OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII (ebook)(audiobook)(audiobook)

Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
4.1/6  Opinie: 61
Stron:
680
Druk:
oprawa twarda
3w1 w pakiecie:
     PDF
     ePub
     Mobi

Książka

119,00 zł

Dodaj do koszyka Wysyłamy w 24h

Ebook

119,00 zł
95,20 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Dodaj do listy życzeń Poleć tę książkę znajomemu Poleć tę książkę znajomemu!!

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W tej książce opisano między innymi:
  • podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
  • najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
  • shadery i język GLSL (OpenGL Shading Language)
  • kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
  • techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
  • rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
  • sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
  • nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP

OpenGL? Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!