×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

OpenGL. Receptury dla programisty

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Serie wydawnicze:
Technologia i rozwiązania
Receptury
Packt
Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
6.0/6  Opinie: 0
Stron:
320
Druk:
oprawa miękka
Dostępne formaty:
     PDF
     ePub
     Mobi
Czytaj fragment

Ponad 40 gotowych przepisów pokazujących możliwości zastosowania biblioteki OpenGL w nowoczesnych aplikacjach

OpenGL dostarcza programistom API do renderowania zaawansowanych grafik i animacji. To oprogramowanie umożliwia im tworzenie niezwykle atrakcyjnych gier, prezentacji oraz efektów graficznych. Jeżeli chcesz poznać możliwości OpenGL, jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, to trafiłeś na świetną książkę!

Znajdziesz w niej zbiór receptur cenionych przez programistów. Dzięki nim błyskawicznie rozwiążesz typowe problemy oraz zobaczysz, jak podejść do przeróżnych zagadnień związanych z OpenGL. Sięgnij po tę lekturę, a nauczysz się wybierać obiekty na podstawie ich różnych właściwości, mapować środowisko, filtrować obraz oraz tworzyć realne scenerie za pomocą odpowiedniej gry światła i cienia. Ponadto zobaczysz, jak śledzić promienie, ścieżki oraz tworzyć animacje szkieletowe i symulacje fizyczne. Ta książka to kopalnia najlepszych przepisów na wykorzystanie OpenGL!

Na licznych przykładach poznasz zasady:
  • tworzenia renderingowego kontekstu w OpenGL 3.3,
  • operowania wirtualną kamerą i wskazywania obiektów w scenie 3D,
  • symulowania odbić lustrzanych za pomocą renderowania pozaekranowego i mapowania środowiska,
  • stosowania technik mapowania cieni włącznie z mapowaniem wariancyjnym,
  • implementowania systemów cząsteczkowych przy użyciu shaderów,
  • realizacji globalnego oświetlenia w oparciu o GPU i z użyciem harmonik sferycznych oraz SSAO,
  • symulowania przezroczystości metodami bazującymi na dualnym peelingu głębi,
  • wykonywania renderingów wolumetrycznych metodą cięcia połówkowokątowego i symulacji fizycznych z transformacyjnym sprzężeniem zwrotnym.

Najlepsze przepisy na OpenGL!

Wybrane bestsellery

O autorze książki

Muhammad Mobeen Movania received his PhD degree in Advanced Computer Graphics and Visualization from Nanyang Technological University (NTU), Singapore. He completed his Bachelor of Science Honors (BCS(H)) in Computer Sciences from Iqra University, Karachi. Before joining NTU, he was a junior graphics programmer at Data Communication and Control (DCC) Pvt. Ltd. Karachi, Pakistan. He was working on DirectX and OpenGL API for producing real-time interactive tactical simulators and dynamic integrated training simulators. His research interests include volumetric rendering, GPU technologies, real-time shadows, digital geometry processing, and hierarchical geometric data structures. He is also the author of an OpenCloth project which implements various cloth simulation algorithms in OpenGL. His blog lists a lot of useful graphics tips and tricks. When not involved with computer graphics, he composes music and is an avid squash player. He is currently working at a research institute in Singapore.

Zobacz pozostałe książki z serii

Helion - inne książki

Zamknij

Przenieś na półkę

Proszę czekać...
ajax-loader

Zamknij

Wybierz metodę płatności

Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint