Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych
- Autor:
- Jon Hoffman
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 320
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych
Arduino od wielu lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród miłośników elektroniki, robotyki i tych, którzy lubią w domowym zaciszu zbudować sobie własny gadżet. Arduino może komunikować się z komputerem, posiada także porty służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest dostępne za darmo. To wszystko sprawia, że platforma może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami.
Ta książka jest wszechstronnym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz Arduino. Z jej pomocą szybko zdobędziesz wiedzę o elementach elektroniki i programowania, aby wkrótce tworzyć zaawansowane projekty Arduino. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wzorów i przykładów do ćwiczeń. Rozpoczniesz od podstaw elektroniki, dzięki którym zrozumiesz zagadnienia dotyczące komponentów, układów i prototypów. Następnie poznasz podstawy kodowania, dowiesz się, jak posługiwać się Arduino IDE, jak podłączyć Arduino do komputera i jak uruchamiać własne projekty. Kolejne rozdziały książki dotyczą małych projektów, dzięki którym nauczysz się wykorzystywać do budowania własnych urządzeń wyświetlacze LCD, silniki krokowe, syntezatory mowy, a nawet technologie bezprzewodowe!
W tej książce:
- podstawy teorii elektroniki i obwodów
- Arduino IDE i podstawowe operacje w języku C
- sterowanie diodami LED za pomocą kodu
- stosowanie silników krokowych w budowie robota
- zdalne sterowanie Arduino za pomocą RF i Bluetooth
- budowa generatora dźwięków z przyciskami
Arduino już masz. Teraz potrzebujesz tylko wyobraźni!
Wybrane bestsellery
-
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury d...
Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.07 zł
89.00 zł(-37%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.48 zł
99.00 zł(-48%) -
Naglący termin, niedoczas, permanentne opóźnienie - oto najwierniejsi towarzysze i zarazem najwięksi wrogowie kierownika projektu. Nawet certyfikowani project managerowie, ludzie z ogromną wiedzą i nie mniejszym doświadczeniem, raz po raz znajdują się w sytuacji, w której potrzeba naprawdę wielki...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.74 zł
77.00 zł(-38%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
62.37 zł
99.00 zł(-37%) -
Ta książka jest kolejnym, uaktualnionym i uzupełnionym wydaniem lubianego podręcznika projektowania responsywnych stron internetowych. Omówiono w niej wszystkie nowości i ulepszenia z dziedziny projektowania responsywnych stron internetowych, w tym zapewnianie lepszej dostępności, fonty zmienne c...
Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)100.17 zł
159.00 zł(-37%) -
W tej książce znajdziesz sprawdzone w praktyce nowe metody błyskawicznej nauki, dzięki którym osiągniesz wyższy poziom zdobywania wiedzy. Metody te oparto na wynikach najnowszych badań i starannie udokumentowano. Szybko się przekonasz, że nie są to magiczne sztuczki, lecz potężne narzędzia dostęp...
Zostań ultrasamoukiem. Jak mistrzowsko opanować twarde umiejętności w zadziwiająco krótkim czasie Zostań ultrasamoukiem. Jak mistrzowsko opanować twarde umiejętności w zadziwiająco krótkim czasie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)27.84 zł
44.90 zł(-38%) -
To drugie wydanie bestsellerowego przewodnika po technikach uczenia maszynowego. Wystarczą minimalne umiejętności programistyczne, aby dzięki tej książce nauczyć się budowania i trenowania głębokiej sieci neuronowej. Zawarto tu minimum teorii, a proces nauki jest ułatwiony przez liczne przykłady ...
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)79.98 zł
129.00 zł(-38%) -
Arduino od podstaw to praktyczny przewodnik adresowany do wszystkich, którzy chcą się zapoznać z możliwościami urządzenia - od tych, którzy dotąd nie mieli styczności z komputerami jednopłytkowymi, po tych bardziej zaawansowanych. Począwszy od podstaw, jak również przedstawienia możliwości i pote...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł(-36%)
O autorze książki
1 Jon HoffmanJon Hoffman od ponad ćwierćwiecza zajmuje się administrowaniem systemami i sieciami oraz ich bezpieczeństwem, a także tworzeniem aplikacji i architekturą systemów. Od 2008 roku tworzy oprogramowanie na platformę iOS. Jego prawdziwą pasją jest podejmowanie wyzwań w zakresie technologii informatycznych i oczywiście pokonywanie napotkanych problemów.
Jon Hoffman - pozostałe książki
-
Mastering Swift 5.3, Sixth Edition will enable you to grasp the Swift basic concepts as well as explore the key features of Swift 5.3 with easy explanations and complete sets of examples
Mastering Swift 5.3. Upgrade your knowledge and become an expert in the latest version of the Swift programming language - Sixth Edition Mastering Swift 5.3. Upgrade your knowledge and become an expert in the latest version of the Swift programming language - Sixth Edition
-
The Swift standard library is developed using protocol-oriented programming techniques, generics, and first-class value semantics; therefore it is important that every Swift developer understand these powerful concepts and how to take advantage of them.This book will demonstrate how to use protoc...
Swift Protocol-Oriented Programming. Increase productivity and build faster applications with Swift 5 - Fourth Edition Swift Protocol-Oriented Programming. Increase productivity and build faster applications with Swift 5 - Fourth Edition
-
Swift is the definitive language for Apple development today and it's a vital part of any iOS and macOS developer's skill set. The Mastering Swift book over the years has established itself as one of the popular choices for an in-depth and practical guide on Swift programming language amongst dev...
Mastering Swift 5. Deep dive into the latest edition of the Swift programming language - Fifth Edition Mastering Swift 5. Deep dive into the latest edition of the Swift programming language - Fifth Edition
-
Niniejsza książka jest praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 4. Znajdziesz tu wyjaśnienie podstaw języka, następnie poznasz nowe funkcje i nauczysz się z nich korzystać podczas tworzenia aplikacji. Poza dość zasadniczymi kwestiami przedstawiono tu również zagadnienia ...(33.50 zł najniższa cena z 30 dni)
34.17 zł
67.00 zł(-49%) -
Mastering Arduino is a practical, no-nonsense guide teaching you the electronics and programming skills that you need to create advanced Arduino projects. It is packed full of real-world projects leading up to the final project where you will build and control a basic robot.
Mastering Arduino. A project-based approach to electronics, circuits, and programming Mastering Arduino. A project-based approach to electronics, circuits, and programming
-
One of the most important additions to the new features and capabilities of the Swift programming language was an overhaul of protocols. Protocol-oriented programming and first-class value semantics have now become two incredibly powerful concepts at the heart of Swift's design. The Swift standar...
Swift 4 Protocol-Oriented Programming. Bring predictability, performance, and productivity to your Swift applications - Third Edition Swift 4 Protocol-Oriented Programming. Bring predictability, performance, and productivity to your Swift applications - Third Edition
-
Swift is a modern, fast, and safe programming language created by Apple. Writing Swift is interactive and fun, the syntax is concise yet expressive, and the code runs lightning-fast. Swift’s move to open source has been embraced with open arms and has seen increased adoption in the Linux p...
Mastering Swift 3 - Linux. Click here to enter text Mastering Swift 3 - Linux. Click here to enter text
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Mastering Arduino: A project-based approach to electronics, circuits, and programming
- Tłumaczenie:
- Radosław Meryk
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5522-4, 9788328355224
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-05-23
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5523-1, 9788328355231
- Data wydania ebooka:
-
2019-05-23
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 87409
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 44.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 71.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Elektronika » Arduino
Spis treści książki
- Historia Arduino 20
- Czym jest Arduino? 22
- Odkrywamy płytkę Arduino UNO R3 22
- Zasilanie Arduino 24
- Używanie do zasilania Arduino pinów VIN/GND 24
- Używanie do zasilania Arduino wejścia zasilania DC 25
- Używanie do zasilania Arduino złącza USB 26
- Płytki Arduino shield 27
- Piny na płytce Arduino 28
- Piny cyfrowe 29
- Analogowe piny wejściowe 29
- Piny PWM 29
- Piny zasilania 30
- Piny transmisji szeregowej 30
- Piny SPI 30
- Odmiany płytki Arduino 31
- Arduino Micro 31
- Arduino Mega 2560 32
- Lilypad 32
- Arduino Nano 33
- Zamienniki płytek Arduino 33
- Podsumowanie 36
- Elektroniczne bloki konstrukcyjne 38
- Zasilanie 38
- Wejście 39
- Wyjście 39
- Układ sterujący 39
- Multimetr 40
- Elementy elektroniczne 43
- Rezystor 43
- Potencjometr 43
- Przełączniki 44
- Tranzystor 45
- Dioda LED 46
- Kondensator 46
- Układ scalony 47
- Czym jest energia elektryczna? 48
- Prąd 49
- Napięcie 49
- Oporność 50
- Prawo Ohma 51
- Czym jest moc? 51
- Kody kolorów rezystorów 52
- Podsumowanie 53
- Czym jest obwód? 55
- Fritzing 58
- Diagramy Fritzing 59
- Schematy symboliczne 60
- Obwody równoległe i szeregowe 61
- Obwody szeregowe 61
- Rezystancja 62
- Napięcie 62
- Prąd 62
- Obwody równoległe 62
- Rezystancja 63
- Napięcie 63
- Prąd 63
- Spadek napięcia 64
- Zapalanie diody LED 64
- Podsumowanie 66
- Tworzenie miejsca do pracy 68
- Używanie bezlutowej płytki prototypowej 69
- Kable Dupont 73
- Prototypowanie 73
- Cztery bloki budulcowe projektu elektronicznego 75
- Tworzenie schematu 76
- Budowa prototypu 76
- Pierwszy prototyp 76
- Podsumowanie 79
- Szkic Arduino 81
- Arduino IDE 82
- Odkrywanie IDE 83
- Konfigurowanie Arduino w środowisku IDE 84
- Arduino Web Editor 86
- Odkrywanie edytora 87
- Konfigurowanie Arduino w środowisku Arduino Web Editor 88
- Przykłady 88
- Biblioteki Arduino 92
- Monitor szeregowy 95
- Witaj świecie! 98
- Echo 99
- Podsumowanie 101
- Nawiasy klamrowe 104
- Średniki 104
- Komentarze 104
- Zmienne 105
- Typy danych 105
- Boolean 106
- Byte 106
- Integer 106
- Long 107
- Double i float 107
- Char 107
- Tablice 108
- Tablice znaków 110
- Stałe 110
- Funkcje arytmetyczne 111
- Operatory porównania 112
- Operatory logiczne 113
- Rzutowanie 113
- Podejmowanie decyzji 114
- Pętle 116
- Funkcje 117
- Podsumowanie 119
- Ustawianie trybu pinu cyfrowego 122
- Zapis pinów cyfrowych 123
- Odczyt pinów cyfrowych 124
- Zapis pinów analogowych 125
- Odczyt pinów analogowych 126
- Struktury 127
- Unie 129
- Dodawanie zakładek 130
- Praca z zakładkami 133
- Programowanie obiektowe 134
- Biblioteka String 137
- Podsumowanie 139
- Wprowadzenie 141
- Potrzebne komponenty 144
- Schematy połączeń 144
- Kod 146
- Uruchamianie projektu 147
- Zadanie dodatkowe 147
- Podsumowanie 148
- Wprowadzenie 149
- Potrzebne komponenty 152
- Schematy połączeń 152
- Kod 152
- Uruchamianie projektu 159
- Zadanie dodatkowe 160
- Podsumowanie 160
- Wprowadzenie 161
- Czujnik zderzeniowy 162
- Czujnik unikania przeszkód 163
- Ultradźwiękowy wykrywacz zasięgu 164
- Potrzebne komponenty 165
- Schematy połączeń 165
- Kod 166
- Uruchamianie projektu 168
- Zadanie dodatkowe 169
- Podsumowanie 170
- Wprowadzenie 171
- Potrzebne komponenty 173
- Schematy połączeń 174
- Kod 175
- Dioda LED RGB 175
- NeoPixel shield 176
- Uruchamianie projektu 179
- Zadanie dodatkowe 179
- Podsumowanie 180
- Wprowadzenie 181
- Potrzebne komponenty 183
- Schematy połączeń 183
- Kod 184
- Korzystanie z funkcji tone() 184
- Odtwarzanie dzwonka w formacie RTTTL 187
- Zadanie dodatkowe 189
- Podsumowanie 190
- Wprowadzenie 191
- Potrzebne komponenty 193
- Schematy połączeń 193
- Kod 195
- Rysowanie linii 196
- Wyświetlanie tekstu 196
- Obracanie tekstu 198
- Podstawowe kształty 198
- Figura wypełniona 199
- Prostokąt 200
- Wypełniony prostokąt 200
- Zaokrąglony prostokąt 201
- Wypełniony zaokrąglony prostokąt 201
- Zadanie dodatkowe 202
- Podsumowanie 202
- Wprowadzenie 203
- Potrzebne komponenty 206
- Schematy połączeń 206
- Kod 207
- Uruchamianie projektu 209
- Zadanie dodatkowe 209
- Podsumowanie 210
- Wprowadzenie 211
- Potrzebne komponenty 215
- Schematy połączeń 215
- Kod 217
- Uruchamianie projektu 218
- Zadanie dodatkowe 219
- Podsumowanie 219
- Wprowadzenie 221
- Potrzebne komponenty 223
- Schematy połączeń 223
- Kod 224
- Zadanie dodatkowe 226
- Podsumowanie 226
- Wprowadzenie 227
- Potrzebne komponenty 230
- Schematy połączeń 231
- Kod 232
- Zadanie dodatkowe 233
- Podsumowanie 233
- Wprowadzenie 235
- Potrzebne komponenty 238
- Schematy połączeń 239
- Kod 239
- Zadanie dodatkowe 243
- Podsumowanie 244
- Wprowadzenie 245
- Podwozie i ruch 246
- Silniki i zasilanie 249
- Robot autonomiczny - unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 252
- Zdalne sterowanie robotem 255
- Udzielanie informacji zwrotnych użytkownikom 255
- Ruch obrotowy 256
- Projekty nierobotyczne 257
- Stacja pogodowa 257
- Inteligentny termostat 257
- Czujnik zbliżania się 257
- Zadanie dodatkowe 258
- Podsumowanie 258
- Wprowadzenie 259
- Technologie radiowe Bluetooth LE 261
- Topologie sieciowe 263
- Profile Bluetooth LE 265
- Moduł Bluetooth HM-10 270
- Potrzebne komponenty 271
- Schematy połączeń 272
- Projekt 1. Transmisja szeregowa 273
- Polecenie testowe 276
- Zapytanie o wersję oprogramowania 276
- Przywracanie ustawień fabrycznych 276
- Restart modułu 277
- Zapytanie o adres MAC (Media Access Control) 277
- Ustawianie nazwy 277
- Zapytanie o nazwę 277
- Ustawianie interwału rozgłaszania 277
- Zapytanie o interwał rozgłaszania 278
- Ustawianie typu rozgłaszania 278
- Zapytanie o typ rozgłaszania 278
- Ustawianie szybkości transmisji 278
- Zapytanie o szybkość transmisji 279
- Ustawianie identyfikatora cechy 279
- Ustawianie identyfikatora usługi 279
- Zapytanie o identyfikator usługi 279
- Ustawianie roli 279
- Zapytanie o rolę 279
- Wyczyszczenie informacji o ostatnio połączonym urządzeniu 280
- Próba nawiązania połączenia z ostatnio połączonym urządzeniem 280
- Próba nawiązania połączenia z adresem 280
- Ustawianie kodu PIN 280
- Zapytanie o kod PIN 281
- Ustawianie mocy modułu 281
- Zapytanie o moc modułu 281
- Ustawianie trybu łączenia 281
- Zapytanie o tryb łączenia 281
- Ustawianie powiadomień 282
- Zapytanie o ustawianie powiadomień 282
- Projekt 2. Sterowanie diodą LED 286
- Projekt 3. Czujnik środowiskowy 288
- Co nowego w Bluetooth 4.1, 4.2 i 5.0? 292
- Bluetooth 4.1 292
- Bluetooth 4.2 292
- Bluetooth 5.0 293
- Bluetooth mesh 293
- Zadanie dodatkowe 293
- Podsumowanie 294
- Wprowadzenie 295
- Radio Bluetooth 297
- Topologia sieci 298
- Potrzebne komponenty 299
- Schematy połączeń 299
- Projekt 1. Konfigurowanie modułów Bluetooth 301
- Polecenie testowe 304
- Reset urządzenia 304
- Zapytanie o oprogramowanie firmware 304
- Przywracanie ustawień domyślnych 305
- Zapytanie o adres modułu 305
- Ustawianie trybu modułu i zapytanie o tryb modułu 305
- Ustawianie parametrów UART i zapytanie o te parametry 305
- Ustawianie trybu połączenia i zapytanie o ten tryb 306
- Ustawianie adresu powiązania i zapytanie o ten adres 306
- Projekt 2. Połączenie szeregowe, wysyłanie danych 309
- Projekt 3. Zdalne sterowanie joystickiem 312
- Podsumowanie 316
O autorze 13
O recenzentach 14
Przedmowa 15
Rozdział 1. Arduino 19
Rozdział 2. Podstawy elektroniki 37
Rozdział 3. Schematy obwodów 55
Rozdział 4. Podstawy prototypowania 67
Rozdział 5. Arduino IDE 81
Rozdział 6. Programowanie Arduino - podstawy 103
Rozdział 7. Programowanie Arduino - więcej niż podstawy 121
Rozdział 8. Czujnik ruchu 141
Rozdział 9. Czujniki środowiskowe 149
Rozdział 10. Unikanie przeszkód i wykrywanie kolizji 161
Rozdział 11. Zabawa ze światłem 171
Rozdział 12. Zabawa z dźwiękiem 181
Rozdział 13. Korzystanie z wyświetlaczy LCD 191
Rozdział 14. Rozpoznawanie mowy i synteza głosu 203
Rozdział 15. Silniki prądu stałego i ich sterowniki 211
Rozdział 16. Serwosilniki 221
Rozdział 17. Korzystanie z przekaźników 227
Rozdział 18. Zdalne sterowanie Arduino 235
Rozdział 19. Tworzenie robota 245
Rozdział 20. Bluetooth LE 259
Rozdział 21. Bluetooth Classic 295
Skorowidz 317
Oceny i opinie klientów: Zostań mistrzem Arduino. Projekty dla początkujących i zaawansowanych Jon Hoffman (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
(1)
Data dodania: 2019-11-10 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2019-11-22 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
DARIUSZ,
Data dodania: 2019-11-07 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii