×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Errata książki

Drogi Czytelniku! Poniżej zamieszczona jest errata do książki:

"OpenGL. Programowanie gier"

Jest to lista błędów znalezionych po opublikowaniu książki, zgłoszonych i zaakceptowanych przez naszą redakcję. Pragniemy, aby nasze publikacje były wiarygodne i spełniały Twoje oczekiwania. Zapoznaj się z poniższą listą. Jeśli masz dodatkowe zastrzeżenia, możesz je zgłosić pod adresem: helion.pl/user/erraty

Strona Linia Jest Powinno Zgłaszający
43 43 BeginPaint(hwnd, &ps);
EndPaint(hwnd, &ps);
BeginPaint(hwnd, &paintStruct);
EndPaint(hwnd, &paintStruct);
Olek B
55 1. w ramce MSDrN MSDN Andrzej Płuciennik
55 ramka, 4 wiersz http://msdn.nicrosoft.com http://msdn.microsoft.com Michał Mally
68 5. od góry memset(&dmScreenSettings,0,sizeof(dmScreenSettings)); memset(&devModeScreen,0,sizeof(devModeScreen)); Andrzej Płuciennik
68 6. od góry devModeScreen.dmSize = sizeof(dmScreenSettings); devModeScreen.dmSize = sizeof(devModeScreen); Andrzej Płuciennik
74 19 A.B>0, jeśli kąt pomiędzy wektorami A i B jest większy od 90 stopni A.B<0, jeśli kąt pomiędzy wektorami A i B jest większy od 90 stopni Janusz Lisiecki
76 4 i 5 od dołu C = k * M = 2 * | 1 3 | = |(2*1) (2*3) | = | 2 6 |
|(2*2) (2*0) | | 4 0 |
C = k * M = 2 * | 1 3 | = |(2*1) (2*3) | = | 2 6 |
| 2 0 | |(2*2) (2*0) | | 4 0 |
Piotr
78 1 wiersz |n00 n01 n02| jest umieszczony jako pierwszy wiersz macierzy M powinien to być pierwszy wiersz macierzy N Paweł Stankowski
81 2 M_OZ = |cos(fi) -sin(fi) 0 0|
|sin(fi) cos(fi) 0 0|
|0 0 0 1|
|0 0 0 1|
M_OZ = |cos(fi) sin(fi) 0 0|
|-sin(fi) cos(fi) 0 0|
|0 0 0 1|
|0 0 0 1|
Wojciech Handzlik
94 1. od góry void geGetBooleanv(GLenum pname,GLboolean *params); void glGetBooleanv(GLenum pname,GLboolean *params); Andrzej Płuciennik
94 2. od góry void geGetDoublev(GLenum pname,GLdouble *params); void glGetDoublev(GLenum pname,GLdouble *params); Andrzej Płuciennik
94 3. od góry void geGetFloatv(GLenum pname,GLfloat *params); void glGetFloatv(GLenum pname,GLfloat *params); Andrzej Płuciennik
94 4. od góry void geGetIntegerv(GLenum pname,GLint *params); void glGetIntegerv(GLenum pname,GLint *params); Andrzej Płuciennik
107 6-8 od dołu glVertex(-2.0, -1.0, 0.0);
glVertex(3.0, 1.0, 0.0);
glVertex(0.0, 3.0, 0.0);
glVertex3f(-2.0, -1.0, 0.0);
glVertex3f(3.0, 1.0, 0.0);
glVertex3f(0.0, 3.0, 0.0);
Adrian Stanisławski
116 3. od dołu glRotatef(roll, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(pitch, 1.0f, 0.0f, 0.0f); Mateusz Kłos
117 5 od dołu (5, 4,33) (4,3) Paweł Stankowski
131 9 od dołu hwnd = CreateWindowEx(NULL, hwnd = CreateWindowEx(dwExStyle, Paweł Stankowski
150 18 normal[0] = vector1[1]*vector2[2] - vector1[2]*vector2[2] normal[0] = vector1[1]*vector2[2] - vector1[2]*vector2[1] Paweł Stankowski
150 4 z wierzchołka P2 z wierzchołka P1 Paweł Stankowski
160 2. pod tabelą 6.3 glLightfv(GL_LIGHT0, GL_ATTENUATION, 4.0f); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_CONSTANT_ATTENUATION, 4.0f); Andrzej Płuciennik
163 10 od dołu void glMaterialf(GLenum face, GLenum pname, TYPE param); void glMaterialfv(GLenum face, GLenum pname, TYPE param); Adrian Stanisławski
165 10 od dołu glLightModel(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, ambientLightModel);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, ambientLightModel); Adrian Stanisławski
165 9, 10 void glLightModel[if](GLenum pname, TYPE param);
void glLightModel[if]v(GLenum pname, TYPE *param);
void glLightModelf(GLenum pname, TYPE param);
void glLightModelfv(GLenum pname, TYPE *param);
Jakub Wróbel
190 18 od dołu BITMAPFILEHEADERbitmapFileHeader; BITMAPFILEHEADER bitmapFileHeader; Michał Mally
190 29 unisgned chartempRGB; unisgned char tempRGB; Adrian Stanisławski
191 24 for (imageIdx = 0; imageIdx < bitmapInfoHeader->biSizeImage; imageIdx+=3)

tempRGB = bitmapImage[imageIdx];
bitmapImage[imageIdx] = bitmapImage[imageIdx + 2];
bitmapImage[imageIdx + 2] = tempRGB;
for (imageIdx = 0; imageIdx < bitmapInfoHeader->biSizeImage; imageIdx+=3)

tempRGB = bitmapImage[imageIdx];
bitmapImage[imageIdx] = bitmapImage[imageIdx];
bitmapImage[imageIdx] = tempRGB;
Paweł Olaszek
193 2 od dołu wartoœść 0 x 00 = 24 bity, wartoœść 0 x 08 = 32-bity wartoœść 0x00 = 24 bity, wartoœść 0x08 = 32 bity Michał Mally
208 22. od góry Parametr param reprezentuje Parametr target reprezentuje Andrzej Płuciennik
209 10. od góry a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV, która a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV_MODE, która Andrzej Płuciennik
209 10,11 GL_TEXTURE_ENV, a parametr pname wartoœść GL_TEXTURE_ENV GL_TEXTURE_ENV, a parametr pname wartoœść GL_TEXTURE_ENV_MODE Adrian Stanisławski
213 4 od dołu glBuild2DMipmaps gluBuild2DMipmaps Adrian Stanisławski
218 5 for( xIdx = 35; xIdx >=0; xIdx--) for( xIdx = 35; xIdx >0; xIdx--) Paweł Stankowski
227 9-6 od dołu #define MAP_X32
#define MAP_Z32
#define MAP_SCALE20.0f
#define PI3.14159
#define MAP_X 32
#define MAP_Z 32
#define MAP_SCALE 20.0f
#define PI 3.14159
Michał Mally
242 6 od dołu PI 3.14195 PI 3.14159 Paweł Stankowski
259 4 od dołu texture_t *LoadTextureFile(char *filename) texture_t *LoadLightMap(char *filename) Paweł Stankowski
269 6 od dołu istnieją efektywniejsze polecenia obsługi tekstu, które
omówione zostaną wkrótce).
istnieją efektywniejsze polecenia obsługi tekstur, które
omówione zostaną wkrótce).
Michał Mally
273 6 od dołu glNewList(g_cube, GLCOMPILE); glNewList(g_head, GLCOMPILE); Paweł Stankowski
281 4 od dołu GLuint g_indexArray[MAP_X*MAP_Z*6] GLuint g_indexArray[MAP_X*MAP_Z-1)*2] Paweł Stankowski
286 6 od dołu glBaseList() glListBase() Paweł Stankowski
289 10 glColor2f() glColor3f() Paweł Stankowski
322 13 glRotatef(objectAngle, 1.0f, 1.0f, 0.0f); glRotatef(objectAngle, 1.0f, 0.0f, 0.0f); Paweł Stankowski
337 3 od dołu funkcja x funkcja f(x) Paweł Stankowski
526 4 od dołu A*x + B*y + C*z - D = 0 A*x + B*y + C*z + D = 0 -

Poniżej znajduje się lista błędów znalezionych przez czytelników, ale jeszcze nie potwierdzonych przez Redakcję:

Strona Linia Jest Powinno Zgłaszający
162 18 od góry glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, ambientLight); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, diffuseLight); -
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint