×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Baw się kodem! Twoja własna gra. CoderDojo Nano

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
6.0/6  Opinie: 3
Stron:
96
Druk:
oprawa miękka
Dostępny format:
     PDF
Czytaj fragment

W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie weź udział w zajęciach. Możesz też po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę!

W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz!

W tej książce:

  • podstawowe zasady pracy podczas programowania
  • funkcje, obiekty, pętle i inne elementy kodu oraz ich wykorzystanie
  • gruntowne podstawy JavaScriptu
  • przeciążanie funkcji, generowanie liczb losowych, wykonywanie obliczeń
  • debugowanie kodu
  • pomysły na ulepszanie gry

POMYSŁY + PRZYJACIELE = KOD

Wybrane bestsellery

O autorach książki

Jurie Horneman jest projektantem i programistą gier od 1991 roku, obecnie pracuje dla Rockstar Games w Wiedniu. Fundacja CoderDojo powstała w Irlandii w 2013 roku. Kluby CoderDojo działają w wielu krajach całego świata, również w ponad dwudziestu miejscach w Polsce. Fundacja stawia na rozwój talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się w duchu współpracy i dzielenia się wiedzą, zgodnie z ideą open source i Creative Commons. Udział w nich jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo — albo po prostu zrobić coś pożytecznego dla innych.

Fundacja CoderDojo powstała w Irlandii w 2013 roku. Obecnie kluby CoderDojo działają w wielu krajach całego świata, również w 22 miejscach w Polsce. CoderDojo jest miejscem rozwoju talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dla dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się w duchu współpracy i dzielenia się wiedzą, z szerzeniem idei open source i Creative Commons. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo.

Helion - inne książki

Zamknij

Przenieś na półkę

Proszę czekać...
ajax-loader

Zamknij

Wybierz metodę płatności

Książka
24,90 zł
Niedostępna
Ebook
12,45 zł
Dodaj do koszyka
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint