Opis książki: Learning Google Analytics
Why is Google Analytics 4 the most modern data model available for digital marketing analytics? Because rather than simply report what has happened, GA4's new cloud integrations enable more data activation—linking online and offline data across all your streams to provide end-to-end marketing data. This practical book prepares you for the future of digital marketing by demonstrating how GA4 supports these additional cloud integrations.
Author Mark Edmondson, Google Developer Expert for Google Analytics and Google Cloud, provides a concise yet comprehensive overview of GA4 and its cloud integrations. Data, business, and marketing analysts will learn major facets of GA4's powerful new analytics model, with topics including data architecture and strategy, and data ingestion, storage, and modeling. You'll explore common data activation use cases and get guidance on how to implement them.
You'll learn:
- How Google Cloud integrates with GA4
- The potential use cases that GA4 integrations can enable
- Skills and resources needed to create GA4 integrations
- How much GA4 data capture is necessary to enable use cases
- The process of designing dataflows from strategy though data storage, modeling, and activation
Wybrane bestsellery
-
Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Zawiera zestaw kodów służących do rozszyfrowywania ludzkich zachowań w pełnej gamie ich odcieni — tych zwyczajnych, nietypowych, a nawet destrukcyjnych. Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnych aspektów lub praw ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Pamiętasz czasy, gdy w branży reklamowej obowiązywał podział na ATL i BTL, o uwagę klienta walczono za pomocą wtykanych w drzwi ulotek, plakatów na drzewach i słupach, a wszyscy ekscytowali się spotami w telewizji i radiu? W ciągu ostatnich kilkunastu lat sytuacja kompletnie się zmieniła. Centrum...
Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Czasy radosnego internetowego marketingu bazującego na wyszukanych hasłach reklamowych, perfekcyjnie przygotowanych grafikach i sprytnych programach lojalnościowych... cóż, nie minęły. W reklamie nadal liczą się pomysł, wykonanie, myślenie o kliencie. Od kiedy jednak udostępnione zostało narzędzi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google oferuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu możliwe jest zbieranie i analizowanie danych generowanych przez internautów poruszających się w sieci, wchodzących na stronę firmy i podejmujących za pośrednictwem j...
Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych. Wydanie II Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogran...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Teksty informacyjne i reklamowe rządzą się swoimi prawami. Większość zasad dotyczących stylu, które poznałeś w szkole, nie sprawdza się w komunikatach biznesowych. Dziś piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej. Teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka j...
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Jednak ta książka to nie jedynie próba zmierzenia się z mitami o e-mail marketingu, ale także — a może raczej przede wszystkim — kompendium wiedzy na ten temat. Jeśli tylko chcesz i dysponujesz odpowiednimi zasobami, za sprawą e-mail marketingu przeniesiesz newslettery (i nie tylko) w...
E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly’ego, któremu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-10-981-1303-2, 9781098113032
- Data wydania ebooka:
-
2022-11-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 11.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 20.3MB
Spis treści książki
- Preface
- Who This Book Is For
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- OReilly Online Learning
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- 1. The New Google Analytics 4
- Introducing GA4
- The Unification of Mobile and Web Analytics
- Firebase and BigQueryFirst Steps into the Cloud
- GA4 Deployment
- Universal Analytics Versus GA4
- A new data model
- A more flexible approach to metrics
- BigQuery exports
- No samplingeverything is real time
- Privacy and digital analytics data
- When is GA4 the answer?
- Introducing GA4
- The GA4 Data Model
- Events
- Custom Parameters
- Ecommerce Items
- User Properties
- Google Cloud Platform
- Relevant GCP Services
- Coding Skills
- Onboarding to GCP
- Moving Up the Serverless Pyramid
- Wrapping Up Our GCP Intro
- Introduction to Our Use Cases
- Use Case: Predictive Purchases
- Use Case: Audience Segmentation
- Use Case: Real-Time Forecasting
- Summary
- 2. Data Architecture and Strategy
- Creating an Environment for Success
- Stakeholder Buy-In
- A Use CaseLed Approach to Avoiding Spaceships
- Demonstrating Business Value
- Assessing Digital Maturity
- Prioritizing Your Use Cases
- Creating an Environment for Success
- Technical Requirements
- Data Ingestion
- Data Storage
- Data Modeling
- Model Performance Versus Business Value
- Principle of Least Movement (of Data)
- Raw Data Inputs to Informational Outputs
- Helping Your Data Scientists/Modelers
- Setting Model KPIs
- Final Location of Modeling
- Data Activation
- Maybe Its Not a Dashboard
- Interaction with Your End Users
- User Privacy
- Respecting User Privacy Choices
- Privacy by Design
- Helpful Tools
- gcloud
- Version Control/Git
- Integrated Developer Environments
- Containers (Including Docker)
- Summary
- 3. Data Ingestion
- Breaking Down Data Silos
- Less Is More
- Specifying Data Schema
- Breaking Down Data Silos
- GA4 Configuration
- GA4 Event Types
- Automatic events
- Enhanced measurement events
- Recommended events
- Custom events
- GA4 Event Types
- GTM Capturing GA4 Events
- Custom Field Configuration
- Modifying or Creating GA4 Events
- User Properties
- Google Signals
- Measurement Protocol v2
- Roles for MP
- Exporting GA4 Data via APIs
- Authentication with Data API
- Running Data API Queries
- BigQuery
- Linking GA4 with BigQuery
- BigQuery SQL on Your GA4 Exports
- BigQuery for Other Data Sources
- Public BigQuery Datasets
- GTM Server Side
- Server-side write to BigQuery
- Google Cloud Storage
- Event-Driven Storage
- Cloud Storage Pub/Sub triggers into Cloud Functions
- Cloud Storage file structure
- Cloud Function example for importing from GCS to BigQuery
- Cloud Storage Pub/Sub triggers into Cloud Functions
- Event-Driven Storage
- Data Privacy
- CRM Database Imports via GCS
- Setting Up Cloud Build CI/CD with GitHub
- Setting Up GitHub
- Setting Up the GitHub Connection to Cloud Build
- Adding Files to the Repository
- Summary
- 4. Data Storage
- Data Principles
- Tidy Data
- Example of tidying GA4 data
- Tidy Data
- Datasets for Different Roles
- Data Principles
- BigQuery
- When to Use BigQuery
- Dataset Organization
- Table Tips
- Pub/Sub
- Setting Up a Pub/Sub Topic for GA4 BigQuery Exports
- Creating Partitioned BigQuery Tables from Your GA4 Export
- Server-side Push to Pub/Sub
- Firestore
- When to Use Firestore
- Accessing Firestore Data Via an API
- GCS
- Scheduling Data Imports
- Data Import Types: Streaming Versus Scheduled Batches
- BigQuery Views
- BigQuery Scheduled Queries
- Cloud Composer
- DAGs
- Tips for using Airflow/Cloud Composer
- Cloud Scheduler
- Cloud Build
- Cloud Build configurations
- Build Triggers
- GA4 applications for Cloud Build
- Cloud Build integrations for CI/CD
- Streaming Data Flows
- Pub/Sub for Streaming Data
- Apache Beam/DataFlow
- Streaming Via Cloud Functions
- Protecting User Privacy
- Data Privacy by Design
- Data Expiration in BigQuery
- Data Loss Prevention API
- Summary
- 5. Data Modeling
- GA4 Data Modeling
- Standard Reports and Explorations
- Attribution Modeling
- User and Session Resolution
- Consent Mode Modeling
- Audience Creation
- Predictive Metrics
- Insights
- GA4 Data Modeling
- Turning Data into Insight
- Scoping Data Outcomes
- Accuracy Versus Incremental Benefit
- Choosing Your Method of Approach
- Keeping Your Modeling Pipelines Up-To-Date
- Linking Datasets
- BigQuery ML
- Comparison of BigQuery ML Models
- Putting a Model into Production
- Machine Learning APIs
- Putting an ML API into Production
- Google Cloud AI: Vertex AI
- Putting a Vertex API into Production
- Integration with R
- Overview of Capabilities
- Docker
- R in Production
- Summary
- 6. Data Activation
- Importance of Data Activation
- GA4 Audiences and Google Marketing Platform
- Google Optimize
- Visualization
- Making Dashboards Work
- GA4 Dashboarding Options
- GA4 Reports
- GA4 Explorations
- Data Studio
- Looker
- Other Third-Party Visualization Tools
- Aggregate Tables Bring Data-Driven Decisions
- Caching and Cost Management
- Creating Marketing APIs
- Creating Microservices
- Event Triggers
- Streaming GA4 events into Pub/Sub with GTM SS
- Firestore Integrations
- Importing BigQuery into Firestore
- Summary
- 7. Use Case: Predictive Purchases
- Creating the Business Case
- Assessing Value
- Estimating Resources
- Data Architecture
- Creating the Business Case
- Data Ingestion: GA4 Configuration
- Data Storage and Privacy Design
- Data ModelingExporting Audiences to Google Ads
- Data Activation: Testing Performance
- Summary
- 8. Use Case: Audience Segmentation
- Creating the Business Case
- Assessing Value
- Estimating Resources
- Data Architecture
- Creating the Business Case
- Data Ingestion
- GA4 Data Capture Configuration
- GA4 BigQuery Exports
- Data Storage: Transformations of Your Datasets
- Data Modeling
- Data Activation
- Setting Up GA4 Imports Via GTM SS
- Exporting Audiences from GA4
- Testing Performance
- Summary
- 9. Use Case: Real-Time Forecasting
- Creating the Business Case
- Resources Needed
- Data Architecture
- Creating the Business Case
- Data Ingestion
- GA4 Configuration
- Data Storage
- Hosting the Shiny App on Cloud Run
- Data Modeling
- Data ActivationA Real-Time Dashboard
- R Code for the Real-Time Shiny App
- GA4 Authentication with a Service Account
- Putting It All Together in a Shiny App
- Summary
- 10. Next Steps
- Motivation: How I Learned What Is in This Book
- Learning Resources
- Asking for Help
- Certifications
- Final Thoughts
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
296.65 zł
349.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Learning Google Analytics Mark Edmondson (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.