- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 4
- Stron:
- 456
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Matematyka dla programistów JavaScript
Programowanie matematyki wcale nie musi być trudne!
- Przypomnij sobie reguły i działania matematyczne
- Poznaj w praktyce funkcje matematyczne JavaScriptu
- Zamieniaj wzory i problemy matematyczne na algorytmy
- Naucz się wizualizować matematykę
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość ludzi nie lubi matematyki. Co dziwne, nie jest ona również ulubioną dziedziną wiedzy wielu osób zawodowo parających się informatyką. Niejedną z nich w prawdziwy popłoch wpędza konieczność posłużenia się choćby najbardziej niewinnie wyglądającą funkcją matematyczną, nie wspominając o przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń statystycznych, wykreśleniu przebiegu funkcji czy implementowaniu działań na macierzach.
Niepotrzebnie, bo matematyka wcale nie jest taka straszna! Przekonasz się o tym dzięki tej książce, która szybko i łatwo wprowadzi Cię w świat obliczeń matematycznych przeprowadzanych za pomocą komputera. Z wykorzystaniem praktycznych przykładów, opracowanych w popularnym języku JavaScript, przedstawia ona sposoby wykonywania rozmaitych działań i przekształceń, stosowania algorytmów i wizualizowania otrzymanych wyników. Przestań się martwić i zostań prawdziwym matematycznym ninja!
- Podstawy matematyki i teorii informacji
- Działania na liczbach binarnych i heksadecymalnych
- Kombinatoryka i prawdopodobieństwo
- Działania na wektorach i macierzach
- Przetwarzanie liczb zespolonych
- Wykresy krzywych
- Chaos, fraktale i paradoksy
Matematyka i JavaScript to doskonały tandem!
Wybrane bestsellery
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiaj...
JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)79.98 zł
129.00 zł(-38%) -
Matematyka nie jest ulubioną dziedziną wiedzy większości ludzi, a społeczność informatyczna nie stanowi tu wyjątku. Funkcje matematyczne, obliczenia statystyczne, działania na macierzach — każda z tych czynności może wywołać popłoch nawet wśród najbardziej doświadczonych programistów, z wie...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.18 zł
89.00 zł(-38%) -
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a oraz formatowanie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS — to tylko wybrane cechy, które sprawiają, że zastosowanie...
JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.49 zł
99.00 zł(-49%) -
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne. Może stanowić podręcznik dla studentów takich kierunków ja...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.36 zł
49.00 zł(-36%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury d...
Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.07 zł
89.00 zł(-37%) -
Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ―...
JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
Ten praktyczny przewodnik zawiera szeroki przegląd strategii, wzorców i form testowania oprogramowania, ułatwiających dobór ścieżek i podejść do konkretnych projektów w zależności od zakresu, budżetu i ram czasowych. Książka uczy przydatnych umiejętności w zakresie przeprowadzania testów wydajnoś...
Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.96 zł
89.00 zł(-36%) -
To książka przeznaczona dla osób, które chcą dobrze zrozumieć matematyczne podstawy nauki o danych i nauczyć się stosowania niektórych koncepcji w praktyce. Wyjaśniono tu takie zagadnienia jak rachunek różniczkowy i całkowy, rachunek prawdopodobieństwa, algebra liniowa i statystyka, pokazano takż...
Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%)
O autorze książki
1 Jacek PiechotaJacek Piechota – programista-amator. Autor książek łączących matematykę i programowanie: “Matematyka dla programistów z przykładami w języku Java” i “Matematyka dla programistów z przykładami w języku JavaScript", książek dla początkujących programistów: “Java. Instalacja i konfiguracja narzędzi”, “HTML5 Canvas 2D. Wprowadzenie” oraz około 200 artykułów poświęconych Javie i JavaScript umieszczanych w czasopismach internetowych oraz na stronach WWW.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5058-8, 9788328350588
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-03-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6852-1, 9788328368521
- Data wydania ebooka:
-
2020-02-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 78525
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 26.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » JavaScript - Programowanie
Programowanie » Inne - Programowanie
Matematyka
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Wstęp
- Rozdział 1. Powtórka z matematyki
- Potęgowanie i pierwiastkowanie
- Potęgowanie
- Pierwiastkowanie
- Potęgowanie i pierwiastkowanie
- Logarytmy
- Logarytm logab
- Logarytm naturalny lna
- Logarytm dziesiętny log10a albo lga
- Przeliczanie logarytmów
- Logarytmy w JavaScript
- Trygonometria
- Miary kąta
- Przeliczanie stopni na radiany i radianów na stopnie
- Funkcje trygonometryczne kąta pełnego
- sinus
- cosinus
- tangens
- cotangens
- secans
- cosecans
- Wzory podstawowe
- Znaki funkcji
- Wzory redukcyjne
- Funkcje cyklometryczne
- arcsinx
- arccosx
- arctgx
- arcctg
- Funkcje hiperboliczne
- Układ współrzędnych w JavaScript
- Inne
- Rozdział 2. Teoria informacji podstawowe pojęcia
- Różnorodność
- Prawdopodobieństwo
- Entropia
- Rozdział 3. Spójniki logiczne i logika zdań
- Wprowadzenie
- Spójniki jednoargumentowe
- verum
- falsum
- assert
- !
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Przykład 3.
- Spójniki dwuargumentowe
- &&
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Przykład 3.
- &&
- ||
- NAND
- NOR
- XOR
- NXOR
- IMP
- IMPR
- Inne spójniki
- activ
- deactiv
- Rozdział 4. Logiki trójwartościowe
- Przykłady użycia
- Koniunkcja
- Alternatywa
- Przykłady użycia
- Rozdział 5. Operatory i obliczenia binarne
- Liczby binarne
- Operatory binarne
- Operator iloczynu bitowego &
- Operator sumy bitowej |
- Operator bitowej różnicy symetrycznej ^
- Operator negacji bitowej ~
- Operator przesunięcia bitowego w lewo <<
- Operator przesunięcia bitowego w prawo >>
- Operator przesunięcia bitowego w prawo z uzupełnieniem zerami >>>
- Zastosowania operacji binarnych
- Sprawdzanie parzystości
- Maskowanie binarne
- Włączanie bitów
- Wyłączanie bitów
- Odwracanie bitów
- Sprawdzanie wartości bitu
- Wycinanie bitów
- Flagi binarne
- Zegar binarny
- Kod BCD
- Zapis czasu
- Zapis binarny
- Zapis BCD
- 12/24 h
- Przykład
- Rozdział 6. Liczby heksadecymalne i kolory
- Liczby heksadecymalne
- Kolory RGB i RGBA
- Kolory HSL
- Przykłady
- Rozdział 7. Rachunek zbiorów i kompozycja kolorów
- Zbiór
- Operacje na zbiorach
- Dopełnienie zbioru
- Suma zbiorów
- Iloczyn zbiorów
- Różnica zbiorów
- Różnica symetryczna zbiorów
- Zawieranie się zbiorów
- Kompozycja kolorów
- Obliczenia
- Reguły Portera-Duffa
- copy
- destination-atop
- destination-in
- destination-out
- destination-over
- lighter
- source-atop
- source-in
- source-out
- source-over
- xor
- Rozdział 8. Liczby pierwsze
- Generowanie liczb pierwszych
- Liczba pierwsza większa od n
- Liczba pierwsza Eulera
- Liczba pierwsza Mersennea
- Liczby pierwsze w podanym zakresie
- Generowanie liczb pierwszych
- Testy pierwszości
- Małe liczby
- Duże liczby
- Faktoryzacja
- Dodatki
- Rozdział 9. Liczby i ciąg Fibonacciego
- Liczba
- Ciąg Fibonacciego
- Definicja
- Granica
- Wzór Bineta
- Algorytmy
- Powtórka z matematyki
- Silnia
- Symbol Newtona
- Trójkąt Pascala
- Właściwości
- Właściwość 1.
- Właściwość 2.
- Właściwość 3.
- Właściwość 4.
- Właściwość 5.
- Właściwość 6.
- Właściwość 7.
- Właściwość 8.
- Właściwość 9.
- Właściwość 10.
- Właściwość 11.
- Właściwość 12.
- Właściwość 13.
- Właściwość 14.
- Inne właściwości
- Zastosowania i występowanie
- Muzyka
- Literatura
- Ekonomia
- Informatyka
- Dodatki
- Rozdział 10. Kombinatoryka
- Silnia
- Rozkład dwumianowy
- Rzut jedną monetą
- Rzut dwiema monetami
- Rzut trzema monetami
- Rzut czterema monetami
- Rzut n monetami
- Trójkąt Pascala
- Prawdopodobieństwo wyrzucenia
- Symbol Newtona
- Dwumian Newtona
- Kombinacje
- Kombinacje bez powtórzeń
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Kombinacje bez powtórzeń
- Kombinacje z powtórzeniami
- Wariacje
- Wariacje bez powtórzeń
- Wariacje z powtórzeniami
- Przykład
- Permutacje
- Permutacje bez powtórzeń
- Permutacje z powtórzeniami
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Co wybrać?
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Przykład 3.
- Przykład 4.
- Liczby Stirlinga II rodzaju (dla podzbiorów)
- Rozmieszczenie kul w urnach
- Rozmieszczenie 1.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie 1.
- Rozmieszczenie 2.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie kul w urnach
- Rozmieszczenie 3.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie 4.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie 5.
- Zadanie:
- Obliczenie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie 6.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Rozmieszczenie 7.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Partycje
- Rozmieszczenie 8.
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Partycje
- Inwersje (permutacje bez punktów stałych)
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Liczby Catalana
- Łączenie nawiasami
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Liczby Bella
- Tworzenie niepustych podzbiorów
- Zadanie:
- Rozwiązanie:
- Sprawdzenie:
- Dodatki
- Rozdział 11. Statystyka praca z danymi
- Dane
- Długość
- Waga
- Dane
- Porządkowanie danych
- Szereg rozdzielczy jednostopniowy
- Szereg rozdzielczy wielostopniowy
- Rozstęp badanej cechy
- Liczba przedziałów klasowych
- Długość przedziału klasowego
- Szereg rozdzielczy wielostopniowy
- Wykresy danych
- Histogram
- Wykres kołowy
- Wykres liniowy
- Porównanie danych
- Długość samic
- Długość samców
- Waga samic
- Waga samców
- Ocena danych
- Min, max, rozstęp
- Suma
- Wskaźnik struktury
- Wskaźnik natężenia
- Średnia arytmetyczna
- W populacji
- W próbie
- Dominanta
- Percentyle
- Kwartyl dolny (I kwartyl)
- Kwartyl środkowy (mediana, 50. percentyl )
- Kwartyl górny (III kwartyl, 75. percentyl)
- Odstęp międzykwartylowy
- Wariancja
- W populacji
- W próbie
- Odchylenie standardowe
- W populacji
- W próbie
- Współczynnik zmienności
- W próbie
- Momenty średniej
- Moment I
- Moment II
- Moment III (skośność)
- Moment IV (kurtoza)
- Inne współczynniki
- Współczynnik asymetrii 1.
- Współczynnik asymetrii 2.
- Współczynnik asymetrii Pearsona
- Materiały dodatkowe
- Rozdział 12. Wskaźniki różnorodności i podobieństwa
- Wskaźnik Margalefa
- Wskaźnik Simpsona
- Wskaźnik Shannona-Wienera
- Wskaźnik Pielou
- Wskaźnik Jaccarda
- Wskaźnik Sorensona
- Wersja 1.
- Wersja 2.
- Wskaźnik Euklidesa
- Rozdział 13. Równania prostej
- Postać ogólna
- Postać kierunkowa
- Praca z obiektem Line
- Równoległość prostych
- Odległość prostych równoległych
- Prostopadłość prostych
- Kąt między prostymi
- Punkt przecięcia prostych
- Odległość punktu od prostej
- Prosta prostopadła do danej prostej przechodząca przez punkt
- Wyznaczanie punktów na prostej
- Rozdział 14. Wektory
- Skalary
- Wektory dwuwymiarowe 2d
- Współrzędne kartezjańskie a biegunowe
- Długość wektora
- Kąt wektora
- Dodawanie wektorów
- Odejmowanie wektorów
- Skalowanie wektora
- Normalizacja wektora
- Iloczyn skalarny wektorów
- Normalna wektora
- Kąt między wektorami
- Iloczyn wektorowy
- Wektory 3d
- Rozdział 15. Macierze
- Klasa Matrix
- Użycie konstruktorów
- Zerowanie macierzy
- Klasa Matrix
- Typy macierzy
- Macierz jednostkowa
- Macierze wektorowe
- Macierz kwadratowa
- Operacje na macierzach
- Sprawdzanie równości macierzy
- Dodawanie macierzy
- Odejmowanie macierzy
- Mnożenie skalarne
- Mnożenie macierzy
- Obliczanie wyznacznika macierzy
- Geometryczna interpretacja wyznacznika
- Właściwości wyznacznika
- Transpozycja macierzy
- Dzielenie macierzy
- Macierz odwrotna
- Podmacierz
- Minor
- Dopełnienie algebraiczne
- Transpozycja macierzy dopełnień
- Wyznacznik macierzy wyjściowej
- Macierz odwrotna
- Sprawdzenie
- Rozwiązanie prostego równania
- Rozdział 16. Przekształcenia afiniczne
- Translacja
- Skalowanie
- Obrót
- Obrót względem punktu (0,0)
- Odbicie
- Względem osi X
- Względem osi Y
- Względem osi X i osi Y
- Względem prostej przechodzącej przez P(0,0)
- Przekrzywienie (pochylenie)
- Przekrzywienie wzdłuż osi X
- Przekrzywienie wzdłuż osi Y
- Przekształcenia złożone
- Obrót względem punktu, który nie jest punktem P(0,0)
- Obrót w miejscu
- Skalowanie w miejscu
- Odbicie względem prostej nieprzechodzącej przez punkt P(0,0)
- Przekrzywienie względem środka ciężkości figury
- Składanie macierzy przekształceń
- Rozdział 17. Liczby zespolone
- Równość liczb zespolonych
- Postać algebraiczna
- Dodawanie
- Odejmowanie
- Mnożenie
- Sprzężenie
- Dzielenie
- Moduł
- Argument
- Postać trygonometryczna
- Mnożenie
- Dzielenie
- Potęgowanie
- Pierwiastkowanie
- Odwrotność 1/n
- Reprezentacja macierzowa
- Dodawanie
- Odejmowanie
- Mnożenie
- Transpozycja, sprzężenie
- Wyznacznik macierzy, moduł liczby
- Argument
- Wektory własne macierzy
- Interpretacja transformacyjna
- Rozdział 18. Wykresy niektórych krzywych
- Asteroida
- Rozeta czterolistna
- Spirala Archimedesa
- Kardioida
- Krzywe Lissajous
- Epicykloida
- Epitrochoida
- Hipocykloida
- Hipotrochoida
- Elipsa
- Inne krzywe
- Rozdział 19. Krzywe Béziera
- Wielomiany Bernsteina
- Definicja
- Obliczenia
- n = 0
- n = 1
- n = 2
- n = 3
- Algorytm
- Właściwości
- Właściwość 1.
- Właściwość 2.
- Właściwość 3.
- Wielomiany Bernsteina
- Inne sposoby obliczania
- n = 0
- n = 1
- n = 2
- n = 3
- Pochodne
- Pochodne obliczone według wzoru
- Pochodne obliczone klasycznie
- Krzywa Béziera 1. stopnia
- Krzywa Béziera 2. stopnia
- Tworzenie krzywej
- Obliczenia
- Algorytm
- Postać macierzowa
- Obliczenia
- Algorytm
- Inna definicja
- Obliczenia
- Algorytm
- Krzywa Béziera 3. stopnia
- Obliczenia
- Algorytm
- Postać macierzowa
- Obliczenia
- Algorytm
- Inna definicja
- Obliczenia
- Algorytm
- Wykresy krzywych Béziera 2. i 3. stopnia
- Krzywa 2. stopnia
- Algorytm
- Wykresy
- Krzywa 2. stopnia
- Krzywa 3. stopnia
- Algorytm
- Wykresy
- Krzywe Béziera wyższych stopni
- Algorytm
- Wykres
- Podwyższanie stopnia krzywej
- Algorytm
- Wykres
- Właściwości krzywych Béziera
- Właściwość 1.
- Właściwość 2.
- Właściwość 3.
- Właściwość 4.
- Właściwość 5.
- Właściwość 6.
- Właściwość 7.
- Rysowanie koła
- Jeszcze trochę matematyki
- Właściwość 8.
- Właściwość 9.
- Właściwość 10.
- Właściwość 11.
- Właściwość 12.
- Algorytm de Casteljau
- Obliczenie położenia punktu na krzywej dla danego t
- Obliczenia
- Algorytm
- Obliczenie położenia punktu na krzywej dla danego t
- Podział krzywej na dwie krzywe
- Algorytm
- Gładkie połączenie dwóch krzywych
- Algorytm
- Wykresy
- Wymierne krzywe Béziera
- Definicja
- Funkcje bazowe wymiernych krzywych Béziera
- n = 0
- n = 1
- n = 2
- n = 3
- Wymierne krzywe Béziera 2. stopnia
- Algorytm
- Wykresy
- Wymierne krzywe Béziera 3. stopnia
- Algorytm
- Wykres
- Wymierne krzywe Béziera n-tego stopnia
- Algorytm
- Wykres
- Właściwości wymiernych krzywych Béziera
- Właściwość 1.
- Właściwość 2.
- Właściwość 3.
- Właściwość 4.
- Właściwość 5.
- Właściwość 6.
- Właściwość 7.
- Właściwość 8.
- Właściwość 9.
- Właściwość 10.
- Właściwość 11.
- Właściwość 12.
- Właściwość 13.
- Właściwość 14.
- Rozdział 20. Teoria gier
- Podstawowe pojęcia
- Teoria gier
- Gracz
- Gra
- Strategia
- Decyzja
- Wypłata
- Macierz wypłat
- Podstawowe pojęcia
- Gra o sumie zerowej
- Punkt siodłowy
- Strategia czysta
- Strategia mieszana
- Strategia dominująca
- Gry 2×m
- Gry n×2
- Podgra
- Cena gry
- Zmiana macierzy wypłat
- Rozwiązywanie gier 2×2
- Przykład
- Przyjmujemy macierz wypłat
- Sprawdzamy, czy istnieje punkt siodłowy
- Obliczamy strategię mieszaną
- Obliczamy cenę gry
- Przykład
- Program do obliczeń
- Rozwiązywanie gier 2×m i n×2
- Przykład 1.
- Przyjmujemy macierz wypłat
- Sprawdzamy, czy istnieje punkt siodłowy
- Usuwamy strategie dominujące
- Wybieramy pierwszą podgrę
- Porównujemy podgrę z innymi strategiami
- Znajdujemy rozwiązanie
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Przyjmujemy macierz wypłat
- Sprawdzamy, czy istnieje punkt siodłowy
- Usuwamy strategie podporządkowane
- Wybieramy 1. podgrę
- Porównujemy podgrę z innymi strategiami
- Wybieramy 2. podgrę
- Znajdujemy rozwiązanie
- Graficzne rozwiązywanie gier 2×m i n×2
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Rozwiązywanie gier m×n
- Gry z naturą
- Sformułowanie problemu
- Gdy znamy prawdopodobieństwa stanów natury
- Gdy nie znamy prawdopodobieństw stanów natury
- Kryterium Aarka
- Kryterium Icka
- Kryterium Mośka
- Kryterium ojca
- Co wybrać?
- Rozdział 21. Automaty komórkowe
- Automaty komórkowe 1-wymiarowe
- Ewolucja w czasie
- Warunki początkowe
- Siatka komórek
- Liczba iteracji
- Warunki brzegowe
- Algorytm
- Ewolucja w czasie
- Automaty komórkowe 1-wymiarowe
- Automaty komórkowe 2-wymiarowe
- Sąsiedztwo von Neumanna
- Sąsiedztwo Moorea
- Warunki brzegowe
- Periodyczne
- Zamknięte pochłaniające
- Zamknięte odbijające
- Gra Life Conwaya
- Reguły gry
- Algorytm
- Struktury
- Niezmienne
- Oscylatory
- Statki
- Wyrzutnie
- Modyfikacje
- Mrówka Langtona
- Cechy szczególne
- Inne warianty
- Ruch drogowy Nagela-Schreckenberga
- Rozdział 22. Chaos i fraktale
- Typy fraktali
- Samopodobieństwo
- Wymiar topologiczny
- Wymiar podobieństwa
- Wymiar podobieństwa figur płaskich
- Wymiar podobieństwa brył
- Wymiar podobieństwa obiektów n-wymiarowych
- Wymiar fraktalny
- Wymiar Minkowskiego
- Odcinek
- Kwadrat
- Inne wymiary
- Zbiór Cantora
- Opis algorytmu
- Kod
- Obraz
- Wymiar Minkowskiego
- Wymiar fraktalny
- Krzywa Kocha
- Opis algorytmu
- Kod
- Obraz
- Wymiar Minkowskiego
- Wymiar fraktalny
- Płatek Kocha
- Smok Heighwaya
- Opis algorytmu
- Kod
- Wymiar Minkowskiego
- Supersmok
- Trójkąt Sierpińskiego
- Opis algorytmu
- Kod i obraz
- Wymiar Minkowskiego
- Wymiar fraktalny
- Trójkąt Sierpińskiego metodą losową
- Opis algorytmu
- Kod
- Obraz
- Paproć Barnsleya
- Opis algorytmu
- Kod
- Obraz
- Fraktal Julii
- Opis
- Kod
- Obraz
- Fraktal Mandelbrota
- Opis
- Kod i obraz
- Płonący statek
- Opis
- Kod i obraz
- L-system
- Opis
- Algorytm
- Przykłady
- Płatek Kocha
- Krzywa Kocha
- Zbiór Cantora
- Trójkąt Sierpińskiego
- Gałązka
- Krzywa Hilberta
- Smok Levyego
- Modyfikacja krzywej Kocha
- Pentadendryt
- Gałązka 2.
- Kółeczka
- Fraktale w przyrodzie
- Zastosowania wymiaru Minkowskiego
- Mierzenie kształtów
- Wymiar Minkowskiego
- Równania regresji na podstawie próby
- Dla obliczenia Y
- Dla obliczenia X
- Atraktor Lorenza
- Opis
- Kod
- Obraz
- Fraktale Lapunowa
- Równanie Malthusa
- Analogowe równanie logistyczne (model Verhulsta)
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Dyskretne równanie logistyczne
- Analiza równania
- Drzewo Feigenbauma
- Wnioski
- Wykładnik Lapunowa
- Fraktale Lapunowa
- Przykład 1.
- Przykład 2.
- Przykład 3.
- Przykład 4.
- Rozdział 23. Odkrywanie prawdy o świecie
- Ile wody mieściło morze Salomona?
- Rachunek prawdopodobieństwa
- Rozmieszczenie R111
- Algorytm
- Rozmieszczenie R111
- Rozmieszczenie R011
- Jakie jest prawdopodobieństwo?
- Sprawdzenie
- Wynik:
- Rozmieszczenie R101
- Sprawdzenie
- Rozmieszczenie R001
- Sprawdzenie
- Entropia
- Stan wyjściowy
- Obliczenia
- Sprawdzenie
- Stan wyjściowy
- Gdy urna może pomieścić tylko jedną kulę
- Obliczenia
- Sprawdzenie
- Wnioski
- Gdy urna może pomieścić co najwyżej r kul
- Obliczenia
- Wniosek
- Rozdział 24. Paradoksy
- Paradoks Russella: Golibroda
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie problemu
- Paradoks Russella: Golibroda
- Paradoks: Jestem kłamcą
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie
- Paradoks: Pan Bóg i kamień
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie
- Paradoks z sakiewkami
- Sformułowanie problemu
- Zagadka i rozumowanie 1.
- Zagadka i rozumowanie 2.
- Pytanie
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie
- Paradoks Montyego Halla
- Sformułowanie problemu
- Paradoks więźnia
- Paradoks Monty'ego Halla
- Paradoks: Icek, lwy i królewna
- Inne odpowiedzi
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie 1. (błędne)
- Rozwiązanie 2. (prawidłowe)
- Gra 1.
- Gra 2.
- Algorytm
- Analiza wyników
- Wnioski
- Paradoks Gibbsa
- Sformułowanie problemu
- Rozwiązanie problemu
Helion - inne książki
-
Oto zwięzły przewodnik przeznaczony dla inżynierów danych, którzy chcą poznać zasady implementacji potoków danych. Wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z potokami danych, opisuje zasady ich tworzenia i implementacji, prezentuje także najlepsze praktyki stosowane przez liderów w branży analizy ...
Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewni...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
To trzecie wydanie przewodnika autorstwa twórców Kubernetesa. Zostało starannie zaktualizowane i wzbogacone o tak ważne zagadnienia jak bezpieczeństwo, dostęp do Kubernetesa za pomocą kodu napisanego w różnych językach programowania czy tworzenie aplikacji wieloklastrowych. Dzięki książce poznasz...
Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Ta książka, podobnie jak inne z serii „Biblia”, zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficzne...
Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV
-
Dzięki temu przewodnikowi zrozumiesz techniki ataków, jak również metody śledcze obrońców. Nauczysz się analizować i śledzić ataki, a także stawiać hipotezy dotyczące ich sprawców. Znajdziesz tu opisy najważniejszych cyberataków, w tym przeprowadzonych na zlecenie rządów. Poznasz świat ukierunkow...
Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Dzięki DevOps możesz przyspieszyć cykl życia związany z dostarczaniem oprogramowania, jeśli tylko poznasz procesy, narzędzia i sposób myślenia będący podstawą kultury DevOps. Ta książka pomaga inżynierom oprogramowania i kierownikom do spraw technicznych w przekształcaniu organizacji w celu przyj...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł(-36%) -
Wielu adeptów kodowania ulega złudnemu przekonaniu, że opanowanie jakiegoś języka programowania wystarczy, aby być programistą. Nader często w pośpiechu piszą nieuporządkowany kod, który zawiera mnóstwo powtórzeń i jest kompletnie nieczytelny. Tymczasem prawdziwi mistr...
The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. I...
Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
Ta książka jest właśnie takim mistrzem-przyjacielem. Nie zawiera skomplikowanej teorii i technicznego żargonu, znajdziesz w niej za to mnóstwo sekretów i wskazówek, dzięki którym zaczniesz przywozić z podróży przepiękne zdjęcia! Zamieszczono w niej sporo ważnych uwag na temat kreatywności czy wiz...
Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
Mimo że C - stworzony przez pracownika Laboratoriów Bella Dennisa Ritchiego - liczy sobie pół wieku, wciąż pozostaje niezwykle popularnym proceduralnym językiem ogólnego zastosowania. To dzięki niemu powstają elementy systemów operacyjnych i programów użytkowych. Tymczasem za sprawą Międzynarodow...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
76.16 zł
119.00 zł(-36%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Matematyka dla programistów JavaScript Jacek Piechota (4)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
(1)
Data dodania: 2020-06-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-03-21 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-04-10 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-04-05 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii