DTP od podstaw. Projekty z klasą
- Autor:
- Robin Williams
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 13
- Stron:
- 224
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
DTP od podstaw. Projekty z klasą. Wydanie IV
Robin Williams
Opis książki: DTP od podstaw. Projekty z klasą
Poznaj praktyczne zasady projektowania dokumentów!
- Czego dotyczy zasada drzewa Jozuego?
- Jakie kontrastować pisma?
- Jak projektować wizytówki, foldery lub ogłoszenia prasowe?
Przygotowując jakiekolwiek materiały informacyjne, oczekujesz, że zostaną one przede wszystkim przeczytane. Jednak z pewnością chciałbyś również, żeby wzbudzały zainteresowanie odbiorcy dzięki ciekawej i estetycznej formie. Czy naprawdę trzeba poświęcić długie godziny na studiowanie zasad projektowania i typografii, aby stworzyć poprawny i atrakcyjny wizualnie dokument?
Już nie! Do Twoich rąk oddajemy książkę, dzięki której błyskawicznie opanujesz zasady projektowania i składu dokumentów. W pierwszej kolejności poznasz zasadę drzewa Jozuego, a w następnych rozdziałach znajdziesz wiadomości na temat każdego jego elementu: kontrastu, powtarzania, wyrównywania oraz odległości. Ponadto autor przekaże Ci interesujące i praktyczne porady dotyczące projektowania wizytówek, papieru firmowego, ulotek, biuletynów, folderów oraz ogłoszeń gazetowych. Książka ta przeznaczona jest dla Czytelników zainteresowanych poznaniem tajników projektowania bez specjalnego wgłębiania się w szczegóły techniczne. Liczne przykłady oraz sensowne wskazówki sprawiają, że staje się to całkiem łatwe i przyjemne.
Jeżeli interesuje Cię temat typografii, z pewnością przypadnie Ci do gustu druga książka poświęcona tej tematyce: "Typografia od podstaw. Projekty z klasą".
- Zasada drzewa Jozuego — kontrast, powtarzanie, wyrównanie, odległość
- Wykorzystanie koła barw
- Różnice między CMYK i RGB
- Zasady projektowania wizytówek
- Projektowanie papieru firmowego oraz kopert
- Projektowanie folderów, biuletynów i ulotek
- Kroje pisma w projektowaniu
- Drukowanie
- Klasyfikacja pism
- Zasady kontrastowania pism
Projektowanie dokumentów bez zbędnej teorii!
Wybrane bestsellery
-
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligrafic...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.18 zł
89.00 zł(-38%) -
To kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, najskuteczniejszej pomocy do nauki InDesigna. Składa się z 15 lekcji, zawierających solidne podstawy typografii, projektowania układu strony i tworzenia dokumentów. Adepci InDesigna będą mogli uczyć się na prakt...
Adobe InDesign PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020 Adobe InDesign PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i za...
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)28.50 zł
57.00 zł(-50%) -
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich projektantów grafiki, którzy chcą korzystać z zasad typografii. Książkę tę doceni jednak każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o krojach pisma, o czcionkach i o tym, jak je rozpoznawać, wybierać i poprawnie stosować. Zamieszczono w niej mnóstwo ...
Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Od podstaw poznasz zasady działania programu, składu, dopasowania grafiki i łamania tekstów. Takie umiejętności pozwolą Ci nie tylko formatować i składać akapity, ale także projektować różnego typu prace graficzne. Natomiast zdobyta umiejętność używania skrótów klawiat...
Adobe InDesign CC. Kurs video. Poziom pierwszy. Praca z grafiką i tekstem Adobe InDesign CC. Kurs video. Poziom pierwszy. Praca z grafiką i tekstem
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.95 zł
109.00 zł(-45%) -
„DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem ” to publikacja skierowana zarówno do grafików, operatorów DTP czy projektantów, jak i osób odpowiedzialnych za kontrolę jakości plików w drukarniach. W lekki i bezpretensjonalny sposób autor dzieli się w niej wiedzą na te...
DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem DTP. Od projektu aż po druk. O współpracy grafika z drukarzem
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Ta książka jest unikatowym przewodnikiem po InDesignie. Nie jest to imponujące rozmiarem dzieło, opisujące po kolei wszystkie możliwości tego programu. Zamiast tego zawiera odpowiedzi na pytania o konkretne ustawienia i funkcjonalności InDesigna, opracowane tak, aby w każdej chwili były pod ręką....
Jak to zrobić w InDesignie? Proste sposoby, szybkie efekty Jak to zrobić w InDesignie? Proste sposoby, szybkie efekty
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Książka, którą trzymasz w dłoni, jest częścią serii Oficjalny podręcznik. Tytuły do niej należące są uznawane za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Podręcznik ten składa się z szesnastu lekcji, w których przystępnie objaśniono podstawową obsługę i korzystanie z zaawansowanych funkcji InDesi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Książka -- przeznaczona dla niezaawansowanych użytkowników LaTeX-a -- rozpoczyna się od solidnego wyjaśnienia podstaw, uzupełnionego licznymi przykładami. Jej treść ma pomóc czytelnikowi w rozwiązywaniu konkretnych problemów, takich jak tworzenie indeksu, składanie skomplikowanych formuł matematy...
-
Na rynku jest dostępnych mnóstwo podręczników do nauki posługiwania się edytorami tekstu. Zwykle są one jedynie zbiorami opisów przycisków i okienek wraz przykładami pokazującymi, jak osiągnąć pewien określony cel w konkretnej sytuacji. Zastosowanie przekazywanej przez nie wiedzy często też ogran...
Komputerowa edycja dokumentów dla średnio zaawansowanych Komputerowa edycja dokumentów dla średnio zaawansowanych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)24.74 zł
39.90 zł(-38%)
Robin Williams - pozostałe książki
-
Książka, którą trzymasz w dłoni, przedstawia cztery podstawowe zasady, stosowane praktycznie w każdym dobrym projekcie graficznym. Kiedy je poznasz, bez trudu uda Ci się zweryfikować poziom swojego projektu. Nauczysz się dostrzegać nieprawidłowości i będziesz w stanie je skorygować. Zmieni się Tw...(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: DTP od podstaw. Projekty z klasą (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
creativebook.pl .
Jest to moja pierwsza recenzja więc jeżeli ktoś ma jakieś uwagi proszę o informację.Pod lupę chciałbym wziąć książkę autorki Robin Williams „DTP od podstaw. Projekty z klasą”. Zawarto w niej dużo podstaw i ogólnej wiedzy dotyczącej projektowania. Jak napisała sama autorka książka jest dla wszystkich amatorów, którzy nie zajmują się grafiką, bądź chcą zacząć, ale zastanawiają się od czego. Z tej pozycji nauczymy się kilku zasad dotyczących projektowania , które przydadzą się do wielu projektów takich jak wizytówka, ulotka, strona internetowa, papier firmowy itd. Profesjonalistom, którzy na co dzień zajmują się grafiką, książka może tylko pomóc w przypomnieniu sobie podstaw, podejrzewam, że nie odkryją tutaj nic czego nie wiedzą.
Gdy zobaczyłem książkę..
Na pierwszy rzut oka, wydaje się, że książka zajmie nas na kilka dni (2-3 zależy jak szybko czytacie). Ma ponad 200 stron. Jednak nic bardziej mylnego książka na kilka godzin, gdyż posiada bardzo dużo obrazkowych przykładów, co koniec końców jest bardzo dobre dla zrozumienia zawartych w książce zasad.
Miękka okładka, kredowy papier, wszystko to sprawia, że książkę czyta się przyjemnie. Jedynie przyczepić się można do obrazków, które są przykładami. Niby wiadomo co autorka miała na myśli, ale same przykłady są moim subiektywnym zdaniem bardzo słabe i dość staromodne, ale może tak miało być? Możliwe, że był to zabieg celowy, by na tak prostych i mało skomplikowanych przykładach było łatwiej zrozumieć co Robin chciała przekazać. Ogólnie książka o zasadach projektowania graficznego, powinna się do nich stosować, jednak w kilku miejscach da się zauważyć błędu, przed którymi przestrzega sama autorka. Jednak nie wiadomo na ile są to błędy samej autorki, a na ile błędy wydawnictwa.
Co w książce piszczy?
Ogólnie książka podzielona jest na 3 duże części „Zasady projektowania”, „Kroje pisma w projektowaniu” oraz „Dodatki”. Każdy z nich jest podzielony na działy, których łączna ilość to 14. I tu po kolei pierwsza część czyli „Zasady projektowania” to działy: „Zasada drzewa Jozuego”, „Odległość”, „Wyrównanie”, „Powtarzanie”, „Kontrast”, „Przegląd”, „Kolor”, „Inne porady i sztuczki”. Kolejna część „Kroje pisma w projektowaniu” tu znajdziemy działy takie jak: „Druk (a życie)”, „Klasyfikacja krojów pisma”, „Kontrastowanie krojów pisma”. Ostatnią częścią książki są „Dodatki” i tutaj mamy takie luźne końcowe działy: „To takie proste…”, „Odpowiedzi do testów”, „Kroje pisma użyte w książce”, „Aneks”, „Skorowidz”.
Po kilku pierwszych stronach, na których znajduję się spis treści znajdziemy krótką notkę autorki „Dla kogo jest ta książka”. Jak pisałem wyżej tak tutaj napiszę jeszcze raz, Robin Williams w tej notce pisze o tym, że książka jest dla ludzi, którzy chcą coś zaprojektować, ale nie maja pojęcia od czego zacząć. Dla ludzi bez doświadczenia, bez teoretycznej wiedzy i podstaw do zaprojektowania strony internetowej, ulotki, wizytówki, papieru firmowego, folderu czy biuletynu.
Zasady projektowania
Zasada drzewa Jozuego
Na początku tego rozdziału nasza bohaterka- Robin opowiada historię z dzieciństwa byśmy zrozumieli jaką rolę odgrywa świadome tworzenie projektu. W tym dziale również poznajemy 4 podstawowe zasady, które będą przewijały się przez całą książkę, czyli kontrast, powtarzanie, wyrównanie, odległość.
Odległość
No i zaczynamy. Mamy tutaj pierwszą zasadę, która jest wyjaśniona dość moim zdaniem dokładnie. Wiele przykładów oraz proste sformułowania sprawiają, że każdy zrozumie czym ta zasada się charakteryzuje. Zobaczymy tutaj jak zaprojektować prosty dokument, tak by wszystkie informacje merytorycznie do siebie pasowały i miały swoje miejsce czy to w ulotce czy to w wizytówce.
Wyrównanie
Kolejna zasada, którą autorka opisuje skrupulatnie i prostym językiem, okupując ją wieloma przykładowymi obrazkami. Z tego rozdziału możemy się dowiedzieć jakie błędy popełniamy tworząc proste dokumenty i jak ich uniknąć. Co zrobić by kierować wzrokiem odbiorcy, jak najlepiej wyrównywać elementy.
Powtarzanie
Ten dział przekaże nam wiedzę odnośnie powtarzania elementów, kroju font’u, obrazków. Nauczymy się jak robić to w ten sposób aby odbiorca wiedział, że ten papier firmowy i ta wizytówka oraz ulotka czy folder są tej samej firmy. I znów opatrzone jest to wieloma przykładami. Nauczmy się tu schludnie i z niemałą finezją układać rzeczy na projekcie i je powtarzać w sposób nieprzypadkowy.
Kontrast
Ta część jest naprawdę bardzo przydatna. Nauczymy się w niej bowiem ciekawych rzeczy odnośnie samego kontrastu. Jak go tworzyć, a jak nie. Jak robić tak żeby kontrast nie został uznany za pomyłkę projektanta tylko za celowe działanie. No i tutaj jak i we wszystkich powyższych działach jak kierować okiem odbiorcy, by wrócić do najważniejszych rzeczy zawartych w naszym projekcie.
Przegląd
Jest to w zasadzie podsumowanie powyższych działów. Dodatkowo Robin zawarła tutaj kilka wskazówek. Dowiemy się tutaj co zrobić by nasz projekt odbiegał od schematu, nie był nudny i przyjemny w odbiorze dla danej grupy odbiorców. Na koniec tego rozdziału mamy kilka szybkich testów by sprawdzić samych siebie ile zrozumieliśmy i zapamiętaliśmy z do tej pory przeczytanej książki.
Kolor
Czy zastanawialiście się kiedyś jak się tworzą kolory? Albo czym różni się paleta barw RGB od CMYK? A może jakie kolory do siebie pasują? – Tak to pytanie gnębi wszystkich projektantów i zawsze są z tym problemy- wiem.
W tym dziale dowiemy się tych informacji w prosty i przyjemny sposób. Dużo informacji o barwach, skąd się biorą, jak się nazywają poszczególne ich grupy, ogólnie dobry działa dla początkującego projektanta.
Inne porady i sztuczki
Autorka stwarza fikcyjną firmę „Url’s Internet Cafe, by na jej podstawie pokazać nam swoje sztuczki i triki odnośnie projektowania materiałów reklamowych dla firmy. Na kartach rozdziału widzimy jak w praktyce można zastosować już wyuczone przez nas zasady do projektowania wizytówek, papieru firmowego, kopert, ulotek, biuletynów, folderów, pocztówek reklamowych, ogłoszeń do gazet czy stron internetowych. Do każdego materiału z osobna autorka dodaje wskazówki tak, np. do ulotek daję nam radę aby stworzyć centralny punkt, kontrastujące nagłówki i inne.
Kroje pisma w projektowaniu
Druk (a życie)
W drugiej części książki zaczynamy od tego rozdziału. Williams chce nam przekazać kawałek teoretycznej wiedzy nie tylko na temat samego projektowania i układania tekstów czy ilustracji w dokumencie, ale też czegoś z innej beczki. W rozdziale „Druk” nie mamy do czynienia z drukiem jaki przychodzi nam na myśl, czyli z drukowaniem dokumentu. Chodzi tutaj o druk pisma. Mamy tutaj wyróżnione 3 związki miedzy elementami tekstu (nagłówkami, podtytułami itd.) harmonijny, konfliktowy oraz kontrastowy. Na tych stronach z przykładów w nich zawartych dowiemy się które z tych związków są dobre dla naszego dokumentu, a których powinniśmy, albo wręcz musimy unikać.
Klasyfikacja krojów pisma
Jeżeli znamy już podstawowe zasady z pierwszej części książki, powinniśmy też co nieco wiedzieć o samych krojach pisma jakich użyjemy w naszych projektach. Ten dział pokrótce o tym opowiada. Mianowicie bierzemy na „ruszt” podstawowe kroje pisma antykwy renesansowe, klasycystyczne, linearne szeryfowe i bezszeryfowe, pisanki oraz ksenotypy. Po przeczytaniu tego rozdziału będziemy mieć ogólne pojęcie jak rozróżniać font’y i jak je klasyfikować. Wiem, wiem powtarzam się ale mamy tutaj naprawdę na prostych przykładach pokazane czy one dokładnie się różnią. Na końcu znajdziemy kilka testów odnośnie rozpoznawanie krojów pisma.
Kontrastowanie krojów pisma
Jeżeli przeczytaliśmy rozdział o kontraście, to już powinniśmy wiedzieć o czym będzie ten rozdział. Jak sam tytuł mówi, zajmiemy się w nim kontrastowaniem krojów pisma. Autorka opowiada nam i pokazuje, które kroje pisma dobrze kontrastują z którymi, jak je dobierać, by wszystko wyglądało schludnie i cieszyło oko. Nauczymy się co to jest i jak dobierać odpowiedni rozmiar, grubość, strukturę, kierunek, formę czy kolor. Na końcu mamy znowu kilka ćwiczeń dotyczących tych zagadnień.
Dodatki
To takie proste…
Kilka prostych ćwiczonek odnośnie całości książki oraz końcowe wskazówki i porady, dział naprawdę bardzo krótki. Odpowiedzi do testów Kilka stron z odpowiedziami do testów, które są w niektórych działach na końcu. Kroje pisma użyte w książce Spis krojów pisma, które autorka użyła w książce do przykładów, różnych ulotek, wizytówek…
Aneks
Tu myślę, że wiele osób skorzysta, gdyż autorka opisuję popularną bibliotekę krojów pisma, która może nam się przydać do projektowania, dalej mamy minisłowniczek pojęć które zostały użyte w książce a mogą być niezrozumiałe.
Skorowidz
Przydatna rzecz jeżeli ktoś chce konkretną nazwę, formułkę, informacje z książki, a nie pamięta, gdzie w którym rozdziale była zawarta.
Ocena końcowa
Moim zdaniem wartość książki pod względem merytorycznym zawartych w niej porad jest dość wysoka. Książkę polecam więc amatorom, którzy zaczynają bądź mają zamiar zacząć przygodę z projektowaniem, jednak głównie jeśli chodzi o ulotki, wizytówki, foldery. Nie znajdziemy tutaj żadnych inspiracji ani opisu programów czy też sposobu na pobudzenie wyobraźni. Nauczymy się z tej książki podstaw teoretycznych dotyczących projektowania dokumentów, ustawiania ilustracji, używania odpowiednich krojów piśmienniczych i tak dalej.
Cena
Mimo, że cena książki na allegro jest dość niska w porównaniu do wydawnictwa helion, to doliczając koszt wysyłki wychodzi praktycznie drożej o kilka zł. Cena na allegro 29zł+ wysyłka dość spora jak zauważyłem, cena w wydawnictwie to 39zł tak samo w empiku. -
Computer Arts 2011-03-01
Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz zasady projektowania i składu dokumentów. W pierwszej kolejności poznasz zasadę drzewa Jozuego, a w następnych rozdziałach znajdziesz wiadomości na temat każdego jego elementu: kontrastu, powtarzania, wyrównywania oraz odległości. Ponadto autor przekaże Ci interesujące i praktyczne porady dotyczące projektowania wizytówek, papieru firmowego, ulotek, biuletynów, folderów oraz ogłoszeń gazetowych. Książka ta jest przeznaczona dla Czytelników zainteresowanych poznaniem tajników projektowania bez specjalnego wgłębiania się w szczegóły techniczne. Liczne przykłady oraz sensowne wskazówki sprawiają, że staje się to całkiem łatwe i przyjemne.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Non-Designer's Design Book Deluxe Edition
- Tłumaczenie:
- Marcin Dorosz na podstawie „Komputerowy skład tekstów. Jak to zrobić?” w tłumaczeniu Agaty Bulandry
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2757-8, 9788324627578
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-01-25
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 5721
- Książka w kolorze:
- Tak
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
DTP » Acrobat
DTP » InDesign
DTP » Typografia
DTP » Inne
Spis treści książki
- Dla kogo jest ta książka? (10)
- Cztery podstawowe zasady (15)
- Kontrast (15)
- Powtarzanie (15)
- Wyrównanie (15)
- Odległość (15)
- Odległość - podsumowanie (34)
- Podstawowy cel (34)
- Jak to osiągnąć (34)
- Czego należy unikać (34)
- Wyrównanie - podsumowanie (52)
- Podstawowy cel (52)
- Jak to osiągnąć (52)
- Czego należy unikać (52)
- Powtarzanie - podsumowanie (66)
- Podstawowy cel (66)
- Jak to osiągnąć (66)
- Czego należy unikać (66)
- Kontrast - podsumowanie (82)
- Podstawowy cel (82)
- Jak to osiągnąć (82)
- Czego należy unikać (82)
- Odległość (84)
- Wyrównanie (85)
- Powtarzanie (86)
- Kontrast (87)
- Szybki test nr 1 - zasady projektowania (88)
- Szybki test nr 2 - zmiana projektu ogłoszenia (89)
- Podsumowanie (92)
- Niesamowite koło barw (94)
- Relacje między kolorami (95)
- Barwy dopełniające (96)
- Triady (97)
- Triady z rozdzielonymi barwami dopełniającymi (98)
- Kolory analogiczne (99)
- Ciemniejsze i jaśniejsze odcienie (100)
- Twórzmy własne odcienie (101)
- Kolory monochromatyczne (102)
- Łączenie odcieni (103)
- Uwaga na tony! (104)
- Ciepłe i chłodne kolory (105)
- Od czego zacząć (106)
- CMYK kontra RGB, druk kontra sieć (108)
- Tworzenie pakietu (112)
- Wizytówki (113)
- Projektowanie wizytówek - wskazówki (116)
- Format (116)
- Rozmiar kroju pisma (116)
- Stylistyczna konsekwencja (116)
- Papier firmowy i koperty (117)
- Projektowanie papieru firmowego i kopert - wskazówki (120)
- Rozmiar koperty (120)
- Centralny punkt (120)
- Wyrównanie (120)
- Druga strona (120)
- Faks i kserokopiarka (120)
- Ulotki (121)
- Projektowanie ulotek - wskazówki (124)
- Centralny punkt (124)
- Kontrastujące nagłówki (124)
- Powtarzanie (124)
- Wyrównanie (124)
- Biuletyny (125)
- Projektowanie biuletynów - wskazówki (128)
- Wyrównanie (128)
- Wcięcia w tekście (128)
- Tylko nie Helvetica! (129)
- Przystępny układ tekstu głównego (129)
- Foldery (130)
- Projektowanie folderów - wskazówki (133)
- Kontrast (133)
- Powtarzanie (133)
- Wyrównanie (133)
- Odległość (133)
- Pocztówki reklamowe (135)
- Projektowanie pocztówek reklamowych - wskazówki (138)
- Cel (138)
- Przyciąganie uwagi (138)
- Kontrast (138)
- Ogłoszenia do gazet (139)
- Projektowanie ogłoszeń do gazet - wskazówki (142)
- Kontrast (142)
- Wybór kroju pisma (142)
- Funkcja negatywu (142)
- Strony internetowe (143)
- Projektowanie stron internetowych - wskazówki (146)
- Powtarzanie (146)
- Przejrzystość i czytelność (146)
- Harmonia (150)
- Konflikt (152)
- Kontrast (154)
- Podsumowanie (156)
- Antykwy renesansowe (158)
- Antykwy klasycystyczne (159)
- Antykwy linearne szeryfowe (160)
- Antykwy linearne bezszeryfowe (161)
- Pisanki (163)
- Ksenotypy (164)
- Świadomość (165)
- Szybki test nr 3 - grupy krojów (165)
- Szybki test nr 4 - różnice grubości kresek (166)
- Szybki test nr 5 - szeryfy (167)
- Podsumowanie (168)
- Rozmiar (170)
- Grubość (174)
- Struktura (178)
- Forma (182)
- Kierunek (186)
- Kolor (190)
- Łączenie kontrastów (196)
- Podsumowanie (197)
- Szybki test nr 6 - kontrast czy konflikt (198)
- Szybki test nr 7 - tak i nie (199)
- Ćwiczenie na łączenie kontrastów (200)
- Proces (204)
- Ćwiczenie (205)
- Przeprojektujmy to (206)
- Odpowiedzi do testu nr 1 (str. 88) (208)
- Odpowiedzi do testu nr 2 (str. 89) (208)
- Odpowiedzi do testu nr 3 (str. 165) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 4 (str. 166) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 5 (str. 167) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 6 (str. 198) (211)
- Odpowiedzi do testu nr 7 (str. 199) (212)
- Podstawowe fonty (213)
- Antykwy klasycystyczne (213)
- Antykwy renesansowe (214)
- Antykwy linearne szeryfowe (214)
- Antykwy linearne bezszeryfowe (215)
- Pisanki (216)
- Ornamenty (216)
- Ksenotypy (217)
- OpenType (218)
- Minisłowniczek (219)
- Źródła (219)
ZASADY PROJEKTOWANIA
1. Zasada drzewa Jozuego (13)
2. Odległość (17)
3. Wyrównanie (35)
4. Powtarzanie (53)
5. Kontrast (67)
6. Przegląd (83)
7. Kolor (93)
8. Inne porady i sztuczki (111)
KROJE PISMA W PROJEKTOWANIU
9. Druk (a życie) (149)
10. Klasyfikacja krojów pisma (157)
11. Kontrastowanie krojów pisma (169)
DODATKI
12. To takie proste... (203)
13. Odpowiedzi do testów (207)
14. Kroje pisma użyte w książce (213)
Aneks (218)
Skorowidz (221)
Oceny i opinie klientów: DTP od podstaw. Projekty z klasą Robin Williams (13)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(5)
(2)
(3)
(2)
(0)
Data dodania: 2016-03-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Andrzej,
Data dodania: 2012-03-09 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Daria Stolarska,
Data dodania: 2011-08-23 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
freelancer
Data dodania: 2011-03-09 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Magda B.,
Data dodania: 2011-03-08 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-11-05 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Rafał, grafik, freelancer
Data dodania: 2014-09-26 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Joanna K.,
Data dodania: 2013-04-08 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Grzegorz, student
Data dodania: 2012-11-29 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-08-08 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzedniego wydania
Data dodania: 2020-03-31 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Voytas, Projektant graficzny
Data dodania: 2018-01-03 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2019-10-03 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii