Flash 5. Biblia
- Autorzy:
- Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Biblia
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.2/6 Opinie: 18
- Stron:
- 1200
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Flash 5. Biblia
Po wprowadzeniu każdej nowej wersji Flasha widzieliśmy, że coraz większa liczba użytkowników programu korzystała z nowych funkcji. Najpierw byli ilustratorzy i animatorzy tworzący wspaniałą grafikę wektorową. Później pojawili się projektanci witryn kreujący interaktywne menu, animowaną grafikę lub nawet całe witryny. Twórcy programów rozpoczęli projektowanie nowoczesnych aplikacji internetowych oraz zakończenia interfejsów baz danych. Inni opracowywali multimedialne reklamy, prezentacje, wygaszacze ekranów i symulacje produktów. Pozostali nadal wykorzystywali Flasha do tworzenia kreskówek dla telewizji lub krótkich filmów. Nie dziwi więc fakt, ze społeczność posługująca się programem urosła do pół miliona użytkowników, pojawiły się dziesiątki witryn poświęconych Flashowi, a w lokalnych konferencjach o wspólnym temacie przewodnim -- aplikacji Flash firmy Macromedia -- uczestniczą tysiące osób. Użytkownicy programu nigdy nie przestali mnie zadziwiać innowacyjnymi pracami tworzonymi po wydaniu każdej wersji Flasha, ciągle pokazując, co jeszcze można osiągnąć. Wspaniali użytkownicy oraz tworzone przez nich prezentacje inspirują zespół firmy Macromedia do poprawy i unowocześniania tej platformy.
Mam zaszczyt pracować z autorami tej książki -- Jonem Warrenem Lentzem oraz Robertem Reinhardtem -- jednymi z najbardziej szanowanych ekspertów flashowej społeczności. Aby zwiększyć atrakcyjność tej książki, zgromadzili zespół ponad czterdziestu osób, które napisały ćwiczenia; do grupy tej dołączyli najlepsi artyści, projektanci i twórcy pracujący we Flashu. Flash 5. Biblia jest szczegółowym przewodnikiem po aplikacji Flash firmy Macromedia i zawiera wskazówki pozwalające dokładnie poznać wszystkie tajniki programu. Jest to książka, którą powinien posiadać każdy prawdziwy projektant witryn i animator.
Jeremy Clark, Flash Production Manager, Macromedia
Wybrane bestsellery
-
Jeśli znasz już trochę Flasha, a teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę o znajomość szybko rozwijającej się technologii 3D, sięgnij po książkę „Flash i Actionscript. Aplikacje 3D od podstaw” . Prostym, lecz precyzyjnym językiem przedstawiono w niej najważniejsze kwestie związane z projektowaniem i tworzeniem aplikacji 3D z wykorzystaniem technologii Flash i języka Actionscript, zaprezentowano sposoby używania bezpłatnej biblioteki Away3D oraz pokazano, jak za jej pomocą budować i optymalizować własne rozwiązania.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Książka „Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia” zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.
- Druk
Niedostępna
-
Książka ActionScript 3.0. Biblia obszernie i wyczerpująco opisuje ten obiektowy język programowania, służący do budowania nowoczesnych aplikacji internetowych. Znajdziesz tu zarówno niezbędną wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady, ilustrujące chociażby programowanie z wykorzystaniem klas, używanie tablic i obiektów czy obsługę błędów. Z tym podręcznikiem nauczysz się tworzyć interaktywną zawartość Flasha oraz aplikacje Flex, a także pracować z dźwiękiem, animacją i danymi zewnętrznymi. Zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci na zrealizowanie wszelkich pomysłów dotyczących Twojego programu.
- Druk
Niedostępna
-
Technologie Flash i PHP znane są ze swoich możliwości tworzenia dynamicznych rozwiązań. Flash po stronie klienta, PHP po stronie serwera. Mieszanka Flasha i PHP musi być wybuchowa. I tak właśnie jest! To połączenie powoduje eksplozję nowych możliwości, które wykorzystasz na Twoich stronach WWW. Teraz atrakcyjne i dynamiczne rozwiązania są w zasięgu Twoich rąk.
- Druk
Niedostępna
-
Oficjalna wiedza na temat Adobe Flash CS6! Adobe Flash to technologia, która tchnęła życie w strony internetowe. Mimo upływu lat i agresywnej inwazji HTML5 wciąż ma się dobrze i w wielu dziedzinach jest nie do zastąpienia. Adobe Flash CS6 to kolejna odsłona genialnego narzędzia pozwalającego tworzyć animacje, aplikacje i strony internetowe wyjątk
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W książce „Flash iOS Apps Cookbook” bez trudu znajdziesz rozwiązania większości typowych problemów. W trakcie lektury nauczysz się wykrywać położenie urządzenia, odtwarzać pliki multimedialne oraz obsługiwać gesty i technologię multi-touch. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dotychczasowe projekty na takie, które uda się uruchomić na platformie iOS, oraz dostosować rozdzielczość w zależności od urządzenia. Książka ta jest idealną pozycją dla osób chcących przygotować uniwersalną aplikację na różne platformy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka porusza wszystkie aspekty związane z wykorzystaniem praw fizyki w grach, animacjach i symulacjach tworzonych we Flashu. W trakcie lektury zostaniesz stopniowo i bezboleśnie wprowadzony w świat obliczeń numerycznych — od najprostszych, pozwalających nadać ruch odbijającej się piłce, do najbardziej skomplikowanych, odwzorowujących na przykład prawdziwy ruch planet w Układzie Słonecznym. Ponadto dowiesz się, jaki wpływ na ruch ma tarcie oraz jak zaprezentować siłę wyporu. Książka ta jest idealną pozycją dla każdego programisty chcącego Tworzyć gry i animacje jak najbliższe rzeczywistemu światu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Nieocenioną pomocą w nauce posługiwania się środowiskiem okaże się książka „Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0 Interaktywne projekty od podstaw” . Początkujący użytkownicy poznają dzięki niej najnowszą edycję programu Flash, metody używania narzędzi odpowiednich do konkretnych celów, zasady tworzenia różnego rodzaju materiałów, mechanizmy umożliwiające interakcje z użytkownikiem oraz podstawy programowania w języku ActionScript 3.0 i sposoby wykorzystywania go w swoich projektach. Przedstawione w książce informacje poparte są przykładami, co pomaga nie tylko łatwo utrwalić zdobytą wiedzę, lecz również nauczyć się praktycznego stosowania poznanych technik.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Książka "Flash CS3/CS3 PL Professional" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana tej niesamowitej aplikacji. Czytając go poznasz możliwości Flasha - nie tylko te już opisywane, ale także te, których omówienia ciężko znaleźć w jakichkolwiek źródłach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Oto Twój indywidualny kurs — Flash CS3 PL. Multimedialny trener. Dzięki jego pomocy naukę możesz dostosować do swoich wymagań i możliwości. Twój osobisty instruktor poprowadzi Cię przez kolejne lekcje, a Ty z łatwością zdobędziesz nowe umiejętności i opanujesz fascynujące możliwości Flasha.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz - pozostałe książki
-
Ksiązka Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Biblia zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu — od podstaw jego obsługi do zaawansowanych technik programowania. Znajdziesz tu wiele praktycznych przykładów i wskazówek do natychmiastowego wykorzystania. Dotyczą one integracji animacji i dźwięku w filmach. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się także, jak korzystać ze składników Flasha i szybko tworzyć dynamiczne aplikacje, obsługujące zmieniające się zbiory danych. Poznasz również całość uaktualnionego kodu ActionScript 3.0, czyli najnowszej wersji, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Po prostu nauczysz się tworzyć wspaniałe, bogate w efekty specjalne i rozbudowane serwisy WWW
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
W książce "Adobe Flash CS3/CS3 PL Professional. Biblia" omówione są wszelkie zagadnienia, które powinny być znane nowoczesnemu projektantowi serwisów WWW, używającemu technologii Flash. Dzięki temu obszernemu podręcznikowi dogłębnie poznasz środowisko Adobe Flash CS3, jego interfejs użytkownika oraz dostępne narzędzia.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Tematy poruszane w książce „Adobe Flash CS3 Professional PL. Techniki studyjne. Oficjalny podręcznik” wykraczają poza podstawy, które znajdziesz w innych podręcznikach dotyczących tego programu. Autor zebrał w niej wszystkie informacje potrzebne do tego, by samodzielnie zrealizować profesjonalny film wideo od początku do końca!
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka "Flash MX 2004. Biblia" to wyczerpujące omówienie najnowszej wersji Flasha. Można w niej znaleźć wszystkie informacje dotyczące narzędzi i technologii wykorzystywanych przy tworzeniu aplikacji we Flashu.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czy jesteś początkującym użytkownikiem Flasha, czy też doświadczonym projektantem, ów podręcznik pozwoli Ci wydobyć maksimum potencjału z tego sieciowego programu animacyjnego, będącego samym w sobie niemal dziełem sztuki. Książka jest wypełniona aż po okładki: przykładami i ilustracjami ćwiczeniami zaproponowanymi przez animacyjnych profesjonalis
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Biblia
-
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, podobnie jak inne z serii „Biblia”, zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficznego, a kiedy lepiej sięgnąć do wiersza poleceń. Opisano elementy systemu Linux i przedstawiono podstawowe informacje o powłoce, a także o pracy w wierszu poleceń. Zaprezentowano techniki przetwarzania danych użytkownika w skryptach, pracę z systemami plików, wreszcie — sposoby instalacji i aktualizacji oprogramowania. Sporo miejsca poświęcono pracy z wyrażeniami regularnymi i zaawansowanym metodom manipulacji danymi, pokazano też, jak zmodyfikować skrypty powłoki, aby działały w innych powłokach Linuksa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(96,85 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
MS Excel od ponad 20 lat towarzyszy studentom, naukowcom, ekonomistom, analitykom, a nawet paniom domu. Z każdą kolejną wersją jego możliwości rosną, a sam program jest coraz bardziej rozbudowywany. Nawet wprawni użytkownicy często miewają problemy z odnalezieniem potrzebnej opcji. Bywa też, że nowe lub udoskonalane funkcje Excela najzwyczajniej w świecie umykają uwadze, choć umożliwiają uzyskanie większej efektywności i szybszą pracę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(116,35 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Docker, przyswoisz podstawy języka powłoki bash, nauczysz się wyszukiwania podatności i luk w zabezpieczeniach, a także identyfikacji podatności fałszywie pozytywnych. Od strony praktycznej poznasz metodologię pentestów. Znajdziesz tu również wskazówki, jak używać Pythona do automatyzacji testów penetracyjnych.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Przedstawiamy dziesiąte wydanie kultowej książki o Linuksie. Jest napisana tak, aby każdy mógł jak najszybciej rozpocząć pracę z tym systemem, zabezpieczyć go i sprawnie nim administrować. Duży nacisk położono na korzystanie ze skryptów powłoki i naukę ręcznej edycji plików konfiguracyjnych. Opisano najważniejsze dystrybucje Linuksa — skoncentrowano się na Red Hat, Fedorze i Ubuntu. Sporo uwagi poświęcono technologiom chmury w różnych środowiskach, a także konteneryzacji aplikacji. Znalazło się tu mnóstwo przykładów, ćwiczeń, wskazówek, jak również ostrzeżeń przed ewentualnymi błędami. Dzięki tej obszernej, znakomicie przygotowanej i praktycznej publikacji nawet początkujący zdobędą wiedzę i umiejętności wymagane od najlepszych profesjonalistów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(93,87 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
MS Excel zasłużył już na miano kultowego. Od ponad 20 lat towarzyszy studentom, naukowcom, ekonomistom, analitykom i wielu innym ludziom. To wszechstronne narzędzie jest konsekwentnie rozwijane i rozbudowywane, a jego możliwości są coraz większe — dziś trudno byłoby znaleźć kogoś, kto dobrze znałby wszystkie jego funkcje! Nawet ci, którzy codziennie korzystają z tego świetnego arkusza, miewają problemy z odnalezieniem potrzebnej opcji. Bywa też, że nowości lub udoskonalenia w Excelu najzwyczajniej w świecie umykają uwadze użytkowników. Tymczasem każda kolejna wersja tej aplikacji przynosi znakomite rozwiązania, które umożliwiają zwiększenie produktywności i przyśpieszenie pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(109,19 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, będąca kolejnym, przejrzanym i uaktualnionym wydaniem kultowego przewodnika po Accessie, jest odpowiednia dla użytkowników na wszystkich poziomach zaawansowania. Znalazły się tu wskazówki dotyczące podstaw baz danych, rozpoczynania pracy z Accessem, tworzenia własnych aplikacji bazodanowych, a także programowania w języku VBA. Układ treści zaprojektowano w taki sposób, aby można było korzystać z tego przewodnika na wiele sposobów: czytać rozdziały po kolei lub skupić się na konkretnym zagadnieniu. W książce zawarto szczegółowe instrukcje tworzenia efektywnych tabel, zaawansowanych kwerend analitycznych, solidnych aplikacji i atrakcyjnych raportów. Dodatkowo omówiono kwestię integracji Accessa z platformą SharePoint.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(109,19 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Niniejsza książka to zaktualizowane wydanie kultowego podręcznika, przeznaczonego dla wszystkich użytkowników Excela, niezależnie od stopnia wtajemniczenia. Uwzględniono w nim zmiany wprowadzone w Excelu 2016. Przedstawiono poszczególne możliwości programu, od stosowania szablonów, przez obsługę formuł i tworzenie tabel przestawnych, aż po analizę danych i wiele innych przydatnych funkcji. Każdy, kto korzysta z Excela, powinien mieć ten cenny przewodnik zawsze w zasięgu ręki. Okaże się niezawodną i błyskawiczną pomocą!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Jeśli już poznałeś ten system, koniecznie zajrzyj do kolejnego wydania profesjonalnej serii „Biblia”, poświęconej systemowi Windows 8.1. To wyczerpujący poradnik, w którym znajdziesz szczegółowe informacje na temat możliwości systemu oraz najlepsze porady dotyczące rozwiązywania typowych problemów. Dzięki tej książce nauczysz się sprawnie poruszać po nowym interfejsie użytkownika oraz dostosujesz go do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Ponadto dowiesz się, jak zabezpieczyć swój system oraz jak postępować w przypadku awarii. To obowiązkowa lektura dla każdego użytkownika Windows 8.1!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Flash 5. Biblia" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Flash 5. Biblia" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Flash 5. Biblia" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Flash 5. Biblia (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: CD-Action Strefa WWW Michał Łukasiewicz 08/2002Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czym jest Flash mówiliśmy na łamach Strefy już niejednokrotnie. Pojawiło się też mnóstwo opisów książek o tej tematyce. Teraz przedstawiam kolejną taką pozycję.
Książka ta to grubo ponad tysiącstronnicowy kolos. Odbija się to niestety na cenie, ale głównym wyznacznikiem zakupu książki powinna być fachowość jej treści. Ta reprezentuje sobą bardzo wysoki poziom co jest zresztą normą wydawnictwa Hungry Minds. Biblia została podzielona na 8 podstawowych części. Pierwsze 4 z nich to -- mimo, iż ponad 500 stron -- zaledwie wstęp do dogłębnego poznania Flasha 5. Kolejna część tratuje o języku ActionScript. Tutaj dopiero zaczyna się zabawa, bo jego zastosowanie jest niezwykle szerokie. Tematem kolejnych kilku rozdziałów jest Generator, czyli program będący tym dla Flasha, czym dla HTML jest PHP -- aplikacją generującą plik *.swf na żądanie. Pozostałe części przeznaczone są już tylko dla bardzo obytych użytkowników.
Jak przystało na tego typu publikację, zawiera ona dołączoną płytkę z niezbędnym oprogramowaniem oraz ćwiczeniami z książki.
-
Recenzja: PC Format 05/2002Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Technologia Flash, której patronuje firma Macromedia, zdobywa sobie coraz więcej zwolenników. Nie dziwi więc zapotrzebowanie na literaturę dotyczącą tego zagadnienia.
Autorzy książki Flash 5 zajmują się tym zagadnieniem na co dzień. Korzystali oni również z pomocy technicznej firmy Macromedia. Dzięki temu powstał tytuł, który w dogłębny sposób traktuje o pracy z technologią Flash. Pierwsze rozdziały dotyczą samego interfejsu oprogramowania, następne animacji, dźwięku oraz interaktywności w filmach Flasha.
Autorzy nie zapomnieli o tematyce współpracy z innymi programami (szczególnie edycji grafiki bitmapowej, wektorowej oraz próbek dźwiękowych). Dokładnie także omówili język ActionScript.
Tradycją w Wydawnictwie Helion stało się dołączanie CD-ROM-u z listingami oraz programami, które dotyczą problemów zawartych w publikacji. Także i tym razem się nie zawiodłem. Na krążku znajduje się kilka programów (wersji testowych) do edycji animacji SWF oraz wszystkie materiały, o których jest mowa w książce.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Flash 5 Bible
- Tłumaczenie:
- Marek Binkowski, Rafał Jońca, Joanna Pasek, Wojciech Pazdur
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7536-8, 8371975368
- Data wydania książki drukowanej :
- 2002-02-25
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1739
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Flash/ActionScript
- Serie wydawnicze: Biblia
Spis treści książki
- Ćwiczenie (35)
- Rozpoczynamy projekt (35)
- Piłka (39)
- Pierwsza animacja (41)
- Symbol klipu filmowego (46)
- Etykiety i komentarze (48)
- Praca z tekstem (50)
- Symbol przycisku (51)
- Dźwięk (58)
- Rozmieszczenie elementów na listwie czasowej (60)
- Pierwszy kontakt z językiem ActionScript (61)
- Tworzenie skryptów (63)
- Testowanie filmu (66)
- Porady dotyczące efektywnej pracy z programem (66)
- Organizacja pracy (66)
- Poznaj możliwości i ograniczenia Flasha 5 (67)
- Spojrzenie na strukturę programu (71)
- Przetwarzanie obrazów bitmapowych (72)
- Program wektorowy (72)
- Animacje wektorowe (72)
- Środowisko edycyjne (73)
- Sekwencer animacyjny (73)
- Programowanie interfejsu i obsługi baz danych (74)
- Wyświetlanie filmów Flasha (75)
- Zastosowania filmów Flasha 5 (75)
- Planowanie interaktywnych projektów Flasha (76)
- Typy plików Flasha (78)
- Podstawy (81)
- Przybornik (81)
- Podpowiedzi narzędzi (83)
- Narzędzia Flasha związane z kolorem (84)
- Poznajemy interfejs Flasha (84)
- Podobieństwo Flasha 5 na różnych platformach (84)
- Podręczne menu (88)
- Menu Flasha (88)
- Menu File (88)
- Publikowanie (92)
- Drukowanie (92)
- Menu Edit (93)
- Menu View (103)
- Menu Insert (106)
- Menu Modify (108)
- Menu Text (111)
- Menu Control (112)
- Menu Window (113)
- Menu Help (120)
- Materiały szkoleniowe w trybie offline (121)
- Materiały szkoleniowe w trybie online (121)
- Narzędzie Zoom Tool (123)
- Powiększenie i pomniejszenie (124)
- Narzędzie Hand Tool (125)
- Parametr Zoom Control i polecenia związane z powiększeniem (125)
- Parametr Zoom Control (125)
- Polecenia menu View związane z powiększeniem obrazu (126)
- Narzędzie Lasso (130)
- Zaznaczanie w trybie Polygon Mode (130)
- Modyfikator Magic Wand (131)
- Parametry modyfikatora Magic Wand (131)
- Narzędzie Arrow Tool (132)
- Zaznaczanie elementów za pomocą narzędzia Arrow (133)
- Funkcja przyciągania do obiektów (134)
- Wspomaganie rysowania (135)
- Modyfikator Smooth narzędzia Arrow Tool (135)
- Modyfikator Straighten narzędzia Arrow Tool (136)
- Modyfikator Rotate narzędzia Arrow Tool (137)
- Modyfikator Scale narzędzia Arrow Tool (137)
- Okno dialogowe Scale and Rotate (138)
- Trzy stany narzędzia Arrow, umożliwiające zmianę kształtów i przemieszczanie rysunków (139)
- Narzędzie Pen Tool (141)
- Zastosowania narzędzia Pen Tool (141)
- Zastosowania narzędzia Subselect Tool (145)
- Styl i kolor linii (146)
- Wybór koloru (150)
- Panele Stroke i Fill (151)
- Kolor linii (151)
- Grubość linii (151)
- Styl linii (152)
- Wybór i zmiana wypełnienia za pomocą panelu Fill (154)
- Wybór grubości i koloru linii (155)
- Narzędzie Pencil Tool (155)
- Tryby rysowania (156)
- Przetwarzanie linii (156)
- Narzędzie Line Tool (157)
- Narzędzie Oval Tool (158)
- Narzędzie Rectangle Tool (159)
- Narzędzie Brush Tool (160)
- Modyfikator Brush Mode (161)
- Modyfikator Brush Size (163)
- Modyfikator Brush Shape (164)
- Modyfikator Lock Fill (164)
- Modyfikator Use Pressure (165)
- Różnica pomiędzy narzędziami Brush Tool i Pencil Tool (165)
- Narzędzie Dropper Tool (166)
- Narzędzie Ink Bottle Tool (168)
- Narzędzie Paint Bucket Tool (169)
- Modyfikator Gap Size (170)
- Modyfikator Lock Fill (171)
- Modyfikator Transform Fill (171)
- Narzędzie Eraser Tool (176)
- Modyfikator Eraser Shape (177)
- Modyfikator Faucet (177)
- Modyfikator Eraser Mode (177)
- Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru (179)
- Paleta kolorów sieciowych (180)
- Kod szesnastkowy (181)
- Narzędzie ColorSafe i inne rozwiązania (181)
- Efektywne stosowanie koloru (185)
- Praca z kolorem we Flashu (186)
- Kolor w przyborniku (187)
- Kolor w panelach Stroke i Fill (188)
- Panel Swatches (189)
- Panel Mixer (191)
- Tworzenie gradientów (193)
- Problemy z wyświetlaniem czcionek (201)
- Problemy z czcionkami na Macu (202)
- Problemy z czcionkami na PC (202)
- Problemy z przenoszeniem projektów pomiędzy różnymi platformami (203)
- Narzędzie Text Tool (203)
- Praca z polami tekstowymi we Flashu (204)
- Praca z panelem Character (206)
- Praca z panelem Paragraph (208)
- Praca z panelem Text Options (210)
- Zmiany kształtu i manipulowanie znakami tekstu (215)
- Rzut oka na listwę czasową (219)
- Operowanie listwą czasową (223)
- Charakterystyczne cechy warstw (224)
- Charakterystyczne cechy listwy czasowej (224)
- Ustawienia listwy czasowej (226)
- Właściwości warstwy (Layer Properties) (228)
- Właściwości wyświetlania ujęć (231)
- Listwa sceny i symbolu (232)
- Zależności pomiędzy listwą czasową a filmem Flasha (234)
- Kolejność wyświetlania obiektów (234)
- Grupowanie obiektów (235)
- Edycja grup (235)
- Edycja filmu na listwie czasowej (236)
- Przenikanie ujęć (Onion Skin) (238)
- Biblioteka i jej zawartość (244)
- Praca z biblioteką (245)
- Typy symboli (249)
- Importowanie dźwięków, map bitowych, grafiki wektorowej oraz plików QuickTime (251)
- Symbole graficzne (Graphic) (252)
- Klipy filmowe (Movie Clips) (253)
- Tworzenie klipu filmowego z wcześniej przygotowanej animacji (253)
- Przyciski (Buttons) (258)
- Tworzenie przycisku (259)
- Dodawanie animacji do przycisku (260)
- Dodawanie dźwięku do przycisku (261)
- Organizowanie zawartości biblioteki (262)
- Dodawanie symboli do filmu (263)
- Edycja symboli (264)
- Tryb edycji symbolu (Symbol Editing Mode) (264)
- Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) (265)
- Edycja symbolu w głównym obszarze roboczym (Edit In Place) (265)
- Edycja symbolu z poziomu biblioteki (266)
- Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu (266)
- Modyfikowanie właściwości klonu (266)
- Modyfikowanie koloru i przeźroczystości klonów (267)
- Zmiana typu klonu (268)
- Podmiana symbolu (Swap Symbol) (268)
- Narzędzie Movie Explorer (269)
- Współdzielone biblioteki i czcionki (274)
- Proste kształty i elementy (277)
- Tworzenie kształtów (277)
- Panele przydatne podczas rysowania (286)
- Panel Info (287)
- Panel Transform (288)
- Panel Align (292)
- Efekty związane z wypełnieniami i liniami (293)
- Sfery (293)
- Konwersja linii na wypełnienia (294)
- Statyczne maski (299)
- Maskowanie za pomocą grafiki (300)
- Maskowanie za pomocą grupy (301)
- Maskowanie za pomocą symbolu (301)
- Maskowanie z udziałem tekstu (302)
- Napisy i efekty tekstowe (303)
- Tekst z obrysem (304)
- Tekst rzucający cień (305)
- Inne efekty tekstowe (306)
- Animacja "klatka po klatce" (310)
- Dodawanie ujęć kluczowych (310)
- Tworzenie animacji "klatka po klatce" (311)
- Animacja automatyczna (313)
- Panel Frames (313)
- Automatyczna animacja kształtu (313)
- Automatyczna animacja ruchu (317)
- Efekty związane z automatyczną animacją ruchu (320)
- Warstwy wzorcowe (322)
- Warstwy wzorcowe a układ elementów obrazu (323)
- Ścieżki ruchu (324)
- Nietypowe zastosowania warstw wzorcowych (326)
- Animowanie masek (326)
- Tekst i animowana maska (327)
- Maskowane fazy księżyca (329)
- Maskowane rozwijanie linii (330)
- Końcowe uwagi na temat animowanych masek (331)
- Grafika wektorowa a grafika bitmapowa (333)
- Import plików (335)
- Import grafiki wektorowej (340)
- Przygotowanie bitmap dla Flasha (341)
- Więcej na temat przygotowania bitmap (342)
- Importowanie obrazów bitmapowych (345)
- Import bitmap we Flashu (345)
- Kopiowanie i wklejanie bitmapy do Flasha (346)
- Właściwości bitmap we Flashu (347)
- Bitmapy jako wypełnienia (349)
- Rozbijanie bitmapy (350)
- Parametr Threshold modyfikatora Magic Wand (351)
- Parametr Smoothing modyfikatora Magic Wand (351)
- Wektoryzacja bitmap (352)
- Kilka słów przestrogi (353)
- Przesunięcia bitmap (354)
- Zgodność z przeglądarkami (354)
- Porównanie jakości bitmap (355)
- Przygotowanie do porównania obrazków (355)
- Obserwacje i uwagi na temat rezultatów kompresji (358)
- Struktura witryny na głównej listwie czasowej (363)
- Planowanie (363)
- Określanie właściwości filmu (364)
- Przyporządkowanie ujęciom kluczowym części witryny (364)
- Tworzenie elementów dla poszczególnych części witryny (366)
- Tworzenie elementów nawigacyjnych (374)
- Tworzenie przycisków menu (374)
- Przeglądanie katalogu produktów (377)
- Przewijanie tekstu (385)
- Próbkowanie i jakość dźwięku (393)
- Co to jest dźwięk? (393)
- Podstawowe parametry dźwięku cyfrowego (394)
- Formaty importowanych plików dźwiękowych (399)
- Formaty kompresji dźwięku we Flashu (401)
- Import dźwięków (405)
- Przypisywanie dźwięku do przycisku (407)
- Umieszczanie dźwięków na listwie czasowej (408)
- Porządkowanie dźwięków na listwie czasowej (410)
- Synchronizacja dźwięku z animacją (411)
- Typy synchronizacji dźwięku we Flashu (411)
- Przerywanie odtwarzania dźwięków (413)
- Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream (413)
- Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków (414)
- Edycja dźwięków we Flashu (414)
- Narzędzia edycji dźwięku we Flashu (415)
- Efekty na liście Effect panelu Sound (416)
- Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku (421)
- Parametry publikacyjne dźwięku (422)
- Parametry kompresji w oknie Sound Settings (423)
- Parametry kompresji dźwięków w bibliotece (426)
- Parametry kompresji dźwięku w bibliotece (426)
- Parametry dźwięku QuickTime w oknie Publish Settings (430)
- Dodatkowe uwagi na temat dźwięku (432)
- Tryb VBR formatu MP3 (432)
- Ekstrakcja dźwięku z pliku edycyjnego .FLA (432)
- Poznajemy akcje i detektory zdarzeń (439)
- Co to jest ActionScript? (440)
- Edytor skryptów (440)
- Sześć pierwszych akcji (444)
- Akcja Go To (444)
- Akcja Play (447)
- Akcja Stop (448)
- Akcja Toggle High Quality (448)
- Akcja Stop All Sounds (448)
- Akcja Get URL (449)
- Uruchamianie akcji za pomocą detektorów zdarzeń (451)
- Akcja i detektor zdarzenia w skrypcie przycisku (452)
- Detektory zdarzeń we Flashu (454)
- Klipy filmowe - elementy z niezależnymi listwami czasowymi (459)
- Jak oddziałują ze sobą klipy filmowe (460)
- Jeden film, wiele listew czasowych (461)
- Przeprowadzka z Flasha 4 do Flasha 5 - ścieżki adresowe (462)
- Ścieżki absolutne i ścieżki relatywne (463)
- Tworzenie interfejsów za pomocą akcji Tell Target i klipów filmowych (475)
- Adresowanie klipów filmowych we Flashu 5 (476)
- Tworzymy biblioteki dźwiękowe z udziałem klipów filmowych (476)
- Jak klipy filmowe mogą wpływać na działanie filmu (491)
- Omówienie obiektów typu Movie Clip (493)
- Właściwości klipu filmowego (494)
- Metody obiektu typu Movie Clip (498)
- onClipEvent: detektor zdarzeń klipu filmowego (503)
- Inne obiekty współpracujące z obiektami typu Movie Clip (506)
- Inne akcje związane z obiektami typu Movie Clip (506)
- Praca z właściwościami klipów filmowych (506)
- Położenie klipu filmowego (508)
- Skalowanie klipów filmowych (509)
- Obracanie klipów filmowych (510)
- Zmiany kolorów: obiekt Color (510)
- Tworzenie obiektu Color (511)
- Tworzenie obiektu colorTransform (513)
- Obsługa dźwięku w języku ActionScript (515)
- Tworzenie bibliotek dźwięków w skryptach (517)
- Tworzenie obiektu soundTransform (525)
- Tworzenie przeciągalnych klipów filmowych (526)
- Podstawy przeciągania (526)
- Sprawdzanie miejsca upuszczenia: _dropTarget (528)
- Suwaki sterujące przeźroczystością i skalą obiektu (529)
- Drukowanie za pomocą skryptów (542)
- Zarządzanie sprawnym pobieraniem i wyświetlaniem filmu (549)
- Tworzenie prostej animacji wstępnej za pomocą akcji ifFrameLoaded (550)
- Animacja wstępna z użyciem właściwości framesLoaded oraz totalFrames (553)
- Metody getBytesLoaded() oraz getBytesTotal() Flasha 5 (555)
- Ładowanie filmów Flasha (560)
- Krótkie omówienie struktury witryny (561)
- Gdzie przechowywane są ładowane filmy? (562)
- Doczytywanie zewnętrznych plików .SWF do filmu (562)
- Jak Flash obsługuje ładowane filmy o różnych wymiarach obrazu? (563)
- Umieszczanie, skalowanie oraz obracanie załadowanych plików .SWF (564)
- Komunikacja pomiędzy filmami na różnych poziomach (566)
- Usuwanie załadowanych filmów (566)
- loadMovie jako metoda lub akcja (567)
- Dostęp do elementów bibliotek współdzielonych (571)
- Tworzenie biblioteki współdzielonej (572)
- Nadawanie nazw elementom (572)
- Położenie biblioteki współdzielonej (573)
- Publikowanie współdzielonej biblioteki do pliku .SWF (573)
- Dołączanie elementów z innych filmów (574)
- Podział interaktywnego procesu na podstawowe elementy (579)
- Określanie problemu (580)
- Szukanie rozwiązania (580)
- Przekład rozwiązania na algorytm programu (581)
- Podstawy pisania skryptów we Flashu (586)
- Tryb Normal Mode (586)
- Tryb Expert Mode (586)
- Dostęp do poleceń języka ActionScript (586)
- Okno skryptu (586)
- Część obliczeń: zmienne ActionScript (588)
- Ciągi znaków (wartości tekstowe) (589)
- Wyrażenia (589)
- Deklaracje zmiennych (590)
- Zmienne związane z polami tekstowymi (591)
- Deklarowanie zmiennych (591)
- Używanie akcji do definiowania zmiennych (591)
- Ładowanie zmiennych z określonego źródła (591)
- Przesyłanie zmiennych do adresów URL (593)
- Deklarowanie zmiennych w HTML (593)
- Tworzenie wyrażeń w języku ActionScript (593)
- Operatory (593)
- Sprawdzanie warunków: akcje If...else (594)
- Pętle (597)
- Właściwości (601)
- Wbudowane funkcje (601)
- Tworzenie i wywoływanie podprogramów (602)
- Procedura logowania z użyciem zmiennych (603)
- Poprawianie błędów w kodzie (606)
- Panel Debugger (607)
- Umożliwienie zdalnego usuwania błędów (608)
- Czym są typy danych? (611)
- Typ string - wartość tekstowa (613)
- Typ number - liczby (614)
- Typ boolean - wartość logiczna (615)
- Typ movieclip - obiekt typu Movie Clip (615)
- Typ object (615)
- Typ function (616)
- Typ undefinied (616)
- Sprawdzanie typu zmiennej za pomocą operatora typeof (616)
- Funkcje jako podprogramy (617)
- Co robią funkcje? (617)
- Kiedy tworzyć funkcję? (617)
- Jak zdefiniować funkcję? (618)
- Jak wywołać funkcję? (619)
- Operowanie danymi powiązanymi ze sobą - obiekt Array (629)
- Tworzenie dynamicznego menu wielokrotnego użytku (631)
- Funkcje jako metody obiektów (636)
- Funkcje jako konstruktory obiektów (638)
- Definicja funkcji (639)
- Tworzenie i przypisywanie obiektu (639)
- Wywoływanie metod obiektu typu Sound (639)
- Wykrywanie kolizji klipu filmowego (641)
- Właściwość _dropTarget (641)
- Wykrywanie kolizji za pomocą metody hitTest (642)
- Tworzenie kodu wielokrotnego użytku przy zastosowaniu obiektów typu Smart Clip (660)
- Dodawanie parametrów do symbolu klipu filmowego (661)
- Przypisywanie wartości do klonów obiektu typu Smart Clip (665)
- Używanie pól tekstowych do pobierania i wyświetlania danych (667)
- Wejściowe pola tekstowe (Input Text) (667)
- Dynamiczne pola tekstowe (Dynamic Text) (669)
- Stany przetwarzania danych (670)
- Stan wejściowy (670)
- Stan wysyłania (670)
- Stan oczekiwania (671)
- Stan wyjściowy (672)
- Tworzenie formularza (672)
- Używanie danych XML w filmie Flasha (676)
- Podstawy XML (678)
- Wczytywanie dokumentów XML do filmu (679)
- Aplikacja Flash Exchange (683)
- Korzystanie ze znaczników HTML w polach tekstowych (693)
- Obsługiwane znaczniki HTML (694)
- Formatowanie tekstu za pomocą paneli Character i Text Options (695)
- Formatowanie pól tekstowych za pomocą skryptów (697)
- Wywoływanie funkcji w formatowanych polach tekstowych (698)
- Właściwości pola tekstowego (699)
- Manipulacja tekstem za pomocą obiektu Selection (700)
- Ćwiczenia z zakresu programowania interaktywnych filmów Flasha (705)
- Ogólne omówienie Generatora 2 (727)
- Aplikacja Generator Server (728)
- Wydania Generatora (729)
- Tryb online czy offline? (730)
- Rozszerzenie Generator Authoring Extension (731)
- Tworzymy szablon Generatora (734)
- Struktura danych wejściowych (741)
- Struktura Name/Value (742)
- Struktura Column Name/Value (742)
- Obiekt Basic Charts (743)
- Tworzenie wykresu typu Bar (745)
- Obiekty List i Ticker (747)
- Obiekt List (749)
- Obiekt Scrolling List (753)
- Obiekt Ticker (755)
- Korzystanie z szablonów Generatora na witrynie (758)
- Publikacja szablonu Generatora (pliku .SWF) (758)
- Osadzanie szablonów Generatora w dokumencie HTML (760)
- Używanie szablonów Generatora w innych filmach Flasha (762)
- Technologia ASP i filmy Flasha (769)
- Inne aplikacje do tworzenia dynamicznej zawartości (779)
- Swift Generator firmy Swift Tools (779)
- SwiffPEG firmy SwiffTOOLS (780)
- Flash Turbine firmy Blue Pacific (780)
- Form2Flash (780)
- OpenSWF.org (780)
- Optymalizacja obrazów w Fireworks 4 (785)
- Przygotowywanie obrazów dla Flasha w programie Photoshop 6 (792)
- Tworzenie kanału Alpha dla obrazów .PNG (792)
- Zarządzanie kolorem w Photoshopie 6 (796)
- Dodawanie efektów do obrazów w Corel Painter (800)
- Eksportowanie obrazów rastrowych z Flasha (805)
- Ogólne ustawienia eksportu obrazów rastrowych (806)
- Opcje specyficzne dla wybranego formatu rastrowego (808)
- Przygotowywanie grafiki wektorowej dla filmów Flasha (813)
- Wskazówki dotyczące używania importowanej grafiki wektorowej we Flashu (814)
- Redukcja złożoności ścieżki (814)
- Konwersja tekstu na obrysy (818)
- Wybór przestrzeni kolorów przy eksporcie (818)
- Używanie programu FreeHand 9 z Flashem (819)
- Eksportowanie grafiki z Illustratora (835)
- Korzystanie z modułu Flash Writer firmy Macromedia (836)
- Eksportowanie plików .SWF z Illustratora 9 (837)
- Zastępowanie przejść kolorów gradientami Flasha (839)
- Korzystanie z warstw w plikach FreeHand, EPS i Illustrator (841)
- Szaleństwa z programem Expression (843)
- Konwersja grafiki rastrowej na wektorową (848)
- Polecenie Trace Bitmap we Flashu (849)
- Narzędzie Trace w programie FreeHand (849)
- Wektoryzacja w programie Streamline firmy Adobe (850)
- Eksportowanie grafiki wektorowej z Flasha (851)
- Uwagi dotyczące korzystania z wyeksportowanej z Flasha grafiki wektorowej (852)
- Programy do tworzenia i edycji dźwięków (856)
- Pakiet Sonic Foundry (tylko system Windows) (856)
- Pakiet Bias (tylko system MacOS) (857)
- Pakiet Cakewalk Pro (tylko system Windows) (858)
- Studio Vision Pro (tylko system MacOS) (858)
- Cubase (systemy Windows i MacOS) (858)
- Macromedia SoundEdit 16 (tylko system MacOS) (859)
- Pro Tools firmy Digidesign (systemy MacOS i Windows) (859)
- Punkt początkowy i punkt końcowy (861)
- Normalizacja poziomu głośności dźwięku (862)
- Efekt narastania i zanikania dźwięku (863)
- Tworzenie efektu pogłosu (867)
- Inne efekty (868)
- Wprowadzenie do modelowania trójwymiarowego (885)
- Symulowanie trójwymiarowości we Flashu (890)
- Wykorzystanie Adobe Dimensions do tworzenia obiektów 3D (897)
- Jak wytłoczyć rysunek wektorowy (897)
- Importowanie sekwencji 3D do Flasha (900)
- Animacja postaci w programie MetaCreations Poser (900)
- Tworzenie biegnącej postaci w Poserze (901)
- Przygotowywanie sekwencji z Posera do importowania we Flashu (903)
- Importowanie animacji z Posera do Flasha (906)
- Eksportowanie animacji z 3D Studio MAX (907)
- Formaty QuickTime i Video for Windows (917)
- Obsługa formatu QuickTime we Flashu (919)
- Importowanie filmów QuickTime do Flasha (920)
- Łączenie filmów Flasha i QT (922)
- Tworzenie filmów QuickTime Flash (922)
- Tworzenie we Flashu plików QuickTime Video (928)
- Słowo na temat filmów QuickTime VR (931)
- Cyfrowe klipy wideo w filmach Flasha (933)
- Ekstrakcja ujęć z cyfrowych klipów wideo (934)
- Importowanie sekwencji do Flasha (946)
- Flash a RealPlayer (949)
- Ograniczenia związane z wersją Flasha oraz zawartością filmu (950)
- Jak sterować odtwarzaniem filmów Flasha w RealPlayer (951)
- Optymalizacja materiałów multimedialnych dla odtwarzacza RealPlayer (953)
- Przygotowanie dźwięku (953)
- Szerokość pasma przesyłu (954)
- Publikowanie filmu w formacie RealPlayer (957)
- Pozyskiwanie wysokiej jakości materiału filmowego we Flashu (965)
- Krótkie wprowadzenie do świata cyfrowego wideo (966)
- Historia cyfrowego wideo (966)
- Przygotowanie filmów Flasha do publikacji w formie filmu wideo (970)
- Eksportowanie sekwencji obrazów z filmu Flasha (976)
- Eksport z Flasha (976)
- Formaty plików dostępne przy eksporcie sekwencji obrazów (977)
- Tworzenie plików AVI z filmów Flasha (979)
- Rozmiary (Dimensions) (980)
- Metoda zapisu obrazu (Video format) (980)
- Metoda zapisu dźwięku (Sound format) (981)
- Kompresja plików filmowych (981)
- Importowanie sekwencji obrazów do programu do edycji wideo (982)
- Adobe Premiere 5.1 (982)
- Adobe After Effects 4.1 (983)
- Praca z plikami o dużych rozmiarach (988)
- Scenariusz (988)
- Tła i scenografia (990)
- Mapy bitowe (991)
- Ograniczenia formatu QuickTime (991)
- Tworzenie warstwowego tła we Flashu za pomocą Photoshopa (992)
- Warstwy typu Mask we Flashu (992)
- Animowanie dużych przemieszczeń (992)
- Złożone tła (993)
- Wykorzystywanie rozmycia do symulowania głębi (993)
- Podstawy animowania kreskówek (994)
- Ruch i emocje (995)
- Przygotowanie akcji (995)
- Masa (995)
- Nakładanie akcji (996)
- Użycie rozmycia do symulowania ruchu (996)
- Ręczne kluczowanie i animacja automatyczna (996)
- Cykl chodu (997)
- Ujęcia powtarzające się (998)
- Rodzaje chodu (999)
- Kolorowanie animacji (999)
- Automatyczna animacja Flasha (1001)
- Wodzenie kamerą (1001)
- Zamiana klonów symbolu (1001)
- Synchronizacja mowy (1003)
- Dlaczego nie morfing? (1004)
- Ekspresja ust (1004)
- Kilka dodatkowych sztuczek (1005)
- Synchronizacja z muzyką i efektami dźwiękowymi (1006)
- Końcowe poprawki (1010)
- Przygotowania do publikacji finalnej wersji filmu (1010)
- Podstawy organizacji pracy (1019)
- Faza I: Pomysł i podstawowe założenia projektu (1020)
- Faza II: Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji (1030)
- Tworzenie schematów w programie Inspiration (1033)
- Tworzenie schematu organizacyjnego (1033)
- Tworzenie schematu działania witryny (1036)
- Wykorzystanie plików .SWF w Dreamweaverze (1048)
- Praca z filmem Flasha w Dreamweaverze (1048)
- Pozycja filmu na ekranie (1049)
- Wstawianie przycisku Flasha (Flash Button) (1051)
- Edycja przycisku Flasha (1053)
- Wstawianie tekstu Flasha (Flash Text) (1053)
- Edycja tekstu Flasha (1054)
- Kierowanie przeglądarki pod adres z pluginem Flasha (1054)
- Publikowanie dokumentu HTML (1065)
- Techniki animacji z wykorzystaniem warstw (1066)
- Wykorzystanie plików .SWF w programie Macromedia Director (1066)
- Korzyści i ograniczenia w stosowaniu filmów Flasha w Directorze (1067)
- Akcje umożliwiające komunikację Flasha z Directorem (1068)
- Sterowanie filmem .SWF w Directorze (1071)
- Sterowanie filmem Flasha przy użyciu języka Lingo (1079)
- Optymalizacja filmów Flasha (1089)
- Upraszczanie grafiki (1089)
- Wykorzystanie symboli (1092)
- Zarządzanie obiektami w bibliotece Flasha (1093)
- Testowanie filmów Flasha (1093)
- Wykorzystanie poleceń Test Scene i Test Movie (1094)
- Wykorzystanie narzędzia Bandwidth Profiler (1095)
- Raport na temat zawartości filmu (Size report) (1099)
- Publikowanie filmów Flasha (1099)
- Ustawienia publikowanego pliku (Publish Settings) (1100)
- Określanie formatu eksportowanego pliku (panel Formats) (1100)
- Ustawienia formatu Flasha (panel Flash) (1101)
- Ustawienia formatu HTML (panel HTML) (1104)
- Ustawienia formatu GIF (1112)
- Ustawienia formatu JPEG (1115)
- Ustawienia formatu PNG (1116)
- Tworzenie projektorów dla systemu Windows i komputerów Macintosh (1118)
- Ustawienia formatu QuickTime (1119)
- Eksportowanie prezentacji w formacie RealMedia (1119)
- Podgląd i publikowanie filmu (1119)
- Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview (1119)
- Wykorzystanie polecenia Preview (1120)
- Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha (1121)
- Wykorzystanie znacznika <OBJECT> (1122)
- Wykorzystanie znacznika <EMBED> (1124)
- Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha (1129)
- Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania (1129)
- Wykrywanie odtwarzacza Flasha przy użyciu skryptów JavaScript i VBScript (1130)
- Wykorzystanie pliku typu swiffer (1135)
- Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML z filmami Flasha (1139)
- Małe ostrzeżenie dla projektantów sieciowych (1139)
- Jak Flash współpracuje z JavaScriptem (1140)
- Zmiana atrybutów HTML (1140)
- Wykorzystanie metody PercentLoaded() (1145)
- Niezależny odtwarzacz i projektor (1151)
- Tworzenie projektora (1152)
- Rozpowszechnianie i licencje (1154)
- Dystrybucja na CD-ROM-ach i dyskietkach (1154)
- Akcje FSCommand (1154)
- Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów (1159)
- Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych (1165)
- Obsługiwane systemy operacyjne (1165)
- Obsługiwane przeglądarki internetowe (1166)
- Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w Internecie (1166)
- Instalacja pluginu (1166)
- Alternatywne odtwarzacze filmów Flasha (1168)
- Wyświetlanie filmów Flasha przy użyciu języka Java (1168)
- Wykorzystanie odtwarzacza RealPlayer 8.0 do wyświetlania filmów Flasha (1169)
- Odtwarzacz QuickTime (1169)
- Odtwarzacz ShockWave (1170)
- Narzędzia do tworzenia wygaszaczy ekranu (1171)
- Przyszłe odtwarzacze, przyszłe funkcje (1175)
- Instalacja i użytkowanie oprogramowania (1179)
- Instalacja i użytkowanie skryptu sendmail.cgi (1180)
O Autorach (23)
O Redaktorach merytorycznych (25)
Przedmowa (27)
Wstęp (29)
Przegląd: Flash w pigułce (35)
Część I Środowisko Flasha (69)
Rozdział 1. Struktura Flasha (71)
Rozdział 2. Interfejs programu: panele, ustawienia, menu (81)
Rozdział 3. Narzędzia do powiększania i przesuwania obrazu (123)
Rozdział 4. Zaznaczanie i narzędzie Pen Tool (129)
Rozdział 5. Narzędzia rysownicze i malarskie (149)
Rozdział 6. Kolor (179)
Rozdział 7. Tekst (201)
Część II Tworzenie grafiki we Flashu (217)
Rozdział 8. Listwa czasowa (219)
Rozdział 9. Biblioteka Flasha - symbole i klony (243)
Rozdział 10. Rysowanie we Flashu (277)
Rozdział 11. Animacje (309)
Rozdział 12. Bitmapy i materiały w innych formatach (333)
Rozdział 13. Projektowanie interfejsu (363)
Część III Dźwięk (391)
Rozdział 14. Dźwięk - podstawy (393)
Rozdział 15. Import i edycja dźwięku we Flashu (405)
Rozdział 16. Optymalizacja dźwięku (421)
Część IV Interaktywność w filmach Flasha (437)
Rozdział 17. Akcje i detektory zdarzeń (439)
Rozdział 18. Zarządzanie listwami czasowymi (459)
Rozdział 19. Sterowanie klipami filmowymi (493)
Rozdział 20. Doczytywanie filmów i biblioteki współdzielone (549)
Część V Programowanie w języku ActionScript (577)
Rozdział 21. Planowanie struktury kodu (579)
Rozdział 22. Funkcje i tablice (611)
Rozdział 23. Klipy filmowe jako obiekty złożone (641)
Rozdział 24. Wyprowadzanie i pobieranie danych we Flashu (667)
Rozdział 25. Formatowanie tekstu w polach tekstowych Flasha (693)
Rozdział 26. Zaawansowana budowa klipów filmowych (705)
Część VI Generator i inne aplikacje serwerowe (725)
Rozdział 27. Co to jest Generator? (727)
Rozdział 28. Zastosowania Generatora (741)
Rozdział 29. Aplikacje serwerowe niezależnych producentów (769)
Część VII Współpraca Flasha z innymi programami (783)
Rozdział 30. Programy do edycji grafiki rastrowej (785)
Rozdział 31. Programy do edycji grafiki wektorowej (813)
Rozdział 32. Programy do edycji dźwięku (855)
Rozdział 33. Grafika trójwymiarowa (885)
Rozdział 34. Format QuickTime (917)
Rozdział 35. Format RealMedia (949)
Rozdział 36. Tworzenie filmów wideo we Flashu (965)
Rozdział 37. Tworzenie kreskówek we Flashu (987)
Rozdział 38. Planowanie z użyciem specjalistycznych aplikacji (1019)
Rozdział 39. Współpraca z programami Dreamweaver i Director (1047)
Część VIII Dystrybucja filmów Flasha (1087)
Rozdział 40. Publikowanie filmów Flasha (1089)
Rozdział 41. Osadzanie filmu Flasha w dokumencie HTML (1121)
Rozdział 42. Odtwarzacze, projektory i wygaszacze ekranu (1151)
Dodatki (1177)
Dodatek A Płyta CD-ROM (1179)
Skorowidz (1181)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Flash 5. Biblia Robert Reinhardt, Jon Warren Lentz (18) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(7)
(8)
(2)
(1)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie