Recenzje
Adobe Premiere 6.5. Biblia
Pojawienie się cyfrowej kamery i szybki rozwój obrazu cyfrowego w połączeniu z coraz wydajniejszymi komputerami, wyposażonymi w gigahercowe procesory, pojemne dyski i karty dźwiękowe oferujące znakomitą jakość dźwięku, sprawiło, że wiele naszych domów zmieniło się w pół-profesjonalne studia montażowe. Jednym z najlepszych narzędzi do nieliniowego montażu wideo jest wersja 6.5 programu Adobe Premiere. Książka „Adobe Premiere 6.5.Biblia ”to użyteczna pozycja dla producentów multimediów, projektantów witryn internetowych, grafików, artystów, filmowców oraz użytkowników kamer wideo -- dla wszystkich, którzy, korzystając z komputera, chcą tworzyć filmy wideo i zapisywać je na taśmach VHS, płytach CD-ROM lub umieszczać w internecie. Autorzy publikacji przedstawili w niej takie zagadnienia jak: efekty przejścia, filtry, montaż i obróbka dźwięku, przystosowywanie projektów do różnych form publikacji, np. w internecie, na płytach CD, DVD -- i związane z tym technologie QuickTi-me, AVI czy DirectX. Książka jest niezastąpionym źródłem informacji zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników pracujących na komputerach PC bądź Apple. (osa)
Java. Tworzenie gier
Książka podzielona została na 19 obszernych rozdziałów. Czytając je, dowiadujesz się o znaczeniu wątków i synchronizacji w języku Java, poznajesz podstawy grafiki 2D i animacji, a także uczysz się programować muzykę (bądź odtwarzać pliki MP3). Po pewnym czasie umiesz już stworzyć interfejs użytkownika, zaprogramować prostą Sztuczną Inteligencję i pobawić się obiektami 3D. Dobra znajomość matematyki oraz języka angielskiego oczywiście też się przyda. Jednak by zaprojektować sympatyczną platformówkę, wystarczy logicznie myśleć i wiedzieć, co to za algorytm.
Tłumacz stanął na wysokości zadania, a czcionka jest dostatecznie wyraźna, by czytać książkę w autobusie. Całość wydało w Polsce wydawnictwo Helion w cenie 79.90 zł. Jeśli kupisz ją i napiszesz jakąś naprawdę fajną grę, daj nam znać!

