DevOps dla bystrzaków
- Autor:
- Emily Freeman
- Nowość
- Bestseller#27
- Promocja Przejdź
- Nowość
- Bestseller#27
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 328
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: DevOps dla bystrzaków
- Postaw na przewagę konkurencyjną, jaką zapewnia DevOps
- Wprowadź technologie w duchu DevOps, w tym chmurę i kontenery
- Przestaw swoją organizację na metodykę DevOps
Przedmowa Nicole Forsgren, współzałożycielka i CEO w DevOps Research and Assessment (DORA)
Dołącz do DevOpsowej rewolucji!
Dzięki DevOps możesz przyspieszyć cykl życia związany z dostarczaniem oprogramowania, jeśli tylko poznasz procesy, narzędzia i sposób myślenia będący podstawą kultury DevOps. Ta książka pomaga inżynierom oprogramowania i kierownikom do spraw technicznych w przekształcaniu organizacji w celu przyjęcia podejścia DevOps. Dowiedz się, jak tworzyć bardziej iteracyjny i zorientowany na klienta styl rozwoju i dostarczania, by w efekcie poprawić współpracę, wyeliminować wąskie gardła i zwiększyć produktywność zespołu.
W książce:
- identyfikowanie wąskich gardeł w organizacji
- tworzenie własnych ram postępowania w duchu DevOps
- angażowanie zespołu w ten proces
- dostosowywanie kultury organizacyjnej
- wyciąganie nauki z porażek
- przygotowanie się do zarządzania incydentami
- automatyzowanie procesów manualnych
Wybrane bestsellery
-
If you create, manage, operate, or configure systems running in the cloud, you're a cloud engineer--even if you work as a system administrator, software developer, data scientist, or site reliability engineer. With this book, professionals from around the world provide valuable insight into today...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne. Może stanowić podręcznik dla studentów takich kierunków ja...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.36 zł
49.00 zł(-36%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Ten praktyczny przewodnik zawiera szeroki przegląd strategii, wzorców i form testowania oprogramowania, ułatwiających dobór ścieżek i podejść do konkretnych projektów w zależności od zakresu, budżetu i ram czasowych. Książka uczy przydatnych umiejętności w zakresie przeprowadzania testów wydajnoś...
Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.96 zł
89.00 zł(-36%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.18 zł
89.00 zł(-38%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%) -
Wielu adeptów kodowania ulega złudnemu przekonaniu, że opanowanie jakiegoś języka programowania wystarczy, aby być programistą. Nader często w pośpiechu piszą nieuporządkowany kod, który zawiera mnóstwo powtórzeń i jest kompletnie nieczytelny. Tymczasem prawdziwi mistr...
The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. I...
Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
Nauka programowania na dobre zadomowiła się w szkołach, a umiejętności informatyczne są od lat sprawdzane na egzaminach maturalnych. Jej adepci zapewne zdają sobie sprawę, jakim wzięciem na rynku cieszą się osoby, które mogą się pochwalić znajomością Pythona. To język, który dzięki swoim możliwoś...
Python na maturze. Rozwiązania i analiza wybranych zadań programistycznych Python na maturze. Rozwiązania i analiza wybranych zadań programistycznych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)21.64 zł
34.90 zł(-38%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)54.29 zł
89.00 zł(-39%)
O autorze książki
1 Emily FreemanEmily Freeman zajmuje się technologią i opowiadaniem historii. Pomaga zespołom inżynierskim poprawić szybkość ich pracy. Jej zdaniem największe wyzwania stojące przed deweloperami nie są natury technicznej, lecz opierają się na czynniku ludzkim. Pracowała zarówno z nowatorskimi start-upami, jak i z największymi dostawcami technologii na świecie. Obecnie pełni funkcję senior cloud advocate w firmie Microsoft, często występuje jako prelegentka na eventach technologicznych.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- DevOps For Dummies
- Tłumaczenie:
- Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-832-2269-1, 9788383222691
- Data wydania książki drukowanej:
- 2023-05-12
- ISBN Ebooka:
- 978-83-832-2270-7, 9788383222707
- Data wydania ebooka:
-
2023-05-13
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 195024
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- O tej książce
- Niezbyt rozsądne założenia
- Ikony wykorzystane w książce
- Co dalej?
- Czym jest DevOps?
- DevOps wyewoluował z Agile'a
- DevOps skupia się na ludziach
- U podstaw DevOps leży kultura firmy
- Uczysz się, obserwując swój proces i zbierając dane
- Przekonanie jest kluczem do przyjęcia DevOps
- Małe, przyrostowe zmiany są bezcenne
- Korzyści płynące z DevOps
- Model CALMS
- Rozwiązywanie problemu sprzecznych interesów
- Ocena stanu zdrowia kultury
- Wprowadzenie DevOps
- Ustalanie wartości DevOps
- Zachęcaj do pracy zespołowej
- Redukuj strukturę silosową
- Stosuj myślenie systemowe
- Przyjmuj porażki
- Przede wszystkim komunikacja!
- Przyjmuj informację zwrotną
- Automatyzuj procesy (w razie potrzeby)
- Modelowanie kultury organizacyjnej
- Unikanie najgorszych elementów kultury świata technologii
- Tworzenie własnej wizji
- Zachęcanie do wyznawania swoich wartości
- Oceny
- Nagrody
- Na czym polega siedem rodzajów marnotrawstwa?
- Niepotrzebny proces
- Czekanie
- Zbędny ruch
- Koszty wad
- Nadprodukcja
- Transport
- Nadmierne zapasy
- Zrozumienie pojęcia marnotrawstwa w DevOps
- Usuwanie marnotrawstwa
- Odkrywanie wąskich gardeł
- Skoncentruj się na wpływie
- Lęk przed zmianą
- Przekonanie otoczenia do przejścia na DevOps
- Zdobycie wsparcia kadry kierowniczej
- Wywołanie narastającej fali zmian w grupie inżynierskiej
- Zarządzanie menedżerami średniego szczebla
- Przekonywanie uparciuchów
- Zrozumienie krzywej akceptacji
- Popychanie w kierunku zmian
- Reagowanie na głosy sprzeciwu
- Poruszanie się nad przepaścią
- Pytanie "dlaczego?"
- Mierzenie swoich postępów
- Aspekty ilościowe w DevOps
- Gromadzenie danych
- Opracowanie wewnętrznych studiów przypadku
- Zaproszenie wszystkich do stołu
- Zmiana procesów: od linii do cyklu
- Przesunięcie eksploatacji "w lewo": myślenie o infrastrukturze
- Przesunięcie "w lewo" również wdrożeń
- Naśladowanie produkcji poprzez środowisko testowe
- Wyjście poza model Agile
- Wyzwania związane z prognozowaniem
- Identyfikacja wyzwań i ograniczeń projektowych
- Gromadzenie wymagań
- Projektowanie MVP
- Odkrycie problemu, który ma zostać rozwiązany za sprawą Twojego MVP
- Identyfikacja klienta
- Obserwacja konkurencji
- Ustalanie priorytetów w zakresie funkcji
- Projektowanie doświadczeń użytkownika
- Testowanie hipotezy
- Beta czy nie beta?
- Określenie klienta przez zaprojektowanie persony
- Co to jest persona?
- Projektowanie persony
- Praca nad projektem
- Projektowanie pod kątem DevOps
- Projektowanie oprogramowania na potrzeby zmian
- Ciągłe ulepszanie oprogramowania
- Dokumentowanie oprogramowania
- Tworzenie architektury kodu pod kątem sześciu zdolności DevOps
- Łatwość utrzymania
- Skalowalność
- Bezpieczeństwo
- Użyteczność
- Niezawodność
- Elastyczność
- Dokumentowanie decyzji projektowych
- Unikanie pułapek architektonicznych
- Komunikowanie się na temat kodu
- Inżynieria w zakresie błędów
- Pisanie kodu łatwego w utrzymaniu
- Testowanie kodu
- Debugowanie kodu
- Kod logowania
- Pisanie niezmiennego kodu
- Tworzenie czytelnego kodu
- Wzorce programowania
- Programowanie obiektowe
- Programowanie funkcyjne
- Wybór języka
- Unikanie antywzorców
- Rozwój w kierunku DevOps
- Pisanie czystego kodu
- Zrozumienie biznesu
- Słuchanie innych
- Skupianie się na właściwych rzeczach
- Pogodzenie się z brakiem komfortu
- Ustanowienie dobrych praktyk
- Organizowanie kodu źródłowego
- Pisanie testów
- Dokumentowanie funkcji
- Przeglądanie kodu przez współpracowników
- Testowanie nie jest opcjonalne
- Automatyzacja testów
- Testowanie w różnych środowiskach
- Środowisko lokalne
- Środowisko deweloperskie
- Środowisko badawcze
- Środowisko testowe imitujące produkcyjne
- Środowisko produkcyjne
- Wyjście poza testy jednostkowe
- Testy jednostkowe: To żyje!
- Testy integracyjne: Czy wszystkie elementy współpracują ze sobą?
- Testy regresji: Czy po zmianach kod zachowuje się tak samo?
- Testy wizualne: Czy wszystko wygląda tak samo?
- Testy wydajności
- Ciągłe testowanie
- Wydanie kodu
- Ciągła integracja i dostarczanie
- Korzyści płynące z CI/CD
- Wdrażanie CI/CD
- Zarządzanie wdrożeniami
- Właściwa automatyzacja
- Wersjonowanie
- Łagodzenie skutków niepowodzeń
- Wycofanie zmian
- Naprawa bez cofania zmian
- Demokratyzacja wdrożeń
- Wybór stylu wdrażania
- Blue-green: nie tylko kolor jezior
- Kanarek Schrödingera: wdrożenie nie umarło (a może jednak?)
- Stopniowe wdrażanie zmian
- Przełączanie za pomocą flag funkcji
- Monitorowanie systemów
- Rozumienie telemetrii
- Zapis zachowania
- SLA, SLI oraz SLO
- Nadawanie priorytetów temu, co ważne
- Ważne i pilne
- Ważne, niepilne
- Pilne, mało ważne
- Ani ważne, ani pilne
- Zwiększanie prędkości
- Poprawa wydajności
- Wyeliminowanie doskonałości
- Projektowanie małych zespołów
- Śledzenie swojej pracy
- Zmniejszenie tarcia
- Dostosowanie alertów do możliwości poznawczych ludzi
- Tworzenie procesu przekazywania informacji zwrotnych przez klientów
- Tworzenie pętli informacji zwrotnej
- Przyjmuj
- Analizuj
- Komunikuj
- Zmieniaj
- Zbieranie informacji zwrotnej
- Badania satysfakcji
- Studia przypadku
- "Dogfooding", czyli wypróbuj to na własnej skórze
- Prośba o ciągłą informację zwrotną
- Net promoter score (NPS)
- Odnalezienie rytmu
- Tworzenie zespołów DevOps
- Zharmonizowanie zespołów funkcjonalnych
- Wyznaczanie do DevOps oddzielnego zespołu
- Tworzenie wielofunkcyjnych zespołów produktowych
- Przeprowadzanie szybkich (ale nie zbyt szybkich) rozmów kwalifikacyjnych
- Podjęcie decyzji o wyborze nazwy stanowiska
- Rekrutacja nigdy się nie kończy
- Znalezienie właściwych ludzi
- Przekazanie wspaniałych kandydatów
- Ocena zdolności technicznych
- Powrót do białej tablicy
- Oferowanie testów domowych
- Przegląd kodu
- Szybkie zwalnianie
- Arogancki palant
- Męczennik
- Niewydolny pracownik
- Skalowanie zespołów inżynierskich za pomocą metodyki DevOps
- Trzy etapy przedsiębiorstwa
- Motywowanie inżynierów
- Badania nad motywacją
- Motywacja do podejścia DevOps
- Niepoleganie na nagrodach zewnętrznych
- Autonomia
- Mistrzostwo
- Poczucie sensu
- Spraw, żeby praca była przyjemna
- Umożliwienie ludziom wyboru zespołu
- Pomiar motywacji
- Szybkie porażki w świecie technologii
- Bezpieczna porażka
- Kontrola awarii
- Akceptowanie błędu ludzkiego (i wyeliminowanie poczucia winy)
- Ponoszenie porażek we właściwy sposób
- Utrzymanie postawy ukierunkowanej na rozwój
- Tworzenie przestrzeni wolności do ponoszenia porażek
- Walka z "błędem człowieka" za pomocą automatyzacji
- Skoncentrowanie się na systemach: realistyczna automatyzacja
- Używanie narzędzi do automatyzacji w celu uniknięcia problemów z integracją kodu
- Obsługiwanie wdrożeń i infrastruktury
- Ograniczanie nadmiernego projektowania
- Naprzemienne dyżury pod telefonem na ludzkich zasadach
- Kiedy dyżury stają się nieludzkie
- Ludzkie oczekiwania względem dyżurów
- Zarządzanie incydentami
- Uczynienie konsekwentności celem
- Przyjęcie standardowych procesów
- Ustalenie realistycznego budżetu
- Ułatwienie reagowania na incydenty
- Reagowanie na nieplanowane zakłócenia
- Empiryczny pomiar postępu
- Średni czas naprawy (MTTR)
- Średni czas między awariami (MTBF)
- Koszt przypadający na incydent (CPI)
- Wyjście poza analizę przyczyn źródłowych
- Przechodzenie przez incydent
- Wnioski z przeglądów
- Zaplanuj to natychmiast
- Zaangażowanie wszystkich pracowników
- Brak kozłów ofiarnych
- Przegląd osi czasu
- Zadawanie trudnych pytań
- Uznanie efektu pewności wstecznej
- Sporządzanie notatek
- Tworzenie planu
- Integracja z otwartym oprogramowaniem
- Otwarcie się na innowacje w ramach społeczności
- Licencjonowanie otwartego oprogramowania
- Decyzja o wyborze otwartego oprogramowania
- Przejście na inne języki
- Kompilowanie i interpretowanie języków
- Paralelizacja i wielowątkowość
- Programowanie funkcjonalne
- Zarządzanie pamięcią
- Roztropne wybieranie języków
- Praca z monolitami i mikrousługami
- Stosowanie architektury monolitycznej na wczesnym etapie projektu
- Ewoluowanie w kierunku mikrousług
- Projektowanie świetnych interfejsów API
- Co znajduje się w API
- Koncentracja na spójnym projekcie
- Kontenery: oferują znacznie więcej niż maszyny wirtualne
- Zrozumienie kontenerów i obrazów
- Wdrażanie mikrousług do kontenerów
- Porównanie orkiestratorów: harmonizacja ula
- Konfiguracja kontenerów
- Monitorowanie kontenerów: utrzymuj je przy życiu, dopóki ich nie zabijesz
- Zabezpieczanie kontenerów: te skrzynki potrzebują zamka
- Automatyzacja DevOps w chmurze
- Przeniesienie kultury DevOps do chmury
- Uczenie się przez przyjęcie
- Korzyści z usług w chmurze
- Cumulus, cirrus i stal: rodzaje chmur
- Chmura publiczna
- Chmura prywatna
- Chmura hybrydowa
- Chmura jako usługa
- Infrastruktura jako usługa
- Platforma jako usługa
- Oprogramowanie jako usługa
- Wybór najlepszego dostawcy usług w chmurze
- Amazon Web Services (AWS)
- Microsoft Azure
- Google Cloud Platform (GCP)
- Znajdowanie narzędzi i usług w chmurze
- Akceptacja ciągłych zmian
- Przyjęcie chmury
- Zatrudnianie najlepszych
- Utrzymanie konkurencyjności
- Rozwiązywanie ludzkich problemów
- Stawianie wyzwań przed pracownikami
- Niwelowanie różnic
- Ponoszenie porażki z wdziękiem
- Ciągłe doskonalenie
- Automatyzacja trudu
- Przyspieszenie dostawy
- Nadanie kulturze niższego priorytetu
- Pozostawienie innych w tyle
- Zapominanie o dopasowaniu zachęt
- Siedzenie cicho
- Zapominanie o pomiarach
- Mikrozarządzanie
- Zbyt wiele zmian w zbyt krótkim czasie
- Zły wybór narzędzi
- Strach przed porażką
- Bycie zbyt rygorystycznym
O autorce
Dedykacja
Podziękowania
Przedmowa
Wstęp
Część 1: Czym jest DevOps
Rozdział 1: Wprowadzenie do DevOps
Rozdział 2: Projektowanie własnej organizacji
Rozdział 3: Identyfikacja obszarów marnotrawstwa
Rozdział 4: Przekonanie współpracowników do wypróbowania DevOps
Rozdział 5: Przeprowadzenie pomiaru Twojej organizacji
Część 2: Stworzenie potoku
Rozdział 6: Przyjęcie nowego cyklu życia rozwoju oprogramowania
Rozdział 7: Planowanie z wyprzedzeniem
Rozdział 8: Projektowanie funkcji z perspektywy DevOps
Rozdział 9: Tworzenie kodu
Rozdział 10: Automatyzacja testów przed wydaniem
Rozdział 11: Wdrażanie produktu
Cześć 3: Łączenie cyklu w całość
Rozdział 12: Wdrażanie szybkiej iteracji
Rozdział 13: Tworzenie pętli informacji zwrotnej w kontekście klienta
Rozdział 14: DevOps nie jest zespołem (wyjąwszy sytuacje, kiedy jest)
Rozdział 15: Wzmocnienie pozycji inżynierów
Część 4: Kaizen w praktyce jako sztuka ciągłego doskonalenia
Rozdział 16: Produktywne podejście do niepowodzeń
Rozdział 17: Przygotowanie się na incydenty
Rozdział 18: Przeprowadzanie przeglądów po incydencie
Część 5: Narzędzia do praktykowania DevOps
Rozdział 19: Przyjęcie nowych narzędzi
Rozdział 20: Zarządzanie rozproszonymi systemami
Rozdział 21: Migracja do chmury
Część 6: Dekalogi
Rozdział 22: Dziesięć (plus) powodów, dla których DevOps ma znaczenie
Rozdział 23: Dziesięć największych pułapek DevOps
Oceny i opinie klientów: DevOps dla bystrzaków Emily Freeman (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.