Recenzje
Trening superkreatywności dla dzieci
Genialna książka, która ćwiczy umysł małego człowieka poprzez nieszablonowe, kreatywne zadania. Nie od dziś wiadomo, że aby do czegoś dojść trzeba działać. Mózg aby był jak najbardziej sprawny musi być ciagle rozwijany właśnie poprzez naukę, zabawę i takie oto ćwiczenia. Bohaterami tej książki są Móżdżek i Móżdżynka oraz Kikki. Na kolejnych stronach rozmawiają o wynalazcach, kreatywności, funkcjonalności czy tez współpracy grupowej. Ich celem jest wymyślenie maszyny, potrafiącej zrobić wszystko. Zadanie jakie tu znajdziecie są tak bardzo różnorodne, że nie sposób ich wszystkich opisać. Podam kilka ciekawszych przykładów: - Narysowanie laboratorium z otaczających przedmiotów - Narysowanie kotopsa, krzesłoatołu czy oponohuśtawki - Zaplanowanie podróży po galaktyce - Wymyślenie naukowej teorii, która zmieni świat. Poza tym jest tu spora dawka wiedzy, a nawet można sprawdzić w quizie jakim jest się typem innowatora.
Zrozumieć marketing. Wydanie 2
Po skończeniu studiów pozostał sentyment do książek branżowych 😁 A publikacje Artura Jabłońskiego śledzę od dawna, wiec jak zobaczyłam tę książkę to nie mogłam jej nie przeczytać. Jeśli interesujecie się marketingiem to jest to zdecydowanie pozycja godna uwagi. Mega treść, ogrom wiedzy, a wszystko podparte case study 💪🏻 Ja jestem zachwycona.
Zrozumieć marketing. Wydanie 2
Rezygnacja z etatu ma sens, gdy zrozumiesz marketing. Zanim odejdziesz z etatu (co, jak wiem, bardzo Cię kusi), powinnaś zrobić sobie audyt kompetencji. Jedną z kluczowych umiejętności we własnym biznesie jest marketing. Tak naprawdę, to marketing zajmuje początkującym przedsiębiorcom najwięcej czasu i należy mieć tego świadomość. Rezygnacja z etatu i zakładanie działalności gospodarczej bez znajomości marketingu, mija się z celem. Rezygnacja z etatu przede mną! Co robić? To proste - zacznij od lektury inspirującej książki. Pamiętam, że podczas studiów marketingowych, moją biblią był „Marketing” Philipa Kotlera. Wielka cegła - ogromna książka - przytłaczająca, nie tylko swoją ciężkością, ale i ogromem wiedzy. „Jak ja się tego wszystkiego nauczę?” myślałam wtedy. Czas pokazał, że wiedza marketingowa zmienia się tak szybko, że wciąż trzeba sięgać po nowe pozycje, które tę wiedzę odświeżą i uaktualniają. Kilka lat temu, rezygnacja z etatu była dla mnie ciężkim przeżyciem i bardzo trudną decyzją. Pomimo wiedzy marketingowej, którą wyniosłam ze studiów, miałam mgliste pojęcie o tym, czym jest marketing w social mediach i jak się do niego zabrać. Wielu rzeczy musiałam się nauczyć od początku. I Ty także możesz to zrobić! Jedną z lepszych książek w tym temacie jest, według mnie, pozycja z naszego rodzimego rynku: „Zrozumieć marketing” Artura Jabłońskiego i Marka Piaska. Właśnie, nakładem Wydawnictwa OnePress, ukazało się jej II wydanie. Dla mnie najważniejsza jest informacja, że nie jest to książka - cegła, niczym kotlerowski „Marketing”. Znajdziesz w niej samo mięso, a czyta się ją naprawdę fantastycznie. Jest lekka i przystępna dla każdego. A dla początkującej przedsiębiorczyni, ta pozycja, to po prostu must have! Poznaj swojego klienta. Dobrze, a nawet bardzo dobrze. Autorzy książki „Zrozumieć marketing” przeprowadzą Cię przez proces zdefiniowania Twojego idealnego klienta. Zachęcą Cię do zastanowienia się, do jakich celów dąży Twój klient i w jaki sposób Ty i Twoja oferta możecie się do realizacji tych celów przyczynić. Twoja wyobraźnia powinna też popłynąć w kierunku potencjalnych problemów, jakie napotkają klienci oraz, co oczywiste, rozwiązań, które zaproponujesz, aby te problemy rozwiązać. Wszyscy spędzamy dziś mnóstwo czasu w mediach społecznościowych. Twoi klienci także tam są i czekają, aż odkryjesz do nich drogę. Jak to zrobić, żeby nie zrazić się możliwymi niepowodzeniami? Odpowiedź znajdziesz w książce Jabłońskiego i Piaska. Za ich radą, dokonasz analizy decyzji zakupowych swoich klientów i zastanowisz się, czego się boją. Wyposażona w taką wiedzę, będziesz mogła łatwo przygotować swoją ofertę w taki sposób, żeby odpowiedzieć na bóle konkretnej grupy docelowej. Gdy podążysz za radami autorów książki „Zrozumieć marketing”, rezygnacja z etatu przestanie być taka straszna. Zdobędziesz wiedzę marketingową, którą możesz zacząć wykorzystywać od zaraz w komunikacji z potencjalnymi klientami. Tak naprawdę, to jeszcze, zanim odejdziesz z etatu, będziesz mogła zacząć budować wierną grupę swoich odbiorców. Marketing w pigułce Jak już wspomniałam, cenię sobie pozycję Jabłońskiego i Piaska za kompaktowość. Książka ma niespełna 300 stron, ale zawiera wszystko to, co w dzisiejszych czasach jest niezbędne do prowadzenia biznesu. Słowem, jest to wiedza marketingowa w pigułce. Poznasz takie pojęcia, jak lejek zakupowy (i nauczysz się go tworzyć), czy konwersja i retencja. Ale bez obaw! To wszystko tylko brzmi, jak magiczne zaklęcia, rodem z Harrego Pottera. Po lekturze tej książki z łatwością sama wykreujesz ścieżkę dotarcia do klientów - bo tym w rzeczywistości jest tajemniczy lejek. Bardzo ważną częścią książki „Zrozumieć marketing” jest przedstawienie założeń kampanii „Ask” i jej praktycznych zastosowań. Dowiesz się, dlaczego należy pytać potencjalnych nabywców, czego potrzebują, a następnie odpowiadać na ich rzeczywiste potrzeby. Wielu przedsiębiorców ma tendencję do oferowania tego, co sami uważają za przydatne. To może być pułapka. Założenie kampanii „Ask” jest proste i polega na zapytaniu klientów o ich pragnienia, a następnie na stworzeniu rozwiązania, które idealnie wpisuje się w zidentyfikowane w ten sposób potrzeby. Jeśli więc dotąd myślałaś, że już wiesz, co chcesz w przyszłości zaoferować odbiorcom, to zweryfikuj swoje pomysły. Dowiedz się, czego pragną inni, a Twój biznes nabierze konkretnych kształtów, a rezygnacja z etatu znacznie się przybliży. Książka „Zrozumieć marketing” Artura Jabłońskiego i Marka Piaska zawiera jeszcze szereg treści, które powinnaś poznać, jako przyszła przedsiębiorczyni. Ja, w dzisiejszym artykule, poruszyłam tylko klika z nich, dając Ci mój punkt widzenia, jako początek drogi do polubienia marketingu we własnym biznesie. Autorzy mówią ponadto o zasadach kampanii marketingowej, wyborze kanałów promocji, pomysłach na treści do mediów społecznościowych, a także o tym, jak mierzyć skuteczność prowadzonych kampanii. Koniecznie sięgnij po tę wartościową książkę. Dla mnie, na długo, pozostanie ona lekturą obowiązkową i świetną pomocą podczas prowadzenia własnego biznesu.
Trening superkreatywności dla dzieci
Trening superkreatywności dla dzieci
Rozwijanie kreatywności u dzieci, pozwalanie im na tworzenie, wymyślanie, zaowocuje w przyszłości. Dzięki temu będą inaczej postrzegać otaczający je świat, a rozwiązywanie problemów będzie łatwiejsze. Móżdżynka, Móżdżek i Kikki to bohaterowie książki, którzy zabiorą was do tego niezwykłego świata kreatywności. Z nimi dzieci będą mogły rozwiązywać zagadki, łamigłówki, sprawdzić się w grach umysłowych oraz tworzyć i wymyślać zupełnie nowe rzeczy. Wymyśl jak najwięcej niecodziennych sposobów na użycie klocków, składaj zwierzęta z kolorowych kartek, zbuduj laboratorium z tego, co cię otacza, rysuj, wymyślaj i baw się dobrze. Stań się wynalazcą i zbuduj maszynę, która "niechcemisię" zamieni w chęć, albo super wygodne łóżko. Ta niezwykła Innobajka rozbudzi dziecięcą wyobraźnię, a jak wiadomo, nic tak nie działa na kreatywność, jak zabawa. A może to właśnie wasze dziecko będzie kiedyś znanym wynalazcą. Książka idealna dla dzieci wczesnoszkolnych, choć myślę, że starsze przedszkolaki także sobie poradzą z wieloma zadaniami. Pamiętajcie, że kreatywność i wyobraźnia dzieci jest nieograniczona. Wystarczy dać im kredki, klocki, kolorowe kartki, a sami zobaczycie, że zaskoczą was niejeden raz