Matematyka dla programistów Java Jacek Piechota
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Jacek Piechota
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 592
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Opis
książki
:
Matematyka dla programistów Java
Matematyka w Javie? Nic trudnego!
- Przypomnij sobie reguły i działania matematyczne
- Poznaj w praktyce funkcje matematyczne języka Java
- Zamieniaj wzory i problemy matematyczne na algorytmy
- Naucz się wizualizować wyniki swoich obliczeń
Matematyka nie jest ulubioną dziedziną wiedzy większości ludzi, a społeczność informatyczna nie stanowi tu wyjątku. Funkcje matematyczne, obliczenia statystyczne, działania na macierzach - każda z tych czynności może wywołać popłoch nawet wśród najbardziej doświadczonych programistów, z wieloletnim stażem w zawodzie. Jest tak, mimo że zarówno zasada działania komputerów, jak i języki programowania opierają się właśnie na królowej nauk.
Na szczęście na rynku jest ta książka! Szybko wprowadzi Cię ona w świat obliczeń matematycznych wykonywanych za pomocą komputera. Na praktycznych przykładach, opracowanych w popularnym języku Java, przedstawia sposoby przeprowadzania różnych działań i przekształceń, stosowania algorytmów i wizualizowania otrzymanych wyników. Przestań się więc martwić i zostań prawdziwym matematycznym ninja!
- Podstawy matematyki i teorii informacji
- Działania na liczbach binarnych i heksadecymalnych
- Kombinatoryka i prawdopodobieństwo
- Działania na wektorach i macierzach
- Przetwarzanie liczb zespolonych
- Wykresy krzywych
- Chaos, fraktale i paradoksy
Działania matematyczne? Obliczenia naukowe? Wypróbuj to w Javie!
Wybrane bestsellery
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość ludzi nie lubi matematyki. Co dziwne, nie jest ona również ulubioną dziedziną wiedzy wielu osób zawodowo parających się informatyką. Niejedną z nich w prawdziwy popłoch wpędza konieczność posłużenia się choćby najbardziej niewinnie wyglądającą funkcją matematyczną, nie wspominając o przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń statystycznych, wykreśleniu przebiegu funkcji czy implementowaniu działań na macierzach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a oraz formatowanie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS — to tylko wybrane cechy, które sprawiają, że zastosowanie tego rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się stosować algorytmy w praktycznych sytuacjach i zrozumiesz mechanizmy ich działania. Liczne przykłady pozwolą Ci się zapoznać z kilkoma sposobami ich projektowania i implementacji. Następnie poznasz algorytm określania pozycji stron w wynikach wyszukiwarek internetowych, związane z nimi grafy i algorytmy uczenia maszynowego, a także logikę. Zaznajomisz się ponadto z nowoczesnymi modelami sekwencyjnymi i ich wariantami, jak również algorytmami, metodykami i architekturami implementacji dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT. W ostatniej części tego przewodnika znajdziesz opis technik przetwarzania równoległego, przydatnego w zadaniach wymagających dużej mocy obliczeniowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Build advanced concurrent and parallel processing skills for cloud-native Java applications. From essential concepts and practical implementations to emerging trends, this book equips you with skills to build scalable, high-performance solutions in today's dynamic tech landscape.- PDF + ePub pkt
(107,10 zł najniższa cena z 30 dni)
107.10 zł
119.00 zł (-10%) -
Promocja
Java has been continually and significantly enhanced over nearly 30 decades. Taking advantage of key language features and strategies presented in this book, you can improve your current programs and create new highly optimized Java code.- PDF + ePub pkt
(107,10 zł najniższa cena z 30 dni)
107.10 zł
119.00 zł (-10%) -
Promocja
Książka Aplikacje Mobilne dla studenta i technika programisty to jest przeznaczona dla każdego kto chce zapoznać się z tematem tworzenia aplikacji mobilnych dla systemu Android. W pierwszej części książki czytelnik zapoznaje się z tajnikami Języka Java. Dogłębnie zapoznaje się z tematyką: programowania obiektowego, oraz współbieżnego. Poruszane są(48,10 zł najniższa cena z 30 dni)
52.35 zł
74.00 zł (-29%) -
Promocja
Książka Java. Teoria w praktyce została pomyślana tak, by krok po kroku przybliżać specyfikę tego języka programowania. Zaczniesz od podstaw - poznasz między innymi główne założenia, zgodnie z którymi działa Java: maszynę wirtualną, zmienne, operatory, instrukcje sterujące i tablice - by następnie przejść do bardziej zaawansowanych zagadnień. Dowiesz się, czym jest programowanie zorientowane obiektowo, zapoznasz się z paradygmatem programowania funkcyjnego i z zagadnieniem przetwarzania strumieniowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(54,50 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Na matematykę w szkole kładzie się bardzo duży nacisk. Uczymy się jej przez wiele lat, rozwiązujemy tysiące zadań, często zmagamy się z nią na egzaminach wstępnych i końcowych. Wydawałoby się, że jako ludzie dorośli powinniśmy ją mieć w małym palcu. A jednak mniejsze i większe matematyczne wyzwania towarzyszą nam przez całe życie. Najpowszechniejsze są oczywiście te z procentami - choćby kwestie związane z inflacją, rosnącymi ratami kredytu czy obliczeniami podatkowymi. Często wyzwaniem bywa choćby obliczenie powierzchni ściany, jaką można pomalować jedną puszką farby. Albo zmagania z domowym budżetem... Anegdotom na ten temat nie ma końca.- Druk
(23,40 zł najniższa cena z 30 dni)
23.40 zł
39.00 zł (-40%) -
Promocja
Architect robust solutions like a pro with real-world insights and cutting-edge design techniques. Delve into advanced analytics, machine learning, generative AI, cloud-native architecture, and the key soft skills to excel as a solutions architect.- PDF + ePub pkt
Solutions Architect's Handbook. Kick-start your career with architecture design principles, strategies, and generative AI techniques - Third Edition
Saurabh Shrivastava, Neelanjali Srivastav, Rajesh Sheth, Kamal Arora, Rohan Karmarkar
(152,10 zł najniższa cena z 30 dni)
152.10 zł
169.00 zł (-10%)
O autorze książki
Jacek Piechota – programista-amator. Autor książek łączących matematykę i programowanie: “Matematyka dla programistów z przykładami w języku Java” i “Matematyka dla programistów z przykładami w języku JavaScript", książek dla początkujących programistów: “Java. Instalacja i konfiguracja narzędzi”, “HTML5 Canvas 2D. Wprowadzenie” oraz około 200 artykułów poświęconych Javie i JavaScript umieszczanych w czasopismach internetowych oraz na stronach WWW.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Jeśli wszystkie Twoje zestawy LEGO® zostały już zbudowane, a Ty szukasz inspiracji do tego, by ze swoich klocków skonstruować coś zupełnie nowego, to świetnie ― Ciocia od Klocków i Brodaty Geek mają mnóstwo pomysłów i nieograniczoną wyobraźnię. Dzięki ich wskazówkom i pomysłom nauczysz się patrzeć na klocki LEGO® w zupełnie nowy sposób i kreować fantastyczne światy bez żadnych ograniczeń!- Druk
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Matematyka dla programistów Java" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Matematyka dla programistów Java" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Matematyka dla programistów Java" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5057-1, 9788328350571
- Data wydania książki drukowanej :
- 2020-05-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7040-1, 9788328370401
- Data wydania ebooka :
- 2020-05-18 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 78526
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 13.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 29.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
Spis treści książki
- Stałe matematyczne 21
- Potęgowanie i pierwiastkowanie 21
- Potęgowanie 21
- Pierwiastkowanie 22
- Rzutowanie w zakres 0 do 1 22
- Potęgowanie i pierwiastkowanie w Javie 23
- Logarytmy 23
- Logarytm o dowolnej podstawie 23
- Logarytm naturalny 24
- Logarytm dziesiętny 24
- Przeliczanie logarytmów 24
- Logarytmy w Javie 24
- Funkcje trygonometryczne 25
- Miary kąta 25
- Przeliczanie stopni na radiany i radianów na stopnie 27
- Funkcje trygonometryczne kąta pełnego 28
- Przeciwprostokątna 30
- Funkcje cyklometryczne 30
- Funkcje hiperboliczne 31
- Inne obliczenia i metody 32
- Wartości maksymalne, minimalne i absolutne 32
- Zaokrąglanie liczb 33
- Zaokrąglanie wyników dzielenia 34
- Liczby pseudolosowe 35
- Znaki liczb 35
- Bezpieczne obliczenia arytmetyczne 36
- Bezpieczne rzutowanie 36
- Reprezentacja liczb w komputerze 36
- Reszta z dzielenia 38
- Metody fma 38
- Zamiana ułamków dziesiętnych na zwykłe 39
- Ułamek nieokresowy 39
- Ułamek okresowy 39
- Różnorodność 41
- Prawdopodobieństwo 43
- Entropia 44
- Informacja 45
- Wprowadzenie 47
- Spójniki jednoargumentowe 47
- verum 47
- falsum 48
- assertum 48
- not 49
- Spójniki dwuargumentowe 49
- AND 50
- OR 51
- NAND 51
- NOR 52
- XOR 53
- NXOR 53
- IMP 54
- IMPR 55
- Inne spójniki 55
- ACTIV 56
- DEACTIV 57
- Algorytmy dla logiki Kleene'ego 62
- Koniunkcja 62
- Alternatywa 62
- Liczby binarne 63
- Operatory binarne 65
- Operator iloczynu bitowego & 65
- Operator sumy bitowej | 66
- Operator bitowej różnicy symetrycznej ^ 66
- Operator negacji bitowej ~ 67
- Operator przesunięcia bitowego w lewo << 67
- Operator przesunięcia bitowego w prawo >> 68
- Operator przesunięcia bitowego w prawo z wypełnianiem zerami >>> 69
- Zastosowania operacji binarnych 70
- Sprawdzanie parzystości 70
- Maskowanie binarne 70
- Włączanie bitów 71
- Wyłączanie bitów 71
- Odwracanie bitów 72
- Flagi binarne 73
- Zegar binarny 75
- Kod BCD 75
- Zapis czasu 75
- Algorytm 77
- Kod Graya 77
- Tworzenie kodu 77
- Konwersja liczb dziesiętnych do kodu Graya 79
- Konwersja liczb binarnych do kodu Graya 79
- Konwersja kodu Graya na liczby dziesiętne 79
- Konwersja kodu Graya na liczby binarne 80
- Liczby heksadecymalne 81
- Modele kolorów 83
- Modele RGB i RGBA 83
- Przestrzeń kolorów sRGB 83
- Model HSL/HSV 84
- Przestrzeń kolorów HSV/HSB 84
- Przestrzeń kolorów HSL/HSI/HSD 84
- Przestrzeń kolorów HWB 85
- Palety kolorów 85
- Paleta 16 kolorów nazwanych 85
- Paleta Web Safe Colors 85
- Rozszerzona paleta kolorów nazwanych EN 85
- Paleta kolorów mających polskie nazwy 86
- Paleta nazwanych kolorów HSL 86
- Paleta kolorów HSL 86
- Paleta kolorów nazwanych CSS 86
- Przeliczenia kolorów 86
- Zbiór 89
- Operacje na zbiorach 89
- Dopełnienie zbioru 90
- Suma zbiorów 90
- Iloczyn zbiorów 90
- Różnica zbiorów 90
- Różnica symetryczna zbiorów 91
- Zawieranie się zbiorów 91
- Obliczenia 94
- Reguły Portera-Duffa 96
- AlphaComposite.CLEAR 96
- AlphaComposite.DST 96
- AlphaComposite.DST_ATOP 97
- AlphaComposite.DST_IN 97
- AlphaComposite.DST_OUT 98
- AlphaComposite.DST_OVER 99
- AlphaComposite.SRC 99
- AlphaComposite.SRC_ATOP 99
- AlphaComposite.SRC_IN 100
- AlphaComposite.SRC_OUT 100
- AlphaComposite.SRC_OVER 101
- AlphaComposite.XOR 102
- Definicja liczby pierwszej 103
- Rozmieszczenie liczb pierwszych 103
- Spirala Ulama 104
- Spirala Archimedesa 105
- Gęstość liczb pierwszych 105
- Liczba liczb pierwszych 108
- Generowanie liczb pierwszych 108
- Liczba pierwsza większa od n 108
- Liczby pierwsze w podanym zakresie 108
- Sita liczbowe 109
- Liczba pierwsza Mersenne'a 110
- Wzór Fermata i inne wzory 111
- Specjalne liczby pierwsze 112
- Liczby bliźniacze 112
- Liczby czworacze 112
- Liczby izolowane 112
- Liczby Sophie Germain 112
- Liczby lustrzane 112
- Liczby palindromiczne 113
- Największe liczby pierwsze 113
- Ciekawe liczby pierwsze 113
- Testy pierwszości 114
- Małe liczby 114
- Duże liczby 114
- Faktoryzacja 117
- Czego nie wiadomo? 118
- Liczby pierwsze w naturze 118
- Liczba φ w geometrii 120
- Złoty podział odcinka 120
- Złoty prostokąt 121
- Złota spirala 121
- Złoty trójkąt 121
- Pentagram 122
- Liczba φ w architekturze 123
- Liczba φ w sztuce 123
- Apollo Belwederski 123
- Liczba φ w muzyce 123
- Liczba φ w naturze 125
- Dłoń 125
- Inne 125
- Inne przykłady 126
- Wątpliwości 126
- Definicja 127
- Granica 128
- Wzór Bineta 128
- Wyrazy ciągu 129
- n-ty wyraz ciągu 129
- Wyraz ciągu większy od n 129
- Wyraz ciągu mniejszy od n 129
- Wyrazy ciągu pomiędzy min i max 130
- Czy n jest wyrazem ciągu? 130
- Proporcje liczb 131
- Najważniejsze właściwości 132
- Właściwość 1. 132
- Właściwość 2. 133
- Właściwość 3. 134
- Właściwość 4. 134
- Właściwość 5. 135
- Właściwość 6. 135
- Właściwość 7. 135
- Właściwość 8. 136
- Właściwość 9. 136
- Właściwość 10. 136
- Właściwość 11. 136
- Właściwość 12. 136
- Właściwość 13. 136
- Właściwość 14. 137
- Inne właściwości 138
- Trochę zabawy 138
- Zastosowania i występowanie 138
- Kwadraty Fibonacciego 138
- Spirala Fibonacciego 138
- Ciąg Fibonacciego w systemie dwójkowym 139
- Liczby Rahaba 139
- Wśród błonkówek 142
- Rozmnażanie królików 143
- Pędy boczne na pędzie głównym 143
- Więcej biologii 144
- Muzyka 145
- Literatura 145
- Ekonomia 147
- Informatyka 147
- Silnia 149
- Wzór przybliżony 150
- Symbol Newtona 150
- Rozkład dwumianowy 151
- Rzut 1 monetą 151
- Rzut 2 monetami 151
- Rzut 3 monetami 152
- Rzut 4 monetami 153
- Rzut n monetami 153
- Dwumiany Newtona 153
- Dwumiany 153
- Dwumiany Newtona 154
- Szereg Newtona 155
- Inne dwumiany 155
- Przykłady 155
- Trójkąt Pascala 156
- Właściwości 156
- Współczynniki rozwinięcia 159
- Schemat Bernoulliego 160
- Wzór Bernoulliego 161
- Prawdopodobieństwo wyrzucenia 161
- Wzór Bernoulliego 163
- Przykłady 163
- Zastosowania 165
- Kombinacje, wariacje i permutacje 167
- Kombinacje 167
- Wariacje 169
- Permutacje 170
- Co wybrać? 172
- Liczby Stirlinga 173
- Liczby Stirlinga II rodzaju 173
- Liczby Stirlinga I rodzaju 175
- Liczby Eulera 177
- Liczby Eulera I rzędu 177
- Liczby Eulera II rzędu 178
- Liczby Bernoulliego 181
- Partycje 182
- n jako suma dokładnie k liczb naturalnych 182
- n jako suma co najwyżej k liczb naturalnych 183
- n jako suma liczb naturalnych 184
- Inwersje 186
- Liczby Catalana 186
- Liczba dróg 187
- Liczba rozmieszczeń nawiasów 189
- Liczba podziałów na trójkąty 190
- Liczba monotonicznych dróg 190
- Liczba drzew binarnych 191
- Liczby Bella 193
- Naszyjniki i bransoletki 194
- Liczby względnie pierwsze 194
- Funkcja ? Eulera 195
- Naszyjniki i bransoletki 197
- Kule i urny 200
- Rozmieszczenie 8. 206
- Uwagi 207
- Wybrane zagadnienia rachunku prawdopodobieństwa 208
- Uogólniony wzór Bernoulliego 208
- Wzór Pascala 208
- Wzór Poissona 209
- Losowanie bez zwracania 210
- Dane 213
- Porządkowanie danych 213
- Szereg rozdzielczy jednostopniowy 213
- Szereg rozdzielczy wielostopniowy 214
- Wykresy danych 216
- Histogram 216
- Wykres kołowy 218
- Wykres liniowy 218
- Inne wykresy 220
- Porównanie danych 220
- Ocena danych 221
- Min, max, rozstęp 222
- Suma 222
- Wskaźnik struktury 222
- Wskaźnik natężenia 223
- Średnia arytmetyczna 223
- Dominanta (moda) 224
- Percentyle 225
- Wariancja 226
- Odchylenie standardowe 228
- Współczynnik zmienności 228
- Momenty średniej 229
- Inne współczynniki 231
- Wskaźnik Margalefa 233
- Wskaźnik Simpsona 234
- Wskaźnik Shannona-Wienera 235
- Wskaźnik Pielou 236
- Wskaźnik Jaccarda 237
- Wskaźnik Sorensona 238
- Wersja 1. 238
- Wersja 2. 239
- Wskaźnik Euklidesa 240
- Postać ogólna 241
- Postać kierunkowa 242
- Praca z obiektem Line 243
- Równoległość prostych 245
- Odległość prostych równoległych 245
- Prostopadłość prostych 246
- Kąt między prostymi 247
- Punkt przecięcia prostych 248
- Odległość punktu od prostej 249
- Prosta równoległa do danej prostej przechodząca przez punkt 250
- Prosta prostopadła do danej prostej przechodząca przez punkt 251
- Wyznaczanie punktów na prostej 252
- Skalary 253
- Wektory dwuwymiarowe 2d 253
- Wektory wierszowe i kolumnowe 253
- Transpozycja 254
- Współrzędne kartezjańskie a biegunowe 254
- Długość wektora 255
- Kąt wektora 256
- Dodawanie wektorów 256
- Odejmowanie wektorów 257
- Skalowanie wektora 257
- Normalizacja wektora 258
- Iloczyn skalarny wektorów 258
- Normalna wektora 259
- Kąt między wektorami 260
- Iloczyn wektorowy 260
- Wektory 3d 261
- Wektory n-wymiarowe 261
- Klasa Matrix 263
- Użycie konstruktorów 263
- Typy macierzy 264
- Macierz zerowa 264
- Macierz jednostkowa 265
- Macierze wektorowe 265
- Macierz kwadratowa 265
- Właściwości macierzy 266
- Stopień macierzy 266
- Równość macierzy 266
- Operacje na macierzach 266
- Dodawanie macierzy 266
- Odejmowanie macierzy 267
- Mnożenie skalarne 267
- Mnożenie macierzy 267
- Obliczanie wyznacznika 270
- Transpozycja macierzy 275
- Dzielenie macierzy 275
- Macierz odwrotna 276
- Rozwiązanie prostego równania 280
- Translacja 284
- Skalowanie 285
- Obrót 286
- Obrót względem punktu (0, 0) 286
- Odbicie 289
- Odbicie względem osi X 289
- Odbicie względem osi Y 290
- Odbicie względem osi X i osi Y 290
- Odbicie względem prostej przechodzącej przez P(0, 0) 290
- Przekrzywienie (pochylenie) 292
- Przekrzywienie wzdłuż osi X 292
- Przekrzywienie względem osi Y 292
- Przekształcenia złożone 293
- Obrót względem dowolnego punktu 294
- Obrót w miejscu 295
- Skalowanie w miejscu 297
- Odbicie względem dowolnej prostej 299
- Przekrzywienie względem środka ciężkości figury 301
- Składanie macierzy przekształceń 301
- Algorytmy 307
- Pojęcie funkcji 307
- Zbiory 307
- Relacje 308
- Funkcje 309
- Rodzaje funkcji 310
- Funkcje algebraiczne 310
- Funkcje przestępne 311
- Postaci funkcji 312
- Funkcja jednej zmiennej 312
- Funkcja wielu zmiennych 312
- Funkcja wyraźna 312
- Funkcja uwikłana 312
- Funkcja w postaci parametrycznej 312
- Wykresy funkcji 313
- Symetria wykresów 313
- Funkcje rosnące albo malejące 313
- Funkcje okresowe 315
- Funkcje ograniczone i nieograniczone 315
- Funkcja różnowartościowa 317
- Funkcje wzajemnie odwrotne 317
- Funkcje złożone 319
- Ciągi liczbowe 319
- Moduł liczby 320
- Granica ciągu 320
- Granica ciągu nieskończonego 320
- Ciągi zbieżne i rozbieżne 321
- Twierdzenia o granicach ciągów 323
- Działania na ciągach zbieżnych 323
- Twierdzenia o ciągach zbieżnych 323
- Liczba e 324
- Granica funkcji w punkcie 324
- Granica lewostronna i prawostronna 324
- Granice niewłaściwe 325
- Twierdzenia o granicach 326
- Granica wielomianu 327
- Granica funkcji wymiernej 327
- Ciągłość funkcji 327
- Ciągłość funkcji w punkcie i w przedziale 327
- Własności funkcji ciągłych 328
- Wyrażenie algebraiczne 329
- Wartość liczbowa wyrażenia 329
- Jednomian 329
- Współczynnik liczbowy wielomianu 329
- Stopień jednomianu 330
- Liczba zmiennych 330
- Jednomiany podobne 330
- Działania na jednomianach 330
- Dwumian 332
- Trójmian 332
- Wielomian 333
- Wzory skróconego mnożenia 333
- Wielomian stopnia n jednej zmiennej 333
- Redukcja jednomianów podobnych 334
- Porządkowanie wielomianu 335
- Działania na wielomianach 335
- Dodawanie wielomianów 335
- Odejmowanie wielomianów 336
- Mnożenie wielomianu przez liczbę 336
- Mnożenie wielomianu przez wielomian 336
- Dzielenie wielomianu przez wielomian 337
- Schemat Hornera 338
- Algorytm Hornera (dzielenie wielomianu przez dwumian) 338
- Reszta z dzielenia przez dwumian 340
- Schemat Hornera (obliczanie wartości wielomianu) 340
- nwd wielomianów 341
- Pochodna wielomianu 341
- Pierwiastki wielomianu 341
- Pierwiastek wielomianu 341
- Rozkładanie wielomianu na czynniki 343
- Równanie kwadratowe 343
- Postać ogólna 343
- Wyróżnik równania kwadratowego 344
- Pierwiastki równania kwadratowego 344
- Postać kanoniczna 344
- Postać iloczynowa 344
- Wzory Viete'a 344
- Przykłady 345
- Równanie sześcienne 346
- Postać ogólna 346
- Wyróżnik równania sześciennego 347
- Wzory Viete'a 349
- Równanie sześcienne 2 349
- Współczynnik h >0 349
- Współczynnik h = 0 350
- Współczynnik h < 0 350
- Równania 4. stopnia 351
- Postać ogólna 351
- Wyróżniki i pierwiastki 351
- Wzory Viete'a 353
- Równość liczb zespolonych 356
- Układ współrzędnych 356
- Postać algebraiczna 356
- Dodawanie 356
- Odejmowanie 358
- Mnożenie 358
- Sprzężenie 359
- Dzielenie 359
- Moduł 360
- Argument 360
- Postać trygonometryczna 361
- Mnożenie 361
- Dzielenie 361
- Potęgowanie 363
- Pierwiastkowanie 363
- Odwrotność 1/n 364
- Reprezentacja macierzowa 365
- Dodawanie 365
- Odejmowanie 365
- Mnożenie 366
- Transpozycja, sprzężenie 366
- Wyznacznik macierzy, moduł liczby 366
- Argument 366
- Wektory własne macierzy 366
- Interpretacja transformacyjna 366
- Asteroida 367
- Rozeta czterolistna 368
- Spirala Archimedesa 369
- Kardioida 370
- Krzywa Lissajous 370
- Epicykloida 372
- Epitrochoida 372
- Hipocykloida 375
- Hipotrochoida 376
- Elipsa 378
- Inne krzywe 378
- Wielomiany Bernsteina 381
- Definicja 381
- Obliczenia 381
- Algorytm 385
- Właściwości 386
- Inne sposoby obliczania 386
- Pochodne 387
- Krzywa Béziera 1. stopnia 388
- Krzywa Béziera 2. stopnia 389
- Tworzenie krzywej 389
- Obliczenia 390
- Algorytm 390
- Postać macierzowa 391
- Inna definicja 392
- Krzywa Béziera 3. stopnia 394
- Obliczenia 394
- Algorytm 395
- Postać macierzowa 395
- Inna definicja 397
- Wykresy krzywych Béziera 2. i 3. stopnia 398
- Krzywa 2. stopnia 398
- Krzywa 3. stopnia 399
- Krzywe Béziera wyższych stopni 400
- Algorytm 401
- Wykres 401
- Podwyższanie stopnia krzywej 402
- Algorytm 402
- Wykres 402
- Właściwości krzywych Béziera 403
- Właściwość 1. 403
- Właściwość 2. 403
- Właściwość 3. 403
- Właściwość 4. 403
- Właściwość 5. 404
- Właściwość 6. 404
- Właściwość 7. 404
- Właściwość 8. 410
- Właściwość 9. 411
- Właściwość 10. 411
- Właściwość 11. 411
- Właściwość 12. 411
- Algorytm de Casteljau 411
- Obliczenie położenia punktu na krzywej dla danego t 412
- Podział krzywej na dwie krzywe 414
- Gładkie połączenie dwóch krzywych 416
- Wymierne krzywe Béziera 417
- Definicja 418
- Funkcje bazowe wymiernych krzywych Béziera 418
- Wymierne krzywe Béziera 2. stopnia 421
- Algorytm 421
- Wykresy 421
- Wymierne krzywe Béziera 3. stopnia 422
- Algorytm 423
- Wykres 423
- Wymierne krzywe Béziera n-tego stopnia 423
- Algorytm 423
- Wykres 423
- Właściwości wymiernych krzywych Béziera 424
- Właściwość 1. 424
- Właściwość 2. 424
- Właściwość 3. 424
- Właściwość 4. 424
- Właściwość 5. 425
- Właściwość 6. 425
- Właściwość 7. 425
- Właściwość 8. 425
- Właściwość 9. 425
- Właściwość 10. 425
- Właściwość 11. 425
- Właściwość 12. 425
- Właściwość 13. 425
- Właściwość 14. 425
- Podstawowe pojęcia 427
- Teoria gier 427
- Gracz 427
- Gra 427
- Strategia 427
- Decyzja 428
- Wypłata 428
- Macierz wypłat 429
- Gra z sumą zerową 429
- Punkt siodłowy 429
- Strategia czysta 432
- Strategia mieszana 432
- Strategia dominująca 434
- Podgra 436
- Cena gry 437
- Rozwiązywanie gier 2×2 439
- Przykład 440
- Rozwiązywanie gier 2×m i n×2 441
- Przykład 1. 442
- Przykład 2. 444
- Graficzne rozwiązywanie gier 2×m i n×2 447
- Przykład 1. 447
- Przykład 2. 448
- Rozwiązywanie gier m×n 449
- Gry z naturą 449
- Sformułowanie problemu 449
- Gdy znamy prawdopodobieństwa stanów natury 450
- Gdy nie znamy prawdopodobieństw stanów natury 451
- Automaty komórkowe 1-wymiarowe 455
- Ewolucja w czasie 458
- Automaty komórkowe 2-wymiarowe 461
- Sąsiedztwo von Neumanna 461
- Sąsiedztwo Moore'a 461
- Warunki brzegowe 461
- Gra "Life" Conwaya 461
- Mrówka Langtona 465
- Cechy szczególne 465
- Inne warianty 465
- "Ruch drogowy" Nagela-Schreckenberga 467
- Typy fraktali 469
- Samopodobieństwo 470
- Wymiar topologiczny 470
- Wymiar podobieństwa 471
- Wymiar podobieństwa figur płaskich 471
- Wymiar podobieństwa brył 471
- Wymiar podobieństwa obiektów n-wymiarowych 472
- Wymiar fraktalny 472
- Wymiar Minkowskiego 472
- Odcinek 472
- Kwadrat 473
- Inne wymiary 473
- Zbiór Cantora 473
- Krzywa Kocha 475
- Płatek Kocha 477
- Smok Heighwaya 477
- Supersmok 478
- Trójkąt Sierpińskiego 480
- Trójkąt Sierpińskiego metodą losową 480
- Paproć Barnsleya 481
- Fraktal Julii 483
- Opis 483
- Fraktal Mandelbrota 485
- Płonący statek 485
- L-system 487
- Krzywa Kocha 489
- Płatek Kocha 490
- Zbiór Cantora 491
- Trójkąt Sierpińskiego 491
- Gałązka 492
- Krzywa Hilberta 493
- Smok Levy'ego 493
- Modyfikacja krzywej Kocha 494
- Pentadendryt 494
- Gałązka 2 495
- Kółeczka 495
- Fraktale w przyrodzie 496
- Zastosowania wymiaru Minkowskiego 497
- Mierzenie kształtów 497
- Wymiar Minkowskiego 499
- Równania regresji na podstawie próby 499
- Atraktor Lorenza 501
- Opis 501
- Fraktale Lapunowa 502
- Równanie Malthusa 502
- Analogowe równanie logistyczne (model Verhulsta) 504
- Dyskretne równanie logistyczne 507
- Drzewo Feigenbauma 509
- Wykładnik Lapunowa 511
- Fraktale Lapunowa 511
- BMI 515
- WHR i typ otyłości 516
- Stan odżywienia 516
- Zakres wag 518
- Nadwaga 518
- Tryb życia 518
- Budowa ciała 519
- Zapotrzebowanie energetyczne 519
- Energia podstawowa 519
- Energia aktywności 519
- Energia związana z wiekiem 519
- Energia związana z budową ciała 520
- Energia optymalna 520
- Odchudzanie 520
- Wartość energetyczna pokarmów 520
- Nadwyżka energetyczna (kalorii) 520
- Szybkość odchudzania i energia diety 521
- Czas odchudzania 521
- Skład diety 521
- Przykład 522
- Prymitywne typy danych 523
- Zmienne typów prymitywnych 524
- Obiektowe typy danych 524
- Typy zmiennych 525
- Przekazywanie zmiennych 526
- Wartości domyślne zmiennych 526
- Tablice 527
- Typy wyliczeniowe 527
- Równość zmiennych 527
- Modyfikatory 528
- Modyfikatory dostępu 528
- final 528
- static 528
- transient 528
- volatile 529
- Dostęp w module 529
- Operatory 529
- Operator * oraz / 529
- Operatory + i - 530
- Operator % (modulo) 530
- Bitowe operatory logiczne & | ^ 530
- Operatory przypisania 530
- Konwersja typów 531
- Konwersja ukryta prymitywnych typów danych 531
- Konwersja ukryta obiektowych typów danych 534
- Konwersja jawna 535
- Typy otoczkowe 535
- Autoboxing 537
- Dokładność typów float i double 537
- Błędy zaokrąglenia 537
- Błędy reprezentacji 538
- Liczby typu float 538
- Liczby typu double 540
- Zapobieganie niedokładności 541
- Kod uzupełnień do 2 541
- Zamiana liczb na bity i odwrotnie 541
- Kod uzupełnień do 2 542
- Tworzenie liczby przeciwnej 544
- Dodawanie 544
- Odejmowanie 544
- Mnożenie 545
- Dzielenie 545
- Ile wody mieściło "morze" Salomona? 547
- Rachunek prawdopodobieństwa 549
- Rozmieszczenie R111 549
- Rozmieszczenie R011 550
- Rozmieszczenie R101 552
- Rozmieszczenie R001 553
- Entropia 553
- Stan wyjściowy 554
- Gdy urna może pomieścić tylko jedną kulę 558
- Gdy urna może pomieścić co najwyżej r kul 559
- Paradoks Russella: Golibroda 563
- Sformułowanie problemu 563
- Rozwiązanie problemu 564
- Paradoks: Jestem kłamcą 565
- Sformułowanie problemu 565
- Rozwiązanie 565
- Paradoks: Pan Bóg i kamień 566
- Sformułowanie problemu 566
- Rozwiązanie 566
- Paradoks z sakiewkami 567
- Sformułowanie problemu 567
- Rozwiązanie 569
- Paradoks Monty'ego Halla 569
- Sformułowanie problemu 569
- Rozwiązanie 1. (błędne) 570
- Rozwiązanie 2. (prawidłowe) 571
- Paradoks Gibbsa 573
- Sformułowanie problemu 573
- Rozwiązanie problemu 576
Wstęp 19
Rozdział 1. Powtórka z matematyki i klasa Math 21
Rozdział 2. Teoria informacji - podstawowe pojęcia 41
Rozdział 3. Spójniki logiczne i logika zdań 47
Rozdział 4. Logiki trójwartościowe 59
Rozdział 5. Operatory i obliczenia binarne 63
Rozdział 6. Liczby heksadecymalne i kolory 81
Rozdział 7. Rachunek zbiorów i kompozycja kolorów 89
Rozdział 8. Liczby pierwsze 103
Rozdział 9. Liczba φ 119
Rozdział 10. Ciąg i liczby Fibonacciego 127
Rozdział 11. Kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa 149
Rozdział 12. Statystyka - praca z danymi 213
Rozdział 13. Wskaźniki różnorodności i podobieństwa 233
Rozdział 14. Równania prostej 241
Rozdział 15. Wektory 253
Rozdział 16. Macierze 263
Rozdział 17. Przekształcenia afiniczne 283
Rozdział 18. Funkcje 307
Rozdział 19. Wielomiany i równania wielomianowe 329
Rozdział 20. Liczby zespolone 355
Rozdział 21. Wykresy niektórych krzywych 367
Rozdział 22. Krzywe Béziera 381
Rozdział 23. Teoria gier 427
Rozdział 24. Automaty komórkowe 455
Rozdział 25. Chaos i fraktale 469
Rozdział 26. Obliczenia związane z dietami 515
Rozdział 27. Liczby w języku Java 523
Rozdział 28. Odkrywanie prawdy o świecie 547
Rozdział 29. Paradoksy 563
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Chcesz pracować w branży IT jako tester? W takim razie potrzebujesz solidnych podstaw! Swoją karierę rozpocznij od przygotowania się do uznawanego na całym świecie egzaminu ISTQB® „Certyfikowany tester - poziom podstawowy”. Uzyskany certyfikat otworzy Ci drzwi do wielu firm z branży informatycznej i będzie stanowił gwarancję, że posiadasz wiedzę i umiejętności wymagane od osoby pracującej na stanowisku testera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz podstawowe koncepcje związane z biblioteką React, takie jak składnia JSX, wzorce zaawansowane, wirtualny model DOM, mechanizm rekoncyliacji Reacta, a także zaawansowane techniki optymalizacji. W rzeczywistości jest to dość złożona biblioteka, jednak tutaj jej tajniki zostały wyjaśnione w wyjątkowo przystępny sposób. A to oznacza, że szybko i dogłębnie zrozumiesz mechanizmy kryjące się za działaniem Reacta, zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie intuicyjnego kodu Reacta, zrozumiesz jego niuanse i koncepcje ― i przejdziesz na zupełnie nowy poziom biegłości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wyjątkowość tej książki polega na pragmatyzmie: opisano w niej, jak wyglądają realia pracy projektanta UX i jak bardzo potrafią być zagmatwane. Zapoznasz się z różnymi kontekstami i sytuacjami związanymi z projektowaniem UX, a także z ograniczeniami, jakie temu towarzyszą. To przygotuje Cię do prawdziwych wyzwań związanych z osobami zaangażowanymi w projekty. Poznasz też realia działalności firm i znaczenie aspektów biznesowych i finansowych. Posiądziesz cenną umiejętność godzenia celów komercyjnych ze swoją pracą bez uszczerbku dla empatii i etyki projektowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł (-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Matematyka dla programistów Java Jacek Piechota (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie