
Google Search Console - darmowa kopalnia danych
Obowiązkowym punktem na liście każdego webmastera czy osoby odpowiedzialnej za marketing strony internetowej jest Google Search Console. Wśród wielu możliwości tego darmowego pakietu narzędzi są: możliwość monitorowania błędów strony, analiza linków oraz analiza słów kluczowych. Monitorowanie błędów strony System GSC został stworzony, aby ułatwić zarządzanie stroną i kontrolować jej problemy. Google chciałby posiadać jak najwięcej cennych danych dla swoich użytkowników. Jeśli strona nie działa i zamiast cennej treści zwraca błędy, wymaga szybkiej interwencji webmastera. Roboty Google odwiedzają strony internetowe bardzo często i są w stanie wykryć błędy, na które trudno wpaść, używając strony na co dzień. W raporcie Indeksowanie > Błędy indeksowania znajdziemy dane dotyczące poprawności działania DNS, serwera oraz pliku robots.txt. Tu również poznamy błędy i odpowiedzi serwera z kodami 500 – 503 czy 404. Błąd 50x oznacza błąd serwera, a to z kolei wymaga od nas dalszej diagnostyki, co spowodowało tę sytuację — czy błędny kod, czy problemy z serwerem. Błędy 404 są bardzo niepożądane. Powstają na dwa sposoby: błędny link prowadzi pod nieistniejący adres URL lub dane zostały usunięte. Jeśli była to ważna podstrona, ruch na stronie się zmniejsza, a linki kierujące w to miejsce tracą swoją wartość. Jeśli jednak to my usunęliśmy podstronę, powinniśmy zlikwidować prowadzące do niej linki — wówczas właściwy będzie kod odpowiedzi serwera 410. Użycie kodu 404 do oznaczenia usuniętej treści to jeden z najczęściej popełnianych błędów webmasterów w tym obszarze. Warto zwracać uwagę na pozorne błędy 404 — gdy treść została usunięta, ale serwer odpowiada złym kodem, że strona działa, czyli 200 OK. Raport jest dość rozbudowany — znajdziemy tu strony posiadające linki (również spoza naszej strony), ale z odmową dostępu (błąd 403) czy nietypowymi błędami 400 i 405. Analiza linków Dane z Google Search Console są często analizowane przez inne narzędzia do określania profilu linków oraz tzw. toksycznych linków, czyli tych, które mogą nam teoretycznie bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Alternatywą w tym przypadku są płatne narzędzia, takie jak Majestic.com, jednak dobry specjalista SEO zawsze poleci skorzystać również z linków z GSC. W raporcie Ruch związany z wyszukiwaniem > Linki do Twojej witryny znajdziemy najbogatsze źródła linków (domeny) oraz te treści, które są najczęściej podlinkowane. Najważniejsze są listy przykładowych linków, które w wielu przypadkach liczy się w tysiącach. Na podstawie tego, gdzie pojawiają się linki do nas, możemy również wyłapać włamania do naszego systemu. Jeśli używamy WordPressa i do dziwnych, z naszej perspektywy nieistniejących stron w systemie prowadzi wiele linków, może się okazać, że doszło do automatycznego włamania, a nasza strona stała się zapleczem-zombie. Warto stale monitorować nowe linki. Wiele firm odwiedza „ręcznie” miejsca z nowymi linkami generującymi ruch (w tym może pomóc Google Analytics), aby uzupełniać działania monitoringu marki. Choć do tego celu polecam głównie narzędzie Brand24, to analiza nowych linków w GSC pozwala odkryć wiele ciekawych miejsc oraz uniknąć kłopotów z profilem linków. Analiza słów kluczowych W raporcie Ruch związany z wyszukiwaniem > Analityka wyszukiwania znajdziemy wiele słów kluczowych, które powodują, że nasza strona pojawia się w Google. Poza nimi odkryjemy średnią pozycję, liczbę kliknięć i wyświetleń, a tym samym klikalność (CTR). Ten raport to kopalnia wiedzy o aktualnym stanie naszej obecności w Google, ale nie tylko. Na podstawie tych danych możemy szybko odszukać ważne dla nas słowa, by użyć ich w kampaniach AdWords. Dodatkowo szukanie słów ważnych, ale znajdujących się na pozycjach 11 – 20 to typowa metoda na podnoszenie ruchu. Jeśli dane słowo jest, załóżmy, na pozycji 13., a my widzimy, że jeszcze dużo możemy na stronie ulepszyć, będzie nam łatwiej podnieść pozycję słowa na taką, która spowoduje znacznie więcej kliknięć. Narzędzia Google Search Console to kopalnia danych. Trzy omówione raporty i ich zastosowania stanowią zaledwie początek tego, co możemy osiągnąć. Najwięcej korzyści uzyskamy, jeśli stale będziemy monitorować stronę w GSC, eliminować błędy i wdrażać sugerowane ulepszenia i nowości.
Zobacz nasze propozycje
-
(1,00 zł najniższa cena z 30 dni)
1.00 zł
2.00 zł (-50%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Niedostępna
-
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
Niedostępna
-
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
Programowanie wspomagane sztuczną inteligencją. Lepsze planowanie, kodowanie, testowanie i wdrażanie
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(39,50 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
- Videokurs
(224,55 zł najniższa cena z 30 dni)
249.49 zł
499.00 zł (-50%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(39,20 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
- Druk
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)