Shervin Emami, born in Iran, taught himself electronics and hobby robotics during his early teens in Australia. While building his first robot at the age of 15, he learned how RAM and CPUs work. He was so amazed by the concept that he soon designed and built a whole Z80 motherboard to control his robot, and wrote all the software purely in binary machine code using two push buttons for 0s and 1s. After learning that computers can be programmed in much easier ways such as assembly language and even high-level compilers, Shervin became hooked on computer programming and has been programming desktops, robots, and smartphones nearly every day since then. During his late teens, he created Draw3D ( https://draw3d.shervinemami.info/), a 3D modeler with 30,000 lines of optimized C and assembly code that rendered 3D graphics faster than all the commercial alternatives of the time, but he lost interest in graphics programming when 3D hardware acceleration became available. In University, Shervin took a class on computer vision and became greatly interested in it, so for his first thesis in 2003, he created a real-time face detection program based on Eigenfaces, using OpenCV (beta 3) for the camera input. For his master's thesis in 2005, he created a visual navigation system for several mobile robots using OpenCV (v0.96). From 2008, he worked as a freelance Computer Vision Developer in Abu Dhabi and Philippines, using OpenCV for a large number of short-term commercial projects that included: Detecting faces using Haar or Eigenfaces Recognizing faces using Neural Networks, EHMM, or Eigenfaces Detecting the 3D position and orientation of a face from a single photo using AAM and POSIT Rotating a face in 3D using only a single photo Face preprocessing and artificial lighting using any 3D direction from a single photo Gender recognition Facial expression recognition Skin detection Iris detection Pupil detection Eye-gaze tracking Visual-saliency tracking Histogram matching Body-size detection Shirt and bikini detection Money recognition Video stabilization Face recognition on iPhone Food recognition on iPhone Marker-based augmented reality on iPhone (the second-fastest iPhone augmented reality app at the time) OpenCV was putting food on the table for Shervin's family, so he began giving back to OpenCV through regular advice on the forums and by posting free OpenCV tutorials on his website ( https://www.shervinemami.info/openCV.html). In 2011, he contacted the owners of other free OpenCV websites to write this book. He also began working on computer vision optimization for mobile devices at NVIDIA, working closely with the official OpenCV developers to produce an optimized version of OpenCV for Android. In 2012, he also joined the Khronos OpenVL committee for standardizing the hardware acceleration of computer vision for mobile devices, on which OpenCV will be based in the future.
Shervin Emami - ebooki
Tytuły autora: Shervin Emami dostępne w księgarni Helion
Nie znaleziono książek spełniających powyższe kryteria.
Nasze propozycje dla Ciebie
-
Promocja
Podróżnicze wycinanki są uzupełnieniem książeczki "Mój dziennik podróży", nie stanowią samodzielnej publikacji. „Podróżnicze wycinanki” o mieście, regionie lub kraju wyprawy, to dodatek do publikacji "Mój dziennik podróży". Dziecko znajdzie tu ciekawostki i zagadki dotyczące odwiedzanego miejsca, a także mapę, flagę, krzyżówkę oraz emotikony goto(0,90 zł najniższa cena z 30 dni)
1.00 zł
2.00 zł(-50%) -
Nowość Promocja
Wchodzimy w erę dynamicznych zmian związanych ze sztuczną inteligencją. Spodziewaliśmy się tego i już to widzimy ― AI rewolucjonizuje nasze życie, zmienia codzienne funkcjonowanie, ale również (a może przede wszystkim) zaczyna wpływać na sposób zarobkowania. Ten, kto szybciej nauczy się efektywnie korzystać z jej narzędzi, tego czeka sukces finansowy. Dotyczy to także osób z branży kreatywnej, pracujących na zlecenie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Microsoft konsekwentnie doskonali się w tworzeniu wyjątkowych technologii i Azure jest tego świetnym przykładem. Pozwala nie tylko na rozwijanie natywnych aplikacji chmurowych, ale również na efektywną migrację starszych systemów, wdrażanie rozwiązań hybrydowych i modernizację istniejącego oprogramowania pod kątem skalowalności. Skorzystanie z pełni możliwości Azure wymaga jednak dobrego zrozumienia koncepcji przetwarzania w chmurze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł(-40%) -
Bestseller Promocja
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,50 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł(-40%) -
Bestseller Promocja
„Muszę”, „Powinienem”, „Nie mogę”, „Nie mam czasu”, „Później, a najlepiej jutro” — te myśli zwykle nachodzą Cię kolejno, kiedy zastanawiasz się, czym powinieneś zająć się w danej chwili i jakie sprawy skończyć przed zachodem słońca. Odczuwasz bezsilność, patrząc na niekończącą się listę zadań, ciągle się denerwujesz i wzbraniasz przed działaniem, by na koniec poczuć, że jesteś zupełnie sparaliżowany i niezdolny do czynu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3
- Audiobook CD pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%)