Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
- Autor:
- David Airey
- Niedostępna
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 44
- Stron:
- 216
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
David Airey
Opis
książki
:
Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!
Sprawdź, jak tworzyć najlepsze logotypy!
- Po czym poznać dobre logo?
- Jak wycenić projekt?
- Na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu logo?
Czy wiesz, czym jest "dobre logo"? Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem. Legendarne symbole marek takich, jak Coca-Cola czy Mercedes, warte są astronomiczne kwoty. I nic w tym dziwnego - stanowią graficzną reprezentację marek wartych fortunę. Bardzo często logotypy najbardziej rozpoznawalnych światowych brandów projektowały osoby bez żadnego doświadczenia. Miały wizję, trochę szczęścia i dużo wyczucia, a ich projekty osiągnęły sukces. Czy Ty też chciałbyś zaprojektować niepowtarzalne logo?
Od tej książki powinieneś zacząć. Skorzystaj z doświadczenia znanego i cenionego projektanta graficznego. Podpowie Ci on, jak stworzyć trwały symbol marki, przeanalizuje wraz z Tobą wiele znaków firmowych, skupiając się na ich zaletach i wadach, rozbawi anegdotami związanymi z ich powstaniem. Otrzymasz solidną porcję porad dotyczących procesu projektowania logo, poznasz zasady prowadzenia rozmów z klientami i dowiesz się, jak wyceniać projekty. Ta unikalna na polskim rynku książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby chcącej rozpocząć przygodę z tworzeniem logotypów.
- Znaczenie logo w życiu firmy
- Charakterystyczne elementy kultowych projektów
- Podstawy procesu projektowania logo
- Metody unikania zagrożeń związanych ze zmianą logo
- Sposoby wyceny projektu
- Proces tworzenia logo - od ołówka do PDF-a
- Metody prowadzenia rozmów z klientami
- Współpraca z klientami zagranicznymi
- Tworzenie internetowego portfolio
- Dostępne narzędzia
- Praktyczne porady dotyczące projektowania logo
"Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy"
- zagwarantuj swojej firmie rozpoznawalny wizerunek!
Wybrane bestsellery
-
Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
Niedostępna
-
W tym fantastycznym przewodniku znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w zakresie zakładania i prowadzenia własnej pracowni graficznej. W trakcie lektury poznasz plusy i minusy własnej działalności gospodarczej (z tego miejsca jeszcze możesz się wycofać), a następnie rozpoczniesz przygotowania do wdrożenia swoich planów w życie. Dowiesz się, jak wybrać odpowiednią nazwę dla firmy, dlaczego warto prowadzić blog oraz na co zwracać uwagę przy nawiązywaniu współpracy z klientami. Ponadto sprawdzisz, jak ich właściwie dobierać oraz jak przygotować się do rozmowy z nimi. To obowiązkowa lektura dla każdego, kto chce wyrwać się z etatowego kieratu!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Pracuj dla pieniędzy, projektuj dla przyjemności. Podręcznik freelancera Pracuj dla pieniędzy, projektuj dla przyjemności. Podręcznik freelancera
Niedostępna
-
Promocja
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(23,90 zł najniższa cena z 30 dni)
23.90 zł
79.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Zawiera zestaw kodów służących do rozszyfrowywania ludzkich zachowań w pełnej gamie ich odcieni — tych zwyczajnych, nietypowych, a nawet destrukcyjnych. Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnych aspektów lub praw ludzkiej natury. Znalazł się tu potężny zasób wiedzy i koncepcji z różnych dziedzin: biologii, psychologii, neurologii, socjologii czy historii. Uwzględniono też dzieła filozofów, którzy przez wieki oddawali się rozważaniom na temat ludzkiej natury. Pokazano, jak oderwać się od własnych emocji, opanować siebie i świadomie się rozwijać. W konsekwencji można się nauczyć patrzeć za ludzkie maski i odważnie przeciwstawiać konformizmowi, aby rozwinąć swoje wyjątkowe poczucie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak prawidłowo definiować funkcje takich produktów, jak dobrze je zaprojektować i prowadzić badania jakościowe z użytkownikami — koniecznie sięgnij po ten niezwykle użyteczny zestaw książek, złożony z podręcznika i ćwiczeń. To jedyna taka publikacja na rynku, pozwalająca na przekrojowe doświadczanie wiedzy, w którym teoria przenika się z praktyką UXUI, co daje możliwość dogłębnego zrozumienia zagadnień i trafnego stosowania rozwiązań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na rynek brandu, który już powstał, ma koncepcję, założenia i formę ― a teraz przyszedł czas na budowanie jego pożądanego wizerunku. Znajdziesz tu mnóstwo cennych informacji i wskazówek dotyczących trzech kluczowych dla komunikowania marki obszarów, jakimi są: zagadnienia związane z grupą docelową (definiowanie, rozpoznawanie, dobór języka przekazu itd.) znaczenie dobrej kreacji i rozwiązania sprzyjające efektywności reklamy najpopularniejsze kanały komunikacji z konsumentem- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja
Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google oferuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu możliwe jest zbieranie i analizowanie danych generowanych przez internautów poruszających się w sieci, wchodzących na stronę firmy i podejmujących za pośrednictwem jej serwisu internetowego rozmaite aktywności. Dla osoby sprawnie poruszającej się w panelu użytkownika Google Analytics stanowi przebogate źródło wiedzy o klientach firmy - ich zwyczajach, zainteresowaniach, oczekiwaniach, zachowaniach itd. Te informacje mogą być podstawą do usprawnienia obsługi klienta online, a co za tym idzie - przyczynić się do zwiększenia ruchu i sprzedaży w serwisie WWW przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych. Wydanie II Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych. Wydanie II
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska „kluczowych nielicznych”. Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli z jakiegoś powodu ― marzenia, potrzeby życiowej, wymagań zawodowych ― czujesz, że Twoją następną umiejętnością powinno być projektowanie grafiki oraz dostosowywanie jej do własnych celów, to dobrze. Jesteś w domu. W domu Inkscape, czyli darmowego programu do tworzenia grafiki wektorowej. Powstał on w ramach projektu kreowania wolnego oprogramowania GNU, oferuje naprawdę spore możliwości i jest dostępny zarówno dla systemu Linux, jak i Mac OS oraz Windows.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inkscape. Podstawowa obsługa programu. wydanie II rozszerzone i uzupełnione Inkscape. Podstawowa obsługa programu. wydanie II rozszerzone i uzupełnione
(23,90 zł najniższa cena z 30 dni)
23.90 zł
79.00 zł (-70%) -
Promocja
Tu przechodzimy od „co” do „jak”. Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części:- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%)
O autorze książki
David Airey jest wybitnym grafikiem z Irlandii Północnej. Pasjonują go zagadnienia związane z tożsamością wizualną marek. W latach 90-tych napisał swój pierwszy kurs projektowania graficznego, Pracował dla takich gigantów rynku jak Yellow Pages(tm) (Kanada), Giacom (Anglia) czy Berthier Associates (Japonia). Jest autorem dwóch niezwykle popularnych blogów poświęconych projektowaniu graficznemu:
logodesignlove.com oraz davidairey.com.
W każdym miesiącu jego strony odwiedza około 250 tysięcy internatów, a blogi odnotowują ponad milion odwiedzin miesięcznie.
Ebooka "Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! (15)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: creativebook.pl 2012-07-26Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kolejną książką jaką chciałbym przedstawić jest książka “Logo Design Love” David’a Airey’a. Ten kto już jest trochę obyty z książkami graficznymi i ogólnie trochę projektuje logo czy inne rzeczy na pewno zna tego autora, a przynajmniej myślę, że obiło mu się to nazwisko o uszy. Ale ta recenzja nie jest o samym autorze tylko o tym co stworzył, czyli o jego książce (jak ktoś jest ciekaw samego autora zapraszam do googlowania). David jest właścicielem firmy brandingowej dlatego też książka traktuje o projektowaniu logo. W zasadzie nie mamy w książce jakiś teorii jak się powinno projektować, a jak nie. Są tutaj zawarte luźne spostrzeżenia autora dotyczące między innymi projektowania, ale też opisy procesów twórczych innych grafików. Znajdziemy tutaj też wskazówki jak rozmawiać z klientem czy jak wycenić swoją pracę.
Pierwsza styczność z książką
Książkę zakupiłem w empiku i tam też pierwszy raz ją przejrzałem. Prezentuje się minimalistycznie. Na okładce jest logo książki, które jest lekko wypukłe, co rzadko się zdarza w takich książkach. Ma około 200 stron treści głównej, choć to niby trochę jest (przynajmniej jak dla mnie), to książkę czyta się przyjemnie i szybko. Papier kredowy, w sumie nic szczególnego bo zazwyczaj książki tego rodzaju mają taki papier, ale jednak warto o tym wspomnieć.
Okładka jest miękka i chyba nawet nie pasowałaby twarda, dla mnie to zbędny luksus. Tutaj nie przeszkadzają mi obrazki zawarte w książce tak jak w przypadku Robin Williams i „DTP od podstaw”, gdyż są tutaj praktycznie same logo’a firm i kilka odręcznych rysunków grafików, co swoją drogą jest bardzo fajną rzeczą. Cała książka jest napisana krojem pisma bezszeryfowego co w gruncie rzeczy nawet nieźle wygląda i dobrze się czyta szczególnie, że same wiersze nie są ściśnięte, jak w niektórych lekturach. Krótko mówiąc, jeżeli zobaczycie okładkę tej książki z daleka to od razu będziecie wiedzieć, że traktuje o jakieś formie design’u.
Kilka pierwszych stron…
Na pierwszych kilku stronach mamy jak to zwykle bywa notkę o autorze czyli biografię w pigułce. Dalej bardzo fajna rzecz, strony internetowe projektantów i firm, których pracę zostały użyte w książce. Po tych kilku stronach mamy oczekiwany spis treści. Nasza książka podzielona jest na 3 duże części, a te z kolei na rozdziały, które dalej są podzielone na podrozdziały. Więc zaczynamy od 1 części „Znaczenie wizerunku marki”, w której skład zaliczają się rozdziały takie jak: „Osaczeni!”, „Chodzi o to, co chcesz przekazać”, „Elementy kultowych projektów”. Pierwsza część jak widać dosyć krótka,to w zasadzie taki mały wstęp do całości. W drugiej części, której tytuł to „Proces projektowania” mamy: „Podstawy”, „Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem”, „Wycena projektu”, „Od ołówka do PDF-a”, „Sztuka prowadzenia rozmów”. I w ostatnim rozdziale „Nie trać zapału” zajmiemy się: „Utrzymywanie motywacji”, „Odpowiedzi na Twoje pytania”, „25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo”, „Materiały dodatkowe, czyli pomoc z zewnątrz”. No i na koniec skorowidz. Po spisie treści mamy 2 strony wstępu. Znajdziemy tutaj przyczynę powstania tej lektury oraz kilka słów również o samym autorze. Jeżeli ktoś chce zobaczyć cały spis treści i kilka stron z książki zapraszam tutaj.
Znaczenie wizerunku marki
Osaczeni!
Ten pierwszy rozdział jest wprowadzeniem do całości książki, ilustruje nam to, że identyfikacje wizualne firm są praktycznie wszędzie i wszędzie je dostrzeżemy. David pokazuje nam to na przykładzie jednego ze swoich poranków. W tym rozdziale zobaczymy też dużo ilustracji obrazujących logo’a znanych marek, z którymi na co dzień się stykamy.
Chodzi o to, co chcesz przekazać
Jeżeli myślimy, że logo naszej firmy nie jest zbyt ważne to się naprawdę mocno mylimy. Autor w tym rozdziale uświadamia nam czym właściwie jest logo, jak bardzo jest ważne dla danej firmy. Jak dobrze projektować logo by zostało zapamiętane przez ludzi, którzy je widzą choćby na ulicy. To wszystko opatrzone jest kilkoma przykładami w postaci ciekawych ilustracji.
Elementy kultowych projektów
Ta część jest naprawdę bardzo fajna. Mamy tutaj kilka historii powstawania identyfikacji wizualnej znanych marek. Ale opis nie dotyczy tylko samych logo, ale również postrzegania ich przez ludzi, z czym ludziom kojarzyła się dana firma, jej nazwa itd. Więc dział jest naprawdę pomocny, gdyż nauczymy się z niego jak analizować postrzeganie marek przez zwykłego człowieka. Kilka wskazówek dotyczących projektowania też tutaj znajdziemy no i oczywiście nieodzownym elementem są ilustrację.
Proces projektowania
Podstawy
Jak sama nazwa tego rozdziału mówi, zajmiemy tutaj się podstawami powstawania logo. Jak przebiega cały proces myślowy.
ak powinniśmy zacząć i od czego. Jak rozmawiać z klientem i jakie informacje od niego „wyciągnąć”, które będą niezbędne dla nas do procesów myślowych, gdyż już na tym etapie powinniśmy mieć jakiś cel. No i nauczymy się jak rozmawiać z klientem i zadawać mu trudne pytania, które mogą nam się przydać, w zasadzie, które na pewno nam się przydadzą!
Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem
Nauczymy się w tym rozdziale jak postępować w przypadku, gdy firma-klient prosi nas o rebranding, czyli zmianę logo firmy na nowsze, po prostu odświeżenie identyfikacji. Mamy tutaj kilka ciekawych spostrzeżeń na temat samego rebrandingu, jakich można się spodziewać korzyści z tego tytułu, ale także jakie mogą być zagrożenia wynikające z tego działania. No i oczywiście wyjaśnienie, jak w ogóle się do tego zabrać, na co zwracać uwagę, co wziąć na pierwszy plan.
Wycena projektu
No tutaj chyba nie trzeba za dużo pisać. Po prostu zobaczymy jak David zazwyczaj oblicza swoją stawkę za wykonaną pracę, jakie i kiedy bierze zaliczki, jaką stawkę ustala (godzinną czy za całość), jak odbywa się przekazywanie pieniędzy.
Od ołówka do PDF-a
No i doszliśmy do ciekawego rozdziału, nawet bardzo ciekawego. W tym momencie mamy do czynienia z całym procesem wymyślania i projektowania logo jakim posługuje się autor. Co to są mapy myślowe i jak je tworzyć? Czy od razu używać komputera do projektowania logo? Ile trwa proces tworzenia logo? Jak znaleźć inspirację? Jak wygląda dobrze przedstawione logo?
Do tego jeszcze skany kartek z projektami prawdziwych grafików! To wszystko znajdziemy w tym dziale, naprawdę bardzo ciekawe informacje, na pewno przydadzą się każdemu kto ma styczność z projektowaniem logo.
Sztuka prowadzenia rozmów
Gdy mamy swoją firmę projektową i jakaś duża firma chce zostać naszym klientem, musimy wiedzieć, kto w niej odpowiedzialny jest za tą operację czy stworzenia logo, rebrandingu czy jakiegoś innego projektu. Dowiemy się teraz właśnie jak dojść do tego z kim rozmawiać, kto jest odpowiedzialny za kontakt z nami, kto podejmuje ostateczną decyzję no i oczywiście jak przedstawić nasz projekt w jak najlepszym świetle. Te niby proste rzeczy mają swoje reguły i triki, które znajdziemy w tym rozdziale.
Nie trać zapału
Utrzymywanie motywacji
Mamy tutaj prawie 20 stron, krótko mówiąc są o tym jak się nie wypalić w dziedzinie grafiki. Dowiemy się jak David Airey radzi sobie ze stresem, jak udaje mu się być cały czas „na czasie” i jak bardzo to ważne. Bardzo ważna jest też satysfakcja osobista z projektu, bycie zadowolonym ze swojej pracy, ale też dążenie do czegoś więcej – do doskonałości i tu właśnie zobaczymy co o tym wszystkim sądzi David i jakie są jego sposoby aby wszystko to się ze sobą zazębiało.
Odpowiedzi na Twoje pytania
Nie będę opisywał tego działu, gdyż myślę, że nie ma to sensu. Są to ciekawe odpowiedzi na pytania, które są najczęściej zadawane David’owi na jego blogu. Warto je przeczytać.
25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo
Tak właściwie są to rzeczy, które znalazły się w książce, jedynie zebrane w jednym miejscu i wyjaśnione tak na szybko, czyli porady na ścianę w pracowni bym powiedział. Warto je myślę wziąć sobie do serca, albo chociaż je przeanalizować i chwilę się nad nimi zastanowić. Bardzo fajne spostrzeżenia moim zdaniem.
Materiały dodatkowe, czyli pomoz z zewnątrz
Na końcu książki znajduje się owy dział, w którym znajdziemy dużo adresów do blogów graficznych, nazwiska kultowych projektantów oraz lektury, które warto przeczytać związane z projektowaniem graficznym, mysleniem, brandingiem czy typografią. A dalej mamy skorowidz jak w zasadzie w każdej książce czyli spis ważniejszych nazw czy nazwisk i podany numer strony, na której dane rzeczy się znajdują.
Podsumowanie
Więc tak, moim subiektywnym zdaniem książka jest bardzo przydatna. Nie mamy tutaj czystej teorii, ale praktyczne przykłady i wskazówki kogoś, kto od paru lat prowadzi swoją firmę. Bogato zobrazowane rozdziały sprawiają, że książkę się naprawdę bardzo fajnie i przyjemnie czyta również ze względu na samą treść. Nie żałuję, że ją przeczytałem, a nawet bardzo się cieszę, gdyż naprawdę uczy bardzo wielu ciekawych i myślę przydatnych rzeczy. Nawet doświadczony grafik, projektant powinien ją przeczytać od tak dla satysfakcji, a może znajdzie coś co robi jednak źle i mógłby to poprawić?
Cena
Cena książki w empiku to 49zł tak samo w wydawnictwie helion, które wydało tą książke, z tą różnicą, że zamawiając przez internet przyjdzie nam do domu, a za przesyłkę nie musimy płacić. -
Recenzja: insidebook.pl 2012-01-19Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zaprojektuj genialny logotyp! - z tą książką z pewnością będzie o możliwe do osiągnięcia.
Zbiór porad jak zaprojektować logotyp nowej marki lub produktu. Gotowy zestaw porad i wskazówek przy tworzeniu i prezentacji logotypów.
Przegląd projektów, idei na bazie których powstały i wariantów ich zastosowania.
Książka, która może być zarówno przewodnikiem, jak i materiałem inspirującym nas do własnych projektów. Dedykowana jest projektantom oraz osobom odpowiedzialnym za tworzenie wizerunku graficznego firmy lub dla osób poszukujących inspiracji w tworzeniu własnego logotypu.
Jak głosi tytuł jednego z rozdziałów Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. To zdanie przywodzi natychmiast na myśl tak wielkie marki jak Coca-Cola, Ford, Mercedes czy Nike. Ich logotypy stały się symbolem naszych czasów, są rozpoznawalne na każdym kontynencie.
Z tej książki dowiesz się:
- Jak podejść do procesu tworzenia logotypów wartych miliony.
- Na jakich aspektach skoncentrować się podczas tworzenia projektu.
- Jak rozmawiać z klientem
- Re-branding i jak do niego podejść?
Książka zawiera również 25 praktycznych rad dotyczących projektowania logo, które możesz od razu wykorzystać w swojej pracy.
Walory techniczne i estetyczne
Książka jest starannie wykonana, naprawdę robi dobre wrażenie. Wydrukowana została w wysokiej jakości papierze kredowym. Ilustracje i rysunki są w kolorze.
Cały materiał jest przedstawiony w bardzo czytelnej formie. Liczne przykłady przedstawiają proces budowy symbolu marki. -
Recenzja: polishwords.com.pl 2011-12-19Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
“Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy” i w tym aspekcie jest to stu procentowa prawda. Z jednej strony firmy nie posiadające logo tłumaczą brakiem zapotrzebowania na nie lub brakiem pieniędzy. W przypadku pieniędzy może się okazać, że inwestycja w logotyp zwróci się szybciej niż wydaje się to właścicielowi firmy. Każdego dnia widzimy dziesiątki logotypów różnych firm, i na dodatek są to takie, które jesteśmy w stanie naszkicować z pamięci. Nieprzypadkowo twórcy logotypów stawiają na prostotę, bowiem to ona jest uznawana za element, który zadecyduje o tym czy nasz mózg będzie w stanie spamiętać logo danej firmy czy nie.
Książka Logo Design Love jest świetnym podręcznikiem dla osób, ktore chcą poznać tajniki projektowania długowiecznych logotypów, dowiedzieć się jak wycenić swój projekt oraz na co warto zwracać uwagę przy jego tworzeniu. W dodatku została napisana przez grafika z bogatym doświadczeniem prowadzącym również takie blogi jak logodesignlove.com lub davidairey.com. Dlatego też zachęcam do lektury bogatej w szereg wskazówek i porad.
Nawiązując do prostoty, o której wcześniej wspomniałem autor książki David Airey porównuje Mona Lisę i prosty logotyp. Łatwiej będzie nam zapamiętać jeden element, np. uśmiech Mony Lisy niż kilka innych szczegółów takich jak strój, ułożenie rąk albo tło, na którym została namalowana. Co w przypadku, kiedy miałbyś naszkicować logo McDonald’s oraz wizerunek Mony Lisy? Które z Twoich dzieł przypominałoby oryginał? Na to pytanie odpowiedz sobie sam, ale po odpowiedź odsyłam do książki.
Okazuje się, że wokół nas są setki logotypów, na które już z przyzwyczajenia nie zwracamy większej uwagi w naszym domu. Autor poświęcił 33 minuty swego życia, aby sfotografować każdy logotyp, który spotkał przy wykonywaniu porannych czynności od momentu dźwięku budzika. Wyniki tego eksperymentu są dość interesujące. W dodatku po przeczytaniu tej części z jeszcze większą ochotę chce się czytać kolejne rozdziały.
Bardzo ważnym elementem przy tworzeniu logotypu jest gromadzenie informacji, które pozwoli nam określić potrzeby danej firmy. Należy pamiętać przy zadawaniu pytań, że zapotrzebowanie poszczególnych firm i branż są zróżnicowane. Od podstawowych pytań nawiązujących do historii firmy i jej konkurencji po takie dotyczące kojarzonych słów z daną firmą. Właśnie w tej książce znajdziemy wiele pytań i odpowiedzi na tego typu zagadnienia.
Kolejnym ciekawym zagadnieniem pojawiającym się w następnym rozdziale jest wycena projektu. Pewnie nie jednokrotnie zastanawiałeś się ile wziąć za wykonanie projektu. Wiedza zawarta w tym rozdziale nie tylko posłuży w wycenie projektu logotypów, ale również innych usług wykonywanych przez Ciebie. Airey w swojej książce przedstawia kilka czynników, które decydują o cenie projektu graficznego. Do takich m.in. zalicza się poziom Twoich kompetencji, czas realizacji projektu, a nawet bieżąca sytuacja gospodarcza.
Odnosząc się do sytuacja gospodarczej wiele firm szuka oszczędności, dlatego też odpowiednio dostosowana kwota za projekt jest jedną z ważnych kwestii, ale i zaliczka, która pozwoli nam się zabezpieczyć przed klientem-oszustem. Co w sytuacji, kiedy rozpoczeliśmy już tworzenie projektu, wysyłamy pierwsze wypociny, a nasz klient nagle wyparował? Zapewne wielu projektantów(szczególnie stawiających pierwsze kroki) trafiło choć raz na takiego klienta. Dla tych którzy chcą się tego ustrzec, autor w klarowny sposób radzi w jaki sposób pobierać zaliczki i od czego uzależnić ich wysokość.
W dalszych rozdziałach znajdziemy szeroki opis tworzenia mapy myślowej, ale na sam koniec autor pozostawił nam kilkanaście porad dotyczących projektowania logo, których zapewne na próżno szukać w sieci.
“Nigdy nie przestawaj projektować, nawet jeśli nie masz akurat żadnego konkretnego zadania. W ten sposób zachowasz świeżość umysłu i nie stracisz motywacji”, a wszelkie niedociągnięcia i braki wiedzy zdobywaj poprzez czytanie tej książki. -
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Krzysztof CichockiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Żaden ze mnie grafik - ostatni raz z ołówkiem miałem do czynienia naście lat temu w szkole, na lekcjach plastyki. Jestem przedsiębiorcą, który lubi ogarniać całą firmę i wspierać ją swoją wiedzą i ambicjami. Postanowiłem zaprojektować logo samodzielnie. W sieci znalazłem logopond.com - skarbnice inspiracji, przykładów logotypów z życia wziętych. Dało mi to niezłego kopa do działania. Natchniony wytworami Wielkich zużywałem całe ryzy papieru szkicując coraz to nowe logotypy. Robiłem to tak długo, aż moi bliscy zaczęli narzekać na moje niezbyt pro ekologiczne działania, a ja sam zacząłem narzekać na brak weny - spowodowany definitywnie przez niepowodzenia. Kiedy wymyśliłem już jakąś przykuwającą uwagę i łatwo zapamiętywaną postać graficzną, po ponownym przewertowaniu wspomnianego serwisu, okazywało się, że już ktoś, kiedyś stworzył coś - coś podobnego. Bałem się, że mój projekt mógł zostać nazwany plagiatem - lądował na wierzchołku sterty papieru, wystającego z kosza na śmieci. To był jeden problem. Drugim była wszechobecna pustka w mojej głowie odnośnie tego jak taki projekt powinien powstawać, jakich narzędzi użyć. Definitywnie potrzebowałem pomocy i tą pomoc odnalazłem. Książka Logo Design Love pozwoliła nie tylko usystematyzować moją wiedzę, ale także uzupełnić jej braki z zakresu procesów powstawania i wdrażania logotypów. Dała mi także zupełnie inne myślenie odnośnie dobrze mi znanych grafik - znam ich historię i wartość. To, co zauważyłem w sieci, jest już nie tylko scharakteryzowane mianem: „fajne logo” - wiem jaki proces towarzyszył powstawaniu tego dzieła, potrafię dostrzec rzeczy, których wcześniej w ogóle nie dostrzegałem, doceniam wartości jakie przekazuje i jego twórców. Wiem jak zaprojektować logo, jak je wdrożyć i sprawić by było zapamiętane. Teraz potrzebuję już tylko więcej kartek. Książkę Logo Design Love polecam każdemu kto chce zacząć swoją przygodę z tą trudną dziedziną, która jest częścią procesu kreowania marki. Dla mnie ta książka stała się odpowiedzią na moje potrzeby i będę do niej wracał z całą pewnością często.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Gregory KurasRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Logo Design Love - obaliła to co myślałem o sobie jako grafiku - max mega fajnych informacji + obrazki lol - jesteś grafikiem , myślisz ze projektowanie logo jest proste - polecam tą książkę - przejrzysz na oczy i zaczniesz smigać zaje... logosiki.. po prostu BOMBA! Pozdrawiam i jeszcze raz gorąco polecam!
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Michał DomarusRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W końcu ukazał się solidny PODRĘCZNIK, a nie galeria. Metodologia, dobre rady, przestrogi. Przykładów też oczywiście nie zabrakło. Zdecydowanie dobrze wydane pieniądze ;)
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Bogumiła KochańskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Logo Design Love" jest nieodzowną pozycją dla każdego twórcy grafiki, ponieważ na przykładzie logotypów dotyka szerokiego aspektu artystycznego. Książka ta stopniowo wprowadzała mnie w tajniki tworzenia niekonwencjonalnych znaków i symboli. Liczne przykłady, bogata treść, rzeczowe informacje i wskazówki oraz ładna szata graficzna książki powoduje, że czyta się ją "jednym tchem". Dzięki wielu interesującym przykładom o historii i ewolucji logotypów znanych firm i produktów, mogłam czerpać inspirację do własnych projektów. Co więcej, gdy po raz kolejny otworzyłam tę książkę, dostrzegłam zupełnie nowe możliwości. Pozycja ta zarówno wiele mnie nauczyła, jak i poszerzyła dalszą drogę do tworzenia wyjątkowej grafiki.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Dawid WiącekRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zauważamy je dosłownie wszędzie. Kłębią się dookoła nas a jednak pozostają zauważone. O czym mowa? LOGO - element życia codziennego, na który mało kto zwraca uwagę. Jesteśmy do nich przyzwyczajeni a wiemy na ich temat tak mało. "Logo Design Love" to książka przeznaczona zarówno dla grafików komputerowych jak i wszystkich osób zainteresowanych tym jak zaprojektować ciekawe i oryginalne logo. W książce znajdziecie wiele porad, wskazówek i trików. Autor na przykładzie logotypów znanych marek opisuje czym kierowano się przy tworzeniu danego znaku. Wewnątrz książki zamieszczono wiele kolorowych przykładów a także opisy do nich. Książka nie stanowi przewodnika "czytaj i rysuj". Nauczy nas za to jak czym się kierować przy tworzeniu znaku firmowego. Istnieje wiele aspektów na jakie musimy zwracać uwagę. Nie sztuką jest zrobić logo, to potrafi każdy. Sztuką jest zrobić znak, który przetrwa latami i będzie zawierał jakieś przesłanie. "Logo Design Love" jest obowiązkową pozycją dla ludzi chcących pogłębiać swoją wiedzę w zakresie marketingu, promowania firmy, grafiki komputerowej i innych z nimi powiązanych. Książkę oceniam na "6". Jako grafik komputerowy do tej pory nie spotkałem drugiej tak dobrej książki na temat logo, przetłumaczonej na język polski.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Magdalena RostkowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Każda książka, wskazująca nowy kierunek myślenia, pozostawia w pamięci bardzo wyraźny i ważny ślad. Dlaczego do jednej pozycji powraca się wielokrotnie, inną zaś odkłada na półkę, by więcej po nią nie sięgnąć? To pytanie zadałam sobie, czytając ostatnie zdanie książki „Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp”, której autorem jest David Airey, a wiązało się ono z silnym przekonaniem, że nie było to moje ostatnie spotkanie z przeczytaną lekturą. Książka prezentuje wiedzę, znacznie wykraczającą poza ramy tworzenia logo przy użyciu programów komputerowych. Jest doskonałym przewodnikiem, ukazującym cały proces projektowania znaków firmowych, traktującym komputer jako jedno z wielu narzędzi, potrzebnych projektantowi podczas pracy. Profesjonalne logo jest symbolem, stworzonym przez wiele umysłów i skojarzeń. Zadaniem jego nie jest wygrywanie konkursów graficznych, a budowanie bądź odświeżanie pożądanego wizerunku firmy wśród jej klientów. Odpowiednie prowadzenie rozmów z osobami decyzyjnymi, kreowanie własnych pomysłów, wykonywanie badań środowiskowych - to tylko niektóre etapy całego procesu twórczego, którego opis składa się na treść omawianej książki. Książka „Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp” otwiera przed czytelnikiem nowe możliwości, które można zastosować nie tylko w stosunku do projektowania znaków firmowych, lecz także do wielu innych dziedzin, związanych z potrzebą tworzenia projektów dla wymagających klientów. Przedstawiona wiedza, poparta ogromnym doświadczeniem autora, obrazuje realne szanse ale i zagrożenia, pojawiające się podczas prezentowania własnych koncepcji poza gronem osób najbliższych. Aby osiągnąć zamierzony cel, trzeba umieć sprawnie poruszać po skomplikowanym terytorium, jakie stanowi dzisiaj niemal każda dziedzina wiedzy (szczególnie tak rozległa, jak grafika komputerowa). Bezcenne jest więc posiadanie odpowiedniej mapy, dzięki której odnalezienie poszukiwanej drogi stanie się łatwiejsze.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Stanislaw BrzezinskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Świetna książka, dzięki niej można naprawdę dobrze poznać metody projektowania logotypów. Jako projektant stron internetowych często musiałem sprostać wymaganiom klientów dotyczących tworzenia wizerunku firmy. Dzięki tej książce przynajmniej logo nie stanowi już problemu, Gorąco polecam.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Łukasz NguyenRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
CZAD! Po prostu książka Logo Design Love jest wspaniała. Po przeczytaniu człowiek nabiera wiele inspiracji. Znajduje się tam wiele ciekawych i konkretnych wskazówek na co zwrócić przy tworzeniu logotypu. Naprawdę są tam podane konkretne przykłady stworzonych logotypów, które osiągnęły sukces globalny. Co tu dużo pisać> KUP A SIĘ PRZEKONASZ xD
-
Recenzja: marketingdokobiet.pl 2010-10-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W ramach współpracy z wydawnictwem Helion i księgarnią Onepress otrzymałam ostatnio książkę (przyznam że długo przeze mnie wyczekiwaną i już dawno wypatrzoną) Logo Design Love autorstwa Davida Aireya. I muszę przyznać, że się nie zawiodłam:) Książkę polecam wszystkim tym którzy zajmują się projektowaniem, a szczególnie tym, którzy planują pójść w tym kierunku lub stawiają pierwsze kroki w branży. Szczególnie kilka pierwszych rozdziałów, które wskazują na co zwracać uwag, czego pilnować i o co pytać klientów. Logo Design Love to swoisty przewodnik po tym, jak projektować ciekawe, ponadczasowe logotypy (a zdarzają się przecież i takie, na które nie chce się patrzeć:). Podoba mi się również to, że autor bardzo podkreśla i wpaja czytelnikowi konieczność brania zaliczek od klientów. Komu nie trafił się klient, który ociągał się z opłaceniem zlecenia? Raz zdarzył mi się przypadek,, gdy klient po roku (!) uiścił należność. A jak wiadomo, na ustawowe odsetki nie ma co liczyć - nie wynagrodzą nam opóźnienia w przypływie gotówki. Ciekawa jest również część książki (rozdział 10) napisana w formie wywiadu - pytanie - odpowiedź, która obala wiele mitów krążących na temat logotypów (np. że logo musi symbolizować to, czym zajmuje się firma lub czym jest marka). W książce zabrakło mi (a jednak!:) czegoś o różnicach w odbiorze symboli/logotypów między różnymi grupami ludzi. I tyle. Mój egzemplarz przeszedł już przez ręce 3 czytelników (moje jeszcze dwóch osób) i z ust każdego z nich padały pozytywne recenzje. A kolejka następnych chętnych już się ustawia:) Zastanawiałam się czym nawiązać do książki o projektowaniu, tak aby kontynuować wątek m2w i w tym wpisie. I mam coś ciekawego:) Wiadomo, ze wiele osób uważa iż pokazywanie w reklamach atrakcyjnych kobiet przyciąga uwagę i wpływa na kupno produktu. Grupa z College of Design at the University of Michigan postanowiła sprawdzić jak to naprawdę wygląda. Zastosowano metodę eye trackingu do zbadania jak kobiety i mężczyźni przetwarzają obraz widziany w reklamie. Oceniano 3 główne elementy: nagłówek, zdjęcie produktu oraz modelkę. Punktem, na który najdłużej spoglądano była… modelka. I nie nic dziwnego gdyby nie to, że najdłużej na modelki spoglądały kobiety… Po dłuższej analizie okazało się, że najdłużej patrzyły na ciało modelki kobiety, które w ankiecie przed badaniem wykazywały skłonność do przyjmowania postaw z zewnątrz. Na podstawie zdobytych informacji potwierdzono, że w przypadku kobiet, pokazywanie atrakcyjnych modelek w reklamach wywołuje porównywanie się kobiety z modelką, co często prowadzi do spadku samooceny konsumentki.
-
Recenzja: Computer Arts 2010-09-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Skorzystaj z doświadczenia znanego i cenionego projektanta graficznego. Podpowie Ci on, jak stworzyć trwały symbol marki, przeanalizuje wraz z Tobą wiele znaków firmowych, skupiając się na ich zaletach i wadach, rozbawi anegdotami związanymi z ich powstaniem. Otrzymasz solidną porcję porad dotyczących procesu projektowania logo, poznasz zasady prowadzenia rozmów z klientami i dowiesz się, jak wyceniać projekty. Ta unikalna na polskim rynku książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby chcącej rozpocząć przygodę z tworzeniem logotypów.
-
Recenzja: Foto 2010-08-12Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy wiesz, czym jest „dobre logo"? Dobre logo to takie, które przez kilkadziesiąt lat nie uległo zasadniczym zmianom. Jest znane ludziom na całym świecie i charakteryzuje się prostotą, elegancją oraz jasnym przesłaniem. Legendarne symbole marek takich, jak Coca-Cola czy Mercedes, warte są astronomiczne kwoty. I nic w tym dziwnego - stanowią graficzną reprezentację marek wartych fortunę. Bardzo często logotypy najbardziej rozpoznawalnych światowych brandów projektowały osoby bez żadnego doświadczenia. Miały wizję, trochę szczęścia i dużo wyczucia, a ich projekty osiągnęły sukces. Czy Ty też chciałbyś zaprojektować niepowtarzalne logo?
Od tej książki powinieneś zacząć. Skorzystaj z doświadczenia znanego i cenionego projektanta graficznego. Podpowie Ci on, jak stworzyć trwały symbol marki, przeanalizuje wraz z Tobą wiele znaków firmowych, skupiając się na ich zaletach i wadach, rozbawi anegdotami związanymi z ich powstaniem. Otrzymasz solidną porcję porad dotyczących procesu projektowania logo, poznasz zasady prowadzenia rozmów z klientami i dowiesz się, jak wyceniać projekty. Ta unikalna na polskim rynku książka powinna znaleźć się na półce każdej osoby chcącej rozpocząć przygodę z tworzeniem logotypów. -
Recenzja: paweltkaczyk.midea.pl 2010-08-10Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tożsamość wizualna firmy to bardzo ważny element tworzenia silnej marki. Sercem tej tożsamości jest logo. Od dawna przestało już być tylko ładnym obrazkiem, musi przekazywać informacje na temat marki, a do tego zapadać w pamięć. Zatrudnianie „grafika” by zrobił logo (kogoś bez dogłębnej znajomości całego procesu) może się dla Klienta skończyć nieciekawie. Jak wygląda wspomniany wyżej „proces”? Obejmuje m.in. badania marki (przeprowadzane na przykład w grupach focusowych), obejmuje staranną selekcję komunikatów, które za pomocą znaku zamierzamy przekazać. W końcu jest też sam proces twórczy - zaprojektowanie tego cudownego znaczka. Czy każdy z Klientów potrzebuje każdego elementu procesu? Ile policzyć za Twoją pracę? Na kursach z projektowania identyfikacji bardzo często spotykam się z tego rodzaju pytaniami.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2730-1, 9788324627301
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-07-16
- Format:
- 180x235
- Numer z katalogu:
- 5624
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Marketing
Grafika komputerowa » Inne
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Produkt oryginalny tylko z tym podpisem (21)
- Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy (22)
- Na oczach milionów (23)
- Tylko za zgodą królowej (24)
- Symbole nie znają granic (25)
- Projektowanie wizerunku jako element języka (30)
- O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze (33)
- Nie komplikuj (34)
- Trafność (37)
- Czerpanie z tradycji (40)
- Wyjątkowość (42)
- Logo powinno zapadać w pamięć (45)
- Małe jest piękne (46)
- Skoncentruj się na jednym aspekcie (48)
- Siedem składników Twojego popisowego dania (50)
- Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać (51)
- Pozbądź się tremy (54)
- Wszystko zależy od wytycznych projektu (55)
- Gromadzenie informacji wstępnych (56)
- Zadawanie trudnych pytań (57)
- Daj klientowi czas na odpowiedź... (60)
- ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami (60)
- Czas na zadanie domowe (60)
- Opracowywanie wytycznych projektu 61
- Misja i cele kluczem do sukcesu (62)
- Badania terenowe na ratunek (65)
- Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem (68)
- Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta (71)
- Argumenty przemawiające za rebrandingiem (75)
- Byle nie przedobrzyć (75)
- Tam, gdzie emocje sięgają zenitu (79)
- Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym (80)
- Od "obojętności" do "troski" (81)
- A może wystarczy poprawić to i owo? (84)
- Nie zapomnij o manierach (87)
- Wzór na wycenę (88)
- Stawka godzinowa czy stała opłata? (93)
- Koszty druku (94)
- Zaliczka (96)
- Przekazanie pieniędzy (97)
- Praca w ciemno (99)
- Wszyscy popełniamy błędy (101)
- Mapy myślowe (102)
- Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna (108)
- Dziesiąte przykazanie (110)
- Oznaczanie mapy (114)
- Międzynarodowy komunikat (116)
- Raz szybciej, raz wolniej (119)
- Szata zdobi projekt (121)
- Czerń i biel przed kolorem (123)
- Czas sięgnąć po Photoshopa (126)
- Pióro mocniejsze jest od myszy (128)
- Kontaktuj się z decydentami (131)
- Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową (136)
- Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji (138)
- Zasada nr 3: przejmij kontrolę (140)
- Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu (144)
- Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania (146)
- Zapomnij o swoim ego (148)
- Nigdy nie przestawaj się uczyć (157)
- Wyprzedzaj innych o cztery lata (159)
- Twórz dla siebie (160)
- Odejdź od komputera (161)
- Odnajdź równowagę w życiu (162)
- Podróż w czasie (162)
- Znajdź w sobie nieukojone pragnienie (163)
- Nie przepracowuj się (163)
- Każdemu zdarza się utknąć w martwym punkcie (164)
- Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej (165)
- Znajdź płaszczyznę porozumienia (165)
- Gdy zbliża się termin (166)
- Myśl lateralnie (167)
- Lepiej się komunikuj (168)
- Kontroluj swoje oczekiwania (168)
- Nigdy nie przestawaj projektować (169)
- Bądź szczęśliwy (169)
- Nie wszyscy mają tyle szczęścia (171)
- Podobne logo (172)
- Prawo do korzystania z logo (173)
- Tworzenie internetowego portfolio (174)
- Jak sfinalizować transakcję (179)
- Klienci zagraniczni (180)
- Ile koncepcji? (181)
- Rodzina i przyjaciele (182)
- Poprawianie projektów (183)
- Ramy czasowe projektów (184)
- Badanie konkurentów klienta (185)
- Staże i praktyki (185)
- Najgorszy projekt, najgorszy klient (186)
- Narzędzia branżowe (187)
- Kontrolowanie ilości pracy (188)
- Co jest czyje? (189)
- 1. Pytania, pytania, pytania (190)
- 2. Koszty druku (191)
- 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności (191)
- 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma (192)
- 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo (192)
- 6. Jeden element zapadający w pamięć (193)
- 7. Nie zapominaj o szkicowniku (194)
- 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody (195)
- 9. Zapomnij o Photoshopie (195)
- 10. Pracuj w czerni i bieli (196)
- 11. Pamiętaj o trafności (196)
- 12. Kluczowe znaczenie ma czytelność (197)
- 13. Bądź konsekwentny (197)
- 14. Dopasuj czcionkę do symbolu (198)
- 15. Przedstaw wersję jednokolorową (198)
- 16. Zwracaj uwagę na kontrast (199)
- 17. Postaw na rozpoznawalność (199)
- 18. Testuj wiele różnych rozmiarów (199)
- 19. Odwróć kolorystykę (200)
- 20. Odwróć projekt do góry nogami (200)
- 21. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego (201)
- 22. Ważny jest materiał (202)
- 23. Nie obawiaj się błędów (202)
- 24. Logo to nie marka (202)
- 25. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy (203)
- Blogi związane z projektowaniem graficznym (204)
- Kultowi projektanci (205)
- Polecana lektura (206)
Wprowadzenie (10)
I Znaczenie wizerunku marki
Rozdział 1. Osaczeni! (14)
Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać (20)
Rozdział 3. Elementy kultowych projektów (34)
II Proces projektowania
Rozdział 4. Podstawy (54)
Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem (74)
Rozdział 6. Wycena projektu (88)
Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a (102)
Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów (130)
III Nie trać zapału
Rozdział 9. Utrzymywanie motywacji (156)
Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania (172)
Rozdział 11. 25 praktycznych porad dotyczących projektowania logo (190)
Dodatek A Materiały dodatkowe, czyli pomoc z zewnątrz (204)
Skorowidz (210)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jednym z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej jest sterownik PLC. Zawiera on układ mikroprocesorowy, który umożliwia kierowanie pracą maszyny, linią produkcyjną, oświetleniem hali lub innymi urządzeniami elektrycznymi. Sterowniki PLC mają mnóstwo zalet: są niewielkie, wysoce niezawodne, proste w serwisowaniu, wymagają małej mocy zasilania, a przy tym pozwalają realizować złożone funkcje sterowania i regulacji. Wszystkie ich cechy gwarantują, że urządzenia te zostaną z nami na długo, a wiedzę dotyczącą programowania sterowników PLC opanować powinien każdy absolwent szkoły kształcącej przyszłych mechatroników i automatyków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC Język GRAFCET w przykładach. Programowanie sterowników PLC
(39,20 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(55,20 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Z tą książką stopniowo nauczysz się prostego, podstawowego kodu, a potem bardziej złożonych instrukcji AVX. Nabierzesz wprawy w czytaniu kodu asemblera i zaczniesz łączyć go z kodem w językach wyższego poziomu. Co ważniejsze, teorię ograniczono tu do niezbędnego minimum, za to dokładnie opisano dostępne narzędzia, omówiono sposób ich użytkowania i możliwe problemy. Kod natomiast został zaprezentowany w postaci kompletnych programów asemblera, co pozwoli Ci na dowolne testowanie, zmienianie i inne eksperymenty. W ten sposób przygotujesz się do samodzielnego badania różnych obszarów AVX i korzystania z oficjalnych podręczników Intela.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej pomocy do nauki Photoshopa. Zawiera setki przydatnych wskazówek, dzięki którym praca z Photoshopem będzie efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Czytelnik dowie się, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć, a także pozna nowe funkcje Photoshopa, takie jak usprawnione narzędzia do tworzenia zaznaczeń, nowe filtry neuronalne i funkcje maskowania dostępne w Adobe Camera Raw. Podręcznik składa się z 15 lekcji, dzięki którym można się nauczyć zarówno podstaw obsługi programu, jak i stosowania wyrafinowanych narzędzi do obróbki obrazu. Każda lekcja obejmuje szczegółowe instrukcje krok po kroku, wyjaśnienia i zestaw pytań sprawdzających.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023
(69,30 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi wprowadzenie do pracy z funkcjami SI dostępnymi w Power BI; jest skierowana do osób znających to środowisko. Dowiesz się z niej, w jaki sposób sztuczna inteligencja może być używana w Power BI i jakie funkcje są w nim domyślnie dostępne. Nauczysz się też eksplorować i przygotowywać dane do projektów SI. Pokazano tu, jak umieszczać dane z analizy tekstu i widzenia komputerowego w raportach Power BI, co ułatwia korzystanie z zewnętrznej bazy wiedzy. Omówiono również procesy tworzenia i wdrażania modeli AutoML wytrenowanych na platformie Azure ML, a także umieszczania ich w edytorze Power Query. Nie zabrakło kwestii związanych z prywatnością, bezstronnością i odpowiedzialnością w korzystaniu z SI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI Power BI i sztuczna inteligencja. Jak w pełni wykorzystać funkcje AI dostępne w Power BI
(55,30 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(48,30 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie popularnego przewodnika dla śledczych. Dzięki niemu sprawnie przygotujesz się do pracy z narzędziami kryminalistycznymi i zapoznasz się ze stosowanymi w informatyce śledczej technikami. Nauczysz się pozyskiwać informacje o podejrzanych i zabezpieczać znajdujące się w sieci dane, które mogą się okazać istotne w wyjaśnieniu sprawy. Zdobędziesz także potrzebną wiedzę o topologiach sieciowych, urządzeniach i niektórych protokołach sieciowych. Bardzo ważnym elementem publikacji jest rozdział poświęcony zasadom tworzenia raportów kryminalistycznych. Cenne informacje i wskazówki zawarte w przewodniku pomogą Ci odnieść sukces w dochodzeniach korporacyjnych lub śledztwach w sprawach karnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II Informatyka śledcza. Gromadzenie, analiza i zabezpieczanie dowodów elektronicznych dla początkujących. Wydanie II
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(57,85 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II Python Data Science. Niezbędne narzędzia do pracy z danymi. Wydanie II
(103,20 zł najniższa cena z 30 dni)
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Nowość Bestseller Promocja
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! David Airey (44)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(20)
(14)
(2)
(6)
(2)
(0)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie