ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

OpenGL. Ćwiczenia (ebook)(audiobook)(audiobook)

Autor:
Waldemar Pokuta
Okładka książki/ebooka OpenGL. Ćwiczenia

Okładka książki OpenGL. Ćwiczenia

Okładka książki OpenGL. Ćwiczenia

Okładka książki OpenGL. Ćwiczenia

Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
4.0/6  Opinie: 8
Stron:
144
Druk:
oprawa miękka

Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.

Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.

W książce omówiono:
  • Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie
  • Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk
  • Posługiwanie się perspektywą i kamerą
  • Materiały: kolor, połysk, emisję
  • Zagadnienia związane ze światłem
  • Tworzenie dynamicznych scen
  • Składanie przekształceń
  • Operacje na macierzach
  • Tworzenie brył
  • Tekstury i ich właściwości
  • Napisy w OpenGL
  • Tworzenie prostej gry
0 Waldemar Pokuta

Zamknij

Wybierz metodę płatności