Recenzje
CRM. Relacje z klientami
Książka jest podzielona na dwie zasadnicze części: pierwsza z nich definiuje oraz przedstawia, na czym polega idea systemu CRM. Możemy dowiedzieć się, jak wykorzystać system w poszczególnych sferach działania firmy, takich jak: obsługa klientów, automatyzacja pracy personelu sprzedaży oraz w handlu elektronicznym, który jest coraz bardziej powszechny w wielu dziedzinach. W tej części możemy się również zapoznać ze sposobami wykorzystania systemu do uzyskania lepszych informacji o kliencie, przy pomocy analitycznego systemu CRM, dzięki któremu firma, może poznać swego klienta, jego preferencje, a nawet przewidzieć jego potrzeby i dzięki temu wyjść im naprzeciw. Te wiadomości szczególnie przeznaczone dla menedżerów, osób zajmujących się marketingiem i e-marketingiem mogą właściwie zainteresować każdego, kto chce zrozumieć i poznać nowe metody poznania klienta i dzięki temu, budowania z nim trwałych relacji.
Druga część książki zatytułowana "Wdrożenie CRM" bardziej szczegółowo wnika w zasady planowania wdrożenia systemu, wyboru właściwych narzędzi, zarządzania wdrożeniem, eksploatacją, jak również jego dalszą rozbudową. Ta część może bardziej zainteresować informatyków zajmujących się pierwszymi etapami życia systemu, czyli analityków i projektantów. Kwestie te zainteresują również udziałowców w zakresie wyboru wariantu i związanych z tym planowanych kosztów oraz wszystkie osoby bezpośrednio korzystające później z tego systemu.
W książce można również znaleźć krótki słownik podstawowych pojęć dotyczących systemów CRM, jak również spis publikacji książkowych, czasopism oraz publikacji elektronicznych na ten temat. Każdy rozdział zakończony jest krótkim podsumowaniem, które pokazuje metody osiągnięcia celów zawartych w poszczególnych rozdziałach, dzięki czemu książka może stanowić swoisty przewodnik przez cały proces: od pomysłu, przez wdrożenie, aż po eksploatację systemu CRM.
Lektura ta jest bardzo ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym opisującym tematykę CRM ze względu na bardzo małą ilość dostępnych materiałów na ten temat, a jednocześnie zawiera ona dużo podstawowych informacji na ten temat. Jest napisana prostym językiem i posiada wiele przykładów z dotychczasowych wdrożeń, dobrze ilustrujących opisywane zagadnienia teoretyczne. Ze względu na wagę zagadnienia poruszanego w książce, jakim są relacje z klientami, którzy są obecnie bardzo ważnym elementem biznesu, książka powinna zainteresować prawie każda osobę mającą jakikolwiek kontakt z klientem.
CRM. Relacje z klientami
Książka jest podzielona na dwie zasadnicze części: pierwsza z nich definiuje oraz przedstawia, na czym polega idea systemu CRM. Możemy dowiedzieć się, jak wykorzystać system w poszczególnych sferach działania firmy, takich jak: obsługa klientów, automatyzacja pracy personelu sprzedaży oraz w handlu elektronicznym, który jest coraz bardziej powszechny w wielu dziedzinach. W tej części możemy się również zapoznać ze sposobami wykorzystania systemu do uzyskania lepszych informacji o kliencie, przy pomocy analitycznego systemu CRM, dzięki któremu firma, może poznać swego klienta, jego preferencje, a nawet przewidzieć jego potrzeby i dzięki temu wyjść im naprzeciw. Te wiadomości szczególnie przeznaczone dla menedżerów, osób zajmujących się marketingiem i e-marketingiem mogą właściwie zainteresować każdego, kto chce zrozumieć i poznać nowe metody poznania klienta i dzięki temu, budowania z nim trwałych relacji.
Druga część książki zatytułowana "Wdrożenie CRM" bardziej szczegółowo wnika w zasady planowania wdrożenia systemu, wyboru właściwych narzędzi, zarządzania wdrożeniem, eksploatacją, jak również jego dalszą rozbudową. Ta część może bardziej zainteresować informatyków zajmujących się pierwszymi etapami życia systemu, czyli analityków i projektantów. Kwestie te zainteresują również udziałowców w zakresie wyboru wariantu i związanych z tym planowanych kosztów oraz wszystkie osoby bezpośrednio korzystające później z tego systemu.
W książce można również znaleźć krótki słownik podstawowych pojęć dotyczących systemów CRM, jak również spis publikacji książkowych, czasopism oraz publikacji elektronicznych na ten temat. Każdy rozdział zakończony jest krótkim podsumowaniem, które pokazuje metody osiągnięcia celów zawartych w poszczególnych rozdziałach, dzięki czemu książka może stanowić swoisty przewodnik przez cały proces: od pomysłu, przez wdrożenie, aż po eksploatację systemu CRM.
Lektura ta jest bardzo ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym opisującym tematykę CRM ze względu na bardzo małą ilość dostępnych materiałów na ten temat, a jednocześnie zawiera ona dużo podstawowych informacji na ten temat. Jest napisana prostym językiem i posiada wiele przykładów z dotychczasowych wdrożeń, dobrze ilustrujących opisywane zagadnienia teoretyczne. Ze względu na wagę zagadnienia poruszanego w książce, jakim są relacje z klientami, którzy są obecnie bardzo ważnym elementem biznesu, książka powinna zainteresować prawie każda osobę mającą jakikolwiek kontakt z klientem.
Po prostu PHP. Techniki zaawansowane
W pierwszym rozdziale autor dzieli się sugestiami odnośnie struktury kodu źródłowego i zasad jego komentowania. Następnie przechodzi do omówienia kwestii związanych z tablicami, stałymi i funkcjami rekurencyjnymi. Rozdział drugi pozwala zapoznać się z tajnikami programowania obiektowego. Obejmuje on zagadnienia z definiowaniem klas, tworzeniem obiektów, dziedziczeniem i usuwaniem obiektów.
Godny uwagi jest rozdział trzeci, w którym prezentowane są aspekty stosowania baz danych, stanowiących coraz częściej podstawę funkcjonowania serwisów WWW. Znajdziesz w nim informacje na temat zasad tworzenia baz danych oraz generowania wyników zapytań. Również istotne znaczenie ma fragment książki traktujący o bezpieczeństwie. Dotyczy to zarówno poprawności danych w formularzach, uwierzytelniania HTTP, jak i bezpieczeństwa samego serwera WWW.
W kolejnym rozdziale autor dzieli się spostrzeżeniami na temat projektowania przykładowej aplikacji WWW, po czym przechodzi do prezentacji budowy aplikacji typu e-commerce.
Rozdział siódmy pozwala zapoznać się z możliwościami PHP w zakresie obsługi sieci. Dowiadujemy się z niego, jak wykryć rodzaj przeglądarki oraz w jaki sposób pobierać dane z innych witryn. Treść rozdziału ósmego stanowią natomiast relacje między PHP a serwerem. Warto zwrócić uwagę na materiał poświęcony obsłudze XML z poziomu PHP.
Kontynuując lekturę mamy ponadto możliwość zapoznania się z możliwościami PHP w zakresie generowania grafiki, tworzenia plików PDF oraz z dostępnymi rozszerzeniami tego języka. Całośc uzupełniają dodatki poświęcone instalacji PHP, bazom danych oraz zasobom sieciowym na temat PHP.
"Po prostu PHP. Techniki zaawansowane" to książka, pogłębić wiedze na temat języka PHP i obszarów jego zastosowania. Na uznanie zasługuje sposób prezentowania informacji oraz bardzo duża ilość ilustracji i przykładowych programów zamieszczonych w poszczególnych rozdziałach.
ABC nagrywania płyt DVD
Wydawnictwo Helion współpracuje z takimi autorami, których nazwiska niejako automatycznie kojarzą się z określoną tematyką poruszaną w ich książkach. Bartosz Danowski i pojęcie "nagrywanie" to to samo. Autor ma na koncie kilka -- skądinąd bardzo dobrych -- pozycji poświęconych wypalaniu krążków CD i współtworzy serwis Cdrinfo.pl.
Obecnie przyszła pora na uaktualnienie informacji zawartych w "ABC nagrywania płyt CD". No właśnie: uaktualnienie czy napisanie całości od początku? "ABC nagrywania płyt DVD" to zarazem nowa pozycja i kontynuacja swojej poprzedniczki. Zupełnie od zera powstały rozdziały poświęcone nagrywarkom, rodzajom płyt i sposobom zapisu. Z kolei do wypalania krążka DVD korzysta się z tych samych programów, które potrzebne są podczas pracy z nośnikiem CD -- można by się więc spodziewać, że rozdziały poświecone przygotowaniu różnych krążków zostaną po prostu skopiowane z poprzedniej książki. Wcale jednak tak nie jest. I tu znajdziemy całkiem nowy materiał – zwłaszcza ustępy Authoring płyt DVD, Kopia płyt DVD Video do formatu DivX. W sumie – jeśli nie macie żadnej pozycji poświęconej wypalaniu płyt, to możecie sięgnąć po książkę z serii ABC. Przyda się podczas przygotowywania krążków CD i DVD. I to wszystkim -- zarówno tym, którzy dopiero kupili pierwszą nagrywarkę, jak i osobom, co to nie jedną płytę wyciągnęły już "z pieca".

