UX i analiza ruchu w sieci. Praktyczny poradnik
- Autor:
- Michael Beasley
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki UX i analiza ruchu w sieci. Praktyczny poradnik
UX to klucz do sukcesu!
Konkurencja na rynku stron i usług internetowych jest tak ogromna, że o sukcesie lub porażce decydują konkretne detale. Jednym z nich jest czynnik UX (od ang. User eXperience), czyli użyteczność, wrażenia użytkownika. Chodzi tu o wszystkie cechy, które sprawiają, że użytkownicy są zadowoleni z pracy z naszym produktem czy aplikacją.
Zastanawia Cię, jak badać UX? Zacznij od analizy ruchu na stronach internetowych. Dostarczy Ci ona wielu istotnych informacji. W trakcie lektury dowiesz się, w jaki sposób zbiera się dane oraz jak funkcjonują narzędzia do analizy procesów w sieci. Poznasz podstawowe wskaźniki i metody ich interpretacji oraz nauczysz się definiować cele pracy. Część druga książki została poświęcona badaniu użytkowników. Zobaczysz, jak analizować działania odbiorców oraz generowany przez nich ruch. W następnej kolejności zdobędziesz kluczowe informacje na temat testów A/B oraz technik kontrolowania efektów zmian na stronie. Książka ta jest skarbnicą wiedzy dla wszystkich osób odpowiedzialnych za analizę i podejmowanie decyzji o kierunku rozwoju stron WWW. Warto ją mieć!
Dzięki tej książce:
- poznasz popularne narzędzie do analizy ruchu na Twojej witrynie
- nauczysz się definiować cele oraz śledzić wpływ zmian
- odpowiesz na kłopotliwe pytania decydentów
- przeprowadzisz testy A/B
- poprawisz UX w Twoim produkcie
Zyskaj przewagę nad konkurencją. Zainwestuj w UX!
Podobne produkty
-
JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dl... JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów Vue.js 2. Wprowadzenie dla profesjonalistów
Adam Freeman
-
WordPress 5 dla początkujących WordPress 5 dla początkujących
Agnieszka Ciborowska, Jarosław Lipiński
-
Biblia copywritingu Biblia copywritingu
Dariusz Puzyrkiewicz
-
HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. P... HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera
Jon Duckett
-
Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDo... Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano
Clyde Hatter, CoderDojo
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: UX i analiza ruchu w sieci. Praktyczny poradnik (2)
-
czaplicka.eu Monika Czaplicka
Nie samymi social mediami człowiek żyje i czasem chce się zapoznać z innymi elementami marketingu w świecie online. Postanowiłam sięgnąć po książkę, która pomoże mi analizować strony internetowe, generowany ruch i lepiej zrozumieć jak uzyskiwać konwersję.
UX i analiza ruchu w sieci – praktyczny poradnik Michaela Beasley’a to książka średnio nowa – oryginalnie wydana w 2013 roku, przetłumaczona przez Helion w 2014 roku. Nie znajdziemy więc tam najnowszych funkcji (np. analiza kohortowa), ale nie musimy się też martwić, że jej zawartość nie przystaje do rzeczywistości.
Lektura przeprowadza nas od bardzo ogólnego poziomu wiedzy – jak wygląda narzędzie, o co chodzi w UX, aż po bardziej szczegółowe treści – definiowanie celów, analizę poszczególnych elementów np. skąd wchodzą odwiedzający i co robią na stronie aż po bardzo zaawansowane kwestie, takie jak testy A/B czy profile analityczne.
Książka jest skierowana zarówno do dość początkujących użytkowników, jak i tych, którzy szukają odpowiedzi na trudniejsze pytania. Liczne screeny oraz konkretne przykłady z case study pomagają przyswoić wiedzę i zrozumieć przedstawiane obszary analityczne. Nie jest porywająca i nie znajdziemy tam ciekawostek czy zbyt osobistych wyznań autora. To typowy podręcznik służący za tutorial dla początkujących webmasterów, którzy dopiero uczą się jak dokonywać tego typu audytów.
Lektura tej książki to ciekawy pomysł dla osób zajmujących się social media. Pomoże zrozumieć zasady panujące w analizie przekierowanego z social media ruchu na stronę www. Mając taką wiedzę można dużo lepiej współpracować z informatykami w celu osiągania jak najwyższej konwersji.
UX i analiza ruchu w sieci to książka, która wymaga powolnego czytania przed komputerem z otwartymi statystykami w Google Analytics. Ale pozyskana wiedza pomoże wam zrozumieć jakie wartościowe informacje znajdują się w tych tabelkach.
To także ciekawa lektura dla blogerów, by pomóc im zrozumieć to, co dzieje się na blogu. Dobrze zastosowana wiedza z UX i analiza ruchu w sieci pozwoli im nawet zwiększyć liczbę czytelników czy osiągać lepsze efekty kampanii.
Dla mnie lektura była prosta i przyjemna, bo mam wykształcenie socjologiczne, które obejmuje również obszary analityczne. Pojawiające się odniesienia do terminów statystycznych nie stanowiły problemu. Przestrzegam jednak, że nie dla wszystkich będzie to łatwa książka.
Nie dla każdego, ale warta poświęcenia uwagi – taka jest UX i analiza ruchu w sieci Michaela Beasley’a. -
czaplicka.eu Monika Czaplicka
Nie samymi social mediami człowiek żyje i czasem chce się zapoznać z innymi elementami marketingu w świecie online. Postanowiłam sięgnąć po książkę, która pomoże mi analizować strony internetowe, generowany ruch i lepiej zrozumieć jak uzyskiwać konwersję.
UX i analiza ruchu w sieci – praktyczny poradnik Michaela Beasley’a to książka średnio nowa – oryginalnie wydana w 2013 roku, przetłumaczona przez Helion w 2014 roku. Nie znajdziemy więc tam najnowszych funkcji (np. analiza kohortowa), ale nie musimy się też martwić, że jej zawartość nie przystaje do rzeczywistości.
Lektura przeprowadza nas od bardzo ogólnego poziomu wiedzy – jak wygląda narzędzie, o co chodzi w UX, aż po bardziej szczegółowe treści – definiowanie celów, analizę poszczególnych elementów np. skąd wchodzą odwiedzający i co robią na stronie aż po bardzo zaawansowane kwestie, takie jak testy A/B czy profile analityczne.
Książka jest skierowana zarówno do dość początkujących użytkowników, jak i tych, którzy szukają odpowiedzi na trudniejsze pytania. Liczne screeny oraz konkretne przykłady z case study pomagają przyswoić wiedzę i zrozumieć przedstawiane obszary analityczne. Nie jest porywająca i nie znajdziemy tam ciekawostek czy zbyt osobistych wyznań autora. To typowy podręcznik służący za tutorial dla początkujących webmasterów, którzy dopiero uczą się jak dokonywać tego typu audytów.
Lektura tej książki to ciekawy pomysł dla osób zajmujących się social media. Pomoże zrozumieć zasady panujące w analizie przekierowanego z social media ruchu na stronę www. Mając taką wiedzę można dużo lepiej współpracować z informatykami w celu osiągania jak najwyższej konwersji.
UX i analiza ruchu w sieci to książka, która wymaga powolnego czytania przed komputerem z otwartymi statystykami w Google Analytics. Ale pozyskana wiedza pomoże wam zrozumieć jakie wartościowe informacje znajdują się w tych tabelkach.
To także ciekawa lektura dla blogerów, by pomóc im zrozumieć to, co dzieje się na blogu. Dobrze zastosowana wiedza z UX i analiza ruchu w sieci pozwoli im nawet zwiększyć liczbę czytelników czy osiągać lepsze efekty kampanii.
Dla mnie lektura była prosta i przyjemna, bo mam wykształcenie socjologiczne, które obejmuje również obszary analityczne. Pojawiające się odniesienia do terminów statystycznych nie stanowiły problemu. Przestrzegam jednak, że nie dla wszystkich będzie to łatwa książka.
Nie dla każdego, ale warta poświęcenia uwagi – taka jest UX i analiza ruchu w sieci Michaela Beasley’a.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Practical Web Analytics for User Experience: How Analytics Can Help You Understand Your Users
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-9019-0, 9788324690190
- Data wydania książki drukowanej:
- 2014-06-16
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-9032-9, 9788324690329
- Data wydania ebooka:
-
2014-06-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 19796
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Czym są internetowe dane analityczne? (14)
- Kwestie związane z user experience i statystykami stron internetowych (15)
- Statystyki stron internetowych i user experience - idealne zestawienie (16)
- O książce (16)
- Część 1. Wprowadzenie do analizy danych internetowych (16)
- Część 2. Analiza danych internetowych a wiedza o użytkownikach (17)
- Część 3. Zaawansowane zagadnienia (18)
- Google Analytics (18)
- Wprowadzenie (23)
- Zaznajom się z witryną (23)
- Model analizy (26)
- Postaw pytanie (27)
- Zgromadź dane (28)
- Przekształć dane (28)
- Analizuj (28)
- Odpowiedz na pytanie (29)
- Czas a pewność wyników (29)
- Przedstaw tok myślenia (30)
- Znaczenie kontekstu (31)
- Zmiana danych w czasie (32)
- Najważniejsze są proporcje (33)
- Dane mogą podważyć Twoje wnioski (34)
- Właściwa odpowiedź może nie istnieć (34)
- Zadbaj o dokumentację (35)
- Podsumowanie (35)
- Wprowadzenie (37)
- Analiza dzienników (37)
- Tagowanie stron (38)
- Ciasteczka (40)
- Dokładność (40)
- Konta i profile (41)
- Analiza kliknięć (42)
- Wskaźniki i wymiary (43)
- Wizyty (44)
- Unikalni użytkownicy (wskaźnik) (44)
- Odsłony (wskaźnik) (46)
- Strony/wizyta (wskaźnik) (47)
- Średni czas trwania wizyty (47)
- Współczynnik odrzuceń (wskaźnik) (48)
- % nowych odwiedzin (wskaźnik) (48)
- Wykorzystanie wskaźników (49)
- Dane w Google Analytics (49)
- Wiersze wykresu (50)
- Wymiar dodatkowy (52)
- Sortowanie (52)
- Wyszukiwanie (54)
- Poza tabelami (56)
- Podsumowanie (58)
- Wprowadzenie (61)
- Czym są cele i konwersje? (62)
- Interferencja terminologiczna (62)
- Każda witryna powinna mieć swój cel (64)
- Dlaczego cele są istotne dla wrażeń doświadczanych przez użytkownika? (64)
- Wskaźnik konwersji (65)
- Raporty celów w Google Analytics (66)
- Adresy URL celów (70)
- Reverse Goal Path (Odwrotna ścieżka celu) (71)
- Funnel Visualization (Wizualizacja ścieżek) (72)
- Goal Flow (Przepływ celów) (73)
- E-handel (74)
- Multichannel Funnels (Ścieżki wielokanałowe) (74)
- Kiedy korzysta się z tych raportów? (75)
- Co mierzyć jako KPI? (75)
- Co powinieneś mierzyć? (76)
- Czy użytkownicy chcą wykonywać te czynności? (81)
- Jakie kwantyfikowalne elementy witryny można uznać za cel? (81)
- Dotarcie do określonej strony (82)
- Działania na stronie (84)
- Zaangażowanie (84)
- Poza witryną (85)
- Zastosowanie (85)
- Podsumowanie (86)
- Wprowadzenie (91)
- Analiza odbiorców (92)
- Geo/Location (Dane geograficzne/Lokalizacja) (93)
- Behavior/New vs Returning (Zachowanie/Nowi a powracający) (93)
- Behavior/Frequency & Recency (Zachowanie/Częstotliwość wizyt) (94)
- Behavior/Engagement (Zachowanie/Zaangażowanie) (95)
- Technology/Browser & OS (Technologia/Przeglądarka i system) (95)
- Mobile/Overview (Ruch mobilny/Ogółem) (96)
- Custom (Zmienne niestandardowe) (96)
- Podsumowanie (97)
- Wprowadzenie (99)
- Źródło i medium (wymiary) (99)
- Naturalne wyniki wyszukiwania (101)
- Po co analizować słowa kluczowe? (103)
- Analiza kwerend (105)
- Eksportowanie danych (105)
- Wstępne tworzenie kategorii (107)
- Przetwarzanie danych (109)
- Ponowna analiza danych (112)
- Uproszczona analiza słów kluczowych (113)
- Eksportowanie danych (114)
- Kategoryzacja słów kluczowych (114)
- Porównanie wskaźników (114)
- Ruch z witryn odsyłających (115)
- Ruch bezpośredni (117)
- Ruch płatny (118)
- Podsumowanie (119)
- Wprowadzenie (121)
- Raporty o zawartości witryny (121)
- Dużo lub mało odsłon (123)
- Odsłon jest dużo więcej niż unikalnych odsłon (125)
- Krótki czas spędzany na stronie (126)
- Długi czas spędzany na stronie (126)
- Dużo wejść względem unikalnych odsłon (128)
- Wysoki wskaźnik odrzuceń (129)
- Duży procent wyjść (130)
- Wartość strony (130)
- Porównywanie wskaźników podobnych stron (131)
- Inne raporty (132)
- Podsumowanie (136)
- Wprowadzenie (137)
- Skoncentruj się na relacjach pomiędzy stronami (138)
- Widok Navigation Summary (Podsumowanie nawigacji) (139)
- Raport Visitors Flow (Przepływ użytkowników) (141)
- Analiza ruchu użytkowników pomiędzy różnymi typami stron (144)
- Przykład. ZabawkiDlaPupilka.com (145)
- Podsumowanie (149)
- Wprowadzenie (151)
- Do czego służy segmentacja? (152)
- Jak segmentować dane? (155)
- Zaawansowana segmentacja w Google Analytics (157)
- Jak segmentować dane? (160)
- I, LUB oraz sekwencja filtrów (160)
- Wskaźniki (160)
- Wymiary (161)
- Segmentowanie i odpowiedzi na pytania z zakresu UX (162)
- Segmentowanie według strony (162)
- Segmentowanie według cech użytkowników (164)
- Segmentowanie według potrzeby informacyjnej (165)
- Osiągnięcie celu przez użytkowników (166)
- Przez jakie strony użytkownicy wchodzili na witrynę? (167)
- Na jakie strony wchodzili użytkownicy? (167)
- Wierzchołek góry lodowej (168)
- Podsumowanie (169)
- Wprowadzenie (171)
- Persony (171)
- Segmentacja w oparciu o persony (171)
- Tworzenie lepszych person (175)
- Testowanie użyteczności (176)
- Planowanie testów (176)
- Analiza testów (178)
- Raporty z testów użyteczności (179)
- Inspekcja użyteczności (181)
- Wskazanie potencjalnych problemów (181)
- Dowody wystąpienia problemów (181)
- Cele projektowe (181)
- O ile lepsze wyniki uda Ci się uzyskać? (183)
- Podsumowanie (183)
- Wprowadzenie (185)
- Zachowania jako wskaźniki konwersji (186)
- Wybierz, co zmierzyć (186)
- Zdecyduj, kiedy mierzyć (187)
- Rodzaje zmian (188)
- Wskaźnik konwersji (188)
- Przekierowywanie ruchu (190)
- Czas spędzony na stronie i inne ciągłe wskaźniki (194)
- Wprowadzanie wielu zmian naraz (195)
- Sprawozdania (197)
- Nowe projekty nie zawsze się sprawdzają (197)
- Podsumowanie (198)
- Wprowadzenie (201)
- In-Page Analytics (Analytics w treści strony) (201)
- Narzędzia do analizy kliknięć (203)
- Pomiar kliknięć w narzędziach do analizy tagowanych stron (204)
- Definiowanie zdarzeń (205)
- Zestawienie danych (207)
- Analiza danych zdarzenia (208)
- Strony i zdarzenia - co się stało i gdzie? (208)
- Tworzenie wskaźników (210)
- Segmentacja (212)
- Wirtualne odsłony (212)
- Podsumowanie (213)
- Wprowadzenie (215)
- Opracowanie eksperymentu (215)
- Wybierz stronę, którą chcesz ulepszyć (215)
- Wybierz wskaźnik, na podstawie którego ocenisz postępy (216)
- Zaprojektuj dodatkowe warianty strony (216)
- Kod śledzenia (217)
- Narzędzia (217)
- Oszacowanie czasu trwania testu (219)
- Monitorowanie i wyłanianie "zwycięzców" (219)
- Wczesne zakończenie testu (220)
- Podsumowanie (221)
- Wprowadzenie (223)
- Profile (223)
- Czym są filtry profilów? (224)
- Tworzenie czytelniejszych adresów URL (225)
- Łatwiejsza analiza ścieżek oparta na łączeniu stron (226)
- Profil na dane UX (226)
- Podsumowanie (227)
- Wprowadzenie (229)
- Kultura raportowania (229)
- Dlaczego należy przekazywać dane analityczne? (231)
- Dlaczego należy monitorować dane analityczne? (232)
- Wybór wskaźników do raportowania (233)
- Częstotliwość raportowania (234)
- Zachowaj zwięzłość (235)
- Argumentowanie zasadności działań z zakresu UX (235)
- Argumentowanie zasadności wprowadzania zmian projektowych (236)
- Argumentowanie zasadności badania użytkowników (238)
- Podsumowanie (239)
- Wprowadzenie (241)
- Analiza danych aplikacji mobilnych (241)
- Pomiary z uwzględnieniem różnych urządzeń (242)
- Sprawniejszy pomiar zachowania na stronie (242)
- Łączenie źródeł danych (243)
- Dominacja Google'a (243)
- Zmiana to jedyne, co stałe (243)
Podziękowania (9)
O autorze (11)
Rozdział 1. Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ 1. WPROWADZENIE DO ANALIZY DANYCH INTERNETOWYCH (21)
Rozdział 2. Charakter analizy danych internetowych (23)
Rozdział 3. Jak działają narzędzia do analizy danych internetowych? (37)
Rozdział 4. Cele (61)
CZĘŚĆ 2. BADANIE UŻYTKOWNIKÓW Z WYKORZYSTANIEM STATYSTYK STRON INTERNETOWYCH (89)
Rozdział 5. Badanie użytkowników (91)
Rozdział 6. Analiza ruchu. Jak użytkownicy wchodzą na Twoją witrynę? (99)
Rozdział 7. Analiza użytkowania zasobów (121)
Rozdział 8. Analiza ścieżek kliknięć (137)
Rozdział 9. Segmentacja (151)
Rozdział 10. Łączenie analizy danych z metodami UX (171)
Rozdział 11. Pomiar efektów zmian (185)
CZĘŚĆ 3. ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE (199)
Rozdział 12. Pomiar zachowań na stronie (201)
Rozdział 13. Testy A/B (215)
Rozdział 14. Profile analityczne (223)
Rozdział 15. Regularne raportowanie i komunikacja z decydentami (229)
Rozdział 16. Analiza danych internetowych w najbliższej przyszłości (241)
Skorowidz (245)
Oceny i opinie klientów: UX i analiza ruchu w sieci. Praktyczny poradnik Michael Beasley (1)
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
4 potwierdzona zakupem i oceniona przez: Krzysztof Radzikowski, Freelancer 2015-08-06