Drogi Czytelniku, świat się zmienia. Nowe nawyki konsumentów, nowe technologie i inne trendy powodują, że firmy odnoszące kiedyś sukcesy zaczynają mieć kłopoty. Niepewność i nieprzewidywalność dzisiejszej gospodarki sieciowej decydują o tym, że całe rynki zmieniają swoje oblicze, a także pojawiają się nowe rynki. Co ciekawe, a dla niektórych bardzo przykre, spora część firm będących na czele tej rewolucji jeszcze 20 lat temu nie istniała. To nie tak, że ci nowi gracze rynkowi okazują się bystrzejsi albo że zatrudniają mądrzejszych i bardziej kompetentnych pracowników. Jak to zatem możliwe, że trafiają na żyły złota tam, gdzie mało kto się ich spodziewa? Na to pytanie można odpowiedzieć jednym słowem: projektowanie. Chodzi przede wszystkim o to, żeby spojrzeć na świat w nowy, lepszy sposób. Projektowanie umożliwia licznym początkującym firmom tworzenie nowych modeli biznesowych i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.
Poznaj 7 kluczowych kompetencji designera: - PUNKTEM WYJŚCIA JEST KLIENT.
Obserwuj klientów i staraj się ich zrozumieć, a dowiesz się czegoś nowego o ich potrzebach. Pamiętaj, że właściwe odpowiedzi uzyskasz, tylko zadając właściwe pytania. - MYŚL I PRACUJ WIZUALNIE!
Praca wizualna ułatwia dojrzenie całościowego obrazu sytuacji, pełniejsze zrozumienie skomplikowanych zagadnień, przedstawienie rozważań strategicznych w konkretnym kontekście wizualnym, a także wchodzenie w interakcję z odbiorcami. - NIE DZIAŁAJ SAM. NIE JESTEŚ MĄDRZEJSZY OD WSZYSTKICH INNYCH.
Postaw na współpracę, by zbierać różne opinie i przemyślenia. Sojusz umysłów w sali zebrań i na całym rynku pozwoli Ci zidentyfikować okazje, które nie zostały dotąd dostrzeżone. - OPOWIADAJ HISTORIE I DZIEL SIĘ DOŚWIADCZENIAMI.
Opowieści mają wyraźny początek i koniec, zwykle mają też bohaterów, z którymi mogą się utożsamiać odbiorcy. Fajne historie zapadają w pamięć. Fajne historie będą powtarzane przez innych. Fajne historie szerzą się same. - NIE KOMBINUJ. Po prostu zabierz się do pracy. Nie usiłuj od razu budować ostatecznej wersji produktu. Nie dodawaj mu cech i funkcji, które nie rozwiązują prawdziwych problemów.
- ZAPROJEKTUJ NIEWIELKIE EKSPERYMENTY I SIĘ UCZ.
Nawet najdrobniejsza iteracja czy test przyniosą Ci mnóstwo nowych, przydatnych informacji — to wiedza, której nigdy byś nie zdobył, gdybyś od razu wziął się do budowania. Rzeczywistość różni się od tego, co na jej temat przypuszczasz. - CIESZ SIĘ Z NIEPEWNOŚCI, BO JEST POŻYWKĄ DLA TWOJEGO MÓZGU.
W świecie biznesu pewne jest tylko jedno: zmiana. Pogódź się z tym i zacznij wykorzystywać okazje rodzące się z niepewności. --- To tylko krótki fragment książki Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych - naszej premiery tygodnia. Koniecznie zwróć na nią uwagę, jeśli potrzebujesz inspiracji i nowego zestawu narzędzi, które pomogą rozwinąć Twój biznes. To też bardzo dobre uzupełnienie dla książki Alexandra Osterwaldera, którą już masz! To kopalnia nowych możliwości i dróg rozwoju. Zbiera doświadczenia 30 projektantów i opiniotwórców i proponuje Ci innowacje, które zapewnią Twojej firmie sukces. Mamy dla Ciebie kupon rabatowy na 30% zniżki na naszą premierę oraz na inne tytuły o modelach biznesowych! Wybierz którąś z poniższych książek (także w formacie ebook) i wpisz w koszyku KOD: MODELEB Zniżka ważna do 11 marca włącznie, nie łączy się z innymi rabatami. |