Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition

- Autorzy:
- Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison, Tim Nugent
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 378
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition
Get valuable hands-on experience with Swift, the open source programming language developed by Apple. With this practical guide, skilled programmers with little or no knowledge of Apple development will learn how to code with the latest version of Swift by developing a working iOS app from start to finish.
You’ll begin with Swift programming basics—including guidelines for making your code "Swifty"—and learn how to work with Xcode and its built-in Interface Builder. Then you’ll dive step-by-step into building and customizing a basic app for taking, editing, and deleting selfies. You’ll also tune and test the app for performance and manage the app’s presence in the App Store.
Divided into four parts, this book includes:
- Swift 4 basics: Learn Swift’s basic building blocks and the features of object-oriented development
- Building the Selfiegram app: Build model objects and the UI for your selfie app and add location support, user settings, and notifications
- Polishing Selfiegram: Create a theme and support for sharing and add custom views, image overlays, and localization
- Beyond app development: Debug and performance test with Xcode, automate chores with Fastlane, and user-test the app with TestFlight
Wybrane bestsellery
-
Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. ...
Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Move into iOS development by getting a firm grasp of its fundamentals, including the Xcode 13 IDE, Cocoa Touch, and the latest version of Apple's acclaimed programming language, Swift 5.5. With this thoroughly updated guide, you'll learn the Swift language, understand Apple's Xcode development to...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
If you’re grounded in the basics of Swift, Xcode, and the Cocoa framework, this book provides a structured explanation of all essential real-world iOS app components. Through deep exploration and copious code examples, you’ll learn how to create views, manipulate view controllers, and...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
When you’re under pressure to produce a well-designed, easy-to-navigate mobile app, there’s no time to reinvent the wheel—and no need to. This handy reference provides more than 90 mobile app design patterns, illustrated by 1,000 screenshots from current Android, iOS, and Window...
Mobile Design Pattern Gallery. UI Patterns for Smartphone Apps. 2nd Edition Mobile Design Pattern Gallery. UI Patterns for Smartphone Apps. 2nd Edition
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Oto książka stworzona z myślą o programistach stawiających pierwsze kroki w języku Objective-C. Do wykorzystania zawartej tu wiedzy nie jest potrzebna znajomość języka C ani żadnego innego obiektowego języka programowania. Podstawą do nauki są dziesiątki ciekawych przykładów i ćwiczeń, ilustrując...
Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III Objective-C. Vademecum profesjonalisty. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Jak obronić się przed atakiem? Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w tym wyjątkowym podręczniku. W trakcie lektury dowiesz się, jak działają hakerzy, jak wyszukują słabe punkty aplikacji oraz jak modyfikują jej kod. Ponadto nauczysz się utrudniać śledzenie kodu Twojej aplikacji oraz bezpiec...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Build robust applications using TDD with Swift 5.5 and become a TDD expert by writing tests for view controller, views, network code, and even SwiftUI view
Test-Driven iOS Development with Swift - Fourth Edition Test-Driven iOS Development with Swift - Fourth Edition
-
Learn iOS app development and work with Xcode 13 and Apple's iOS 15 simulators
-
Ebook Swift. Programowanie funkcyjne dla aplikacji mobilnych autorstwa Marka Chu-Carrolla i Tony'ego Hillersona to wprowadzenie do nauki języka Swift i tworzenia aplikacji mobilnych za jego pomocą. Z publikacji Czytelnik dowie się wszystkiego, co powinien wiedzieć o języku Swift. Zobaczy też, dla...
Swift. Programowanie funkcyjne dla aplikacji mobilnych Swift. Programowanie funkcyjne dla aplikacji mobilnych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.20 zł
39.00 zł(-20%)
Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison, Tim Nugent - pozostałe książki
-
Simulation and synthesis are core parts of the future of AI and machine learning. Consider: programmers, data scientists, and machine learning engineers can create the brain of a self-driving car without the car. Rather than use information from the real world, you can synthesize artificial data ...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
What will you learn from this book?Swift is best known as Apple's programming language of choice for developing apps on iOS, iPadOS, macOS, watchOS, and tvOS. But it's far more versatile than that. Open source Swift is also gaining ground as a language for systems programming and server-side code...(237.15 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Create and implement AI-based features in your Swift apps for iOS, macOS, tvOS, and watchOS. With this practical book, programmers and developers of all kinds will find a one-stop shop for AI and machine learning with Swift. Taking a task-based approach, you’ll learn how to build features t...
Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps Practical Artificial Intelligence with Swift. From Fundamental Theory to Development of AI-Driven Apps
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Discover how to use the Unity game engine to its full potential for both 3D and 2D game development—from the basics of scripting to useful tricks in gameplay, behavior, and animation. With this problem-solving cookbook, you’ll get started in two ways:First, you’ll learn about th...
Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game Unity Game Development Cookbook. Essentials for Every Game
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Ready to make amazing games for the iPhone and iPad? With Apple’s Swift programming language, it’s never been easier. This updated cookbook provides detailed recipes for managing a wide range of common iOS game-development issues, ranging from 2D and 3D math, SpriteKit, and OpenGL to ...
iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition iOS Swift Game Development Cookbook. Simple Solutions for Game Development Problems. 3rd Edition
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skrypt...(33.50 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Do you want to build mobile games, but lack game development experience? No problem. This practical guide shows you how to create beautiful, interactive content for iOS and Android devices with the Unity game engine.Authors Jon Manning and Paris Buttfield-Addison (iOS Swift Game Development Cookb...
Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere Mobile Game Development with Unity. Build Once, Deploy Anywhere
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Kerbal Space Program (KSP) is a critically acclaimed, bestselling space flight simulator game. It’s making waves everywhere from mainstream media to the actual space flight industry, but it has a bit of a learning curve. In this book, five KSP nerds—including an astrophysicist—t...
The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program The Kerbal Player's Guide. The Easiest Way to Launch a Space Program
(135.15 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Apple Watch is the sort of science-fiction gadget that people used to dream about as kids. What kinds of apps do you envision for this new device? If you’re comfortable using OS X, Xcode, and iOS—and familiar with Swift—this concise book shows you the basics of building your own...
Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications Swift Development for the Apple Watch. An Intro to the WatchKit Framework, Glances, and Notifications
(80.74 zł najniższa cena z 30 dni)80.74 zł
94.99 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-919-8752-0, 9781491987520
- Data wydania ebooka:
-
2018-03-27
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 13.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.4MB
- Kategorie:
Programowanie mobilne » iPhone
Spis treści książki
- Preface
- Resources Used in This Book
- Audience and Approach
- Organization of This Book
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- OReilly Safari
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Welcome to Swift
- 1. Getting Started
- Xcode
- Getting Xcode
- Creating Your First Project
- Xcode
- Working with the Xcode Interface
- The Editor
- The Toolbar
- The Navigator
- Utilities
- The Debug Area
- Running Your Code
- The iOS Simulator
- Running on a Device
- Distributing Your Apps
- The Interface Builder
- Interfaces in iOS
- Conclusion
- 2. The Swift Programming Language
- The Swift Language
- Swift 3 Versus 4
- The Swift Language
- Playgrounds and Swift
- Comments
- Imports
- Variables
- Operators
- Collections
- Arrays
- Tuples
- Dictionaries
- Control Flow
- Loops
- Switches
- Types
- Working with Strings
- Sets
- Enumerations
- Type Safety and Conversion
- Optionals
- Type Casting
- Functions and Closures
- Using Functions as Variables
- Closures
- Convenience Features
- The defer Keyword
- The guard Keyword
- Making Your Code Swifty
- Conclusion
- 3. Object-Oriented Development in Swift
- Classes and Objects
- Initialization and Deinitialization
- Properties
- Computed properties
- Observers
- Lazy properties
- Inheritance
- Protocols
- Extensions
- Access Control
- Operator Overloading and Custom Operators
- Subscripts
- Generics
- Classes and Objects
- Structures
- Error Handling
- Memory Management
- Design Patterns in Swift
- ModelViewController
- Delegation
- Swift Libraries
- Structuring an App
- Applications and delegates
- Views
- UIViewController
- Storyboards and nibs
- Structuring an App
- Swift Package Manager
- Conclusion
- II. Building Selfiegram
- 4. Setting Up Our App
- Designing Selfiegram
- Creating the Project
- The Structure
- Renaming the Views
- 5. Building the Model Object
- The Selfie Object
- The SelfieStore
- Testing the SelfieStore
- Filling Out the Method Stubs
- 6. Building the Selfie List UI
- Creating the Selfie List
- Improving the Selfie List
- 7. Adding and Deleting Selfies
- Deleting Selfies
- Taking New Selfies
- 8. Viewing and Editing Selfies
- The Selfie Viewer
- Connecting the Code and the UI
- The Selfie Viewer
- Editing a Selfie
- 9. Adding Location Info to the Selfies
- Updating the Model
- Testing Our New Model
- Showing a Selfies Location
- Expanding the Map
- Determining Locations
- Configuring the App to Support Location
- Talking to the Location Hardware
- 10. Building a Settings View
- Building the Settings UI
- Connecting the Settings into Our Hierarchy
- Hooking Up the Settings
- Building the Settings UI
- Implementing the Settings
- 11. Reminders and Notifications
- Adding a Reminder to the Settings
- Creating a Notification
- III. Polishing Selfiegram
- 12. Theming and Sharing Selfiegram
- Custom Fonts
- Making the Theme
- Sharing Selfies
- Sharing from the Detail View Controller
- Sharing from the List View Controller
- 13. Custom Views and View Controllers
- A Camera View
- The Camera View Controller
- Building the UI
- Connecting the UI
- Talking to the Camera
- Setting up the session
- Handling interaction
- Conforming to the AVCapturePhotoCaptureDelegate protocol
- Calling the Capture View Controller
- 14. Image Overlays
- Creating the Overlay Model
- Testing the Overlay Manager
- Writing the Tests
- Returning Available Overlays
- Downloading Overlay Information
- Downloading Overlay Images
- 15. Overlay UI
- Building the UI
- Hooking Up the UI
- Building the UI
- Creating the Overlay View
- Presenting the Overlays
- Initial Setup
- Drawing Eyebrows
- Vision and Image Detection
- Connecting It into the App
- 16. Localization and Internationalization
- Internationalization
- Generating the String Table
- Internationalization
- Localization
- Translating the Strings
- Testing Locales
- Pseudolanguages
- Previewing Localizations
- Conclusion
- IV. Beyond Developing Selfiegram
- 17. Debugging
- The Debugger
- Breakpoints
- Inspecting Code
- Controlling Program Flow
- The Debugger
- Performance
- Instruments
- 18. UI Tests
- UI Testing Classes
- Writing UI Tests
- A Basic Test
- Recording UI Actions
- Checking if Elements Exist
- Handling UI Interruptions
- 19. Automating Chores with Fastlane
- The Fastlane Tools
- Installing Fastlane
- Installing via Homebrew
- Installing via RubyGems
- Installing via Direct Download
- Setting Up a Project
- Doing a Build
- Configuring a Fastfile
- 20. Using Fastlanes Tools
- Code Signing with match
- The Problem That Match Solves
- matchs Solution
- Code Signing with match
- Generating Screenshots Using snapshot
- Using Boarding to Add Testers to TestFlight
- Managing Your Apps Presence on the App Store Using deliver
- Getting the Metadata
- Submitting New Metadata
- Looking Further
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
296.65 zł
349.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
The Rust programming language is extremely well suited for concurrency, and its ecosystem has many libraries that include lots of concurrent data structures, locks, and more. But implementing those structures correctly can be very difficult. Even in the most well-used libraries, memory ordering b...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Learning Swift. Building Apps for macOS, iOS, and Beyond. 3rd Edition Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison, Tim Nugent (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.