Designing with Sound. Fundamentals for Products and Services

- Autorzy:
- Amber Case, Aaron Day
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 248
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Designing with Sound. Fundamentals for Products and Services
Sound can profoundly impact how people interact with your product. Well-designed sounds can be exceptionally effective in conveying subtle distinctions, emotion, urgency, and information without adding visual clutter. In this practical guide, Amber Case and Aaron Day explain why sound design is critical to the success of products, environments, and experiences.
Just as visual designers have a set of benchmarks and a design language to guide their work, this book provides a toolkit for the auditory experience, improving collaboration for a wide variety of stakeholders, from product developers to composers, user experience designers to architects. You’ll learn a complete process for designing, prototyping, and testing sound.
In two parts, this guide includes:
- Past, present, and upcoming advances in sound design
- Principles for designing quieter products
- Guidelines for intelligently adding and removing sound in interactions
- When to use voice interfaces, how to consider personalities, and how to build a knowledge map of queries
- Working with brands to create unique and effective audio logos that will speak to your customers
- Adding information using sonification and generative audio
Wybrane bestsellery
-
How can you design technology that becomes a part of a user’s life and not a distraction from it? This practical book explores the concept of calm technology, a method for smoothly capturing a user’s attention only when necessary, while calmly remaining in the background most of the t...
Calm Technology. Principles and Patterns for Non-Intrusive Design Calm Technology. Principles and Patterns for Non-Intrusive Design
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)84.92 zł
99.90 zł(-15%) -
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, ja...
Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Trzymasz w rękach kolejne wydanie kultowej książki, w całości poświęconej zagadnieniom związanym z projektowaniem funkcjonalnych witryn i aplikacji internetowych. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować system nawigacji na Twojej stronie, testować funkcjonalność witryny oraz tworzyć jej we...
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników. Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji...
100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z inte...
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego podręcznika dla przedsiębiorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów produktu. Znalazły się w nim skuteczne narzędzia i techniki strategiczne, które udowodniły swoją przydatność w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfro...
Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
W pogoni za harmonogramem, wynikami i wskaźnikami przedsiębiorstwa często tracą z oczu rzeczywiste potrzeby swoich klientów. W szalonym pośpiechu wypychają kolejne wersje produktu, które nie zawsze odpowiadają odbiorcom i użytkownikom. Rodzą się konflikty, frustracja w zespole narasta. Firma wpad...
Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Praktyka stanowi podstawę pełnego zrozumienia każdego etapu procesu projektowego, ułatwia zapamiętywanie zagadnień i pokazuje zależności, jakie między nimi występują. Ćwicząc, nabierasz pewności, ugruntowujesz wiedzę. Ponadto dzięki takiej aktywności pokazujesz sobie i otoczeniu, że naprawdę znas...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Dzisiejszy odbiorca stron WWW i aplikacji internetowych jest niezwykle świadomy i wymagający. Jeśli cokolwiek go rozproszy, coś nie będzie mu pasowało, przechodzenie między podstronami lub kolejnymi oknami aplikacji okaże się niewygodne albo nieintuicyjne - poirytowany, porzuci stronę lub aplikac...
Figma. Kurs video. Wejdź do branży jako UI/UX designer Figma. Kurs video. Wejdź do branży jako UI/UX designer
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)54.45 zł
99.00 zł(-45%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-919-6105-6, 9781491961056
- Data wydania ebooka:
-
2018-11-26
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 10.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.7MB
- Kategorie:
Technologie webowe » Funkcjonalność stron i UX
Spis treści książki
- Preface
- Why Sound Design Is Critical to Successful Products
- Why Does Sound Matter?
- Why Sound Design Is Critical to Successful Products
- The Subjective Nature of Sound
- Learning How to Listen
- How This Book Is Organized
- Part 1: Principles and Patterns of Sound Design
- Part 2: The Sound Design Process
- Vocabulary
- Qualities of Sound
- Listening to Sound
- Components of Sound
- Frequency Range
- Coloration of Sound
- Technical Attributes of Sound
- OReilly Safari
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Principles and Patterns of Sound Design
- 1. Opportunities in Sound Design
- Sound Design and Taste Modulation
- Wireless Power Through Sound Waves
- Additive Sound Design
- Subtractive Sound Design
- Sonification
- Sonification and Income Data on the New York Subway Line
- sonification and Agriculture
- Sonification and Stock Trading
- Sound Design and Calm Technology
- Soundscapes
- Generative Audio
- Localized Sound
- Sound as Therapy
- Conclusion
- 2. Subtractive Sound Design for Products
- What Makes a Sound Annoying?
- Frequency and Sound
- Measurements of Loudness
- General Principles for Quiet Products
- Create Good Fit Between Components
- Minimize Unoccupied Space
- Add Sound-Absorbing Materials
- Add Surface Treatments
- Add Containers to Components or Around Products
- Add Helmholtz Cavities
- Isolate Vibration of Moving Parts so the Vibration is not Transmitted
- Active vibration cancellation and noise cancellation
- Reduce Turbulence of Air and Fluid Movement
- Exterior shape
- Shape and materials
- Airflow through products
- Liquid flow through products
- Laminar flow
- Conclusion
- 3. Adding Sound to Interactions
- A Brief History of Sound Design
- Sound and Products
- A Brief History of Sound Design
- Types of Notifications
- When to Add Audio Notifications
- Guidelines for Adding Sounds to Interactions
- Take Cues from the Natural World
- Consider Notification Length
- Determine Notification Context
- Consider Volume
- Design Sound for How It Will Interact with Objects
- Consider the Frequency of the Sound
- Play with Harmonic and Inharmonic Sound Combinations
- Work with Vibrato
- Work with Tremolo
- Consider Harmonizing with the Cavity Resonance of the Product
- Design Within the Limitations of the Hardware
- Dont Get Stuck on High Fidelity
- Coordinate Haptic, Auditory, and Visual Components
- Offer Multiple Soundscapes
- Consider Generative Audio and Sonification
- Conclusion
- 4. Removing Sound from Interactions
- Unwanted Sounds
- Solving Alarm Fatigue in Hospitals
- Ambient Sound in Animal Environments and Habitats
- Unwanted Sounds
- Guidelines for Removing Sound from Interactions
- Enable Users to Turn off the Sound or Change the Notification Style
- Eliminate Redundant Notifications when Possible
- Pair Sounds with Haptics
- Ensure Sounds Fit Within the Context
- Check That the Frequency Matches the Context
- Reduce Noise from Mechanical Sources
- Consider Active Noise Cancellation Technology
- Reduce the Volume of the Alert
- Remove or Reduce Speech
- Conclusion
- 5. Sound and Brand
- Types of Trademarks
- Rhythm-Based Trademarks
- Advantages
- Disadvantages
- Rhythm-Based Trademarks
- Tone-Color Based Trademarks
- Advantages
- Disadvantages
- Types of Trademarks
- Melody-Based Trademarks
- Advantages
- Disadvantages
- Chord- or Harmonic-ProgressionBased Trademarks
- Advantages
- Disadvantages
- Spoken-WordBased Trademarks
- Advantages
- Disadvantages
- Multi-Faceted Audio Trademarks
- General Advice for Sound Trademarks
- Make It Future-Proof
- Make it Interesting
- Make it Short
- Make it Polite
- Consider the Sensitivity of Human Ears
- Map Out the Competitive Brandscape
- Conclusion
- 6. Designing Voice Interfaces
- Vocal Persona
- Use timing
- Work with intonation
- Use timing
- Vocal Persona
- Conclusion
- II. The Sound Design Process
- 7. Interviewing
- Interviewing Stakeholders
- Determining the Scope of Work
- Interview Questions
- Stakeholder Questions
- Technology Limitations and Specifications
- Materials
- Interaction Times and Triggers
- Context
- Brand Questions
- Competitive Landscape
- Conclusion
- 8. Design
- Elements of Sound
- Sine Waves
- Transients
- Computer-Generated Waveforms
- Square Waves
- Sawtooth Wave
- Rectangular Waves
- Pulse Waves
- Triangle Waves
- Elements of Sound
- Design to Include the Widest Spectrum of Humanity
- Visual to Audio
- Audio to Visual
- Visual and audio to Haptic
- Multimodal and Switching Between Senses
- Different is Normal
- Creating a Design Document
- Build an Audio Map
- Create a Deliverable Table
- Develop Design Elements
- Create a mood board
- Consider the visual interface
- Consider the products materials and textures
- Consider different soundscapes and cultures
- Add variety
- Design for those with different sensory needs
- Check that the sound works at a variety of resolutions
- Shape the soundscape personality
- Interaction Checklist
- Purpose
- Trigger
- Information
- Location
- Missed Notification
- Context
- Inclusivity
- Contextual Testing
- Conclusion
- 9. Prototyping
- Stock Sounds and Sound Libraries
- Advantages
- Disadvantages
- Types of Sound Libraries and Copyright Licensing
- Free libraries
- Creative Commons sound libraries
- Professional sample or sound effect libraries
- Stock Sounds and Sound Libraries
- Prototype Delivery Formats
- Interactive Palettes
- Video with Sound Overlay
- Video with Paper Prototypes
- Animation
- Binaural Recording
- Real-World Prototypes
- Conclusion
- 10. Hardware Testing
- How Speakers Work
- Quality Speakers
- Low-Quality Speakers
- Sound Channels and Playback Types
- Testing the Target Hardware
- Testing for Distortion
- What Causes Distortion?
- Distortion and Transients
- Soften transients or increase onset times
- Use hardware onboard processing to modify sounds
- Design with distortion
- Use the Missing Fundamental
- Final Tuning
- Test or Modify the Sound Source
- Change the Interaction Logic
- Test the Playout Software and Work with DSP
- Set Limits on Volume
- Test or Improve the Hardware
- Change or Modify the Hardware Container
- Ensure Sounds are Associated with Interactions
- Perform Stress Testing
- Test Multiple Sounds at Once
- Test Synchronization
- Conclusion
- 11. User Testing
- Researching the Domain
- Testing for Inclusivity
- Contextual User Testing
- Testing in a purse or backpack
- Testing at various distances
- Testing on public transportation
- Testing on a flight
- Testing in international environments and contexts
- Test for Social Context
- Segmentation and Applied Ethnography
- Formats for User Testing
- Online or In-Person Surveys
- One-on-One Sessions
- Consider that small problems can cover up other problems
- Simulate busyness, stress, or distraction
- Determine user questions and executional components
- Focus Groups
- Research Your Personas
- Review the Final Checklist
- Sound
- Time
- Attention
- Inclusion
- Conditions
- Review the Final Checklist
- Presenting Your Findings to Stakeholders
- Conclusion
- A. Recommended Reading
- Jonathan Shariat and Cynthia Savard Saucier, Tragic Design: The Impact of Bad Product Design and How to Fix It (OReilly)
- Cathy Pearl, Designing Voice User Interfaces: Principles of Conversational Experiences (OReilly)
- Camille Moussette, Simple Haptics: Sketching Perspectives for the Design of Haptic Interactions (Umea Institute of Design)
- Perry R. Cook, ed., Music, Cognition, and Computerized Sound: An Introduction to Psychoacoustics (MIT Press)
- Andy Farnell, Designing Sound (MIT Press)
- F. Alton Everest, Master Handbook of Acoustics (McGraw Hill)
- Reinier Plomp, The Intelligent Ear: On the Nature of Sound and Perception (Lawrence Erlbaum Associates)
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
The way developers design, build, and run software has changed significantly with the evolution of microservices and containers. These modern architectures offer new distributed primitives that require a different set of practices than many developers, tech leads, and architects are accustomed to...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
What is eBPF? With this revolutionary technology, you can write custom code that dynamically changes the way the kernel behaves. It's an extraordinary platform for building a whole new generation of security, observability, and networking tools.This practical book is ideal for developers, system ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Learn how to build end-to-end scalable machine learning solutions with Apache Spark. With this practical guide, author Adi Polak introduces data and ML practitioners to creative solutions that supersede today's traditional methods. You'll learn a more holistic approach that takes you beyond speci...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Combing the web is simple, but how do you search for data at work? It's difficult and time-consuming, and can sometimes seem impossible. This book introduces a practical solution: the data catalog. Data analysts, data scientists, and data engineers will learn how to create true data discovery in ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
This updated edition of the Nutshell guide not only helps experienced Java programmers get the most out of versions through Java 17, it also serves as a learning path for new developers. Chock-full of examples that demonstrate how to take complete advantage of modern Java APIs and development bes...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Get started with Ray, the open source distributed computing framework that simplifies the process of scaling compute-intensive Python workloads. With this practical book, Python programmers, data engineers, and data scientists will learn how to leverage Ray locally and spin up compute clusters. Y...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%) -
Remove your doubts about AI and explore how this technology can be future-proofed using blockchain's smart contracts and tamper-evident ledgers. With this practical book, system architects, software engineers, and systems solution specialists will learn how enterprise blockchain provides permanen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Designing with Sound. Fundamentals for Products and Services Amber Case, Aaron Day (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.