Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet) Jerzy Grębosz
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Autor:
- Jerzy Grębosz
- Serie wydawnicze:
- Opus magnum
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 36
- Stron:
- 1696
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępny format:
-
PDF
Sprawdź nowe wydanie
Opus magnum C++. Programowanie w języku C++. Wydanie III poprawione (komplet)
Jerzy Grębosz
Opis
książki
:
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)
Książka "Opus Magnum C++11" Jerzego Grębosza zdobyła wyróżnienie w kategorii podręczników w konkursie na Najlepszą Polską Książkę Informatyczną 2018r. organizowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne.
"Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++" - zestaw obejmuje 3 podręczniki.
Jedno C i same plusy!
Dawno, dawno temu, w głębokich latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku pewien duński informatyk zainspirowany językiem C opracował jeden z najważniejszych, najbardziej elastycznych i do dziś niezastąpionych języków programowania — C++. Dziś ten język jest wykorzystywany do tworzenia gier komputerowych, obliczeń naukowych, technicznych, w medycynie, przemyśle i bankowości. NASA posługuje się nim w naziemnej kontroli lotów. Duża część oprogramowania Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została napisana w tym języku. Nawet w marsjańskim łaziku Curiosity pracuje program w C++, który analizuje obraz z kamer i planuje dalszą trasę.
Autor tej książki — wybitny specjalista pracujący nad wieloma znaczącymi projektami we francuskich, niemieckich i włoskich instytutach fizyki jądrowej, znany czytelnikom m.in. z genialnej Symfonii C++ — postawił sobie za cel napisanie nowej, przekrojowej książki o tym języku, która w prostym, wręcz przyjacielskim stylu wprowadza czytelnika w fascynujący świat programowania zorientowanego obiektowo. Zobacz, jak potężny jest dzisiaj C++ 11.
Jeżeli chcesz nauczyć się tego języka w łatwy, pogodny, przyjazny sposób, ta książka jest właśnie dla Ciebie.
Dzięki tej książce poznasz:
- Proste i złożone typy danych
- Instrukcje sterujące
- Funkcje i operatory
- Wskaźniki
- Klasy i dziedziczenie
- Obsługę wyjątków
- Wyrażenia lambda
- Operacje wejścia-wyjścia
- Projektowanie orientowane obiektowo
- Szablony
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
To drugie wydanie zwięzłego przewodnika po C++ dla doświadczonych programistów, zaktualizowane do standardu C++20. Dzięki niemu zaznajomisz się z najważniejszymi elementami języka i biblioteki standardowej, koniecznymi do efektywnej pracy w takich stylach programowania jak programowanie zorientowane obiektowo czy generyczne. W tym wydaniu opisano wiele nowych elementów dodanych w C++20, w tym moduły, koncepcje, współprocedury i zakresy. Omówiono też wybrane komponenty biblioteki, które pojawią się dopiero w standardzie C++23.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Internet rzeczy nadal ewoluuje - i staje się coraz powszechniejszy, a to może być zachętą do tego, by poznać go bliżej. Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino może się okazać świetną propozycją na początek przygody z IoT. Książka kompleksowo objaśnia specyfikę wybranych urządzeń i uczy, jak je programować w sposób na tyle przystępny, że wystarczy przeciętna znajomość obsługi komputera, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Treść została zilustrowana przykładowymi kodami źródłowymi, co zdecydowanie ułatwia stawianie pierwszych kroków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Autor tego zbioru zadań jest programistą i nauczycielem. To prawdziwy pasjonat programowania ― w tym w języku C++ ― które traktuje jak przedłużenie ludzkiej mowy. Uważa, że praktycznie na wszystko, co robimy w życiu, można spojrzeć jak na wykonywanie funkcji i algorytmów, które opisujemy za pomocą słów. Od razu widać związek między podejściem humanistycznym i informatycznym! Dlatego też nauka programowania w żadnym stopniu nie jest opanowywaniem jakiejś specjalnej wiedzy tylko dla wtajemniczonych. To po prostu utrwalanie tego, co już wiemy i umiemy, tyle że w sposób logiczny i uporządkowany.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(22,20 zł najniższa cena z 30 dni)
24.05 zł
37.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Język C++. Szkoła programowania to starannie sprawdzony, sumiennie przygotowany i kompletny przewodnik po programowaniu w C++, przeznaczony dla programistów. Ten klasyczny już materiał pomocniczy dla wykładowców uczy zasad programowania, począwszy od kodu strukturalnego i projektowania wedle metody dekompozycji i analizy, przez klasy, dziedziczenie, szablony i wyjątki, po wyrażenia lambda, inteligentne wskaźniki i semantykę przeniesienia. Stephen Prata jako autor i wykładowca proponuje przemyślane, przejrzyste i wnikliwe wprowadzenie do języka C++. Wraz z mechanizmami samego języka omawia fundamentalne pojęcia i techniki programowania.- Druk pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja 2za1
This practical guide shows experienced C++ developers how to build scalable, secure, and cloud-native software systems by applying architectural principles, modern design patterns, and deployment techniques that reflect real-world challenges.-
- pkt
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka ta demonstruje, dlaczego C++ jest nadal jednym z dominujących języków, którego jakość pozwala na wytwarzanie aplikacji i systemów finansowych. Wielu programistów uważa język C++ za zbyt trudny do opanowania. Autor, Daniel Hanson, zaprzecza tym opiniom, pokazując nowoczesne cechy standardu C++ dodawane od 2011 roku. Programiści finansowi dow- PDF + ePub pkt
(83,90 zł najniższa cena z 30 dni)
83.90 zł
98.70 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
Unlock the power of Houdini FX with this beginner-friendly guide. Learn essential techniques for creating dynamic visual effects and elevate your artistic skills.-
- PDF + ePub pkt
(125,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
-
Promocja Promocja 2za1
Accelerate your C++ applications by mastering GPU programming with CUDA. This hands-on guide teaches you how to write scalable parallel code, optimize performance, and build reusable libraries.-
- PDF + ePub pkt
(116,10 zł najniższa cena z 30 dni)
116.10 zł
129.00 zł (-10%) -
-
Promocja Promocja 2za1
C++ in Embedded Systems demystifies C++ for embedded development, and guides you beyond outdated misconceptions to modern practices that will improve your embedded software designs.-
- PDF + ePub pkt
(98,10 zł najniższa cena z 30 dni)
98.10 zł
109.00 zł (-10%) -
O autorze książki
Dr hab. Jerzy Grębosz – autor książek o języku C++, fizyk, popularyzator, podróżnik-antropolog. Pracownik Instytutu Fizyki Jądrowej imienia Henryka Niewodniczańskiego Polskiej Akademii Nauk (IFJ PAN). Popularyzator nauki – wszechświat wyjaśnia w sposób kreatywny i niekonwencjonalny, między innymi poprzez widowiska artystyczne, animacje komputerowe, czy też autorskie spektakle i filmy popularnonaukowe (nagradzane na przeglądach i festiwalach filmów naukowych i edukacyjnych, wykorzystywane do nauki w szkołach). Autor publikacji z zakresu fizyki jądrowej i języka C++. Jego książki – „Symfonia C++ Standard” oraz „Pasja C++” – są podręcznikami na wielu polskich uniwersytetach. Z zamiłowania podróżnik – antropolog. W swoich podróżach na wyspy Oceanii poznaje pierwotne plemiona i ich kulturę.
Więcej informacji: https://www.ifj.edu.pl/~grebosz/
Jerzy Grębosz - pozostałe książki
-
Promocja Promocja 2za1
Dawno, dawno temu, w głębokich latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku pewien duński informatyk zainspirowany językiem C opracował jeden z najważniejszych, najbardziej elastycznych i do dziś niezastąpionych języków programowania — C++. Dziś ten język jest wykorzystywany do tworzenia gier komputerowych, obliczeń naukowych, technicznych, w medycynie, przemyśle i bankowości. NASA posługuje się nim w naziemnej kontroli lotów. Duża część oprogramowania Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została napisana w tym języku. Nawet w marsjańskim łaziku Curiosity pracuje program w C++, który analizuje obraz z kamer i planuje dalszą trasę.- Druk
(149,40 zł najniższa cena z 30 dni)
161.85 zł
249.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
C++ to jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Stanowi punkt wyjścia dla wielu innych języków, które odziedziczyły po nim składnię i liczne możliwości, dzięki czemu można śmiało stwierdzić, że znajomość C++ otwiera drzwi do świata nowoczesnego programowania i jest podstawą na wymagającym rynku pracy w branży informatycznej. Czasy się zmieniają, lecz to C++ jest wciąż wybierany wszędzie tam, gdzie liczą się możliwości, elastyczność, wydajność i stabilność.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Autor tej książki — wybitny specjalista pracujący nad wieloma znaczącymi projektami we francuskich, niemieckich i włoskich instytutach fizyki jądrowej, znany czytelnikom m.in. z genialnej Symfonii C++ — postawił sobie za cel napisanie nowej, przekrojowej książki o tym języku, która w prostym, wręcz przyjacielskim stylu wprowadza czytelnika w fascynujący świat programowania zorientowanego obiektowo. Zobacz, jak potężny jest dzisiaj C++ 11.- Druk
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
C++ to jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Stanowi punkt wyjścia dla wielu innych języków, które odziedziczyły po nim składnię i liczne możliwości, dzięki czemu można śmiało stwierdzić, że znajomość C++ otwiera drzwi do świata nowoczesnego programowania i jest podstawą na wymagającym rynku pracy w branży informatycznej. Czasy się zmieniają, lecz to C++ jest wciąż wybierany wszędzie tam, gdzie liczą się możliwości, elastyczność, wydajność i stabilność.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Opus magnum
-
Promocja Promocja 2za1
Rola administratora sieci komputerowej zaczyna się od jej skonfigurowania, jednak na tym absolutnie się nie kończy. Dalej musi on zadbać o to, by sieć działała poprawnie - jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, administrator szybko dowie się o tym od użytkowników i zostanie poproszony, by równie szybko przywrócił ją do stanu poprzedniego. Drobnostka, jeśli problem okazuje się błahy i prosty do rozwiązania. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się wtedy, kiedy naprawa usterki wymaga dogłębnej znajomości sieci, jej silnych i mocnych stron, a także metod radzenia sobie z awariami. Na szczęście powstała ta książka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
109.85 zł
169.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Jedni się jej obawiają, inni patrzą na nią z nadzieją. Sztuczna inteligencja, z angielskiego artificial intelligence (AI), to technologia, która oferuje niespotykane dotąd możliwości i imponującą wydajność. Jeśli w odpowiedni sposób zadać jej pytanie, jest w stanie precyzyjnie na nie odpowiedzieć i podsunąć rozwiązanie. Po otrzymaniu konkretnych wskazówek może wygenerować wysokiej jakości grafiki i filmy. Kluczowe jest, aby nauczyć się właściwie zadawać pytania i poprawnie formułować polecenia. Innymi słowy ― promptować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet)" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Recenzje książki: Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet) (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Opus Magnum C++11 to trzecia książka (choć lepiej napisać, że podręcznik) Jerzego Grębosza, po Pasji C++ oraz Symfonii C++, przeznaczona dla osób, które chciałyby nauczyć się języka C++. Trzeba wspomnieć, że poprzednie wydania cieszyły się popularnością, choć nie - to za mało powiedziane - raczej ogromną popularnością i nie będzie przesadą napisać, iż mamy już kilka roczników programistów C++, którzy uczyli się programować, korzystając z książek pana Grębosza. Sam język C++ podlega zmianom, uzupełnieniom, zatem jak można było się spodziewać, kolejna odsłona serii była tylko kwestią czasu. Nowe wydanie jest też najobszerniejsze i można je krótko podsumować: trzy tomy (pewnie za jakiś czas doczekamy się jednego ogromnego tomu) i niemal 1700 stron opowieści o programowaniu dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z pisaniem programów - czy ogólnie z programowaniem. Dość powiedzieć, że sam spis treści liczy sobie 20 stron. Książki Jerzego Grębosza, jak każdy porządny podręcznik, zawierają sporo rad i porad dla osób rozpoczynających naukę programowania. Niemniej nie są one kierowane tylko dla początkujących; również osoby już z pewnym doświadczeniem wyniosą dużo z lektury tej książki. Walory edukacyjne to niewątpliwa zaleta Opus Magnum. Książka została napisana prostym językiem, a wiele podstawowych pojęć, które doświadczonym programistom wydają się trywialnymi, wbrew pozorom są dość abstrakcyjne - i w książce zostały przedstawione w sposób intuicyjny. W licznych przykładach omówiono ich znacznie i przedstawiono ich rolę w tworzonych przez nas programach. Główną zmianą tudzież nowością względem poprzednich wydań jest opis konstrukcji, jakie znajdziemy w standardzie C++11. Sam standard jest już obecny we wszystkich głównych kompilatorach, zatem książka jak najbardziej jest na czasie, jeśli chodzi o rozwój języka C++. Nie ma natomiast odniesień do nowego standardu C++14, jak również C++17. Ponieważ C++14 nie wprowadza aż tak dużo zmian jak wersja C++11, toteż nie jest to duży problem, natomiast brak odniesień do C++17, no cóż - standard formalnie został przyjęty na wiosnę 2017, zatem musimy jeszcze poczekać na jego pełne wdrożenie. Nowa książka wzorem poprzednich ma też bardzo czytelną typografię. Mimo że pozycji tej nie wydano w kolorze, to i tak czyta się ją bardzo dobrze, właśnie ze względu na wszystkie oznaczenia, zmiany czcionek, wyróżnienia czy uwagi i przypisy. Sporą zaletą jest też możliwość czytania wybranych rozdziałów. Przy czym jeśli istotnie dopiero rozpoczynamy naukę języka C++, i dodatkowo jest to nasz pierwszy bądź drugi język programowania, to warto przeczytać pierwszy tom od deski do deski. Dużym ułatwieniem jest też skorowidz umożliwiający odszukiwanie potrzebnych nam pojęć. Opus Magnum to trzecia książka poświęcona C++. Materiał, jaki zawiera, to naturalnie rozwinięcie tekstu z poprzednich wydań, zatem mamy rzetelnie opracowany tekst i materiał na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, co jest szczególnie ważne dla osób początkujących. Jest to więc pozycja, którą można i trzeba polecać. Można by dodać, iż przydałoby się zaprezentować więcej elementów ze standardowej biblioteki, ale z drugiej strony zwiększyłoby to objętość i tak już dużej książki. Mamy też sporą liczbę zadań, do których przydałyby się odpowiedzi. Można by, wzorem książki Tony'ego L. Hansena C++ zadania i odpowiedzi, przygotować opracowanie zadań właśnie w postaci książki. Jednakże, na stronie domowej Autora odpowiedzi do zadań znajdziemy, zatem w przypadku wątpliwości, czy nasza odpowiedź na określone zadanie jest dobra, warto i trzeba tam zajrzeć. Przydałoby się też oficjalne repozytorium kodu, w którym znalazłyby się kody przykładów zamieszczonych w poszczególnych tomach, a także odpowiedzi do zadań opracowywanych przez społeczność. Miejmy nadzieję, że doczekamy się oficjalnego repozytorium kodu, którego brakuje tak dobrej książce, jaką jest Opus Magnum. W książce zabrakło też innego elementu, a mianowicie omówienia systemu kompilacji, choćby opartego o system make, lub chociaż gotowych projektów z kodem źródłowym do takich środowisk jak Xcode, Visual Studio czy np. Eclipse. Cechą C++ jest też umiejętność posługiwania się kompilatorem, a tego w pozycji Jerzego Grębosza niestety nie znajdziemy. To wszystko jednak nie ujmuje niczego samej książce, autor Opus Magnum celowo unika wszelkich technicznych aspektów, w końcu przecież programujemy w głowie, w pamięci, komputer tylko wykonuje nasze programy:-)
Recenzja: Programista Magazyn Marek SawerwainRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4214-9, 9788328342149
- Data wydania książki drukowanej :
- 2017-10-23
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4245-3, 9788328342453
- Data wydania ebooka :
-
2017-10-23
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna
z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie.
Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 65961
- Rozmiar pliku Pdf:
- 65.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ - Programowanie
- Serie wydawnicze: Opus magnum
Dostępność produktu
Produkt nie został jeszcze oceniony pod kątem ułatwień dostępu lub nie podano żadnych informacji o ułatwieniach dostępu lub są one niewystarczające. Prawdopodobnie Wydawca/Dostawca jeszcze nie umożliwił dokonania walidacji produktu lub nie przekazał odpowiednich informacji na temat jego dostępności.
Spis treści książki
- 0.1. Zaprzyjaźnijmy się! (1)
- 1.1. Pierwszy program (8)
- 1.2. Drugi program (13)
- 1.3. Ćwiczenia (18)
- 2.1. Prawda - fałsz, czyli o warunkach (20)
- 2.1.1. Wyrażenie logiczne (20)
- 2.1.2. Zmienna logiczna bool w roli warunku (21)
- 2.1.3. Stare dobre sposoby z dawnego C++ (21)
- 2.2. Instrukcja warunkowa if (22)
- 2.3. Pętla while (26)
- 2.4. Pętla do...while. (27)
- 2.5. Pętla for (28)
- 2.6. Instrukcja switch (31)
- 2.7. Co wybrać: switch czy if...else? (33)
- 2.8. Instrukcja break (36)
- 2.9. Instrukcja goto (37)
- 2.10. Instrukcja continue (39)
- 2.11. Klamry w instrukcjach sterujących (40)
- 2.12. Ćwiczenia (41)
- 3.1. Deklaracje typu (44)
- 3.2. Systematyka typów z języka C++ (45)
- 3.3. Typy fundamentalne (46)
- 3.3.1. Typy przeznaczone do pracy z liczbami całkowitymi (46)
- 3.3.2. Typy do przechowywania znaków alfanumerycznych (47)
- 3.3.3. Typy reprezentujące liczby zmiennoprzecinkowe (47)
- 3.3.4. bool - typ do reprezentacji obiektów logicznych (48)
- 3.3.5. Kwestia dokładności (49)
- 3.3.6. Jak poznać limity (ograniczenia) typów wbudowanych (51)
- 3.4. Typy o precyzyjnie żądanej szerokości (55)
- 3.5. InicjaLIZacja, czyli nadanie wartości w momencie narodzin (59)
- 3.6. Definiowanie obiektów "w biegu" (60)
- 3.7. Stałe dosłowne (62)
- 3.7.1. Stałe dosłowne typu bool (63)
- 3.7.2. Stałe będące liczbami całkowitymi (63)
- 3.7.3. Stałe reprezentujące liczby zmiennoprzecinkowe (66)
- 3.7.4. Stała dosłowna nullptr - dla wskaźników (67)
- 3.7.5. Stałe znakowe (68)
- 3.7.6. Stałe tekstowe, napisy, albo po prostu stringi (71)
- 3.7.7. Surowe stałe tekstowe (napisy, stringi) (73)
- 3.8. Typy złożone (76)
- 3.9. Typ void (77)
- 3.10. Zakres ważności nazwy obiektu a czas życia obiektu (78)
- 3.10.1. Zakres: lokalny (78)
- 3.10.2. Zakres instrukcji (79)
- 3.10.3. Zakres: blok funkcji (79)
- 3.10.4. Zakres: obszar pliku (80)
- 3.10.5. Zakres: obszar klasy (80)
- 3.10.6. Zakres określony przez przestrzeń nazw (80)
- 3.11. Zasłanianie nazw (85)
- 3.12. Specyfikator (przydomek) const (87)
- 3.13. Specyfikator (przydomek) constexpr (88)
- 3.14. Obiekty register (92)
- 3.15. Specyfikator volatile (92)
- 3.16. using oraz typedef - tworzenie dodatkowej nazwy typu (93)
- 3.17. Typy wyliczeniowe enum (96)
- 3.17.1. Dawne zwykłe enum a nowe zakresowe enum class (103)
- 3.17.2. Kilka uwag dla wtajemniczonych (105)
- 3.18. auto, czyli automatyczne rozpoznawanie typu definiowanego obiektu (106)
- 3.19. decltype - operator do określania typu zadanego wyrażenia (109)
- 3.20. Inicjalizacja z pustą klamrą { }, czyli wartością domniemaną (111)
- 3.21. Przydomek alignas - adresy równe i równiejsze (113)
- 3.22. Ćwiczenia (115)
- 4.1. Operatory arytmetyczne (119)
- 4.1.1. Operator %, czyli reszta z dzielenia (modulo) (120)
- 4.1.2. Jednoargumentowe operatory + i (121)
- 4.1.3. Operatory inkrementacji i dekrementacji (121)
- 4.1.4. Operator przypisania = (123)
- 4.2. Operatory logiczne (124)
- 4.2.1. Operatory relacji (124)
- 4.2.2. Operatory sumy logicznej || oraz iloczynu logicznego && (125)
- 4.2.3. Wykrzyknik !, czyli operator negacji (126)
- 4.3. Operatory bitowe (127)
- 4.3.1. Przesunięcie w lewo << (128)
- 4.3.2. Przesunięcie w prawo >> (129)
- 4.3.3. Bitowe operatory sumy, iloczynu, negacji, różnicy symetrycznej (130)
- 4.4. Różnica między operatorami logicznymi a operatorami bitowymi (130)
- 4.5. Pozostałe operatory przypisania (132)
- 4.6. Operator uzyskiwania adresu (operator &) (133)
- 4.7. Wrażenie warunkowe (134)
- 4.8. Operator sizeof (135)
- 4.9. Operator noexcept (137)
- 4.10. Deklaracja static_assert (137)
- 4.11. Operator alignof informujący o najkorzystniejszym wyrównaniu adresu (139)
- 4.12. Operatory rzutowania (141)
- 4.12.1. Rzutowanie według tradycyjnych (niezalecanych) sposobów (141)
- 4.12.2. Rzutowanie za pomocą nowych operatorów rzutowania (142)
- 4.12.3. Operator static_cast (143)
- 4.12.4. Operator const_cast (145)
- 4.12.5. Operator dynamic_cast (146)
- 4.12.6. Operator reinterpret_cast (147)
- 4.13. Operator: przecinek (148)
- 4.14. Priorytety operatorów (148)
- 4.15. Łączność operatorów (151)
- 4.16. Ćwiczenia (152)
- 5.1. Typ std::string do pracy z tekstami (156)
- 5.2. Typ vector - długi rząd obiektów (161)
- 5.3. Zakresowe for (169)
- 5.4. Ćwiczenia (172)
- 6.1. Definicja funkcji i jej wywołanie (174)
- 6.2. Deklaracja funkcji (175)
- 6.3. Funkcja często wywołuje inną funkcję (177)
- 6.4. Zwracanie przez funkcję rezultatu (177)
- 6.4.1. Obiekt tworzony za pomocą auto, a inicjalizowany rezultatem funkcji (179)
- 6.4.2. O zwracaniu (lub niezwracaniu) rezultatu przez funkcję main (180)
- 6.5. Nowy, alternatywny sposób deklaracji funkcji (181)
- 6.6. Stos (183)
- 6.7. Przesyłanie argumentów do funkcji przez wartość (184)
- 6.8. Przesyłanie argumentów przez referencję (185)
- 6.9. Pożyteczne określenia: lwartość i rwartość (188)
- 6.10. Referencje do lwartości i referencje do rwartości jako argumenty funkcji (190)
- 6.10.1. Który sposób przesyłania argumentu do funkcji wybrać? (197)
- 6.11. Kiedy deklaracja funkcji nie jest konieczna? (198)
- 6.12. Argumenty domniemane (199)
- 6.12.1. Ciekawostki na temat argumentów domniemanych (202)
- 6.13. Nienazwany argument (207)
- 6.14. Funkcje inline (w linii) (208)
- 6.15. Przypomnienie o zakresie ważności nazw deklarowanych wewnątrz funkcji (212)
- 6.16. Wybór zakresu ważności nazwy i czasu życia obiektu (212)
- 6.16.1. Obiekty globalne (212)
- 6.16.2. Obiekty automatyczne (213)
- 6.16.3. Obiekty lokalne statyczne (214)
- 6.17. Funkcje w programie składającym się z kilku plików (218)
- 6.17.1. Nazwy statyczne globalne (222)
- 6.18. Funkcja zwracająca rezultat będący referencją lwartości (223)
- 6.19. Funkcje rekurencyjne (228)
- 6.20. Funkcje biblioteczne (237)
- 6.21. Funkcje constexpr (240)
- 6.21.1. Wymogi, które musi spełniać funkcja constexpr (w standardzie C++11) (242)
- 6.21.2. Przykład pokazujący aspekty funkcji constexpr (243)
- 6.21.3. Argumenty funkcji constexpr, będące referencjami (252)
- 6.22. Definiowanie referencji przy użyciu słowa auto (253)
- 6.22.1. Gdy inicjalizatorem jest wywołanie funkcji zwracającej referencję (260)
- 6.23. Ćwiczenia (263)
- 7.1. Dyrektywa pusta # (270)
- 7.2. Dyrektywa #define (270)
- 7.3. Dyrektywa #undef (272)
- 7.4. Makrodefinicje (273)
- 7.5. Sklejacz nazw argumentów, czyli operator ## (275)
- 7.6. Parametr aktualny makrodefinicji - w postaci tekstu (276)
- 7.7. Dyrektywy kompilacji warunkowej (276)
- 7.8. Dyrektywa #error (280)
- 7.9. Dyrektywa #line (281)
- 7.10. Wstawianie treści innych plików do tekstu kompilowanego właśnie pliku (281)
- 7.11. Dyrektywy zależne od implementacji (283)
- 7.12. Nazwy predefiniowane (283)
- 7.13. Ćwiczenia (286)
- 8.1. Co to jest tablica (289)
- 8.2. Elementy tablicy (290)
- 8.3. Inicjalizacja tablic (292)
- 8.4. Przekazywanie tablicy do funkcji (293)
- 8.5. Przykład z tablicą elementów typu enum (297)
- 8.6. Tablice znakowe (299)
- 8.7. Ćwiczenia (307)
- 9.1. Tablica tablic (312)
- 9.2. Przykład programu pracującego z tablicą dwuwymiarową (314)
- 9.3. Gdzie w pamięci jest dany element tablicy (316)
- 9.4. Typ wyrażeń związanych z tablicą wielowymiarową (316)
- 9.5. Przesyłanie tablic wielowymiarowych do funkcji (318)
- 9.6. Ćwiczenia (320)
- 10.1. Najpierw przypomnienie istotnych tu cech klasy vector (322)
- 10.2. Jak za pomocą klasy vector budować tablice wielowymiarowe (323)
- 10.3. Funkcja pokazująca zawartość wektora dwuwymiarowego (324)
- 10.4. Definicja dwuwymiarowego wektora - pustego (326)
- 10.5. Definicja wektora dwuwymiarowego z listą inicjalizatorów (327)
- 10.6. Wektor dwuwymiarowy o żądanych rozmiarach, choć bez inicjalizacji (328)
- 10.7. Zmiana rozmiarów wektora dwuwymiarowego funkcją resize (329)
- 10.8. Zmiany rozmiaru wektora 2D funkcjami push_back, pop_back (330)
- 10.9. Zmniejszanie rozmiaru wektora dwuwymiarowego funkcją pop_back (333)
- 10.10. Funkcje mogące modyfikować treść wektora 2D (333)
- 10.11. Wysłanie rzędu wektora 2D do funkcji pracującej z wektorem 1D (335)
- 10.12. Całość przykładu definiującego wektory dwuwymiarowe (336)
- 10.13. Po co są dwuwymiarowe wektory nieprostokątne (336)
- 10.14. Wektory trójwymiarowe (338)
- 10.15. Sposoby definicji wektora 3D o ustalonych rozmiarach (341)
- 10.16. Nadawanie pustemu wektorowi 3D wymaganych rozmiarów (345)
- 10.16.1. Zmiana rozmiarów wektora 3D funkcjami resize (345)
- 10.16.2. Zmiana rozmiarów wektora 3D funkcjami push_back (347)
- 10.17. Trójwymiarowe wektory 3D - nieprostopadłościenne (348)
- 10.18. Ćwiczenia (352)
- 11.1. Wskaźniki mogą bardzo ułatwić życie (354)
- 11.2. Definiowanie wskaźników (356)
- 11.3. Praca ze wskaźnikiem (357)
- 11.4. Definiowanie wskaźnika z użyciem auto (360)
- 11.5. Wyrażenie *wskaźnik jest lwartością (361)
- 11.6. Operator rzutowania reinterpret_cast a wskaźniki (361)
- 11.7. Wskaźniki typu void* (364)
- 11.8. Strzał na oślep - wskaźnik zawsze na coś wskazuje (366)
- 11.8.1. Wskaźnik wolno porównać z adresem zero - nullptr (368)
- 11.9. Ćwiczenia (368)
- 12.1. Zastosowanie wskaźników wobec tablic (370)
- 12.1.1. Ćwiczenia z mechaniki ruchu wskaźnika (370)
- 12.1.2. Użycie wskaźnika w pracy z tablicą (374)
- 12.1.3. Arytmetyka wskaźników (378)
- 12.1.4. Porównywanie wskaźników (380)
- 12.2. Zastosowanie wskaźników w argumentach funkcji (381)
- 12.2.1. Jeszcze raz o przesyłaniu tablic do funkcji (385)
- 12.2.2. Odbieranie tablicy jako wskaźnik (385)
- 12.2.3. Argument formalny będący wskaźnikiem do obiektu const (387)
- 12.3. Zastosowanie wskaźników przy dostępie do konkretnych komórek pamięci (390)
- 12.4. Rezerwacja obszarów pamięci (391)
- 12.4.1. Operatory new i delete albo Oratorium Stworzenie Świata (392)
- 12.4.2. Operator new a słowo kluczowe auto (396)
- 12.4.3. Inicjalizacja obiektu tworzonego operatorem new (396)
- 12.4.4. Operatorem new możemy także tworzyć obiekty stałe (397)
- 12.4.5. Dynamiczna alokacja tablicy (398)
- 12.4.6. Tablice wielowymiarowe tworzone operatorem new (399)
- 12.4.7. Umiejscawiający operator new (402)
- 12.4.8. "Przychodzimy, odchodzimy - cichuteńko, na..." (407)
- 12.4.9. Zapas pamięci to nie studnia bez dna (409)
- 12.4.10. Nowy sposób powiadomienia: rzucenie wyjątku std::bad_alloc (410)
- 12.4.11. Funkcja set_new_handler (412)
- 12.5. Ćwiczenia (414)
- 13.1. Stałe wskaźniki (418)
- 13.2. Stałe wskaźniki a wskaźniki do stałych (419)
- 13.2.1. Wierzch i głębia (420)
- 13.3. Definiowanie wskaźnika z użyciem auto (421)
- 13.3.1. Symbol zastępczy auto a opuszczanie gwiazdki przy definiowaniu wskaźnika (424)
- 13.4. Sposoby ustawiania wskaźników (426)
- 13.5. Parada kłamców, czyli o rzutowaniu const_cast (428)
- 13.6. Tablice wskaźników (432)
- 13.7. Wariacje na temat C-stringów (434)
- 13.8. Argumenty z linii wywołania programu (441)
- 13.9. Ćwiczenia (444)
- 14.1. Wskaźnik, który może wskazywać na funkcję (446)
- 14.2. Ćwiczenia z definiowania wskaźników do funkcji (449)
- 14.3. Wskaźnik do funkcji jako argument innej funkcji (455)
- 14.4. Tablica wskaźników do funkcji (459)
- 14.5. Użycie deklaracji using i typedef w świecie wskaźników (464)
- 14.5.1. Alias przydatny w argumencie funkcji (464)
- 14.5.2. Alias przydatny w definicji tablicy wskaźników do funkcji (465)
- 14.6. Użycie auto lub decltype do automatycznego rozpoznania potrzebnego typu (466)
- 14.7. Ćwiczenia (468)
- 15.1. Co oznacza przeładowanie (470)
- 15.2. Przeładowanie od kuchni (473)
- 15.3. Jak możemy przeładowywać, a jak się nie da? (473)
- 15.4. Czy przeładowanie nazw funkcji jest techniką orientowaną obiektowo? (476)
- 15.5. Linkowanie z modułami z innych języków (477)
- 15.6. Przeładowanie a zakres ważności deklaracji funkcji (478)
- 15.7. Rozważania o identyczności lub odmienności typów argumentów (480)
- 15.7.1. Przeładowanie a typy tworzone z using lub typedef oraz typy enum (481)
- 15.7.2. Tablica a wskaźnik (481)
- 15.7.3. Pewne szczegóły o tablicach wielowymiarowych (482)
- 15.7.4. Przeładowanie a referencja (484)
- 15.7.5. Identyczność typów: T, const T, volatile T (485)
- 15.7.6. Przeładowanie a typy: T*, volatile T*, const T* (486)
- 15.7.7. Przeładowanie a typy: T&, volatile T&, const T& (487)
- 15.8. Adres funkcji przeładowanej (488)
- 15.8.1. Zwrot rezultatu będącego adresem funkcji przeładowanej (490)
- 15.9. Kulisy dopasowywania argumentów do funkcji przeładowanych (492)
- 15.10. Etapy dopasowania (493)
- 15.10.1. Etap 1. Dopasowanie dokładne (493)
- 15.10.2. Etap 1a. Dopasowanie dokładne, ale z tzw. trywialną konwersją (494)
- 15.10.3. Etap 2. Dopasowanie z awansem (z promocją) (495)
- 15.10.4. Etap 3. Próba dopasowania za pomocą konwersji standardowych (497)
- 15.10.5. Etap 4. Dopasowanie z użyciem konwersji zdefiniowanych przez użytkownika (499)
- 15.10.6. Etap 5. Dopasowanie do funkcji z wielokropkiem (499)
- 15.11. Wskaźników nie dopasowuje się inaczej niż dosłownie (499)
- 15.12. Dopasowywanie wywołań z kilkoma argumentami (500)
- 15.13. Ćwiczenia (501)
- 16.1. Typy definiowane przez użytkownika (504)
- 16.2. Składniki klasy (506)
- 16.3. Składnik będący obiektem (507)
- 16.4. Kapsułowanie (508)
- 16.5. Ukrywanie informacji (509)
- 16.6. Klasa a obiekt (512)
- 16.7. Wartości wstępne w składnikach nowych obiektów. Inicjalizacja "w klasie" (514)
- 16.8. Funkcje składowe (517)
- 16.8.1. Posługiwanie się funkcjami składowymi (517)
- 16.8.2. Definiowanie funkcji składowych (518)
- 16.9. Jak to właściwie jest? (this) (523)
- 16.10. Odwołanie się do publicznych danych składowych obiektu (525)
- 16.11. Zasłanianie nazw (526)
- 16.11.1. Nie sięgaj z klasy do obiektów globalnych (529)
- 16.12. Przeładowanie i zasłonięcie równocześnie (530)
- 16.13. Nowa klasa? Osobny plik! (530)
- 16.13.1. Poznajmy praktyczną realizację wieloplikowego programu (533)
- 16.13.2. Zasada umieszczania dyrektywy using namespace w plikach (545)
- 16.14. Przesyłanie do funkcji argumentów będących obiektami (545)
- 16.14.1. Przesyłanie obiektu przez wartość (545)
- 16.14.2. Przesyłanie przez referencję (547)
- 16.15. Konstruktor - pierwsza wzmianka (548)
- 16.16. Destruktor - pierwsza wzmianka (553)
- 16.17. Składnik statyczny (557)
- 16.17.1. Do czego może się przydać składnik statyczny w klasie? (566)
- 16.18. Statyczna funkcja składowa (566)
- 16.18.1. Deklaracja składnika statycznego mająca inicjalizację "w klasie" (571)
- 16.19. Funkcje składowe typu const oraz volatile (577)
- 16.19.1. Przeładowanie a funkcje składowe const i volatile (581)
- 16.20. Struktura (582)
- 16.21. Klasa będąca agregatem. Klasa bez konstruktora (582)
- 16.22. Funkcje składowe z przydomkiem constexpr (585)
- 16.23. Specyfikator mutable (591)
- 16.24. Bardziej rozbudowany przykład zastosowania klasy (593)
- 16.25. Ćwiczenia (603)
- 17.1. Rozwiązanie przechowywania tekstów musiało się znaleźć (609)
- 17.2. Klasa std::string to przecież nasz stary znajomy (611)
- 17.3. Definiowanie obiektów klasy string (612)
- 17.4. Użycie operatorów =, +, += w pracy ze stringami (617)
- 17.5. Pojemność, rozmiar i długość stringu (618)
- 17.5.1. Bliźniacze funkcje size() i length() (618)
- 17.5.2. Funkcja składowa empty (619)
- 17.5.3. Funkcja składowa max_size (619)
- 17.5.4. Funkcja składowa capacity (619)
- 17.5.5. Funkcje składowe reserve i shrink_to_fit (621)
- 17.5.6. resize - zmiana długości stringu "na siłę" (622)
- 17.5.7. Funkcja składowa clear (624)
- 17.6. Użycie operatora [ ] oraz funkcji at (624)
- 17.6.1. Działanie operatora [ ] (625)
- 17.6.2. Działanie funkcji składowej at (626)
- 17.6.3. Przebieganie po wszystkich literach stringu zakresowym for (629)
- 17.7. Funkcje składowe front i back (629)
- 17.8. Jak umieścić w tekście liczbę? (630)
- 17.9. Jak wczytać liczbę ze stringu? (632)
- 17.10. Praca z fragmentem stringu, czyli z substringiem (635)
- 17.11. Funkcja składowa substr (636)
- 17.12. Szukanie zadanego substringu w obiekcie klasy string - funkcje find (637)
- 17.13. Szukanie rozpoczynane od końca stringu (640)
- 17.14. Szukanie w stringu jednego ze znaków z zadanego zestawu (641)
- 17.15. Usuwanie znaków ze stringu - erase i pop_back (643)
- 17.16. Wstawianie znaków do istniejącego stringu - funkcje insert (644)
- 17.17. Zamiana części znaków na inne znaki - replace (646)
- 17.18. Zaglądanie do wnętrza obiektu klasy string funkcją data (649)
- 17.19. Zawartość obiektu klasy string a C-string (650)
- 17.20. W porządku alfabetycznym, czyli porównywanie stringów (653)
- 17.20.1. Porównywanie stringów za pomocą funkcji compare (654)
- 17.20.2. Porównywanie stringów przy użyciu operatorów ==, !=, <, , <=, >= (658)
- 17.21. Zamiana treści stringu na małe lub wielkie litery (659)
- 17.22. Kopiowanie treści obiektu klasy string do tablicy znakowej - funkcja copy (662)
- 17.23. Wzajemna zamiana treści dwóch obiektów klasy string - funkcja swap (662)
- 17.24. Wczytywanie z klawiatury stringu o nieznanej wcześniej długości - getline (663)
- 17.24.1. Pułapka, czyli jak getline może Cię zaskoczyć (666)
- 17.25. Iteratory stringu (670)
- 17.25.1. Iterator do obiektu stałego (674)
- 17.25.2. Funkcje składowe klasy string pracujące z iteratorami (675)
- 17.26. Klasa string korzysta z techniki przenoszenia (680)
- 17.27. Bryk, czyli "pamięć zewnętrzna" programisty (681)
- 17.28. Ćwiczenia (689)
- 18.1. Przyjaciele w życiu i w C++ (696)
- 18.2. Przykład: dwie klasy deklarują przyjaźń z tą samą funkcją (698)
- 18.3. W przyjaźni trzeba pamiętać o kilku sprawach (700)
- 18.4. Obdarzenie przyjaźnią funkcji składowej innej klasy (703)
- 18.5. Klasy zaprzyjaźnione (705)
- 18.6. Konwencja umieszczania deklaracji przyjaźni w klasie (707)
- 18.7. Kilka otrzeźwiających słów na zakończenie (707)
- 18.8. Ćwiczenia (708)
- 19.1. Jak dać znać, że coś się nie udało? (710)
- 19.2. Pierwszy prosty przykład (712)
- 19.3. Kolejność bloków catch ma znaczenie (714)
- 19.4. Który blok catch nadaje się do złapania lecącego wyjątku? (715)
- 19.5. Bloki try mogą być zagnieżdżane (718)
- 19.6. Obsługa wyjątków w praktycznym programie (721)
- 19.7. Specyfikator noexcept i operator noexcept (731)
- 19.8. Ćwiczenia (734)
- 20.1. Klasa-składnik, czyli gdy w klasie jest zagnieżdżona definicja innej klasy (737)
- 20.2. Prawdziwy przykład zagnieżdżenia definicji klasy (744)
- 20.3. Lokalna definicja klasy (755)
- 20.4. Lokalne nazwy typów (758)
- 20.5. Ćwiczenia (759)
- 21.1. Konstruktor (761)
- 21.1.1. Przykład programu zawierającego klasę z konstruktorami (762)
- 21.2. Specyfikator (przydomek) explicit (773)
- 21.3. Kiedy i jak wywoływany jest konstruktor (774)
- 21.3.1. Konstruowanie obiektów lokalnych (774)
- 21.3.2. Konstruowanie obiektów globalnych (775)
- 21.3.3. Konstrukcja obiektów tworzonych operatorem new (775)
- 21.3.4. Jawne wywołanie konstruktora (776)
- 21.3.5. Dalsze sytuacje, gdy pracuje konstruktor (779)
- 21.4. Destruktor (779)
- 21.4.1. Jawne wywołanie destruktora (ogromnie rzadka sytuacja) (781)
- 21.5. Nie rzucajcie wyjątków z destruktorów (781)
- 21.6. Konstruktor domniemany (783)
- 21.7. Funkcje składowe z przypiskami = default i = delete (784)
- 21.8. Konstruktorowa lista inicjalizacyjna składników klasy (786)
- 21.8.1. Dla wtajemniczonych: wyjątki rzucane z konstruktorowej listy inicjalizacyjnej (793)
- 21.9. Konstruktor delegujący (797)
- 21.10. Pomocnicza klasa std::initializer_list - lista inicjalizatorów (804)
- 21.10.1. Zastosowania niekonstruktorowe (804)
- 21.10.2. Konfuzja: lista inicjalizatorów a lista inicjalizacyjna (813)
- 21.10.3. Konstruktor z argumentem będącym klamrową listą inicjalizatorów (814)
- 21.11. Konstrukcja obiektu, którego składnikiem jest obiekt innej klasy (819)
- 21.12. Konstruktory niepubliczne? (826)
- 21.13. Konstruktory constexpr mogą wytwarzać obiekty constexpr (828)
- 21.14. Ćwiczenia (838)
- 22.1. Konstruktor kopiujący (albo inicjalizator kopiujący) (841)
- 22.2. Przykład klasy z konstruktorem kopiującym (842)
- 22.3. Kompilatorowi wolno pominąć niepotrzebne kopiowanie (847)
- 22.4. Dlaczego przez referencję? (849)
- 22.5. Konstruktor kopiujący gwarantujący nietykalność (850)
- 22.6. Współodpowiedzialność (851)
- 22.7. Konstruktor kopiujący generowany automatycznie (851)
- 22.8. Kiedy powinniśmy sami zdefiniować konstruktor kopiujący? (852)
- 22.9. Referencja do rwartości daje zezwolenie na recykling (859)
- 22.10. Funkcja std::move, która nie przenosi, a tylko rzutuje (862)
- 22.11. Odebrana rwartość staje się w ciele funkcji lwartością (864)
- 22.12. Konstruktor przenoszący (inicjalizator przenoszący) (866)
- 22.12.1. Konstruktor przenoszący generowany przez kompilator (871)
- 22.12.2. Inne konstruktory generowane automatycznie (871)
- 22.12.3. Zwrot obiektu lokalnego przez wartość? Nie używamy przenoszenia! (872)
- 22.13. Tak zwana "semantyka przenoszenia" (873)
- 22.14. Nowe pojęcia dla ambitnych: glwartość, xwartość i prwartość (873)
- 22.15. decltype - operator rozpoznawania typu bardzo wyszukanych wyrażeń (876)
- 22.16. Ćwiczenia (881)
- 23.1. Definiowanie tablic obiektów i praca z nimi (883)
- 23.2. Tablica obiektów definiowana operatorem new (884)
- 23.3. Inicjalizacja tablic obiektów (886)
- 23.3.1. Inicjalizacja tablicy, której obiekty są agregatami (886)
- 23.3.2. Inicjalizacja tablic, których elementy nie są agregatami (889)
- 23.4. Wektory obiektów (893)
- 23.4.1. Wektor, którego elementami są obiekty klasy będącej agregatem (895)
- 23.4.2. Wektor, którego elementami są obiekty klasy niebędącej agregatem (897)
- 23.5. Ćwiczenia (898)
- 24.1. Wskaźniki zwykłe - repetytorium (899)
- 24.2. Wskaźnik do pokazywania na składnik-daną (900)
- 24.2.1. Przykład zastosowania wskaźników do składników klasy (904)
- 24.3. Wskaźnik do funkcji składowej (911)
- 24.3.1. Przykład zastosowania wskaźników do funkcji składowych (913)
- 24.4. Tablica wskaźników do danych składowych klasy (920)
- 24.5. Tablica wskaźników do funkcji składowych klasy (921)
- 24.5.1. Przykład tablicy/wektora wskaźników do funkcji składowych (922)
- 24.6. Wskaźniki do składników statycznych są zwykłe (925)
- 24.7. Ćwiczenia (926)
- 25.1. Sformułowanie problemu (928)
- 25.2. Konstruktory konwertujące (930)
- 25.2.1. Kiedy jawnie, kiedy niejawnie (931)
- 25.2.2. Przykład konwersji konstruktorem (936)
- 25.3. Funkcja konwertująca - operator konwersji (938)
- 25.3.1. Na co funkcja konwertująca zamieniać nie może (944)
- 25.4. Który wariant konwersji wybrać? (945)
- 25.5. Sytuacje, w których zachodzi konwersja (947)
- 25.6. Zapis jawnego wywołania konwersji typów (948)
- 25.6.1. Advocatus zapisu przypominającego: "wywołanie funkcji" (948)
- 25.6.2. Advocatus zapisu: "rzutowanie" (949)
- 25.7. Nie całkiem pasujące argumenty, czyli konwersje kompilatora przy dopasowaniu (949)
- 25.8. Kilka rad dotyczących konwersji (954)
- 25.9. Ćwiczenia (955)
- 26.1. Co to znaczy przeładować operator? (957)
- 26.2. Przeładowanie operatorów - definicja i trochę teorii (959)
- 26.3. Moje zabawki (963)
- 26.4. Funkcja operatorowa jako funkcja składowa (964)
- 26.5. Funkcja operatorowa nie musi być przyjacielem klasy (967)
- 26.6. Operatory predefiniowane (967)
- 26.7. Ile operandów ma mieć ten operator? (968)
- 26.8. Operatory jednooperandowe (968)
- 26.9. Operatory dwuoperandowe (971)
- 26.9.1. Przykład na przeładowanie operatora dwuoperandowego (971)
- 26.9.2. Przemienność (973)
- 26.9.3. Choć operatory inne, to nazwę mają tę samą (974)
- 26.10. Przykład zupełnie niematematyczny (974)
- 26.11. Operatory postinkrementacji i postdekrementacji - koniec z niesprawiedliwością (984)
- 26.12. Praktyczne rady dotyczące przeładowania (986)
- 26.13. Pojedynek: operator jako funkcja składowa czy globalna? (988)
- 26.14. Zasłona spada, czyli tajemnica operatora << (989)
- 26.15. Stałe dosłowne definiowane przez użytkownika (995)
- 26.15.1. Przykład: stałe dosłowne użytkownika odbierane jako gotowane (999)
- 26.15.2. Przykład: stałe dosłowne użytkownika odbierane na surowo (1008)
- 26.16. Ćwiczenia (1011)
- 27.1. Cztery operatory, które muszą być niestatycznymi funkcjami składowymi (1015)
- 27.2. Operator przypisania = (wersja kopiująca) (1015)
- 27.2.1. Przykład na przeładowanie (kopiującego) operatora przypisania (1017)
- 27.2.2. Przypisanie "kaskadowe" (1024)
- 27.2.3. Po co i jak zabezpieczamy się przed przypisaniem a = a (1026)
- 27.2.4. Jak opowiedzieć potocznie o konieczności istnienia operatora przypisania? (1027)
- 27.2.5. Kiedy kopiujący operator przypisania nie jest generowany automatycznie (1029)
- 27.3. Przenoszący operator przypisania = (1029)
- 27.4. Specjalne funkcje składowe i nierealna prosta zasada (1038)
- 27.5. Operator [ ] (1039)
- 27.6. Operator () (1043)
- 27.7. Operator -> (1049)
- 27.7.1. "Sprytny wskaźnik" wykorzystuje przeładowanie właśnie tego operatora (1051)
- 27.8. Ćwiczenia (1058)
- 28.1. Po co przeładowujemy operatory new i new[ ] (1061)
- 28.2. Funkcja operator new i operator new[ ] w klasie K (1062)
- 28.3. Jak się deklaruje operatory new i delete w klasie? (1065)
- 28.4. Przykładowy program z przeładowanymi new i delete (1067)
- 28.4.1. Gdy dopuszczamy rzucanie wyjątku std::bad_alloc (1068)
- 28.4.2. Po staremu nadal można (1073)
- 28.4.3. Rezerwacja tablicy obiektów naszej klasy Twektorek (1073)
- 28.4.4. Nasze własne argumenty wysłane do operatora new (1075)
- 28.4.5. X Operatory new i delete odziedziczone do klasy pochodnej (1077)
- 28.4.6. A jednak polimorfizm jest możliwy (1079)
- 28.4.7. Tworzenie i likwidowanie tablicy obiektów klasy pochodnej (1079)
- 28.4.8. Operatory new, które nie rzucą wyjątku std::bad_alloc (1080)
- 28.5. Rzut oka wstecz na przeładowanie operatorów (1085)
- 28.6. Ćwiczenia (1086)
- 29.1. Unia (1088)
- 29.2. Unia anonimowa (1090)
- 29.3. Klasa uniopodobna (unia z metryczką) (1092)
- 29.4. Gdy składnik unii jest obiektem jakiejś klasy (1094)
- 29.5. Unia o składnikach mających swe konstruktory, destruktory itp. (1096)
- 29.6. Pola bitowe (1103)
- 29.7. Unia i pola bitowe upraszczają deszyfrowanie słów danych (1107)
- 29.8. Ćwiczenia (1114)
- 30.1. Preludium: dwa sposoby przesłania kryterium oceniania (1118)
- 30.1.1. Sposób I. Kryterium przekazane wskaźnikiem do funkcji (orzekającej) (1121)
- 30.1.2. Sposób II. Kryterium umieszczone w obiekcie funkcyjnym (1123)
- 30.1.3. Kryterium oceny z parametrem (czyli o wyższości funktorów) (1125)
- 30.1.4. Funkcja-algorytm biblioteczny std::count_if (1127)
- 30.1.5. Co lepsze: funkcja orzekająca czy orzekający obiekt funkcyjny? (1130)
- 30.2. Wyrażenie lambda (1132)
- 30.3. Formy wyrażenia lambda (1137)
- 30.3.1. Lista argumentów (formalnych) (1138)
- 30.3.2. Ciało wyrażenia lambda (1138)
- 30.3.3. Typ rezultatu (1139)
- 30.3.4. Lista wychwytywania (1140)
- 30.3.5. Słowo kluczowe mutable w wyrażeniu lambda (1142)
- 30.3.6. Specyfikacja dotycząca wyjątków rzucanych z wyrażenia lambda (1143)
- 30.4. Wyrażenie lambda zastosowane w funkcji składowej (1143)
- 30.5. Tworzenie (nazwanych) obiektów lambda słowem auto (1147)
- 30.5.1. Tworzenie obiektów na lambdy słowem kluczowym auto (1148)
- 30.5.2. Tworzenie (nazwanych) obiektów lambda szablonem std::function (1150)
- 30.6. Stowarzyszenie martwych referencji (1155)
- 30.7. Rekurencja przy użyciu wyrażenia lambda (1158)
- 30.8. Wyrażenie lambda jako domniemana wartość argumentu (1162)
- 30.9. Rzucanie wyjątków z wyrażenia lambda (1166)
- 30.10. Vivat lambda! (1170)
- 30.11. Ćwiczenia (1171)
- 31.1. Istota dziedziczenia (1174)
- 31.2. Dostęp do składników (1177)
- 31.2.1. Prywatne składniki klasy podstawowej (1177)
- 31.2.2. Nieprywatne składniki klasy podstawowej (1179)
- 31.2.3. Klasa pochodna też decyduje (1180)
- 31.2.4. Deklaracja dostępu using, czyli udostępnianie wybiórcze (1182)
- 31.3. Czego się nie dziedziczy (1185)
- 31.3.1. "Niedziedziczenie" konstruktorów (1185)
- 31.3.2. "Niedziedziczenie" operatora przypisania (1186)
- 31.3.3. "Niedziedziczenie" destruktora (1186)
- 31.4. Drzewo genealogiczne (1187)
- 31.5. Dziedziczenie - doskonałe narzędzie programowania (1188)
- 31.6. Kolejność wywoływania konstruktorów (1190)
- 31.7. Przypisanie i inicjalizacja obiektów w warunkach dziedziczenia (1196)
- 31.7.1. Klasa pochodna nie definiuje swojego kopiującego operatora przypisania (1196)
- 31.7.2. Klasa pochodna nie definiuje swojego konstruktora kopiującego (1197)
- 31.7.3. Inicjalizacja i przypisywanie według obiektu będącego const (1198)
- 31.8. Przykład: konstruktor kopiujący i operator przypisania dla klasy pochodnej (1198)
- 31.8.1. Jak zainstalować mechanizm kopiowania w klasie pochodnej (1204)
- 31.8.2. Jak w klasie pochodnej zainstalować mechanizm przenoszenia (1208)
- 31.9. Dziedziczenie od kilku "rodziców" (wielodziedziczenie) (1212)
- 31.9.1. Konstruktor klasy pochodnej przy wielodziedziczeniu (1213)
- 31.9.2. Ryzyko wieloznaczności przy wielodziedziczeniu (1216)
- 31.9.3. Czy bliższe pokrewieństwo usuwa wieloznaczność? (1218)
- 31.9.4. Poszlaki (1218)
- 31.10. Sposób na "odziedziczenie" konstruktorów (1219)
- 31.11. Pojedynek: dziedziczenie klasy contra zawieranie obiektów składowych (1226)
- 31.12. Wspaniałe konwersje standardowe przy dziedziczeniu (1228)
- 31.12.1. Panorama korzyści (1232)
- 31.12.2. Czego się nie opłaca robić (1234)
- 31.12.3. Tuzin samochodów nie jest rodzajem tuzina pojazdów (1235)
- 31.12.4. Konwersje standardowe wskaźnika do składnika klasy (1239)
- 31.13. Wirtualne klasy podstawowe (1241)
- 31.13.1. Publiczne i prywatne dziedziczenie tej samej klasy wirtualnej (1245)
- 31.13.2. Uwagi o konstrukcji i inicjalizacji w przypadku klas wirtualnych (1245)
- 31.13.3. Dominacja klas wirtualnych (1249)
- 31.14. Ćwiczenia (1250)
- 32.1. Wirtualny znaczy: (teoretycznie) możliwy (1257)
- 32.2. Polimorfizm (1264)
- 32.3. Typy rezultatów różnych realizacji funkcji wirtualnej (1267)
- 32.3.1. Zamiast "odpowiedni typ rezultatu" kompilator powie "kowariant" (1268)
- 32.4. Dalsze cechy funkcji wirtualnej (1270)
- 32.5. Wczesne i późne wiązanie (1272)
- 32.6. Kiedy dla wywołań funkcji wirtualnych zachodzi jednak wczesne wiązanie? (1274)
- 32.7. Kulisy białej magii, czyli: jak to jest zrobione? (1275)
- 32.8. Funkcja wirtualna, a mimo to inline (1277)
- 32.9. Destruktor? Najlepiej wirtualny! (1277)
- 32.10. Pojedynek - funkcje przeładowane, zasłaniające się i wirtualne (zacierające się) (1279)
- 32.11. Kontekstowe słowa kluczowe override i final (1281)
- 32.11.1. Przykład użycia override i final, a także wirtualnych destruktorów (1282)
- 32.12. Klasy abstrakcyjne (1294)
- 32.13. Wprawdzie konstruktor nie może być wirtualny, ale. (1301)
- 32.14. Rzutowanie dynamic_cast jest dla typów polimorficznych (1307)
- 32.15. POD, czyli Pospolite Stare Dane (1310)
- 32.16. Wszystko, co najważniejsze (1313)
- 32.17. Finis coronat opus (1316)
- 32.18. Ćwiczenia (1316)
- 33.1. Biblioteka iostream (1321)
- 33.2. Strumień (1321)
- 33.3. Strumienie zdefiniowane standardowo (1323)
- 33.4. Operatory >> i << (1324)
- 33.5. Domniemania w pracy strumieni zdefiniowanych standardowo (1325)
- 33.6. Uwaga na priorytet (1328)
- 33.7. Operatory << oraz >> definiowane przez użytkownika (1329)
- 33.7.1. Operatorów wstawiania i wyjmowania ze strumienia nie dziedziczy się (1334)
- 33.7.2. Operatory wstawiania i wyjmowania nie mogą być wirtualne. Niestety (1335)
- 33.8. Sterowanie formatem (1338)
- 33.9. Flagi stanu formatowania (1338)
- 33.9.1. Znaczenie poszczególnych flag sterowania formatem (1340)
- 33.10. Sposoby zmiany trybu (reguł) formatowania (1345)
- 33.11. Manipulatory (1345)
- 33.11.1. Manipulatory bezargumentowe (1346)
- 33.11.2. Manipulatory mające argumenty (1351)
- 33.11.3. Manipulator setw(int) (1351)
- 33.11.4. Manipulator setfill (1354)
- 33.11.5. Manipulator setprecision(int) (1354)
- 33.11.6. Manipulator std::setbase(int) (1356)
- 33.11.7. Manipulatory setiosflags, resetiosflags (1357)
- 33.11.8. Tabele z zestawieniem manipulatorów (1357)
- 33.12. Definiowanie swoich manipulatorów (1359)
- 33.12.1. Manipulator jako funkcja (1359)
- 33.12.2. Definiowanie manipulatora z argumentem (1361)
- 33.13. Zmiana sposobu formatowania funkcjami setf, unsetf (1364)
- 33.14. Dodatkowe funkcje do zmiany parametrów formatowania (1370)
- 33.14.1. Funkcja width (1371)
- 33.14.2. Funkcja składowa fill (1372)
- 33.14.3. Funkcja precision (1373)
- 33.14.4. Funkcja copyfmt (1374)
- 33.15. Nieformatowane operacje wejścia/wyjścia (1374)
- 33.16. Omówienie funkcji wyjmujących ze strumienia (1376)
- 33.16.1. Funkcje do pracy ze znakami i napisami (1376)
- 33.16.2. Wczytywanie binarne - funkcja read (1382)
- 33.16.3. Funkcja ignore (1383)
- 33.16.4. Pożyteczne funkcje pomocnicze (1385)
- 33.16.5. Funkcje wstawiające do strumienia (1387)
- 33.17. Ćwiczenia (1389)
- 34.1. Strumienie płynące do lub od plików (1394)
- 34.1.1. Otwieranie i zamykanie strumienia (1396)
- 34.2. Błędy w trakcie pracy strumienia (1401)
- 34.2.1. Flagi stanu błędu strumienia (1401)
- 34.2.2. Funkcje do pracy na flagach błędu (1402)
- 34.2.3. Kilka udogodnień dla sprawdzania poprawności (1403)
- 34.2.4. Ustawianie i kasowanie flag błędu strumienia (1404)
- 34.2.5. Trzy plagi, czyli "gotowiec", jak radzić sobie z błędami (1408)
- 34.3. Przykład programu pracującego na plikach (1412)
- 34.4. Przykład programu zapisującego dane tekstowo i binarnie (1414)
- 34.4.1. Zapis w trybie tekstowym (1418)
- 34.4.2. Odczyt z pliku tekstowego (1419)
- 34.4.3. Zapis danych w plikach binarnych (1421)
- 34.4.4. Odczyt danych z pliku binarnego (1422)
- 34.5. Strumienie a technika rzucania wyjątków (1424)
- 34.6. Wybór miejsca czytania lub pisania w pliku (1428)
- 34.6.1. Funkcje składowe informujące o pozycji wskaźników (1429)
- 34.6.2. Wybrane funkcje składowe do pozycjonowania wskaźników (1429)
- 34.7. Pozycjonowanie w przykładzie większego programu (1432)
- 34.8. Tie - harmonijna praca dwóch strumieni (1438)
- 34.9. Ćwiczenia (1440)
- 35.1. Strumień zapisujący do obiektu klasy string (1443)
- 35.1.1. Przykłady ilustrujące użycie klasy ostringstream (1447)
- 35.2. Strumień czytający z obiektu klasy string (1450)
- 35.2.1. Prosty przykład użycia strumienia istringstream (1452)
- 35.2.2. Strumień istringstream a wczytywanie parametrów-danych (1455)
- 35.2.3. Wczytywanie argumentów wywoływania programu (1460)
- 35.3. Ożenek: strumień stringstream czytający i zapisujący do stringu (1464)
- 35.3.1. Przykładowy program posługujący się klasą stringstream (1465)
- 35.4. Ćwiczenia (1469)
- 36.1. Przegląd kilku technik programowania (1471)
- 36.1.1. Programowanie liniowe (linearne) (1472)
- 36.1.2. Programowanie proceduralne (czyli "orientowane funkcyjnie") (1472)
- 36.1.3. Programowanie z ukrywaniem (zgrupowaniem) danych (1472)
- 36.1.4. Programowanie obiektowe - programowanie bazujące na obiektach (1473)
- 36.1.5. Programowanie obiektowo orientowane (OO) (1473)
- 36.2. O wyższości programowania OO nad Świętami Wielkiej Nocy (1474)
- 36.3. Obiektowo orientowane: projektowanie (1477)
- 36.4. Praktyczne wskazówki dotyczące projektowania programu techniką OO (1478)
- 36.4.1. Rekonesans, czyli rozpoznanie zagadnienia (1479)
- 36.4.2. Faza projektowania (1479)
- 36.4.3. Etap 1. Identyfikacja zachowań systemu (1481)
- 36.4.4. Etap 2. Identyfikacja obiektów (klas obiektów) (1481)
- 36.4.5. Etap 3. Usystematyzowanie klas obiektów (1483)
- 36.4.6. Etap 4. Określenie wzajemnych zależności klas (1484)
- 36.4.7. Etap 5. Składanie modelu. Sekwencje działań obiektów i cykle życiowe (1486)
- 36.5. Faza implementacji (1487)
- 36.6. Przykład projektowania (1487)
- 36.7. Rozpoznanie naszego zagadnienia (1488)
- 36.8. Projektowanie (1492)
- 36.8.1. Etap 1. Identyfikacja zachowań naszego systemu (1492)
- 36.8.2. Etap 2. Identyfikacja klas obiektów, z którymi mamy do czynienia (1493)
- 36.8.3. Etap 3. Usystematyzowanie klas obiektów z naszego systemu (1496)
- 36.8.4. Etap 4. Określamy wzajemne zależności klas (1498)
- 36.8.5. Etap 5. Składamy model naszego systemu (1500)
- 36.9. Implementacja modelu naszego systemu (1505)
- 37.1. Definiowanie szablonu klas (1514)
- 37.2. Prosty program z szablonem klas (1516)
- 37.2.1. Ostrożnie z referencją jako parametrem aktualnym (1518)
- 37.3. Szablon do produkcji funkcji (1519)
- 37.4. Cudów nie ma. Sorry. (1523)
- 37.5. Jak rozmieszczać w plikach szablony klas? (1524)
- 37.6. Tylko dla orłów (1525)
- 37.7. Szablony klas, drugie starcie (1525)
- 37.8. Co może być parametrem szablonu - zwiastun (1526)
- 37.9. Rozbudowany przykład z szablonem klas (1526)
- 37.9.1. Definiowanie funkcji składowych szablonu klas (1531)
- 37.9.2. Składniki statyczne w szablonie klasy (1532)
- 37.9.3. Obiekt klasy szablonowej tworzony operatorem new (1534)
- 37.9.4. Dyrektywa using składnikiem szablonu klas (1535)
- 37.9.5. Przeładowany operator << w szablonie klas (1537)
- 37.9.6. Jawne wywołanie destruktora klasy szablonowej (1538)
- 37.10. Reguła SFINAE (1539)
- 37.11. Kiedy kompilator sięga po nasz szablon klas? (1543)
- 37.12. Co może być parametrem szablonu? Szczegóły (1544)
- 37.13. Parametry domniemane (1553)
- 37.13.1. Szablon klas z domniemanymi parametrami (1553)
- 37.13.2. Domniemane parametry w szablonie funkcji (1554)
- 37.14. Zagnieżdżenie a szablony (1556)
- 37.14.1. Szablon funkcji składowych zagnieżdżony w szablonie klasy (1557)
- 37.14.2. Szablon klasy zagnieżdżony w zwykłej klasie (1563)
- 37.14.3. Szablon klasy z zagnieżdżoną definicją klasy (1565)
- 37.15. Poradnik: jak pisać deklaracje przyjaźni w świecie szablonów (1567)
- 37.15.1. Szablon obdarza przyjaźnią swój parametr (1573)
- 37.16. Użytkownik sam może specjalizować szablon klas (1574)
- 37.16.1. Kompletna (zupełna) specjalizacja szablonu klasy (1577)
- 37.16.2. Częściowa specjalizacja szablonu klasy (1579)
- 37.16.3. Częściowa specjalizacja pozwala wybrać parametry będące wskaźnikami (1581)
- 37.17. Specjalizacja funkcji składowej szablonu klas (1585)
- 37.18. Specjalizacja użytkownika szablonu funkcji (1587)
- 37.19. Ćwiczenia (1589)
- 38.1. Per C++ ad astra (1595)
- A.1. Dlaczego komputer nie liczy tak jak my? (1597)
- A.2. System szesnastkowy (heksadecymalny) (1603)
- A.3. Ćwiczenia (1605)
---------------------- TOM 1 ----------------------
0. Proszę tego nie czytać! (1)
1. Startujemy! (8)
2. Instrukcje sterujące (20)
3. Typy (44)
4. Operatory (119)
5. Typ string i typ vector - pierwsza wzmianka (156)
6. Funkcje (174)
7. Preprocesor (270)
8. Tablice (289)
9. Tablice wielowymiarowe (312)
10. Wektory wielowymiarowe (322)
11. Wskaźniki - wiadomości wstępne (354)
12. Cztery domeny zastosowania wskaźników (370)
13. Wskaźniki - runda trzecia (418)
14. Wskaźniki do funkcji (446)
15. Przeładowanie nazwy funkcji (470)
16. Klasy (504)
---------------------- TOM 2 ----------------------
17. Biblioteczna klasa std::string (609)
18. Deklaracje przyjaźni (696)
19. Obsługa sytuacji wyjątkowych (710)
20. Klasa-składnik oraz klasa lokalna (737)
21. Konstruktory i destruktory (761)
22. Konstruktory: kopiujący i przenoszący (841)
23. Tablice obiektów (883)
24. Wskaźnik do składników klasy (899)
25. Konwersje definiowane przez użytkownika (928)
26. Przeładowanie operatorów (957)
27. Przeładowanie: =, [ ], ( ), -> (1015)
---------------------- TOM 3 ----------------------
28. Przeładowanie operatorów new i delete na użytek klasy (1061)
29. Unie i pola bitowe (1088)
30. Wyrażenia lambda i wysłanie kodu do innych funkcji (1118)
31. Dziedziczenie klas (1174)
32. Wirtualne funkcje składowe (1257)
33. Operacje wejścia/wyjścia - podstawy (1320)
34. Operacje we/wy na plikach (1394)
35. Operacje we/wy na stringach (1443)
36. Projektowanie programów orientowanych obiektowo (1471)
37. Szablony - programowanie uogólnione (1513)
38. Posłowie (1595)
A. Dodatek: Systemy liczenia (1597)
B. Skorowidz (1607)
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, żadna firma nie jest bezpieczna. Pytanie, które należy sobie zadać, nie brzmi: czy zostaniemy zaatakowani? Odpowiedź na nie jest bowiem oczywista: tak, zostaniecie zaatakowani. Właściwe pytania są takie: Skąd będziemy wiedzieć, że zostaliśmy zaatakowani? Co wówczas zrobimy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem klasycznego podręcznika dla doświadczonych programistów, którzy wymagają dokładnego opisu języka Java i jego platformy. Zawiera szczegółowe omówienie wszystkich jego składników, w tym najnowszych ulepszeń dodanych w wersji 21. W poszczególnych rozdziałach znajdują się przykłady kodu, które ilustrują najnowsze składniki obszernej biblioteki Javy ― przystępne i praktyczne, stanowią świetny punkt wyjścia do pisania własnego kodu. W pierwszym tomie podręcznika znalazły się podstawowe zagadnienia związane z programowaniem w Javie, od programowania obiektowego, przez techniki refleksji i obiektów pośrednich, po wyrażenia lambda, adnotacje i system modułów platformy Java.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce pewnie wkroczysz do fascynującego świata internetu rzeczy! Zaczniesz od podstaw: poznasz usługi internetowe, komunikację LoRa, porty GPIO, a także możliwości najnowszych mikrokontrolerów Raspberry Pi. Dowiesz się też, czym jest ROS i jak stworzyć projekt oparty na rozpoznawaniu obrazów. Krok po kroku będziesz przechodzić do coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań. Nauczysz się integrować aplikacje z usługami sieciowymi i używać technologii LoRa do komunikacji na dużą odległość przy niskim zużyciu energii. Dzięki jasnym instrukcjom i zrozumiałym wyjaśnieniom uzyskasz niezbędne umiejętności, by tworzyć innowacyjne urządzenia IoT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.40 zł
139.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Programowanie PLC to już nie tylko automatyzacja procesu. To dziedzina, która skupia wokół siebie szereg technologii, narzędzi i języków programowania. W nowoczesnych aplikacjach to również bezpośrednia integracja z systemami IT, logowanie danych do informatycznych baz danych - wszystko z uwzględnieniem wytycznych związanych z cyberbezpieczeństwem. Idea stosowania sterowników PLC pozostaje jednak niezmienna: to urządzenia, których zadaniem jest automatyzacja procesu i które ze względu na wysoką elastyczność stosowane są w praktycznie każdej gałęzi przemysłu. Przemysłu, w którym ciągle brakuje specjalistów i osób chętnych do nauki nowych umiejętności. Może właśnie Ty będziesz jednym z nich?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Ten obszerny przewodnik pokaże Ci, jak stosować najlepsze praktyki w pracy z LLM. Znajdziesz tu omówienie kluczowych koncepcji, praktyczne techniki i porady ekspertów z zakresu inżynierii danych, dostrajania i oceny modeli, optymalizacji wnioskowania, a także budowania skalowalnych potoków przetwarzania. Krok po kroku prześledzisz, jak zrealizować konkretny produkt, integrując różne aspekty inżynierii LLM i metodologię MLOps. Dowiesz się, jak zbierać i przygotowywać dane, dostrajać modele do specyficznych zastosowań, zwiększać ich wydajność i wdrażać rozwiązania oparte na technice RAG.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria dużych modeli językowych. Podręcznik projektowania, trenowania i wdrażania LLM
Paul Iusztin, Maxime Labonne, Julien Chaumond (Foreword), Hamza Tahir (Foreword)
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Rozpowszechnienie się sztucznej inteligencji wiele zmienia na rynku usług IT. Dzięki zastosowaniu takich narzędzi jak ChatGPT część zadań, które do tej pory wymagały mozolnej pracy, można teraz zrealizować szybciej, wspomagając się odpowiednio wytrenowaną i poinstruowaną AI. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Jak dołączyć do grona programistów, którzy w postępie technicznym dostrzegli szansę i nauczyli się z niej korzystać?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Odpowiedź na to pytanie brzmi: zbuduj witrynę, a potem ją zoptymalizuj i odpowiednio nią zarządzaj. Jeśli interesuje Cię tematyka związana z SEO, czyli optymalizacją serwisów pod kątem wyszukiwarek internetowych, i chcesz się dowiedzieć, jak robić to skutecznie, koniecznie sięgnij po tę książkę. Za publikacją stoi zespół 54 ekspertek i ekspertów, którzy w poszczególnych rozdziałach dzielą się z Tobą bogatym doświadczeniem i praktyczną wiedzą - zarówno z punktu widzenia ekspertów SEO, jak i właścicieli stron czy agencji reklamowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
116.35 zł
179.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Żyjemy w epoce potężnej superkonwergencji – momentu, w którym trzy przełomowe rewolucje: genetyczna, biotechnologiczna i sztucznej inteligencji, zaczynają się splatać, napędzając zmiany szybciej, niż kiedykolwiek w dziejach ludzkości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tę książkę doceni każdy, kto praktykuje architekturę w ramach i na rzecz zespołu. Dzięki niej zrozumiesz wady scentralizowanych praktyk architektury w zdecentralizowanym świecie. Poznasz też kluczowe aspekty zdecentralizowanego podejścia do architektury opartego na informacji zwrotnej i zasady wdrażania takiego podejścia. Znajdziesz tu omówienie czynników wpływających na efektywność decyzji architektonicznych, a także ich społeczny wymiar — dobra architektura bowiem to nie tylko struktura kodu, ale również jakość współpracy. Dzięki opisanym metodom rozwiniesz sposób myślenia, który pozwala każdemu w zespole praktykować architekturę i budować lepsze systemy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Odkąd w 1982 roku firma Autodesk wypuściła program na rynek, AutoCAD został znacznie rozbudowany i zmodyfikowany. Zyskał przygotowane z myślą o użytkownikach z różnych branż biblioteki, funkcje i specjalistyczne interfejsy, a do angielskiej dołączają kolejne wersje językowe. Pierwsza polska edycja pojawiła się ponad dwadzieścia lat temu ― dziś Autodesk proponuje edycję 2026 PL. W związku z tym swój legendarny już podręcznik do polskojęzycznej wersji AutoCAD-a uaktualnił Andrzej Pikoń.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++ (komplet) Jerzy Grębosz
(36)-
6
-
5
-
4
-
3
-
2
-
1
5.4(27)
(4)
(2)
(1)
(1)
(1)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie