2011-08-16
Misery
Krótko: polecam
2011-01-25
bez podpisu
Ideałem nie jest, ale zawarte w niej informacje pozwolą każdemu programiście na umieszczenie w swoim wirtualnym świecie większości praw fizycznych rządzących światem realnym. Z pomocą tej książki można tworzyć animacje, symulacje, gry, silniki do gier i wiele innych rzeczy z gwarancją zadowolenia użytkowników. Świetna inwestycja!
~Michał 18l.
2004-06-21
nemesis
Ocena wystawiona za stosunek ceny do treści. Jest tam dosłownie wszystkio, jeśli chodzi o fizykę w grach. Naprawdę bardzo polecam.
2010-05-31
bez podpisu
Książka bardzo dobra. Przesiedziałem przy niej sporo czasu i muszę przyznać, że jej poziom jest bardzo dobry. Jest sporo ciekawych zagadnień fizycznych i przykładów z życia wziętych, które prawie od razu można zaimplementować do swojej gry. Jedyny problem to taki, że książka jest w lekkiej oprawie. Polecam każdemu kto lubi fizykę i tworzy realistyczne gry video.
2004-09-20
bez podpisu
Książka powinna być podręcznikiem dla tłumaczy, w jaki sposób należy dokonywać przekładu literatury technicznej - gromki aplauz dla pana Maslowskiego. Zawartość merytoryczna mogłaby być bardziej wyczerpująca - w szczególności za przegięcie uważam poświecenie 4 stron na zagadnienia związane z ruchem samochodów, ale jeżeli idzie o prezentacje podstawowych zagadnień - podręcznik jest znakomity.
2004-02-04
Delphowiec
Książka jest na prawdę FIZYKĄ a nie podręcznikiem do programowania, jest na prawdę dobra.
2004-02-04
Karol Kuczmarski
Książka dobrze wyjaśnia implementację zagadnień fizycznych w grach, ale trochę za bardzo koncentruje się na samej teorii. Widać, że autor jest bardziej fizykiem niż programistą... Na plus trzeba zaliczyć bardzo dobre, wręcz pedantyczne tłumaczenie. Przypisy tłumacza świetnie uzupełniają treść książki, a czasem nawet jawnie korygują błędy (!).
2003-09-18
Przemek
Autor skupił się bardziej na teorii fizyki niż na pisaniu kodu. I bardzo dobrze, to nie ma być książka o programowaniu. Najciekawsze zagadnienia moim zdaniem to: całkowanie równań ruchu, sprawy związane ze stabilnością symulacji i kilka pomysłów na uproszczenie i przyspieszenie obliczeń. Materiał prezentowany w książce jest w zasadzie na poziomie liceum. Komuś kto szuka czegoś więcej polecam "Symulacje komputerowe w fizyce" M. Matyki http://helion.pl/ksiazki/sykofi.htm - tam można znaleźć ciekawsze zagadnienia. Książka zasługuje na 5 dzięki bardzo dobremu tłumaczeniu, które jest eleganckie i bezbłędne językowo. Do tego tłumacz czuwa cały czas nad treścią omawianych zagadnień, uściśla je, koryguje merytorycznie, komentuje niejasności itd. Polecam.
2012-07-04
bez podpisu
Książka całkiem fajna, aczkolwiek brakuje kilku wzorów, inne z kolei są niedokładnie wytłumaczone. Biorąc to pod uwagę - 4.
2013-11-06
bez podpisu
, Programista
Tytuł książki całkowicie nie trafiony!!
Autor pisze sam dla siebie. Stopnień wyjaśnienia zawiłych pojęć, obliczeń całek i różniczek jest zerowy. Książka nie otrzyma ceny pozytywnej ponieważ nie kierowana jest do programistów gier tylko do fizyków którzy zainteresowali się OpenGL'em.
Użycie obliczeń opisywanych w tej książce poskutkuje tym, że gra napisana np. na smartfona wykończy go w ciągu 15 minut.
„Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.”
- Albert Einstein
4.9