×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Generator. Macromedia Flash - następny krok

Przed chwilą po łebkach wyjaśniłem zasadę działania Generatora. Pewnie niejeden z was zdziwił się, że taka aplikacja istnieje. Tym dziwniejsze może być dla was, że oprócz samego programu dostępne są odrębne książki na jej temat. Jedną z nich teraz przedstawię. Jej autorem jest nasz rodak -- Daniel Bargieł.

Zacznijmy nietypowo, bo od CD. Zamieszczono na nim smaczek dla amatorów grafiki -- wszystkie wydania dwumiesięcznika Magazyn 3D w formacie PDF. Oprócz tego standardowo czyli pliki z przykładami + opisy innych serii wydawniczych Helionu.

Co jest w książce? Podstawy i zasady korzystania z Generatora, wyjaśnienie zasad korzystania z szablonów oraz informacje potrzebne do opublikowania stworzonych elementów w Sieci. Autor się postarał, bo wszystkie lekcje wykładane są w prosty sposób i ich zrozumienie nie nastręcza problemów.

Książkę tą powinien mieć w swym archiwum każdy, kto chce wzbić się na wyżyny Flashowych możliwości.

CD-Action Strefa WWW Michał Łukasiewicz 08/2002

Flash 5. Techniki zaawansowane

Program Flash szturmem bierze sobie nawet najmocniejsze bastiony starych technologii. O dziwo, Flash wojuje nie tylko w cyberprzestrzeni, ale również na naszych lokalnych maszynach (poprzez malutką animację czy nawet programy). Dzięki prostocie tworzenia oraz zaawansowanemu ActionScriptowi staje się on bardzo potężnym sprzymierzeńcem.

Widziałem już wiele książek traktujących o fenomenie Flasha i wykorzystaniu jego technik. Niestety w większości przypadków oznaczało to tylko tyle, co "spojrzenie" na niektóre elementy i opcje Flasha z punktu widzenia osoby piszącej książkę. Flash 5 techniki zaawansowane -- jak już pewnie niektórzy zauważyli -- to książka zespołowa. I tak prawdę mówiąc, widać to od samego początku. Każdy rozdział stanowi kompendium wiedzy na dany temat i rzeczowo radzi, w jaki sposób rozwiązać określony problem. Autorzy zakładają, że czytelnicy posiadają już jakąś wiedzę na temat Flasha, a książka umożliwi im przejście na wyższy poziom zaawansowania. Po zapoznaniu się z tą pozycją bez większych problemów można zastosować Flasha jako kompletne narzędzie do przygotowywania aplikacji internetowych.

Naprawdę gorąco polecam tą publikację! Wiele można się z niej nauczyć; omawia ona chyba wszystkie znane obecnie techniki zaawansowane.

PC Format Daniel Śniegoń 08/2002

Fireworks 4. Biblia

Na naszym rynku firma Macromedia obok takich programów jak Dreamweaver czy Flash -- aby wspomóc tworzenie stron internetowych i tworzenie grafiki wektorowej -- wypuściła na rynek program o nazwie Fireworks 4. Niestety tak jak w przypadku innych programów firmy Macromedia bez dodatkowego wsparcia w postaci solidnej książki nie ma możliwości na wykorzystanie w swoich projektach zaawansowanych opcji, jakie dają te programy.

Fireworks 4 Biblia jest niezbędnym atrybutem każdego użytkownika. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz podręcznika czy też tylko porad na dany temat -- książka ta pokaże, jak w pełni wykorzystać wszystkie ukryte moce i możliwości programu Fireworks. Znajdziemy w niej między innymi podstawowe informacje -- począwszy od tworzenia obiektów, przez wzbogacenie grafiki, a skończywszy na stosowaniu filtrów i warstw. Objaśniony jest również proces tworzenia interaktywnych obszarów czy szybkiego tworzenia animacji. Na koniec dowiemy się, jak przyspieszyć procesy produkcji z wykorzystaniem nowych funkcji ułatwiających pracę oraz integrację z programem Photoshop firmy Adobe.

Książka warta polecenia wszystkim użytkownikom programu Fireworks – tym dobiero początkującym i tym bardziej zaawansowanym.

PC Format Daniel Śniegoń 08/2002

Po prostu Dreamweaver 4

Dreamweaver stał się jednym z najlepszych programów do tworzenia stron WWW w technice WYSIWYG (w wolnym tłumaczeniu "uzyskasz dokładnie to, co widzisz"). Należy jednak tutaj zaznaczyć, że program nie jest jedynie kolejnym edytorem graficznym języka HTML -- a dobra książka z opisem jego możliwości jest wskazana.

Książka pomyślana została jako przewodnik po programie i jego opcjach. Krok po kroku dowiadujemy się coraz to nowszych rzeczy, a przydługie wywody na temat danej opcji zostały zastąpione ilustracjami, co czyni tę pozycję bardzo przejrzystą oraz zrozumiałą dla nowicjuszy. Na początku poznajemy środowisko Dreamweavera. Sprawdzamy te najbardziej powszednie i najprostsze techniki tworzenia stron WWW. W następnych krokach uczymy się wykorzystywać kolejne narzędzia z programu. Dowiadujemy się, jak pracować z edytorem HTML-u, jak umieszczać hiperłącza, adresy URL, tabelki, ramki, obiekty multimedialne i dużo, dużo więcej. Mamy również kilka "nadprogramowych" opisów. Jednym z nich jest opis tworzenia witryny lokalnej. Usprawnia to pracę podczas testowania witryny i oczywiście mniej kosztuje.

W książce tej znajdziemy wszystko to, co jest nam niezbędne do rozpoczęcia "zabawy" w tworzenie stron WWW. Książka warta polecenia!

PC Format Daniel Śniegoń 08/2002

Flash 5. Kompendium programisty

Wielokrotnie tworząc animacje lub prezentacje w programie Flash brakowało mi do dyspozycji pełnej dynamiki tworzonej zawartości. Może to brzmi dziwnie, bo przecież animacja może być pełna dynamicznych ujęć, jednak na myśli mam dynamiczne tworzenie animacji na podstawie np. bazy danych.

Trudno doszukać się w dokumentacji jakichś wzmianek na temat połączenia Flasha z bazami danych lub innymi zasobami generowanymi dynamicznie ze skryptów. Oczywiście własne eksperymenty wcześniej czy później pozwolą na wykrycie efektywnych metod na połączenie możliwości Flasha z dynamicznie generowanymi informacjami ze skryptów, jednak po co odkrywać Amerykę jeszcze raz.

Książka opisuje współpracę Flasha z Javascripetm, HTMLem, językiem PHP, MySQLem (i w ogóle bazami danych) i XMLem. Opisany jest ponadto Swift-Generator, a jeden rozdział poświęcony jest grafice 3D. Przedstawione są też różne narzędzia przydatne przy współpracy z Flashem, m.in. do wspomagania tworzenia animacji Flash, edytory tekstu, programy do edycji dźwięku, do tworzenia grafik 3D, itp.

Dzięki niej łatwo można nauczyć się tworzyć interaktywne gry, w których można zastosować np. rankingi najlepszych graczy, które przechowywane będą w bazach danych. Można też łatwo personalizować zawartość animacji w zależności od zalogowanego użytkownika. Można też tworzyć np. dynamicznie zmieniające się wykresy. Takie sztuczki wpływają na jakość prezentacji i w zasadzie kolejne ograniczenia języka Flash staje się mitem.

Polecam tą książkę początkującym webmasterom i flashomaniakom, którzy chcą zaskoczyć swoich odbiorców. Sukces połączenia Flasha np. z językiem PHP murowany.

WebReporter Dariusz Majgier
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion