×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - OpenGL. Programowanie gier

5.3

2013-05-22
Lord
Bardzo dobra książka. Polecam wszystkim.
2006-09-05
bez podpisu
Książka jest idealna. Zawiera wszystko, co potrzebne początkującemu programiście gier: Omówienie interfejsów OpenGL i DirectX, programowanie w Windows, podstawy OpenGL, teksturowanie, efekty specjalne, obsługa wejścia, tworzenie podsystemu dźwiękowe i szczegółowe omówienie go, formaty modeli trójwymiarowych, symulacja fizyki. Czego chcieć więcej? Najlepsze w tej książce jest to, że tematy w niej opisywane są opisywane od podstaw, a także dużo informacji z historii komputerów. Według mnie to potrzebne. Niestety nie udało mi się skompilować projektów, ale twierdzę że to wyłącznie moja wina, bo pytając innych którzy kupili tę książkę kompilowali projekty. Trudno, to już mój problem, wiem jednak że dzięki tym informacjom na pewno uda mi się stworzyć grę w innym języku programowania. Ta książka z pewnością mi się przyda.
2005-03-02
Oktawian Kitala
Niesamowicie extra pozycja. Nie polecam początkującym. Dzięki tej książce można stworzyć naprawdę fajną grę.
2004-11-19
Andrzej Kaczorowski
Co prawda nie znam innych książek o OpenGL, ale ta wydaje mi się bardzo dobra. Mam jednak zastrzeżenia do niektórych szczegółów: na przykład na płycie nie ma niektórych programów opisanych w książce, także niektóre strony wydają się jakby lekko poplamione tuszem drukarskim. To tyle mojej opinii. Może jak przeczytam całą książkę to zmienię zdanie, ale po 132 stronach uważam książkę za NAPRAWDE ŚWIETNĄ.
2004-08-03
bez podpisu
Świetna książka, naprawdę warta jest swojej ceny (i rozmiarów :)) Polecam wszystkim tym, którzy chcą się nauczyć tworzyć programy z wykorzystaniem OpenGL.
2004-02-03
bez podpisu
Po prostu super !
2003-12-03
gnoms
Pierwsza gra jest już w naszym zasięgu... oczywiście z pomocą tej książki.
2003-11-14
bez podpisu
Nie chce tu się zbyt wypowiadać, ale lepszej książki o tej tematyce nie znam. Dzięki niej nawet z fizy się podciągnąłem, nauczyłem podstaw WinApi i bardzo dużo jeśli chodzi o OpenGL.
2003-09-18
bez podpisu
Książka jakich mało. Co do omówienia podstaw grafiki 3D wolę mieć jedną książkę z wszystkim co potrzebuje, niż 10 książek z wszystkim czego MÓGŁBYM potrzebować.
2003-08-11
bez podpisu
... nie ma co tu dużo mówić ... trzeba przeczytać :-)
2003-06-25
Michał
Książka bardzo dobra, polecam!
2003-06-23
Jakub Burzyński
Książka jest ogólnie w porządku, tylko tyle że niektóre sprawy związane z programowaniem Windows i samym OpenGl'em nie są tłumaczone do końca. Fakt, gdyby nie to że już miałem doczynienia z programowaniem w Windows i OpengL'em to mógłbym sie pogubić. Oprócz tego nie mam żadnych zastrzeżeń co do tej książki. Oby więcej takich książek Helion, bo prawda jest taka ze to kopalnia złota!
2003-06-20
Konrad Bielak
Książka wyjątkowo mi się podobała, jednakże może się okazać trudna dla nowicjuszy, którzy dopiero zaczeli przygode z OpenGL. Strasznie denerowowało mnie suche podejście do tematu wykorzystania C w większości przypadków zamiast C++. No cóż... I tak najlepszy podręcznik pokazjuący jak zrobić gre w OpenGL :)
2003-06-17
Kamil Kaczyński
Na taką książke czekałem całe życie, coś wspaniałego !
2003-06-16
Piotr Gradziński
Nic dodać nic ująć.
2007-01-23
bez podpisu
Zakupiłem tę książkę z myślą o przygotowaniu się do zaliczenia Grafiki Komputerowej. Zakup tej pozycji okazał się strzałem w 10. Dzięki tej książce dostałem z zaliczenia 4 z czego oczywiście się bardzo cieszę. Ale teraz konkrety: <br /> Bardzo ciekawe przykłady, w tej książce autorom udało przedstawić najważniejsze aspekty OpenGL, po przerobieniu zaledwie 8 rozdziału książki nie dopatrzyłem się wodolejstwa. <br /> Ale książka ma 1 minus, który mnie trochę irytuje, mianowicie kod źródłowy jest &quot;dziko rozlokowany&quot; chodzi mi o to, że pewne sekwencje funkcji trzeba wywołać w określonym porządku inaczej efekt będzie inny od zamierzonego. Autorzy nie starają się wyjaśnić w jakiej kolejności to powinno się znaleźć. Przez co początkowo miałem problemy z pisaniem własnych programów.
2006-09-05
Mateusz Chruścik
Co tu dużo mówić, książka jest napisana bardzo porządnie, przykłady są dobrze opisane, jest ich dość sporo, od wyświetlania trójwymiarowego sześcianu do uzyskania realistycznych cieni czy odbić. Jednak dla starych wyjadaczy to trochę mało i chciałoby się dużo więcej, dlatego czekam na część kolejną:&#041; Bardzo polecam tę książkę ludziom zajmujących się gamedev, tym początkującym jak i tym bardziej zaawansowanym.
2006-04-24
bez podpisu
Książka naprawdę bardzo dobra. Zawiera wszystkie podstawy jakie powinien znać początkujący programista OpenGL. Jednak tylko podstawy. Książka opisuje jeszcze standardowy potok graficzny, nie ma tutaj słowa o shaderach co czyni z niej pozycje obowiązkowa dla początkujących. Zawiera większość podstawowych tematów związanych z programowaniem gier &#040;niestety kilku zabrakło jak chociażby płaszczyzny tnące, mapowanie współrzędnych&#041;. Autor powinien także więcej skupić się na np. blendingu, testowaniu alfa. Jednak mimo tych wad mogę bez ogródek wystawić ocenę 5.
2005-10-20
Pablo
Ta książka jest bardzo dobra. Po lekturze tej pozycji można napisać zaawansowana grę 3D. Jednak należy mieć swiadomość że programowanie gier jest szczególnie trudne. Zresztą duże gry powstają jako wysiłek zespołów programistycznych. Tak czy inaczej tu znajdziemy dużo , a to pozwala zrozumieć gry i Open GL. Nie dałem 6 ponieważ autorzy nie omówili gier sieciowych a więc Direct Play. Osobiście wolałbym 1200 stron i omówienie tej techniki. Książka bije na głowe OGL księgę eksperta.
2005-08-09
Adrian Stanisławski
Książka ma trochę błędów, jednak są to błędy drobne i nie powinny sprawić kłopotów przeciętnie inteligentnemu czytelnikowi :P. Ogólnie książka jest napisana łatwym językiem. Wszystko jest świetnie opisane. Przykłady poparte kodami źródłowymi i screenami z programów wynikowych. Do wielu rzeczy wymagających wyobraźni dołączono rysunki umożliwiające łatwiejsze zrozumienie treści. Książka opisuje nie tylko same funkcje OpenGL ale również zasady matematyki niezbędne do zrozumienia ich działania. Oprócz samego OpenGL, który służy wyłącznie do tworzenia grafiki opisane są również moduły DirectX odpowiedzialne za strumienie wejściowe czyli mysz i klawiaturę oraz moduł odpowiedzialny za dźwięk. Dzięki temu będzie można po przeczytaniu tej książki napisać grę a nie tylko stworzyć trójwymiarowy obraz. Podsumowując jest to świetna książka dla ludzi potrafiących programować w C++ i chcących poznać metody tworzenia grafiki i gier w OpenGL od podstaw do bardzo zaawansowanego stopnia.
2004-04-19
bez podpisu
Książka bardzo dobra dla początkujących programistów. Nie ustrzegła się jednak wielu błędów literowych. Ale informacje, które są tam zawarte z pewnością to wynagradzają.
2003-12-31
Marcin Milewski
Książka jest bardzo interesującą pozycją na rynku, ale ma jedną wadę. W książce jest zbyt dużo form bezosobowych (kilka przykładów:<br> (str.185) &quot;...w OpenGL częściej KORZYSTA SIĘ...&quot;;<br> (str.106) &quot;...w przypadku punktów i odcinków MOŻNA także ...&quot;;<br> (str.255) &#8222;Mapę oświetlenia STOSUJE SIĘ...&quot;.<br> Powinno być &quot;korzystamy&quot;, &quot;koderzy korzystają&quot;, &quot;możemy&quot;, &quot;stosujemy&quot;, co nie zachęca do kontynuowania lektury (odrobinę zniechęca). Według mnie książki powinny być pisane bardziej osobowo, czasami żartobliwie (może miałeś styczność z Delphi. Kompendium programisty &quot;jeżeli uruchomimy taki program&quot;, &quot;najpierw deklarujemy zmienną, która&quot;).<br> Oprócz tego mam małe zastrzeżenia do kolejności, ale przecież można coś pominąć :D Mam nadzieję, że przeczyta to jakiś autor książki i rozważy tę kwestię :)
2003-12-04
Łukasz P.
Książka jest bardzo dobra, ale jak na mój wiek zabrakło trochę wiadomości z trygonometrii :).
2003-10-08
sapcio
Powiem jedno. Książka bardzo dobra. Jednak przydałoby się trochę mniej matmy, a więcej OpenGl. Dla początkujących w OpenGl &#8211; TAK !, w C++ - NIE !
2003-09-29
Stanislaw Morawski
Książka jest naprawdę świetna ale ma kilka wad. Na dysku CD nie ma wszystkich przykładów do książki (!!). Nie ma także kodów do niektórych programów - jest sam exek!! Należy także dodać, że niektóre progsy z CD maja angielskie komentarze!! Moja ocena: Takie 4+, ciut za mało na 5, za dużo jak na 4.
2003-06-24
GorskY
Książka bardzo dobra, płyta zawiera wartościowe materiały (choć część z nich jest dostępna w Internecie). Dziwią mnie tylko tłumaczenia niektórych rzeczy - nie jestem przyzwyczajony do 'tekstur wielokrotnych' (multitexturing), 'mieszania kolorów'(blending) i innych :).
2003-06-20
Łukasz Bąba
Nareszcie coś o OpenGL. Brawo dla Heliona za takie książki, za odwagę, bo przecież wydawanie takich książek w Polsce to duże ryzyko, u nas nie ma wielomilionowej branży gier. Jak by powiedział były agent Smith z Reloaded - &quot;More, more...&quot;.
2003-06-18
Robert Drygała
Książka ogólnie bardzo dobra. Jednak parę pierwszych rozdziałów to typowe omówienie zasad, które rządzą sie tworzeniem grafiki, omówienie teorii (czego wg. mnie jest już pełno na rynku), kolejne rozdziały omawiają korzystanie z OpenGL. Wart uwagi jest rozdział o fizyce w grach &quot;modelowanie fizycznych właściwości świata&quot;. Książka warta kupna można dodać ją do kolekcji.
2010-02-16
Paweł
Książka godna polecenia dla osób chcących zacząć przygodę z OpenGL. Jednak posiada bardzo wiele literówek co trochę irytuje czytelnika. Co najbardziej karygodne to literówki w kodach źródłowych zamieszczonych w tekście książki. Na szczęście nie było tego aż tak wiele. Ale dla początkującego mogłoby okazać się kłopotliwe poprawienie niektórych zapisów...
2006-10-04
bez podpisu
Książka jest dobra mimo, że są w niej tylko podstawy &#040;shadery nie są opisane ale tego można się było spodziewać po książce z czasów shaderów pisanych w asm&#041;. Szkoda, że zmarnowano zaletę opengla i napisano tylko i wyłącznie na windows, co nie zmienia faktu iż wiedza zawarta w tej książce pozwoli na napisanie przyzwoitej gry &#040;choć hitam to raczej nie będzie&#041;
2005-05-06
bez podpisu
Na początku wystawiłem ocenę bardziej pozytywną. Jednak teraz doszedłem do wniosku, że książka nie jest aż tak dobra. Przede wszystkim mieszanie C++ i C jest okropne. Niestandardowe kodowanie i pisanie &quot;trochę po swojemu&quot;. Autorzy nie wykorzystali wszystkich ogromnych możliwości języka C++. Książka tylko dobra.
2005-03-09
Dawid Pakuła
Jak OpenGL to OpenGL, ani dodatkowo WinApi, czyli pisanie tyko w Windowsie, a przecież OpenGL jest wielo platformowy, np. Linux.
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint