Recenzje
Generator. Macromedia Flash - następny krok
Zacznijmy nietypowo, bo od CD. Zamieszczono na nim smaczek dla amatorów grafiki -- wszystkie wydania dwumiesięcznika Magazyn 3D w formacie PDF. Oprócz tego standardowo czyli pliki z przykładami + opisy innych serii wydawniczych Helionu.
Co jest w książce? Podstawy i zasady korzystania z Generatora, wyjaśnienie zasad korzystania z szablonów oraz informacje potrzebne do opublikowania stworzonych elementów w Sieci. Autor się postarał, bo wszystkie lekcje wykładane są w prosty sposób i ich zrozumienie nie nastręcza problemów.
Książkę tą powinien mieć w swym archiwum każdy, kto chce wzbić się na wyżyny Flashowych możliwości.
Flash 5. Techniki zaawansowane
Widziałem już wiele książek traktujących o fenomenie Flasha i wykorzystaniu jego technik. Niestety w większości przypadków oznaczało to tylko tyle, co "spojrzenie" na niektóre elementy i opcje Flasha z punktu widzenia osoby piszącej książkę. Flash 5 techniki zaawansowane -- jak już pewnie niektórzy zauważyli -- to książka zespołowa. I tak prawdę mówiąc, widać to od samego początku. Każdy rozdział stanowi kompendium wiedzy na dany temat i rzeczowo radzi, w jaki sposób rozwiązać określony problem. Autorzy zakładają, że czytelnicy posiadają już jakąś wiedzę na temat Flasha, a książka umożliwi im przejście na wyższy poziom zaawansowania. Po zapoznaniu się z tą pozycją bez większych problemów można zastosować Flasha jako kompletne narzędzie do przygotowywania aplikacji internetowych.
Naprawdę gorąco polecam tą publikację! Wiele można się z niej nauczyć; omawia ona chyba wszystkie znane obecnie techniki zaawansowane.
Fireworks 4. Biblia
Fireworks 4 Biblia jest niezbędnym atrybutem każdego użytkownika. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz podręcznika czy też tylko porad na dany temat -- książka ta pokaże, jak w pełni wykorzystać wszystkie ukryte moce i możliwości programu Fireworks. Znajdziemy w niej między innymi podstawowe informacje -- począwszy od tworzenia obiektów, przez wzbogacenie grafiki, a skończywszy na stosowaniu filtrów i warstw. Objaśniony jest również proces tworzenia interaktywnych obszarów czy szybkiego tworzenia animacji. Na koniec dowiemy się, jak przyspieszyć procesy produkcji z wykorzystaniem nowych funkcji ułatwiających pracę oraz integrację z programem Photoshop firmy Adobe.
Książka warta polecenia wszystkim użytkownikom programu Fireworks – tym dobiero początkującym i tym bardziej zaawansowanym.
Po prostu Dreamweaver 4
Książka pomyślana została jako przewodnik po programie i jego opcjach. Krok po kroku dowiadujemy się coraz to nowszych rzeczy, a przydługie wywody na temat danej opcji zostały zastąpione ilustracjami, co czyni tę pozycję bardzo przejrzystą oraz zrozumiałą dla nowicjuszy. Na początku poznajemy środowisko Dreamweavera. Sprawdzamy te najbardziej powszednie i najprostsze techniki tworzenia stron WWW. W następnych krokach uczymy się wykorzystywać kolejne narzędzia z programu. Dowiadujemy się, jak pracować z edytorem HTML-u, jak umieszczać hiperłącza, adresy URL, tabelki, ramki, obiekty multimedialne i dużo, dużo więcej. Mamy również kilka "nadprogramowych" opisów. Jednym z nich jest opis tworzenia witryny lokalnej. Usprawnia to pracę podczas testowania witryny i oczywiście mniej kosztuje.
W książce tej znajdziemy wszystko to, co jest nam niezbędne do rozpoczęcia "zabawy" w tworzenie stron WWW. Książka warta polecenia!
Flash 5. Kompendium programisty
Trudno doszukać się w dokumentacji jakichś wzmianek na temat połączenia Flasha z bazami danych lub innymi zasobami generowanymi dynamicznie ze skryptów. Oczywiście własne eksperymenty wcześniej czy później pozwolą na wykrycie efektywnych metod na połączenie możliwości Flasha z dynamicznie generowanymi informacjami ze skryptów, jednak po co odkrywać Amerykę jeszcze raz.
Książka opisuje współpracę Flasha z Javascripetm, HTMLem, językiem PHP, MySQLem (i w ogóle bazami danych) i XMLem. Opisany jest ponadto Swift-Generator, a jeden rozdział poświęcony jest grafice 3D. Przedstawione są też różne narzędzia przydatne przy współpracy z Flashem, m.in. do wspomagania tworzenia animacji Flash, edytory tekstu, programy do edycji dźwięku, do tworzenia grafik 3D, itp.
Dzięki niej łatwo można nauczyć się tworzyć interaktywne gry, w których można zastosować np. rankingi najlepszych graczy, które przechowywane będą w bazach danych. Można też łatwo personalizować zawartość animacji w zależności od zalogowanego użytkownika. Można też tworzyć np. dynamicznie zmieniające się wykresy. Takie sztuczki wpływają na jakość prezentacji i w zasadzie kolejne ograniczenia języka Flash staje się mitem.
Polecam tą książkę początkującym webmasterom i flashomaniakom, którzy chcą zaskoczyć swoich odbiorców. Sukces połączenia Flasha np. z językiem PHP murowany.