Google Analytics. Understanding Visitor Behavior

- Autor:
- Justin Cutroni
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Google Analytics. Understanding Visitor Behavior
Do you know what people do when they visit your website or web app? Or how much the site contributes to your bottom line? Google Analytics keeps track and makes it easy for you to learn precisely what's happening. This hands-on guide shows you how to get the most out of this free and powerful tool -- whether you're new to Google Analytics or have been using it for years.
Google Analytics shows you how to track different market segments and analyze conversion rates, and reveals advanced techniques such as marketing-campaign tracking, a valuable feature that most people overlook. And this practical book not only provides complete code samples for web developers, it also explains the concepts behind the code to marketers, managers, and others on your team.
- Discover exactly how the Google Analytics system works
- Learn how to configure the system to measure data most relevant to your business goals
- Track online marketing activities, including cost-per-click ads, email, and internal campaigns
- Track events -- rather than page views -- on sites with features such as maps, embedded video, and widgets
- Configure Google Analytics to track enterprise data, including multiple domains
- Use advanced techniques such as custom variables and CRM integration
Wybrane bestsellery
-
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem dla programistów aplikacji internetowych, architektów oprogramowania, menedżerów technicznych i inżynierów. Wyjaśniono w niej, w jaki sposób stosować architekturę mikrousług do frontendu aplikacji. Pokazano najważniejsze zalety mikrofrontendów, takie jak ...
Tworzenie mikrofrontendów. Skalowanie zespołów i projektów, nowe możliwości dla twórców oprogramowania Tworzenie mikrofrontendów. Skalowanie zespołów i projektów, nowe możliwości dla twórców oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Pamiętasz czasy, gdy w branży reklamowej obowiązywał podział na ATL i BTL, o uwagę klienta walczono za pomocą wtykanych w drzwi ulotek, plakatów na drzewach i słupach, a wszyscy ekscytowali się spotami w telewizji i radiu? W ciągu ostatnich kilkunastu lat sytuacja kompletnie się zmieniła. Centrum...
Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogran...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
41.93 zł
59.90 zł(-30%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Trzecia książka duetu Agnieszka Ciborowska i Jarosław Lipiński (po WordPress dla początkujących i WordPress 5 dla początkujących) wydana przez Helion dotyczy pozycjonowania stron internetowych. Dwie pierwsze powstały z myślą o tych, którzy chcą samodzielnie nauczyć się tworzyć strony internetowe ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, świat wirtualny (jednak) treściami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypełniony tekstami, które konkurują o uwagę odbiorców i wyszukiwarek. Z założenia każdy opis produktu, artykuł na blogu i post w social mediach powinien być or...
SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Książka, którą trzymasz w dłoni, to kompletny przewodnik po metodyce optymalizacji wyszukiwania w sieci. Jej trzecie wydanie zostało gruntownie uaktualnione — znajdziesz tu wszelkie nowinki z dziedziny technologii wyszukiwarek internetowych oraz marketingu elektronicznego, od mediów społecz...
SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
Handel elektroniczny (e-commerce) z roku na rok rozwija się coraz dynamiczniej - częściej bowiem podejmujemy decyzje zakupowe przy komputerze, tablecie, a nawet ze smartfonem w ręku. Rosnące wymagania klientów sprawiły, że dziś każdy, kto myśli o skutecznym prowadzeniu biznesu, powinien działać n...
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Stworzenie wizytówki Google dla biznesu jest darmowe i dzięki temu dostępne dla każdego. Warto poświęcić czas na to, by dobrze zaprezentować swoją firmę w wyszukiwarce i w Mapach Google. Z mobilnej aplikacji Map bowiem korzystają na co dzień miliony użytkowników w Polsce i na świecie, poszukujący...
Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma
-
Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pi...
Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-9959-7, 9781449399597
- Data wydania ebooka:
-
2010-08-13
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.8MB
- Kategorie:
Technologie webowe » Pozycjonowanie (SEO/SEM)
Spis treści książki
- Google Analytics
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
- Preface
- Who This Book Is For
- Who This Book Is Not For
- What Youll Learn
- Other Learning Options
- If You Like (or Dont Like) This Book
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- How to Contact Us
- Safari Books Online
- Acknowledgments
- 1. Introducing Web Analytics
- Defining Web Analytics
- Quantitative and Qualitative Data
- The Continuous Improvement Process
- Measuring Outcomes
- Defining Web Analytics
- What Google Analytics Contributes
- How Google Analytics Fits in the Analytics Ecosystem
- 2. Creating an Implementation Plan
- Gather Business Requirements
- Analyze and Document Website Architecture
- Create an Account and Configure Your Profile
- Configure the Tracking Code and Tag Pages
- Tag Marketing Campaigns
- Create Additional User Accounts and Configure Reporting Features
- Perform Optional Configuration Steps
- 3. Under the Covers: How Google Analytics Works
- Data Collection and Processing
- Reports
- About the Tracking Code
- The Mobile Tracking Code
- App Tracking
- The (Very) Old Tracking Code: urchin.js
- Understanding Pageviews
- 4. Tracking Visitor Clicks, Outbound Links, and Non-HTML Files
- About the Tracking Cookies
- 5. Google Analytics Accounts and Profiles
- Google Analytics Accounts
- Creating a Google Analytics Account
- Creating Additional Profiles
- Access Levels
- All About Profiles
- Basic Profile Settings
- Profile Name
- Website URL
- Time Zone
- Default Page
- Exclude URL Query Parameters
- E-Commerce Settings
- Tracking On-Site Search
- Basic implementation
- Advanced implementation
- Applying Cost Data
- 6. Filters
- Filter Fields
- Filter Patterns
- Filter Type
- Include/Exclude Filters
- Search and Replace Filters
- Lowercase/Uppercase Filters
- Advanced Profile Filters
- Predefined Filters
- 7. Tracking Conversions with Goals and Funnels
- Goals
- Time on Site
- Pages per Visit
- URL Destinations
- Additional Goal Settings
- Goals
- Tracking Defined Processes with Funnels
- 8. Must-Have Profiles
- Profile Roles
- Raw Data Profile
- Master Profile
- Test Profile
- Access-Based Profiles
- Profile Roles
- Using Profiles to Segment Data
- Exclude Internal Traffic
- Include Valid Traffic
- Force Request URI to Lowercase
- Force Campaign Parameters to Lowercase
- Keeping Track of Your Configuration Changes
- 9. Marketing Campaign Tracking
- How It Works
- How to Tag Links
- Tracking AdWords
- Tracking Other CPC Sources
- Tracking Email
- Email Messages to Complete Conversion Activities
- Embedding Campaign Tags Within a Page
- Understanding Conversion Attribution
- Tracking Internal Marketing Campaigns
- Step 1: Create a New Profile
- Step 2: Tag Your Internal Campaigns
- Step 3: Configure Site Search Settings
- The Reports
- 10. Advanced Tracking Techniques
- Tracking Across Multiple Domains
- How It Works
- Implementation
- Tracking Across Multiple Domains
- Tracking Across Multiple Subdomains
- Implementation
- Tracking Across Multiple Domains with Multiple Subdomains
- Frames and iFrames
- Frames
- iFrames
- E-Commerce Tracking
- How It Works
- Implementation
- Common E-Commerce Problems
- Garbled data in e-commerce reports
- All transaction sources are your website
- Missing transactions
- Tracking third-party e-commerce platforms
- Yahoo! store transactions
- Inflated e-commerce revenue
- Using E-Commerce Tracking on Non-E-Commerce Sites
- Event Tracking
- Getting Started with Event Tracking
- Understanding the data model
- Getting Started with Event Tracking
- Pulling It All Together
- Implementation
- Step 1: Tag your pages
- Step 2: Add code to create event data
- Implementation
- Reporting
- Tracking a Distributed Object
- Tracking clicks as events
- Custom Variables
- Custom Variable Implementation
- Custom Variable Reporting
- Segmenting Members from Nonmembers
- Custom Variables for E-Commerce
- Custom Variables for Publishers
- Roll-Up Reporting
- Roll-up reporting for subdomains
- Roll-up reporting across multiple domains
- 11. Enterprise Implementation Considerations
- Issue #1: Roll-Up Reporting
- Issue #2: Unique Visitors
- Issue #3: Page Tagging
- Issue #4: Hosting External JavaScript
- Issue #5: URL Structure
- Issue #6: Campaign Tracking
- Issue #7: Data Integration
- Issue #8: E-Commerce Data
- Issue #9: AdWords Cost Data
- 12. CRM Integration
- Using Regular Expressions to Extend Goals
- 13. Tools and Add-Ons
- Reporting and Analysis Tools
- Juice Concentrate
- Google Analytics Report Enhancer
- Keyword Trends in Google Analytics
- Reporting and Analysis Tools
- Debugging Tools
- Firebug
- LiveHTTPHeaders
- Firefox Web Developer
- Regex Coach
- Time
- A. Google Analytics Compliance with WAA Standards
- B. Regular Expressions
- Wildcards
- Quantifiers
- Operators
- Anchors
- Index
- About the Author
- Colophon
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Google Analytics. Understanding Visitor Behavior Justin Cutroni (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.