×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle

  • Niedostępna
OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle - okladka książki

OpenGL. Programowanie gier Kevin Hawkins, Dave Astle - okladka książki

Autorzy:
Kevin Hawkins, Dave Astle
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
5.3/6  Opinie: 33
Stron:
632
Druk:
oprawa miękka

Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.

Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.

Książka przedstawia:

  • Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL
  • Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej
  • Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki
  • Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL
  • Kolory i efekty związane z oświetleniem
  • Mapy bitowe i tekstury w OpenGL
  • Listy wyświetlania i tablice wierzchołków
  • Bufory OpenGL
  • Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia
  • Sposoby tworzenia efektów specjalnych
  • Interfejs DirectInput
  • Wykorzystanie DirectX Audio
  • Trójwymiarowe modele postaci

"Osobiście pojawienie się tej książki przyprawia mnie o dreszcz emocji. Po raz pierwszy programiści otrzymują książkę poświęcona programowaniu gier za pomocą OpenGL. Jeśli nawet nie wiążesz swojej kariery zawodowej z tworzeniem gier komputerowych, to lektura tej książki pomoże Ci lepiej zrozumieć technologię, która wykorzystywana jest do tworzenia współczesnych gier, a także zdobyć umiejętności, które mogą być przydatne w innych dziedzinach programowania" -- Mark J. Kilgard, NVIDIA Corporation. Autor "OpenGL Programming for the X Window System" oraz pakietu OpenGL Utility Toolkit (GLUT)

Wybrane bestsellery

Helion - inne książki

Zamknij

Blik

P�atno�� tokenem blik

ZAPŁAĆ


Zamknij

Przenieś na półkę

Aby dodać ten tytuł na półkę, zaloguj się.

Proszę czekać...
ajax-loader

Zamknij

Wybierz metodę płatności