Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 264
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania
Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
W książce między innymi:
- działanie autoenkoderów wariacyjnych
- tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN
- rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi
- modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie
- architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu
Czy potrafisz stworzyć... twórcę?
Wybrane bestsellery
-
Generative modeling is one of the hottest topics in AI. It’s now possible to teach a machine to excel at human endeavors such as painting, writing, and composing music. With this practical book, machine-learning engineers and data scientists will discover how to re-create some of the most i...
Generative Deep Learning. Teaching Machines to Paint, Write, Compose, and Play Generative Deep Learning. Teaching Machines to Paint, Write, Compose, and Play
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.35 zł
159.00 zł(-35%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Generative Deep Learning: Teaching Machines to Paint, Write, Compose, and Play
- Tłumaczenie:
- Radosław Meryk
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7283-2, 9788328372832
- Data wydania książki drukowanej:
- 2021-03-16
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7284-9, 9788328372849
- Data wydania ebooka:
-
2021-03-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 138662
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 30.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 20.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 47.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Inne - Programowanie
Uczenie maszynowe
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści książki
- Czym jest modelowanie generatywne? 15
- Modelowanie generatywne a dyskryminatywne 16
- Postępy w uczeniu maszynowym 18
- Powstanie modelowania generatywnego 19
- Framework modelowania generatywnego 21
- Probabilistyczne modele generatywne 23
- Witaj, Zlemio! 25
- Twój pierwszy probabilistyczny model generatywny 26
- Naiwny model Bayesa 29
- Witaj, Zlemio! Kontynuacja 31
- Wyzwania modelowania generatywnego 33
- Uczenie reprezentacji 34
- Konfiguracja środowiska 37
- Podsumowanie 39
- Dane ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane 41
- Głębokie sieci neuronowe 42
- Keras i TensorFlow 44
- Twoja pierwsza głęboka sieć neuronowa 45
- Ładowanie danych 45
- Budowanie modelu 46
- Kompilacja modelu 50
- Szkolenie modelu 51
- Ocena modelu 52
- Usprawnianie modelu 54
- Warstwy konwolucyjne 55
- Normalizacja partii 59
- Warstwy Dropout 61
- Połączenie warstw w całość 63
- Podsumowanie 66
- Wystawa 67
- Autoenkodery 70
- Twój pierwszy autoenkoder 71
- Koder 71
- Dekoder 73
- Połączenie kodera z dekoderem 75
- Analiza autoenkodera 76
- Wariacyjna wystawa sztuki 78
- Budowanie autoenkodera wariacyjnego 80
- Koder 80
- Funkcja strat 85
- Analiza autoenkodera wariacyjnego 86
- Korzystanie z VAE do generowania twarzy 87
- Szkolenie VAE 88
- Analiza VAE 88
- Generowanie nowych twarzy 91
- Arytmetyka przestrzeni ukrytej 92
- Morfing twarzy 93
- Podsumowanie 94
- Ganimale 95
- Wprowadzenie do sieci GAN 97
- Twoja pierwsza sieć GAN 98
- Dyskryminator 99
- Generator 101
- Szkolenie sieci GAN 104
- Wyzwania dla sieci GAN 108
- Oscylacyjne straty 109
- Załamanie trybu 109
- Mylące wartości funkcji strat 110
- Hiperparametry 110
- Stawianie czoła wyzwaniom związanym z GAN 111
- Model GAN Wassersteina 111
- Funkcja straty Wassersteina 111
- Ograniczenie Lipschitza 113
- Obcinanie wag 113
- Szkolenie sieci WGAN 114
- Analiza sieci WGAN 115
- WGAN-GP 116
- Funkcja straty z ograniczeniem gradientu 116
- Analiza sieci WGAN-GP 120
- Podsumowanie 121
- Jabłka i pomarańcze 126
- CycleGAN 128
- Twoja pierwsza sieć CycleGAN 130
- Przegląd 130
- Generatory (U-Net) 131
- Dyskryminatory 134
- Kompilacja modelu CycleGAN 136
- Szkolenie sieci CycleGAN 137
- Analiza sieci CycleGAN 138
- Tworzenie sieci CycleGAN, która maluje w stylu Moneta 140
- Generatory (ResNet) 141
- Analiza zaprojektowanej sieci CycleGAN 142
- Neuronowy transfer stylu 143
- Utrata treści 145
- Utrata stylu 147
- Całkowita utrata wariancji 149
- Uruchomienie neuronowego transferu stylów 150
- Analiza modelu neuronowego transferu stylu 151
- Podsumowanie 152
- Literackie Stowarzyszenie Twórczych Miernot 154
- Sieci LSTM 155
- Twoja pierwsza sieć LSTM 156
- Tokenizacja 156
- Budowanie zestawu danych 158
- Architektura LSTM 159
- Warstwa Embedding 160
- Warstwa LSTM 161
- Komórka LSTM 162
- Generowanie nowego tekstu 164
- Rozszerzenia sieci RNN 168
- Stos sieci rekurencyjnych 168
- Sieci GRU 169
- Komórki dwukierunkowe 170
- Modele koder-dekoder 170
- Generator pytań i odpowiedzi 172
- Zestaw danych pytanie - odpowiedź 173
- Architektura modelu 174
- Wnioskowanie 177
- Wyniki modelu 179
- Podsumowanie 180
- Wymagania wstępne 182
- Notacja muzyczna 182
- Twoja pierwsza sieć RNN do generowania muzyki 184
- Mechanizm uwagi 185
- Budowanie mechanizmu uwagi w Keras 187
- Analiza sieci RNN z mechanizmem uwagi 190
- Mechanizm uwagi w sieciach koder-dekoder 195
- Generowanie polifonicznej muzyki 199
- MuseGAN 199
- Twoja pierwsza sieć MuseGAN 201
- Generator sieci MuseGAN 203
- Akordy, styl, melodia i ścieżki 205
- Generator taktów 207
- Połączenie architektury w całość 208
- Krytyk 209
- Analiza sieci MuseGAN 210
- Podsumowanie 212
- Uczenie przez wzmacnianie 213
- OpenAI Gym 215
- Architektura modelu świata 217
- Autoenkoder wariacyjny 217
- MDN-RNN 218
- Kontroler 219
- Konfiguracja 219
- Przegląd procesu szkolenia 220
- Zbieranie losowych danych rozgrywki 221
- Szkolenie VAE 222
- Architektura VAE 224
- Eksploracja VAE 226
- Pobieranie danych do szkolenia sieci RNN 228
- Szkolenie sieci MDN-RNN 229
- Architektura sieci MDN-RNN 230
- Próbkowanie następnego wektora z i wartości nagrody z sieci MDN-RNN 231
- Funkcja straty sieci MDN-RNN 232
- Szkolenie kontrolera 233
- Architektura kontrolera 234
- CMA-ES 234
- Współbieżny algorytm CMA-ES 236
- Wyjście ze szkolenia kontrolera 238
- Szkolenie "we śnie" 239
- Szkolenie kontrolera "we śnie" 239
- Wyzwania związane ze szkoleniem "we śnie" 241
- Podsumowanie 242
- Pięć lat postępu 243
- Transformer 245
- Kodowanie pozycyjne 246
- Warstwy Multi-head Attention 246
- Dekoder 249
- Analiza modelu Transformer 249
- BERT 250
- GPT-2 251
- MuseNet 252
- Postępy w generowaniu obrazów 252
- ProGAN 252
- SAGAN 254
- BigGAN 255
- StyleGAN 256
- Zastosowania modelowania generatywnego 259
- Sztuka AI 259
- Muzyka AI 259
Przedmowa 8
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO GENERATYWNEGO UCZENIA GŁĘBOKIEGO 13
1. Modelowanie generatywne 15
2. Uczenie głębokie 41
3. Autoenkodery wariacyjne 67
4. Sieci GAN 95
CZĘŚĆ II. UCZENIE KOMPUTERÓW MALOWANIA, PISANIA, KOMPONOWANIA I GRANIA 123
5. Malowanie 125
6. Pisanie 153
7. Komponowanie muzyki 181
8. Gry 213
9. Przyszłość modelowania generatywnego 243
10. Zakończenie 261
Oceny i opinie klientów: Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania David Foster (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2021-03-13 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem