Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi Bartosz Danowski, Michał Makaruk
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Niedostępna
- Autorzy:
- Bartosz Danowski, Michał Makaruk
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 63
- Stron:
- 264
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III
Bartosz Danowski, Michał Makaruk
Czy o SEO i SEM wiesz już wszystko?? Sprawdź swoją wiedzę wypełniając quiz na facebooku »
Poznaj sposób działania mechanizmów wyszukiwania w internecie
Naucz się tworzyć strony łatwe do odnalezienia i odpowiednio je reklamować
Odkryj sekrety skutecznego pozycjonowania i optymalizacji serwisów WWW
Ta książka to obowiązkowa lektura każdego webmastera!
Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w sieci, to rzecz ta prawdopodobnie nie istnieje. W obecnych czasach nikt - a zwłaszc...
Opis
książki
:
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
Praktyczny przewodnik po skutecznej promocji w internecie
- Skąd wyszukiwarki biorą informacje o wyświetlanych stronach?
- Jak sprawić, aby Twoja firma pojawiała się w wynikach przed konkurencją?
- Jakich dodatkowych technik promocji użyć do zwiększenia ruchu na stronie i związanych z tym zysków?
Wyobraź sobie, że w trakcie surfowania po internecie znalazłeś ciekawą ofertę. Po pewnym czasie chcesz wrócić na stronę, na której znajduje się interesujący Cię produkt, ale nie pamiętasz jej adresu ani nazwy firmy. Wpisujesz w wyszukiwarce nazwę przedmiotu, ale zamiast szukanej witryny pojawiają się setki innych. Zniecierpliwiony kupujesz produkt u innego sprzedawcy. Nie chcesz, aby coś podobnego spotkało Twoich klientów? Zainteresuj się pozycjonowaniem stron, czyli technikami poprawiania pozycji witryny w wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarki.
Dzięki książce "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" zrozumiesz, jak działają wyszukiwarki, jak wpływa to na kolejność wyświetlania odnośników do znalezionych materiałów, a przede wszystkim -- jak użyć tej wiedzy do tworzenia stron, które będą zajmowały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poznasz także techniki umożliwiające poprawę funkcjonalności witryny oraz dodatkowe sposoby jej promowania, dzięki czemu liczba osób odwiedzających strony Twojej firmy szybko wzrośnie, podobnie jak generowane przez nią zyski.
- Działanie wyszukiwarek
- Dobór odpowiednich słów kluczowych
- Poprawny układ elementów stron
- Używanie odsyłaczy wewnętrznych i zewnętrznych
- Ułatwianie indeksacji witryny
- Monitorowanie ruchu na stronie i jej popularności
- Zapewnianie funkcjonalności witryny
- Dodatkowe techniki promocji stron
- Wystrzeganie się nieuczciwych pozycjonerów
Wyprzedź konkurencję i ułatw swoim klientom dotarcie do swojej oferty.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Tu przechodzimy od „co” do „jak”. Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części:
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Three acknowledged experts in search engine optimization share guidelines and innovative techniques that will help you plan and execute a comprehensive SEO strategy. Complete with an array of effective tactics from basic to advanced, this fourth edition prepares digital marketers for 2023 and beyond with updates on SEO tools and new search engine o- ePub + Mobi pkt
(211,65 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł (-15%) -
SEO w 14 dni. Daj się znaleźć online Daj się znaleźć online! Wypozycjonuj się i zyskaj nowych odbiorców, zwiększ zyski, oszczędzając czas! Ten e-book jest idealny dla Ciebie, jeśli: SEO to dla Ciebie czarna magia, a chcesz zaistnieć w Google, pragniesz zwiększyć liczbę odbiorców, a nie wiesz, jak się za to zabrać, masz problem z wyznaczeniem słów
- PDF + ePub + Mobi pkt
-
Promocja
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem dla programistów aplikacji internetowych, architektów oprogramowania, menedżerów technicznych i inżynierów. Wyjaśniono w niej, w jaki sposób stosować architekturę mikrousług do frontendu aplikacji. Pokazano najważniejsze zalety mikrofrontendów, takie jak elastyczność, skalowalność i swoboda w dobieraniu bibliotek i platform programistycznych. Omówiono też takie zagadnienia jak wzorce projektowe dla mikrofrontendów, zasady przeprowadzania migracji z frontendu monolitycznego do mikrofrontendów, a także praktyczne aspekty wdrażania architektury mikrofrontendowej w organizacji. Ciekawą kwestią jest również prezentacja dobrych praktyk, na przykład sprawdzonych strategii automatyzacji i wdrażania mikrofrontendów w środowisku produkcyjnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Trzecia książka duetu Agnieszka Ciborowska i Jarosław Lipiński (po WordPress dla początkujących i WordPress 5 dla początkujących) wydana przez Helion dotyczy pozycjonowania stron internetowych. Dwie pierwsze powstały z myślą o tych, którzy chcą samodzielnie nauczyć się tworzyć strony internetowe - najnowsza publikacja stanowi niejako dopełnienie tamtych podręczników. Jest przeznaczona dla osób, które chciałyby się zająć zwiększeniem widoczności w wyszukiwarkach i oglądalności swoich istniejących już serwisów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę - kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google - szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! - to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treści, jakich nie znajdzie się nigdzie indziej. W praktyce rzadko się zdarza, by słowa w sieci niosły unikatową wartość. Zarówno w formie, jak i w przekazie treści przybierają najczęściej postać kalki. „Kopiuj-wklej” z kosmetyczną zaledwie korektą, mającą maskować oczywistą „inspirację”.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Pamiętasz czasy, gdy w branży reklamowej obowiązywał podział na ATL i BTL, o uwagę klienta walczono za pomocą wtykanych w drzwi ulotek, plakatów na drzewach i słupach, a wszyscy ekscytowali się spotami w telewizji i radiu? W ciągu ostatnich kilkunastu lat sytuacja kompletnie się zmieniła. Centrum reklamowego i marketingowego świata przeniosło się na komputery i urządzenia mobilne. To tutaj trwa walka o uwagę (i pieniądze) potencjalnego klienta. Obecnie w biznesie i reklamie nie ma miejsca na lanie wody i wróżenie z fusów. Najlepsi podejmują decyzje, opierając się na twardych danych, i oczekują konkretnych wyników. Taka też jest ta książka: konkretna i skupiona na metodach, które pozwolą Ci zarabiać więcej dzięki lepiej prowadzonemu marketingowi w wyszukiwarkach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
O autorze książki
Bartosz Danowski — 47-latek, autor licznych książek informatycznych, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz ekspert urzędu marszałkowskiego do spraw oceny wniosków unijnych sektora IT. Pisze z myślą o Czytelnikach, stara się, aby przekaz w jego książkach był prosty i zrozumiały dla każdego odbiorcy.
Bartosz Danowski, Michał Makaruk - pozostałe książki
-
Ta książka pokaże Ci, jak monitorować i skutecznie zwiększać ruch na stronie WWW. Dowiesz się z niej, jak działają wyszukiwarki (ze szczególnym uwzględnieniem nowych wersji Google’a) i czym należy kierować się przy wybieraniu słów czy całych fraz kluczowych. Zorientujesz się, do czego służy system wymiany linków, co to jest indeksacja witryny i jak zbudować własne zaplecze. Poznasz korzyści płynące z nawiązania współpracy z mediami społecznościowymi, a także najczęściej spotykane zagrożenia dla pozycji Twojego serwisu WWW. Nauczysz się umiejętnie reklamować swoją witrynę i stale zwiększać jej popularność. A najważniejsze, że wszystko to nie zabierze Ci dużo czasu — seria świetnie zaprojektowanych ćwiczeń pozwoli Ci osiągnąć cele praktycznie od ręki!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
„Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III ” to książka niezwykła. Autorzy odważnie łamią tabu, dzieląc się z czytelnikami swoją dogłębną wiedzą i praktycznym doświadczeniem, uzyskanym w ciągu wielu lat pracy w branży SEO. Zaktualizowana treść pozwoli Ci nadążać za najnowszymi trendami w dziedzinie pozycjonowania i optymalizacji witryn. Z lektury poradnika dowiesz się, jak tworzyć i poprawiać kod stron, aby odnosiły one sukces w internecie, jak wykorzystywać sposób działania mechanizmów wyszukiwania i możliwości oferowane przez serwisy społecznościowe w celu zwiększenia ruchu na witrynie oraz jak zarabiać na swojej działalności sieciowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Poprzez liczne przykłady i ćwiczenia autorzy zapoznają Cię ze sposobem działania wyszukiwarki Google i zasadami doboru właściwych słów kluczowych. Pokażą, jak najlepiej rozmieścić je na stronie. Ponadto dowiesz się, jaki wpływ na pozycję strony mają linki wychodzące oraz przychodzące, jak przebiega proces indeksowania strony, jak działają systemy wymiany linków oraz jak wykorzystać statystyki do obserwacji ruchu na stronie. Przeczytasz także o tym, jakie zagrożenia niesie ze sobą niewłaściwa procedura pozycjonowania.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Jak przyłączyć się do teamu? Wystarczy, że zainstalujesz na swoim smartfonie grę Harry Potter: Wizards Unite. Ta aplikacja mobilna, stworzona przez studio Niantic odpowiedzialne za sukces Pokémon GO, umożliwia graczom wcielanie się w wysłanników SOS, czyli Sił Ochrony Sekretu Kodeksu Tajności walczących ze skutkami Katastrofy. Jako początkujący rekrut potrzebujesz pomocy — sięgnij więc po ten poręczny przewodnik. Książka Bartosza i Zosi Danowskich to prawdziwa Mapa Huncwotów. Z nią już od pierwszych chwil będziesz pewnie poruszać się w świecie gry Harry Potter: Wizards Unite.
- Druk
Niedostępna
-
CSS3 to język opisu sposobu wyświetlania stron WWW. Ten język umożliwia proste oddzielenie struktury dokumentu od formy jego prezentacji. Zastosowanie kaskadowych arkuszy stylów znacznie ułatwia i przyspiesza formatowanie całych dokumentów HTML, upraszcza ich utrzymywanie i rozwijanie, a także pozwala dostosować wygląd stron do rodzaju wykorzystywanego przez użytkownika urządzenia. CSS3 jest bardzo prostym narzędziem, jednak posługiwanie się nim wymaga zapamiętania wielu nie zawsze oczywistych nazw. Jeśli masz dość wertowania opasłych podręczników w poszukiwaniu nazwy lub opisu zastosowania jakiegoś elementu, sięgnij po tablice informatyczne. Rzut oka wystarczy, aby znaleźć to, co najważniejsze, a skondensowana wiedza umożliwi szybkie rozwiązanie większości typowych problemów.
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Książki elektroniczne konsekwentnie zdobywają dziś serca i umysły milionów czytelników na całym świecie, choć początkowo całe rzesze czarnowidzów wróżyły im szybkie zniknięcie. Jednak przetrwały i nic w tym dziwnego — są zwykle tańsze od swoich papierowych odpowiedników, nie zajmują miejsca w domu, można mieć do nich stały dostęp z dowolnego punktu na Ziemi, a na zakup nowości w dniu premiery nie trzeba już czekać w długich kolejkach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda świat Minecrafta i czy warto zwiedzić go dokładniej, najłatwiej będzie zacząć od tej książki. Znajdziesz tu wszystkie informacje pozwalające sprawnie zainstalować grę i rozpocząć rozgrywkę. A gdy już nieco oswoisz się z kwadratowym światem i panującymi w nim zasadami, na pewno wrócisz do niej po kolejne wskazówki i garść podpowiedzi. Jak zbudować stół do zaklęć, a jak piec do wytapiania metali? Jak skonstruować mechanizmy i zmieszać magiczną miksturę? Gdzie znaleźć obsydian, a gdzie złote jabłko? Od czego zależy moc zaklęcia? Rozległy świat Minecrafta kryje w sobie wiele zagadek, ale nie zawsze musisz wymyślać koło od nowa ;-)- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,94 zł najniższa cena z 30 dni)
17.94 zł
29.90 zł (-40%) -
Jeśli chcesz pojawić się na Facebooku albo lepiej zrozumieć rządzące nim mechanizmy, ta książka będzie Twoim przewodnikiem. Znajdziesz tu informacje pozwalające zarejestrować się na portalu, stworzyć profil, zamieścić wpisy i zdjęcia, znaleźć i dodać znajomych. Zobaczysz, jak funkcjonuje czat, jak logować się z urządzeń mobilnych i jakie funkcje oferuje Ci Facebook. Co więcej, nauczysz się aktywnie korzystać z możliwości wyszukiwania interesujących Cię tematów, wątków i ludzi. Sprawdzisz, jak działają grupy dyskusyjne, ale też nauczysz się dbać o bezpieczeństwo swojego konta. A jeśli prowadzisz sklep, zobaczysz, jak efektywnie wykorzystać Facebook do sprzedaży. Zostań członkiem wirtualnej społeczności!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi (9) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: youthcoders.net Kamila Czarnowska, 2010-12-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nikogo nie dziwi fakt, iż część działań biznesowych zepchnięto do nowoczesnego medium, jakim jest Internet. Każda firma powinna mieć swoją stronę internetową, nawet, jeżeli nie prowadzi sprzedaży elektronicznej. Należy zatroszczyć się o to, by strona ta obfitowała w same rzetelne informacje, by pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych. I tutaj z pomocą przychodzi nam pozycjonowanie – działania zmierzające do wypromowania serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla wybranych wyrażeń kluczowych. Książkę „Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi” polecam osobom, które chcą zgłębić tajniki pozycjonowania witryn internetowych. Ale jeśli chcesz szybko i skutecznie „wypchnąć” swoją stronę z nastej strony wyszukiwarki na pierwszą – drugą stronę (większość internautów dociera tylko do linków z 2 pierwszych stron), to możesz się rozczarować. Autorzy podają wiele rad – dają wybór spośród najpopularniejszych metod, ale nie podają gotowego przepisu na sukces. Bo i nie byliby w stanie. Algorytmy postępowania robotów wyszukiwarek, które przeszukują zawartość Internetu, są pilnie strzeżoną tajemnicą. Dodatkowo mechanizmy te wciąż są zmieniane i udoskonalane. Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? Atutem tego przewodnika jest fakt, że autorami są Polacy, a co za tym idzie obfituje ona w przykłady z domowego podwórka. B. Danowski i M. Makaruk udzielają wielu cennych wskazówek jak skutecznie wypromować stronę WWW. Mowa jest o tak ważnych kwestiach, jak: dobór i rozmieszczenie słów kluczowych, stosowanie linków przychodzących i wychodzących oraz odpowiednia indeksacja strony. W książce nie ograniczono się tylko do opisywania mechanizmów wyszukiwarki Google. Pokazane są również rozwiązania dla konkurencyjnych wyszukiwarek: Onet (aktualnie jest ona obsługiwana przez Google, a w momencie powstawania książki była rozwiązaniem niezależnym), Yahoo, MSN czy Netsprint. W tekście odnajdujemy wiele cennych informacji o metodach i narzędziach przydatnych przy promowaniu strony. W rozdziale dotyczącym śledzenia ruchu autorzy opisują jak korzystać z dwóch rozwiązań służących do zliczania statystyk: Stat.pl oraz AWStats. Niestety nie wspominają ani słowem o powszechnym Google Analytics, co uważam za ogromny minus podręcznika. Szkoda, bo w chwili powstawania książki Google udostępniło już darmową wersję (bez ograniczeń) tego narzędzia. I z racji na wzrost zainteresowania nim, warto by było poświęcić mu kilka stronic. Czytelnik znajdzie też wyjaśnienia i przykłady nieetycznych zachowaniach towarzyszących pozycjonowaniu witryn internetowych. Mowa jest m.in. o cloakingu (ukryty tekst), ukrytych warstwach, stosowaniu znacznika marquee , czy wykorzystywaniu przekierowań. Twórcy powołują się często na rozwiązania zastosowane na stronie forum „pozycjonowanie i optymalizacja”. Jakie są efekty tych działań? Wpisz w wyszukiwarce Google słowo „optymalizacja”, a sam się przekonasz, na którym miejscu w wynikach znajdzie się wspomniane forum... Doszukałam się jeszcze jednej wady książki. Jeżeli nie wprawiony czytelnik byłby zainteresowany lekturą tylko wybranych rozdziałów, czeka go nie lada wyzwanie. W książce wiele jest odwołań do innych rozdziałów, tak, że ciężko czyta się ją wybiórczo. Ma to oczywiście związek tym, że autorzy nie chcą powielać w kilku miejscach tych samych informacji. Autorzy próbują udowodnić, że nie trzeba być wybitnym programistą i webmasterem zarazem, aby skutecznie wypozycjonować witrynę. Myślę, że cel został osiągnięty. Czytelnik znajdzie w tekście fragmenty kodu gotowe do zaimplementowania na stronie, tak, że bez większych trudności może wdrożyć zdobytą wiedzę. Pozwólcie, że odwołam się w tym miejscu do opinii mojego kolegi, który wskazuje na kilka błędów w kodzie: http://youthcoders.net/recenzje/ksiazki/701-pozycjonowanie-i-optymalizacja-stron-www-jak-si-to-robi.html. Warto skorzystać też z Dodatku na końcu książki. Zawiera on opis kilku przydatnych web developerom narzędzi. Podsuwa również kilka pomysłów mających na celu promocję witryny, typu: stosowanie sygnatur, biuletynów informacyjnych czy kanałów RSS. Reasumując, polecam książkę panów Danowskiego i Makaruka nie tylko dla obeznanych z tematem pozycjonowania, ale i dla początkujących. Czyta się ją lekko i przyjemnie. Obfituje w wiele przykładów i ilustracji, a co najważniejsze dotyczą one polskich realiów. W podręczniku mamy nawet kawałki kodu (o spornej jakości) do wykorzystania na swojej stronie. W przypadku fragmentarycznego czytania podręcznika trzeba skakać po stronach, bo sporo jest odwołań do innych rozdziałów, ale trudno. Książka warta jest przeczytania.
-
Recenzja: Software Developers Journal Paweł Małecki, 03/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pozycja strony WWW Twojej firmy w wynikach wyszukiwania może często w znaczący sposób wpłynąć na jej dochody. Ba, nierzadko stanowić będzie o jej być albo nie być na rynku, zwłaszcza jeżeli prowadzisz handel w internecie lub w inny sposób starasz się zarobić na Twojej witrynie (choćby dla pokrycia kosztów serwera). Dlatego właśnie w ostatnich latach powstało tak wiele sposobów i technik uzyskiwania coraz lepszych miejsc w wynikach wyszukiwania. O tym właśnie traktuje książka Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka. Autorzy w opisywanej pracy w zwięzły i łatwo przyswajalny sposób prezentują na początku rzeczowe wprowadzenie w świat wyszukiwarek internetowych, prezentując ich najpopularniejsze przykłady (google, netsprint, onet, msn). Wprowadzenie to jest przy okazji proste i zrozumiałe. Następnie omówione zostają najpopularniejsze formy reklamy w wyszukiwarkach. Kolejne rozdziały stanowią bardzo ważne rozwinięcie idei pozycjonowania w ogóle. Otóż autorzy - zanim opiszą techniki pozycjonowania stron sensu stricto, kładą duży nacisk na zawartość merytoryczną strony (także na odpowiedni dobór słów kluczowych) jako głównego czynnika odpowiedzialnego za wartość witryny. Za to należy się autorom ogromny plus! Następne sekcje w rzeczowy sposób przybliżają nam metody pozycjonowania i sposoby śledzenia ruchu na stronie, bez których ciężko tak naprawdę byłoby określić skuteczność tego sposobu - było nie było - reklamy. Do głównych zalet prezentowanej książki, poza jej prostotą i zwięzłością, zaliczyć na pewno należy dość wyraźny nacisk na rozsądne podejście do zagadnienia pozycjonowania. Mówiąc pokrótce - najpierw zoptymalizuj swój kod i postaraj się aby strona miała wysoką jakość prezentowanych informacji, a dopiero potem stosuj sztuczki pozycjonerskie. Takie podejście zdecydowanie zasługuje na pochwałę!
-
Recenzja: NEXT 11/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Osoby prowadzące swój serwis internetowy powinny zadbać o to, aby był on odnajdywany przez wyszukiwarki. Pomoże w tym lektura omawianej książki. Jej autorzy potraktowali temat bardzo kompleksowo, przechodząc od zagadnień podstawowych do zaawansowanych szczegółów technicznych.
Czytając kolejne rozdziały, dowiemy się, jak działają wyszukiwarki, co zrobić, by zoptymalizować nasz serwis, gdzie i jak go promować oraz jak monitorować liczbę odwiedzin. Poznamy też etyczne i nieetyczne metody zaawansowanego pozycjonowania.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 10/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Stworzenie witryny wygodnej w obsłudze, charakteryzującej się atrakcyjną oprawą graficzną i wysokim poziomem jakości zgromadzonych materiałów to pierwsze kroki na drodze do przyciągania do niej użytkowników. Istotne znaczenie ma podjęcie działań, które zapewnią jej wysoką pozycję w wynikach generowanych przez wyszukiwarki. Warto bowiem pamiętać, iż bardzo duży odsetek internautów trafia do serwisów właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek. O tym, co należy zrobić, aby uzyskać dobre rezultaty w tej dziedzinie, możemy przekonać się sięgając po nową książkę poświęconą pozycjonowaniu stron WWW.
Wykorzystanie wyszukiwarki do promowania własnego serwisu wymaga przede wszystkim poznania szczegółów jej funkcjonowania, dlatego autorzy rozpoczęli swe rozważania od zaprezentowania kilku popularnych narzędzi tego typu i oferowanych przez nie funkcji. Następnie wyjaśniają jakie korzyści niesie ze sobą wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania i kładą nacisk na konieczność zadbania o wysoki poziom merytoryczny promowanej witryny. Uczą umiejętnego doboru słów i fraz umieszczanych na stronie oraz zwracają uwagę na rolę, jaką w procesie pozycjonowania odgrywają odnośniki. Sporo miejsca poświęcili też procesowi indeksacji witryny i metodom jego usprawniania.
W dalszej części książki autorzy odnoszą się do budzących kontrowersje metod pozycjonowania, postrzeganych jako sprzeczne z etyką, a także przedstawiają zagrożenia związane z ich stosowaniem. Przybliżają ponadto techniki śledzenia ruchu i monitorowania rankingów wyszukiwarek. W dodatkach umieścili natomiast materiały traktujące o użytecznych narzędziach oraz innych sposobach zwiększania popularności witryny.
Dzięki prezentowanej publikacji czytelnicy mają okazję zapoznać się z mechanizmami funkcjonowania wyszukiwarek internetowych i wykorzystać tę wiedzę do promowania własnych witryn poprzez zapewnienie im czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dowiedzą się, jak monitorować ruch i zwiększać funkcjonalność serwisu. Poznają także techniki powszechnie traktowane jako nieetyczne oraz dowiedzą się jakie mogą być konsekwencje ich stosowania.
Książka przyniesie korzyści przede wszystkim początkującym webmasterom, dopiero poznającym tajniki tej formy popularyzowania serwisów, a także osobom, które chcą orientować się w tej tematyce przed skorzystaniem z usług firm zajmujących się pozycjonowaniem. Dla zaawansowanych twórców witryn większość zgromadzonych w niej informacji nie będzie niczym nowym.
-
Recenzja: AITECH Krzysztof Michalik; 09/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Każdy kto korzysta z wyszukiwarek internetowych wie, że w odpowiedzi na podanie słów opisujących interesujący nas temat otrzymujemy setki stron informacji o witrynach. Na domiar złego wiele z nich nie ma wiele wspólnego z interesującym nas zagadnieniem. Oczywiście często wynika to z niewłaściwego doboru słów kluczowych. Ale ma to również związek z tzw. pozycjonowaniem stron, bowiem ciekawe dla nas witryny bywają ukryte w zalewie stron mało dla nas interesujących lub wręcz zupełnie nie na temat, choć wyszukiwane słowa kluczowe w zapytaniu podaliśmy poprawnie.
Tak wygląda to z perspektywy użytkownika internetu, w szczególności potencjalnego klienta firm udostępniających interesujące dla niego produkty. Z perspektywy tych firm lub twórców stron WWW pragnących ze swoimi informacjami dotrzeć do jak najszerszego kręgu użytkowników internetu sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Najczęściej użytkownicy internetu ograniczają się do przeglądania pierwszych kilku stron w poszukiwaniu określonych informacji. Zatem właściciele strony, którzy nie mieszczą się w pierwszych kilku lub kilkunastu stronach prezentowanych przez wyszukiwarki mają zdecydowanie mniejsze szanse na dotarcie do pożądanych odbiorców. I stąd wziął się problem tzw. pozycjonowania, czyli zbioru działań zmierzających do umieszczenia swojej witryny na lepszej (wyższej) pozycji. Nie jest to proste, bowiem algorytm pozycjonowania wyszukiwarek nie jest z reguły dostępny. Jednocześnie pozycja w wynikach wyszukiwarki nie pozostaje w prostej zależności od wskaźnika typu "pageRank" -- można być wysoko w wynikach i mieć niski pageRank oraz odwrotnie.
Zgodnie z zasadą, że przyroda nie lubi próżni -- a wolny rynek również -- na rynku pojawiła się nisza umownie nazywana pozycjonowaniem, zapełniona przez liczne firmy i osoby, które dają nam nadzieję (często raczej złudzenie) na poprawienie pozycji naszej witryny. Możemy sprawdzić, wystarczy, że podamy w zapytaniu słowo kluczowe "pozycjonowanie", a np. Google w odpowiedzi daje nam ocean stron: "Wyniki 1-10 spośród około 3,110,000 dla zapytanie pozycjonowanie (język polski)" !!! Sprawdźmy zatem co się nam obiecuje, sam otrzymałem taką ofertę, zatem wiem o czym piszę. W skrajnym przypadku to, że nasza strona znajdzie się dla danego słowa kluczowego w pierwszej dziesiątce, brzmi to np. tak: "…zapewniamy w Google -- pozycje na większość najważniejszych haseł pozycje 1-10, a dla wyjątkowo trudnych 1-20". Ja również otrzymałem podobną propozycję -- zresztą nie szukając żadnej pomocy takich firm -- z "gwarancją" pozycji w pierwszej dziesiątce (ceny dla różnych słów od kilkuset do 1900 zł). Opiszę to, bowiem jeden przykład wart tysiąca słów.
Zacząłem myśleć o złożonej propozycji i pozycjonowaniu. Jestem informatykiem z dużą praktyką w programowaniu i postanowiłem zmierzyć się z tym problemem sam, choć nigdy nie interesowały mnie w aspekcie praktycznym kwestie pozycjonowania. Zacząłem od logiki i arytmetyki. W uproszczeniu, jeśli dla przykładu na rynku istnieje 100 firm gwarantujących klientom pozycję w tej samej kategorii od 1 do 10 i każda z nich ma tylko 1 klienta, to jedynie 10% z nich ma szansę spełnić swoją obietnice, bez większej gwarancji, że tak się stanie. To była pierwsza konkluzja.Druga myśl była taka -- jaką wiarygodność wywiązania się z deklaracji zawartych w ofercie ma firma obiecująca nam wysoką pozycję w rankingu, jeśli sama znajduje się na 500. pozycji? To ostatecznie przekonało mnie by sprawą zająć się samodzielnie. Dodatkową motywacją był fakt, że nagle stwierdziłem, iż prawdopodobnie wskutek zmiany domeny oraz w krótkim czasie dwóch dostawców usług internetowych pageRank mojej strony i firmy z dość wysokiego wskaźnika -- zwłaszcza jak na ich bardzo specjalistyczny, wręcz niszowy charakter -- spadł do 0 (ZERA). Ten wskażnik -- ze wspomnianych powodów mniej mnie zmartwił -- dużo gorsze było to, że po wprowadzeniu do Google zapytania "sztuczna inteligencja" mojej strony nie było w sierpniu 2007 (po wspomnianych zmianach) wśród pierwszych 500 wyników! I to dla strony istniejącej wiele lat i dla firmy, która jako pierwsza zajęła się praktycznie wdrażaniem systemów sztucznej inteligencji. Było to tym bardziej zaskakujące, że statystyki pokazywały iż liczba odwiedzin strony była przez cały czas względnie duża.
Jako naukowiec postanowiłem podejść do sprawy metodycznie, czyli ustalenia tego co wiedzą inni, zatem m.in. od przejrzenia dostępnej literatury. Mój wybór padł na książkę panów Bartosza Danowskiego, Michała Makaruka pt. "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, jak to się robi" wydawnictwa Helion. Wspomniana książka napisana jest lekkim, popularyzatorskim językiem i może być czytana zarówno przez osoby nie mające głębszej wiedzy o wyszukiwarkach i pozycjonowaniu, jak i osoby bardziej zaawansowane. Zamiast recenzowania poprzez akcentowanie walorów książki, niech za recenzję znowu posłuży moje osobiste doświadczenie.
Po przeczytaniu książki zastosowałem w praktyce część podanej w niej wiedzy uzupełnionej przez własną intuicję, dedukcję i eksperymenty. Efekt -- obecnie, dla tego samego hasła wortal Aitechu w krótkim czasie pojawił się wśród pierwszych 20-35 wyników. Przy okazji, udało mi się wykryć kilka słabości algorytmu Google, ale to już inna bajka i "know-how", którym być może podzielę się z czytelnikami przy innej okazji. Dość powiedzieć, że na bardzo wysokich pozycjach znalazłem dla zapytania "sztuczna inteligencja" strony o średnich wskaźnikach pageRank, na dodatek kompletnie nie związanych z tematyką sztucznej inteligencji. Czy można oczekiwać lepszej recenzji? Dodatkowym walorem książki jest poruszenie zagadnień etycznych, to rzadkość. Wiemy, że z etyką w różnych obszarach aktywności bywa różnie.
Polecam zatem tę książkę wszystkim zainteresowanym problematyką pozycjonowania stron.
-
Recenzja: PC World Sebastian Górski; 09/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Większość właścicieli stron WWW jest zainteresowana tym, aby ich witryny znalazły się w czołówce wyników, wyświetlanych po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce internetowej. Jest to szczególnie cenne dla przedsiębiorców prowadzących własny biznes, bo potencjalni klienci mogą szybciej zlokalizować firmę w Sieci. Warto zadbać o odpowiednią ekspozycję w wyszukiwarkach internetowych za pomocą technik pozycjonowania. Temu właśnie poświęcona jest proponowana przez nas książka.
Zawarta w niej wiedza, z dość szerokim spektrum informacji, przyda się szczególnie mniej zaawansowanym użytkownikom. Dowiesz się przede wszystkim, jak działają wyszukiwarki internetowe oraz jakie rzeczywiste korzyści możesz mieć z wysokiej pozycji w ich wynikach. Książka w dużej mierze porusza również wątek optymalizacji zawartości strony WWW. Dzięki temu witryna będzie bardziej atrakcyjna i przejrzysta, a tym samym może przyciągnąć więcej odwiedzających. Nauczysz się m.in. dobierać frazy i słowa kluczowe, następnie poznasz indeksację strony WWW. Co ciekawe, znalazło się również miejsce na omówienie nie do końca etycznych metod pozycjonowania. Przy okazji zyskasz także trochę wiedzy na temat śledzenia ruchu na własnej stronie WWW.
-
Recenzja: Fabrykaspamu.pl mendax ;07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dużo czasu zajęło mi zabranie się do przeczytania tej książki. Ciężar gatunkowy, jak sądziłem, powinien być zbliżony do książki telefonicznej lub innej Panoramy Firm. Na szczęście myliłem się. Zasiadając jednak do lektury, na wszelki wypadek, uzbroiłem się w porządny kebab z owcy oraz butelkę Cabernet Sauvignon -- naturalnie niefiltrowanego… Pozwolę sobie skupić się na opisywaniu rzeczy, z którymi nie do końca mogę się zgodzić w poszczególnych rozdziałach; wiadomo, że prawdziwy Polak woli krytykować, niż chwalić.
0. Wstępniak
Najważniejszy jest zawsze punkt siedzenia, zwany również punktem podparcia. W tym przypadku należałoby ustalić dla kogo książka ta ma być. Jak piszą autorzy we wstępniaku, jest ona zarówno dla początkujących pozycjonerów, jak i dla właścicieli przedsiębiorstw, którzy chcieliby wynająć zewnętrzne firmy do przeprowadzenia tej usługi. O ile, rzeczywiście -- przekrój całej pozycji da pewną podstawową wiedzę na temat SEO, o tyle do zainteresowanego przedsiębiorcy trzeba by podejść, według mnie, z innej strony. W tym więc miejscu autorzy, nieco wbrew intencji, niedokładnie opisują oraz reklamują swoje dzieło.1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW?
Pierwszy rozdział opisuje w głównej mierze, jak wyglądają SERP-y w kilku głównych wyszukiwarkach; być może nieco za bardzo -- ludzie kojarzący poprawnie termin pozycjonowanie powinni już umieć jako-tako posługiwać się googielem. Podoba mi się za to konkretna lista operatorów wyszukiwania, czyli "site:", "related:", itp. Również dobrze, że autorzy uzmysławiają, że swoje główne wysiłki w Polsce należy kierować na G.Ostatni podrozdział dotyczy tego, jak wyszukiwarki zarabiają. Ach, jakże by moja spamerska część mózgu się ucieszyła, gdyby jasno i wyraźnie wspomnieć tu, że spamerzy pozycjonerzy tworzą konkurencję dla AdWords… Marzenia…
2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania?
Cytowane tu wyniki "badań" mówią o wzroście odwiedzin. Ale przecież to nie jest cel sam w sobie! Chcemy mieć użytkowników, którzy klikną reklamę, zarejestrują się i zaczną pisać na forum czy, LBNL, kupią jakiś towar/usługę. Nic tak nie przemawia jak widok potencjalnych zysków, więc zamiast wykresu odwiedzin, umieściłbym tu wykres na przykład wzrostu zamówień na towar.3. Walka o pozycję to nie wszystko
Bardzo dobry rozdział -- jak to się przecież mówi: "nie tworzy się stron dla robotów, a dla ludzi". I tu sporo pożytecznych i ciekawych zostało podanych. Jedynie można się lekko przyczepić do paragrafów dotyczących walidacji stron czy błędów w budowie kodu strony, które w gruncie rzeczy nie są specjalnie ważne. Ale to drobiazg.4. Słowa i frazy kluczowe
Szczerze powiedziawszy, nie jestem zadowolony z tego rozdziału. Spodziewałem się, że po jego przeczytaniu każdy będzie umiał poprawnie dobrać słowa kluczowe dla swojej strony. Jest to z chyba najtrudniejsza część SEM-u, więc autorzy powinni byli się bardziej postarać. Oprócz tych "podstawowych" metod, czyli "Google Keyword Tool" czy lista Onetu, powinni dostarczyć więcej praktyczniejszych wskazówek związanych ze swoim doświadczeniem. No i, analiza haseł, jakie użytkownicy wpisywali w googielu, żeby dostać się na stronę -- widzę tu zaburzenie logiki następstw: witryna powinna być zaindeksowana na jakieś hasła, żeby ludzie na nią wchodzili, zatem na tej podstawie nie można przewidywać jakie frazy będą odpowiednie dla serwisu.Dalsza część rozdziału opisuje jak optymalizować stronę dla robotów -- bardzo dobrze, ale czuć pewien niedosyt…
5. Hiperłącza
W tym rozdziale opisana jest zdecydowana większość teorii związanej z linkowaniem -- nie mam zamiaru kwestionować wielu napisanych tu oczywistości, ale zgodnie z przewidywaniem autorów kompletnie nie zgodzę się z teorią dotyczącą sandboksa. Istnieją różne rodzaje filtrów za zbyt szybki przyrost linków -- nawet kilkuletnie domeny mogą ich doświadczyć. Myślę natomiast, że sam sandbox nie istnieje -- to raczej ogólne pojęcie na wszelkie filtry "wieku młodzieńczego".Tworzenie zaplecza to dość rozległy temat. Autorzy starają się skupić uwagę czytelnika na tworzeniu własnego zaplecza tematycznego -- i dobrze!, również chciałbym, żeby nie było spamu. Tylko, że w praktyce rzadko kiedy starcza czasu i pieniędzy na takie idealne zaplecze…
6. Indeksacja witryny
Sporo, naprawdę sporo dobrych sposobów na porządniejszą indeksację witryny -- opisano Google Sitemaps, robots.txt, mod_rewrite. Natomiast z chęcią poczytałoby się więcej o najefektywniejszych metodach linkowania wewnętrznego… Nie zaszkodziłoby również wspomnieć o tzw. "seo-dopalaczu Jeża".7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania
Do tego rozdziału również miałem spore nadzieje… Cóż, to, co jest -- nawet dobrze opisane, ale nic o automatycznie generowanym contencie, nic o spamowaniu forów, blogów czy księgi gości. A zdanie ze strony 177: "możemy na potrzeby książki założyć, że technika pozycjonowania, która polega na oszukaniu algorytmu oceniania stron wyszukiwarek, jest nieetyczna", w powiązaniu z kilkoma akapitami ze strony 103 o "zdobywaniu sztucznych linków" oraz pewnymi poradami dotyczącymi "gotowców" ze stron 126-127 skłania do stwierdzenia, że pozycjonowanie=spamowanie. Pytanie więc: czemu ta równość tak trudno przechodzi przez klawiatury pozycjonerom?8. Śledzenie ruchu
Świetnie napisany rozdział! Samo śledzenie ruchu jak i metody kontroli pozycji oraz stopnia zaindeksowania. Ale gdyby tak jeszcze napisać o Google Analytics…Dodatek A
Mamy tu opisy kilku wtyczek do FireFoksa -- i brawo za to! Parę porad na zwiększenie popularności witryny poza wyszukiwarkami -- w sumie nie jestem przekonany czy powinno to być w tej książce opisane, bo oczywiście jako dodatek jest stanowczo zbyt pobieżnie…Dosłownie kilka zdań na temat systemów wymiany linków. Czemu, pytam, CZEMU tak mało? Umiejętna obsługa potrafi zdziałać cuda; w niedoświadczonych rękach można domenę "spalić" na kilka miesięcy…
Podsumowanie
Całe szczęście, że jest krótkie. Nie lubię tego charakterystycznego w hammerykańskich pozycjach wyliczania na końcu o czym to autor pisał i co już czytelnik powinien wiedzieć.Skorowidz
Eee… no tak. Jedyne, co można z reguły o nim powiedzieć, to że takowy istnieje. Więc: Skorowidz istnieje!
Czego brakuje?
Jasnego stwierdzenia, dlaczego googiel nakłada kary na strony pozycjonowane, dlaczego z tym zjawiskiem generalnie walczy. "Nieco" więcej informacji o systemach wymiany linków. Przydałoby się więcej schematów linkowania zaplecza (skoro "nie istnieje niestety żaden prawidłowy"). Definicji "długiego ogona" i jak z niego korzystać.Z kolei dla przedsiębiorców jak konkretnie odróżnić uczciwą firmę od hochsztaplerów; w jaki sposób zawierać umowy, ażeby były one korzystne dla obu stron, ewentualnie chociaż przedstawić kilka rodzajów umów.
Moja ocena
W skali 1-10.5 daję spokojnie ósemkę. Książka jest napisana w przystępny sposób, można ją polecić na przykład webmasterom. A ponieważ "na bezrybiu…", to i klienci po przeczytaniu kilku rozdziałów mieliby pojęcie o co w ogóle z tym całym pozycjonowaniem chodzi. -
Recenzja: webmade.org Patryk Jar; 07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Brutalne, i nie zawsze czyste, reguły rządzące realnym światem biznesu, wkraczają coraz śmielej do internetu. Często od pozycji strony w wyszukiwarce zależy jest istnieje, a tym samym istnienie całej firmy. W takich przypadkach nie można liczyć tylko na słuszność i sprawiedliwość algorytmu google [i innych wyszukiwarek], ale należy zdecydowanie postawić na odpowiednią strategię marketingową. Strategię, której głównym założeniem będzie znalezienie się w czołówce wyników dla odpowiednich słów kluczowych.
Książka autorstwa Bartosza Danowskiego i Michała Makaruka jest zdecydowanie wyróżniającą się pozycją pośród wszystkich książek o podobnej tematyce dostępnych na polskim rynku. Co w niej takiego niezwykłego? I czy jest to plus czy minus?
Przede wszystkim bardzo ważne jest to, że książka jest napisana przez Polaków, i o polskim internecie. Nie jest to tłumaczenie amerykańskiej czy brytyjskiej książki, gdzie realia pracy -- a głównie opisywane narzędzia pracy pozycjonera -- są zupełnie inne, często w Polsce zwyczajnie bezużyteczne. To pierwszy plus.
Książki nie starano się na siłę wydłużyć. Czytając ją raczej nie spotkałem się z rozdziałem, który uznałbym za zbędny. Choć kilkukrotnie miałem wrażenie, że przeżywam deżawi [kiedy to w kilku miejscach książki jest wspominana ta sama strona, czy sposób rozwiązania. Jednak nie jest to minus -- dzięki temu nie trzeba wertować kartek w poszukiwaniu "patrz rozdział X"]. Co do poziomu... Na pewno musisz wiedzieć czym jest Internet :) Jeśli znasz podstawy PHP i JS to też dobrze. Jeśli nie, to i tak zrozumiesz i nauczysz się wiele.
Szczerość autorów jest w kilku miejscach rozbrajająca... W książce można znaleźć fragmenty, które bez ogródek mówią o sposobach na oszukanie wyszukiwarek. O ile początkowo wydawało mi się to czymś, co najmniej niesmacznym, to z każdą stroną coraz bardziej zgadzałem się z opinią autorów: spamem jest to, co powoduje, że internauta zostaje oszukany. Wszystko, co pomaga wypozycjonować stronę, zawierającą naprawdę wartościowe informacje, nie jest spamerstwem. Tak swoją drogą, to pozycjonowanie "na krawędzi" może się kiedyś okazać bardzo bolesne, gdy nagle główne wyszukiwarki załatają swoje dziury. O czym autorzy także mówią, ostrzegając wszystkich korzystających z ich porad, że należy być ostrożnym i nie przesadzać.
Właśnie to w książce podoba mi się najbardziej. Autorzy dają cały wachlarz możliwości i mówią -- "wybierz". Pokazują zarówno jasną jak i ciemną stronę mocy. I głównie koncentrują się na skuteczności danej metody, a nie aspekcie moralnym korzystania z niej.
Co mi się w książce nie podobało?
Można założyć, że już będę się czepiać :), bo naprawdę nie ma zbyt wielu fragmentów, które mógłbym skrytykować. Jako, że jestem bardziej webmasterem, niż pozycjonerem. I jako, że jestem wielkim zwolennikiem standardów, nie podobało mi się, że w niektórych listingach były błędy w kodzie, choćby tak proste jak używanie tagów pisanych wielkimi literami z deklaracją XHTML strict [dozwolona tylko mała czcionka], niewłaściwy atrybut przy znaczniku javascript [language="javascript" w miejscu type="text/javascript"], czy też użycie znacznika font [wyrzuconego ze specyfikacji...]. Choć oczywiście to drobne szczegóły, które nie zmieniają mojej opinii o książce, jako o źródle konkretnej i kompletnej wiedzy z dziedziny pozycjonowania i optymalizacji stron www. -
Recenzja: Lexy’s SEO blog Marta "Lexy" Bartczak; 06/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książkę "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" przeczytałam w 2 wieczory i muszę przyznać, że jestem z niej bardzo zadowolona. Jest ona na tyle dobra, że gdybym przed sięgnięciem po nią nie miała zielonego pojęcia o pozycjonowaniu, po tych dwóch wieczorach orientowałabym się już w tym temacie (takie same odczucia miałam po przeczytaniu książki "Marketing internetowy w wyszukiwarkach").
Autorzy przedstawiają temat pozycjonowania bardziej szczegółowo niż autorzy poprzednich książek o pozycjonowaniu, marketingu itp. Skupiają się na tym, co najważniejsze -- opisują działanie wyszukiwarek, wszystko o linkach i zapleczu, indeksację strony, a także najpopularniejsze nieetyczne sposoby pozycjonowania.
Raczej nic nowego nie znajdzie się w dziale o doborze słów kluczowym, bo ten temat jest poruszany w każdej książce, artykule, blogach SEO. Jeden z działów poświęcony jest porównaniu różnych statystyk, dzięki którym będziemy obserwować i analizować ruch na naszej stronie. Dość dokładnie zostało opisane, dlaczego różne IP mają znaczenie przy linkowaniu i na co dokładnie zwracać uwagę. W dodatku do książki można znaleźć narzędzia SEO, z których warto skorzystać.
"Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" oceniam bardzo wysoko i ucieszyłoby mnie, gdyby jej autorzy mieli w planach napisanie kolejnej, rozszerzonej wersji, tym razem dla średnio zaawansowanych ;-) Podobało mi się, że książkę czytało się szybko i przyjemnie, dlatego też nie skupiałam się na drobnych błędach.
Teraz kiedy na PiO ktoś zada banalne pytanie, nie będzie się odpowiadać "to już było, użyj wyszukiwarki", tylko "wszystko znajdziesz w książce Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW"
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0690-4, 8324606904
- Data wydania książki drukowanej :
- 2007-06-12
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3536
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Pozycjonowanie (SEO/SEM)
Spis treści książki
- Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek (11)
- Wyszukiwanie danych (17)
- Przeszukiwanie grup dyskusyjnych (28)
- Wyszukiwanie plików graficznych (30)
- Przeszukiwanie katalogów stron (32)
- Zapytania i operatory (33)
- W jaki sposób działa wyszukiwarka? (38)
- Udział w rynku i popularność (39)
- W jaki sposób wyszukiwarka zarabia? (42)
- Potencjalny wzrost liczby odwiedzin (45)
- Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony (47)
- Sprzedaż (47)
- Powierzchnia reklamowa (48)
- Reklama kontekstowa (49)
- Programy partnerskie (53)
- Wysoki poziom zawartości merytorycznej (55)
- Czytelność kodu strony (58)
- Przemyślany układ i system nawigacji (62)
- Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony głównej (62)
- Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony (69)
- Nazewnictwo stosowane w menu (70)
- Szata graficzna (74)
- Dobór słów (79)
- Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony (79)
- Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł (80)
- Stwórz listę własnych kluczowych słów i fraz (91)
- Rozmieszczenie słów i fraz na stronie (94)
- Nasycenie strony słowami kluczowymi (94)
- Stosuj nagłówki (95)
- Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia (96)
- Opisy odsyłaczy (97)
- Umieść słowa i frazy w znacznikach meta (98)
- Zadbaj o tytuł każdej strony (98)
- Stosuj atrybuty alt i title (99)
- Linki przychodzące (103)
- Różne domeny (104)
- Różne IP (104)
- Opis odnośnika (106)
- Odsyłacze graficzne (108)
- Odsyłacze z przekierowaniem (108)
- Linki w JavaScript (110)
- Przyrost linków wraz z upływem czasu (112)
- Sprawdzanie linków prowadzących do naszej strony (114)
- Linki wychodzące (120)
- Linki zewnętrzne (120)
- Linki wewnętrzne (122)
- Zaplecze (122)
- Zaplecze tematyczne (124)
- Katalogi stron (124)
- Gotowce (126)
- Linkowanie (127)
- Jak to wygląda w praktyce? (129)
- Sprawdzanie stopnia indeksacji (140)
- Sposoby poprawy indeksacji witryny (142)
- Plik robots.txt (142)
- Dodatkowe znaczniki <meta> (146)
- Udrażnianie systemu nawigacyjnego (147)
- Mapa witryny (161)
- Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych (168)
- Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google (173)
- Najpopularniejsze metody (178)
- Ukryty tekst (178)
- Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny (184)
- Cloaking (185)
- Przekierowania (191)
- Prezentacja zagrożeń związanych z nieetycznymi metodami pozycjonowania (193)
- Ban (194)
- Filtry (200)
- Statystyki oglądalności (201)
- Stat.pl (201)
- AWStats (213)
- Monitoring rankingów wyszukiwarek (219)
- Pozycja w wynikach wyszukiwania (219)
- Kontrola stopnia indeksacji (227)
- Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych (228)
- Kontrola współczynnika PageRank (229)
- Kreator stanu witryny (230)
- Prezentacja przydatnych narzędzi (235)
- Web Developer (235)
- CustomizeGoogle (236)
- Search Status (236)
- SEO for Firefox (237)
- Pozostałe dodatki (238)
- Colour Contrast Analyser (239)
- Inne sposoby zwiększania popularności witryny (239)
- Sygnatury (240)
- Biuletyny informacyjne (240)
- Kanały RSS, ping i tracback (245)
- Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek (250)
- Systemy wymiany odnośników (250)
Wstęp (9)
Rozdział 1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW? (11)
Rozdział 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania? (45)
Rozdział 3. Walka o pozycję to nie wszystko (55)
Rozdział 4. Słowa i frazy kluczowe (79)
Rozdział 5. Hiperłącza (101)
Rozdział 6. Indeksacja witryny (129)
Rozdział 7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania (177)
Rozdział 8. Śledzenie ruchu (201)
Dodatek A (235)
Podsumowanie (253)
Skorowidz (255)
Helion - inne książki
-
Promocja
Ta książka szczególnie przyda się osobom, które rozpoczynają pracę z Angularem. Dzięki niej szybko zaczniesz tworzyć aplikacje z wykorzystaniem wiersza poleceń (CLI), pisać testy jednostkowe i używać stylów zgodnych ze standardem Material Design. Dowiesz się również, jak wdrażać aplikacje w środowisku produkcyjnym. W tym wydaniu zaprezentowano wiele nowych funkcjonalności i praktyk ułatwiających pracę twórcom frontendów. Dodano nowy rozdział poświęcony klasie Observable i bibliotece RxJS, a także rozszerzono zakres informacji o obsłudze błędów i debugowaniu w Angularze. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładami rzeczywistych rozwiązań, a prezentowany kod powstał zgodnie z najlepszymi praktykami programistycznymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla osób, które pracują ze zbiorami danych. Jest praktycznym przewodnikiem po koncepcjach algebry liniowej, pomyślanym tak, by ułatwić ich zrozumienie i zastosowanie w użytecznych obliczeniach. Poszczególne zagadnienia przedstawiono za pomocą kodu Pythona, wraz z przykładami ich wykorzystania w nauce o danych, uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim, symulacjach i przetwarzaniu danych biomedycznych. Dzięki podręcznikowi nauczysz się arytmetyki macierzowej, poznasz istotne rozkłady macierzy, w tym LU i QR, a także rozkład według wartości osobliwych, zapoznasz się też z takimi zagadnieniami jak model najmniejszych kwadratów i analiza głównych składowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja
Skupiamy się w niej na prostych projektach z użyciem legendarnego układu scalonego 555, określanego też jako NE 555. Jest to chip, który pozwala na realizację wielu funkcji, na przykład skonstruowanie układu czasowego czy multiwibratora. Zaprojektowany i skonstruowany przez Hansa R. Camenzinda w 1970 roku, zrobił niesamowitą karierę - jeszcze na początku XXI wieku co roku na potrzeby przemysłu powstawał miliard takich układów. Teraz o wszechstronności NE 555 możesz się przekonać osobiście, projektując i uruchamiając między innymi różnego rodzaju czujniki, generatory, lampki czy mierniki czasu. Sprawdź, jak szerokie zastosowanie ma NE 555!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli słowo „szyfr” budzi w Tobie przyjemny dreszczyk emocji, mamy dla Ciebie prawdziwą gratkę. Już za chwilę poznasz największe tajemnice ludzkości. Prezentowane w tej książce tajemnicze kody służyły dyplomatom, armiom pierwszej i drugiej wojny światowej, wreszcie zimnowojennym szpiegom. Były kamyczkami, które wywołały lawinę rewolucji informatycznej. Bez żadnej przesady - oto szyfry, które decydowały o losach świata. I wciąż o nich decydują.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,40 zł najniższa cena z 30 dni)
23.40 zł
39.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,50 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
Z tą książką stopniowo nauczysz się prostego, podstawowego kodu, a potem bardziej złożonych instrukcji AVX. Nabierzesz wprawy w czytaniu kodu asemblera i zaczniesz łączyć go z kodem w językach wyższego poziomu. Co ważniejsze, teorię ograniczono tu do niezbędnego minimum, za to dokładnie opisano dostępne narzędzia, omówiono sposób ich użytkowania i możliwe problemy. Kod natomiast został zaprezentowany w postaci kompletnych programów asemblera, co pozwoli Ci na dowolne testowanie, zmienianie i inne eksperymenty. W ten sposób przygotujesz się do samodzielnego badania różnych obszarów AVX i korzystania z oficjalnych podręczników Intela.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.50 zł
119.00 zł (-50%) -
Promocja
To książka przeznaczona dla profesjonalnych administratorów i użytkowników Linuksa. Dzięki niej szybciej zrozumiesz, w jakim stopniu dobre zarządzanie systemami na poziomie systemu operacyjnego może wynieść działanie infrastruktury biznesowej na zupełnie inny poziom. Znajdziesz tu najlepsze praktyki zarządzania systemami ― począwszy od wyboru optymalnej dystrybucji Linuksa, poprzez zaprojektowanie architektury systemu, skończywszy na strategiach zarządzania przeprowadzanymi w nim poprawkami i aktualizacjami. Sporo miejsca poświęcono różnym metodom automatyzacji części zadań administratora, a także schematom tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych po awarii. Zaproponowano również ciekawe podejście do rozwiązywania problemów, dzięki któremu można szybciej uzyskać satysfakcjonujące rozwiązanie i uniknąć poważniejszych szkód.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi Bartosz Danowski, Michał Makaruk (63) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(19)
(17)
(4)
(3)
(5)
(15)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie