Recenzje
Mistrzowski samouk. Jak łatwo i skutecznie doskonalić się w dowolnej dziedzinie
"Mistrzowskiego Samouka" wciągnęłam praktycznie od razu w całości. Część rzeczy, które były tam zawarte, poznałam na uczelni, na zarządzaniu. Jednak pojawiło się sporo ciekawych rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydają się oczywiste, ale później można zdac sobie sprawę, że "Ej, Kurcze, faktycznie tego nie probowałxm". Jeszcze dziś do południa układałam w głowie te recenzję, szczególnie w kontekście użycia tej książki w nadchodzącym roku akademickim. Niestety, kilka godzin później dowiedzialam się, że w tym roku nie będę studentką. Nie wszystkie metody jestem w stanie wykorzystać, ale te dot. języków na pewno się przydadzą do samodzielnej nauki angielskiego. Poradnik ten ma sporo zalet. Przede wszystkim ma ramki z ciekawymi adresami czy aplikacjami, które są dobrym uzupełnieniem danego zagadnienia. Dodatkowo, zawiera grafiki, które pomagają nam zrozumieć nasz mózg, jego działanie podczas zachodzących procesów. No i każdy rozdział zawiera jego podsumowanie i najważniejsze kwestie. Pojawiają się też rysunki w ramach ułożenia planu nauki czy rozłożenia nauki, co jest niezbędne przy dużej ilości materiału. Na samym końcu można znaleźć krotki test, pozwalający sprawdzić nam wiedzę zdobyta poprzez przeczytanie książki. Ja przeczytałam ją w bardzo krótkim czasie i myślę, że osoby, które w tym roku piszą mature zdecydowanie mogą się nia niego skusić. Krótka, zwięzła i napisana prostym jezykiem. Myślę, że warto rozłożyć sobie rozdziały na poszczególne dni, aby pochłonąć tej wiedzy jeszcze więcej. Podoba mi się również format i całe wydanie. Jest ona małego formatu, idealna do torebki, ale również nie jest zbyt ciężka- ma jedynie 120 stron, a wiedza w nich zawarta jest dość wystarczająca na ogarnięcie życia
Młody programista. Nauka programowania w Scratchu
Komputeryzacja jest widoczna w każdym obszarze życia i raczej tego nie unikniemy. Informatyka jest obecna w szkole już od pierwszych lat edukacji. Jedną z umiejętności, jakie nabywają uczniowie, jest programowanie. „Młody programista. Nauka programowania w Scratchu” Witolda Kriesera to jeden z tytułów, które pomogą nauczyć się tego w sposób prosty i przyjemny. Dla wielu uczniów program może się okazać w przyszłości bardzo przydatny, a jeśli do tego będą mieć odpowiednie materiały, przerodzi się w pasję. Witold Krieser przygotował książkę przejrzystą, która krok po kroku wprowadza w tajniki programowania. Poradzą sobie więc nawet rozpoczynający swoją przygodę z programem. Mało tekstu dużo grafiki To jedna z podstawowych zalet tej pozycji. Nie ma w niej zawiłych zdań i długich monologów. Są konkrety. I to podane w prosty i przejrzysty sposób. Mało tego, wszystko, o czym pisze autor, jest pokazane w formie graficznej. Oznacza to, że książka jest swego rodzaju instrukcją pokazującą, jaki przycisk w programie nacisnąć, by osiągnąć efekt. Ze Scratcha korzystają dzieci w wieku od 8 do 16 lat w wielu krajach, więc stworzenie książki, która zaspokoi różne potrzeby, może być wyzwaniem. Autorowi się to udało i jest coś dla początkujących, ale nie brakuje też zaawansowanych zadań i instrukcji, jakie usatysfakcjonują osoby, które dość biegle posługują się tym oprogramowaniem. „Młody programista. Nauka programowania w Scratchu” - czego się nauczysz? Jeśli nie znacie Scratcha, to tylko wspomnę, że jest to proste narzędzie do programowania, w którym tworzy się gry. Powstają poprzez dobieranie odpowiednich bloków. Jeżeli programu nie mamy, to wstęp książki poświęcono temu, jak go pobrać lub pracować na nim z poziomu przeglądarki. Następnie po kolei autor pokazuje kolejne instrukcje i to, w jaki sposób tworzy się skrypty. Nie musimy się więc obawiać tego, że nie znamy poszczególnych ikon - wszystkiego się dowiemy z czasem. Kiedy już będziemy mieć pewne podstawy, przechodzimy do tworzenia gier. Najpierw są one dość proste, później stopień zaawansowania rośnie. Skuteczna pomoc w nauce programowania Wystarczyło, że książkę przejrzałam raz, a już wiedziałam, że jest dobra. Podoba mi się jej prosta konstrukcja. Przetestowałam ją też w praktyce, a raczej nie ja, tylko sam zainteresowany, czyli uczeń szkoły podstawowej. Był nią zachwycony, zwłaszcza że brakowało mu pomysłów na nowe gry. Jest to doskonałym świadectwem tego, że tytuł ten będzie wsparciem z informatyki dla wielu uczniów.