Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Pozycjonowanie i optymalizacja s...

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi

Autorzy: ,

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
Ocena:
   4/6  Opinie  (61)
Stron: 264
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion

Praktyczny przewodnik po skutecznej promocji w internecie

  • Skąd wyszukiwarki biorą informacje o wyświetlanych stronach?
  • Jak sprawić, aby Twoja firma pojawiała się w wynikach przed konkurencją?
  • Jakich dodatkowych technik promocji użyć do zwiększenia ruchu na stronie i związanych z tym zysków?

Wywiad z autorami książki

Wyobraź sobie, że w trakcie surfowania po internecie znalazłeś ciekawą ofertę. Po pewnym czasie chcesz wrócić na stronę, na której znajduje się interesujący Cię produkt, ale nie pamiętasz jej adresu ani nazwy firmy. Wpisujesz w wyszukiwarce nazwę przedmiotu, ale zamiast szukanej witryny pojawiają się setki innych. Zniecierpliwiony kupujesz produkt u innego sprzedawcy. Nie chcesz, aby coś podobnego spotkało Twoich klientów? Zainteresuj się pozycjonowaniem stron, czyli technikami poprawiania pozycji witryny w wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarki.

Dzięki książce "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" zrozumiesz, jak działają wyszukiwarki, jak wpływa to na kolejność wyświetlania odnośników do znalezionych materiałów, a przede wszystkim -- jak użyć tej wiedzy do tworzenia stron, które będą zajmowały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Poznasz także techniki umożliwiające poprawę funkcjonalności witryny oraz dodatkowe sposoby jej promowania, dzięki czemu liczba osób odwiedzających strony Twojej firmy szybko wzrośnie, podobnie jak generowane przez nią zyski.

  • Działanie wyszukiwarek
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych
  • Poprawny układ elementów stron
  • Używanie odsyłaczy wewnętrznych i zewnętrznych
  • Ułatwianie indeksacji witryny
  • Monitorowanie ruchu na stronie i jej popularności
  • Zapewnianie funkcjonalności witryny
  • Dodatkowe techniki promocji stron
  • Wystrzeganie się nieuczciwych pozycjonerów

Wyprzedź konkurencję i ułatw swoim klientom dotarcie do swojej oferty.

Wstęp (9)
Rozdział 1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW? (11)
  • Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek (11)
    • Wyszukiwanie danych (17)
    • Przeszukiwanie grup dyskusyjnych (28)
    • Wyszukiwanie plików graficznych (30)
    • Przeszukiwanie katalogów stron (32)
    • Zapytania i operatory (33)
  • W jaki sposób działa wyszukiwarka? (38)
  • Udział w rynku i popularność (39)
  • W jaki sposób wyszukiwarka zarabia? (42)
Rozdział 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania? (45)
  • Potencjalny wzrost liczby odwiedzin (45)
  • Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony (47)
    • Sprzedaż (47)
    • Powierzchnia reklamowa (48)
    • Reklama kontekstowa (49)
    • Programy partnerskie (53)
Rozdział 3. Walka o pozycję to nie wszystko (55)
  • Wysoki poziom zawartości merytorycznej (55)
  • Czytelność kodu strony (58)
  • Przemyślany układ i system nawigacji (62)
    • Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony głównej (62)
    • Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony (69)
    • Nazewnictwo stosowane w menu (70)
  • Szata graficzna (74)
Rozdział 4. Słowa i frazy kluczowe (79)
  • Dobór słów (79)
    • Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony (79)
    • Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł (80)
    • Stwórz listę własnych kluczowych słów i fraz (91)
  • Rozmieszczenie słów i fraz na stronie (94)
    • Nasycenie strony słowami kluczowymi (94)
    • Stosuj nagłówki (95)
    • Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia (96)
    • Opisy odsyłaczy (97)
    • Umieść słowa i frazy w znacznikach meta (98)
    • Zadbaj o tytuł każdej strony (98)
    • Stosuj atrybuty alt i title (99)
Rozdział 5. Hiperłącza (101)
  • Linki przychodzące (103)
    • Różne domeny (104)
    • Różne IP (104)
    • Opis odnośnika (106)
    • Odsyłacze graficzne (108)
    • Odsyłacze z przekierowaniem (108)
    • Linki w JavaScript (110)
    • Przyrost linków wraz z upływem czasu (112)
    • Sprawdzanie linków prowadzących do naszej strony (114)
  • Linki wychodzące (120)
    • Linki zewnętrzne (120)
    • Linki wewnętrzne (122)
  • Zaplecze (122)
    • Zaplecze tematyczne (124)
    • Katalogi stron (124)
    • Gotowce (126)
    • Linkowanie (127)
Rozdział 6. Indeksacja witryny (129)
  • Jak to wygląda w praktyce? (129)
  • Sprawdzanie stopnia indeksacji (140)
  • Sposoby poprawy indeksacji witryny (142)
    • Plik robots.txt (142)
    • Dodatkowe znaczniki <meta> (146)
    • Udrażnianie systemu nawigacyjnego (147)
    • Mapa witryny (161)
    • Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych (168)
    • Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google (173)
Rozdział 7. Nieetyczne sposoby pozycjonowania (177)
  • Najpopularniejsze metody (178)
    • Ukryty tekst (178)
    • Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny (184)
    • Cloaking (185)
    • Przekierowania (191)
  • Prezentacja zagrożeń związanych z nieetycznymi metodami pozycjonowania (193)
    • Ban (194)
    • Filtry (200)
Rozdział 8. Śledzenie ruchu (201)
  • Statystyki oglądalności (201)
    • Stat.pl (201)
    • AWStats (213)
  • Monitoring rankingów wyszukiwarek (219)
    • Pozycja w wynikach wyszukiwania (219)
    • Kontrola stopnia indeksacji (227)
    • Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych (228)
    • Kontrola współczynnika PageRank (229)
    • Kreator stanu witryny (230)
Dodatek A (235)
  • Prezentacja przydatnych narzędzi (235)
    • Web Developer (235)
    • CustomizeGoogle (236)
    • Search Status (236)
    • SEO for Firefox (237)
    • Pozostałe dodatki (238)
    • Colour Contrast Analyser (239)
  • Inne sposoby zwiększania popularności witryny (239)
    • Sygnatury (240)
    • Biuletyny informacyjne (240)
    • Kanały RSS, ping i tracback (245)
  • Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek (250)
  • Systemy wymiany odnośników (250)
Podsumowanie (253)
Skorowidz (255)
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Nowoczesne API. Ewoluujące aplikacje sieciowe w...
Glenn Block, Pablo Cibraro, Pedro Felix, Howard Dierking, Darrel Miller
Cena: 79,00 zł
6
(19)
5
(17)
4
(3)
3
(3)
2
(5)
1
(14)

Liczba ocen: 61

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Książka napisana przystępnym językiem z odpowiednią ilością ilustracji. Zebranie i uporządkowanie wszystkich informacji na temat pozycjonowania. POLECAM.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra lektura, brakowało takiego kompendium wiedzy, które po pierwsze zawierało wszystkie narzędzia do pozycjonowanie ale również wyjaśniało pojęcia co do których były wątpliwości... nie tylko moje...
  Ocena : 6 

Nie zajmuję się pozycjonowaniem stron zawodowo - staram się tylko dbać o przyzwoite pozycje kilku własnych mikro-portali. Na temat książki Pana Danowskiego wypowiem się krótko - mam nadzieję, że właściciele konkurencyjnych portali jej nie czytali...
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Tworzenie dla samego tworzenia w biznesie nie ma prawa bytu. Z produktem, usługą musimy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Wyszukiwarka Google dominuje i nie ma w tej kwestii żadnych wątpliwości. Jak jednak pojawić się na samej górze w wynikach, jak sprawić żeby to do mnie trafili klienci w pierwszej kolejności. Ogromną pomocą może być książka "Pozycjonowanie i optymalizacja" która pokazuje w sposób namacalny jak to robić skutecznie. To pozycja w biblioteczce która nie wmawia Wam jak stać się człowiekiem sukcesu ale na konkretnych przykładach i rozwiązaniach, mechanizmach których używają ludzie zajmujący się tym na co dzień, pokazuje jak to zrobić. Jak sprawić aby pojawić się na podium. To lektura obowiązkowa dla każdego kto ma do czynienia z biznesem w sieci a nie oszukujmy się dzisiaj z nim obcuje nawet szewc czy szklarz.
  Ocena : 6 

Każda książka znajdzie zwolenników i przeciwników. Również i ta. Jeśli ktoś ze specjalistów i ekspertów szukał złotego środka na szybki sukces w pozycjonowaniu stron www, seo... to pewnie się zawiódł. Ale taki środek nie istnieje! Książka pokazuje krok po kroku na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy promowaniu swojej strony www. W przejrzysty i zrozumiały sposób, każdy początkujący i średnio zaawansowany administrator strony www, pozna tajniki pozycjonowania i zaplanuje swoją pierwszą kampanię reklamową. Książka ta bardzo mi pomogła w wypromowaniu swojej strony, z PR 0 w ciągu 6 miesięcy wskoczyło na PR 3 - a to wszystko dzięki informacjom zawartym w tej książce. Na duże uznanie zasługuje fakt możliwości kontaktu z autorami książki - zawarte w książce adresy @ do autorów są prawdziwe, a sami autorzy bardzo chętnie odpisują i podpowiadają co zmienić na stronie. Autorzy tej książki zasłużyli na prawdziwą 6! Polecam.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka z dziedziny Pozycjonowania, oraz optymalizacji stron internetowych! Jeżeli ktoś zna podstawy pisania Witryn Sieci Web, książka jest idealną lekturą na uzupełnienie informacji, oraz utrwalenia sobie wielu czynników wpływających, na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Polecam!
  Ocena : 6 

Myślę, że książka porusza bardzo wiele tematów związanych z pozycjonowaniem o których warto wiedzieć, zwłaszcza na początku. Ciekawy, aczkolwiek jak dla mnie za krótki był opis narzędzi takich jak Seo Bohater, czy Foxy. Dla początkujących i średniozaawansowanych jest to niezbędna pozycja.
  Ocena : 6 

Polecam!
  Ocena : 6 

Witam, właśnie kupiłam i przeczytałam książkę "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" i wreszcie strzał w 10 jeśli chodzi o poruszenie tego zagadnienia. O ile samo "stworzenie" strony www nie jest tak bardzo trudne, to później zaczynają się schody, z umieszczeniem jej w necie, tak by była widoczna, i "działała" w zamierzony sposób. W dotychczas kupionych pozycjach temat ten, albo był jedynie lekko nakreślony, albo napisany językiem typowo informatycznym, co w rezultacie kończyło się marnymi efektami mojej pracy.

Uważam, że książka Panów: Danowskiego i Makaruka jest rewelacyjna i w prosty sposób tłumaczy dość skomplikowane i wiecznie dla mnie niezrozumiałe kwestie. Nie bardzo rozumiem wypowiedzi, że jest to jedynie streszczenie i ciężko nazwać to książką, bo pozycja jest naprawdę godna polecenia. W książce jest bardzo dużo praktycznej, prosto wyjaśnionej wiedzy, więc spełniła moje oczekiwania w 100%. Bez zastanowienia mogę dać najwyższą ocenę i POLECAM innym.

  Ocena : 6 

Rewelacja, doskonałe podstawy dla każdego kto zaczyna się interesować pozycjonowaniem. Poza tym sporo przydatnej wiedzy na temat optymalizacji stron. Jasny i zrozumiały język, maksimum konkretów i brak przysłowiowego lania wody.

Bardzo podobało mi się to, że autorzy pokazują różne rozwiązania w sposób obiektywny. Dzięki temu czytelnik jest zmuszany do myślenia i podejmowania własnych decyzji.

Już dzisiaj czekam na II wydanie. Gratulacje dla Heliona oraz obu autorów.

  Ocena : 6 

Kupiłem pełen obaw... do tej pory inne książki o pozycjonowaniu były dla mnie zbyt skomplikowane. Tym razem się udało i jestem bardzo zadowolony. Nareszcie coś dla początkującego, który chce zgłębić nieznany temat. Jasno, prosto i klarownie.

Duże brawa dla autorów, którzy potrafili zmienić swój sposób myślenia i dostrzec liczne problemy laików. Z czystym sumieniem książkę mogę polecić każdemu, kto zaczyna i szuka solidnych oraz aktualnych podstaw.

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Jestem osobą początkującą w SEO. Dzięki tej książce poukładałem sobie w głowie wiedzę, jaką zdobyłem w sieci. Fajnie jest napisana, na pewno każdy ją zrozumie. Jeśli będzie III wydanie, to proszę autorów o jeszcze więcej informacji na temat samych "technik pozycjonowania"... :) Jako początkujący pozycjoner, oceniam książkę na "6". Pozdrawiam!
  Ocena : 6 

polecam
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Książka jest bardzo dobra, doskonale nadaje się dla osób chcących się zainteresować tematyką pozycjonowanie stron internetowych. Jest to bardzo dobre streszczenie wszystkich informacji o SEO z polskiego internetu. Opisuje techniki "białego SEO", jak i "czarnego SEO". Nie faworyzuje żadnej z w/w technik, daje wybór czytelnikowi.
  Ocena : 6 

Naprawdę dobra pozycja godna polecenia, Polecam
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobrze wprowadza w temat optymalizacji i pozycjonowania, osoby zaawansowane w temacie raczej nie znajdą tutaj nic nowego - natomiast dla nowicjusza jest to pozycja obowiązkowa. Porusza wiele aspektów SEO, udziela informacji jak poszerzyć swoją wiedzę i co najważniejsze - odwołuje się do Polskiego runku - Poruszając przy tym również techniki blackhat
  Ocena : 5 

Jedna z pozycji którą warto nabyć jeśli posiada się własną stronę www i pragnie się zoptymalizować kod tak aby osiągnąć wyższe pozycje w przeglądarce www. Polecam dla totalnie zielonych jak i dla osób które już miały styczność z SEO.
  Ocena : 5 

Książka warta uwagi. Rzeczowa i czyta się ją wyjątkowo dobrze.
  Ocena : 5 

Fajnie się to czyta
  Ocena : 5 

Swojego czasu bardzo dobra publikacja dla początkujących. Książka „dotyka” podstawowych tematów optymalizacji, które na dzień dzisiejszy trzeba ugruntować w oparciu o trendy i najnowsze informację w sieci.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra pozycja dla osób, które chcą dowiedzieć się czegoś o pozycjonowaniu i optymalizacji stron Internetowych. Dobra na początek i nie tylko...
  Ocena : 5 

Świetna dla początkujących.
  Ocena : 5 

Bardzo fajna książka
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Jak dla mnie rewelacja. Doskonałe podstawy dla każdego kto chce aby jego strona była widoczna w sieci. Bardzo mi się podobał ciekawy i zrozumiały przekaz.
  Ocena : 5 

Pozycja,którą powinien posiadać każdy kto styka się z tworzeniem stron www.
  Ocena : 5 

Książka w przystępny sposób porusza każdy aspekt zagadnienia pozycjonowania. Warta polecenia, dla nowicjuszy jak i tych bardziej doświadczonych.
  Ocena : 5 

Zastanawiam się, dlaczego ludzie piszą, że nie podoba im się w tej książce to, że jest optymalizacja strony poprzez poprawę kodu HTML itp. Przecież o tym, co jest w tej książce można przeczytać w spisie treści. Z gustami się nie dyskutuje, niech będzie, ale wiele opinii tutaj jest dla mnie dziwnych. Od dawna zajmuje się tworzeniem stron. Publikacja ta pozwoliła mi usystematyzować wiedzę, którą posiadałem jak i dostarczyła wielu nowych wiadomości. Przede wszystkim potwierdza wiele faktów, które dawno sam zauważyłem: jak ważny w pozycjonowaniu jest dobry kod HTML, kod bez przesadnych wodotrysków i kombinowania. Nie jestem jakimś guru pozycjonowania, ale moja strona na podstawie słowa kluczowego, na którym najbardziej mi zależy od kilku lat jest na pierwszym miejscu. Moje działania równają się działaniom opisanym w tej książce. Jest ona przeznaczona dla nowicjuszy, ale i dla starych wyjadaczy. Z mojej strony gorąco polecam pozycję. Mocne pięć.
  Ocena : 5 

Bardzo ciekawe połączenie podstaw optymalizacji i pozycjonowania stron. Z pozoru dwie różne dziedziny a autorzy w prosty i przystępny sposób zwrócili uwagę na wiele ważnych zagadnień. W czasie lektury uświadomiłem sobie, że optymalizacja i pozycjonowanie mają wiele wspólnego. Teraz mogę spokojnie zrobić następny krok.

Jestem zadowolony z zakupu. Prawdę mówiąc miałem pewne obawy przed kupnem i po lekturze ocen na tej stronie. Na szczęście poszedłem do księgarni, sam zobaczyłem co książka oferuje i to była słuszna decyzja. Zasłużona 5 z małym minusem za zbyt mało informacji o na temat stawiania zaplecza.

  Ocena : 5 

Kupiłem tą książkę na potrzeby pracy magisterskiej. Szczerze mówiąc, to chciałem ją "odwalić" i tyle. Temat zaciekawił mnie jednak na tyle, że przeczytałem wszystko 3 razy, a teraz zaczynam wprowadzać w życie, rozszerzając swoją wiedzę poprzez czytanie artykułów w internecie. Teraz przynajmniej wiem, kiedy czytam głupoty, a kiedy treść ma sens. Dziękuję autorom!
  Ocena : 5 

Ciekawa pozycja, pomocna, dużo podpowiedzi dla początkującego webmastera czy tez dla osób opiekującymi się serwisami www.
  Ocena : 5 

Książka jest napisana przystępnym językiem, dzięki czemu każdy początkujący pozycjoner pozna podstawy pozycjonowania. Polecam!
  Ocena : 4 

Garść przydatnej wiedzy, dla każdego, kto chce wiedzieć jak zaistnieć w internecie.
  Ocena : 4 

Dobra książka dla osób początkujących, napisana ładnie i przejrzyście - można przeczytać w jeden wieczór "do poduszki".
  Ocena : 4 

Książka nie należy do najgorszych, ale można było spodziewać się po niej czegoś więcej. Myślę, że dla początkującego webmastera jest w sam raz i z pewnością treść może stanowić bazę do pogłębiania tej tematyki zwłaszcza, że pozycjonowanie to wiedza zdobywana metodą prób i błędów. Ta książka uchroni przed popełnianiem tych sprawdzonych i rażących błędów. Rynek nasz nie obfituje w dużą ilość tych pozycji, ale mimo wszystko można na nim znaleźć lepiej przygotowane pozycje. Na start książka w sam raz.
  Ocena : 3 

Książka dobra dla początkującego, opisuje wybrane sposoby pozycjonowania po łebkach a najwięcej uwagi poświęca optymalizacji i pozycjonowaniu dodając wpisy do katalogów SEO.
  Ocena : 3 

Solidna wiedza skierowana do początkujących. Autorzy bardzo ogólnie przedstawiają programy i portale np. Seo Bohater, G analytics itd. Zamieszczają przy tym wiele screenów najprostszych opcji dla tych programów, które sprawiają wrażenie że są tam.. aby jakoś zapełnić książkę. 69 zł za tę książkę to o połowę za dużo! Helion wydał ją na najtańszym czarno-białym papierze, przez co wiele zamieszczonych screenów jest nieczytelnych. Strony przebijają, czy to papier śniadaniowy? wstyd!
  Ocena : 3 

Zdecydowanie nie nadaje się dla osób bardziej zaawansowanych w pozycjonowaniu, tak jak to zapowiadali autorzy. Niestety nie dowiedziałem się z tej książki nic nowego, ale przeczytałem ją całą z chęci poznania polskiego spojrzenia na SEO. Podsumowując: Bardzo dobra książka dla osób początkujących, raczej jeszcze raczkujących w pozycjonowaniu, osoby nawet średnio zaawansowane mogą się trochę zawieść.
  Ocena : 2 

Lanie wody + reklama usług, systemów wymiany linków itp. które należą pewnie do znajomych autorów. Naprawdę tyle kasy wyrzucone w błoto... Książka powinna być bezpłatnym dodatkiem do Gazety Wyborczej.
  Ocena : 2 

Przeczytałem książkę i muszę przyznać rację ludziom, którzy dają po jednej gwiazdce. Połowa książki to lanie wody co to jest pozycjonowanie i jakie są jej plusy oraz jak korzystać z wyszukiwarek. Reszta to nieustanne deja vu, jakby komuś niechcący wcisnęło się ctrl+c jednego rozdziału a potem jeszcze trzy razy niechcący ctrl+v.
  Ocena : 2 

Dla mnie bardzo słaba książka, nie zawiera konkretów niestety.
  Ocena : 2 

Przeczytałam całość i faktycznie książka jest napisana jasnym językiem ale na tym się kończy. Można polecić książkę, ale tylko dla ludzi którzy faktycznie mają zero pojęcia o pozycjonowaniu, a po zapowiedziach spodziewałam się czegoś więcej. Do tego wszystkiego masa literówek, złe linki do stron, brakujące wyrazy...
  Ocena : 2 

Powielane slogany nie wnoszące niczego nowego do seo. Często juz nieaktualne informacje.
  Ocena : 1 

Żałuję, że kupiłem tę książkę. Spodziewałem się po nazwiskach autorów, że książka będzie naprawdę dobra. Jeśli chodzi o samą książkę to powiem tylko tyle, że woda z niej wycieka - tyle jest tam wodo lania. Brak konkretów, brak profesjonalnego podejścia do tematu, streszczenie kilku tematów z innego forum. Jestem w sumie początkującym w tematyce SEO dlatego mnie ta pozycja bardzo zainteresowała jednak książka Tomasza F. była dużo bardziej wartościowa dla SEO niż to coś (nie powinno się tego nazywać książką, a jedynie streszczeniem). Bardzo rozczarowany - NIE POLECAM!
  Ocena : 1 

Od dziś czytam opinie na temat książek! Szkoda że nie można odzyskać pieniędzy za to coś. Ludzie nie popełnijcie tego samego błędu co ja! i nie kupujcie tego! Książka bez wartości!
  Ocena : 1 

Stek bzdur, stare i bezuzyteczne praktyki niezbyt lubiane prze google, strata czasu i pieniedzy.
  Ocena : 1 

Dawno w Helionie nie było tak złej książki. Opisywane jest na okrętkę tak aby zająć jak najwięcej miejsca. Książka powinna się nazywać jak działają wyszukiwarki i jak się nimi posługiwać, o pozycjonowaniu jest tam około 25 stron i to same podstawy. Wyrzucone pieniądze :(
  Ocena : 1 

Brak mi słów. Prawidłowy tytuł książki powinien brzmieć: "Jak korzystać z wyszukiwarki". O samym pozycjonowaniu stron jest w niej zaledwie 20 stron i są to głównie informacje z forum. Nie mogę w to uwierzyć że Helion wydał takie... Przepraszam za określenie ale inaczej się tego nazwać nie da. Każda złotówka, na którą musiałem pracować aby kupić tę książkę jest zmarnowana!
  Ocena : 1 

Przeczytałem książkę i jestem bardzo bardzo zawiedziony. Książka nie przedstawia żadnej konkretnej wiedzy o SEO, a jedynie przedstawia streszczenie forum, którego właścicielem jest sam autor. Dodatkowo dużo błędów i tematy są nie dokończone co może wynikać z braku wiedzy autorów. Książka w moim prywatnym odczuciu jest kolejnym produktem robionym na zarobek i wyprana z uczuć jakie powinny być w takiej książce. Osobiście odradzam tę książkę jeśli ktokolwiek ma wiedzę na temat forum.
  Ocena : 1 

Mam wrażenie, że ktoś nie wyszedł z roku 2005 i pozostał w tym świecie pisząc książkę. Na szczęście nie zdążyłem wydać na nią pieniędzy, a zaliczył bym ją do kategorii "wiedza bezużyteczna". Zwykłe lanie wody na tematy i tak nieaktualne. Panowie muszę zrewidować swoją wiedzę bo jeśli ogranicza się ona do tego co zawiera ta książka to czarno widzę ich karierę w SEO.
  Ocena : 1 

Beznadziejna książka. Wszystkie informacje wzięte z forum o pozycjonowaniu i optymalizacji stron WWW. Szkoda na nią pieniędzy. Że też Helion wydał takie coś nie przekazujące żadnej wiedzy. Książka idealna dla ludzi zaczynających przygodę z internetem i tworzących strony domowe Jasia Kowalskiego. Ogólnie beznadzieja!
  Ocena : 1 

Kompletne dno. Książka zamiast opisywać pozycjonowanie stron WWW opisuje ich optymalizację. O pozycjonowaniu są chyba dwa rozdziały. Żałuje każdej wydanej na tą książkę złotówki.
  Ocena : 1 

Nic specjalnego, wiedza sprzed iluś lat, obecnie seo umiera i bezie coraz gorzej.
  Ocena : 1 

Wartość książki mniej niż zero! Więcej można się dowiedzieć z e-boka dostępnego w necie za 5 zł. Odradzam masa błędów i nie dokończone tematy. Przeglądałem teraz komentarze i widać, że część 6 jest napisana przez tę samą osobę, nie wstyd panowie samemu sobie wystawiać opinie? Tragiczne zachowanie autorów książki!
  Ocena : 1 

Bardzo lakoniczne podejście do tematu. Książka jest monotonna i prezentuje niski poziom merytoryczny. Poruszane zagadnienia przeznaczone dla osób mających zerowe pojęcie o pozycjonowaniu.
  Ocena : 1 

Nigdy nie zajmowałem się pozycjonowaniem i optymalizacją, miałem nadzieję że książka wprowadzi mnie w świat pozycjonowania i wyjaśni dużo aspektów. Rezultat: nie dowiedziałem się NIC nowego z książki. Zupełnie NIC. Sporo ogólnych haseł nie pogłębiających wiedzę. Szkod czasu na czytanie.
  Ocena : 1 

Nie kupujcie tego, jeśli nic nie wiesz o pozycjonowaniu to i się nie dowiesz z tej książki. Zresztą jak coś wiesz o pozycjonowaniu to tym bardziej czytając tę książkę nie pogłębisz wiedzy. Ludzie takiego lania wody w życiu nie widziałem, autor powinien zwrócić pieniądze.