

Opis książki: Meandry lokalizacji gier
Przetłumacz mi, jak w to grać, proszę!
Lokalizacja gry w taki sposób, by dostosować ją do znanych graczowi realiów, to prawdziwa sztuka. Więcej ― to warunek sukcesu gry na danym rynku! Gracze bowiem chętnie grają w gry, które "znają i lubią", czyli takie, z których bohaterami, a także ich powiedzonkami, miejscami, gdzie rozgrywa się akcja, i innymi detalami mogą się utożsamiać. Pamiętacie, jak w filmie Shrek osioł wspomina o kremówkach? Że każdy je lubi? W wersji anglojęzycznej mowa była o pasztecikach. Dla nas paszteciki nie mają potencjału komicznego, prawda?
Stąd lokalizator gry to nie prosty tłumacz, rzemieślnik, który po prostu bierze na warsztat obcojęzyczne słowa i wstawia w ich miejsce swojskie zwroty. Lokalizator to prawdziwy artysta, magik, na którym spoczywa spora odpowiedzialność. Brzmi groźnie? Nie, bo na końcu drogi czeka wysoka nagroda. I wcale nie chodzi o finanse ― choć życzymy, by zlecenia tłumaczeń gier były jak najwyżej wyceniane. Chodzi o satysfakcję ze świetnie zrealizowanego zadania. Nie ma bowiem nic przyjemniejszego niż pozytywne opinie, wystawiane lokalizacji gry przez jej użytkowników.
Wybrane bestsellery
-
W tej książce w wyczerpujący sposób opisano proces tworzenia gier. Wyjaśniono tu zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane pojęcia i techniki związane ze stosowaniem środowiska Unity. Najpierw przedstawiono podstawowe informacje na temat Unity. Zaprezentowano struktury gier, grafiki, skrypt...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
33.50 zł
67.00 zł(-50%) -
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Odkryj niezbędne...
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua
Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Unity to niezwykle popularne środowisko do tworzenia komputerowych gier 2D i 3D oraz innych materiałów interaktywnych, takich jak filmy, animacje, prezentacje i wizualizacje. Silnik ten działa pod kontrolą większości powszechnie używanych systemów operacyjnych, a powstałe dzięki niemu materiały m...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.50 zł
17.00 zł(-50%) -
Ta książka jest drugim, uaktualnionym i uzupełnionym, wydaniem świetnego podręcznika dla programistów gier. Dzięki niej zaczniesz mistrzowsko stosować zaawansowane techniki programistyczne w języku HTML5. Nauka będzie polegać na wykonaniu dwóch projektów: strategicznej gry planszowej oraz gry cza...
Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Ludzie zajmują się modelarstwem redukcyjnym praktycznie od zawsze. Historia odtwarzania rzeczywistości w pomniejszonej skali bowiem sięga czasów prehistorycznych ― pierwsze figurki ludzi i zwierząt wykonane ręką człowieka liczą kilkadziesiąt tysięcy lat. Choć przez wieki zmieniały się motyw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji...
LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy me...
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka praktycznych teorii projektowania gier oraz praktyk pomocnych w rozwijaniu i udoskonalaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu również sporo wskazówek dotyczących programowania gier jako takieg...
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)89.40 zł
149.00 zł(-40%) -
Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowa...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8185-8, 9788328381858
- Data wydania ebooka:
-
2021-07-02
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 145867
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 127.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 44.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 104.1MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Gry » Programowanie gier
Gry » Inne
Spis treści książki
- 1.1. Czy lokalizowanie gier jest potrzebne? 13
- 1.2. Wyszukiwanie błędów lokalizacji na zrzutach ekranu - ćwiczenie 1. 40
- 1.3. Co składa się na proces lokalizowania gry? 50
- 1.4. Specyfika tłumaczenia gier (i oprogramowania) 55
- 1.5. Trzy filary dobrej lokalizacji 60
- 2.1. Jakie wymagania powinien spełniać tłumacz gier? 67
- 2.2. Po co wynajdować proch na nowo, czyli utarte polskie słownictwo growe 70
- 2.3. Jak radzić sobie z częstymi problemami? 76
- 2.3.1. Kwestie płci gracza/postaci 76
- 2.3.2. Teksty ze zmiennymi liczbowymi 78
- 2.3.3. Stylizacja tekstu 84
- 2.4. Czego jeszcze nie robić przy tłumaczeniu gier? 88
- 2.5. Wyszukiwanie błędów na zrzutach ekranu - ćwiczenie 2. 97
- 2.6. Problemy tłumaczeń zespołowych i projektów długoterminowych 107
- 2.6.1. Do czego służą glosariusze i bazy terminologiczne? 108
- 3.1. Nie tylko tłumacz, czyli błędy popełniane przez twórców gier 120
- 3.2. Szczególne przykłady błędów w tłumaczeniu i innych etapach lokalizowania gier 133
- 3.2.1. Błędy tłumaczeniowe wynikające ze słabego opanowania języka angielskiego 133
- 3.2.2. Błędy wynikające ze słabego opanowania języka polskiego 137
- 3.2.3. Błędy wynikające z nieznajomości historii 144
- 3.2.4. Błędy wynikające z nieznajomości nauk ścisłych 149
- 3.2.5. Błędy wynikające z niestosowania dobrych praktyk tłumaczeniowych 158
- 3.2.6. Analiza trzech przykładowych tłumaczeń 166
- 3.3. Wyszukiwanie błędów na zrzutach ekranu - ćwiczenie 3. 172
- 4.1. Przykłady skryptów z tekstami gier 187
- 4.2. Tłumaczenie tekstu z kodami formatującymi i hiperłączami 196
- 4.3. Tłumaczenie tekstu ze zmiennymi na przykładzie skryptu "Stellaris" 205
- 4.4. Tłumaczenie nieliniowego dialogu na przykładzie fragmentów z "Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir" 214
- 4.5. Krótki komentarz na temat tłumaczenia tekstów piosenek i poezji 230
- 4.6. Fragmenty tekstów z gier do samodzielnego tłumaczenia 235
- 5.1. False friends w grach 257
- 5.2. Rozwiązanie zagadki z tłumaczeniem tytułów gier 269
- 5.3. Rozwiązanie 1. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 270
- 5.4. Rozwiązanie 2. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 273
- 5.5. Rozwiązanie 3. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 274
- 5.6. Bingo tłumaczy 280
Słowo wstępu 9
Rozdział 1. Wprowadzenie 13
Rozdział 2. Specyfika tłumaczenia gier 67
Rozdział 3. Uczmy się na cudzych błędach 119
Rozdział 4. Tłumaczenie tekstów gier na przykładach 187
Rozdział 5. Informacje dodatkowe i rozwiązania ćwiczeń 257
Oceny i opinie klientów: Meandry lokalizacji gier Janusz Mrzigod (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
Anna,
Data dodania: 2021-10-11 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem