

Opis książki: Meandry lokalizacji gier
Przetłumacz mi, jak w to grać, proszę!
Lokalizacja gry w taki sposób, by dostosować ją do znanych graczowi realiów, to prawdziwa sztuka. Więcej ― to warunek sukcesu gry na danym rynku! Gracze bowiem chętnie grają w gry, które "znają i lubią", czyli takie, z których bohaterami, a także ich powiedzonkami, miejscami, gdzie rozgrywa się akcja, i innymi detalami mogą się utożsamiać. Pamiętacie, jak w filmie Shrek osioł wspomina o kremówkach? Że każdy je lubi? W wersji anglojęzycznej mowa była o pasztecikach. Dla nas paszteciki nie mają potencjału komicznego, prawda?
Stąd lokalizator gry to nie prosty tłumacz, rzemieślnik, który po prostu bierze na warsztat obcojęzyczne słowa i wstawia w ich miejsce swojskie zwroty. Lokalizator to prawdziwy artysta, magik, na którym spoczywa spora odpowiedzialność. Brzmi groźnie? Nie, bo na końcu drogi czeka wysoka nagroda. I wcale nie chodzi o finanse ― choć życzymy, by zlecenia tłumaczeń gier były jak najwyżej wyceniane. Chodzi o satysfakcję ze świetnie zrealizowanego zadania. Nie ma bowiem nic przyjemniejszego niż pozytywne opinie, wystawiane lokalizacji gry przez jej użytkowników.
Wybrane bestsellery
-
Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzieln...
Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących Roblox Lua w 24 godziny. Tworzenie gier dla początkujących
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Odkryj niezbędne...
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua
Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Silnik Unreal Engine za sprawą Blueprints Scripting oferuje możliwość tworzenia prototypów i logiki gry bez konieczności kodowania. Koncepcja programowania wizualnego jest doskonałym uzupełnieniem klasycznej formy programowania. Natomiast nie wszędzie da się ją zastosować, innymi słowy: tam, gdzi...
Unreal Engine 5. Kurs video. Tworzenie mechaniki gry w C++ Unreal Engine 5. Kurs video. Tworzenie mechaniki gry w C++
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)84.50 zł
169.00 zł(-50%) -
Ludzie zajmują się modelarstwem redukcyjnym praktycznie od zawsze. Historia odtwarzania rzeczywistości w pomniejszonej skali bowiem sięga czasów prehistorycznych ― pierwsze figurki ludzi i zwierząt wykonane ręką człowieka liczą kilkadziesiąt tysięcy lat. Choć przez wieki zmieniały się motyw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
24.74 zł
39.90 zł(-38%) -
Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy me...
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.89 zł
49.00 zł(-39%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka praktycznych teorii projektowania gier oraz praktyk pomocnych w rozwijaniu i udoskonalaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu również sporo wskazówek dotyczących programowania gier jako takieg...
Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)90.89 zł
149.00 zł(-39%) -
Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowa...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
30.44 zł
49.90 zł(-39%) -
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą poznać podstawy Unreal Engine 4. Ten praktyczny przewodnik składa się z 24 rozdziałów. Przestudiowanie każdego z nich wymaga najwyżej jednej godziny. W książce znalazły się szczegółowe instrukcje, praktyczne przykłady oraz liczne ćwiczenia ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotow...
Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)14.95 zł
29.90 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8185-8, 9788328381858
- Data wydania ebooka:
-
2021-07-02
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 145867
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 127.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 44.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 104.1MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Gry » Programowanie gier
Gry » Inne
Spis treści książki
- 1.1. Czy lokalizowanie gier jest potrzebne? 13
- 1.2. Wyszukiwanie błędów lokalizacji na zrzutach ekranu - ćwiczenie 1. 40
- 1.3. Co składa się na proces lokalizowania gry? 50
- 1.4. Specyfika tłumaczenia gier (i oprogramowania) 55
- 1.5. Trzy filary dobrej lokalizacji 60
- 2.1. Jakie wymagania powinien spełniać tłumacz gier? 67
- 2.2. Po co wynajdować proch na nowo, czyli utarte polskie słownictwo growe 70
- 2.3. Jak radzić sobie z częstymi problemami? 76
- 2.3.1. Kwestie płci gracza/postaci 76
- 2.3.2. Teksty ze zmiennymi liczbowymi 78
- 2.3.3. Stylizacja tekstu 84
- 2.4. Czego jeszcze nie robić przy tłumaczeniu gier? 88
- 2.5. Wyszukiwanie błędów na zrzutach ekranu - ćwiczenie 2. 97
- 2.6. Problemy tłumaczeń zespołowych i projektów długoterminowych 107
- 2.6.1. Do czego służą glosariusze i bazy terminologiczne? 108
- 3.1. Nie tylko tłumacz, czyli błędy popełniane przez twórców gier 120
- 3.2. Szczególne przykłady błędów w tłumaczeniu i innych etapach lokalizowania gier 133
- 3.2.1. Błędy tłumaczeniowe wynikające ze słabego opanowania języka angielskiego 133
- 3.2.2. Błędy wynikające ze słabego opanowania języka polskiego 137
- 3.2.3. Błędy wynikające z nieznajomości historii 144
- 3.2.4. Błędy wynikające z nieznajomości nauk ścisłych 149
- 3.2.5. Błędy wynikające z niestosowania dobrych praktyk tłumaczeniowych 158
- 3.2.6. Analiza trzech przykładowych tłumaczeń 166
- 3.3. Wyszukiwanie błędów na zrzutach ekranu - ćwiczenie 3. 172
- 4.1. Przykłady skryptów z tekstami gier 187
- 4.2. Tłumaczenie tekstu z kodami formatującymi i hiperłączami 196
- 4.3. Tłumaczenie tekstu ze zmiennymi na przykładzie skryptu "Stellaris" 205
- 4.4. Tłumaczenie nieliniowego dialogu na przykładzie fragmentów z "Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir" 214
- 4.5. Krótki komentarz na temat tłumaczenia tekstów piosenek i poezji 230
- 4.6. Fragmenty tekstów z gier do samodzielnego tłumaczenia 235
- 5.1. False friends w grach 257
- 5.2. Rozwiązanie zagadki z tłumaczeniem tytułów gier 269
- 5.3. Rozwiązanie 1. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 270
- 5.4. Rozwiązanie 2. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 273
- 5.5. Rozwiązanie 3. ćwiczenia z wyszukiwaniem błędów 274
- 5.6. Bingo tłumaczy 280
Słowo wstępu 9
Rozdział 1. Wprowadzenie 13
Rozdział 2. Specyfika tłumaczenia gier 67
Rozdział 3. Uczmy się na cudzych błędach 119
Rozdział 4. Tłumaczenie tekstów gier na przykładach 187
Rozdział 5. Informacje dodatkowe i rozwiązania ćwiczeń 257
Oceny i opinie klientów: Meandry lokalizacji gier Janusz Mrzigod (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
Anna,
Data dodania: 2021-10-11 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem