Myśl w języku Java! Nauka programowania. Wydanie II
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 6
- Stron:
- 312
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Myśl w języku Java! Nauka programowania. Wydanie II
Java jest językiem dojrzałym i jednocześnie bardzo nowoczesnym. Skupiona wokół niego społeczność cały czas dynamicznie go rozwija, sprawiając, że wszechstronność i innowacyjność Javy budzi podziw. Jest to też język idealny do nauki programowania - początkujący programiści, którzy wybierają Javę jako swój pierwszy język, w naturalny sposób nabierają dobrych nawyków, dzięki czemu później stosowanie się do najlepszych praktyk programistycznych nie sprawia im problemu. Ważne jest tylko, aby wraz z nauką programowania adept sztuki tworzenia kodu przyswoił choćby najważniejsze prawidła informatyki. Pozwala to uniknąć w przyszłości wielu kłopotów z niewydajnym, niezrozumiałym i trudnym do utrzymania kodem.
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego podręcznika dla początkujących, dzięki któremu zdobędziesz solidne podstawy informatyki i programowania w Javie. Wyjaśniono tu szereg skomplikowanych tematów, rozłożonych na mniejsze zagadnienia, z których każde zostało opatrzone zrozumiałymi przykładami. Książka zawiera mnóstwo ćwiczeń, które sprawią, że zaczniesz kreatywnie podchodzić do programowania, a odkrywanie relacji między danymi wejścia i wyjścia, klasami, metodami i obiektami przyniesie Ci prawdziwą satysfakcję. Duży nacisk położono na właściwe słownictwo i... właśnie tworzenie programów. Zapoznasz się więc z różnymi strategiami projektowania, pisania, testowania i debugowania programów. Liczne przykłady kodu, ćwiczenia, podsumowania, porady i wskazówki stanowią wspaniałe uzupełnienie prezentowanych treści.
W tej książce między innymi:
- podstawowe koncepcje programowania
- zmienne, wartości, zarządzanie pamięcią, operacje wejścia-wyjścia
- operacje logiczne, pętle i referencje
- obiekty, tablice, klasy i ich projektowanie
- konstruktory, interfejsy, detektory zdarzeń
Wybrane bestsellery
-
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowa...
C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.35 zł
159.00 zł(-35%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się przekształcać suche dane liczbowe w pełną empatii narrację! Aby spełniły one swoje zadanie, ktoś musi przedstawić zawarte w nich informacje w postaci opowieści. W tej publikacji wyczerpująco i praktycznie opisano przebieg tego procesu. Jej lektura sprawi, że rozwin...
Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji Opowieści ukryte w danych. Wyjaśnij dane i wywołaj działania za pomocą narracji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
67.00 zł(-69%) -
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą zacząć pracę z Gitem i GitHubem. W każdym rozdziale zawarto wyłącznie przydatne informacje, a te uzupełniono licznymi ćwiczeniami. Dzięki temu równocześnie możesz się uczyć Gita i nabierać sprawności w posługiwaniu się tym systemem. Przewodnik...
Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej Git i GitHub. Kontrola wersji, zarządzanie projektami i zasady pracy zespołowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do kryptografii i bibliotek kryptograficznych Pythona. Omówiono tu podstawowe koncepcje z tej dziedziny, najważniejsze algorytmy i niezbędny zakres podstaw matematycznych: liczby pierwsze, teorię grup czy generatory liczb pseudolosowych. Wyjaśniono, czym ...
Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techni...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł(-35%)
O autorach książki
2 Allen B. Downey, Chris MayfieldAllen Downey jest profesorem informatyki na Olin College of Engineering. Wcześniej nauczał na Wellesley College, Colby College oraz U.C. Berkeley. Uzyskał tytuł doktora informatyki na U.C. Berkeley, a także tytuły magistra i licencjata na MIT.
Chris Mayfield jest adiunktem informatyki na James Madison University, gdzie zajmuje się badaniami nad edukacją informatyczną oraz rozwojem zawodowym. Uzyskał tytuł doktora informatyki na Purdue University, a także tytuły magistra informatyki i germanistyki na University of Utah.
Allen B. Downey, Chris Mayfield - pozostałe książki
-
If you know how to program, you're ready to tackle Bayesian statistics. With this book, you'll learn how to solve statistical problems with Python code instead of mathematical formulas, using discrete probability distributions rather than continuous mathematics. Once you get the math out of the w...(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)
169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Currently used at many colleges, universities, and high schools, this hands-on introduction to computer science is ideal for people with little or no programming experience. The goal of this concise book is not just to teach you Java, but to help you think like a computer scientist. You’ll ...
Think Java. How to Think Like a Computer Scientist. 2nd Edition Think Java. How to Think Like a Computer Scientist. 2nd Edition
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
If you’re just learning how to program, Julia is an excellent JIT-compiled, dynamically typed language with a clean syntax. This hands-on guide uses Julia 1.0 to walk you through programming one step at a time, beginning with basic programming concepts before moving on to more advanced capa...
Think Julia. How to Think Like a Computer Scientist Think Julia. How to Think Like a Computer Scientist
(169.15 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Jeśli postanowiłeś zyskać praktyczną wiedzę o algorytmach i strukturach danych, a przy tym nieźle posługujesz się Javą, to trzymasz w rękach właściwą poublikację. Podstawy teoretyczne zostały w niej ograniczone do niezbędnych, potrzebnych w praktyce zagadnień. Sporo miejsca poświęcono analizie im...
Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
(19.95 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
If you’re a student studying computer science or a software developer preparing for technical interviews, this practical book will help you learn and review some of the most important ideas in software engineering—data structures and algorithms—in a way that’s clearer, mor...
Think Data Structures. Algorithms and Information Retrieval in Java Think Data Structures. Algorithms and Information Retrieval in Java
(135.15 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Want to learn how to program and think like a computer scientist? This practical guide gets you started on your programming journey with the help of Perl 6, the younger sister of the popular Perl programming language. Ideal for beginners, this hands-on book includes over 100 exercises with multip...
Think Perl 6. How to Think Like a Computer Scientist Think Perl 6. How to Think Like a Computer Scientist
(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)203.15 zł
239.00 zł(-15%) -
Trzymasz w ręku praktyczny przewodnik do nauki programowania. Znajdziesz w nim przystępnie napisane wyjaśnienia dotyczące podstawowych pojęć programistycznych. Dowiesz się, jak stosować funkcje, czym jest rekurencja, jak wyglądają struktury danych i na czym polega projektowanie obiektowe. W każdy...
Myśl w języku Python! Nauka programowania. Wydanie II Myśl w języku Python! Nauka programowania. Wydanie II
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Ta krótka i treściwa książka ma nie tylko nauczyć Cię języka Java, lecz również pomóc Ci zacząć myśleć jak informatyk. Nauczysz się z niej programować — co samo w sobie jest już bardzo przydatną umiejętnością — ale też odkryjesz, jak korzystać z programowania jako ze środka do osiągni...(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
If you understand basic mathematics and know how to program with Python, you’re ready to dive into signal processing. While most resources start with theory to teach this complex subject, this practical book introduces techniques by showing you how they’re applied in the real world. I...(101.15 zł najniższa cena z 30 dni)
101.15 zł
119.00 zł(-15%) -
If you want to learn how to program, working with Python is an excellent way to start. This hands-on guide takes you through the language a step at a time, beginning with basic programming concepts before moving on to functions, recursion, data structures, and object-oriented design. This second ...
Think Python. How to Think Like a Computer Scientist. 2nd Edition Think Python. How to Think Like a Computer Scientist. 2nd Edition
(152.15 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Think Java: How to Think Like a Computer Scientist, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Łukasz Suma
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6719-7, 9788328367197
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-11-16
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6720-3, 9788328367203
- Data wydania ebooka:
-
2020-11-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 123018
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
- Serie wydawnicze: O'Reilly
Spis treści książki
- Czym jest komputer? 15
- Czym jest programowanie? 16
- Program "Witaj, świecie!" 17
- Kompilowanie programów w języku Java 18
- Wyświetlanie dwóch komunikatów 20
- Formatowanie kodu źródłowego 21
- Używanie sekwencji ucieczki 22
- Czym jest informatyka? 23
- Debugowanie programów 23
- Słownictwo 24
- Ćwiczenia 26
- Deklarowanie zmiennych 29
- Przypisywanie zmiennym wartości 30
- Diagramy pamięci 31
- Wyświetlanie wartości zmiennych 32
- Operatory arytmetyczne 33
- Liczby zmiennoprzecinkowe 34
- Błędy zaokrągleń 35
- Operatory działające na łańcuchach znakowych 36
- Komunikaty o błędzie kompilatora 37
- Inne rodzaje błędów 38
- Słownictwo 39
- Ćwiczenia 41
- Klasa System 43
- Klasa Scanner 44
- Składniki języka 45
- Literały i stałe 46
- Formatowanie danych wyjściowych 48
- Czytanie komunikatów o błędzie 49
- Operatory rzutowania typu 50
- Operator reszty z dzielenia 51
- Łączenie wszystkiego w całość 52
- "Bug" w klasie Scanner 53
- Słownictwo 54
- Ćwiczenia 55
- Definiowanie nowych metod 59
- Przepływ wykonania 60
- Parametry i argumenty 61
- Wiele parametrów 63
- Diagramy stosu 64
- Metody matematyczne 65
- Kompozycja 66
- Wartości zwracane 67
- Programowanie przyrostowe 68
- Słownictwo 70
- Ćwiczenia 71
- Operatory relacyjne 75
- Instrukcja if-else 76
- Tworzenie łańcuchów i zagnieżdżanie 78
- Instrukcja switch 79
- Operatory logiczne 80
- Prawa De Morgana 81
- Zmienne logiczne (boolowskie) 82
- Metody typu boolean 83
- Walidacja danych wejściowych 84
- Przykładowy program 85
- Słownictwo 86
- Ćwiczenia 87
- Instrukcja while 91
- Inkrementacja i dekrementacja 93
- Instrukcja for 93
- Pętle zagnieżdżone 95
- Znaki 96
- Której pętli użyć 97
- Iteracja po łańcuchu znakowym 98
- Metoda indexOf 99
- Podłańcuchy znakowe 100
- Porównywanie łańcuchów znakowych 100
- Formatowanie łańcuchów znakowych 101
- Słownictwo 102
- Ćwiczenia 103
- Tworzenie tablic 108
- Dostęp do elementów tablic 109
- Wyświetlanie tablic 110
- Kopiowanie tablic 111
- Przechodzenie przez tablice 113
- Generowanie liczb losowych 114
- Budowanie histogramu 115
- Rozszerzona pętla for 116
- Zliczanie znaków 117
- Słownictwo 119
- Ćwiczenia 120
- Rekurencyjne metody niezwracające wartości 123
- Rekurencyjne diagramy stosu 124
- Metody zwracające wartość 125
- Akt wiary 127
- Odliczanie rekurencyjne 129
- System liczb binarnych 130
- Binarna metoda rekurencyjna 131
- Zadania z serwisu CodingBat 132
- Słownictwo 134
- Ćwiczenia 135
- Zmienne proste kontra obiekty 139
- Słowo kluczowe null 141
- Niezmienność łańcuchów znakowych 141
- Klasy opakowujące 142
- Argumenty wiersza poleceń 144
- Walidacja argumentów 145
- Arytmetyka wartości typu BigInteger 146
- Projektowanie przyrostowe 147
- Więcej uogólniania 149
- Słownictwo 151
- Ćwiczenia 151
- Obiekty klasy Point 157
- Obiekty jako parametry 158
- Obiekty jako wartości zwracane 159
- Zmienność obiektów klasy Rectangle 160
- Aliasy raz jeszcze 161
- Źródła biblioteki języka Java 163
- Diagramy klas 163
- Zasięg raz jeszcze 164
- Oczyszczanie pamięci 165
- Obiekty zmienne kontra obiekty niezmienne 166
- Obiekty klasy StringBuilder 167
- Słownictwo 168
- Ćwiczenia 169
- Klasa Time 171
- Konstruktory 172
- Konstruktory z wartościami 174
- Gettery i settery 175
- Wyświetlanie obiektów 176
- Metoda toString 177
- Metoda equals 178
- Dodawanie obiektów klasy Time 180
- Słownictwo 182
- Ćwiczenia 183
- Obiekty klasy Card 185
- Metoda toString klasy Card 187
- Zmienne klasy 188
- Metoda compareTo 189
- Niezmienność obiektów klasy Card 190
- Tablica obiektów klasy Card 191
- Wyszukiwanie sekwencyjne 193
- Wyszukiwanie binarne 193
- Śledzenie wykonania kodu 195
- Słownictwo 196
- Ćwiczenia 196
- Talie kart 199
- Tasowanie talii kart 200
- Sortowanie przez wybieranie 202
- Sortowanie przez scalanie 202
- Podtalie 203
- Scalanie talii 204
- Dodanie rekurencji 205
- Kontekst statyczny 206
- Stosy kart 207
- Granie w wojnę 209
- Słownictwo 210
- Ćwiczenia 211
- Klasa CardCollection 215
- Dziedziczenie 217
- Rozdawanie kart 219
- Klasa Player 220
- Klasa Eights 222
- Relacje pomiędzy klasami 224
- Słownictwo 225
- Ćwiczenia 226
- Gra w życie autorstwa Johna Conwaya 229
- Klasa Cell 231
- Tablice dwuwymiarowe 232
- Klasa GridCanvas 233
- Inne metody klasy GridCanvas 234
- Rozpoczynanie gry 235
- Pętla symulacji 236
- Obsługa wyjątków 237
- Liczenie sąsiadów 238
- Aktualizacja siatki 239
- Słownictwo 241
- Ćwiczenia 241
- Mrówka Langtona 245
- Refaktoryzacja 247
- Klasy abstrakcyjne 248
- Diagram UML 250
- Słownictwo 251
- Ćwiczenia 251
- Obiekty klasy Polygon 253
- Dodawanie koloru 254
- Wielokąty foremne 255
- Więcej konstruktorów 257
- Początkowy rysunek 258
- Migające wielokąty 260
- Interfejsy 261
- Detektory zdarzeń 263
- Timery 266
- Słownictwo 267
- Ćwiczenia 267
Wstęp 9
1. Programowanie komputerowe 15
2. Zmienne i operatory 29
3. Wejście i wyjście 43
4. Metody i testowanie 59
5. Warunki i operacje logiczne 75
6. Pętle i łańcuchy znakowe 91
7. Tablice i referencje 107
8. Metody rekurencyjne 123
9. Obiekty niezmienne 139
10. Obiekty zmienne 157
11. Projektowanie klas 171
12. Tablice obiektów 185
13. Obiekty zawierające tablice 199
14. Rozszerzanie klas 215
15. Tablice tablic 229
16. Ponowne używanie klas 245
17. Tematy zaawansowane 253
A. Narzędzia 269
B. Javadoc 279
C. Grafika 287
D. Debugowanie 293
Oceny i opinie klientów: Myśl w języku Java! Nauka programowania. Wydanie II Allen B. Downey, Chris Mayfield (6)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(2)
(2)
(0)
(0)
(0)
Robert,
Data dodania: 2021-05-27 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzedniego wydania
Data dodania: 2022-08-19 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-09-15 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Magda,
Data dodania: 2017-08-05 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2019-03-29 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Grzegorz,
Data dodania: 2019-03-15 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii