Programista Junior 5/2021 ( 13 )
- Autor:
- Programista Junior
- Promocja Przejdź


- Wydawnictwo:
- Magazyn Programista
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 88
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Programista Junior 5/2021 ( 13 )
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze względu na poziom trudności. Pisane są przejrzystym językiem, a każdy materiał wypełniony jest interesującymi ciekawostkami.
Swoje miejsce poza dziećmi, znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę z programowaniem!
Prenumeratę w wersji papierowej i elektronicznej można zamówić pod adresem: https://programistajr.pl/typy-prenumeraty/
Wybrane bestsellery
-
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
16.92 zł
19.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
18.62 zł
21.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
18.62 zł
21.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%)
Programista Junior - pozostałe książki
-
Programista Junior to niezwykły dwumiesięcznik, przeznaczony głównie dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznasz fascynujący świat programowania i informatyki. Swoje miejsce znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę...(14.79 zł najniższa cena z 30 dni)
22.87 zł
26.90 zł(-15%) -
Programista Junior to niezwykły dwumiesięcznik, przeznaczony głównie dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznasz fascynujący świat programowania i informatyki. Swoje miejsce znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę...(14.79 zł najniższa cena z 30 dni)
22.87 zł
26.90 zł(-15%) -
Programista Junior to niezwykły dwumiesięcznik, przeznaczony głównie dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznasz fascynujący świat programowania i informatyki. Swoje miejsce znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę...(14.79 zł najniższa cena z 30 dni)
22.87 zł
26.90 zł(-15%) -
Programista Junior to niezwykły dwumiesięcznik, przeznaczony głównie dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznasz fascynujący świat programowania i informatyki. Swoje miejsce znajdą również rodzice, nauczyciele, ale także dorośli, którzy chcą rozpocząć przygodę...(14.25 zł najniższa cena z 30 dni)
22.02 zł
25.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe o...(13.14 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe o...(13.14 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe o...(13.14 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe o...(13.14 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(10.95 zł najniższa cena z 30 dni)
16.92 zł
19.90 zł(-15%) -
Programista Junior to dwumiesięcznik, przeznaczony dla dzieci wieku 10-14 lat, w którym poznacie fascynujący świat programowania, informatyki, robotyki, techniki ale także bezpieczeństwa czy zagadek matematycznych. Artykuły podzielone są na kategorie wiekowe oraz ze wzg...(13.14 zł najniższa cena z 30 dni)
20.32 zł
23.90 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISSN Ebooka:
- 2657-9529, 26579529
- Data wydania ebooka:
-
2022-02-01
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Numer z katalogu:
- 168257
- Rozmiar pliku Pdf:
- 9.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 18.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 41.9MB
- Kategorie:
Technologia dla dzieci » Programista Junior
Spis treści książki
PODSTAWY INFORMATYKI
Urządzenia wejścia i wyjścia. Jak komputer rozmawia z otoczeniem
W obecnych czasach coraz częściej korzystamy z naszych zestawów komputerowych do codziennej pracy, nauki oraz rozwijania pasji. Do prawidłowego zrozumienia tego, jak dzielimy się naszymi myślami z komputerem, a także tego, w jaki sposób komputer wysyła informacje do nas, niezbędna jest wiedza o urządzeniach służących do komunikacji człowieka z maszynami. W tym celu zapoznamy się z klasyfikacją oraz ogólną charakterystyką działania najpopularniejszych urządzeń wejścia oraz wyjścia. Zaczynajmy!
Igor Olszewski
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Lekkoatletyczna rywalizacja – sprint. Wykorzystanie elementu losowości z modyfikacją ComputerCraftEdu
Biegi sprinterskie stanowią jeden z elementów zawodów lekkoatletycznych. Najszybsi biegacze dystans 100 metrów pokonują w czasie krótszym niż 10 sekund. Zawodnicy ruszają z bloków startowych w momencie strzału startera. Biegnąc swoim torem, przecinają linię mety. Na tych najkrótszych dystansach o zwycięstwie często decyduje fotokomórka.
Mateusz Błaszkiewicz
Bazy danych. Relacje
W pierwszej części artykułu (zobacz poprzedni numer PJr) dowiedzieliśmy się, czym są bazy danych, na czym polega ich relacyjność oraz w jaki sposób tworzyć tabele i wypełniać je danymi przy pomocy języka SQL. Kontynuujemy naszą bazodanową podróż – tym razem zajmiemy się konstruowaniem relacji pomiędzy tabelami oraz pobieraniem z nich różnych danych.
Wojciech Sura
JĘZYKI PROGRAMOWANIA
Wstęp do języka Python. **kwargs
W tym artykule wzbogacimy naszą wiedzę dotyczącą języka Python o wyrażenia typu **kwargs. Zobaczymy, jak można wykorzystywać je w definicjach funkcji oraz w ich wywołaniach. Dzięki temu nasze funkcje staną się jeszcze bardziej uniwersalne.
Rafał Korzeniewski
PROGRAMOWANIE GIER
Gra przygodowa „Enigma – Polacy, którzy uratowali świat”. Zaawansowane struktury danych – listy i słowniki
W poprzednim artykule nauczyliśmy się wyświetlać proste pliki graficzne wewnątrz okna. Zgodnie z zapowiedzią, teraz przyjrzymy się obiektom rodzaju mutable oraz immutable. Ten temat będzie wymagający, wprowadzimy kilka nowych elementów, a dzięki temu nasza gra zacznie nabierać realnych kształtów.
Adam Jurkiewicz, Katarzyna Wasilkowska
Współrzędne w Minecrafcie – programowanie przy pomocy liczb
66.543966°N 25.845279°E – na pierwszy rzut oka te liczby i symbole mogą wydawać się dziwne i skomplikowane. Nie jest to jednak ani trudne zadanie matematyczne, ani też żadna magiczna formuła, tylko lokalizacja domu Świętego Mikołaja – konkretnie Tähtikuja 1, Rovaniemi 96930 Arctic Circle w Laponii. To tutaj spływa ponad pół miliona listów rocznie, które przed trafieniem do Świętego Mikołaja są sortowane przez zastępy elfów. W jaki jednak sposób adres domu Świętego Mikołaja udało się zapisać w tych dziwnych liczbach? Całą magię zawdzięczamy współrzędnym.
Adrian Czechowski
DragonRuby Game Toolkit. Przystępne programowanie gier w języku Ruby
DragonRuby Game Toolkit to wyjątkowa biblioteka stworzona głównie z myślą o osobach rozpoczynających swoją przygodę z tworzeniem gier nieco bardziej na poważnie. Jej główne cechy to prostota i duża przenośność. Przy pomocy DragonRuby Game Toolkit można w łatwy sposób pisać gry 2D w języku Ruby. Czytając poniższy artykuł, dowiesz się, jak rozpocząć pracę z tym ciekawym narzędziem.
Rafał Kocisz
PROJEKTY
Magiczna choinka z micro:bit. Podejmij świąteczne wyzwanie
Lubisz tworzyć wynalazki? Ja też, jestem w końcu inżynierem. Pracuję w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, gdzie wraz z innymi inżynierami – programistkami i programistami, wciąż budujemy nowoczesne urządzenia, tworzymy aplikacje, gry. Często coś psujemy, czasem coś nam nie wychodzi, jednak dzięki wielu testom i współpracy w końcu odnosimy sukces. Dziś chciałbym pokazać moje laboratorium, gdzie możesz stworzyć swój pierwszy wynalazek z pomocą miniaturowego komputera Micro:bit.
Zbigniew Karwasiński
Programujemy lampki choinkowe. Praktycznie o bibliotekach w Arduino
Tworząc własne projekty oparte na Arduino, docieramy do momentu, w którym używamy bardziej skomplikowanych elementów – na przykład serwosilników czy ekranów LCD. W tym artykule omówimy jedno bardzo ważne zagadnienie programistyczne, używane rzede wszystkim w takich sytuacjach. Zagadnieniem, o którym mówimy, są biblioteki.
Szymon Milewski
ROBOTYKA – TECHNIKA
Roboty edukacyjne w nauce programowania. Różne potrzeby, różne rozwiązania
Nauka programowania to wszechstronny rozwój młodego człowieka, inwestycja w przyszłość, sposób na wartościowe spędzenie czasu. Co jednak w sytuacji, gdy programowanie z pozoru nie jest tym, co nas interesuje, i wolimy aktywności plastyczne albo muzyczne? W tym przypadku z pomocą przychodzą roboty edukacyjne. W artykule przedstawiam trzy wybrane roboty, z którymi poradzą sobie nawet osoby, które dotąd nie miały do czynienia z nauką programowania.
Anna Świć
BEZPIECZEŃSTWO
Jak zabezpieczyć pocztę gmail?
Poczta elektroniczna (e-mail) to jedna z najpowszechniejszych form komunikacji w Internecie. Z roku na rok powiększa się grono osób preferujących wymianę informacji za pomocą mobilnych komunikatorów internetowych, jednak to właśnie posiadanie poczty e-mail jest często warunkiem koniecznym, by zarejestrować konto w większości portali internetowych (na przykład Netflix, Facebook czy Epic Games). Poczta elektroniczna jest też wykorzystywana jako podstawowy środek komunikacji w procesie resetu hasła użytkownika wielu serwisów. Warto zatem zadbać, by była bezpieczna.
Wiktor Szymański
PROGRAMISTYCZNE WYZWANIA
Programistyczne wyzwania
W kolejnej odsłonie programistycznych wyzwań prezentujemy nowe zadania „z haczykiem” – dotyczące Scratcha i Pythona. Mamy nadzieję, że zainspirują cię one do samodzielnej pracy, ale też dostarczą wskazówek, które mogą ci w tym pomóc. Pamiętaj jednak, że każde z przedstawianych przez nas programistycznych wyzwań można rozwiązać na wiele sposobów, a najważniejsze jest to, żeby osiągnąć zakładany efekt. Przeczytaj zadania i spróbuj je samodzielnie rozwiązać. Dopiero potem przeczytaj nasze wskazówki do zadań.
Konrad Jagaciak
3.14159
Zagadki matematyczne dla dzieci w wieku 11+
Michał Kremzer
WIEDZA I EDUKACJA
Biegnij, króliczku!
Dzieci najlepiej przyswajają wiedzę i nowe umiejętności, jeśli mają je podane w formie wygłupów lub ciekawej zabawy – wie to każdy, a na pewno wiedzą to ludzie z projektu PixBlocks. Stworzyli oni bardzo interesującą serię produktów, które mają za zadanie zaszczepić w dzieciach bakcyl programowania. Przyjrzyjmy się dokładniej, co PixBlocksowy świat ma do zaoferowania.
Mateusz Zawadzki
Magazyn Programista - inne książki
-
API (Application Programming Interface) to zagadnienie, z którym spotykamy się na co dzień. Czy jednak potrafimy dobrze zaprojektować interfejsy w języku C++? W jaki sposób C++ różni się od innych języków pod względem projektowania API? Czy rozumiemy semantykę ró...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
22.02 zł
25.90 zł(-15%) -
O języku Rust słyszał już chyba każdy programista. Nie znaczy to oczywiście, że wszyscy potrafią z niego korzystać. Faktycznie jednak zyskał on niezwykłą popularność w bardzo krótkim czasie, a to za sprawą unikatowej cechy, jaką jest gwarancja bezpieczeństwa pamięci. Mowa tutaj zaró...
Programista nr 102. Mechanizmy bezpieczeństwa Rust z perspektywy C++ Programista nr 102. Mechanizmy bezpieczeństwa Rust z perspektywy C++
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)22.87 zł
26.90 zł(-15%) -
Implementujemy wirtualnego kierowcę przy pomocy sieci neuronowych i algorytmu ewolucyjnego Czy wam również zdarzyło się użyć jakiegoś sformułowania, które umieszczone w odpowiednim kontekście było całkowicie sensowne, ale wyrwane z tegoż kontekstu brzmiało całkowicie absurdalnie?...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.72 zł
27.90 zł(-15%) -
Zapraszamy do lektury 101 nr "Programisty". Wydanie tego numeru zbiegło się z 10 jubileuszem wydawania naszego tytułu.
Programista nr 101. Pierwsze spojrzenie na .NET MAUI Programista nr 101. Pierwsze spojrzenie na .NET MAUI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)22.87 zł
26.90 zł(-15%) -
Tworzymy grę planszową dla systemów Windows i Android W dwóch wcześniejszych artykułach (Programista 102 i 103) oswajałem nową technologię .NET MAUI, która umożliwia tworzenie aplikacji wieloplatformowych z graficznym interfejsem użytkownika. Do tej pory testowaliśmy ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.72 zł
27.90 zł(-15%) -
W programistycznej karierze przychodzi w końcu taki moment, w którym musimy zmierzyć się z wyjątkowo trudnym do zdiagnozowania błędem. Moją piętą achillesową okazał się bug, z którym walczyłem półtora tygodnia i poległem; dopiero moi koledzy, którzy zaczęli mozolnie ko...
Programista nr 105. Zaawansowane metody debugowania w systemie Windows i Visual Studio Programista nr 105. Zaawansowane metody debugowania w systemie Windows i Visual Studio
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.72 zł
27.90 zł(-15%) -
Czy odkrywanie koła na nowo jest czymś, na co warto poświęcać czas? Prawdopodobnie nie. To samo tyczy się implementacji często używanych struktur danych i algorytmów do obliczeń numerycznych. Na szczęście możemy skorzystać z prostego w użyciu rozwiązania, które łączy w sobie najleps...
Programista nr 99. Obliczenia numeryczne w C++ przy użyciu biblioteki Armadillo Programista nr 99. Obliczenia numeryczne w C++ przy użyciu biblioteki Armadillo
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)22.02 zł
25.90 zł(-15%) -
Zaawansowane metody optymalizacji mogą przyczynić się do generowania trudnych do wykrycia błędów, jeśli kod wejściowy nie jest napisany zgodnie ze standardem. Wykrycie źródła nieprawidłowości może być trudne i zależne od wielu czynników, np. wersji kompilatora i stopnia optym...
Programista nr 98. Zaprzyjaźnij się z kompilatorem. Krótki przewodnik po flagach kompilatora Programista nr 98. Zaprzyjaźnij się z kompilatorem. Krótki przewodnik po flagach kompilatora
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)22.02 zł
25.90 zł(-15%) -
Program zapisany na dysku nie jest użyteczny sam w sobie. Najpierw musi trafić do pamięci komputera, z której jego instrukcje będą pobierane i wykonywane na przydzielonym procesorze. Wykonywany program wraz ze swoim stanem, tj. przestrzenią adresową, zawartością rejestrów procesora,...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
22.02 zł
25.90 zł(-15%) -
Zapraszamy do zamówienia rozszerzonego wydania Programisty nr 100. Programista nr 100 to: ponad 120 stron ciekawej i przydatnej programistycznej treści; artykuły od znanych i lubianych ekspertów; must-read i must-have każdego programisty.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
26.27 zł
30.90 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Programista Junior 5/2021 ( 13 ) Programista Junior (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.