Flash CS3: The Missing Manual

- Autorzy:
- E. A. Vander Veer, Chris Grover
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 530
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Flash CS3: The Missing Manual
Flash CS3 is the premier tool for creating web animations and interactive web sites, can be intimidating to learn. This entertaining reference tutorial provides a reader-friendly animation primer and a guided tour of all the program's tools and capabilities. Beginners will learn to use the software in no time, and experienced users will quickly take their skills to the next level. The book gives Flash users of all levels hands-on instructions to help them master:
- Special effects
- Morphing
- Adding audio and video
- Introducing interactivity
- And much more
This is the first new release of Flash since Adobe bought Macromedia, which means that it's the first version that will integrate easily with other Adobe products. It's a whole new ballgame when it comes to Flash, and Flash CS3: The Missing Manual offers you complete and objective coverage. It's the perfect companion to this powerful software.
Wybrane bestsellery
-
Ta książka porusza wszystkie aspekty związane z wykorzystaniem praw fizyki w grach, animacjach i symulacjach tworzonych we Flashu. W trakcie lektury zostaniesz stopniowo i bezboleśnie wprowadzony w świat obliczeń numerycznych — od najprostszych, pozwalających nadać ruch odbijającej się piłc...
Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Oficjalny podręcznik to kolejna książka w bestsellerowej serii podręczników z ćwiczeniami na temat oprogramowania firmy Adobe. Starannie wybrany zespół specjalistów z grupy Adobe Creative Team zapozna Cię z nowościami wersji CS5 oraz wszystkimi elementami niez...
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Oficjalny podręcznik Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Oficjalny podręcznik
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Graphics programmers aren't the only ones who need to be proficient with graphics. Web and applications programmers know that a dull web page can be quickly transformed into one that's interesting and lively with the use of well-planned graphics. And fortunately, you don't need the skills of a fu...
Perl Graphics Programming. Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files with Perl Perl Graphics Programming. Creating SVG, SWF (Flash), JPEG and PNG files with Perl
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)118.15 zł
139.00 zł(-15%) -
Jeśli znasz już trochę Flasha, a teraz chcesz poszerzyć swoją wiedzę o znajomość szybko rozwijającej się technologii 3D, sięgnij po książkę „Flash i Actionscript. Aplikacje 3D od podstaw” . Prostym, lecz precyzyjnym językiem przedstawiono w niej najważniejsze kwestie związane z projek...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Książka „Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia” zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.50 zł
129.00 zł(-50%) -
Książka ActionScript 3.0. Biblia obszernie i wyczerpująco opisuje ten obiektowy język programowania, służący do budowania nowoczesnych aplikacji internetowych. Znajdziesz tu zarówno niezbędną wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady, ilustrujące chociażby programowanie z wykorzystaniem klas...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
49.50 zł
99.00 zł(-50%) -
Technologie Flash i PHP znane są ze swoich możliwości tworzenia dynamicznych rozwiązań. Flash po stronie klienta, PHP po stronie serwera. Mieszanka Flasha i PHP musi być wybuchowa. I tak właśnie jest! To połączenie powoduje eksplozję nowych możliwości, które wykorzystasz na Twoich stronach WWW. T...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Oficjalna wiedza na temat Adobe Flash CS6! Adobe Flash to technologia, która tchnęła życie w strony internetowe. Mimo upływu lat i agresywnej inwazji HTML5 wciąż ma się dobrze i w wielu dziedzinach jest nie do zastąpienia. Adobe Flash CS6 to kolejna odsłona genialnego narzędzia pozwalając...
Adobe Flash Professional CS6/CS6PL. Oficjalny podręcznik Adobe Flash Professional CS6/CS6PL. Oficjalny podręcznik
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
W książce „Flash iOS Apps Cookbook” bez trudu znajdziesz rozwiązania większości typowych problemów. W trakcie lektury nauczysz się wykrywać położenie urządzenia, odtwarzać pliki multimedialne oraz obsługiwać gesty i technologię multi-touch. Ponadto dowiesz się, jak przekształcić dotyc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Nieocenioną pomocą w nauce posługiwania się środowiskiem okaże się książka „Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0 Interaktywne projekty od podstaw” . Początkujący użytkownicy poznają dzięki niej najnowszą edycję programu Flash, metody używania narzędzi odpowiednich do konkretnych celów, ...
Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.50 zł
99.00 zł(-50%)
E. A. Vander Veer, Chris Grover - pozostałe książki
-
Dreamweaver CC is a powerful tool for designing all kinds of websites, from those with simple, static pages to interactive, media-driven sites for desktop, laptop, and mobile devices. But the program still doesn’t include a printed guide to its amazing capabilities. That’s where this ...
Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)169.15 zł
199.00 zł(-15%) -
Dreamweaver CC is a powerful tool for designing all kinds of websites, from those with simple, static pages to interactive, media-driven sites for desktop, laptop, and mobile devices. But the program still doesn’t include a printed guide to all its amazing capabilities. That’s where t...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Kompendium wiedzy na temat fotografii cyfrowej, zawierające wiadomości, których brak w instrukcjach obsługi aparatów i dokumentacji programów.
Fotografia cyfrowa. Nieoficjalny podręcznik Fotografia cyfrowa. Nieoficjalny podręcznik
David Pogue, Barbara Brundage, Andy Rathbone, Chris Grove, Chris Grover
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)33.50 zł
67.00 zł(-50%) -
Książka "Flash CS3/CS3 PL Professional" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana tej niesamowitej aplikacji. Czytając go poznasz możliwości Flasha - nie tylko te już opisywane, ale także te, których omówienia ciężko znaleźć w jakichkolwiek źródłach.
Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)38.50 zł
77.00 zł(-50%) -
Want to create animated graphics for iPhone, iPad, and the Web, using familiar Adobe features? You’ve come to the right book. Adobe Edge Animate: The Missing Manual shows you how to build HTML5 graphics with Adobe visual tools. No programming experience? No problem. Adobe Edge Animate write...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
139.00 zł(-15%) -
Poznaj najgłębiej ukryte tajemnice najnowszego MS Office. Nie musisz kupować kilku książek, aby poznać najnowszą wersję MS Office. "Nieoficjalny podręcznik" w zupełności Ci wystarczy.(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)
48.50 zł
97.00 zł(-50%) -
"Word 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik" to omówienie możliwości najnowszej wersji najpopularniejszego edytora tekstu, znacznie wykraczające poza instrukcję obsługi.(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
33.50 zł
67.00 zł(-50%) -
Want to create animated graphics for iPhone, iPad, and the Web, using familiar Adobe features? You’ve come to the right guide. Adobe Edge Animate Preview 7: The Missing Manual shows you how to build HTML5 graphics with Adobe visual tools. No programming experience? No problem. Adobe Edge An...(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
84.92 zł
99.90 zł(-15%) -
"PowerPoint 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik" to omówienie możliwości najnowszej wersji tej aplikacji.(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
32.45 zł
64.90 zł(-50%)
Kup polskie wydanie:
Flash CS3/CS3 PL Professional. Nieoficjalny podręcznik
- Autor:
- Chris Grover, E. A. Vander Veer
38,50 zł
77,00 zł
(29.90 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-05-965-5511-5, 9780596555115
- Data wydania ebooka:
-
2007-05-24
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 17.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 17.8MB
- Kategorie:
Grafika komputerowa » Flash/ActionScript
Spis treści książki
- Flash CS3: The Missing Manual
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
- A Note Regarding Supplemental Files
- The Missing Credits
- About the Authors
- About the Creative Team
- Acknowledgements
- The Missing Manual Series
- Introduction
- Flash CS3 Professional for Everyone
- Whats New in Flash CS3
- Anatomy of an Animation
- Flash in a Nutshell
- The Very Basics
- Macintosh and Windows
- About This Book
- About the Outline
- About These Arrows
- Flash Examples
- About MissingManuals.com
- Safari Enabled
- I. Creating a Flash Animation
- 1. Getting Around Flash
- 1.1. Starting Flash
- 1.2. A Tour of the Flash Desktop
- 1.2.1. Menu Bar
- 1.2.2. The Stage
- 1.3. Toolbars
- 1.4. Panels
- 1.4.1. Tools Panel
- 1.4.1.1. Selection and Drawing tools
- 1.4.1.2. View tools
- 1.4.1.3. Color tools
- 1.4.1.4. Options tools
- 1.4.1. Tools Panel
- 1.4.2. Accessibility Panel
- 1.4.3. Actions Panel/ActionScript Debugger Panel
- 1.4.4. Align Panel
- 1.4.5. Behaviors Panel
- 1.4.6. Color Mixer Panel/Color Swatches Panel
- 1.4.7. Common Libraries
- 1.4.8. Components Panel/Component Inspector Panel
- 1.4.9. History Panel
- 1.4.10. Info Panel
- 1.4.11. Library Panel
- 1.4.12. Movie Explorer Panel
- 1.4.13. Output Panel
- 1.4.14. Properties Panel/Filters Panel/Parameters Panel
- 1.4.15. Scene Panel
- 1.4.16. Transform Panel
- 1. Getting Around Flash
- 1.5. The Timeline
- 1.6. The Flash CS3 Test Drive
- 1.7. Opening a Flash File
- 1.7.1. Exploring the Property Inspector
- 1.7.2. Resizing the Stage
- 1.7.3. Zooming In and Out
- 1.7.4. Playing an Animation
- 1.7.5. Saving a File
- 2. Creating Simple Drawings
- 2.1. Planning Pays Off
- 2.1.1. Creating a Storyboard
- 2.1.2. Five Questions for a Better Result
- 2.1. Planning Pays Off
- 2.2. Preparing to Draw
- 2.2.1. Customizing Your Stage
- 2.2.1.1. Change the size of the Stage
- 2.2.1.2. Setting the background color
- 2.2.1.3. Add helpful measurement guides
- 2.2.1. Customizing Your Stage
- 2.2.2. Choosing a Drawing Mode
- 2.2.2.1. When to use merge drawing mode
- 2.2.2.2. When to use object drawing mode
- 2.2.3. Selecting Objects on the Stage
- 2.2.3.1. Selection tool
- 2.2.3.2. Subselection tool
- 2.2.3.3. Lasso tool
- 2.2.4. Essential Drawing Terms
- 2.3. Creating Original Artwork
- 2.3.1. Drawing and Painting with Tools
- 2.3.1.1. Line tool
- 2.3.1.2. Pencil tool
- 2.3.1.3. Pen tool
- 2.3.1.4. Brush tool
- 2.3.1.5. Shape tools: Oval, Rectangle, and PolyStar
- 2.3.1. Drawing and Painting with Tools
- 2.3.2. Aligning Objects with the Align Tools
- 2.3.3. Erasing Mistakes with the Erase Tool
- 2.3.3.1. Configuring the Eraser
- 2.3.3.2. Cutting out an Irregular Shape from another Object
- 2.4. Copying and Pasting Drawn Objects
- 2.5. Adding Color
- 2.5.1. Changing the Color of a Stroke (Line)
- 2.5.1.1. Coloring strokes with the Property Inspector
- 2.5.1.2. Coloring strokes with the Ink Bottle tool
- 2.5.1. Changing the Color of a Stroke (Line)
- 2.5.2. Changing the Color of a Fill
- 2.5.2.1. Coloring fills with the Property Inspector
- 2.5.2.2. Coloring fills with the Paint Bucket tool
- 3. Animating Your Drawings
- 3.1. Frame-by-Frame Animation
- 3.1.1. Frames and Keyframes
- 3.1.2. Creating a Frame-by-Frame Animation
- 3.1.3. Testing Your Frame-by-Frame Animation
- 3.1.4. Editing Your Frame-by-Frame Animation
- 3.1.4.1. Selecting frames and keyframes
- 3.1.4.2. Inserting and deleting keyframes and frames
- 3.1. Frame-by-Frame Animation
- 3.2. Adding Layers to Your Animation
- 3.2.1. Creating Layers
- 3.3. Animating Automatically (Tweening)
- 3.3.1. Shape Tweening (Morphing)
- 3.3.2. Shape Hints
- 3.3.3. Motion Tweening
- 3.3.3.1. Motion guide layers (moving along a nonstraight path)
- 3.3.3.2. Orient to path
- II. Advanced Drawing and Animation
- 4. Organizing Frames and Layers
- 4.1. Working with Frames
- 4.1.1. Copying and Pasting Frames
- 4.1.2. Moving Frames (Keyframes)
- 4.1.3. Editing Multiple Frames
- 4.1. Working with Frames
- 4.2. Adding Content to Multiple Layers
- 4.3. Viewing Layers
- 4.3.1. Showing and Hiding Layers
- 4.3.1.1. To hide a layer
- 4.3.1.2. To show a layer
- 4.3.1.3. To hide (or show) all layers except the one you're currently editing
- 4.3.1. Showing and Hiding Layers
- 4. Organizing Frames and Layers
- 4.4. Working with Layers
- 4.4.1. Renaming Layers
- 4.4.2. Copy and Paste a Layer
- 4.4.3. Reordering (Moving) Layers
- 4.4.4. Delete a Layer
- 4.4.5. Locking and Unlocking Layers
- 4.5. Organizing Layers
- 4.5.1. Outline View
- 4.5.2. Organizing Your Layers with Layer Folders
- 4.5.2.1. Creating layer folders
- 4.5.2.2. Deleting a layer folder
- 5. Advanced Drawing and Coloring
- 5.1. Selecting Graphic Elements
- 5.1.1. The Selection Tool
- 5.1.1.1. Selecting a graphic element
- 5.1.1.2. Selecting part of a graphic element
- 5.1.1.3. Moving and reshaping (transforming) with the Selection tool
- 5.1.1. The Selection Tool
- 5.1.2. The Subselection Tool
- 5.1.3. The Lasso Tool
- 5.1.3.1. Freehand selecting with the Lasso
- 5.1.3.2. Pointing and clicking with the Lasso
- 5.1.3.3. Selecting ranges of color in bitmaps with the Magic Wand
- 5.1. Selecting Graphic Elements
- 5.2. Manipulating Graphic Elements
- 5.2.1. Modifying Object Properties
- 5.2.2. Moving, Cutting, Pasting, and Copying
- 5.2.2.1. Moving
- 5.2.2.2. Cutting
- 5.2.2.3. Copying
- 5.2.2.4. Pasting
- 5.2.3. Transforming Objects (Scaling, Rotating, Skewing, Distorting)
- 5.2.3.1. Scaling objects
- 5.2.3.2. Rotating objects
- 5.2.3.3. Skewing objects
- 5.2.3.4. Distorting objects
- 5.2.3.5. Applying an envelope transform
- 5.2.4. Stacking Objects
- 5.2.5. Converting Strokes to Fills
- 5.2.6. Aligning Objects
- 5.2.6.1. Snapping
- 5.2.6.2. Guide layers
- 5.3. Adding Text to Your Drawing
- 5.4. Advanced Color and Fills
- 5.4.1. Color Basics
- 5.4.2. RGB and HSB
- 5.5. Creating Custom Colors
- 5.6. Saving Color Swatches
- 5.6.1. Using an Image as a Fill "Color"
- 5.6.2. Applying a Gradient
- 5.7. Importing a Custom Color Palette
- 5.8. Copying Color with the Eyedropper
- 6. Adding Special Effects
- 6.1. Built-in Timeline Effects
- 6.1.1. Distributed Duplicate (Tumbling)
- 6.1.2. Blur
- 6.1.3. Expand
- 6.1.4. Explode
- 6.1.5. Transform (Shape Tween)
- 6.1.6. Transition (Fade/Wipe)
- 6.1.7. Modifying a Timeline Effect
- 6.1.8. Deleting a Timeline Effect
- 6.1. Built-in Timeline Effects
- 6.2. Spotlight Effect Using Mask Layers
- 6.2.1. Adding a Motion Path to a Mask
- 7. Reusable Flash: Symbols and Templates
- 7.1. Symbols and Instances
- 7.1.1. Graphic Symbols
- 7.1.1.1. Converting an existing image to a graphic symbol
- 7.1.1.2. Creating a graphic symbol in symbol editing mode
- 7.1.1.3. Using a graphic symbol (creating an instance of a graphic symbol)
- 7.1.1.4. Editing an instance of a graphic symbol
- 7.1.1.5. Editing a graphic symbol
- 7.1.1.6. Deleting a graphic symbol
- 7.1.1. Graphic Symbols
- 7.1.2. Multiframe Graphic Symbols
- 7.1.2.1. Creating a multiframe graphic symbol
- 7.1.2.2. Creating an instance of a multiframe graphic symbol
- 7.1.2.3. Editing an instance of a multiframe graphic symbol
- 7.1.2.4. Editing a multiframe graphic symbol
- 7.1.2.5. Deleting a multiframe graphic symbol
- 7.1. Symbols and Instances
- 7.1.3. Movie Clip Symbols
- 7.1.3.1. Creating a movie clip symbol
- 7.1.3.2. Creating an instance of a movie clip symbol
- 7.1.3.3. Editing a movie clip symbol
- 7.1.3.4. Editing an instance of a movie clip symbol
- 7.1.4. Button Symbols
- 7.1.4.1. Creating a button symbol
- 7.1.4.2. Using a button symbol (creating an instance of a button symbol)
- 7.1.4.3. Editing an instance of a button symbol
- 7.1.4.4. Editing a button symbol
- 7.2. Templates
- 7.2.1. Using a Prebuilt Template
- 7.2.2. Creating and Using Your Own Custom Template
- 8. Incorporating Non-Flash Media Files
- 8.1. Incorporating Graphics
- 8.1.1. Importing Illustrator Graphics Files
- 8.1.2. Importing Photoshop Graphic Files
- 8.1.2.1. Import options for bitmaps
- 8.1.2.2. Import options for text
- 8.1.2.3. Other Photoshop import options
- 8.1.3. Editing Bitmaps
- 8.1.3.1. Turning bitmaps into fills
- 8.1.3.2. Turning bitmaps into vectors
- 8.1.3.3. Turning bitmaps into symbols
- 8.1. Incorporating Graphics
- 8.1.4. Importing a Series of Graphics Files
- 8.2. Incorporating Sound
- 8.2.1. Importing Sound Files
- 8.2.2. Adding an Imported Sound to a Frame (or Series of Frames)
- 8.2.3. Editing Sound Clips in Flash
- 8.3. Incorporating Video
- 8.3.1. Preparing to Import Video Files
- 8.3.2. Importing Video Files
- 8.3.2.1. Importing a Flash video file stored on a Web server (progressive download)
- 8.3.2.2. Importing a QuickTime file stored on your computer (embedding)
- 8.3.3. Editing Embedded Video
- 8.3.3.1. Split a video clip
- 8.3.3.2. Customize video and audio encoding
- 8.3.3.3. Adding cue points to video
- 8.3.3.4. Crop video display
- 8.3.3.5. Resizing your video
- III. Adding Interactivity
- 9. Automating Flash with ActionScript
- 9.1. How ActionScript Works
- 9.2. Adding an Action
- 9.3. Adding a Prebuilt Behavior
- 9. Automating Flash with ActionScript
- 10. Controlling Animation
- 10.1. Slowing Down (or Speeding Up) Animation
- 10.1.1. Setting a Frame Rate
- 10.1. Slowing Down (or Speeding Up) Animation
- 10.2. Organizing an Animation
- 10.2.1. Working with Scenes
- 10.2.1.1. Creating a scene
- 10.2.1.2. Renaming a scene
- 10.2.1.3. Reorganizing scenes
- 10.2.1.4. Scripting (targeting) a scene
- 10.2.1. Working with Scenes
- 10.2.2. Working with Labeled Frames
- 10.2.2.1. Labeling a frame
- 10.2.2.2. Targeting a labeled frame
- 10.3. Looping a Series of Frames
- 10.4. Reversing a Series of Frames
- 10.4.1. Using Modify Timeline Reverse Frames
- 10.4.2. Using ActionScript
- 11. Interacting with Your Audience
- 11.1. Dynamic Text
- 11.2. Input Text
- 11.3. Tying Actions to Events
- 11.3.1. Triggering an Event When Your Audience Clicks a Button
- 11.3.2. Creating Hotspots and Rollovers
- 11.3.3. Tying an Event to a Component
- 12. Components for Interactivity
- 12.1. The Built-in Components
- 12.1.1. Data Components
- 12.1.2. Media and Video Components
- 12.1.3. User Interface Components
- 12.1.3.1. Accordion
- 12.1.3.2. Alert
- 12.1.3.3. Button
- 12.1.3.4. Checkbox
- 12.1.3.5. ComboBox
- 12.1.3.6. DataGrid
- 12.1.3.7. DateChooser
- 12.1.3.8. DateField
- 12.1.3.9. Label
- 12.1.3.10. List
- 12.1.3.11. Loader
- 12.1.3.12. Menu
- 12.1.3.13. MenuBar
- 12.1.3.14. NumericStepper
- 12.1.3.15. ProgressBar
- 12.1.3.16. RadioButton
- 12.1.3.17. ScrollPane
- 12.1.3.18. TextArea
- 12.1.3.19. TextInput
- 12.1.3.20. Tree
- 12.1.3.21. UIScrollBar
- 12.1.3.22. Window
- 12.1. The Built-in Components
- 12.2. Adding Components
- 12.3. Customizing Components
- 12.3.1. Customizing Components Using the Properties and Parameters Panels
- 12.3.2. Customizing Components Using the Component Inspector
- 12.3.2.1. Parameters tab
- 12.3.2.2. Bindings tab
- 12.3.2.3. Schema tab
- 12.3.3. Customizing Components Using the Actions Panel
- 12.4. Finding Additional Components
- IV. Delivering Your Animation to Its Audience
- 13. Testing and Debugging
- 13.1. Testing Strategies
- 13.1.1. Planning Ahead
- 13.1.1.1. Separate potentially troublesome elements
- 13.1.1.2. Reuse as much as possible
- 13.1.1.3. Be generous with comments
- 13.1.1.4. Stick with consistent names
- 13.1.1. Planning Ahead
- 13.1.2. Techniques for Better Testing
- 13.1. Testing Strategies
- 13. Testing and Debugging
- 13.2. Testing on the Stage
- 13.3. Testing in Flash Player
- 13.4. Testing Inside a Web Page
- 13.5. Testing Download Time
- 13.5.1. Simulating Downloads
- 13.5.1.1. Pinpointing bottlenecks with a bandwidth profiler report
- 13.5.1. Simulating Downloads
- 13.6. The Art of Debugging
- 13.6.1. Using the trace( ) Statement
- 13.6.2. Displaying Property Names and Values
- 13.6.3. Setting and Using Breakpoints
- 14. Publishing and Exporting
- 14.1. Optimizing Flash Documents
- 14.1.1. Ten Optimization Strategies
- 14.1.1.1. Choose tweens over frame-by-frame animations
- 14.1.1.2. Choose the Pencil tool over the Brush tool
- 14.1.1.3. Choose solid over dashed or dotted lines
- 14.1.1.4. Simplify curves
- 14.1.1.5. Use symbols
- 14.1.1.6. Avoid bitmaps (or optimize them)
- 14.1.1.7. Keep sound clips to a minimum; when you do use them, optimize them.
- 14.1.1.8. Group elements
- 14.1.1.9. Avoid the extraneous
- 14.1.1.10. Tell Flash to keep your file size down
- 14.1.1. Ten Optimization Strategies
- 14.1. Optimizing Flash Documents
- 14.2. Publishing Your Animations
- 14.2.1. Publishing as a Compiled Flash (.swf) File
- 14.2.2. Publishing as a Web Page
- 14.2.3. Publishing a Frame as a Static Image File
- 14.2.3.1. Publishing a static GIF
- 14.2.3.2. Publishing a JPEG
- 14.2.3.3. Publishing a PNG
- 14.2.4. Publishing as an Animated GIF
- 14.2.5. Publishing as a Standalone Projector
- 14.3. Exporting Flash to Other Formats
- 14.3.1. Exporting the Contents of a Single Frame
- 14.3.2. Exporting an Entire Animation
- V. appendixes
- A. Installation and Help
- .1. Installing and Activating Flash CS3
- .2. Getting Help from Flash
- .2.1. Flash Documentation: The Help Window
- .2.2. Flash Video Workshop Tutorials
- .3. Getting Help from Adobe
- .3.1. Online Articles, FAQs, and Sample Code
- .3.2. Forums
- .3.3. Direct Person-to-Person Help
- A. Installation and Help
- .4. Finding Flash Gurus
- B. Flash CS3, Menu by Menu
- B.1. File
- B.1.1. New
- B.1.2. Open
- B.1.3. Browse
- B.1.4. Open from Site
- B.1.5. Open Recent
- B.1.6. Close
- B.1.7. Close All
- B.1.8. Save
- B.1.9. Save and Compact
- B.1.10. Save As
- B.1.11. Save as Template
- B.1.12. Check In
- B.1.13. Save All
- B.1.14. Revert
- B.1.15. Import
- B.1.16. Export
- B.1.17. Publish Settings
- B.1.18. Publish Preview
- B.1.19. Publish
- B.1.20. Page Setup
- B.1.21. Print Margins (Mac only)
- B.1.22. Print
- B.1.23. Send (Windows only)
- B.1.24. Edit Sites
- B.1.25. Exit (Mac: Flash Quit)
- B.1. File
- B.2. Edit
- B.2.1. Undo
- B.2.2. Repeat/Redo
- B.2.3. Cut
- B.2.4. Copy
- B.2.5. Paste in Center
- B.2.6. Paste in Place
- B.2.7. Clear
- B.2.8. Duplicate (Ctrl+D)
- B.2.9. Select All
- B.2.10. Deselect All
- B.2.11. Find and Replace
- B.2.12. Find Next
- B.2.13. Timeline
- B.2.13.1. Remove Frames
- B.2.13.2. Cut Frames
- B.2.13.3. Copy Frames
- B.2.13.4. Paste Frames
- B.2.13.5. Clear Frames
- B.2.13.6. Select All Frames
- B.2.13.7. Copy Motion
- B.2.13.8. Copy Motion as ActionScript 3.0
- B.2.13.9. Paste Motion
- B.2.13.10. Paste Motion Special
- B.2.14. Edit Symbols/Document
- B.2.15. Edit Selected
- B.2.16. Edit in Place
- B.2.17. Edit All
- B.2.18. Preferences
- B.2.19. Customize Tools Panel
- B.2.20. Font Mapping (Mac: Flash Font Mapping)
- B.2.21. Keyboard Shortcuts (Mac: Flash Keyboard Shortcuts)
- B.3. View
- B.3.1. Go to
- B.3.2. Zoom In
- B.3.3. Zoom Out
- B.3.4. Magnification
- B.3.5. Preview Mode
- B.3.5.1. Outlines
- B.3.5.2. Fast
- B.3.5.3. Anti-Alias
- B.3.5.4. Anti-Alias Text
- B.3.5.5. Full
- B.3.6. Pasteboard
- B.3.7. Rulers
- B.3.8. Grid
- B.3.9. Guides
- B.3.10. Snapping
- B.3.10.1. Snap Align
- B.3.10.2. Snap to Grid
- B.3.10.3. Snap to Guide
- B.3.10.4. Snap to Pixels
- B.3.10.5. Snap to Objects
- B.3.10.6. Edit Snapping
- B.3.11. Hide Edges
- B.3.12. Show Shape Hints
- B.3.13. Show Tab Order
- B.4. Insert
- B.4.1. New Symbol
- B.4.2. Timeline
- B.4.2.1. Layer
- B.4.2.2. Layer Folder
- B.4.2.3. Motion Guide
- B.4.2.4. Frame
- B.4.2.5. Keyframe
- B.4.2.6. Blank Keyframe
- B.4.2.7. Create Motion Tween
- B.4.2.8. Create Shape Tween
- B.4.3. Timeline Effects
- B.4.3.1. Assistants
- B.4.3.2. Effects
- B.4.3.3. Tranform/Transition
- B.4.4. Scene
- B.5. Modify
- B.5.1. Document
- B.5.2. Convert to Symbol
- B.5.3. Break Apart
- B.5.4. Bitmap
- B.5.4.1. Swap Bitmap
- B.5.4.2. Trace Bitmap
- B.5.5. Symbol
- B.5.5.1. Swap Symbol
- B.5.5.2. Duplicate Symbol
- B.5.6. Shape
- B.5.6.1. Smooth
- B.5.6.2. Straighten
- B.5.6.3. Optimize
- B.5.6.4. Convert Lines to Fills
- B.5.6.5. Expand Fill
- B.5.6.6. Soften Fill Edges
- B.5.6.7. Add Shape Hint
- B.5.6.8. Remove All Hints
- B.5.7. Combine Objects
- B.5.7.1. Delete Envelope
- B.5.7.2. Union
- B.5.7.3. Intersect
- B.5.7.4. Punch
- B.5.7.5. Crop
- B.5.8. Timeline
- B.5.8.1. Distribute to Layers
- B.5.8.2. Layer Properties
- B.5.8.3. Reverse Frames
- B.5.8.4. Synchronize Symbols
- B.5.8.5. Convert to Keyframes
- B.5.8.6. Clear Keyframe
- B.5.8.7. Convert to Blank Keyframes
- B.5.9. Timeline Effects
- B.5.9.1. Edit Effect
- B.5.9.2. Remove Effect
- B.5.10. Transform
- B.5.10.1. Free Transform
- B.5.10.2. Distort
- B.5.10.3. Envelope
- B.5.10.4. Scale
- B.5.10.5. Rotate and Skew
- B.5.10.6. Scale and Rotate
- B.5.10.7. Rotate 90 degrees CW
- B.5.10.8. Rotate 90 degrees CCW
- B.5.10.9. Flip Vertical
- B.5.10.10. Flip Horizontal
- B.5.10.11. Remove Transform
- B.5.11. Arrange
- B.5.11.1. Bring to Front
- B.5.11.2. Bring Forward
- B.5.11.3. Send Backward
- B.5.11.4. Send to Back
- B.5.11.5. Lock
- B.5.11.6. Unlock All
- B.5.12. Align
- B.5.12.1. Left
- B.5.12.2. Horizontal Center
- B.5.12.3. Right
- B.5.12.4. Top
- B.5.12.5. Vertical Center
- B.5.12.6. Bottom
- B.5.12.7. Distribute Widths
- B.5.12.8. Distribute Heights
- B.5.12.9. Make Same Width
- B.5.12.10. Make Same Height
- B.5.12.11. To Stage
- B.5.13. Group
- B.5.14. Ungroup
- B.6. Text
- B.6.1. Font
- B.6.2. Size
- B.6.3. Style
- B.6.4. Align
- B.6.5. Letter Spacing
- B.6.6. Scrollable
- B.6.7. Check Spelling
- B.6.8. Spelling Setup
- B.7. Commands
- B.7.1. Manage Saved Commands
- B.7.2. Get More Commands
- B.7.3. Run Commands
- B.7.4. Copy Motion as XML
- B.7.5. Export Motion as XML
- B.7.6. Import Motion as XML
- B.8. Control
- B.8.1. Play
- B.8.2. Rewind
- B.8.3. Go To End
- B.8.4. Step Forward One Frame
- B.8.5. Step Backward One Frame
- B.8.6. Test Movie
- B.8.7. Test Scene
- B.8.8. Test Project
- B.8.9. Delete ASO Files
- B.8.10. Delete ASO Files and Test Movie
- B.8.11. Loop Playback
- B.8.12. Play All Scenes
- B.8.13. Enable Simple Frame Actions
- B.8.14. Enable Simple Buttons
- B.8.15. Enable Live Preview
- B.8.16. Mute Sounds
- B.9. Debug
- B.9.1. Debug Movie
- B.9.2. Continue
- B.9.3. End Debug Session
- B.9.4. Step In
- B.9.5. Step Over
- B.9.6. Step Out
- B.9.7. Remove All Breakpoints
- B.9.8. Begin Remote Debug Session
- B.10. Window
- B.10.1. Duplicate Window
- B.10.2. Toolbars
- B.10.2.1. Controller
- B.10.2.2. Edit Bar
- B.10.3. Timeline
- B.10.4. Tools
- B.10.5. Properties
- B.10.6. Library
- B.10.7. Common Libraries
- B.10.8. Actions
- B.10.9. Behaviors
- B.10.10. Compiler Errors
- B.10.11. Debug Panels
- B.10.12. Movie Explorer
- B.10.13. Output
- B.10.14. Project
- B.10.15. Align
- B.10.16. Color
- B.10.17. Info
- B.10.18. Swatches
- B.10.19. Transform
- B.10.20. Components
- B.10.21. Component Inspector
- B.10.22. Other Panels
- B.10.22.1. Accessibility
- B.10.22.2. History
- B.10.22.3. Scene
- B.10.22.4. Screens
- B.10.22.5. Strings
- B.10.22.6. Web Services
- B.10.23. Workspace
- B.10.24. Hide Panels
- B.10.25. Cascade
- B.10.26. Tile
- B.10.27. Combine as Tabs
- B.10.28. List of Open FLA files
- B.11. Help
- B.11.1. Flash Help
- B.11.2. What's New in Flash CS3
- B.11.3. Flash Exchange
- B.11.4. Manage Extensions
- B.11.5. Flash Support Center
- B.11.6. Flash Developer Center
- B.11.7. Adobe Online Forums
- B.11.8. Adobe Training
- B.11.9. Register/Activate/Deactivate
- B.11.9.1. Registration
- B.11.9.2. Activate
- B.11.9.3. Deactivate
- B.11.10. Updates
- B.11.11. About Flash CS3 Professional (Mac: Flash About)
- Index
- About the Authors
- Colophon
- SPECIAL OFFER: Upgrade this ebook with OReilly
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Flash CS3: The Missing Manual E. A. Vander Veer, Chris Grover (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.