ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga Darren Rowse, Chris Garrett
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autorzy:
- Darren Rowse, Chris Garrett
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 12
- Stron:
- 208
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Zostało Ci
na świąteczne zamówienie
opcje wysyłki »
Opis
książki
:
ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga
Wybloguj swoją drogę do sukcesu
Nie wierz pogłoskom mówiącym, że blogi najlepsze czasy mają już za sobą. Wręcz przeciwnie, zapotrzebowanie na ciekawe, unikalne, dobrej jakości treści nieustannie rośnie. Internetowe dzienniki przyciągają rzesze fanów i przysparzają dochodów. Teraz już nie musisz na własną rękę odkrywać, jak robią to zawodowcy. Ta książka, napisana przez starych wyjadaczy w branży, to nieocenione źródło informacji, dzięki któremu unikniesz wielu nieprzewidzianych pułapek, zaoszczędzisz cenny czas, zapewnisz sobie apetyczne źródło dochodów i staniesz się złotym dzieckiem blogosfery.
- Poznaj najbardziej dochodowe strategie blogowania!
- Zobacz, jak promować stronę na portalach społecznościowych!
- Dowiedz się, w jaki sposób wymiernie ocenić sukces Twojego bloga!
- Naucz się pisać w sposób przyciągający czytelników!
- Sprawdź, jak znaleźć niszę, w której się wyróżnisz!
Idź i zarabiaj więcej!
Darren Rowse w 2004 roku założył blog ProBlogger.com, na którym publikuje wskazówki dotyczące wszystkiego, co wiąże się z blogowaniem. Jest także założycielem popularnego bloga Digital-Photography-School.com. Jego blogi są czytane przez ponad trzy miliony osób miesięcznie, a on sam od 2005 roku utrzymuje się wyłącznie z blogowania.
Christ Garrett to pełnoetatowy bloger i konsultant do spraw nowych mediów. Od 1994 roku zajmuje się komercyjnym zastosowaniem internetu. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.probloggerbook.com.
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Promocja
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak funkcjonuje bitcoin, a także w jaki sposób specyfika nowoczesnych koncepcji cyfrowej własności stopniowo zmienia świat finansów. Poznasz również tajniki inwestowania i handlu kryptowalutami. Ważną częścią książki jest rozdział poświęcony zagrożeniom w świecie krypto, w tym metodom działania hakerów i oszustów. Wszystko to, wraz z informacjami o najnowszych trendach i przyszłości kryptowalut, przygotuje Cię na zmianę — na nową cyfrową ekonomię!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Czy Twój projekt wiąże się ze skomplikowanymi oczekiwaniami, z nierealistycznymi terminami i ograniczeniami budżetowymi? Żaden problem! Ta książka pokaże Ci, jak przekształcić projekty w satysfakcjonujące doświadczenia skoncentrowane na kliencie. Dowiesz się, jak ustalić jasną wizję, tworzyć mapy drogowe produktów, harmonogramy pracy i przygotowywać się do wydań produktu. Uzyskasz również ekspercki wgląd w rozwój prostego i praktycznego podejścia do zarządzania projektami, które zamienia pomysły w gotowe produkty!
- Druk
- ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Arkusze kalkulacyjne Excela pozwalają robić z danymi niesamowite rzeczy! Książka Excel. Formuły i funkcje dla bystrzaków pokazuje, jak ciekawa może być praca z tym programem, wyjaśnia podstawy obliczeń z jego użyciem i prowadzi przez wiele różnych zagadnień, w tym statystykę i analizę danych. Nawet jeżeli jesteś zaawansowanym użytkownikiem arkuszy kalkulacyjnych, przekonasz się, że warto takie źródło mieć pod ręką, aby znaleźć tę jedną funkcję, o której zawsze zapominasz. A kiedy zakończysz obliczenia, ta książka podpowie Ci, jak sprawić, aby całość wyglądała zgrabnie i profesjonalnie. Doskonale!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Promocja
Oto praktyczny przewodnik po nauce o danych w miejscu pracy. Dowiesz się stąd wszystkiego, co ważne na początku Twojej drogi jako danologa: od osobowości, z którymi przyjdzie Ci pracować, przez detale analizy danych, po matematykę stojącą za algorytmami i uczeniem maszynowym. Nauczysz się myśleć krytycznie o danych i otrzymanych wynikach, będziesz też inteligentnie o tym mówić. Jednym zdaniem: zrozumiesz dane i związane z nimi wyzwania na głębszym, profesjonalnym poziomie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Czy szukasz nowych, wydajnych sposobów odkrywania, przekształcania danych i wyciągania z nich wniosków przydatnych w Twojej organizacji? Oto przewodnik, który krok po kroku pokazuje, jak oszczędzić czas, uprościć procesy biznesowe i ulepszyć analizy. Znajdziesz tutaj praktyczne i łatwe do zrozumienia informacje, od łączenia się z ogromnymi bazami danych po używanie niestandardowych funkcji i formuł. Dowiesz się, jak zaimportować i zinterpretować dane z wielu źródeł, a także jak przygotować raport na podstawie ich ujednoliconego modelu. Książka jest w pełni zgodna z programem Microsoft Excel 2021.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Czy firma, w której pracujesz, ma tak dużo danych, że nie wiesz, co z nimi zrobić ani nie potrafisz ich zrozumieć? Microsoft Power BI to dająca duże możliwości intuicyjna platforma, która pomaga przekształcać surowe dane w informacje umożliwiające podejmowanie działań, i to bez konieczności przechodzenia długich szkoleń lub uczenia się programowania. Z tej książki dowiesz się, jak badać źródła danych, tworzyć ich modele, przetwarzać liczby, wizualizować wyniki i opracowywać atrakcyjne raporty inspirujące do zmian. Już dziś zacznij kierować firmą na podstawie twardych danych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Ten znakomity podręcznik programowania dla początkujących sprawi, że nauka PHP i MySQL będzie przyjemna i efektywna. Został pomyślany tak, aby po zapoznaniu się z najpotrzebniejszymi, kluczowymi informacjami szybko przystąpić do tworzenia stron internetowych ― i w ten sposób wraz z przyswajaniem wiedzy rozwijać umiejętności. Książka zawiera mnóstwo wyjaśnień i wskazówek, zilustrowanych schematami, infografikami i krótkimi przykładami kodu. Opisano w niej, jak zaprojektować i dynamiczne strony internetowe, sklepy internetowe czy serwisy społecznościowe. Dzięki lekturze zdobędziesz gruntowne podstawy sztuki programowania i przygotujesz się do opanowania bardziej złożonych zagadnień.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Ebooka "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga (12) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: CzekoAda Adrianna FliszewskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Od dawna czerpię zyski ze swojego blogu - za każdym razem, gdy widzę nowy komentarz, na mojej twarzy pojawia się uśmiech, jest mi baaardzo miło, gdy fanpage odwiedza nowa osoba. Właśnie to jest najcudowniejsze w blogowaniu - ludzie, którzy wpadają tutaj, żeby przeczytać moje artykuły i podzielić się ze mną swoją opinią. Pisanie sprawia mi ogromną przyjemność, dzięki prowadzeniu blogu rozwijam się, próbuję nowych rzeczy i nigdy się nie nudzę. Całkiem niedawno odkryłam, iż blogowanie daje także korzyści materialne, a skoro mogę zarabiać, robiąc to, co kocham, to jest to spełnienie wszelkich marzeń. Ale jeśli już mam zarabiać, chcę to robić w taki sposób, żebyście mi stąd nie pouciekali, przegonieni przez rażące reklamy, wręcz przeciwnie - żebyście zostali na dłużej. Chcę to robić umiejętnie. Właśnie dlatego sięgnęłam po książkę "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga".
Swoją drogą, nie rozumiem komentarzy typu "sprzedałaś się", gdy blogerka dodaje recenzję kosmetyku, który dostała (a przecież powinna zapłacić - toż to zwykły śmiertelnik!) Dostałam komentarz tego typu pod poprzednim postem. Sprzedałam się za parę gaci. Wróćmy jednak do tematu. Firma, która daje swój produkt blogerowi, nie robi tego przez uwielbienie dla danej osoby. Wiąże się to z pewnym ryzykiem, ponieważ dany produkt może okazać się bublem i bloger może wydać na jego temat złą opinię. Jest to jednak rodzaj reklamy. I nie ukrywam, że książkę, którą recenzuję poniżej, dostałam. Od wydawnictwa Helion, które rozpieszcza mojego wewnętrznego mola książkowego, który obudził się dopiero pod koniec liceum. Teraz nadrabiam stracony czas i połykam książki, jedną za drugą. Ale do rzeczy.
Może pamiętacie wpis Czy warto przeczytać książkę "Fitmind. Schudnij bez diet?". Książka mnie nie zachwyciła i taką informację zawarłam w recenzji. Inaczej było przy wpisie "Jak pisać teksty, które porwą tłumy". "Magię słów" potraktowałam jako rewelacyjny podręcznik pisania. Tym razem przybliżę Wam tytuł "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga".
Nareszcie dobrnęliśmy do początku recenzji.
(…) Książka ProBlogger to swego rodzaju podręcznik dla blogerów i nie tylko. Jest skierowana także do osób, które dopiero planują rozpocząć swoją przygodę z blogowaniem. Właśnie dlatego pominęłam część książki dotyczącą zakładania bloga, wyboru platformy i tematyki.
ProBlogger zawiera wskazówki, sugerujące jak często powinny pojawiać się nowe wpisy, jak wypromować swoją stronę i dlaczego warto tworzyć serie postów. Przyznam szczerze, że odkąd odłożyłam przeczytaną książkę na półkę, zastanawiam się nad założeniem drugiego blogu i jestem pewna, że na CzekoAdzie pojawi się nowy cykl artykułów. Nie wiem tylko, kiedy.
ProBlogger daje niezłego kopa do działania, nastawia na długą drogę do sukcesu, wartą wszelkich wysiłków. Jest pierwszym podręcznikiem dla blogerów, który trafił na moją półkę i mam wrażenie, że sięgnę po niego jeszcze nie raz, nie dwa. Zaznaczyłam sporo fragmentów, do których chcę powracać i myślę, że to najlepszy komplement, jaki możemy sprawić książce. (…) -
Recenzja: Z życia książek Przemek Opłocki, 2013-10-17Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Rowse’a i Garrett’a to kompendium wiedzy o blogowaniu. Obecni, lub przyszli, twórcy znajdą wiele ciekawych rad i wskazówek, jak prowadzić blogi. I to tak, by nie tylko dawały radość, ale i przynosiły zyski.
Po lekturze „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga” dowiesz się, z jakich narzędzi korzystać, by zachęcić potencjalnego czytelnika do odwiedzenia twojej strony. Zdobędziesz wiedzę m. in. o formach prowadzenia (korzystanie z ogólnodostępnych serwisów czy własnych szablonów), promocji (w tym media społecznościowe), urozmaicaniu treści (np. quizy lub konkursy z nagrodami) lub poprawieniu statystyk oglądalności (np. poprzez pozycjonowanie).
Autorzy podsuwają również informacje o tym, jak zarobić na blogu. Omawiają szczegółowo narzędzia i strategie pomagające osiągnąć ten cel. Oczywiście, nie wszystkie zaprezentowane strategie pasują jak ulał do realiów polskojęzycznej blogosfery, ale wiele pomysłów duetu Rowse & Garrett da się wykorzystać. I przekuć w sukces. -
Recenzja: ksiazkowy-blog.blogspot.com Klaudia Kwiatkowska, 2013-08-08Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Darren Rowse i Chris Garret – Ci dwaj panowie zarabiają na życie jako bloggerzy. Ich blogi od kilku lat cieszą się wielką popularnością – ponad trzy miliony czytelników odwiedza miesięcznie ich profile. Można rzec, że obaj odnieśli wielki sukces w swojej dziedzinie.
Na początku swojej bloggerskiej kariery, Darren Rowse pracował w trzech różnych miejscach, do tego jeszcze studiował, a dopiero wieczorami w wolnych chwilach prowadził swój autorski profil, który traktował hobbistycznie. Darren uważał, że blog to nic więcej niż rozrywka, która pomoże mu poznać ciekawych ludzi podzielających jego zainteresowania. Tak zaczyna się historia człowieka, który jest ekspertem w swojej dziedzinie – jak skutecznie zarabiać na prowadzeniu bloga. Od 2005 roku pełnoetatowo zajmuje się prowadzeniem własnego bloga ProBlogger.com i zarabia miesięcznie sześciocyfrową kwotę. Poza pracą na blogu, Darren zajmuje się redagowaniem strony Digital Photography School oraz Twipp Twitter Tips. Natomiast Chris Garrett zawodowo zajmuje się doradztwem w dziedzinie marketingu internetowego, jest również autorem kilku książek na ten temat. Oczywiście jest również zawodowym bloggerem, prowadzi własny profil chrisg.com oraz blogguje na zlecenie innych kolegów z branży.
Po osiągnięciu tak spektakularnego sukcesu komercyjnego, panowie postanowili podzielić się swoimi przeżyciami, radami i doświadczeniami związanymi z prowadzeniem własnego bloga. I tak właśnie powstała ich wspólna książka zatytułowana „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga”. Krok po kroku opisują proces zakładania bloga.
Najpierw tłumaczą, czym właściwie jest blog i o co w tym wszystkim chodzi. Już na początku zaznaczają, że nie każdy blog przynosi komercyjny sukces i nie należy się na to nastawiać na jakiekolwiek zyski, ale nie należy się również zniechęcać. Wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano i potrzeba czasu, aby swój blog zaczął na siebie zarabiać. W książce znajdziemy między innymi opis dwóch różnych typów blogów z zaletami i wadami każdego z nich; jak wybrać dobrą niszę i tematy, o których chcemy pisać i którymi będą się interesować czytelnicy; jak wybrać najlepszą nazwę dla swojego bloga; o czym konkretnie pisać; jak zdobywać reklamodawców, a wreszcie – jak zarabiać na swoim blogu.
Poradnik „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga” jest przyjemny w odbiorze. Napisany jest językiem łatwym i przystępnym dla każdego czytelnika, nawet dla takiego laika jak ja. Czyta się go szybko, a każdy następny rozdział jest ciekawszy od poprzedniego. Od jakiegoś czasu intensywnie myślę o założeniu własnego bloga, ale nie miałam pojęcia o całym tym skomplikowanym procesie, dlatego dobrze, że książka trafiła w moje ręce. Książka jest bardzo pomocna i polecam ją wszystkim, którzy myślą o stworzeniu własnego bloga. Ja na pewno skorzystam z pomocnych rad Darrena i Chrisa. -
Recenzja: odkrywczamama.blogspot.com 2013-05-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy zastanawiałeś się kiedyś choć przez chwilę, by zarabiać na pisaniu swojej strony? Bloger to dziś nie tylko hobby, ale też i zawód! Okazuje się, że można z tego czerpać niezłe sumki. Jak przebyć drogę z pisania dla zabawy, poprzez uzyskiwanie dodatkowego dochodu, a kończąc na zostaniu specjalistą- blogerem, podpowiadają ci, którym się to udało- Darren Rowse i Chris Garret.
Choć tworzę bloga ODKRYWCZEJ MAMY z pasji i dla zabawy, gdybym mogła dzięki temu pozostać na uropie wychowawczym bez problemów finansowych, byłabym przeszczęśliwa. Problem chyba polega na tym, że sama nie wierzę w swój finansowy sukces blogowy. Po co więc sięgnęłam po książkę pt. "Problogger. Jak czerać zyski ze swojego bloga"? Ponieważ zysk interpretuję jako zadowolenie moich Czytelników, zwiększenie ruchu na blogu, odsłon, liczby komentarzy. To także poczucie, że się spełniam oraz chęć do pisania kolejnych postów. I oczywiście możliwości testowania oraz recenzowania coraz to nowych i różnorodnych produktów związanych z rodzicielstwem i dzieciństwem. To jest dla mnie zysk. Dlatego z ogromnym zainteresowaniem przeczytałam tę książkę. Nie zawiodłam się, a poza tym zapaliła się we mnie iskierka motywacji, że może warto spróbować i coś zarobić. Lecz na pewno nie kosztem Czytelników...
Co zatem proponują autorzy poradnika? Zachęcają na przykład do uruchomienia reklam, wzięcia udziału w programach partnerskich, możliwości płacenia na nas datków, umieszczania ogłoszeń drobnych, sprzedaży własnego towaru, subskrypcji, blogowania na zlecenie, pisania książek, artykułów, magazynów, prowadzenia konferencji czy szkoleń, sprzedawania e-produktów, jak i podają inne pomysły. Wszystkie te propozycje zostały sprawdzone przez samych autorów. Mimo wszystko myślę, że w Polsce zarabianie na blogu jest jeszcze mało popularne i nie tak proste i oczywiste, jak np. w USA.
Mimo tych cennych wskazówek zawartych w książce, dla mnie najważniejsze okazały się propozycje strategii pisania, by blog budził zainteresowanie Czytelników. Natomiast każdy inny bloger, znajdzie tu coś, co jego samego zainteresuje:
- jak blogować dla pieniędzy,
- czym jest niszowe blogowanie i jaki ma sens,
- jak założyć bloga,
- jak pisać bloga,
- jakie są strategie zarabiania na blogu,
- czy i jak kupować i sprzedawać blogi,
- promocja i marketing bloga,
- media społecznościowe a Twój blog,
- sekrety sukcesów w blogowaniu,
- jak stworzyć coś wartego zachodu.
Jeżeli jesteście blogerami, warto sięgnąć po tę książkę i zaczerpnąć z niej coś dla siebie. -
Recenzja: wkrainiestron.blogspot.com 2013-04-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W ubiegłym tygodniu napisałam notkę "Zawód bloger", w której opisywałam pokrótce zmiany, jakie zaszły w blogosferze oraz korzyści płynące z blogowania. Obiecałam przyjrzeć się sposobom zarabiania na blogu opisanym w książce "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" i dziś wracam do was świeżo po jej lekturze.
"ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" jest poradnikiem napisanym przez dwójkę profesjonalnych blogerów: Darrena Rowse'a i Chrisa Garretta. Darren jest m.in. założycielem jednego z najpopularniejszych blogów ze wskazówkami dotyczącymi blogowania (ProBlogger.com), zaś Chris jest konsultantem ds. nowych mediów. Oboje są pełnoetatowymi blogerami, a ich strony przynoszą im wysokie zyski. W swojej książce dzielą się z czytelnikami zdobytą wiedzą. Na wstępie oboje wyjaśniają, jak wyglądała ich przygoda z blogowaniem i co sprawiło, że są teraz tym, kim są. Najważniejsze jednak jest to, że autorzy nie obiecują Ci złotych gór, lecz tłumaczą, że zarabianie na blogu wymaga czasu i wysiłku. Takie podejście to miła odmiana od poradników, które zapewniają, że wystarczy je przeczytać by zmienić swoje życie.
Najważniejszą kwestią, jaką muszę poruszyć przy omawianiu tej pozycji jest to, że książka nie do końca koncentruje się na omawianiu technik zarabianiu na blogu (mimo tytułu). Książkę odebrałam bardziej, jako poradnik dotyczący stworzenia perfekcyjnego bloga z dobrą treścią, wiernymi czytelnikami, a przede wszystkim traktującym o czymś istotnym dla innych. Oczywiście taki blog z całą pewnością zarabiałby na siebie i swojego twórce.
Znajdziecie tutaj 11 głównych rozdziałów, z których połowa wprowadza w blogowy świat, pomaga w wymyśleniu i założeniu bloga, opisuje tworzenie dobrych i przydatnych treści, radzi jak zdobyć i utrzymać czytelników. Mimo, iż prowadzę bloga od niemal dwóch lat znalazłam w tej części wiele istotnych rad, które mam zamiar wprowadzić w życie by był on lepszy i bardziej użyteczny dla moich czytelników.
Rozdziały poświęcone reklamom i innym źródłom dochodu z bloga, jak np. programy partnerskie (w Polsce przykładem jest m.in. pp Helionu lub pp Selkar), czy zarabianie przez wprowadzanie własnych produktów (np. e-booków lub kursów) jest dobrze opisane i wiele można się nauczyć. Jest jednak jedno duże ALE. Poradnik jest ukierunkowany na anglojęzyczną blogosferę, a co za tym idzie polski czytelnik nie może wykorzystać opisanych rad w 100%. Opisanie zagranicznych stron, z których nie korzystamy na niewiele się zdaje i pozostaje nam jedynie poszukiwanie polskich odpowiedników na własną rękę. Za nieprzystosowanie do naszych realiów książka otrzymuje duży minus, bo nie jest w pełni przydatna. Zabrakło również wielu istotnych informacji odnośnie zarabiania w sieci. Dla porównania; autorzy dokładnie opisują stworzenie własnego bloga krok po kroku, a zapominają o tak ważnej kwestii, jak rozliczanie się z otrzymanych zysków. Po przeczytaniu poradnika od deski do deski dalej nie wiem, jak wyglądają umowy między blogerem, a reklamodawcą, czy jakie są problemy przy wypłatach (np. na pewnym forum czytałam, że wypłaty są możliwe od pewnych sum). Uważam to za ogromne przeoczenie.
Wielką zaletą tego poradnika jest przystępny styl i wiele rad godnych zastosowania. Zazwyczaj nie sięgam po poradniki, jednak tą pozycję czytało mi się zaskakująco dobrze i łatwo. Ciekawiła mnie konkretna i przydatna treść. Urzekło mnie zaś proste postawienie sprawy: by blog przynosił profity trzeba w niego włożyć dużo pracy i wysiłku, a i to nie gwarantuje milionów na koncie. Poradnik "ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga" polecam, ale nie tym, którzy chcą tam znaleźć szczegółowego przepisu na zarobek w internecie, lecz tym, którzy chcą tworzyć dobrze prosperujące blogi oferujące swoim czytelnikom wartościową treść. -
Recenzja: Magazyn Literacki Książki .ET, 2012-08-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
(...) Jeśli powyższe przykłady zachęciły kogoś do założenia własnego błoga, to namawiani do lektury poradnika „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego błoga" Darrena Rowse i Christa Garretta. Autorzy, specjaliści od lat działając) i zarabiając) w blogosferze, podpowiadają, w jaki sposób zdobywać reklamy i pozyskiwać reklamodawców, jak promować stronę na portalach społecznościowych i pisać w sposób przyciągający czytelników.
-
Recenzja: PC Format 2012-10-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak zbić fortunę w sieci? Oczywiście przez reklamy. W tym celu możesz użyć jednego z najpopularniejszych na świecie systemów reklamowych: Google AdWords. Pierwsza z trzech proponowanych książek opisuje, jak założyć i efektywnie zarządzać kontem w Google AdWords, a także, jak dobierać słowa kluczowe, uczestniczyć w aukcjach AdWords, jak wyróżnić swoją reklamę i wreszcie, jak ocenić jej skuteczność. Sama reklama może nie wystarczyć, zatem przyda się również kolejna publikacja, pt. „Przechytrzyć Google". Z niej dowiesz się, w jaki sposób wywindować skutecznie notowania swojej strony w najpopularniejszej wyszukiwarce świata i jednocześnie nie zostać zbanowanym za używanie niedozwolonych praktyk. Jeżeli zamierzasz prowadzić dochodowy blog, powinna zainteresować cię trzecia publikacja: „ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga"
-
Recenzja: Dziennik Internautów Katarzyna Ryfka-Cygan, 2012-07-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kiedyś pisane były głównie w celach hobbystycznych, dzisiaj także w zarobkowych. Dawniej kojarzyły się z publicznymi pamiętnikami z zapiskami życia prywatnego, dziś coraz częściej pisane, by podzielić się wiedzą i doświadczeniem. W końcu i na nie nadeszła moda - blogi. Te bardziej popularne przynoszą autorom nie tylko rozgłos i ewentualnych klientów, ale także bezpośrednie korzyści finansowe. Z tego też powodu interesuje się nimi coraz więcej osób, szukając swojego innowacyjnego pomysłu.
Jak czerpać zyski ze swojego bloga? Odpowiedzią na to pytanie dzielą się z nami Darren Rowse i Chris Garrett – autorzy książki „ProBlogger” oraz blogów nie tylko popularnych, ale i wysoko dochodowych.
Blogerem na pełny etat może zostać każdy. Nie każdy jednak wie, jak tego dokonać. Sposobów zarabiania na blogach jest wiele, zostały także dokładnie opisane w niniejszej książce. Znajdują się tam odpowiedzi na wiele pytań, m.in. na to, czy reklama z Google AdSense jest w stanie przynieść sześciocyfrowe przychody oraz kiedy najlepiej rozpocząć ich wyświetlanie, by nie zrazić czytelników. Interesujące są także odmienne doświadczenia jej autorów w zakresie czerpania korzyści z różnych rodzajów reklam na stronie.
Aby jednak móc zacząć zarabiać na swojej wiedzy, doświadczeniu lub po prostu luźnej twórczości online, najpierw trzeba mieć gdzie. Autorzy książki prowadzą czytelnika niemalże za rękę poprzez cały proces zakładania bloga – od instalacji, przez wybór szaty graficznej oraz odpowiednich barw, aż po ulepszanie WordPressa za pomocą przydatnych wtyczek. Świetna sprawa dla początkujących.
Następnie przychodzi pora na rozpoczęcie pisania... I tutaj właśnie rozpoczyna się prawdziwa gratka dla zainteresowanych tematem. Zagadnieniu temu poświęcony został, co prawda, tylko jeden rozdział, ale jest wręcz naszpikowany konkretami. Odpowiada m.in. na pytania, jaką treść publikować, aby była uważana za przydatną, wyjątkową czy wyróżniającą autora bloga spośród wielu innych piszących w danej branży. Oprócz tego wskazówki dotyczące formatowania tekstu, odpowiedniego jego tytułowania czy częstotliwości publikowania postów mogą okazać się na wagę złota dla kogoś, kto rozpoczyna swoją przygodę z blogowaniem i chce dojść w tym zakresie do perfekcji. Na szczególną uwagę zasługują części: „20 rodzajów postów” oraz „10 kroków do napisania cieszącej się powodzeniem serii tekstów” - to prawdziwe kompendium wiedzy, biblia dla blogera przydająca się nie tylko na początku działania, ale także warta zaglądania już po jakimś czasie od rozpoczęcia. Pozwoli uniknąć nudy na blogu, wzbudzić zainteresowanie i być może także przyciągnąć stałych czytelników.
Autorzy książki nie zapomnieli także o instrukcjach na temat marketingu i promocji bloga, a także obecności w mediach społecznościowych. W książce jest m.in. mowa o „przynęcie na linki”, jej etyczności oraz skuteczności, a także sprawdzonych pomysłach mogących stać się takimi właśnie przynętami. Dodatkowo autorzy dzielą się wiedzą i doświadczeniem, które dotyczą zwiększaniu liczby odsłon bloga. Spośród 7 praktycznych wskazówek bez problemu można wybrać kilka wartych zastosowania u siebie.
Na koniec kilka wisienek na torcie, czyli zdradzenie sekretów sukcesów w blogowaniu oraz porady, jak stworzyć coś w ogóle wartego zachodu. Wśród nich znajdziemy m.in. cenne wnioski z najlepszych - zdaniem twórców książki - blogów, które można wcielić w życie i z których warto brać przykład, a także krótki przegląd i wnioski dotyczące blogów niszowych. Jeśli poważnie podchodzimy do blogowania, to są to o tyle cenne części, że stanowią źródło informacji o tym, jak swoją działalność prowadzą inni blogerzy i jak to się stało, że odnieśli sukces. Ciekawym zagadnieniem poruszonym w tych rozdziałach jest także cała gama pomysłów sprawiających, że blog będzie niezwykły i przydatny, dzięki czemu popularność powinna być łatwiejsza do zdobycia.
Książka „ProBlogger”, podobnie jak wiele innych pozycji zagranicznych twórców, zawiera w sobie elementy i informacje, których niestety nie można dosłownie przełożyć na rynek polski. Być może z racji tego, że zawiera w większości po prostu konkrety, miałam wrażenie, że wzmianek takich było więcej niż przeciętnie. Czasem dotyczyły zupełnie błahych kwestii, jak np. serwisy umożliwiające rejestrację domeny, innym jednak razem powodowały niedosyt wynikający np. z braku przełożenia amerykańskich systemów reklam czy serwisów służących do promowania wpisów z bloga na polski rynek. Teoretycznie można wyguglać rodzime odpowiedniki, jednak kupując książkę, takie informacje chciałoby się mieć od razu „na talerzu”. Niemniej jednak nie zmienia to faktu, że pozostała wiedza może być wykorzystana bez względu na kraj, co w znacznym stopniu rekompensuje powyższe braki.
Należy jeszcze wspomnieć, że pomimo wszystkich porad, wskazówek czy pomysłów, jakimi dysponują Darren i Chris, podkreślają oni fakt, że blogowanie nie jest zajęciem, które pozwoli czerpać zyski po kilku tygodniach czy nawet miesiącach. Często pierwsze konkretne kwoty pojawiają się na koncie blogerów dopiero po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu miesiącach blogowania. Dlaczego tak jest i jak ten czas maksymalnie skrócić? Informacji o tym szukajcie w książce „ProBlogger”. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2012-08-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Usłyszałam ostatnio taką złotą myśl: „jeśli nikt cię nie lubi i nie słucha, to zacznij pisać bloga”. Mam na ten temat zupełnie przeciwne zdanie. Tworzenie bloga, a zamieszczanie bylejakich treści w internecie to spora różnica. Wie o tym każdy, kto kiedykolwiek pisał nie tylko do szuflady.
Moja przygoda z tworzeniem tekstów rozpoczęła się w momencie, w którym pomyślałam, że mam coś do przekazania innym i że się nie boję skonfrontować moich myśli ze światem. Sukces książki potwierdził dodatkowo, że jest wielu takich, którzy chcą to czytać. Potem przyszedł ten blog, an którym wciąż pojawiają się nowe osoby znajdujące tutaj coś dla siebie. Dopiero po odpaleniu własnej strony zaczęłam interesować się miejscami podobnego formatu i… wciąż jestem na poziomie ucznia, a nie nauczyciela. Dlatego trafiłam na książkę ProBlogger i jestem dzięki niej jeszcze bardziej zachęcona do kontynuowania mojej pasji. Z każdą kolejną stroną chciałam tworzyć coś jeszcze bardziej „wartego zachodu” – jak nazywają sztukę tworzenia blogów autorzy tej publikacji - Darren Rowse i Christ Garrett.
Podoba mi się, że nie wciskają czytelnikowi obietnic, że działanie w tej branży to szybki i łatwy sposób na wzbogacenie. Że kładą nacisk na wartościowe i wnoszące coś w życie czytelnika treści. Że nie robią z siebie największych autorytetów w tej dziedzinie a jedynie praktyków, którzy odnieśli na kilku polach sukces i chcą się podzielić jego założeniami. -
Recenzja: blog.krolartur.com 2012-07-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka nieco z pogranicza tematyki rozwoju, ale ponieważ wielu rozwojowców zakłada blogi, także z myślą o potencjalnym zarobku, pomyślałem, że znajdzie się dla niej miejsce tutaj.
Co więc sądzę po lekturze? No cóż, gdy zaczynając czytać „ProBloggera” trafiłem na stwierdzenie jednego z autorów p.t. „zarabiam sześciocyfrowe kwoty na blogowaniu”, zjeżyłem się wewnętrznie. „Krew i popioły, kolejny Frank Kern, cudowne obietnice, gruszki na wierzbie, ty też możesz być bogaty w tydzień, pewnie sprzedaż jakichś produktów czytelnikom – po prostu będzie kiepsko.” Dość szybko okazało się jednak, że moja reakcja była mocno nie trafiona.
Rowse i Garret nie obiecują kokosów, wyraźnie piszą, że:
- zarabianie na blogu wymaga czasu (średnio niemal TRZECH LAT!),
- na każdy sukces blogera przypada wielu, którzy ponieśli porażkę,
- zdecydowanie nie jest to pasywny przychód, a coś co wymaga dużej troski i energii,
- oni startowali w okresie, w którym konkurencji było dużo mniej*,
- byle kaprys Googla potrafił kosztować ich naprawdę dużo pieniędzy.
Również kwestia zarabiania 6-cyfrowej kwoty została nieco odczarowana. Tak, Rowse zaczął w pewnym momencie zarabiać ponad 100.000 dolarów (z tego co rozumiem, australijskich) na blogowaniu. Przy czym było to ponad 100.000 dolarów rocznie, a co ważniejsze – zarabiał to na blogowaniu, a nie na blogu. Prowadził bowiem nie jeden, ani nie dwa blogi, a kilkanaście, w pewnym momencie nawet 20.
100.000/ 20 blogów / 12 miesięcy = nieco ponad 400 dolarów na miesiąc na blog. Przy funkcjonującym na zachodzie blogu nie jest to taka wygórowana kwota, zdecydowanie możemy w Polsce znaleźć pojedyncze blogi, które zarabiają zdecydowanie więcej niż to (np. www.makelifeeasier.pl Kasi Tusk). Sądzę więc, że również w Polsce można spokojnie, przy użyciu podanych w książce metod, stworzyć system w którym zarabia się tych 100.000 (na początek złotych) rocznie – choć będzie to wymagało niewątpliwie czasu i pracy. Nie jest to więc książka obiecująca kokosy i złote góry, a po prostu praktyczny podręcznik, mówiący o możliwej nagrodzie za DUŻY wysiłek.
Sama ksiażka jest bardzo konkretna i podręcznikowa. Jest tu dużo praktycznej treści, sporo list i podsumowań (np. „Rodzaje postów na blogu” czy „Jak pośrednio i bezpośrednio zarabiać na blogu”). Niektóre z czytanych materiałów wydawały mi się bardzo znajome, zupełnie jakbym kiedyś już je czytał i nie zdziwiłbym się, gdyby były bezpośrednio wzięte z bloga Rowse (tytułowego ProBloggera), ale nie widzę w tym nic złego. Wychodzę z założenia, że jeśli na blogu są wartościowe materiały, to wydanie ich jako książki jest w pełni uzasadnione i czytelnicy takiej książki dostaną coś wartościowego. Książka jest przy tym naprawdę dokładna i konkretna, skorzystają z niej zarówno zupełni laicy, jak i osoby, które już nieco blogują, ale mogą uzupełnić i usystematyzować swoją wiedzę.
Dużą zaletą jest również to, że – o ile czegoś nie przeoczyłem – autorzy w żadnym momencie nie próbują wcisnąć czytelnikowi innych swoich usług czy produktów, nie bawią się w tzw. upselling w trakcie książki. To wbrew pozorom rzadkość w tym segmencie książek i doceniam to.
Pewną wadą jest natomiast język książki. Jasne, jest to podręcznik, ale jest on aż za suchy, przypominający nieco książkę n.t. programowania. Daleko mu pod tym względem do ksiażki będącej moim ideałem pod względem połączenia lekkiego stylu i bogactwa treści, czyli „Osiągnij sukces jako niezależny konsultant” Timothy’ego R.V. Fostera. To sprawia, że książkę czyta się nieco ciężko i zdecydowanie warto jest mieć pod ręką notatnik do wydobywania z niej najważniejszych wniosków, bez tego trudno spamiętać to, co się przeczytało.
Najciekawszym wnioskiem, jaki wyniosłem z tego tomiku jest wyjście z modelu „jeden autor-jeden blog” i zauważenie, że może warto spróbować jak działałoby kilka równoległych, bardziej konkretnych tematycznie blogów, dlatego w najbliższym czasie będę prawdopodobnie eksperymentował z uruchomieniem kilku dodatkowych blogów, dotyczących bardziej sprecyzowanych tematów niż ten, ogólnorozwojowy.
Podsumowując…
Poziom: S2 – solidny, konkretny poradnik
Ocena: Bardzo solidne 4/5 – gdyby była lepiej napisana, dałbym jej spokojnie 5/5, bo treści nie mam nic do zarzucenia. -
Recenzja: biznes.onet.pl Artur Jabłoński, 2012-07-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak zarabia się na blogu i czy się do tego nadaję?
Blogów ci u nas dostatek. W Internecie zapotrzebowanie na wartościowe treści nie maleje, stąd przybywa chętnych do ich dostarczania. Szczególnie, gdy istnieje możliwość osiągnięcia w ten sposób indywidualnych korzyści.
Wiele osób, którym przeszło przez myśl podjęcie wyzwania, jakim jest odniesienie sukcesu pieniężnego za pomocą bloga, ma mylne pojęcie o całym procesie dorabiania się w ten sposób. Zakładają, że całość sprowadza się do trzech prostych kroków: 1) założenie bloga 2) zdobycie popularności 3) część finansowa. Gdyby punkt drugi faktycznie był tak prosty, świat pełen byłby blogerów, którzy odnieśli spektakularny sukces.
Powiedzmy od razu: jeżeli uważasz, że na blogu da się szybko zarobić, to grubo się mylisz. To proces czasochłonny i wymagający dużego zaangażowania, na początku zupełnie niewspółmiernego do osiąganych korzyści. Większość zraża się właśnie na tym newralgicznym etapie, który trwać może długo. Tylko nieliczni, wytrwali dostawcy najciekawszych treści i do tego – co równie ważne – umiejętnie je promujący zwyciężają tę bitwę.
Warto więc zastanowić się, czy jesteś gotów poświęcić swój wolny czas na prowadzenie bloga, nie licząc na szybki zwrot z inwestycji. Jeżeli myślisz o blogowaniu, to pewnie masz jakiś pomysł na tematykę. To świetnie: pomyśl jednak nad najważniejszym: czy wyobrażasz sobie, że wciąż piszesz o tych zagadnieniach za, dajmy na to, dwa lata Jeżeli wahasz się z odpowiedzią, to już wiesz, że powinieneś rozejrzeć się za czymś innym.
Ważną sprawą w kwestii doboru tematyki jest również konkurencja. To świetnie, że interesujesz się modą i chciałbyś o niej pisać. Pomyśl jednak jak wielka liczba osób o tym pisze. Oczywiście nie znaczy to, że nie uda Ci się stać się równie sławnym. Droga do tego celu będzie jednak dłuższa i trudniejsza. Dlatego dobrze jest spróbować znaleźć taki obszar, w którym nie będzie zbyt wielu innych blogerów rządzących rynkiem.
Istnieje oczywiście ryzyko, że dana nisza jest po prostu… zbyt niszowa i na dłuższą metę nie jest w stanie przyciągnąć publiczności. Trzeba o tym pamiętać i odpowiednio ocenić potencjał tematu. Jeżeli zaś rzeczywiście masz ochotę wejść w tematykę, w której obrodziło już blogerami, skup się na analizie zawartości ich blogów. Być może uda Ci się znaleźć kilka aspektów, rzeczy, które pomijają i w ten sposób swoim blogiem będziesz w stanie wypełnić powstałą lukę.
Unikaj też blogów rozmytych tematycznie, które będą poruszać zbyt wiele spraw. Oczywiście są odstępstwa od tej reguły, są to jednak wyjątki ją potwierdzające. Generalnie potencjalni czytelnicy chcą mieć pewność, że natkną się u Ciebie na ściśle określone treści. Jeśli nie będą o tym przekonani, najzwyczajniej nie wrócą już na Twoją witrynę.
Dobrze, jesteś już świadomy zagrożeń czyhających na Ciebie w pierwszych miesiącach blogowej przygody i mimo to pozostajesz przekonany, że podołasz. Zakładając więc, że odniesiesz sukces (czego życzę), jak właściwie możesz zarobić na blogu?
Istnieją bezpośrednie i pośrednie sposoby. Bezpośrednie to te, które pozwalają zarobić na samym blogu. Pośrednie – okazje, na które trafisz dzięki temu, że bloga prowadzisz.
Repertuar środków wchodzących w zakres bezpośredniego zarabiania jest dość ograniczony. Wśród najpopularniejszych metod znajdują się oczywiście reklamy, zarówno Google AdSense, czyli kontekstowe, jak i bannery, co do obecności których na swojej stronie dogadasz się sam z potencjalnym reklamodawcą. Być może uda Ci się uzyskać jakiś sponsoring, może Ci to dać korzyść zarówno w postaci gotówki, jak i na przykład sprzętu, który będziesz promował.
Pamiętaj tylko, żeby nie przegiąć z liczbą tego typu środków. Kiedy uda Ci się już zawiązać pierwsze tego typu transakcje może Cię najść ochota, by jak najszybciej zjeść jak największy kawałek tortu. To błąd. Myśl przede wszystkim o czytelnikach, którym nadmiar bannerów może nie przypaść do gustu, a, jak wiadomo, blog nieczytany (niepopularny) to blog martwy, nieliczący się. Szybki spadek popularności może pogrzebać Twoje nadzieje na zarobek i zaprzepaścić kilka miesięcy/lat pracy.
Jakie są pośrednie sposoby zarabiania na blogu? To wszystkie te szanse, które Ci się trafiają dzięki temu, że jesteś blogerem właśnie. Zdobywając publikę i budując opinię eksperta tudzież charyzmatycznej osoby prędzej czy później za pomocą bloga zetkniesz się z osobami, które będą chciały skorzystać z Twojej wiedzy i/lub doświadczenia, wesprzeć się Tobą jako internetowym celebrytą.
Przypuśćmy, że prowadzisz bloga, gdzie dzielisz się wiedzą na temat programowania. Znajdą się tacy (tudzież sam postarasz się trafić do takich osób, będąc już pewnym swojej pozycji i marki), którzy zaoferują ci możliwość prowadzenia szkoleń, seminariów, wykładów. Oprócz tego, jeżeli utrzymasz treść swoich tekstów na odpowiednim poziomie, pojawią się oferty przedruków lub konkretnych artykułów tematycznych dla branżowych pism.
Na koniec zapamiętaj tylko, że wszystkie powyższe rady odnoszą się do bloga prywatnego, w którym budujesz swoją markę. Innym sposobem na zarabianie na blogu, być może łatwiejszym, jest prowadzenie bloga na zlecenie, np. bloga firmowego. Być może tę drogę uznasz za ciekawszą dla siebie.
Więcej na temat w książce ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga. -
Recenzja: magazynt3.pl .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Sentymentalne czasy, gdy blog traktowany był jedynie jak internetowy pamiętnik minęły bezpowrotnie. Obecnie blogi stają się źródłem dochodu dla wielu ludzi, którzy umiejętnie, a przede wszystkim skutecznie potrafią przyciągnąć do nich odbiorcę. Książka ta stanowi jedno z pierwszych opracowań poświęconych wirtualnym dziennikom postrzeganym w charakterze maszynki do robienia pieniędzy. Autorzy (człowiek który z blogowania uczynił swoje podstawowe źródło dochodów oraz specjalista od komercyjnych zastosowań internetu) nauczą Was, jak w pełni odkryć ich potencjał. Zostaniecie przeprowadzeni przez wszystkie etapy skutecznego (czytaj: przynoszącego dochód) prowadzenia bloga, począwszy na jego założeniu, a skończywszy na strategiach marketingowych zwiększających przychody z Waszej internetowej działalności. Dowiecie się również jak pisać w sposób przystępny i atrakcyjny dla odbiorcy, dzięki czemu w mgnieniu oka będziecie w stanie zwiększyć liczbę czytelników. Innymi słowy - kawał przydatnej wiedzy dla każdego blogera.
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- ProBlogger: Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income
- Tłumaczenie:
- Marcin Machnik
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3749-2, 9788324637492
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-05-11
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5239-6, 9788324652396
- Data wydania ebooka :
- 2012-06-26 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7523
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Inne
Technologie webowe » Blogi
Spis treści książki
O autorach (7)
Podziękowania (8)
Wprowadzenie (9)
1. Blogowanie dla pieniędzy (17)
2. Niszowe blogowanie (35)
3. Zakładanie bloga (51)
4. Pisanie bloga (79)
5. Strategie zarabiania na blogu (103)
6. Kupowanie i sprzedawanie blogów (127)
7. Promocja i marketing bloga (145)
8. Media społecznościowe a Twój blog (163)
9. Sekrety sukcesów w blogowaniu (175)
10. Tworzenie czegoś wartego zachodu (187)
11. Przejście na wyższy poziom: studium przypadku (195)
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego końca świata, w ramach międzynarodowych zespołów, których członkowie spotykają się via komunikatory i na zebraniach online. I wszystko to potrafi zadziwiająco sprawnie funkcjonować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,69 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Chcesz by Twoja paczka zdążyła pod choinkę?
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Oceny i opinie klientów: ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga Darren Rowse, Chris Garrett (12) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(4)
(4)
(2)
(2)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie