1077)
O Autorach (25)
Przedmowa (27)
Wstęp (29)
Część I Wprowadzenie do tworzenia witryn we Flashu (35)
Rozdział 1. Struktura Flasha (37)
Rozdział 2. Przegląd technologii sieciowych (53)
Rozdział 3. Planowanie projektów (69)
Część II Środowisko Flasha (95)
Rozdział 4. Interfejs - podstawy (97)
Rozdział 5. Rysowanie we Flashu (149)
Rozdział 6. Biblioteka Flasha - symbole i klony (189)
Rozdział 7. Kolor (225)
Rozdział 8. Praca z tekstem (251)
Rozdział 9. Modyfikacja grafiki (289)
Część III Animacje i efekty specjalne (333)
Rozdział 10. Sztuka ruchu (335)
Rozdział 11. Animacje i efekty - podstawy (351)
Rozdział 12. Praca na warstwach (393)
Rozdział 13. Animacja postaci (413)
Rozdział 14. Eksport animacji (445)
Część IV Flash i multimedia (471)
Rozdział 15. Dźwięk (473)
Rozdział 16. Importowanie grafiki (521)
Rozdział 17. Osadzanie wideo (559)
Część V Interaktywność w filmach Flasha (589)
Rozdział 18. Akcje i obsługa zdarzeń (591)
Rozdział 19. Tworzenie listew czasowych i interakcji (621)
Rozdział 20. Pierwszy własny projekt we Flashu (641)
Część VI Dystrybucja filmów Flasha (665)
Rozdział 21. Publikowanie filmów Flasha (667)
Rozdział 22. Integracja filmów Flasha z dokumentami HTML (701)
Rozdział 23. Odtwarzacze i projektory (733)
Część VII Programowanie w języku ActionScript (751)
Rozdział 24. Podstawy pisania skryptów ActionScript (753)
Rozdział 25. Sterowanie klipami filmowymi (785)
Rozdział 26. Funkcje i tablice (825)
Rozdział 27. Interaktywność w klipach filmowych (847)
Rozdział 28. Współużytkowanie i ładowanie elementów (877)
Rozdział 29. Korzystanie z komponentów (921)
Rozdział 30. Wysyłanie i odbieranie danych (949)
Rozdział 31. Formatowanie pól tekstowych i obsługa HTML (973)
Rozdział 32. Tworzenie strony portfolio we Flashu (991)
Rozdział 33. Tworzenie gier (1023)
Rozdział 34. Usuwanie błędów i problemów z filmami Flasha (1043)
Dodatki (1079)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (1081)
Dodatek B Cyfrowy dźwięk - podstawy (1087)
Dodatek C Cyfrowe wideo - podstawy (1095)
Dodatek D Płyta CD-ROM (1105)
Dodatek E Informacje o Autorach ćwiczeń (1111)
Skorowidz (1117)
Oceny i opinie klientów: Flash MX 2004. Biblia Robert Reinhardt, Snow Dowd (21)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(5)
(8)
(3)
(4)
(1)
(0)
Data dodania: 2006-02-09 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-09-09 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-04-01 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-03-21 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-02-07 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Kwaśniak,
Data dodania: 2005-12-21 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Bruno Mańczak,
Data dodania: 2005-08-09 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek Durlik,
Data dodania: 2005-06-20 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Tomczyk,
Data dodania: 2004-12-17 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Sebastian Uściłowski,
Data dodania: 2004-11-02 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Paweł Szczepanik,
Data dodania: 2004-10-12 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Gradziński,
Data dodania: 2004-08-27 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Piotr Kałdunek,
Data dodania: 2004-08-23 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-06-10 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-01-20 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2004-10-15 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-12-13 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Artur J.,
Data dodania: 2005-08-25 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2004-12-07 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Arek,
Data dodania: 2004-09-02 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Łukasz Berezowski,
Data dodania: 2005-03-08 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii