Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach ...

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych

Autor: 

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Ocena:
   4.5/6  Opinie  (27)
Stron: 232
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion

Stworzenie doskonałego serwisu WWW to dopiero początek drogi. Jej następnym etapem jest sprawienie, aby witryna była często odwiedzana. Nawet najbardziej efektowna i profesjonalnie przygotowana witryna WWW jest bezużyteczna, jeśli użytkownicy internetu nie wiedzą o jej istnieniu. Na popularność witryny mają wpływ różne czynniki -- szata graficzna, treść, łatwość nawigacji i odpowiednie przygotowanie jej struktury tak, aby wyszukiwarki internetowe i użytkownicy mogli odnaleźć ją w gąszczu setek tysięcy innych witryn.

Książka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych" zawiera informacje przydatne każdemu, kto chce spopularyzować swoją witrynę WWW. Autorka książki, doświadczona projektantka witryn internetowych, przedstawia w niej nie tylko zasady tworzenia stron wyłącznie pod kątem przeszukujących je mechanizmów, ale również pokazuje, co można zrobić, aby osoby, które odwiedziły witrynę, wracały do niej.

  • Zasady projektowania witryn WWW
  • Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych i schematów nawigacyjnych
  • Dobór odpowiedniego przekazu marketingowego dla witryny
  • Właściwe stosowanie JavaScript, Flasha i stylów CSS
  • Sposoby pozycjonowania dynamicznych witryn WWW
  • Zgłaszanie witryn do katalogów i wyszukiwarek
  • Używanie statystyk do oceny popularności witryny
  • Promowanie witryny bez spamowania

Jeśli projektujesz witryny internetowe lub zajmujesz się marketingiem, musisz przeczytać tę książkę. Przekonasz się, jak wiele możesz zyskać, odpowiednio wykorzystując zawartą w niej wiedzę.

Pobierz plik MP3 i posłuchaj recenzji o książce.

O Autorce (11)
Przedmowa (13)
Wprowadzenie (15)
  • Witryna towarzysząca (16)
  • W jaki sposób zorganizowana jest ta książka (17)
Rozdział 1. Zanim zbudujesz (19)
  • Wprowadzenie (19)
  • Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych jest istotne (20)
  • Jak działają usługi wyszukiwania (21)
    • Wyszukiwarki (22)
      • Pakiet usług "płać za umieszczenie" (25)
      • Pakiet usług "płać za pozycję" (26)
      • Sposoby optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (26)
    • Katalogi witryn internetowych (32)
      • Usługi odpłatnego zgłaszania witryn do wyszukiwarek i katalogów (34)
      • W jaki sposób katalogi tworzą ranking witryn internetowych (35)
      • W jaki sposób redaktorzy oceniają witryny (36)
  • Zasady projektowania witryn (38)
    • Zasada nr 1: witryna powinna być czytelna (39)
    • Zasada nr 2: witryna powinna mieć łatwy mechanizm nawigacji (40)
    • Zasada nr 3: witryna powinna charakteryzować się konsekwentnym układem i wyglądem (41)
    • Zasada nr 4: witryna powinna szybko się ładować (43)
    • Zasada nr 5: najlepiej jeśli witrynę można szybko i łatwo znaleźć (44)
  • Podsumowanie (46)
Rozdział 2. Jak tworzyć jeszcze lepsze strony internetowe (49)
  • Wprowadzenie (49)
  • Komponent tekstowy (50)
    • Wybór słów kluczowych (50)
    • Narzędzia, techniki i wskazówki (53)
      • Precyzowanie zapytań (54)
      • Wyszukiwarka Overture (55)
      • Serwis Google AdWords (57)
      • Rozkład wyrazów (58)
      • Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane (58)
      • Wewnętrzne wyszukiwarki witryn (60)
      • Co należy zrobić z listą słów kluczowych (60)
      • Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych (64)
  • Rozmieszczanie słów kluczowych (66)
    • Tworzenie efektywnych tagów tytułowych (66)
      • Metoda mocnej trójki (68)
      • Liczba pojedyncza i mnoga (69)
    • Zawartość sekcji body (70)
    • Priorytety słów kluczowych (70)
    • Wezwanie do działania (72)
    • Metatagi (73)
      • Metatag description (73)
      • Zmiana czasownika (75)
      • Wzbogacanie opisu poprzez dołączenie do niego wezwania do działania (76)
      • Zmiana szyku wyrazów lub kolejności zdań (76)
      • Umieszczanie nazwy firmy w metatagu description (77)
      • Metatag keywords (77)
      • Metatag revisit (78)
    • Metatag robots (78)
    • Opis alternatywny (79)
    • Przeźroczyste elementy graficzne (80)
    • Łącza i nazwy plików (81)
    • Gęstość rozmieszczenia słów kluczowych (82)
    • Języki obce a wyszukiwarki (82)
  • Komponent łączy (84)
  • Schematy nawigacyjne (85)
    • Łącza tekstowe (86)
    • Łącza względne i bezwzględne (87)
      • Najlepsze i najgorsze miejsca na łącza (88)
      • Potencjalne problemy z łączami tekstowymi (88)
    • Przyciski nawigacyjne (91)
      • Potencjalne problem z przyciskami nawigacyjnymi (93)
    • Mapy obrazowe (94)
    • Rozwijane menu (96)
      • Potencjalne problemy z rozwijanymi menu (96)
    • Dynamicznie generowane adresy URL (98)
    • Protokół wyłączenia spod działania pajączków (100)
      • Kiedy należy stosować protokół wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (100)
      • Wyłączenie zawartości spod działania pajączków wyszukiwarek za pomocą metatagu robots (101)
      • Plik robots.txt (101)
    • Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych i wewnętrznych (103)
  • Komponent popularności (104)
    • Popularność łącza (105)
      • Katalogi (105)
      • Witryny branżowe (106)
      • Związki branżowe (106)
      • Instytucje edukacyjne (106)
    • Pozyskiwanie łączy (106)
    • Uważaj, do kogo się podłączasz (107)
    • Ruch internetowy (107)
    • Kryteria bezpośrednio niezwiązane z zawartością witryny wpływające na jej pozycję rankingową (108)
  • Osiąganie kompromisu pomiędzy marketingiem a projektem graficznym witryny (109)
  • Podsumowanie (109)
Rozdział 3. Sposoby optymalizacji istniejących witryn (111)
  • Wprowadzenie (111)
  • Wodotryski mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc (112)
  • JavaScript a widoczność w wyszukiwarkach (112)
    • Zewnętrzny plik ze skryptami JavaScript (115)
    • Użycie wielu skryptów na jednej stronie (116)
    • Zalety zewnętrznych plików .js (119)
    • Określanie zawartości alternatywnej za pomocą tagu <noscript> (119)
    • Tag <nonscript> a spam (120)
  • Kaskadowe arkusze stylów (CSS) (120)
    • Tworzenie zewnętrznych arkuszy stylów CSS (122)
    • Zalety arkuszy stylów (124)
  • Ramki a optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (126)
    • Cechy ramek a sposób działania wyszukiwarek (126)
      • Tag <noframes> (127)
      • Tag <noframes> a spam (129)
    • Mechanizm nawigacyjny na witrynie z ramkami (129)
    • Ramki i JavaScript (131)
  • Witryny wykonane w technologii Flash a ich widoczność w wyszukiwarkach (132)
    • Strony powitalne i intra (132)
    • Witryny wykonane w technologii Flash (135)
  • Dynamiczne strony internetowe (136)
    • Statyczne strony informacyjne (137)
    • Strony informacyjne a bramy, czyli strony wejściowe (138)
    • Modyfikacja znaków specjalnych w adresach URL (139)
    • Usługa "płać za umieszczenie" (140)
      • Zawsze dokonuj optymalizacji stron, które zgłaszasz do wyszukiwarek w ramach programu "płać za umieszczenie" (140)
      • Korzystaj z programu PFI w przypadku stron dynamicznych, których nie mogą zaindeksować pajączki (140)
      • Dowiedz się, jak najefektywniej korzystać z programu PFI w przypadku stron często modyfikowanych (141)
      • Najważniejsze strony witryny zgłoś do wyszukiwarki metodą "płać za umieszczenie" (141)
      • Korzystaj z usług tylko tych firm oferujących program PFI, które mogą dostarczyć wiarygodne, wysokiej jakości raporty (141)
      • Przetestuj różne programy PFI i ustal, jakiej wyszukiwarki używa docelowa grupa twoich odbiorców (141)
      • W programach PFI nie wolno zgłaszać stron zawierających elementy spamu (141)
    • Identyfikatory sesji a wyszukiwarki (142)
    • Promocja witryny w wyszukiwarkach przy wykorzystaniu usług typu "płać za pozycję" (PFP) (142)
      • Przed wykupieniem usługi PFP dokonaj kompleksowej analizy słów kluczowych (142)
      • Zachęć odbiorców do kliknięcia reklamy (143)
      • Dla każdego produktu lub usługi, które promujesz, przygotuj zestaw stron docelowych (143)
      • Przygotuj się na wiele prób (143)
      • Wszystkie strony docelowe powinny zawierać adekwatną treść i przynajmniej jedno hasło wzywające do działania (143)
      • Strony posiadające identyczną lub prawie identyczną zawartość obejmij protokołem wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (143)
      • Miej świadomość, że najwyższa pozycja nie oznacza wcale najlepszej witryny (144)
  • Technologia SSI (Server-Side Includes) (144)
  • Optymalizacja dokumentów PDF (146)
    • Ogólne wskazówki dotyczące optymalizacji dokumentów PDF (148)
  • Podsumowanie (149)
Rozdział 4. Gdy zbudujesz (151)
  • Wprowadzenie (151)
  • Zgłaszanie witryn do katalogów (152)
    • Planowanie rejestracji witryny w katalogach (152)
    • Wybór najlepszej kategorii (153)
    • Możliwość sugerowania nowej kategorii (156)
    • Tworzenie efektywnego tytułu witryny (158)
    • Tworzenie efektywnego opisu witryny (159)
    • Rejestracja płatna (163)
    • Możliwość zgłoszenia witryny do kilku kategorii (164)
    • Lista sprawdzająca witryny przygotowane do zgłoszenia do katalogu (166)
  • Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek (169)
    • Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach (169)
    • Lista sprawdzająca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek (171)
    • Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych (172)
  • Monitorowanie statystyk witryny (173)
    • Adresy witryn, które przysporzyły najwięcej odwiedzin na danej witrynie (173)
    • Najczęściej wykonywane przez użytkowników zapytania, które doprowadziły ich do naszej witryny (175)
    • Najpopularniejsze strony docelowe (175)
    • Najczęściej obierane ścieżki przez witrynę (178)
  • Jak ponownie zarejestrować witrynę (179)
    • Zmiana wpisu w katalogu (180)
      • Darmowa rejestracja (181)
      • Rejestracja płatna (182)
    • Jeśli twój wniosek zostanie odrzucony (182)
    • Powtórne zgłoszenia do wyszukiwarek (185)
  • Utrzymanie witryny (186)
    • Błąd 404 (186)
    • Nazwy plików (187)
    • Przekierowania (188)
  • Podsumowanie (189)
Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co należy, a czego nie wolno robić, prowadząc marketing witryny w wyszukiwarkach internetowych (191)
  • Wprowadzenie (191)
  • Czym tak naprawdę jest spam (192)
  • Rodzaje spamu (195)
    • Promowanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny (195)
    • Przesycenie słowami kluczowymi (195)
    • Wpychanie słów kluczowych (196)
    • Ukrywanie tekstu (196)
    • Stosowanie drobnego tekstu (197)
    • Ukrywanie łączy (197)
    • Farmy łączy i pierścienie stron (197)
    • Podmienianie i porywanie stron (198)
    • Stosowanie przekierowań (198)
    • Powielanie lub duplikowanie stron (199)
    • Stosowanie stron otwierających, przejść i bramek (200)
    • Tuczenie (200)
    • Mnożenie domen i tworzenie mirrorów (200)
    • Orto-spamowanie i zajmowanie pustostanów (200)
  • Obalanie powszechnych mitów (201)
    • Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej (201)
    • Mit o tym, że marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje stałą pozycję rankingową (201)
    • Mit o tym, że celem optymalizacji witryn i stron pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie najwyższych pozycji rankingowych (202)
    • Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysięcy wyszukiwarek (202)
    • Mit o raportach widoczności w wyszukiwarkach (202)
    • Mit o tym, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie daje dobrego zwrotu z inwestycji (203)
    • Mit o tym, że ruch generowany przez wyszukiwarki nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi metodami marketingowymi (204)
    • Mit o tym, że efektywny marketing w wyszukiwarkach powinien być realizowany przez webmastera danej firmy (204)
    • Mit o tym, że wysokie pozycje rankingowe można osiągnąć bez konieczności zmiany witryny (204)
    • Mit o tym, że lista klientów lub referencje prezentowane na witrynie firmy pozycjonującej świadczą o jej dobrej reputacji (205)
  • Podsumowanie (205)
Dodatek A Zasoby (207)
  • Wprowadzenie (207)
  • Witryny (208)
  • Książki (211)
  • Zasoby polskiego internetu (212)
Dodatek B Słowniczek (215)
Skorowidz (225)
6
(6)
5
(8)
4
(7)
3
(3)
2
(1)
1
(2)

Liczba ocen: 27

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka dla osób, które chcą dobrze wypozycjonować swoją stronę. Polecam początkującym oraz tym, którzy wiedzą już coś na ten temat.
  Ocena : 6 

Dobra książką o pozycjonowaniu. Zawiera dość oklepane metody pozycjonowania stron w internecie. Prosto i zwięźle napisana, wiele obrazków, które wzbogacają wyobraźnie czytelnika.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka. Dzięki niej będziesz umiał każdą swoją stronę dobrze wypozycjonować. Dzięki niej nasze strony podskoczą w rankingach wyszukiwarek.
  Ocena : 6 

Polecam! Pozycja wyraźnie wytyka często popełniane błędy przez webmasterów stosujących tzw. wodotryski (Flash, JavaScript). Dzięki tej książce solidnie zmodyfikowałem swój serwis i PageRank w Googlach urósł w mgnieniu oka.
  Ocena : 6 

Absolutnie, zdecydowanie polecam wszystkim, którzy stronę tworzą dla innych a nie tylko dla siebie - naprawdę warto!!! Solidna szkoła "czystego" pozycjonowania.
  Ocena : 6 

Książka naprawdę wybitna !!!
  Ocena : 5 

Jak dla mnie super.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka. Polecam bo warta przeczytania.
  Ocena : 5 

Książka może nie jest wybitna, ale jest bardzo dobra. Widać że pisała ją osoba z pojęciem i doświadczeniem. Zbiór przydatnych zasad i przykłady. Polecam wszystkim zainteresowanym SEO, jak i dobrymi zasadami projektowania witryn. A także spamerom, aby wreszcie się czegoś nauczyli :)
  Ocena : 5 

Książka dobra dla "porządnych" projektantów witryn, natomiast nie nadaje się dla spamerów, którzy oczekiwali sztuczek typu tekst w kolorze tła. Projektantom witryn książka świetnie uporządkuje wiedzę o optymalizacji i pomaga tak zaprojektować serwis, żeby był wysoko w wyszukiwarkach. Tylko 5, ponieważ jest błąd rzeczowy (w rozdziale o Flashu). Generalnie polecam.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka. Dość powiedzieć, że strony za których pozycjonowanie wziąłem się z tą książką pod ręką bardzo, ale to bardzo "podskoczyły" w rankingach wyszukiwarek. Polecam.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka jako wprowadzenie do pozycjonowania. W jasny i przystępny sposób omawia tą sztukę umożliwiając czytelnikowi "szybki start".
  Ocena : 5 

Książka napisana moim zdaniem bardzo dobrze, pisała ją osoba mające pojęcie o pozycjonowaniu i optymalizacji. Nie zahacza pewnie o wszystkie zagadnienia, ale jak za tą kasę to i tak jest obszerna. Dzięki wskazówkom autora jesteś w stanie wyrzucić swoją stronę na czołowe miejsca, sam sprawdziłem-przetestowałem. Oprócz wskazówek mówi o tym czego nie należy robić, opisuje różne mity, które panują w tym zagadnieniu i ta część książki też jest bardzo ciekawa. Opisuje również zagadnienie na temat spamu co jest bardzo ważne w kwestii stron i pozycjonowania, ludzie często o tym zapominają i dlatego na stronę zostaje nałożony filtr lub osobę potraktowano jako spamera. Gorąco polecam tą pozycję naprawdę warto. Pozdrawiam
  Ocena : 4 

Moje pierwsze wrażenie po kilkudziesięciu stronach jest takie, że można by to spokojnie streścić bez powtarzania w kilkunastu stronach. Lektura na pewno byłaby wtedy przyjemniejsza. Pomijając jednak ten mankament książka warta jest przeczytania, zwłaszcza jeśli nie chce ci się latać po stronach internetowych poszczególnych wyszukiwarek w poszukiwaniu zasad pozycjonowania. Dobry jest rozdział o mitach, które krążą nt. pozycjonowania w wyszukiwarkach.
  Ocena : 4 

Dla mnie też troszkę za dużo lania wody, ale dobrze się tą książkę czyta ;] i wpadają nowe pomysły podczas jej czytania.
  Ocena : 4 

Książkę określiłbym mianem przeterminowanej, ponieważ informacje w niej zawarte są jakby z innej epoki. W książce możemy znaleźć sporo kodu, który nijak się ma do standardów, w każdym ze źródeł brakuje DTD i nie jest też określone odpowiednie kodowanie znaków, natomiast w jednym z przykładów kodu JS do uzyskania efektu rollover możemy zobaczyć źródło zewnętrznego pliku, jednak nie jest wyjaśnione w jakiś sposób mamy się do niego odwołać na naszej stronie, co może sprawić problem większości użytkowników.
  Ocena : 4 

Podstawowa uwaga: książka nie jest o samym pozycjonowaniu! Optymalizacja stron na potrzeby wyszukiwarek jest o wiele szerszym pojęciem. Zresztą cytat z okładki edycji oryginalnej: "Search Engine Visibility is not about merely obtaining top positions in search results." Autorka opisuje bardzo przekonująco proces budowania serwisu "przyjaznego" dla wyszukiwarek, opowiada o tym, jak działają sieciowe roboty, dużo miejsca poświęca etyce. Niestety są to często rady bardzo podstawowe, więcej można przeczytać w sekcji "Pomoc" poszczególnych wyszukiwarek (np. Onetu czy Google). Wadą książki jest także nieuwzględnienie płatnych programów oferowanych przez liczne wyszukiwarki. Często jest to bardzo sensowna alternatywa wobec "ręcznej" optymalizacji. Książkę polecam wszystkim, którzy chcą mieć wgląd w zasady działania wyszukiwarek oraz to, jak zbudować serwis, który da się znaleźć - czyli projektantom i marketingowcom. Jednak bardziej szczegółowych rad trzeba szukać gdzie indziej.
  Ocena : 4 

Myślę że książka jest ok. Jednak zgodzę się z opinią któregoś z moich poprzedników iż bardziej szczegółowego info w tym zakresie trzeba szukać gdzie indziej.
  Ocena : 4 

Moim zdaniem ksiązka godna polecenia. Ktoś kto zajmuje się pozycjonowaniem od dłuższego czasu możliwe że nie znajdzie w niej żadnych nowych informacji, ale dla osób które zaczynają swoją przygodę z tym zagadnieniem jest to dobra pozycja, dzięki której można pojąc o co w tym wszystkim chodzi.
  Ocena : 4 

Bardzo trudno było mi ocenić tą książke. Równie dobrze mógłbym jej dać 1 lub 2... zależy z której strony na nią patrzeć. Mam już troche stron za sobą. Ksiązka nie jest o pozycjonowaniu ale o optymalizacji stron i taki powinien być jej tytuł. Bardzo ciezko sie ją czyta, dopiero za 3 razem udało mi sie dobrnąć do końca.
  Ocena : 3 

Niestety książka nie spełnia moich wymagań (być może zbyt wygórowanych). Moim zdaniem w książce jest za mało konkretów i dużo "lania wody". Dla niewtajemniczonych w pozycjonowaniu może i będzie dobrą pozycją która wstępnie wprowadzi w świat SEO.
  Ocena : 3 

Podpisuję się pod opiniami, że książka zawiera dużo lania wody i niewiele konkretów. Zresztą już na jednej z pierwszych stron wspomniane zostało, że czytelnicy nie znajdą tu konkretnych trików gwarantujących na 100% wysoką pozycję. Nie zmienia to jednak faktu, że w książce wielokrotnie wyjaśniane są te same rzeczy. Zakupiłam ją, bo w sieci krąży mnóstwo pozytywnych opinii. Niestety zawiodłam się. Książkę polecam początkującym, bo osoby, które od kilku lat interesują się pozycjonowaniem nie znajdą w niej nic, z czym by się do tej pory nie spotkały.
  Ocena : 3 

Przyznam, że oczekiwałem więcej od tej pozycji. Nie poszukiwałem sztuczek służących do oszukiwania wyszukiwarek, ale po prostu rzetelnej wiedzy. Książka porusza temat, w mej opinii, zbyt płytko i raczej z akademickiego punktu widzenia. Wielokrotne powtórzenia tych samych tez, tak charakterystyczne dla rynku amerykańskiego, na mnie robią wrażenie rozciągania treści. Do plusów należy z pewnością sam temat. Książka będzie wartościowa, gdy potraktuje się ją jako teoretyczną podstawę przed prawdziwym "wgryzieniem" się w temat pozycjonowania.
  Ocena : 2 

Książka kiepska, więcej lania wody niż konkretnych faktów.
  Ocena : 1 

Zdecydowanie cena nie adekwatna do treści.
  Ocena : 1 

Książka moim zdaniem do bani. Ponieważ 90% jej zawartości to czyste lanie wody na temat pozycjonowania. Książka zawiera góra 10% samego pozycjonowania i w tym jeszcze stare techniki.