Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Rebecca Lieb
Opis książki
Czytaj fragment
Poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania i bądź zawsze pierwszy!
- Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe?
- Jak zaprojektować witrynę, aby klienci chcieli z niej korzystać?
- Jak budować łącza za pośrednictwem katalogu stron internetowych?
Prawda o wyszukiwarkach internetowych jest taka, że odnajdą Twoją witrynę albo stronę Twojego konkurenta. Zapewne wiesz, że aby klienci trafili właśnie do Ciebie, musisz szybko wedrzeć się na szczyt w wynikach wyszukiwania. Jedyne, co musisz teraz zrobić, to skorzystać z porad zawartych w tej książce. Nie trać więc czasu i poznaj najlepsze techniki optymalizacji. Poczuj, jak korzystnie i przyjemnie jest zdobyć dobrą pozycję w wyszukiwarce!
Książka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda" stanowi bezcenne źródło wiedzy dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wyszukiwania, aby zaznaczyć swoją obecność w Internecie. Dzięki temu podręcznikowi poznasz wszystkie aspekty optymalizacji, takie jak wykorzystanie nowoczesnych technologii, tworzenie metaznaczników, budowa łączy oraz strategie promowania wyjątkowych ofert. Nauczysz się najlepszych, sprawdzonych w praktyce technik pozycjonowania, a Twoja wiedza szybko przełoży się na wymierne zyski.
- Narzędzia do badania słów kluczowych
- Systemy zarządzania treścią
- Nazywanie plików i sporządzanie transkrypcji
- Budowanie łączy
- Budowanie treści i struktury witryny
- Stosowanie strategii PR-owej
- Wyszukiwarki internetowe
- Wyszukiwanie uniwersalne i spersonalizowane
- Zarządzanie procesem pozycjonowania
- Sposoby optymalizowania witryny
Najlepsze sprawdzone techniki optymalizacji do natychmiastowego zastosowania!
Recenzje (7)
-
seoportal.pl Grzegorz Kordeczka, 2012-07-09
Słowem wstępu – książka inna niż wszystkie
Biorąc do ręki książkę – Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała Prawda – autorki Rebecca Lieb – byłem pełen obaw. Zastanawiałem się nad tym ile jeszcze nowych prawd można odkryć o pozycjonowaniu. Obawiałem się konieczności brnięcia przez wszystkie podstawy pozycjonowania – optymalizację tytułów, nagłówków itd.
Szybko jednak przekonałem się, że mam przed sobą odmienną pozycję. Zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony! Co to znaczy? Koniec technicznej nudy, a początek rzetelnego podręcznika o istocie marketingu w wyszukiwarkach. Recenzję czas zacząć!
Czy to książka dla Ciebie?
Jeśli szukasz nowych technik pozycjonowania w wyszukiwarkach lub znasz już dobrze tematykę SEO to nie jest to książka dla Ciebie. Niemniej jednak warto mieć tę książkę w swojej biblioteczce – przyda się ona jako dobrze opracowany i skategoryzowany zbiór 51 prawd dla Twoich klientów. Ile razy zdarzało Ci się odpowiadać klientom na te same pytania i łamać głowę w przekonywaniu do tak dobrze znanych Ci i jakże oczywistych fundamentów pozycjonowania? W takich wypadkach książka potrafi zaoszczędzić sporo czasu – ponadto pozwoli powołać się na obiektywne źródło informacji.
Jeśli natomiast jesteś marketingowcem lub zajmujesz kierownicze stanowisko i chcesz podejmować odpowiedzialne decyzje związane z pozycjonowaniem strony internetowej, a w tym:
- poznać istotę pozycjonowania,
- poznać zalety, ale też ograniczenia SEO,
- w dojrzały sposób rekrutować specjalistę SEO / agencję SEO,
- zamienić wydatki na pozycjonowanie w rentowną inwestycję,
- odpowiedzialnie nadzorować prace SEO,
wówczas nie powinieneś przejść obok tej książki obojętnie!
Zapewniam, że zapoznanie się z tą pozycją przed rozpoczęciem działań pozycjonowania zaoszczędzi Tobie zarówno czas jak i pieniądze! Warto dodać, że marketing w wyszukiwarkach internetowych wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, które jest kluczowe w podejmowaniu decyzji z nim związanych. Dlatego też, pozycja ta znajduje świetne zastosowanie w merytorycznym przygotowaniu do pozycjonowania dla osób nie będących w temacie.
O zawartości słów kilka
Książka została podzielona na 51 prawd o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach internetowych. Dowiesz się między innymi, czym różni się ruch na stronie www od ruchu kwalifikowanego, w jaki sposób połączyć wysiłki SEO ze strategią PR-ową i marketingową dla Twojego serwisu www.
Zastanawiałem się czy gdyby dano mi możliwość wykreślenia, którejkolwiek z 51 prawd – jako mało istotnej – to czy zdecydowałbym się na skreślenie choć jednej z nich? Zdecydowanie nie! Muszę przyznać, że każda prawda opisana przez autorkę jest zasadna dla sukcesu strategii pozycjonowania w wyszukiwarkach. Dla laików może to być co najmniej intrygujące – jak to możliwe, że kazda prawda jest równie ważna? Otóż tak. Pozycjonowanie to wiele czynników i zależności, gdzie każda ma ogromne znaczenie dla efektów. Stąd też, taka ilość opisanych przez autorkę prawd. Wartościowych prawd.
Po przeczytaniu tej książki, zacząłem rozmyślać o tym jakby to było gdyby każdy z nas stosował się do takich zaleceń. Byłoby co najmniej pięknie, ale nienaturalnie ;) Pomimo tego marzy mi się aby każdy z Was nie tylko przeczytał 51 prawd, ale trzymał je w swojej pamięci i realizował we własnych projektach! Dlaczego? Od 10 lat konsultuję z klientami działania pozycjonowania. Tylko Ci z nich, którzy uwzględnili w swojej strategii więcej niż wzgląd na techniczne sztuczki pozycjonowania byli zdolni wygenerować prawdziwe zyski .
Podsumowanie – zatem kupić?
Jeśli czeka Cię wyzwanie w postaci wdrożenia pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych dla swojego przedsiębiorstwa lub też projektu – ta książką jest z pewnością dla Ciebie! Zaoszczędzi Twój czas i pieniądze oraz zmaksymalizuje prawdopodobieństwo sukcesu inwestycji w SEO.
Jeśli szukasz technicznych porad dotyczących pozycjonowania – wówczas wstrzymaj się z zakupem, ale zastanów się czy nie warto mieć spisu uniwersalnych porad dot. pozycjonowania dla Twoich klientów w jednym miejscu – gotowych do natychmiastowego wykorzystania. -
WebSEM.pl Sebastian Jakubiec, 2010-10-03
„Pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Cała prawda.” (link partnerski | link zwykły) to książka, która krok po kroku opisuje zagadnienia związane z SEO, ale nie poprzestaje jedynie na tym temacie. Autorka rozszerza optymalizację witryny o dziedziny pokrewne – jak reklama, public relations czy zarządzanie wizerunkiem. Nie brak także wskazówek i porad dotyczących doboru systemów zarządzania treścią (CMS) by były bardziej zgodne ze standardami pozycjonowania. Książka jest niezwykle przystępna dla początkujących pozycjonerów ze względu na swą specyficzną budowę – wszystkie zagadnienia podzielono na 51 prawd, które oddzielają specjalne strony wprowadzające – zatytułowane w niezwykle trafny sposób, który umożliwia łatwe zapamiętywanie i przyswajanie wiedzy.
W książce znajdziesz wiele podstaw dotyczących tej dziedziny działań związanych z promocją swojej witryny internetowej w sieci. Dowiesz się także, jak skutecznie i efektywnie rekrutować oraz zatrudniać specjalistów SEO/SEM. Dobre porady od osoby tak doświadczonej jak Rebecca Lieb przydadzą się zarówno początkującym webmasterom, którzy pragną wypromować stronę jak i managerom dużych firm, którzy chcą dokształcić się i wiedzieć czego wymagać od zatrudnianych ekspertów optymalizacji.
Autorka jest konsultantką w zakresie treści cyfrowej i optymalizacji dla wyszukiwarek. Redagowała liczne serwisy zajmujące się marketingiem interaktywnym oraz reklamą. -
Młody Technik 2010-12-01
Prawda o wyszukiwarkach internetowych jest taka, że odnajdą albo Twoją witrynę, albo stronę Twojego konkurenta. Zapewne wiesz, że aby klienci 9 trafili właśnie do Ciebie, musisz szybko wedrzeć się na szczyt w wynikach wyszukiwania. Książka Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cala prawda stanowi źródło wiedzy dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wyszukiwania, aby zaznaczyć swoją obecność w Internecie. Dzięki temu podręcznikowi można poznać wszystkie aspekty optymalizacji, takie jak wykorzystanie nowoczesnych technologii, tworzenie metaznaczników, budowa łączy oraz strategie promowania wyjątkowych ofert. Można nauczyć się najlepszych, sprawdzonych w praktyce technik pozycjonowania, tak by wiedza szybko przełożyła się na wymierne zyski.
-
NetWorld 2010-11-01
Walka właścicieli witryn internetowych o zajęcie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania trwa. Uzyskanie i utrzymanie wysokiej pozycji ułatwi 51 rad przedstawionych w książce. Dotyczą one zasad, reguł, strategii i taktyk związanych z optymalizacją pozycjonowania witryn przez wyszukiwarki. Autorka wskazuje, że na pozycjonowanie wpływa właściwy projekt witryny i wykonanie jej w odpowiedniej technologii. Nie wolno również pominąć kwestii zarządzania i odpowiedniego przygotowania treści i hierarchii informacji. Wyniki pozycjonowania nie pojawiają się natychmiast i nie są dane na zawsze, stąd rada, by ustawicznie angażować się w doskonalenie witryny. Autorka przestrzega przed nieuczciwymi praktykami pozycjonowania, które zazwyczaj prowadzą do nałożenia trudnej do anulowania kary. Z rad powinni skorzystać właściciele witryn, zarówno osobistych, jak i firmowych, informacyjnych czy sklepów internetowych.
-
NPRACA sp. z o.o. Maciej Zbrzezny, 2010-09-23
Celem większości twórców lub osób prowadzących stronę internetową (np. bloga jak to jest w moim przypadku) jest pozyskanie jak największej liczby osób ją odwiedzających. Powszechnie wiadomo, że bogata i ciekawa zawartość strony nie gwarantuje wysokich statystyk oglądalności. Jak więc spowodować, by wspomniana witryna nie stała się bardzo małą i niezauważalną igłą w gigantycznym stoku siana Internetu? W tym celu należy stronę optymalizować dla wyszukiwarek internetowych (z j. ang. Search Engine Optimization = SEO), potocznie mówiąc: należy ją odpowiednio pozycjonować. Pozycjonowanie jest sztuką i nauką o takim tworzeniu witryn internetowych, aby były prezentowane wysoko w wynikach wyszukiwania na zapytanie związane z treścią witryny. W Internecie aż roi się od stron, artykułów i wypowiedzi związanych z pozycjonowaniem stron dla wyszukiwarek, ale ponieważ ostatnio miałem okazję przeczytać książkę autorstwa Rebecci Lieb pt. „Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda.”, chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami na jej temat. Książka ta w prosty, ciekawy i przejrzysty sposób wprowadza czytelnika w arkana pozycjonowania stron internetowych. Została opracowana jako zbiór „prawd” na tematy związane z wyszukiwaniem, pozycjonowaniem i marketingiem w kontekście budowy strony. Zaczyna od podstaw związanych z samym wyszukiwaniem i wyszukiwarkami, by odpowiedzieć na pytanie, dlaczego wyszukiwanie ma właśnie tak duże znaczenie. Wskazuje konkretne działania, jakie należy podjąć lub jakich unikać oraz wyjaśnia, dlaczego właśnie ten sposób postępowania zapewni naszej stronie wysokie miejsce w rankingach wyszukiwarek. Opisywane elementy ilustrowane są przykładami, np. przy wyborze słów kluczowych trzeba uważać, gdyż klient nie będzie szukał „produktów kredytowych”, a raczej „taniej pożyczki”. W książce wymieniono przeszło 50 prawd o pozycjonowaniu dla wyszukiwarek internetowych. Osobom znającym już tematykę pozycjonowania wystarczy niekiedy sam tytuł, by wiedziały co należy zrobić, np.: „Nie chodzi o ruch - chodzi o ruch kwalifikowany”, czy „Słowa kluczowe są kluczem”. Inni mogą przeczytać dokładniejsze omówienie zagadnień związanych z daną prawdą, czy zaleceniem. Autorka wskazuje nie tylko prawdy, ale również obala pewne mity, np.:
* Każda agencja lub specjalista, który twierdzi, że zna specjalne sztuczki lub metody pozwalające osiągać wysokie rankingi, po prostu kłamie. (…) Warunkiem sukcesu jest solidna wiedza i ciężka praca!
* Wyniki optymalizacji nie są od razu widoczne i dane raz na zawsze.
Książka zawiera również ciekawostki, np.: „Nazwa wskaźnika (algorytmu) PageRank nie została wybrana z uwagi na skuteczność w ocenie rankingów stron internetowych - pochodzi raczej od nazwiska współzałożyciela firmy Google, Larego Page’a”. Nie znajdziemy w niej jednak jakichś tajnych sztuczek, o których sama autorka pisze, że takie nie istnieją oraz za dużo techniki, co może się okazać interesujące, dla osób które chcą się tą tematyką zająć, a o informatyce i elementach z nią związanych mają mniejsze pojęcie. Niemniej jednak czasami, aż chciałoby się, by autorka, przy omawianiu pewnego rozwiązania poszła o krok dalej i wyjaśniła również sprawy typowo techniczne. Wydaje mi się, że książka „Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda.” jest dobrym punktem do rozpoczęcia poznawania tematyki związanej pozycjonowaniem stron dla wyszukiwarek internetowych i na pewno sprawdzi się jako prosty i przejrzysty poradnik w tym temacie. -
Gazeta Krakowska 2010-09-10
Książka stanowi bezcenne źródło wiedzy dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wyszukiwania w Internecie. Aby klienci trafili właśnie do ciebie, musisz poznać zawarte w tej książce praktyki pozycjonowania. Dowiesz się więcej o słowach kluczowych oraz o tym jak zaprojektować witrynę.
-
Computer Arts 2010-09-01
Książka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda" stanowi bezcenne źródło wiedzy dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wyszukiwania, aby zaznaczyć swoją obecność w internecie. Dzięki temu podręcznikowi poznasz wszystkie aspekty optymalizacji, jak wykorzystanie nowoczesnych technologii, tworzenie metaznaczników, budowa łączy oraz strategie promowania wyjątkowych ofert. Nauczysz się najlepszych, sprawdzonych w praktyce technik pozycjonowania, a Twoja wiedza szybko przełoży się na wymierne zyski.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Truth About Search Engine Optimization
- Tłumaczenie:
- Mikołaj Szczepaniak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2598-7, 9788324625987
- Data wydania książki drukowanej:
- 2010-07-26
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 5476
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Pozycjonowanie (SEO/SEM)
Spis treści
Część I: Podstawy wyszukiwania
Prawda 1. Gromadzenie danych przez pająki i roboty internetowe (21)
Prawda 2. Jak tańczyć do muzyki Google (25)
Prawda 3. Nie chodzi o ruch - chodzi o ruch kwalifikowany (31)
Prawda 4. Twoja reputacja wisi na włosku (37)
Część II: Prawda o charakterystycznych witrynach
Prawda 5. Pozycjonowanie wymaga ustawicznego zaangażowania
- nie można raz zoptymalizować witryny i o tym zapomnieć (43)
Prawda 6. Pozycjonowanie nie jest tylko dodatkiem (49)
Prawda 7. Wyniki optymalizacji nie są widoczne od razu i nie są dane raz na zawsze (53)
Prawda 8. Nie potrzebujesz już strony domowej (59)
Prawda 9. Myśl jak wydawca, nawet jeśli nim nie jesteś (63)
Prawda 10. Projekt witryny i poszczególnych stron ma znaczenie (69)
Prawda 11. Pisz dla użytkowników, a wyszukiwarki same Cię odnajdą (75)
Prawda 12. Słowa kluczowe są kluczem (79)
Prawda 13. Korzystaj z narzędzi analitycznych i narzędzi do badania słów kluczowych (85)
Prawda 14. Statystyki witryny mówią także o złych zjawiskach (89)
Prawda 15. Dobrze się zastanów, zanim zastosujesz nowe technologie (95)
Prawda 16. Systemy zarządzania treścią mają znaczenie - ogromne (99)
Część III: Znaczniku, to o ciebie chodziło!
Prawda 17. Co umieścić w tytule? Wszystko... (105)
Prawda 18. Względne znaczenie metaznaczników (111)
Prawda 19. Oznaczaj znacznikami obrazy, zapisy audio, zapisy wideo i inne media (117)
Część IV: Prawda o łączach
Prawda 20. Są łącza równe i równiejsze (123)
Prawda 21. Budowanie łączy za pośrednictwem katalogów stron internetowych (127)
Prawda 22. Stosowanie strategii PR-owej pozycjonowania w roli strategii łączy (131)
Prawda 23. Płatne łącza pod okiem surowego jury (137)
Prawda 24. Dzielenie się i handel wymienny: łącza wzajemne (141)
Prawda 25. Reklamy to także łącza (147)
Prawda 26. Buduj witrynę w dobrym sąsiedztwie (151)
Prawda 27. Blogi stanowią doskonałe uzupełnienie strategii łączy (155)
Prawda 28. Przerywanie łączy za pomocą znacznika nofollow (161)
Część V: To nazywasz wyszukiwarką internetową?
Prawda 29. Wyszukiwarki stawiają na wyszukiwanie pionowe (165)
Prawda 30. Każdy gdzieś jest u siebie (169)
Prawda 31. Zapisz się, aby występować w wynikach wyszukiwania pionowego (175)
Prawda 32. Optymalizuj swoją witrynę za pośrednictwem innych witryn (179)
Prawda 33. Wyszukiwanie uniwersalne i wyszukiwanie spersonalizowane (183)
Część VI: Zadbaj o życie towarzyskie
Prawda 34. Blogi buduje się z myślą o pozycjonowaniu (189)
Prawda 35. Kanały RSS jako wsparcie strategii pozycjonowania (193)
Prawda 36. Użytkownicy będą tworzyli treść dla Ciebie (199)
Prawda 37.. Oznaczaj znacznikami obrazy, zapisy wideo, łącza i inne media (203)
Część VII: Rankingi wyszukiwania
Prawda 38. Bycie numerem 1 to nie to samo co kiedyś (207)
Prawda 39. Nie patrz tylko na wskaźnik PageRank (213)
Prawda 40. Pochwal się swoją wyjątkową ofertą (217)
Część VIII: Prawda o zarządzaniu procesem pozycjonowania
Prawda 41. Pozycjonować własnymi siłami
czy korzystać z pomocy firmy zewnętrznej (223)
Prawda 42. Zatrudnianie najlepszych specjalistów od pozycjonowania (229)
Prawda 43. Dobra optymalizacja wymaga długiej i wytężonej pracy (235)
Część IX: Nie bądź zły
Prawda 44. Strzeż się nieuczciwych praktyk pozycjonowania (241)
Prawda 45. Wyszukiwarki internetowe nie znoszą spamu
i stron wypchanych słowami kluczowymi (245)
Prawda 46. Nie korzystaj z farm łączy (249)
Prawda 47. Cofnięcie raz nałożonej kary jest bardzo trudne (253)
Prawda 48. Przeprowadzka do nowej domeny jest wyjątkowo stresująca (259)
Część X: Przyszłość optymalizacji dla wyszukiwarek
Prawda 49. Pozycjonowanie globalne (263)
Prawda 50. Pozycjonowanie mobilne jest ważniejsze niż kiedykolwiek (267)
Prawda 51. Czasem nie chcesz być odnajdywany (273)
Dodatek A: Zasoby (277)
Oceny i opinie klientów (5)
(1)
(3)
(0)
(0)
(1)
(0)
6 oceniona przez: Filip, Webmaster 2010-09-13
5 oceniona przez: 2010-11-17
5 oceniona przez: Szymon Białas, Drupla Developer 2012-05-07
5 oceniona przez: Informatyk 2010-08-30
2 oceniona przez: Krzysztof, IT - informatyk 2010-11-29
więcej opinii