ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Książka

99,00 zł

Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna

Ebook

99,00 zł
54,45 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Powiadom o dostępności audiobooka »

ECONOMICUS 2014 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"

 

Na początku był Internet. Potem ludzie zaczęli w nim handlować…

 

Idea Biblii e-biznesu zrodziła się z prostej potrzeby stworzenia możliwie kompletnej skarbnicy wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. Wiedza ta, dotychczas zamknięta w wielu książkach oraz rozproszona na tysiącach stron internetowych, bywała przedstawiana selektywnie - wszak nie istnieje ekspert, który wie wszystko o e-commerce. Kto więc miałby napisać książkę wyczerpującą ten temat? W dodatku chodzi o temat, który stale się rozwija. Ustawiczne mnożenie się wątków oraz lawinowo rosnąca liczba nowych pytań i wyzwań, które wymagają odpowiedzi, nie sprzyjają opanowaniu całości zagadnienia. A w świecie e-biznesu nic nie jest stałe.

Ponieważ Biblia e-biznesu powstawała z myślą o systemowym przedstawieniu kwestii związanych z e-commerce, opracowania poszczególnych zagadnień podjęło się ponad dwudziestu autorów. Każdy z nich jest specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki temu niniejsza książka gromadzi najcenniejszą praktyczną wiedzę e-biznesową w jednym miejscu. Biblia e-biznesu nie jest dziełem skończonym - wirtualny biznes stale się zmienia! Dlatego też swoistym przedłużeniem publikacji jest jej fanpage, dostępny pod adresem: www.facebook.com/bibliaebiznesu. Możesz zadawać tam pytania, a nawet toczyć polemiki z autorami i wspólnie z nimi dopisywać kolejne rozdziały tej publikacji.

 


 

O autorach

15 Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Marcin Godlewski, Jakub Jasiński, Marcin Kosiński, Paweł Królak, Paweł Krzyworączka, Maciej Lewiński, Paweł Lipiec, Piotr Motyl, Przemysław Modrzewski, Sławomir Panek, Krzysztof Rdzeń, Rafał Sadłowski, Mirosław Smużniak, Mirosław Szmajda, Piotr Szulczewski, Natalia Szwarc, Joanna Wajdzik, Mariusz Wesołowski

Marcin Cichoń - Head of growth w IDEACTO — agencji UX specjalizującej się w projektowaniu dla e-commerce’u. Zajmuje się rozwojem agencji oraz projektami klientów w obszarze analityki internetowej i optymalizacji konwersji. Wcześniej zarządzał agencją performance marketing Digital Hill w Unity Group oraz budował swoje doświadczenie korporacyjne jako head of digital w Nest Banku. Prelegent wielu branżowych konferencji oraz autor niezliczonej ilości publikacji w mediach branżowych. Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z zakresu e-commerce’u i e-marketingu.

Marcin Cisek  - psycholog biznesu. Przedsiębiorca, wykładowca, konsultant i trener biznesu. Praktyk i pragmatyk. Od kilku lat pasjonat e-commerce’u. Prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje zarówno dla dużych korporacji (np.: Allegro, Agito, Google, Avans, Media Expert), jak i małych, rodzinnych biznesów. Zawodowo zafascynowany problematyką zachowań zakupowych oraz przebiegiem procesu decyzyjnego konsumenta. Ponadto gorący zwolennik koncepcji organizacji uczącej się i filozofii kaizen. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu psychologii biznesu (zachowania konsumenckie, komunikacja interpersonalna i procesy grupowe, zarządzanie zmianą, budowanie i rozwijanie zespołów, rekrutacja i selekcja, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, train the trainer, obsługa klienta) oraz zagadnień prawnych związanych z branżą e-commerce’ową. Od 2007 r. trener Akademii Allegro, a od 2011 r. Certy

Agnieszka Dejnaka - doktor hab., prof. nadzw. WSB, absolwentka studiów MBA. Od kilku lat pełni funkcję menedżera kierunku zarządzanie w WSB we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu e-commerce’u, e-komunikacji marketingowej, analityki biznesowej oraz e-marketingu. Praktyk biznesu oraz trener z zakresu e-marketingu i e-commerce’u. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce’u z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi. Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i zachowań nabywców w kontekście rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Uczestniczyła w pobytach naukowo-badawczych we Franklin University w Columbus w Stanach Zjednoczonych. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych.

Maciej Dutko - przedsiębiorca, inwestor, trener biznesu, wcześniej także Certyfikowany Wykładowca Allegro. Wykładowca w uczelniach ekonomicznych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA), w tym w tzw. „Edukacyjnym WIG 20”, czyli w najlepszych szkołach biznesowych w Polsce (m.in.: Uczelnia Łazarskiego, Akademia Frycza Modrzewskiego, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wyższa Szkoła Handlowa, Wyższe Szkoły Bankowe w całym kraju), honorowy wykładowca i członek Rady Naukowej Uczelni ASBIRO. Dziennikarz i redaktor (TVP 2002 – 2006), felietonista Onet.pl (do 2015) oraz magazynów „Mensis.pl” i — gościnnie — „Online Marketing”. Propagator etyki w marketingu i w mediach. Prelegent podczas konferencji biznesowych w Polsce i na świecie (m.in.: Tajlandia, Wielka Brytania, Szwecja, Norwegia, Australia, Niemcy). Twórca autorskich szkoleń „E-biznes do Kwadratu” (www.ebiznes2.pl), „Zen obsługi e-klienta” (www.zenklienta.pl) i „Targuj się!” (www.zennegocjacji.pl). Właściciel firm: Evolu.pl (blog i szkolenia biznesowo-rozwojowe, wcześniej pod marką Akademia-Internetu.pl), Korekto.pl (prawdopodobnie największa w Polsce firma edytorska) i Audite.pl (wykonał audyty i pomógł poprawić skuteczność e-ofert ponad 1400 firmom, zwiększając ich sprzedaż o kilkaset milionów złotych). Ze względu na zamiłowanie do tropienia i eliminowania błędów w ofertach, które psują sprzedaż firmom, nazywany bywa „doktorem House’em polskiego internetu”. Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej. Laureat nagrody von Misesa za promowanie idei wolnego rynku. Autor kilkunastu książek (w tym Targuj się!, Efekt tygrysa, Nieruchomościowe seppuku, E-biznes. Poradnik praktyka, Copywriting internetowy, Informacja w internecie), pomysłodawca i koordynator Biblii e-biznesu. Jego książki sprzedały się w ok. 60 000 egzemplarzy, a w wykładach i szkoleniach uczestniczyło ponad 20 000 osób. Więcej: Dutko.pl, www.facebook.com/dutkon, https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Dutko.

 

Piotr Dywański - konsultant, trener, doradca zawodowy i biznesowy. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w projektach związanych z rynkiem pracy, w tym outplacementowych, szkoleniowych i doradczych. Współpracuje jako freelancer z firmami komercyjnymi, instytucjami publicznymi i pozarządowymi. Realizuje indywidualne i grupowe programy wsparcia m.in. dla menedżerów, specjalistów oraz pracowników operacyjnych. Specjalizuje się we wsparciu outplacementowym, coachingu kariery oraz doradztwie biznesowym, w tym także dofinansowaniach związanych z uruchamianiem i rozwijaniem własnego biznesu. Wspiera klientów planujących założenie firmy, prowadząc szkolenia i konsultacje indywidualne, dzieląc się praktycznym doświadczeniem z perspektywy przedsiębiorcy oraz doradcy/eksperta zaangażowanego w przygotowanie i ocenę biznesplanów. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego oraz podyplomowych studiów z zakresu doradztwa zawodowego. Autor publikacji dotyczącej networkingu i artykułów do „Mensis.pl”. Ukończył Szkołę Trenerów Zarządzania prowadzoną przez Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK w Krakowie. Absolwent CoachWise Essentials Program.

Marcin Godlewski - działa w obszarze online marketingu od 2006 r. Organizował kampanie marketingowe dla największej polskiej firmy zajmującej się rozwojem osobistym. Stworzył pierwszy polski portal ze szkoleniami online (MiastoSzkolen.pl), prowadził także pierwszą polską platformę programów partnerskich. Jest współtwórcą marki szkoleniowej w branży network marketingu. Pracował także jako CMO w pierwszej na świecie profesjonalnej aplikacji mobilnej wprowadzającej grywalizację do network marketingu. Ponadto działał w projektach z branży kryptowalut, pozyskując inwestorów na całym świecie. Współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami w zakresie sprzedaży online, reklamy i prowadzenia działań w social mediach, również poza granicami Polski.

Jakub Jasiński - praktyk e-commerce’u i omnichannelu, gościnny prelegent na kilku uczelniach. Obecnie dyrektor rozwoju omnichannelu w wiodącej organizacji w Europie, gdzie z sukcesem i w ekspresowym tempie wdrożył wielokanałowość w kilkunastu krajach.

 

Paweł Królak - przedsiębiorca i strateg biznesowy, założyciel, prezes zarządu i największy akcjonariusz Grupy Coraz Lepsza Firma S.A. (www.corazlepszafirma.pl). W ciągu zaledwie kilku lat zbudował od zera firmę wartą ponad 30 mln zł na rynku, na którym wszyscy mówili, że to absolutnie niewykonalne. Dziś (stan na styczeń 2021) firma obsługuje ponad 10 000 klientów, zatrudnia 30 osób i rośnie w tempie Doliny Krzemowej (dwucyfrowe wzrosty miesiąc do miesiąca). Poprzednią firmę (księgarnię internetową) założył jeszcze na studiach, mając 300 zł w kieszeni, a po kilku latach doprowadził ją do pozycji lidera swojej branży. W 2018 r. sprzedał firmę inwestorowi branżowemu, by w pełni skupić się na rozwoju grupy kapitałowej CLF. Gościnnie wykłada na studiach biznesowych i MBA, pisze książki i niezliczone artykuły.

Paweł Krzyworączka - doktor, e-przedsiębiorca, trener i doradca e-biznesowy. Od 2008 r. prowadzi firmę KRZYWY.PL. Autor wielu szkoleń biznesowych z serii „Tajemnice…” (m.in.: Tajemnice Pozycjonera, E-biznesu, Sprzedawcy, Usability, Allegro) dostępnych na platformie Frogia.pl. Doradza w poprawie użyteczności serwisów internetowych, opracowuje domeny, zwiększa skuteczność e-sklepów, optymalizuje serwisy, audytuje aukcje Allegro, pomaga budować strategie biznesowe. Prowadzi bloga o e-biznesie (ebiznesy.pl) i bloga osobistego (krzyworaczka.pl). Aktywnie rozwija własne projekty e-commerce’owe: e-sklepy (m.in.: tabletoid.pl, senio.pl, fasja.com) i sprzedaż na Allegro. Prywatnie szczęśliwy ojciec dwójki Aniołków i mąż wyrozumiałej Gosi. Uwielbia aktywnie spędzać czas na rowerze lub biegając. Kontakt: pawel@ krzyworaczka.pl, tel. 509 061 946, https://m.facebook.com/Krzyworaczka.

Maciej Lewiński - mówią o nim: Adam Małysz polskiego marketingu, bo osiąga wyniki, które niewiele osób umiałoby powtórzyć. Przy użyciu Google Analytics i Google Ads optymalizuje strony WWW i kampanie marketingowe takich marek jak Starbucks, Empik, Allegro czy mBank. Według mamy pierwsze wypowiedziane przez niego słowo brzmiało: „konwersja”, a już w przedszkolu liczył współczynnik odrzuceń przy użyciu makaronu w cyferki. Potem było tylko lepiej: ma ponad 10 lat doświadczenia w analizie danych i profesjonalnych wdrożeniach Google Analytics, a od 7 lat na polskich i amerykańskich scenach konferencyjnych uczy, w jaki sposób efektywnie analizować dane po to, by zwiększyć sprzedaż i poprawić rentowność swojego biznesu. Ponieważ jest z Poznania, zrobi wszystko, byś nie przepalił swojego budżetu reklamowego, bo nic nie smuci go bardziej niż marnowanie pieniędzy. Nie musisz wierzyć jego mamie na słowo, gdy mówi, że syn jest największym ekspertem od Google Analytics w Polsce — zaświadcza o tym sam Google, który ocertyfikował go od stóp do głów.

Piotr Motyl - przedsiębiorca z bogatym, ponad 19-letnim doświadczeniem w biznesie. Od 2012 r. mieszka na stałe w Tajlandii (Bangkok) i prowadzi swój biznes zdalnie, korzystając z rozwiązań globalnych. Od 2009 r. zajmuje się konsultingiem w e commersie. Założył 5 firm, w tym 3 poza Polską. Obsłużył blisko 100 000 klientów przez internet. Zorganizował największe polskojęzyczne konferencje na temat e-biznesu w Bangkoku i Singapurze. Traduje i inwestuje na giełdzie w Singapurze z dostępem do 52 rynków. Absolwent MBA i wykładowca Uczelni ASBIRO. Kanał na YouTubie: Piotr Motyl, blog: www.piotrmotyl.pl.

Krzysztof Rdzeń - przedsiębiorca internetowy od 2006 r. w e-commersie, mediach i IT. Założyciel pierwszego w Polsce czasopisma branży e-commerce’owej „Mensis.pl”. Właściciel SOHOshop.pl, w którym pomaga producentom, markom i dystrybutorom rozwijać nowoczesne kanały sprzedaży, dostarczając i rozwijając systemy B2B, multistore i platformy marketplace’owe. Prezes zarządu i współwłaściciel Grupy Butik.pl. Więcej: www.krzysztofrdzen.com.

Rafał Sadłowski - Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Politechniki Świętokrzyskiej, założyciel firmy AI FORCE 1, laureat konkursu na najlepsze prace dyplomowe z zakresu rozwiązań internetowych organizowanego przez e-point SA, prelegent konferencji 4Developers, współautor miesięcznika „Mensis.pl”. Od ponad 10 lat związany z branżą call center. Zajmuje się projektowaniem produktów chat/voicebot wspieranych przez sztuczną inteligencję.

 

Mirosław Smużniak – absolwent Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Wykładowca akademicki, który dzieli się ze studentami wiedzą z zakresu rynku e-commerce, nowoczesnych metod marketingu, zarządzania i komunikacji, logistyki i magazynowania, transportu w e-biznesie. Prowadził projekty szkoleniowe m.in. dla Allegro, DHL, InPost, EduInvest. Pełnił funkcje kierownicze w dużych centrach logistycznych. Praktyk e-biznesu z dwunastoletnim stażem. Na co dzień pomaga polskim przedsiębiorcom prowadzić z sukcesem efektywny e-biznes, w tym sklepy internetowe połączone z systemami automatyzującymi e-commerce. Jest autorem wielu publikacji poświęconych e-commerce oraz współautorem bestselleru Biblia e-biznesu wydawnictwa Helion (2013).

Piotr Szulczewski - prawnik, specjalista ds. podatkowych, właściciel biura rachunkowego oraz współpracujący z szeregiem kancelarii prawnych i przedsiębiorców w zakresie zagadnień podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zaangażowany w opracowywanie licznych projektów optymalizacyjnych m.in. w branży turystycznej, prasowej, medycznej, IT, rolnej. Autor wielu publikacji o tematyce podatkowej i cywilnoprawnej ukazujących się cyklicznie w prasie drukowanej i elektronicznej. Prowadzi szkolenia z zakresu podatków VAT i PIT.

Zamknij

Wybierz metodę płatności