Recenzje
Czarne dziury. Klucz do zrozumienia Wszechświata
Architektura API. Projektowanie, używanie i rozwijanie systemów opartych na API
Bardzo fajna i kompleksowa książka na temat API. Nie tylko na temat REST API, ale również testowania, ruchu sieciowego, bezpieczeństwa czy kwestii architektury ewolucyjnej. Warto zerknąć. Książka składa się z 4 części: Opracowywanie, budowanie i testowanie API, API zarządzania ruchem sieciowym, Funkcjonowanie API i jego zabezpieczenia i Architektura ewolucyjna z użyciem API. Każda z części rozszerza wiedzę z poprzedniej, ale da się zaglądać do nich osobno. Na plus zdecydowanie jest szeroka tematyka książki. Nie pisze tylko o praktykach REST API, ale porusza wiele innych tematów dotyczących API. Dzięki temu zakres wiedzy jest szeroki i pozwala na wykorzystanie jej w wielu przypadkach. Przykładem tego jest omówienie ruchu nie tylko pomiędzy frontendem a backendem, ale również między serwisami backendowymi. Drugi plus to oparcie się na przykładzie, którego ewolucję widzimy w trakcie czytania. No i praktyki pisania ADR będzie przydatne dla architektów. Na minus standardowo tłumaczenie, które tutaj nie jest złe, ale momentami jest dziwne tłumaczenie. Poza tym ciężko się przyczepić do czegoś w tej książce. Dla kogo ta książka? Backend deweloperzy wyniosą sporo wiedzy z tej książki. Dużo wiedzy dla juniora i mida, ale również senior możne znaleźć ciekawe informacje na temat infrastruktury czy bezpieczeństwa.
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
Zacznijmy od tego, że jestem magistrem Zarządzania ze specjalizacją w Marketingu na SGH, więc odbiorca ze mnie wymagający! Książka naprawdę pozytywnie mnie zaskoczyła. Nie dlatego, że dowiedziałam się czegoś nowego - NIE. Tak naprawdę to dlatego, że osoby, które o self-promotingu pojęcia nie mają, w tej pozycji znajdą wszystko, co potrzebne, aby zacząć swoją przygodę w social-mediach. Od A do Z. Jak krowie na rowie! Co mi się spodobało: - układ treści - spójny, zhierarchizowany, logiczny. Marcin zaczyna od spraw kluczowych, czyli od pojęcia marki i strategii jej budowania, a kończy na narzędziach, które warto wykorzystać w tym procesie. - autor udowadnia, że ludzie chcą autentyzmu. Każdy z nas ma do opowiedzenia jakąś historię, każdy jest inspirującą jednostką. Mamy pracę, domy, rodziny, hobby, radości i problemy. I wiecie co? Inni też! Możemy podzielić się ze światem tym, czym chcemy! Budować społeczność opartą na podobieństwach. - platformy scharakteryzowana są oddzielnie, po kolei - dzięki temu czytelnik wie, jakie zasady kierują każdą z nich i może wybrać odpowiednią dla siebie (lub kilka) i zrozumieć mechanizm ich działania. - praktyczne wskazówki dotyczące tego, na co patrzą firmy przy potencjalnej współpracy, jak używać hashtagów, organizować konkursy, jednym słowem angażować swoich obserwatorów, a nawet ludzi z drugiej półkuli. Jednym słowem - jak robić szum wokół siebie! Co mi się nie podobało: - odwołania do celebrytów, którzy są już passe, np. Abstrachuje, Beksy, MamaGinekolog. Fakt, osiągnęli sukces, ale wtedy, kiedy jeszcze na rynku nie było tak dużej konkurencji. Teraz jadą na fejmie. Wolałabym przykłady osób, które właśnie teraz z sukcesem zdobywają wyżyny Instagrama, bo przy takiej konkurencji to nie lada wyzwanie.
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego Autor Żukowski Marcin Bądź w social mediach dokładnie taką osobą, jaką chcesz Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. Książkę polecam przeczytać każdemu , nie tylko osobie , która ma rozbudowany profil w social mediach. Czytelnik ma okazję dowiedzieć się, jakie ogromne korzyści w życiu zawodowym i prywatnym przyniesie mu mądrze zbudowana marka osobista, a także poznaje wszystkie narzędzia niezbędne do jej budowania.
SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych
"SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych" to kompendium wiedzy o SEO 👍 A po co ci SEO? By zwiększyć zasięgi i dotrzeć do większej ilości czytelników (a docelowo na tym zarabiać). Książka na wstępie skupia się na wyjaśnieniu czym tak naprawdę jest SEO, a później na aspektach technicznych i optymalizacji treści- m.in. o ważności stosowania nagłówków, linkowaniu wewnętrznym (i zewnętrznym), optymalizacji grafik itd... Najważniejsza część książki to analiza słów kluczowych i cykliczna praca nad SEO. Wspomniane tu zostały zarówno narzędzia bezpłatne, jak i te płatne. Książka porusza tematy nie tylko związane ze stronami internetowymi - znajdują się tu także podstawy SEO dla podcastu i YouTube. Ostatnia część zaciekawi osoby, które chcą zarabiać na swoich treściach - przeczytasz tu wskazówki dotyczące afiliacji, programów partnerskich czy sprzedaży artykułów sponsorowanych. Z przyjemnością przeczytałam tę książkę. Z racji, że tworzę motywy blogowe najbardziej zainteresowała mnie cześć techniczna 😍 Z pewnością wykorzystam te rady w prowadzeniu swojego bloga.