Recenzje
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
Jak zarabiać przez Internet z AI
Dziś przychodzę do Was z propozycją ciekawej książki,, Jak zarabiać przez internet z AI " Włodzimierza Iwanowskiego @wydawnictwo_onepress Wchodzimy w erę zmian związanych ze sztuczną inteligencją. Jeśli interesuje Cię zarabianie online, koniecznie musisz przeczytać książkę “Jak zarabiać przez Internet z AI” Włodzimierza Iwanowskiego. To praktyczny przewodnik, który krok po kroku pokaże Ci, jak wykorzystać sztuczną inteligencję, by działać szybciej, mądrzej i efektywniej. Autor omawia najpopularniejsze platformy freelancerskie, takie jak Fiverr, Upwork czy Useme, i udowadnia, że dzięki AI można osiągnąć więcej, nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z freelancingiem. Czy polecam tą książką owszem Chat GPT, to Technologia która przynosi ze sobą wiele niewiadomych, ale też korzyści dla biznesu, w tym możliwość zwiększenia wydajności i oszczędności czasu. Daje też, co najważniejsze dla nas maluczkich nowe perspektywy i szanse, otwiera przed nami nowe sposoby na zarabianie w internecie, nawet bez posiadania specjalistycznych umiejętności.
Nowoczesne architektury danych. Przewodnik po hurtowni danych, siatce danych oraz Data Fabric i Data Lakehouse
TL;DR Ciekawa propozycja dla osób, które nie miałby do czynienia a architekturą danych. Warto jeśli termin hurtownie danych, Data Lake itd. nic ci nie mówią. Dane są najważniejszym z zasobów dla firmy. A kiedy mówimy o wdrożeniach AI, to są kluczowym zasobem. Im więcej danych tym trudniej nad tym zapanować. I o tym jest ta książka. Książka jest podzielona na 3 części. Fundamenty, które wprowadzają w temat. Podstawowe pojęcia, czyli dużo teorii. I różne architektury, czyli najbardziej interesująca część. Struktura pozwala wejść w temat nawet jeśli nic o tym się nie wie (sprawdziłem na sobie). Z minusów to na pewno tłumaczenie. Warto pochwalić za dodawanie oryginalnych angielskich określeń przy niektórych terminach, ale nie byłem w stanie przeczytać jednego rozdziału - był dla mnie niezrozumiały przez słownictwo. Reszta była ok. Dla kogo ta książka? Na pewno dla każdego, kto nigdy nie słyszał o architekturach danych. Sporo może wynieść programista, który został przypisany do takiego projektu. Jest całkiem niezły punkt wejścia też dla architekta, by wiedzieć, czego szukać dalej.
Świat mikrobiomu. Bogactwo niewidzialnego życia w naszym ciele
Mikrobiom, czyli bogactwo niewidzialnego życia w naszym ciele. Mikrobiom to gigantyczne imperium bakterii, bakterii i wirusów zamieszkujących nasze jelita. Książka odkrywa tajemnice mikrobiomu, które mają wpływ na każdy aspekt naszego życia. To fascynujące procesy zachodzące w jelitach. To fascynujące, że drobnoustroje wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. Dużo słyszy się, że zdrowie zaczyna się od jelit, no właśnie.. Można się dużo dowiedzieć też o tym jak przyjmowane przez nas leki wpływają na mikrobiom, jak przekształciło naszą różnorodność biologiczną i osłabiło naszą odporność na choroby. W dobie reklam i atakujących nas dezinformacji z każdej strony ciężko się przeciwstawić i czerpać informacji z dobrych źródeł. Powinniśmy dbać o nasze zdrowie biologiczne. Według mnie to książka, która w przystępny sposób przybliża czytelnikom temat mikrobiomu ludzkiego. Dr. Kinross dzieli się swoją wiedzą w sposób zrozumiały zarówno dla laików, jak i dla osób z bardziej zaawansowaną wiedzą na ten temat. Jak w epilogu, jak ocalić swój mikrobiom? Dowiesz się już z książki, która w fajny sposób może skłonić czytelników do refleksji nad własnym stylem życia.
101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj
Jak w natłoku informacji dotrzeć ze swoją reklamą do klienta? W jaki sposób odróżnić się od konkurencji? Jak skutecznie pisać teksty marketingowe? Ewa Szczepaniak w książce 101 technik copywritingu sprzedażowego dzieli się technikami doskonałego pisania przekazów reklamowych. Ponadto pokazuje sposoby na kreatywne i przede wszystkim skuteczne wykorzystanie słów w reklamowaniu produktów i usług. Jak pisać teksty promocyjne Książka 101 technik copywritingu sprzedażowego jest zbiorem porad i opisem dokładnych technik i chwytów, które wykorzystywane są przy tworzeniu tekstów promocyjnych. Książkę podzielono na rozdziały, które odpowiadają konkretnym celom w relacji z konsumentem. To na przykład: przyciągnięcie uwagi, zwiększenie postrzeganej wartości produktu, budzenie emocji, czy budowanie wiarygodności. Co więcej, każda z opisanych technik zawiera dokładny opis jej wyglądu, sposobu i miejsca, w jaki może zostać wykorzystana oraz przykład jej zastosowania. Dodatkowo analiza każdej metody zawiera odwołania do elementów potwierdzających jej skuteczność oraz wcześniejsze szerokie zastosowanie. Należą do nich między innymi odniesienia do badań naukowych, przykładów z popkultury, działań znanych marketingowców, czy doświadczeń samej autorki. Styl pisania autorki Największym plusem książki napisanej przez Ewę Szczepaniak jest odpowiednie ustrukturalizowanie przekazywanej wiedzy. Ponadto wszystkie informacje ułożono w czytelny i przystępny sposób. W książce panuje duży porządek, a powtarzający się schemat dzielenia się technikami copywritingu sprzedażowego sprzyja przyswajaniu nowych informacji i łatwemu zapamiętywaniu przeczytanych przykładów. 101 technik copywritingu sprzedażowego cechuje prostota, a treści skondensowane są do maksimum. To zdecydowanie ogromny plus, biorąc pod uwagę, że książka faktycznie omawia tytułowe 101 techniki. Dzięki takiej konstrukcji możemy z łatwością przeskakiwać pomiędzy rozdziałami, czytać wyrywkowo lub sprawdzać tylko interesujące nas tematy. Co jednak najważniejsze, książka ta sprawia, że bez większej trudności i bez znużenia, czytelnik może przeczytać ją od początku do końca. Dodatkowym atutem jest styl pisania autorki, która przekazuje wiedzę w lekki, a zarazem mocno anegdotyczny sposób. Podsumowanie recenzji 101 technik copywritingu sprzedażowego. Zachęcaj. Zachwycaj. Zarabiaj doskonale pokazuje, że każde słowo ma znaczenie. Język daje nam nieograniczone możliwości i tylko my mamy wpływ na to, w jakim stopniu z nich skorzystamy. Ta książka to skarbnica wiedzy i doskonałych przykładów na wykorzystanie nietypowych rozwiązań marketingowych. Dodatkowo Ewa Szczepaniak przeprowadza nas przez najróżniejsze techniki copywritingu. Zaczyna od tych najprostszych i powszechnie stosowanych, kończy na nietypowych, robiących wrażenie na odbiorcy. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich marketingowców!