Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Pozycjonowanie i optymalizacja s...

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III

Autorzy: Bartosz Danowski, Michał Makaruk

Ocena:
   4/6  Opinie  (55)
Stron: 400
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Cena:
79,00 zł
Cena:
54,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
79,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
54,99 zł
Czy o SEO i SEM wiesz już wszystko?? Sprawdź swoją wiedzę wypełniając quiz na facebooku »


  • Poznaj sposób działania mechanizmów wyszukiwania w internecie
  • Naucz się tworzyć strony łatwe do odnalezienia i odpowiednio je reklamować
  • Odkryj sekrety skutecznego pozycjonowania i optymalizacji serwisów WWW

Ta książka to obowiązkowa lektura każdego webmastera!

Mówi się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w sieci, to rzecz ta prawdopodobnie nie istnieje. W obecnych czasach nikt - a zwłaszcza żadna firma - nie może sobie pozwolić na internetowy niebyt. Jednak nawet najlepsza strona to jeszcze nie wszystko. Co z tego, że Twoja witryna będzie powalać jakością treści i grafiki, jeśli nikt nie będzie w stanie jej szybko (lub w ogóle) znaleźć w czeluściach sieci? Aby uniknąć tego przykrego scenariusza, tysiące webmasterów głowią się co dzień nad właściwym pozycjonowaniem swoich stron. Chcesz być o krok przed nimi? Sięgnij po właściwe źródło informacji!

"Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III" to książka niezwykła. Autorzy odważnie łamią tabu, dzieląc się z czytelnikami swoją dogłębną wiedzą i praktycznym doświadczeniem, uzyskanym w ciągu wielu lat pracy w branży SEO. Zaktualizowana treść pozwoli Ci nadążać za najnowszymi trendami w dziedzinie pozycjonowania i optymalizacji witryn. Z lektury poradnika dowiesz się, jak tworzyć i poprawiać kod stron, aby odnosiły one sukces w internecie, jak wykorzystywać sposób działania mechanizmów wyszukiwania i możliwości oferowane przez serwisy społecznościowe w celu zwiększenia ruchu na witrynie oraz jak zarabiać na swojej działalności sieciowej.

Ostrzegamy: nie kupuj tej książki, jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW była anonimowa!

  • Zasady działania mechanizmów wyszukiwania
  • Skuteczne metody pozycjonowania stron
  • Właściwe projektowanie układu serwisu, systemu nawigacji i grafiki
  • Wykorzystanie różnych rodzajów odsyłaczy
  • Sposoby poprawiania indeksacji serwisu
  • Techniki monitorowania ruchu na stronie
  • Przegląd narzędzi przydatnych w pozycjonowaniu

Masz ciekawą stronę? Naucz się, jak skutecznie pozycjonować ją w internecie!

Wstęp (7)
Rozdział 1. W jaki sposób działa wyszukiwarka stron WWW (9)
  • Krótka prezentacja popularnych wyszukiwarek (9)
    • Wyszukiwanie danych (14)
    • Przeszukiwanie grup dyskusyjnych (26)
    • Wyszukiwanie plików graficznych (26)
    • Zapytania i operatory (29)
  • W jaki sposób działa wyszukiwarka (33)
  • W jaki sposób wyszukiwarka zarabia (34)
Rozdział 2. Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania (39)
  • Budowa wizerunku (39)
  • Potencjalny wzrost liczby odwiedzin (40)
  • Potencjalny wzrost zysków z prowadzonej strony (42)
    • Sprzedaż (42)
    • Powierzchnia reklamowa (43)
    • Reklama kontekstowa (43)
    • Programy partnerskie (55)
Rozdział 3. Walka o pozycję to nie wszystko (57)
  • Wysoki poziom zawartości merytorycznej (57)
  • Czytelność kodu strony (60)
  • Przemyślany układ i system nawigacji (63)
    • Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów strony głównej (63)
    • Menu nawigacyjne i rozplanowanie elementów podstrony (71)
    • Nazewnictwo stosowane w menu (72)
  • Szata graficzna (75)
  • A co na to Panda... (78)
  • Mikroformaty (81)
Rozdział 4. Frazy i słowa kluczowe (87)
  • Dobór słów (87)
    • Myśl jak potencjalny gość, a nie jak właściciel strony (87)
    • Skorzystaj z rankingów najczęściej wyszukiwanych haseł (88)
    • Hasła wyszukane w Twoim serwisie (102)
    • Sugestie wyszukiwarki Google (104)
  • Ocena stopnia trudności oraz konkurencyjności i opłacalności danej frazy - analiza konkurencji (104)
    • Odnośniki prowadzące do strony (106)
    • Wiek domeny (111)
    • Optymalizacja stron konkurencyjnych (112)
    • Konkurencja reklamodawców (112)
  • Rozmieszczenie słów i fraz na stronie (113)
    • Nasycenie strony słowami kluczowymi (113)
    • Stosuj nagłówki (113)
    • Słowa kluczowe w tekście i wyróżnienia (114)
    • Opisy odsyłaczy (116)
    • Umieść słowa i frazy w znacznikach meta (117)
    • Zadbaj o tytuł każdej strony (117)
    • Stosuj atrybuty alt i title (118)
Rozdział 5. Hiperłącza (121)
  • Linki przychodzące (123)
    • Różne domeny (124)
    • Różne IP (124)
    • Opis odnośnika (126)
    • Odsyłacze graficzne (128)
    • Odsyłacze z przekierowaniem (129)
    • Linki w JavaScripcie (131)
    • Przyrost linków wraz z upływem czasu (132)
    • Linki z systemów wymiany linków (134)
  • Linki wychodzące (135)
    • Linki zewnętrzne (136)
    • Linki wewnętrzne (139)
  • PageRank (140)
    • PageRank i nofollow (141)
Rozdział 6. Własne zaplecze (143)
  • Wybór domeny (144)
    • Własna domena (145)
    • Wybór rejestratora (145)
    • Pozyskiwanie starych domen (146)
  • Wybór hostingu (148)
  • Zaplecze tematyczne (150)
    • Katalogi stron (151)
    • Presell Pages (153)
    • Budowa zaplecza na bazie kanałów RSS (158)
    • Fora internetowe (158)
    • Galerie zdjęć (159)
    • Strony z filmami wideo (160)
  • Budowa zaplecza pod systemy wymiany linków (161)
    • Gotowce (162)
    • Łańcuch Markowa (163)
  • Pozycjonowanie zaplecza (163)
  • Linkowanie (164)
  • Pingowanie (165)
Rozdział 7. Systemy wymiany linków (167)
  • e-WebLink (168)
    • Rejestracja i konfiguracja (168)
    • Użytkowanie (173)
    • Dodatkowe możliwości (176)
  • Statlink (180)
    • Rejestracja i konfiguracja (180)
    • Użytkowanie (183)
    • Dodatkowe możliwości (184)
  • Pozostałe systemy wymiany linków (185)
Rozdział 8. Indeksacja witryny (187)
  • Jak to wygląda w praktyce (187)
  • Sprawdzanie stopnia indeksacji (197)
  • Sposoby poprawy indeksacji witryny (198)
    • Plik robots.txt (199)
    • Dodatkowe znaczniki meta (202)
    • Udrażnianie systemu nawigacyjnego (203)
    • Ramki (212)
    • Mapa witryny (216)
    • Zwiększanie liczby odsyłaczy zewnętrznych (222)
    • Szybkość wczytywania witryny (227)
  • Kontrola szybkości indeksacji witryny przez Google (230)
Rozdział 9. Nieetyczne sposoby pozycjonowania (233)
  • Najpopularniejsze metody (234)
    • Ukryty tekst (234)
    • CSS w służbie pozycjonera (237)
    • Pozycjonowanie pod frazy niezgodne z tematyką witryny (242)
    • Cloaking (242)
    • Przekierowania i doorway pages (249)
    • Fałszywy PageRank (251)
    • Mirrory stron (254)
  • Masowe zdobywanie linków (254)
Rozdział 10. Prezentacja potencjalnych zagrożeń i błędów (257)
  • Najczęściej popełniane błędy (257)
    • Błędnie dobrane słowa kluczowe (257)
    • Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie (258)
    • Przesycenie strony słowami kluczowymi (258)
    • Źle dobrane domeny (259)
    • Duża liczba subdomen ze słowami kluczowymi (259)
    • Słowa kluczowe w adresach podstron (259)
    • Zła konstrukcja strony (260)
    • Błędne linkowanie wewnętrzne (260)
    • Zduplikowana treść (261)
    • Zbyt szybki przyrost linków (262)
    • Złe sąsiedztwo (263)
    • Brak dostępności strony dla robotów wyszukiwarek (263)
  • Konsekwencje błędów lub stosowania nieetycznych metod pozycjonowania (264)
    • Ban (264)
    • Filtry (268)
  • Sposoby walki z konsekwencjami nieodpowiedzialnego pozycjonowania strony (269)
    • Pozbycie się bana (269)
    • Pozbycie się filtra (271)
Rozdział 11. Śledzenie ruchu na stronie (273)
  • Statystyki oglądalności (273)
    • Podstawowe pojęcia (273)
    • AWStats (274)
    • Google Analytics (280)
  • Monitoring rankingów wyszukiwarek (290)
    • Pozycja w wynikach wyszukiwania (291)
    • Kontrola stopnia indeksacji (293)
    • Kontrola liczby odsyłaczy zewnętrznych (294)
Rozdział 12. Reklama w wyszukiwarkach jako sposób na szybkie wyniki (297)
  • Zasady działania kampanii reklamowych w wyszukiwarkach (298)
    • Koszt (298)
    • Słowa kluczowe (298)
    • Treść boksu sponsorowanego (300)
    • Landing Page (301)
  • OnetBoksy (302)
    • Rejestracja (302)
    • Tworzenie kampanii (304)
    • Zarządzanie kampaniami i boksami (306)
  • Linki sponsorowane Adkontekst (308)
    • Rejestracja i tworzenie kampanii (309)
    • Zarządzanie kampaniami i reklamami (311)
  • AdWords (315)
    • Rejestracja (315)
    • Tworzenie kampanii (316)
    • Zarządzanie kampaniami (319)
  • Podsumowanie (323)
Rozdział 13. Dodatek (325)
  • Prezentacja przydatnych narzędzi (325)
    • Web Developer (325)
    • Search Status (326)
    • Foxy SEO Tool (326)
    • Pozostałe dodatki (327)
    • Colour Contrast Analyser (328)
    • Web-Tools (328)
    • Google Webmaster Tools (344)
    • SEO Bohater - katalogowanie może być szybkie i przyjemne (355)
    • ProLink - giełda linków tekstowych (361)
  • Inne sposoby zwiększania popularności witryny (366)
    • Sygnatury (366)
    • Biuletyny informacyjne (367)
    • Kanały RSS, ping i trackback (371)
    • Serwisy społecznościowe (374)
  • Dane identyfikacyjne robotów wyszukiwarek (375)
  • Słownik pojęć (376)
Podsumowanie (385)
Skorowidz (387)
Najczęściej kupowane razem:
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III plus Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3 plus Tajemnice JavaScriptu. Podręcznik ninja
Cena zestawu: 167.45 zł 197.00 zł
Oszczędzasz: 29.55 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III
Najczęściej kupowane razem:
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III plus Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności plus Podręcznik freelancera. Tajniki sukcesu niezależnego projektanta stron WWW. Smashing Magazine
Cena zestawu: 99.34 zł 116.88 zł
Oszczędzasz: 17.54 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi. Wydanie III
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 99.00 zł
Cena: 129.00 zł
Cena: 34.90 zł
Cena: 39.90 zł
Mistrz PHP. Pisz nowoczesny kod
Davey Shafik, Lorna Mitchell, Matthew Turland
Cena: 49.00 zł
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 79.00 zł
Cena: 99.00 zł
Cena: 27.90 zł
Cena: 31.99 zł
Cena: 47.00 zł
jQuery. Kod doskonały
Paweł Mikołajewski
Cena: 23.90 zł
6
(17)
5
(15)
4
(2)
3
(3)
2
(4)
1
(14)

Liczba ocen: 55

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Myślę, że książka porusza bardzo wiele tematów związanych z pozycjonowaniem o których warto wiedzieć, zwłaszcza na początku. Ciekawy, aczkolwiek jak dla mnie za krótki był opis narzędzi takich jak Seo Bohater, czy Foxy. Dla początkujących i średniozaawansowanych jest to niezbędna pozycja.
  Ocena : 6 

Kupiłem pełen obaw... do tej pory inne książki o pozycjonowaniu były dla mnie zbyt skomplikowane. Tym razem się udało i jestem bardzo zadowolony. Nareszcie coś dla początkującego, który chce zgłębić nieznany temat. Jasno, prosto i klarownie. <p> Duże brawa dla autorów, którzy potrafili zmienić swój sposób myślenia i dostrzec liczne problemy laików. Z czystym sumieniem książkę mogę polecić każdemu, kto zaczyna i szuka solidnych oraz aktualnych podstaw.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Bardzo dobra lektura, brakowało takiego kompendium wiedzy, które po pierwsze zawierało wszystkie narzędzia do pozycjonowanie ale również wyjaśniało pojęcia co do których były wątpliwości... nie tylko moje...
  Ocena : 6 

Nie zajmuję się pozycjonowaniem stron zawodowo - staram się tylko dbać o przyzwoite pozycje kilku własnych mikro-portali. Na temat książki Pana Danowskiego wypowiem się krótko - mam nadzieję, że właściciele konkurencyjnych portali jej nie czytali...
  Ocena : 6 

Książka napisana przystępnym językiem z odpowiednią ilością ilustracji. Zebranie i uporządkowanie wszystkich informacji na temat pozycjonowania. POLECAM.
  Ocena : 6 

Jestem osobą początkującą w SEO. Dzięki tej książce poukładałem sobie w głowie wiedzę, jaką zdobyłem w sieci. Fajnie jest napisana, na pewno każdy ją zrozumie. Jeśli będzie III wydanie, to proszę autorów o jeszcze więcej informacji na temat samych "technik pozycjonowania"... :) Jako początkujący pozycjoner, oceniam książkę na "6". Pozdrawiam!
  Ocena : 6 

Naprawdę dobra pozycja godna polecenia, Polecam
  Ocena : 6 

polecam
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Tworzenie dla samego tworzenia w biznesie nie ma prawa bytu. Z produktem, usługą musimy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów. Wyszukiwarka Google dominuje i nie ma w tej kwestii żadnych wątpliwości. Jak jednak pojawić się na samej górze w wynikach, jak sprawić żeby to do mnie trafili klienci w pierwszej kolejności. Ogromną pomocą może być książka "Pozycjonowanie i optymalizacja" która pokazuje w sposób namacalny jak to robić skutecznie. To pozycja w biblioteczce która nie wmawia Wam jak stać się człowiekiem sukcesu ale na konkretnych przykładach i rozwiązaniach, mechanizmach których używają ludzie zajmujący się tym na co dzień, pokazuje jak to zrobić. Jak sprawić aby pojawić się na podium. To lektura obowiązkowa dla każdego kto ma do czynienia z biznesem w sieci a nie oszukujmy się dzisiaj z nim obcuje nawet szewc czy szklarz.
  Ocena : 6 

Każda książka znajdzie zwolenników i przeciwników. Również i ta. Jeśli ktoś ze specjalistów i ekspertów szukał złotego środka na szybki sukces w pozycjonowaniu stron www, seo... to pewnie się zawiódł. Ale taki środek nie istnieje! Książka pokazuje krok po kroku na jakie elementy należy zwrócić uwagę przy promowaniu swojej strony www. W przejrzysty i zrozumiały sposób, każdy początkujący i średnio zaawansowany administrator strony www, pozna tajniki pozycjonowania i zaplanuje swoją pierwszą kampanię reklamową. Książka ta bardzo mi pomogła w wypromowaniu swojej strony, z PR 0 w ciągu 6 miesięcy wskoczyło na PR 3 - a to wszystko dzięki informacjom zawartym w tej książce. Na duże uznanie zasługuje fakt możliwości kontaktu z autorami książki - zawarte w książce adresy @ do autorów są prawdziwe, a sami autorzy bardzo chętnie odpisują i podpowiadają co zmienić na stronie. Autorzy tej książki zasłużyli na prawdziwą 6! Polecam.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka z dziedziny Pozycjonowania, oraz optymalizacji stron internetowych! Jeżeli ktoś zna podstawy pisania Witryn Sieci Web, książka jest idealną lekturą na uzupełnienie informacji, oraz utrwalenia sobie wielu czynników wpływających, na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Polecam!
  Ocena : 6 

Witam, właśnie kupiłam i przeczytałam książkę "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi" i wreszcie strzał w 10 jeśli chodzi o poruszenie tego zagadnienia. O ile samo "stworzenie" strony www nie jest tak bardzo trudne, to później zaczynają się schody, z umieszczeniem jej w necie, tak by była widoczna, i "działała" w zamierzony sposób. W dotychczas kupionych pozycjach temat ten, albo był jedynie lekko nakreślony, albo napisany językiem typowo informatycznym, co w rezultacie kończyło się marnymi efektami mojej pracy. <p> Uważam, że książka Panów: Danowskiego i Makaruka jest rewelacyjna i w prosty sposób tłumaczy dość skomplikowane i wiecznie dla mnie niezrozumiałe kwestie. Nie bardzo rozumiem wypowiedzi, że jest to jedynie streszczenie i ciężko nazwać to książką, bo pozycja jest naprawdę godna polecenia. W książce jest bardzo dużo praktycznej, prosto wyjaśnionej wiedzy, więc spełniła moje oczekiwania w 100%. Bez zastanowienia mogę dać najwyższą ocenę i POLECAM innym.
  Ocena : 6 

Książka jest bardzo dobra, doskonale nadaje się dla osób chcących się zainteresować tematyką pozycjonowanie stron internetowych. Jest to bardzo dobre streszczenie wszystkich informacji o SEO z polskiego internetu. Opisuje techniki "białego SEO", jak i "czarnego SEO". Nie faworyzuje żadnej z w/w technik, daje wybór czytelnikowi.
  Ocena : 6 

Rewelacja, doskonałe podstawy dla każdego kto zaczyna się interesować pozycjonowaniem. Poza tym sporo przydatnej wiedzy na temat optymalizacji stron. Jasny i zrozumiały język, maksimum konkretów i brak przysłowiowego lania wody. <p> Bardzo podobało mi się to, że autorzy pokazują różne rozwiązania w sposób obiektywny. Dzięki temu czytelnik jest zmuszany do myślenia i podejmowania własnych decyzji. <p> Już dzisiaj czekam na II wydanie. Gratulacje dla Heliona oraz obu autorów.
  Ocena : 5 

Pozycja,którą powinien posiadać każdy kto styka się z tworzeniem stron www.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobrze wprowadza w temat optymalizacji i pozycjonowania, osoby zaawansowane w temacie raczej nie znajdą tutaj nic nowego - natomiast dla nowicjusza jest to pozycja obowiązkowa. Porusza wiele aspektów SEO, udziela informacji jak poszerzyć swoją wiedzę i co najważniejsze - odwołuje się do Polskiego runku - Poruszając przy tym również techniki blackhat
  Ocena : 5 

Jedna z pozycji którą warto nabyć jeśli posiada się własną stronę www i pragnie się zoptymalizować kod tak aby osiągnąć wyższe pozycje w przeglądarce www. Polecam dla totalnie zielonych jak i dla osób które już miały styczność z SEO.
  Ocena : 5 

Książka warta uwagi. Rzeczowa i czyta się ją wyjątkowo dobrze.
  Ocena : 5 

Świetna dla początkujących.
  Ocena : 5 

Książka w przystępny sposób porusza każdy aspekt zagadnienia pozycjonowania. Warta polecenia, dla nowicjuszy jak i tych bardziej doświadczonych.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Zastanawiam się, dlaczego ludzie piszą, że nie podoba im się w tej książce to, że jest optymalizacja strony poprzez poprawę kodu HTML itp. Przecież o tym, co jest w tej książce można przeczytać w spisie treści. Z gustami się nie dyskutuje, niech będzie, ale wiele opinii tutaj jest dla mnie dziwnych. Od dawna zajmuje się tworzeniem stron. Publikacja ta pozwoliła mi usystematyzować wiedzę, którą posiadałem jak i dostarczyła wielu nowych wiadomości. Przede wszystkim potwierdza wiele faktów, które dawno sam zauważyłem: jak ważny w pozycjonowaniu jest dobry kod HTML, kod bez przesadnych wodotrysków i kombinowania. Nie jestem jakimś guru pozycjonowania, ale moja strona na podstawie słowa kluczowego, na którym najbardziej mi zależy od kilku lat jest na pierwszym miejscu. Moje działania równają się działaniom opisanym w tej książce. Jest ona przeznaczona dla nowicjuszy, ale i dla starych wyjadaczy. Z mojej strony gorąco polecam pozycję. Mocne pięć.
  Ocena : 5 

Jak dla mnie rewelacja. Doskonałe podstawy dla każdego kto chce aby jego strona była widoczna w sieci. Bardzo mi się podobał ciekawy i zrozumiały przekaz.
  Ocena : 5 

Ciekawa pozycja, pomocna, dużo podpowiedzi dla początkującego webmastera czy tez dla osób opiekującymi się serwisami www.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra pozycja dla osób, które chcą dowiedzieć się czegoś o pozycjonowaniu i optymalizacji stron Internetowych. Dobra na początek i nie tylko...
  Ocena : 5 

Bardzo fajna książka
  Ocena : 5 

Książka jest napisana przystępnym językiem, dzięki czemu każdy początkujący pozycjoner pozna podstawy pozycjonowania. Polecam!
  Ocena : 5 

Kupiłem tą książkę na potrzeby pracy magisterskiej. Szczerze mówiąc, to chciałem ją "odwalić" i tyle. Temat zaciekawił mnie jednak na tyle, że przeczytałem wszystko 3 razy, a teraz zaczynam wprowadzać w życie, rozszerzając swoją wiedzę poprzez czytanie artykułów w internecie. Teraz przynajmniej wiem, kiedy czytam głupoty, a kiedy treść ma sens. Dziękuję autorom!
  Ocena : 5 

Bardzo ciekawe połączenie podstaw optymalizacji i pozycjonowania stron. Z pozoru dwie różne dziedziny a autorzy w prosty i przystępny sposób zwrócili uwagę na wiele ważnych zagadnień. W czasie lektury uświadomiłem sobie, że optymalizacja i pozycjonowanie mają wiele wspólnego. Teraz mogę spokojnie zrobić następny krok. <p> Jestem zadowolony z zakupu. Prawdę mówiąc miałem pewne obawy przed kupnem i po lekturze ocen na tej stronie. Na szczęście poszedłem do księgarni, sam zobaczyłem co książka oferuje i to była słuszna decyzja. Zasłużona 5 z małym minusem za zbyt mało informacji o na temat stawiania zaplecza.
  Ocena : 4 

Książka nie należy do najgorszych, ale można było spodziewać się po niej czegoś więcej. Myślę, że dla początkującego webmastera jest w sam raz i z pewnością treść może stanowić bazę do pogłębiania tej tematyki zwłaszcza, że pozycjonowanie to wiedza zdobywana metodą prób i błędów. Ta książka uchroni przed popełnianiem tych sprawdzonych i rażących błędów. Rynek nasz nie obfituje w dużą ilość tych pozycji, ale mimo wszystko można na nim znaleźć lepiej przygotowane pozycje. Na start książka w sam raz.
  Ocena : 4 

Dobra książka dla osób początkujących, napisana ładnie i przejrzyście - można przeczytać w jeden wieczór "do poduszki".
  Ocena : 3 

Solidna wiedza skierowana do początkujących. Autorzy bardzo ogólnie przedstawiają programy i portale np. Seo Bohater, G analytics itd. Zamieszczają przy tym wiele screenów najprostszych opcji dla tych programów, które sprawiają wrażenie że są tam.. aby jakoś zapełnić książkę. 69 zł za tę książkę to o połowę za dużo! Helion wydał ją na najtańszym czarno-białym papierze, przez co wiele zamieszczonych screenów jest nieczytelnych. Strony przebijają, czy to papier śniadaniowy? wstyd!
  Ocena : 3 

Zdecydowanie nie nadaje się dla osób bardziej zaawansowanych w pozycjonowaniu, tak jak to zapowiadali autorzy. Niestety nie dowiedziałem się z tej książki nic nowego, ale przeczytałem ją całą z chęci poznania polskiego spojrzenia na SEO. Podsumowując: Bardzo dobra książka dla osób początkujących, raczej jeszcze raczkujących w pozycjonowaniu, osoby nawet średnio zaawansowane mogą się trochę zawieść.
  Ocena : 3 

Książka dobra dla początkującego, opisuje wybrane sposoby pozycjonowania po łebkach a najwięcej uwagi poświęca optymalizacji i pozycjonowaniu dodając wpisy do katalogów SEO.
  Ocena : 2 

Przeczytałam całość i faktycznie książka jest napisana jasnym językiem ale na tym się kończy. Można polecić książkę, ale tylko dla ludzi którzy faktycznie mają zero pojęcia o pozycjonowaniu, a po zapowiedziach spodziewałam się czegoś więcej. Do tego wszystkiego masa literówek, złe linki do stron, brakujące wyrazy...
  Ocena : 2 

Przeczytałem książkę i muszę przyznać rację ludziom, którzy dają po jednej gwiazdce. Połowa książki to lanie wody co to jest pozycjonowanie i jakie są jej plusy oraz jak korzystać z wyszukiwarek. Reszta to nieustanne deja vu, jakby komuś niechcący wcisnęło się ctrl+c jednego rozdziału a potem jeszcze trzy razy niechcący ctrl+v.
  Ocena : 2 

Lanie wody + reklama usług, systemów wymiany linków itp. które należą pewnie do znajomych autorów. Naprawdę tyle kasy wyrzucone w błoto... Książka powinna być bezpłatnym dodatkiem do Gazety Wyborczej.
  Ocena : 2 

Powielane slogany nie wnoszące niczego nowego do seo. Często juz nieaktualne informacje.
  Ocena : 1 

Dawno w Helionie nie było tak złej książki. Opisywane jest na okrętkę tak aby zająć jak najwięcej miejsca. Książka powinna się nazywać jak działają wyszukiwarki i jak się nimi posługiwać, o pozycjonowaniu jest tam około 25 stron i to same podstawy. Wyrzucone pieniądze :(
  Ocena : 1 

Kompletne dno. Książka zamiast opisywać pozycjonowanie stron WWW opisuje ich optymalizację. O pozycjonowaniu są chyba dwa rozdziały. Żałuje każdej wydanej na tą książkę złotówki.
  Ocena : 1 

Beznadziejna książka. Wszystkie informacje wzięte z forum o pozycjonowaniu i optymalizacji stron WWW. Szkoda na nią pieniędzy. Że też Helion wydał takie coś nie przekazujące żadnej wiedzy. Książka idealna dla ludzi zaczynających przygodę z internetem i tworzących strony domowe Jasia Kowalskiego. Ogólnie beznadzieja!
  Ocena : 1 

Brak mi słów. Prawidłowy tytuł książki powinien brzmieć: "Jak korzystać z wyszukiwarki". O samym pozycjonowaniu stron jest w niej zaledwie 20 stron i są to głównie informacje z forum. Nie mogę w to uwierzyć że Helion wydał takie... Przepraszam za określenie ale inaczej się tego nazwać nie da. Każda złotówka, na którą musiałem pracować aby kupić tę książkę jest zmarnowana!
  Ocena : 1 

Mam wrażenie, że ktoś nie wyszedł z roku 2005 i pozostał w tym świecie pisząc książkę. Na szczęście nie zdążyłem wydać na nią pieniędzy, a zaliczył bym ją do kategorii "wiedza bezużyteczna". Zwykłe lanie wody na tematy i tak nieaktualne. Panowie muszę zrewidować swoją wiedzę bo jeśli ogranicza się ona do tego co zawiera ta książka to czarno widzę ich karierę w SEO.
  Ocena : 1 

Przeczytałem książkę i jestem bardzo bardzo zawiedziony. Książka nie przedstawia żadnej konkretnej wiedzy o SEO, a jedynie przedstawia streszczenie forum, którego właścicielem jest sam autor. Dodatkowo dużo błędów i tematy są nie dokończone co może wynikać z braku wiedzy autorów. Książka w moim prywatnym odczuciu jest kolejnym produktem robionym na zarobek i wyprana z uczuć jakie powinny być w takiej książce. Osobiście odradzam tę książkę jeśli ktokolwiek ma wiedzę na temat forum.
  Ocena : 1 

Nigdy nie zajmowałem się pozycjonowaniem i optymalizacją, miałem nadzieję że książka wprowadzi mnie w świat pozycjonowania i wyjaśni dużo aspektów. Rezultat: nie dowiedziałem się NIC nowego z książki. Zupełnie NIC. Sporo ogólnych haseł nie pogłębiających wiedzę. Szkod czasu na czytanie.
  Ocena : 1 

Bardzo lakoniczne podejście do tematu. Książka jest monotonna i prezentuje niski poziom merytoryczny. Poruszane zagadnienia przeznaczone dla osób mających zerowe pojęcie o pozycjonowaniu.
  Ocena : 1 

Nic specjalnego, wiedza sprzed iluś lat, obecnie seo umiera i bezie coraz gorzej.
  Ocena : 1 

Wartość książki mniej niż zero! Więcej można się dowiedzieć z e-boka dostępnego w necie za 5 zł. Odradzam masa błędów i nie dokończone tematy. Przeglądałem teraz komentarze i widać, że część 6 jest napisana przez tę samą osobę, nie wstyd panowie samemu sobie wystawiać opinie? Tragiczne zachowanie autorów książki!
  Ocena : 1 

Nie kupujcie tego, jeśli nic nie wiesz o pozycjonowaniu to i się nie dowiesz z tej książki. Zresztą jak coś wiesz o pozycjonowaniu to tym bardziej czytając tę książkę nie pogłębisz wiedzy. Ludzie takiego lania wody w życiu nie widziałem, autor powinien zwrócić pieniądze.
  Ocena : 1 

Stek bzdur, stare i bezuzyteczne praktyki niezbyt lubiane prze google, strata czasu i pieniedzy.
  Ocena : 1 

Żałuję, że kupiłem tę książkę. Spodziewałem się po nazwiskach autorów, że książka będzie naprawdę dobra. Jeśli chodzi o samą książkę to powiem tylko tyle, że woda z niej wycieka - tyle jest tam wodo lania. Brak konkretów, brak profesjonalnego podejścia do tematu, streszczenie kilku tematów z innego forum. Jestem w sumie początkującym w tematyce SEO dlatego mnie ta pozycja bardzo zainteresowała jednak książka Tomasza F. była dużo bardziej wartościowa dla SEO niż to coś (nie powinno się tego nazywać książką, a jedynie streszczeniem). Bardzo rozczarowany - NIE POLECAM!
  Ocena : 1 

Od dziś czytam opinie na temat książek! Szkoda że nie można odzyskać pieniędzy za to coś. Ludzie nie popełnijcie tego samego błędu co ja! i nie kupujcie tego! Książka bez wartości!